Vind het ook zeker niet netjes en gebruik het woord zelf ook niet graag. Het floepte er zomaar uit. Daarom betaal ik er ook graag voor maar 800 euro past net niet in mn budget.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef Prospos het volgende:
Schelden met kankerbetalen moet je, homo.
Bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef OverRated het volgende:
TS' boete is wel gerechtvaardigd. Je hebt je door de drank mee laten slepen, niet de emoties. Eigen schuld dus. Misschien komt er jog een boete openbare dronkenschap bij of zo
Doe dan een picca van je bon/brief waarop 800 vermeld staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:52 schreef PietBel het volgende:
[..]
Geloof me ik open niet graag zo`n topic.
Ja, want het is absoluut onterecht dat je een boete krijgt als je een agent kanker toewenst.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:50 schreef BasEnAad het volgende:
Echte misdaden blijven onbestraft, maar een verder onschuldige burger die vloekt of plast wordt gelijk aangepakt. Zo werkt het hier nou eenmaal.
Nee sorry. Was niet echt een topic bedoeld om te vermaken. Wou ff wat info inwinnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:54 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Doe dan een picca van je bon/brief waarop 800 vermeld staat.
Iemand die een ander kanker toewenst is ook niet helemaal zuiver he.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:50 schreef BasEnAad het volgende:
Echte misdaden blijven onbestraft, maar een verder onschuldige burger die vloekt of plast wordt gelijk aangepakt. Zo werkt het hier nou eenmaal.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iemand die een ander kanker toewenst is ook niet helemaal zuiver he.
Terecht dat je een boete gehad hebt dus. Maar zo hoog...quote:
3800 zelfs. Als je het niet met de boete eens bent zal de rechter oordelen, maar dat kan zowel positief als negatief uitpakken. Of je het risico wil nemen moet je zelf weten, ik zou advies inwinnen bij de rechtswinkel.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:01 schreef PietBel het volgende:
Ze mogen max 3000 euro schrijven indien ze willen maar idd, hoog.
"Eenvoudige belediging van een ambtenaar in tegenwoordigheid" Noemen ze het tegenwoordig.
Vind het jammer dat de verklaring er niet bij zit ondanks dat ik deze niet heb ondertekend.
Had graag willen lezen in welke ernst het verhaal op papier staat (eigelijks niet maar toch).
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
3800 zelfs. Als je het niet met de boete eens bent zal de rechter oordelen, maar dat kan zowel positief als negatief uitpakken. Of je het risico wil nemen moet je zelf weten, ik zou advies inwinnen bij de rechtswinkel.
Het is natuurlijk wel lekker makkelijk zo even 800 euro te cashen.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iemand die een ander kanker toewenst is ook niet helemaal zuiver he.
Ja. Fijn wel. Ik zie het als een soort van vrijwillige tokkiebelastingquote:Op donderdag 12 april 2012 20:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel lekker makkelijk zo even 800 euro te cashen.
De verhouding is natuurlijk helemaal zoek he. De echte klootzakken gaan vrijuit.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ja. Fijn wel. Ik zie het als een soort van vrijwillige tokkiebelasting
Simpel. Ze moeten ook de schatkist spekken. Niemand die daarom heen kan.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:45 schreef HardMetal het volgende:
Dat TS een boete krijgt voor die smakeloze opmerking vind ik wel terecht, maar ACHT HONDER EURO!!!!!!
Ts je bent waarschijnlijk zo'n sukkelige belastingbetaler die zich redelijk normaal in deze maatschappij begeeft. Tja, dan ben je al snel de pineut bij oom agent en consorten.
Tip: De volgende keer dat je gepakt wordt met wildplassen blaf je alleen nog maar, je bent tenslotte een hond, die mag wel de boel onder pissen.
De belastingdienst is er om de schatkist te spekken, oom agent is er om criminaliteit ed tegen te gaan. Dat het in Nederland niet zo werkt wil nog steeds niet zeggen dat het moreel correct is om oom agent als tollenaar in te zetten.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Simpel. Ze moeten ook de schatkist spekken. Niemand die daarom heen kan.
Maak jezelf niks wijs. De politieagenten moeten een quotum halen. Dat is puur voor de begroting dat ze een verplichte quotum hebben. Boetegelden zijn gewoon ook een deel van de inkomsten van de overheid.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:54 schreef HardMetal het volgende:
[..]
