Nou ja, daar zal ik wel vanaf wijken dan. Ik zie liever posts van SneakyPete waar ik het weliswaar vaak niet mee eens ben, maar die in ieder geval degelijk uitgewerkt en onderbouwd zijn, dan de hersenspinsels van een Papierversnipperaar, waar ik het misschien qua uiteindelijke conclusie of standpunt relatief vaak mee eens ben.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn mening is dat binnen POL je wel hele A4'tjes vol kan kalken, maar een politiek tegenstander zal 't nooit kwalitatief vinden. Ik bedoel, volg de gemiddelde discussies hier maar.
Waarom denk je dat ik dat wil ?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wil opgesloten zitten in je eigen topic met mensen die jou welgevallig zijn en derhalve "toestemming" hebben te posten en dan allemaal maar met elkaar tezamen ja-knikken?
Het is maar wat je leuk vindt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:41 schreef Maanvis het volgende:
als je topique verneukt wordt plaats je toch gewoon een TR?
Ik voel er niet zoveel voor om van POL een fort te maken eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik dat wil ?
Kom kom...Als ik dat verkies dan schrijf ik niet hier.
Ik had het over schreeuwerds en verkloters weren als men een forum met een beetje kwaliteit wilt bouwen.Dat is echt wat anders dan alleen maar ideologisch verwanten toe laten.
Als mod heb jij hetzelfde uitgangspunt: geschreeuw en verkloterij aanpakken.
De TS zegt... men moet daarmee al beginnen bij toelating van mensen. En als ik het goed snap geeft hij toch vrijwel iedereen de kans om zich met succes te laten registreren, maar het moet makkelijker zijn voor de fokleiding met die registratie bepaalde lieden te weren voor POL. Alleen voor POL en niet voor de rest van Fok.
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat u mij viseert.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:07 schreef Monolith het volgende:
Eis buiten de SC dat posts minimaal 400 karakters bevatten.
Dat wilt de TS toch helemaal niet ?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik voel er niet zoveel voor om van POL een fort te maken eerlijk gezegd.
Innocent until proven guilty, niet andersom.
FOK is geen stasi, als je je ergert aan users en of slowchat dan moet je het gewoon aangeven en dan kijken we wel wat we verwijderen of aanpakken. Wat jij of de TS als waardevol zien verschilt namelijk per persoon, dus om nou jullie twee als leidraad te nemen voor een heel subforum, no thx.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat wilt de TS toch helemaal niet ?
Hij suggereert wel een registratiesysteem waarmee het makkelijker is rotzooimakers alleen voor POL te bannen. En ik neem aan dat hij dit wilt met een snellere en striktere toepassing dan nu.
Hij heeft het ook over het bannen van notoire slowchatters .Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoelt.
Het is wel zo als mensen wat meer doordenken omdat men verplicht is meer dan 2 zinnetjes te schrijven, je betere postings krijgt.Inhoudelijk beter en ook communicatief beter naar de lezers toe, dus minder gekloot.
Maar ja... dan moeten de mods weer systematisch bij houden wie voornamelijk zit te slowchatten in de serieuse topics.
Daarbij: de vaste users zijn niet geinteresseerd in meer kwaliteit. Ze willen een rellerige forum.
Dan houdt het op met hervormingen van bovenaf doorvoeren.
waarom plaats je geen TR als mensen dingen doen die het topique verpesten?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat wilt de TS toch helemaal niet ?
Hij suggereert wel een registratiesysteem waarmee het makkelijker is rotzooimakers alleen voor POL te bannen. En ik neem aan dat hij dit wilt met een snellere en striktere toepassing dan nu.
Hij heeft het ook over het bannen van notoire slowchatters .Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoelt.
Het is wel zo als mensen wat meer doordenken omdat men verplicht is meer dan 2 zinnetjes te schrijven, je betere postings krijgt.Inhoudelijk beter en ook communicatief beter naar de lezers toe, dus minder gekloot.
Maar ja... dan moeten de mods weer systematisch bij houden wie voornamelijk zit te slowchatten in de serieuse topics.
Daarbij: de vaste users zijn niet geinteresseerd in meer kwaliteit. Ze willen een rellerige forum.
Dan houdt het op met hervormingen van bovenaf doorvoeren.
Daar gaat deze diskussie niet over .quote:Op donderdag 12 april 2012 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom plaats je geen TR als mensen dingen doen die het topique verpesten?
jij wilt mensen vantevoren screenen terwijl je ook net zo goed een TR kunt plaatsenquote:Op donderdag 12 april 2012 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar gaat deze diskussie niet over .
Natuurlijk wel, het is de oplossing bij uitstek voor je "probleem".quote:Op donderdag 12 april 2012 14:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar gaat deze diskussie niet over .
Gelukkig dat Fok geen stasi is, maar het opwerpen van drempels om de kwaliteit te bewaken is nog lang geen stasi-apparaat bouwen. Je schiet met een kanon op een mug.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
FOK is geen stasi, als je je ergert aan users en of slowchat dan moet je het gewoon aangeven en dan kijken we wel wat we verwijderen of aanpakken. Wat jij of de TS als waardevol zien verschilt namelijk per persoon, dus om nou jullie twee als leidraad te nemen voor een heel subforum, no thx.
Je laat zien wat ik eerder zei: de beleidsmakers zien geen probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is de oplossing bij uitstek voor je "probleem".
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:quote:Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gelukkig dat Fok geen stasi is, maar het opwerpen van drempels om de kwaliteit te bewaken is nog lang geen stasi-apparaat bouwen. Je schiet met een kanon op een mug.
Wat de TS wilt is een actiever beleid voor kwaliteitsbewaking, maar dat komt er nooit door omdat men dat niet zo belangrijk vind.
En ik had al uitgelegd dat mijn uitgangspunt hetzelfde is als van jou als modje: het aanpakken van gekloot. Het gaat niet om minder waardevolle meningen te bannen, maar wel om zekere minderwaardevolle postings.
Voor de rest kunnen wij gewoon doorgaan met ruwweg kankeren, zeuren, en dies meer.
TS heeft het met name over het slowchatten van mensen. Hij heeft wel gelijk, maar ik zie niet zo direct hoe je dat kan tegengaan met de fokkers die chatjunks zijn.
Dat spijt me dan, maar wij kunnen ook niet meer dan weghalen, het blijft een publiek forum waar mensen (hoe irritant ook soms) hun ei kwijt kunnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:54 schreef dawg het volgende:
ik vind een tr wel logisch, maar voor mij maakt het het topic niet meer interessant. had het laatst nog, iemand plaatste een persoonlijke opmerking richting mijn persoon, tr geplaatst, reactie netjes weggehaald, maar voor mij is dan het topic klaar, niet meer serieus te nemen, verneukt door de sfeer etc. jammer dus.
Precies... dat gebeurt constant.Het weghalen is dan te laatquote:Op donderdag 12 april 2012 14:54 schreef dawg het volgende:
ik vind een tr wel logisch, maar voor mij maakt het het topic niet meer interessant. had het laatst nog, iemand plaatste een persoonlijke opmerking richting mijn persoon, tr geplaatst, reactie netjes weggehaald, maar voor mij is dan het topic klaar, niet meer serieus te nemen, verneukt door de sfeer etc. jammer dus.
Ik krijg het idee dat TS ook bedoelde ... dat men in serieuse topics wel serieus reageert, maar dan met 1 of 2 zinnetjes . En hij zal wel bedoelen : met 1, 2 zinnetjes offtopic gaan, teveel gein ertussendoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same as always, SC hoort in de SC, daarbuiten wordt 't gecorrigeerd of tegen gewaarschuwd en daarna verwijderd. Wat dawg dus ook al zegt:
[..]
Dat spijt me dan, maar wij kunnen ook niet meer dan weghalen, het blijft een publiek forum waar mensen (hoe irritant ook soms) hun ei kwijt kunnen.
Volgens mij is dat de strekking inderdaad.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik proef hier eigenlijk dat men liever zou zien dat posts vooraf gemodereerd worden.
Wat let je?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.
Maar als ik zelf een politiek forum zou beginnen dan zou ik wel de kwaliteit stellen boven de kwantiteit.
Als er veel aanloop is, dan is er ook veel werk bij elk posting vooraf beoordelen.
Op zich is het een goede drempel voor kwaliteitsbewaking , Is dat wel een optie als het druk is ?
Man man, je doet net alsof de oorlog morgen uitbreekt.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bij TS of uit mijn posts.?? Nee hoor . Fok rommelt maar an zoals altijd.
Maar als ik zelf een politiek forum zou beginnen dan zou ik wel de kwaliteit stellen boven de kwantiteit.
Als er veel aanloop is, dan is er ook veel werk bij elk posting vooraf beoordelen.
Op zich is het een goede drempel voor kwaliteitsbewaking , Is dat wel een optie als het druk is ?
Van alles en nog wat...quote:
Zo...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van alles en nog wat...
Maar het was maar een voorbeeld om mijn positie in deze kwestie duidelijk te maken.
Ik maak het onderscheid tussen Fok en een forum met een andere betere kwaliteitsbewaking
Niet overdrijven...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Man man, je doet net alsof de oorlog morgen uitbreekt.
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Inclusief van die modbreaks enzo? Denk dat wat mij betreft de lol van het modden op WGR dan heel snel weg zou zijn...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:14 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.
maar goed, dat is verder niet aan mij, ik gaf alleen aan hoe ik het de laatste tijd hier ervaar. ondanks dat ik niet zoveel post hier, lurken des te meer al wordt ook dat minder naarmate de nuance verdwijnt.
Dat 'zero tolerance' beleid is in het verleden weleens ingevoerd in POL, needless to say dat het averechts effect had dan wat jullie denken dat het had. Probleem met FOK! is dat er gepost wordt door mensen, en mensen houden van grenzen opzoeken, bij zero tolerance hou je niemand meer over, behalve wellicht bluesdude en bram.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:14 schreef dawg het volgende:
[..]
nee, dat bedoelde ik in elk geval niet. wat mij betreft zou je op pol en nws een soort tweakers modbeleid moeten voeren. strak modden, geen uitzonderingen, en nog net geen zero tolerance.
maar goed, dat is verder niet aan mij, ik gaf alleen aan hoe ik het de laatste tijd hier ervaar. ondanks dat ik niet zoveel post hier, lurken des te meer al wordt ook dat minder naarmate de nuance verdwijnt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |