abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110277243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:27 schreef hurrrrdurrrr het volgende:

[..]

Nee hoor, ik werd namelijk niet beperkt in mijn vrijheden door mijn vader. Sterker nog; ik ken die vent amper. Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch. Maar ik ben echt niet de enige die dat ziet ;)

Ik ben misschien dan wel te snel te "anti", maar veel meer Turken zijn te snel te "pro". Gelijk verdedigend opstellen en zeggen dat het "anders zit dan dat je denkt". Nee, uiteindelijk is het bijna altijd hetzelfde verhaal maar men wil het gewoon niet geloven.

En geef ze eens ongelijk? Je leeft 20+ jaar met die vent, je bouwt een band op. Het is je vader. Je wil zo'n persoon helemaal niet haten. Dus ik snap het wel.

[..]

Dat mag jij vinden :)
Met de opvoeding die je mee krijgt is het niet zo een probleem om elkaar te begrijpen en begrip voor elkaar te hebben hoor. Je denkt er anders over en denkt dat de norm is. Of hoort te zijn. Zolang dochter, vader vriend van dochter het okay vinden, is er toch verder niets aan de hand? Live and let live.
pi_110277272
Sorry Julide als ik je heb gekwetst, ik had niet zo plat moeten zijn, je zult ongetwijfeld veel om je vader geven :* Maar ik blijf wel bij mijn standpunt.
Op dinsdag 10 april 2012 22:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
Joh zuig lekker aan mn lul, homo
pi_110277304
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:32 schreef xminator het volgende:
Die vent ? :') ik voel je haat.
Heb je nog gezwaaid naar de treinmachinist?
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:34:39 #154
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_110277317
quote:

[..]

Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch.
Dit bedoel ik dus precies. Je bevestigt het. Je ervaringen met je eigen vader hebben een invloed op Turkse mannen in het algemeen. Jouw mening heeft geen enkele waarde dus.

Ik kan nu ook zeggen dat ik vaak bij atheïsten merk dat ze echt 'koude' mensen zijn en daarbij bedoel ik dat ze heel weinig geven om persoonlijke relaties met familieleden enzo en overal een anti-mening over hebben, dat zijn mijn persoonlijke ervaringen. Maar ik geloof niet ze allemaal zo zijn door juist wat ik meegemaakt heb.

Door de BS waar Arya altijd meekomt zal hij waarschijnlijk ook wel in het verleden wat nare dingen mee heeft gemaakt met moslims dat hij zo'n verneukte, deprimerende en suïcidale kijk op de wereld heeft.
pi_110277349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus precies. Je bevestigt het. Je ervaringen met je eigen vader hebben een invloed op Turkse mannen in het algemeen. Jouw mening heeft geen enkele waarde dus.

Ik kan nu ook zeggen dat ik vaak bij atheïsten merk dat ze echt 'koude' mensen zijn en daarbij bedoel ik dat ze heel weinig geven om persoonlijke relaties met familieleden enzo en overal een anti-mening over hebben, dat zijn mijn persoonlijke ervaringen. Maar ik geloof niet ze allemaal zo zijn door juist wat ik meegemaakt heb.

Door de BS waar Arya altijd meekomt zal hij waarschijnlijk ook wel in het verleden wat nare dingen mee heeft gemaakt met moslims dat hij zo'n verneukte, deprimerende en suïcidale kijk op de wereld heeft.
Daarom kunnen we niet boos worden op Arya, dat is een vorm van begrip.

Arya O+
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:44 #156
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110277393
quote:
Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo. Ik heb in het verleden nooit nare dingen meegemaakt met moslims. Mijn standpunten komen voort uit logica en gezond verstand.
pi_110277423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:33 schreef hurrrrdurrrr het volgende:
Sorry Julide als ik je heb gekwetst, ik had niet zo plat moeten zijn, je zult ongetwijfeld veel om je vader geven :* Maar ik blijf wel bij mijn standpunt.
Geen probleem hoor. Ik ken mijn vader wel beter dan jij :P. Hij geeft om me, dus hij bedoelt het zeker niet slecht.
pi_110277448
quote:

[..]

Nee hoor, ik werd namelijk niet beperkt in mijn vrijheden door mijn vader. Sterker nog; ik ken die vent amper. Mijn ervaringen met mijn eigen vader spelen enkel een rol wat betreft mijn mening over Turkse mannen 'in het algemeen'. Dat het vaak zeer onbetrouwbare mannen zijn, en vooral egoïstisch. Maar ik ben echt niet de enige die dat ziet ;)

Ik ben misschien dan wel te snel te "anti", maar veel meer Turken zijn te snel te "pro". Gelijk verdedigend opstellen en zeggen dat het "anders zit dan dat je denkt". Nee, uiteindelijk is het bijna altijd hetzelfde verhaal maar men wil het gewoon niet geloven.

En geef ze eens ongelijk? Je leeft 20+ jaar met die vent, je bouwt een band op. Het is je vader. Je wil zo'n persoon helemaal niet haten. Dus ik snap het wel.

[..]

Dat mag jij vinden :)
Die ervaring heb ik niet, mijn vader is zeer tof en totaal niet hoe jij 'turkse mannen' beschrijft, net als de andere vaders in mijn familie. Want dat zijn de enige vaders waar ik over kan oordelen, andere vaders ken je maar oppervlakkig en weet je niet hoe ze zijn als ze alleen met hun gezin zijn.
pi_110277450
Als je kijkt naar hoe Jülide is, kan ik niet zeggen dat ze slechte ouders heeft.
pi_110277472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo. Ik heb in het verleden nooit nare dingen meegemaakt met moslims. Mijn standpunten komen voort uit logica en gezond verstand.
Een mens kan nooit helemaal rationeel zijn :9. Hoe graag je dat ook wil geloven.
pi_110277481
quote:

[..]

We begrijpen dat je jouw hart niet wilt leegstorten op een forum dat voor iedereen toegankelijk is, maar we hebben begrip voor je situatie. :'(
pi_110277500
quote:

[..]

Je maakt de fout door te denken dat mijn vader de enige Turkse man is die ik ken.

Ik ken er velen. Heel veel. En ik ken ook heel veel verhalen. Met mijn eigen ogen gezien of gehoord van de persoon in kwestie die, bijvoorbeeld, iets werd aangedaan.

Aan roddels doe ik niet mee, want wat de buurvrouw van de tante van de broer van de neef van X heeft gezien/gehoord doet er niet toe vind ik, dus inbe4 "roddels :')" want zo voorspelbaar zijn sommigen hier ook wel.

Wat voor persoon mijn vader is/was speelt enkel een rol zei ik, meer ook niet. Maar prima, jij mag het anders vinden.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:39:30 #163
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_110277503
quote:

[..]

Jij bent een meester in het trekken van allerlei verkeerde aannames zie ik zo.
En jij zegt dat ik Middeleeuwse ideeën heb over opvoeding terwijl ik hier nergens iets daarover heb gezegd.
pi_110277517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Arcadia het volgende:
Als je kijkt naar hoe Jülide is, kan ik niet zeggen dat ze slechte ouders heeft.
O+.
pi_110277536
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

[14.gif]. Herkenbaar.

Dochter van de voorgenoemde roddelaar had mij blijkbaar op het station zien roken... Ik rook niet en op dat moment at ik een bagel. Via mijn nichten kwam dit verhaal bij mij en m'n ouders aan. Ik snap twee dingen niet, eigenlijk drie. Hoe kun je zo blind zijn of er zo over liegen? Ik ben 24, waar the fuck bemoei jij je mee. En, waarom zou je zoiets doorvertellen?

Peh.
Walgelijk ja.
Een van de redenen waarom ik weinig met turken omga :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:40:54 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110277543
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:37 schreef Julis het volgende:
Geen probleem hoor. Ik ken mijn vader wel beter dan jij :P. Hij geeft om me, dus hij bedoelt het zeker niet slecht.
Dit vind ik dus echt altijd van die absurde dingen. 'Ja, maar hij geeft om me'. Ik kan beginnen met talrijke voorbeelden geven van mensen die met allerlei irrationele beslissingen het 'goed bedoelden', maar gewoon compleet de plank misslaan. Als iemand om je geeft dan stelt hij het vertrouwen in jou om de juiste beslissingen te nemen. Je vader bekritiseren is niet erg, maar volkomen logisch.
pi_110277552
Niet omgaan met Turken maar wel op het internet Turken opzoeken.

Okay.
pi_110277611
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar doel je op?
Ik wil daar niet specifiek op ingaan zarGon omdat ik het eigenlijk maar zeer beperkt eens ben met datgene wat hier nu in dit topic geschreven wordt.

Persoonlijk denk ik ook zeer dat het gewoon afhangt van de mentaliteit van bepaalde mensen. Daar er nog altijd veel "groepen" zijn binnen de Turkse samenleving in Nederland (als in; veel mensen gaan nog met kennissen en/of vrienden uit Turkije om) is de frustratie die hier naar boven komt ook afhankelijk van de mensen waar je vaak in contact mee bent.

Daarom ben ik ook wel blij dat ik toch kom uit een dorp/gebied dat vrij down to earth is; mensen hebben veelal hun hele leven gewerkt en er ik merk dan ook niet echt dat er veel sociale controle en/of roddel gedrag is. Terwijl er wel gelijk werd gerodeld door iemand die uit een ander deel, waar het economisch beter gaat/ging, van Turkije kom.

Persoonlijk hecht ik trouwens minder waarde aan mijn eigenbelang, die vrijheid waar jij misschien wel naar verlangt (dat wat je in een eerdere post beschreef). Persoonlijk zou ik slechts in bepaalde maten dergelijke dingen accepteren maar is het voor mij al snel moreel niet te verantwoorden. Het feit dat ouderen en/of mijn ouders het binnen mijn specifieke sub-groep dit niet zouden accepteren is voor met belangrijker.

Mede doordat ik toch beetje in die groepjes blijf denken kan ik toch wel een beeld over bepaalde mensen vormen? Een soort oordeel? Wanneer een ander dat dan over mij doet is dat ook zijn goed recht. Ik sta tenslotte achter mijn daden; oordeel wat je wilt, who cares? Pas op het moment dat je denkt dat je "fout" zit is dat in mijn ogen problematisch. Anders maakt het toch allemaal niet uit?
pi_110277625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef Arcadia het volgende:
Kan ik bevestigen. Schat van een ouders en tof in de omgang.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:43:53 #170
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110277645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:39 schreef Arcadia het volgende:

[..]

We begrijpen dat je jouw hart niet wilt leegstorten op een forum dat voor iedereen toegankelijk is, maar we hebben begrip voor je situatie. :'(
Nonsens. Ik ben altijd redelijk eerlijk geweest hier.
pi_110277664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt altijd van die absurde dingen. 'Ja, maar hij geeft om me'. Ik kan beginnen met talrijke voorbeelden geven van mensen die met allerlei irrationele beslissingen het 'goed bedoelden', maar gewoon compleet de plank misslaan. Als iemand om je geeft dan stelt hij het vertrouwen in jou om de juiste beslissingen te nemen. Je vader bekritiseren is niet erg, maar volkomen logisch.
Ik ben het ook niet helemaal eens met mijn vader. Ik respecteer alleen wat hij denkt. Ik kan zijn denkwijze toch niet veranderen. Het zou dommer zijn van mij om er tegen in te gaan, toch? Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om een dochter te hebben. En vooral zijn belevenis zal anders zijn dan die van mij (andere tijd/omgeving).
pi_110277715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:41 schreef Arcadia het volgende:
Niet omgaan met Turken maar wel op het internet Turken opzoeken.

Okay.
Neh, deze Turken heb ik niet opgezocht maar kwam ik toevallig tegen. Ze bleken tof te zijn dus ik ben gebleven.
pi_110277738
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:34 schreef hurrrrdurrrr het volgende:

[..]

Heb je nog gezwaaid naar de treinmachinist?
Stel jou vader zou de buschauffeur zijn, zou je nog zwaaien tijdens het uitstappen?
pi_110277746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:44 schreef Julis het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet helemaal eens met mijn vader. Ik respecteer alleen wat hij denkt. Ik kan zijn denkwijze toch niet veranderen. Het zou dommer zijn van mij om er tegen in te gaan, toch? Ik probeer me in te beelden hoe het zou zijn om een dochter te hebben. En vooral zijn belevenis zal anders zijn dan die van mij (andere tijd/omgeving).
Jij kan je niet inbeelden hoe mannen denken, je kan alleen begrip tonen voor het feit dat hij je wilt beschermen, wij mannen weten hoe mannen denken en omdat we dat weten willen vaders hun dochters beschermen van andere mannen. Niks mis mee.
pi_110277760
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Stel jou vader zou de buschauffeur zijn, zou je nog zwaaien tijdens het uitstappen?
Ik zwaai niet tijdens het uitstappen omdat dat geen enkel nut heeft met de lange bussen hier, weet je nog?
pi_110277802
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef hurrrrdurrrr het volgende:

[..]

Ik zwaai niet tijdens het uitstappen omdat dat geen enkel nut heeft met de lange bussen hier, weet je nog?
Wel in de metro toch, wat dan?
pi_110277815
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:47 schreef xminator het volgende:

[..]

_O-.
pi_110277828
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Mijn vader kan heul geen metro besturen mên -O-
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:49:39 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110277884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:44 schreef Julis het volgende:
Waarom zou je dat moeten respecteren? Enkel omdat het je vader is? Wat als iemand anders zo dacht? Ik roep niet op tot rebelsheid of ongehoorzaamheid, maar simpelweg tot het inzien dat dat soort ideeën fout zijn. Je ouders respecteren is een groot goed, maar het oneens zijn met dat soort gedachten is een tweede.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:52:57 #180
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110278032
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:46 schreef Arcadia het volgende:
Jij kan je niet inbeelden hoe mannen denken, je kan alleen begrip tonen voor het feit dat hij je wilt beschermen, wij mannen weten hoe mannen denken en omdat we dat weten willen vaders hun dochters beschermen van andere mannen. Niks mis mee.
Hoe denken mannen dan? Waarom zou je je dochter zo krampachtig moeten beschermen? Je kan haar ook gewoon het juiste voorbeeld geven en vervolgens de vrijheid en het vertrouwen om de juiste beslissingen te nemen. Boos zijn omdat iemand je hand vasthoudt is absurd.
pi_110278184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:52 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoe denken mannen dan? Waarom zou je je dochter zo krampachtig moeten beschermen? Je kan haar ook gewoon het juiste voorbeeld geven en vervolgens de vrijheid en het vertrouwen om de juiste beslissingen te nemen. Boos zijn omdat iemand je hand vasthoudt is absurd.
Had jij bij geboorte 2 X-chromsomen of probeer je nu zo naïef te doen om je gelijk te halen?

Mannen weten dat het niet alleen bij handen vasthouden blijft en de lust van de man speelt daar een grote rol in.
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:57:26 #182
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_110278214
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Had jij bij geboorte 2 X-chromsomen of probeer je nu zo naïef te doen om je gelijk te halen?

Mannen weten dat het niet alleen bij handen vasthouden blijft en de lust van de man speelt daar een grote rol in.
Waarom reageer je nog op die troll?
pi_110278219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten respecteren? Enkel omdat het je vader is? Wat als iemand anders zo dacht? Ik roep niet op tot rebelsheid of ongehoorzaamheid, maar simpelweg tot het inzien dat dat soort ideeën fout zijn. Je ouders respecteren is een groot goed, maar het oneens zijn met dat soort gedachten is een tweede.
Ik zie in dat hij compleet anders denkt dan ik daarover. Hij mag van mij zo denken. Ik respecteer zijn gedachtes. Als anderen zo denken? Ik zou dat ook respecteren. Maar ik zal het zelf niet helemaal goed vinden. Zoiets is makkelijker gezegd dan gedaan, namelijk. Het is niet aan mij de taak om te beslissen voor andere mensen wat goed of fout is.
pi_110278258
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:48 schreef hurrrrdurrrr het volgende:

[..]

Mijn vader kan heul geen metro besturen mên -O-
Wie weet? Misschien wel? Weet jij veel?
pi_110278336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:57 schreef Che_ het volgende:

[..]

Waarom reageer je nog op die troll?
Je ne sais pas ;(
pi_110278367
Arya, je zegt 'krampachtig' best vaak, weet je dat?
pi_110278376
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:58 schreef xminator het volgende:

[..]

Wie weet? Misschien wel? Weet jij veel?
Touche.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:01:18 #188
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110278385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:

Over het stereotyperen van groepen zeggen. Alsof mannen 24 uur als hitsige konijnen rondlopen om een 'slachtoffer' te zoeken. Laat me niet lachen. Jij bent zo te zien geboren met een paar chromosoompjes te weinig. Samen met je Koerdische billenmaatje Che zo te zien.
pi_110278394
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:52 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hoe denken mannen dan?
Kom op Arya, niet zo naïef doen. Jij bent ook jong geweest en jij ook geworsteld met de hormonen. Sowieso zijn de tijden anders, er is meer een 'nou-en'- en 'ik doe wat ik wil'-mentaliteit.
pi_110278429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:51 schreef Julis het volgende:
Maar zo kortzichtig moet je dan ook niet zijn. Meestal neem ik alle roddels over de Turkse meisjes in mijn dorp met een korreltje zout. Ik trek niet graag conclusies over mensen die ik nauwelijks ken.
Dit dus. Ik woon ook in een dorp en ik heb roddels gehoord over bepaalde Turken die ik goed ken waarvan ik echt denk van hoe halen mensen het in hun hoofd? Hebben ze helemaal geen geweten?

Dus xminator, ik zou echt twee keer nadenken voordat je een roddel gelooft.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:02:59 #191
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110278462
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kom op Arya, niet zo naïef doen. Jij bent ook jong geweest en jij ook geworsteld met de hormonen. Sowieso zijn de tijden anders, er is meer een 'nou-en'- en 'ik doe wat ik wil'-mentaliteit.
Zeg eens, jij krijgt dus redelijk vaak allerlei geile gedachten wanneer je de hand van je vriendin vasthoudt?
pi_110278478
Als zij niet wil zegt zij dat tegen hem. Dan houdt hij zich in. Als hij dat niet wil is hij sowieso een zak en kan ze het beter uitmaken m.i. Waar moet je nou in hemelsnaam bang voor zijn?

Ik heb het idee dat vrijwel iedereen hier denkt dat zo'n meisje verkracht gaat worden door haar vriend of zo? Mja, dan kun je net zo goed niet meer naar buiten of leven want er kan altijd wel iets 'gebeuren'.
pi_110278512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit dus. Ik woon ook in een dorp en ik heb roddels gehoord over bepaalde Turken die ik goed ken waarvan ik echt denk van hoe halen mensen het in hun hoofd? Hebben ze helemaal geen geweten?

Het gaat om de persoon waarvan ik het hoor.
pi_110278527
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zeg eens, jij krijgt dus redelijk vaak allerlei geile gedachten wanneer je de hand van je vriendin vasthoudt?
Wanneer hebben we gezegd dat die 'gedachtes' alleen zouden komen bovenborrelen bij handen vasthouden?
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:04:25 #195
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_110278533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Over het stereotyperen van groepen zeggen. Alsof mannen 24 uur als hitsige konijnen rondlopen om een 'slachtoffer' te zoeken. Laat me niet lachen. Jij bent zo te zien geboren met een paar chromosoompjes te weinig. Samen met je Koerdische billenmaatje Che zo te zien.
Wat heeft 'Koerdisch' er mee te maken?
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:05:23 #196
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_110278580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je stapt over naar beledigen en betrekt hier zelfs nog onnodig een ras bij. Klasse Arya, echt.
pi_110278593
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Inderdaad.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:05:57 #199
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_110278655
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:43 schreef Blocko het volgende:

[..]

Ik wil daar niet specifiek op ingaan zarGon omdat ik het eigenlijk maar zeer beperkt eens ben met datgene wat hier nu in dit topic geschreven wordt.

Persoonlijk denk ik ook zeer dat het gewoon afhangt van de mentaliteit van bepaalde mensen. Daar er nog altijd veel "groepen" zijn binnen de Turkse samenleving in Nederland (als in; veel mensen gaan nog met kennissen en/of vrienden uit Turkije om) is de frustratie die hier naar boven komt ook afhankelijk van de mensen waar je vaak in contact mee bent.

Daarom ben ik ook wel blij dat ik toch kom uit een dorp/gebied dat vrij down to earth is; mensen hebben veelal hun hele leven gewerkt en er ik merk dan ook niet echt dat er veel sociale controle en/of roddel gedrag is. Terwijl er wel gelijk werd gerodeld door iemand die uit een ander deel, waar het economisch beter gaat/ging, van Turkije kom.

Persoonlijk hecht ik trouwens minder waarde aan mijn eigenbelang, die vrijheid waar jij misschien wel naar verlangt (dat wat je in een eerdere post beschreef). Persoonlijk zou ik slechts in bepaalde maten dergelijke dingen accepteren maar is het voor mij al snel moreel niet te verantwoorden. Het feit dat ouderen en/of mijn ouders het binnen mijn specifieke sub-groep dit niet zouden accepteren is voor met belangrijker.

Mede doordat ik toch beetje in die groepjes blijf denken kan ik toch wel een beeld over bepaalde mensen vormen? Een soort oordeel? Wanneer een ander dat dan over mij doet is dat ook zijn goed recht. Ik sta tenslotte achter mijn daden; oordeel wat je wilt, who cares? Pas op het moment dat je denkt dat je "fout" zit is dat in mijn ogen problematisch. Anders maakt het toch allemaal niet uit?
Je zegt een paar vanzelfsprekende dingen. De nauncering die je maakt met groepen en de mentaliteit van de groepen bijvoorbeeld. En mijn ouders en wat zij vinden is ook belangrijk voor mij. Wat ik echter niets vind is de mening van andere ouders/ouderen. Met ouderen is er sowieso een genetatiekloof, waardoor er hoe dan ook botsingen plaatsvinden.

En natuurlijk mag je oordelen. Maar oordelen is wat anders dan roddelen en druk uitoefenen als omgeving. Iedereen oordeelt, bewust of onbewust. Leugens verspreiden is gewoon niet tof, vooral door ouderen die beter moeten weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')