De belastingdienst is er om de schatkist te spekken, oom agent is er om criminaliteit ed tegen te gaan. Dat het in Nederland niet zo werkt wil nog steeds niet zeggen dat het moreel correct is om oom agent als tollenaar in te zetten.
Fuck jou gast, een hele maandsalaris betalen omdat je iemand een woord toezegt. Kom toch.:')quote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef Prospos het volgende:
Het was terecht. Daarmee basta!quote:Op donderdag 12 april 2012 23:22 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Fuck jou gast, een hele maandsalaris betalen omdat je iemand een woord toezegt. Kom toch.:')
Moet je het in een keer betalen TS?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:22 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Fuck jou gast, een hele maandsalaris betalen omdat je iemand een woord toezegt. Kom toch.:')
Karr-1 kom d'r maar inquote:Op donderdag 12 april 2012 22:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Maak jezelf niks wijs. De politieagenten moeten een quotum halen. Dat is puur voor de begroting dat ze een verplichte quotum hebben. Boetegelden zijn gewoon ook een deel van de inkomsten van de overheid.
Zie o.a. Politie / handhaver o.i.d aanhoudenquote:
Geloof je echt dat ze de quotum afschaffen. Er komt heus wel iets anders voor in de plaats. Per slot van rekening moeten ze ergens het geld vandaan halen. Ik geloof er niks van dat het afgeschaft is. Het beestje heeft een andere naam gekregen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Zie o.a. Politie / handhaver o.i.d aanhouden
Beter vertel je 't karr-1quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geloof je echt dat ze de quotum afschaffen. Er komt heus wel iets anders voor in de plaats. Per slot van rekening moeten ze ergens het geld vandaan halen. Ik geloof er niks van dat het afgeschaft is. Het beestje heeft een andere naam gekregen.
De politie is de sterke arm van de staat, punt.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:54 schreef HardMetal het volgende:
[..]
De belastingdienst is er om de schatkist te spekken, oom agent is er om criminaliteit ed tegen te gaan. Dat het in Nederland niet zo werkt wil nog steeds niet zeggen dat het moreel correct is om oom agent als tollenaar in te zetten.
true naan0r, truequote:Op vrijdag 13 april 2012 00:32 schreef Jajong het volgende:
Agenten. Triestkankervolk. Je beboeten als je over de stoep fietst maar als er 10 mocro's op 2 homosexuelen in aan 't stampen zijn blijven ze op een afstandje toekijken. Slappe fags.
Such a n00b.quote:
Hahahaquote:
schelden met homoquote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef Prospos het volgende:
Je moet ook niet drinken als je er niet tegen kunt.. De consequenties zijn voor jezelf.quote:Op vrijdag 13 april 2012 05:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
tja ze moeten toch ergens de miljarden voor de jsf vandaan halen.
sowieso iemand die dronken is hoge boetes geven.. alsof je dan nog 100% zuiver kan denken.
Ja ja.. het moet wel redelijk blijven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 05:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je moet ook niet drinken als je er niet tegen kunt.. De consequenties zijn voor jezelf.
Dat is een ander verhaal, maar jij claimt dat dronkenschap als verzachtende omstandigheid zou moeten gelden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 05:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ja.. het moet wel redelijk blijven.
Iemand iets toeroepen of wensen en daar bijna 1000 euro voor rekenen slaat kant noch wal.
Je moet haast dronken zijn om zo'n boete te schrijven.
quote:Op donderdag 12 april 2012 19:45 schreef PietBel het volgende:
Beste fokleden. Ik heb vandaag een sanctie ontvangen voor het beledigen van een ambtenaar in functie.
Situatie:
TS ging wildplassen. Werd beboet. Agent vond grapjes grapjes niet leuk waardoor sfeer omsloeg. Ik wenste de agent een ziekte toe in de trant: "Ik wens u de kanker". Dit op een rustige toon zonder enige agressie oid.
Ben daarna vrijwillig meegevoerd en heb mijn verklaring op het buro afgelegd maar niet ondertekend omdat ik onder invloed was van alcohol.
TS vind boete rechtvaardig omdat ik mij op dat moment in mijn emoties heb laten meelopen.
TS vind boete echter wel ietsje pietsje hoog want 800 + 120 wildplassen.
TS leest veel 500 euro boetes voor belediging op het internet maar waarom mijn boete zo hoog is snap ik niet.
Kortom zal ik het laten voorkomen en smeken bij de rechter om de boete ietsje te verlagen?
Bijkomstigheid is dat ik samen met de offcier die avond had besloten om een hand te geven aan agent en mijn excuses aan te bieden. Wij vonden dit samen een goed plan. Echter kreeg de officier van justitie de agent niet zo ver.
Alle moedwilligheid was er die avond. Maar besef me wel dat een boete zeker op zijn plaats is.
Wat zal ik doen?!
Het incasseringsvermogen van agenten ook niet trouwens. Wil niet zeggen dat machtsmisbruik is, maar 800 euro is te gortig. Maar dat is met de meeste dingen in Nederland. Leg liever een boete van 800 euro op voor winkeldiefstal ofzo...quote:Op vrijdag 13 april 2012 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
800 euro gaat wel heel ver. Sowieso gaan die bedragen tegenwoordig nergens meer over
Om zichzelf door zn kop te poppen hopelijk? Anders mag jij ook wel eindigen.quote:
Dat is echt volkomen zinloos.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:46 schreef opgebaarde het volgende:
Als je op eigen gelegenheid nog naar het politiebureau gaat om die agent op te zoeken en alsnog face-to-face je excuses (nogmaals) aan te bieden, kan lijkt mij nooit van negatieve invloed zijn
ow vergeet niet nuchter te zijn
De post erboven was nog zinlozer.quote:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:45 schreef Jajong het volgende:
[..]
Om zichzelf door zn kop te poppen hopelijk? Anders mag jij ook wel eindigen.
Wel lastig Waalwijk uit.quote:
Het bedrag kunnen agenten naar eigen inzicht vaststellen. 250 euro komt bijvoorbeeld ook voor. Verbaast me niets trouwens dat de politie geen loonsverhoging krijgt.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:58 schreef Flurry het volgende:
Boete heb je zeker verdiend voor dat schelden, maar 800 E is wel bizar veel, zeg
Op grond waarvan zeg je dat? Jurisprudentie?quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:50 schreef Poekieman het volgende:
Voor laten komen. De kans is in NL groot dat je een D'66 rechter treft. Zielig lulverhaal ophangen. Ben je niet onlangs werkeloos geworden ofzo - en daardoor aan de drank geraakt? De kans dat de boete op z'n minst verlaagd wordt lijkt me ruimschoots aanwezig.
ik vind het tamelijk gevaarlijk. Agenten zijn jarenlang getergd terwijl de mogelijkheden om actie te ondernemen te beperkt waren. Nu krijgen ze die middelen en weten ze zich niet te beheersen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:39 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het bedrag kunnen agenten naar eigen inzicht vaststellen. 250 euro komt bijvoorbeeld ook voor. Verbaast me niets trouwens dat de politie geen loonsverhoging krijgt.
Mijn onderbuikgevoel.quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Op grond waarvan zeg je dat? Jurisprudentie?
En wat heeft D'66 eigenlijk hier mee te maken
Goede tip dan voor TSquote:
Maar ik weet zeker dat ie de volgende keer twee keer nadenkt voordat hij een ambtenaar op een vriendelijke, non-agressieve manier een dodelijke ziekte toewenst.quote:Op vrijdag 13 april 2012 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
800 euro gaat wel heel ver. Sowieso gaan die bedragen tegenwoordig nergens meer over
Je kan boete's niet uitzitten. Als je niet betaald zet je je idd. in het gevang naar verloop van tijd. Maar je boete blijft staan squote:Op zaterdag 14 april 2012 15:49 schreef cracktor het volgende:
Je kan het alsnog ontkennen; zeg tegen de rechter dat het een misverstand is en dat je de uniform dragende ambtenaren een warm hart toe draagt.
heb het zelf ook een keer gehad; werd van mijn fiets afgesmeten bij zo'n razzia (op bevrijdingsdag!) omdat ik niet meteen stopte. Dat rok die smeris heel slecht; volgende keer krijg je klappen zij hij. waarop ik antwoord gaf en het woord hufter gebruikte.. Gelijk van : daar krijg je ook een prent voor.. waarvoor? vroeg ik..
OT: vel te hoge boete. Ik zou hem niet betalen en wachten tot je hem mag uitzitten!
quote:Op donderdag 12 april 2012 19:58 schreef Flurry het volgende:
Boete heb je zeker verdiend voor dat schelden, maar 800 E is wel bizar veel, zeg
quote:Grappig. Altijd zijn straffen te laag, nou krijgt iemand eens een behoorlijke buitenproportionele boete, is het weer niet goed.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:46 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar ik weet zeker dat ie de volgende keer twee keer nadenkt voordat hij een ambtenaar op een vriendelijke, non-agressieve manier een dodelijke ziekte toewenst.
Straffen zijn niet altijd te laag, maar compleet uit verhouding. En ook deze boete toont dat maar weer eens aan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:21 schreef delpit het volgende:
Grappig. Altijd zijn straffen te laag, nou krijgt iemand eens een behoorlijke boete, is het weer niet goed.
Ik ben het er wel mee eens dat het uitschelden of bedreigen van een politieagent of hulpverlener behoorlijk hard wordt aangepakt. En ik kan me ook goed voorstellen dat een individuele agent weinig zin heeft in niet gemeende excuses, alleen om een boete te voorkomen. Wie weet heeft de betrokken agent wel zelf met kanker in zijn directe omgeving te maken.
Kortom, prima signaal die 800 euro. Waarschijnlijk heb je ervan geleerd.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:21 schreef delpit het volgende:
Grappig. Altijd zijn straffen te laag, nou krijgt iemand eens een behoorlijke boete, is het weer niet goed.
Ik ben het er wel mee eens dat het uitschelden of bedreigen van een politieagent of hulpverlener behoorlijk hard wordt aangepakt. En ik kan me ook goed voorstellen dat een individuele agent weinig zin heeft in niet gemeende excuses, alleen om een boete te voorkomen. Wie weet heeft de betrokken agent wel zelf met kanker in zijn directe omgeving te maken.
Kortom, prima signaal die 800 euro. Waarschijnlijk heb je ervan geleerd.
Dat wordt 500 jongûh!quote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef Prospos het volgende:
Ik vind dat jij vervolgd moet worden. Posten op een openbaar forum zonder de juiste interpunctie, het niet aanlijnen van je slechte humor en openlijke geweldpleging tegen de Nederlandse taal. Strafeis is dat je daadwerkelijk een politieauto moet aanhouden en de verlichting controleren.quote:Op zondag 15 april 2012 04:48 schreef sijs het volgende:
ik denk dat we in nederland heel anders met agenten moeten omgaan;
als een agent bijeen verkeersovertreding naar mijn verklaring vraagt, zeg ik een uit mijn hoofd geleerd a-4 tje op zon 500 woorden...heel vriendelijk en beleefd...maar hij is verplicht mijn verklaring te noteren...doet hij dat niet laat ik ook dat noteren
je kan een agent ook heel vriendelijk doch dringed het advies geven om op zeer korte termijn een kliniek voor geslachtsziekten, dan wel een kliniek voor hersenonderzoek te gaan bezoeken, en welgemeend advies wat voorkomt uit jou gevoel dat er iets met zijn lichamelijke dan wel geestelijke gezondheid mis is
ook mag je hem/haar gerust laten weten dat je bij een vergelijking met een wasmachine, de wasmachine qua intellect er naar jouw idee positiver uitkomt
we moeten dus met zn allen wat creatiever worden
bijvoorbeeld elke politie auto aanhouden, hem attenderen op het feit dat je het idee hebt dat zn verlichting niet in orde is... burgerplicht niet? als dan blijkt dat de lampen wel werken, verklaren dat je toch meende gezien te hebben dat er iets niet brandde..je wilde slechts behulpzaam zijn toch?
en zo kan ik ernog wel een paar bedenken
mmm een taalpurist..... laatst in de mist reed er een politieauto achter me met maar één koplamp..ik probeerde hem op diverse manieren te waarschuwen, maar kreeg alleen sacherijnige blikken..heb later het bureau gebeld..waren ze niet blij met mequote:Op zondag 15 april 2012 05:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind dat jij vervolgd moet worden. Posten op een openbaar forum zonder de juiste interpunctie, het niet aanlijnen van je slechte humor en openlijke geweldpleging tegen de Nederlandse taal. Strafeis is dat je daadwerkelijk een politieauto moet aanhouden en de verlichting controleren.
Ik hoef geen taalpurist te zijn om chagrijnig van te worden.quote:Op zondag 15 april 2012 05:20 schreef sijs het volgende:
[..]
mmm een taalpurist..... laatst in de mist reed er een politieauto achter me met maar één koplamp..ik probeerde hem op diverse manieren te waarschuwen, maar kreeg alleen sacherijnige blikken..heb later het bureau gebeld..waren ze niet blij met me
maar zal volgende keer wel uitstappen en ze aanhouden...![]()
volgens mij heeft de TS zich ook gewoon als een echte klootzak gedragen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De verhouding is natuurlijk helemaal zoek he. De echte klootzakken gaan vrijuit.
dus als iemand dronken is , heeft hij in eens meer rechten en minder plichten in deze wereld?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Straffen zijn niet altijd te laag, maar compleet uit verhouding. En ook deze boete toont dat maar weer eens aan.
Waar hebben we het nou helemaal over? Iemand die te veel gedronken heeft wenst een agent kanker toe. Is niet netjes, slaat ook nergens op, maar waar kan je je druk over maken zeg. Als ik een dronken persoon tegenkom die mij kanker toewenst dan lach ik daarom, geef die kerel een paar euro en zeg "neem nog een biertje jongen".
Als volwassene sta je daar toch boven.
Je kunt ook gewoon respect tonen natuurlijk en als een volwassen persoon de consequenties van je gedrag accepteren.quote:Op zondag 15 april 2012 04:48 schreef sijs het volgende:
ik denk dat we in nederland heel anders met agenten moeten omgaan;
Ik ben gewoon van mening dat een boete in verhouding moet staan tot de overtreding. Een boete van ¤ 800,- voor het toewensen van kanker vind ik compleet uit verhouding. Zeker gezien de setting waarin het gebeurd. Hij is dronken, wordt al beboet voor wildplassen en wenst uit irritatie de agent kanker toe.quote:Op zondag 15 april 2012 08:03 schreef dop het volgende:
[..]
dus als iemand dronken is , heeft hij in eens meer rechten en minder plichten in deze wereld?
als je in een discotheek staat en je wenst het personeel daar de ka*k*r toe , vind je dan ook dat ze dat maar moeten accepeteren, volgens mij ga je er dan ook aan kop en kont uit, dat weet je.
als je een agent beledigt heeft dat ook gevolgen, ook als je dronken bent.
voor mij is er geen setting doe het toe staat iemand de kanker te wensen, zeker niet als die persoon gewoon zijn werk doet.quote:Op zondag 15 april 2012 09:17 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik ben gewoon van mening dat een boete in verhouding moet staan tot de overtreding. Een boete van ¤ 800,- voor het toewensen van kanker vind ik compleet uit verhouding. Zeker gezien de setting waarin het gebeurd. Hij is dronken, wordt al beboet voor wildplassen en wenst uit irritatie de agent kanker toe.
Als je als agent zijnde een beetje inschattingsvermogen hebt, dan voel je wel aan dat het geen welgemeende toewensing is, maar voortkomt uit irritatie. Dan vind ik dat je daarboven moet kunnen staan. Dat die agent dat dan niet kan is één ding, maar daar vervolgens een boete van ¤ 800,- voor op te leggen is gewoon van de zotte.
De agent bepaalt die wel, zoals al eerder gezegd is is het maximum iets van 2500 euro en de agent bepaalt dus hoe hoog precies.quote:Op zondag 15 april 2012 09:55 schreef dop het volgende:
[..]
voor mij is er geen setting doe het toe staat iemand de kanker te wensen, zeker niet als die persoon gewoon zijn werk doet.
het boete bedrag is niet iets dat de agent bepaal, kun je hoog vinden maar is geen boete die je per vergissing oploopt , daar ben je gewoon zelf schuldig aan.
in nederland kun je gewoon je mening geven tegen een agent en ook zeggen als je het ergens niet mee eens bent, goed ze luisteren meestal niet maar geven je niet zomaar die boete.
is ook geen boete die je krijgt door dat je per ongelijk iets fout doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |