Gelukkig dat Fok geen stasi is, maar het opwerpen van drempels om de kwaliteit te bewaken is nog lang geen stasi-apparaat bouwen. Je schiet met een kanon op een mug.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
FOK is geen stasi, als je je ergert aan users en of slowchat dan moet je het gewoon aangeven en dan kijken we wel wat we verwijderen of aanpakken. Wat jij of de TS als waardevol zien verschilt namelijk per persoon, dus om nou jullie twee als leidraad te nemen voor een heel subforum, no thx.
Je laat zien wat ik eerder zei: de beleidsmakers zien geen probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is de oplossing bij uitstek voor je "probleem".
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:quote:Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gelukkig dat Fok geen stasi is, maar het opwerpen van drempels om de kwaliteit te bewaken is nog lang geen stasi-apparaat bouwen. Je schiet met een kanon op een mug.
Wat de TS wilt is een actiever beleid voor kwaliteitsbewaking, maar dat komt er nooit door omdat men dat niet zo belangrijk vind.
En ik had al uitgelegd dat mijn uitgangspunt hetzelfde is als van jou als modje: het aanpakken van gekloot. Het gaat niet om minder waardevolle meningen te bannen, maar wel om zekere minderwaardevolle postings.
Voor de rest kunnen wij gewoon doorgaan met ruwweg kankeren, zeuren, en dies meer.
TS heeft het met name over het slowchatten van mensen. Hij heeft wel gelijk, maar ik zie niet zo direct hoe je dat kan tegengaan met de fokkers die chatjunks zijn.
Dat spijt me dan, maar wij kunnen ook niet meer dan weghalen, het blijft een publiek forum waar mensen (hoe irritant ook soms) hun ei kwijt kunnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:54 schreef dawg het volgende:
ik vind een tr wel logisch, maar voor mij maakt het het topic niet meer interessant. had het laatst nog, iemand plaatste een persoonlijke opmerking richting mijn persoon, tr geplaatst, reactie netjes weggehaald, maar voor mij is dan het topic klaar, niet meer serieus te nemen, verneukt door de sfeer etc. jammer dus.
Precies... dat gebeurt constant.Het weghalen is dan te laatquote:Op donderdag 12 april 2012 14:54 schreef dawg het volgende:
ik vind een tr wel logisch, maar voor mij maakt het het topic niet meer interessant. had het laatst nog, iemand plaatste een persoonlijke opmerking richting mijn persoon, tr geplaatst, reactie netjes weggehaald, maar voor mij is dan het topic klaar, niet meer serieus te nemen, verneukt door de sfeer etc. jammer dus.
Ik krijg het idee dat TS ook bedoelde ... dat men in serieuse topics wel serieus reageert, maar dan met 1 of 2 zinnetjes . En hij zal wel bedoelen : met 1, 2 zinnetjes offtopic gaan, teveel gein ertussendoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:
[..]
Dat spijt me dan, maar wij kunnen ook niet meer dan weghalen, het blijft een publiek forum waar mensen (hoe irritant ook soms) hun ei kwijt kunnen.
Volgens mij is dat de strekking inderdaad.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.
Wat let je?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.
Maar als ik zelf een politiek forum zou beginnen dan zou ik wel de kwaliteit stellen boven de kwantiteit.
Als er veel aanloop is, dan is er ook veel werk bij elk posting vooraf beoordelen.
Op zich is het een goede drempel voor kwaliteitsbewaking , Is dat wel een optie als het druk is ?
Man man, je doet net alsof de oorlog morgen uitbreekt.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.
Maar als ik zelf een politiek forum zou beginnen dan zou ik wel de kwaliteit stellen boven de kwantiteit.
Als er veel aanloop is, dan is er ook veel werk bij elk posting vooraf beoordelen.
Op zich is het een goede drempel voor kwaliteitsbewaking , Is dat wel een optie als het druk is ?
Van alles en nog wat...quote:
Zo...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van alles en nog wat...
Maar het was maar een voorbeeld om mijn positie in deze kwestie duidelijk te maken.
Ik maak het onderscheid tussen Fok en een forum met een andere betere kwaliteitsbewaking
Niet overdrijven...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Man man, je doet net alsof de oorlog morgen uitbreekt.
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Inclusief van die modbreaks enzo? Denk dat wat mij betreft de lol van het modden op WGR dan heel snel weg zou zijn...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:14 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.
maar goed, dat is verder niet aan mij, ik gaf alleen aan hoe ik het de laatste tijd hier ervaar. ondanks dat ik niet zoveel post hier, lurken des te meer al wordt ook dat minder naarmate de nuance verdwijnt.
Dat 'zero tolerance' beleid is in het verleden weleens ingevoerd in POL, needless to say dat het averechts effect had dan wat jullie denken dat het had. Probleem met FOK! is dat er gepost wordt door mensen, en mensen houden van grenzen opzoeken, bij zero tolerance hou je niemand meer over, behalve wellicht bluesdude en bram.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:14 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.
maar goed, dat is verder niet aan mij, ik gaf alleen aan hoe ik het de laatste tijd hier ervaar. ondanks dat ik niet zoveel post hier, lurken des te meer al wordt ook dat minder naarmate de nuance verdwijnt.
nee, geen modbreaks? ik zie het nut niet zo van die dingen in, ook niet op tweakers. en ik had het niet over wgr, maar over nws en pol.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Inclusief van die modbreaks enzo? Denk dat wat mij betreft de lol van het modden op WGR dan heel snel weg zou zijn...
De kwaliteitsbewaking van pol en nws is al 10 jaar aanrommelen. Men berust er maar in en sommigen weten niet eens meer dat het aanrommelen is.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo...
Liefje, dit is FOK! als meer dan 10 jaar... Jij noemt het aanrommelen, ik noem het een behoorlijk uitgebreide community waar iedereen terecht kan voor serieuze en minder serieuze zaken.
Ik geef WGR aan omdat dat mijn forum is en een serieus forum zoals POL en NWS...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:16 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, geen modbreaks? ik zie het nut niet zo van die dingen in, ook niet op tweakers. en ik had het niet over wgr, maar over nws en pol.
Wij zijn er ook niet 24/7, je kan niet verwachten dat we elk topic ieder moment van de dag meelezen en bij een post van Jantje, pietje of klaasje meteen in (kunnen) grijpen. Daar is de TR/DM/PM dan ook voor zodat je ons er op kan attenderen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kwaliteitsbewaking van pol en nws is al 10 jaar aanrommelen. Men berust er maar in en sommigen weten niet eens meer dat het aanrommelen is.
Prima.. minder serieus wezen in andere fora. Maar er zijn serieuse topics in pol en nws bijv die serieus bedoeld zijn. Daarom zijn daar mods bezig dat nog een beetje te bewaken. Pappen en nathouden.
Daar heb ik nooit iets van gemerkt. In welk jaar was dat, onder welke moderators/quote:Op donderdag 12 april 2012 15:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat 'zero tolerance' beleid is in het verleden weleens ingevoerd in POL,
och kom nou.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat 'zero tolerance' beleid is in het verleden weleens ingevoerd in POL, needless to say dat het averechts effect had dan wat jullie denken dat het had. Probleem met FOK! is dat er gepost wordt door mensen, en mensen houden van grenzen opzoeken, bij zero tolerance hou je niemand meer over, behalve wellicht bluesdude en bram.
ik lurk ook weleens in wgr, maar daar ben ik maar zelden echt ontspoorde topics tegengekomen.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik geef WGR aan omdat dat mijn forum is en een serieus forum zoals POL en NWS...
Ik meen dat ik dat toen heb weggehaald voor je nadat je er melding van had gemaakt (waarvoor dank nog).quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
[..]
och kom nou.
in een serieus topic in pol waar je aangevallen wordt met opmerkingen over je moeder, omdat ze het blijkbaar niet kunnen "winnen", dat is natuurlijk een heel ander uiterste.
dat snap ik, maar jij had het over grenzen opzoeken. dit gaat over de grens heen wat mij betreft, dus blijkbaar zien de users iets wat jullie mods minder of niet zien?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik meen dat ik dat toen heb weggehaald voor je nadat je er melding van had gemaakt (waarvoor dank nog).
Probeer enkel aan te geven dat we niet op 10 plekken tegelijk kunnen zijn, en zeker niet 24/7.
Au contraire, wij zien hetzelfde als jullie, en ik heb al aangegeven het met je eens te zijn. Maar iedereen kan posten wat 'ie wil, er gaat geen melding bij ons af en er komt ook geen IRC voorbij met alle posts in POL, we kunnen wat missen door afwezigheid of simpelweg het over het hoofd zien.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:20 schreef dawg het volgende:
[..]
dat snap ik, maar jij had het over grenzen opzoeken. dit gaat over de grens heen wat mij betreft, dus blijkbaar zien de users iets wat jullie mods minder of niet zien?
Was ik dat?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef dawg het volgende:
[..]
och kom nou.
in een serieus topic in pol waar je aangevallen wordt met opmerkingen over je moeder, omdat ze het blijkbaar niet kunnen "winnen", dat is natuurlijk een heel ander uiterste.
Bannen van bepaalde subfora (in dit geval politiek) en hen wel nog toelaten tot subfora waar het slowchatten wel is toegestaan. Ik zie hier geen bezwaar tegen, het is best wel duidelijk wanneer er geslowchat wordt en wanneer er serieus wordt gediscussiëerd. Niet alles hoeft exact gemeten te kunnen worden, soms mag er ook best eens wat worden geïnterpreteerd.quote:Hij heeft wel gelijk, maar ik zie niet zo direct hoe je dat kan tegengaan met de fokkers die chatjunks zijn.
Je vergeet dat de POL-SC vrij levendig is, om het nog zacht uit te drukken.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bannen van bepaalde subfora (in dit geval politiek) en hen wel nog toelaten tot subfora waar het slowchatten wel is toegestaan. Ik zie hier geen bezwaar tegen, het is best wel duidelijk wanneer er geslowchat wordt en wanneer er serieus wordt gediscussiëerd. Niet alles hoeft exact gemeten te kunnen worden, soms mag er ook best eens wat worden geïnterpreteerd.
Ik nodig je gaarne uit een PM naar me te sturen, of anders CC je ze aan het hele POL team als je wil.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geslowchat heef toch niets met de levendigheid van een discussie te maken? Het haalt juist alle vaart uit een discussie, op alle mogelijke manieren.
Ik wou mijn bericht nog even aanvullen.
Een goede stevige links-rechts discussie vind ik best en het mag ook best wel eens een beetje polemiseren maar er zijn hier mensen die al te veel een tunnelvisie hebben en van daaruit de redenatie van mensen uit het andere kamp bij voorbaat als achterlijk qualificeren. Ik zal hier maar geen namen noemen, via pm wil ik aan de mods van pol wel een voorbeeld geven.
Indien deze extremistische houding (het gaat hier niet om extremistisch links of extremistisch rechts maar de houding waarmee je discussieert!!) gepaard gaat met goede argumenten dan kan een stok achter de deur die persoon er toe bewegen om wat meer open te staan voor argumenten uit het andere kamp en op een aangenamere manier te discussiëren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Beter eens een keer wat steviger ingrijpen als het nodig is en daardoor bijna nooit hoeven in te grijpen dan steeds dat boterzachte en ineffectieve ingrjipen.
Een ban per subforum is nog niet mogelijk, dat zou m.i. wel gewenst zijn. Het is niet omdat je iemand niet meer wil hebben in een subforum waar wat meer inhoudelijk wordt gediscussiëerd (en ja, ook mensen die nog bij moeten leren zijn welkom, zolang ze maar een goede intentie hebben) dat je ze daarom ook van andere subfora (tv, games. ...) wil weren.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:14 schreef timmmmm het volgende:
Krijg hier een guilty until proven innocent gevoel bij. De gedachte is dat iedereen mee kan doen en mee moet kunnen doen, en als je laat zien dat je dat niet kan, loop je tegen een ban aan. Nu heb je een ban, tot je laat zien dat je het wel kan. Omgekeerde wereld.
Ik zal het niet zeggen.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En je bent ook nog eens een vrouw wat je benadrukt in je ondertitel... dat wordt dus sowieso niets. Vrouwen en politiek
Daarvoor worden te weinig plaatjes van decolletés en strakke truitjes geplaatst wat mij betreft.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:11 schreef waht het volgende:
De POL slowchat is het enige wat mijn leven zin geeft. Dat jullie het even weten.
Hey, ik heb een blauw kleurtje, zullen wij een keer afsprekenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Daar geilen we gewoon opmannen die dénken dat ze dominant zijn
Dat is het dus wel.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een ban per subforum is nog niet mogelijk, dat zou m.i. wel gewenst zijn.
Dat is al gebeurd in het verleden, maar daar maken we geen melding meer van dus vandaar dat je er wellicht nog niet van op de hoogte was. Maar dat geldt dus voor de extreme gevallen, af en toe vervallen in slowchat is makkelijk te verwijderen zonder iemand meteen van 't subforum te keilen.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Oh, mijn fout dan.
Misschien zou het sneller toegepast kunnen worden in de twee aangesneden gevallen (chronis slowchatten, een ander niet de ruimte geven om zijn argumenten te geven).
Goed voorstel.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het subforum politiek hoort een podium te zijn waar je op een serieuzere en meer inhoudelijke manier kan discussiëren. Helaas zijn er wat mensen die daar slowchatten, anderen kunnen wel inhoudelijk iets bijdragen maar zij willen wel eens erg doorslaan in links/rechts-gevechten.
Er bestaat hiervoor een simpele oplossing die al op een ander forum (9lives) wordt gebruikt: registratie.
Elk forumlid wat wil deelnemen aan een discussie binnen het subforum moet dan een verzoek indienen om toegelaten te worden (wat mij betreft standaard zonder motivatie) en de moderators beslissen op basis van zijn eerdere reacties of dat ze hem wel of niet die toelating verlenen.
Voor de mensen die zijn toegelaten is het een goed middel om het al te veel doorslaan in links/rechts-strijdjes te beperken, slowchatters die inhoudelijk nooit wat bijdragen maar die zich onvoldoende misdragen om verbannen te worden van het forum kunnen worden weggehouden.
Een demonstratie van het slowchatten waar de vaste deelnemers bij politiek echt niet op zitten te wachten: Onttrekken van tuig uit de samenleving vanaf dinsdag 10 april 2012 @ 16:33:42 tot minstens woensdag 11 april 2012 @ 15:24:54 met vlak daarvoor een tevergeefse poging van moderator Voorschrift om dat te beëindigen.
Bij deze wil ik voorstellen aan de moderators om aparate rechten in te voeren voor het subforum politiek.
Al jaren ellende en bijna 100.000 posts van mijn kantquote:Op donderdag 12 april 2012 17:11 schreef waht het volgende:
De POL slowchat is het enige wat mijn leven zin geeft. Dat jullie het even weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |