Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.quote:Bron
'Alle moslims weg uit Frankrijk!' Door Bart Olmer
AMSTERDAM - Omar al-Haddouchi, de beruchte ideologische leider van de jihadistische beweging in Marokko, heeft een bizarre fatwa uitgesproken: alle moslims moeten zo snel mogelijk Frankrijk verlaten voor Noord-Afrikaanse landen.
Volgens de prediker hebben moslims niets meer te zoeken in Frankrijk vanwege ondermeer het boerkaverbod, het inperken van de oproep tot vrijdaggebed en de strengere controles op moslimradicalen na de terreuraanslag in Toulouse.
Ook onder Nederlandse moslimradicalen heeft deze sjeik veel aanhangers. Al-Haddouchi was veroordeeld tot dertig jaar celstraf wegens zijn connecties tot de daders van de zelfmoordaanslagen in mei 2003 in Casablanca, maar werd vrijgelaten uit de gevangenis vorig jaar nadat de Marokkaanse koning Mohammed VI hem gratie gaf. Omar al-Haddouchi vergelijkt niet-moslimlanden met „een toilet waar je je grote boodschap achterlaat en daarna vertrekt”.
In zijn fatwa, uitgesproken in een 14 minuten durende videotoespraak, die momenteel circuleert op jiadwebsites, zegt Al-Haddouchi: „Doe je best in het verspreiden van dit bericht en doe je best in het redden van de mensen en het krijgen van hen uit de duisternis van onwetendheid en ongeloof naar de uitgestrektheid van de islam. Indien iemand zwak is in Sharia-kennis, het enige wat hij hoeft te doen is weg te lopen van de landen van de ongelovigen, in het bijzonder in onze tijd. Je moet vertrekken uit het land van de ongelovigen.”
De radicale geestelijke raadt Franse moslims aan te verhuizen naar Noord-Afrika, zoals Algerije en Marokko. „Deze landen hebben dan wel geen sharia-gebaseerde overheid, maar op zijn minst respecteren ze islamitische gebruiken, zoals het dragen van een hoofddoek. Vlucht met uw kinderen naar islamitische landen. Kies het beste land waar Allah’s sharia wordt ingesteld. Hier in Marokko is de hoofddoek beschikbaar en wijdverspreid door de wil van Allah, en de baard is wijdverspreid door de wil van Allah. U hoort de oproep tot het gebed, en er is niets dat de hoofddoek en de baard verbiedt.”
Wat is er precies walgelijk aan? Sheik doet gewoon een oproep tot migratie, lijkt me weinig mis mee. Hij kan roepen, maar niemand van de moslims zal waarschijnlijk gehoor geven aan de oproep, in Noord Afrika hebben ze minder uitkeringen en kinderbijslagquote:Op woensdag 11 april 2012 10:20 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Wat een walgelijk gedachtegoed hebben jullie (TS en die sjeik).
en daar straffen ze wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er precies walgelijk aan? Sheik doet gewoon een oproep tot migratie, lijkt me weinig mis mee. Hij kan roepen, maar niemand van de moslims zal waarschijnlijk gehoor geven aan de oproep, in Noord Afrika hebben ze minder uitkeringen en kinderbijslag
inddquote:Op woensdag 11 april 2012 10:26 schreef Compoantje het volgende:
Kijk eens aan, nu worden die moslims eindelijk verstandig.
Als Nederland even hetzelfde doet, gaan ze hier misschien ook wel weg. Hoppaaa.
sowieso religie.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:27 schreef wise het volgende:
[..]
indd
en neem dan gelijk die christenen mee die het ook voor de rest hier verpesten.
preciesquote:
Jij bent ook een Moslim of..?quote:Op woensdag 11 april 2012 10:31 schreef Oud_student het volgende:
Altijd weer opvallend hoe een discussie over moslims altijd ontaard in een algemene discussie over religie. Blijkbaar hebben de users die dit doen er belang bij om de aandacht zo snel mogelijk van het onderwerp af te brengen.
(daarbij geven ze inpliciet blijk van de angst dat er wel iets aan de hand moet zijn met de Islam, c.q. de moslims)
Nee, ik ben onbezoldigd moderator, het onderwerp is emigratie van moslims en niet religie in het algemeen.quote:
Het is wel zo ja, christenen veroorzaken hier geen overlast, staan niet bovenaan de misdaadcijfers en gedragen zich in het algemeen respectvol naar andere godsdiensten. Dus waarom moeten die weg ?quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 10:37 schreef SpecialK het volgende:
Telegraaftopic. Moslims bestaan waarschijnlijk helemaal niet, is een leugen verzonnen door de telegraaf om oplages te verkopen.
De moslims die hier wel gehoor aangeven zijn zo gehersenspoeld dat het niet erg is als die vertrekken.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is er precies walgelijk aan? Sheik doet gewoon een oproep tot migratie, lijkt me weinig mis mee. Hij kan roepen, maar niemand van de moslims zal waarschijnlijk gehoor geven aan de oproep, in Noord Afrika hebben ze minder uitkeringen en kinderbijslag
Ach, dat illustreert alleen beter wat voor (rot) vlees je in de kuip hebt met zulke idioten.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:38 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
In de koran staat ook dat je dient te vertrekken uit streken waar je geloof naar jouw eigen opvatting ernstig belemmerd wordt.
Niets raars aan wat die man zegt, al had dat van dat toilet ook weer niet gehoeven
Angst is een groot woord, maar dat er iets mis is met moslims en de Islam moge duidelijk zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:31 schreef Oud_student het volgende:
Altijd weer opvallend hoe een discussie over moslims altijd ontaard in een algemene discussie over religie. Blijkbaar hebben de users die dit doen er belang bij om de aandacht zo snel mogelijk van het onderwerp af te brengen.
(daarbij geven ze inpliciet blijk van de angst dat er wel iets aan de hand moet zijn met de Islam, c.q. de moslims)
Bert Dorenbos.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is wel zo ja, christenen veroorzaken hier geen overlast,
Moslims zijn oververtegenwoordigd in welke misdaadcijfers precies?quote:staan niet bovenaan de misdaadcijfers
Again: Bert Dorenbos en de SGP-kliek.quote:en gedragen zich in het algemeen respectvol naar andere godsdiensten.
Hoezo? Wat is er mis met het emigreren wanneer er ergens een beleid wordt gevoerd waar je het niet mee eens bent?quote:Op woensdag 11 april 2012 10:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, dat illustreert alleen beter wat voor (rot) vlees je in de kuip hebt met zulke idioten.
Ik doelde inderdaad op het laatste.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is er mis met het emigreren wanneer er ergens een beleid wordt gevoerd waar je het niet mee eens bent?
- Sommigen kiezen ervoor zich in te zetten het beleid naar hun wensen te veranderen (lijkt me bij deze groep Moslims niet wenselijk)
- Anderen kiezen ervoor te emigreren naar een land dat ze wel aanstaat
Hoe vaak hoor je autochtone Nederlanders niet roepen dat ze naar het buitenland vertrekken met name omdat ze het Nederlandse politieke klimaat beu zijn? Lijkt mij niks mis mee.
Of doelde je puur op de toilet boodschap? Want die boodschap illustreert inderdaad wat voor schoft die al-Haddouchi is ja.
Ik heb ook niks met religie, maar ik lig er ook niet wakker van, noch zie ik in hoe iets dergelijks negatief kan zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, dat illustreert alleen beter wat voor (rot) vlees je in de kuip hebt met zulke idioten.
net als bij Nederlandse snackbars kunnen die prima gerund worden door Aziaten.quote:
Als inderdaad de radicale aanhangers hun koffers pakken, zou dat prima zijn. Daar laat ik geen traan om.quote:
Lijkt me dan nog effectiever wanneer ipv alle Moslims alle criminelen en domme nietsnutten die de staat alleen geld kosten zouden vertrekken. Als jij ze dan zou kunnen brengen en gezelschap zou kunnen houden graag!quote:Op woensdag 11 april 2012 10:53 schreef WhateverWhatever het volgende:
GOED IDEE!
Alle moslims weg uit Europa en laat ze het lekker uitzoeken ergens in een woestijn! Scheelt heel wat criminialiteit en alles wat erbij komt kijken, conclusie: Geldbesparing bij justitie en de SVB
Die zullen dan ook niet snel naar dit soort oproepen luisteren.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Als inderdaad de radicale aanhangers hun koffers pakken, zou dat prima zijn. Daar laat ik geen traan om.
Modernere, niet-radicale moslims zijn wat mij betreft wel gewoon welkom. Genoeg waar je ook een fatsoenlijk gesprek mee aan kan gaan en er geen bizar gedachtegoed op na houden.
Uitstekend plan van deze man.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat zou voor Europa een bevrijding zijn.
Hear hear, verspreid dit bericht zo veel mogelijkquote:Op woensdag 11 april 2012 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En waar komen die radicale moslims dan vandaan? Veelal hier geboren/ of bekeerd toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 11:10 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Als inderdaad de radicale aanhangers hun koffers pakken, zou dat prima zijn. Daar laat ik geen traan om.
Modernere, niet-radicale moslims zijn wat mij betreft wel gewoon welkom. Genoeg waar je ook een fatsoenlijk gesprek mee aan kan gaan en er geen bizar gedachtegoed op na houden.
Ze hoeven van mij ook niet weg hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is wel zo ja, christenen veroorzaken hier geen overlast, staan niet bovenaan de misdaadcijfers en gedragen zich in het algemeen respectvol naar andere godsdiensten. Dus waarom moeten die weg ?
altijd weer opvallend hoe mensen die zich presenteren als opmerkzame wijsneus selectief lezen en interpreteren, waarna maar weereens blijkt dat ze het helemaal bij het juiste eind haddenquote:Op woensdag 11 april 2012 10:31 schreef Oud_student het volgende:
Is dat zo? Volgens mij dreigt dan volledige werkgelegenheid en dus hogere loonkosten en een lager rendement voor kapitaalverschaffers. Ze zijn niet voor niks toegelaten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het lijkt me prima dat we die gaten kunnen opvullen met mensen uit Zuid en oost Europaquote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij dreigt dan volledige werkgelegenheid en dus hogere loonkosten en een lager rendement voor kapitaalverschaffers. Ze zijn niet voor niks toegelaten natuurlijk.
Dat inzicht komt gewoon letterlijk uit de koran.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:26 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hear hear, verspreid dit bericht zo veel mogelijk
Wat een goed inzicht van die vent, dat men in Nederland maar goed naar hem zal luisteren.
probleem verplaatsen van moslims naar Polen ?quote:Op woensdag 11 april 2012 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het lijkt me prima dat we die gaten kunnen opvullen met mensen uit Zuid en oost Europa
Dus, 88% moslimsquote:Op woensdag 11 april 2012 11:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lijkt me dan nog effectiever wanneer ipv alle Moslims alle criminelen en domme nietsnutten die de staat alleen geld kosten zouden vertrekken. Als jij ze dan zou kunnen brengen en gezelschap zou kunnen houden graag!
quote:
Een bevrijding van wat?quote:Op woensdag 11 april 2012 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stel je voor jij zit in Turkije en je woont daar en Beatrix roept jou op om terug te komen, wat doe je? Precies zelfde vraag, die man is geen khalief, wat die man zegt boeit echt heel weinig mensen.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:27 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb een offtopic vraag![]()
Als nu de koning van Marokko zijn burgers oproept om terug te keren hoe zit dat dan? Moeten ze daar gehoor aan geven , stel er is oorlog of zoiets, hoe zit dat?
Ah, oke, ik zou niet naar Bea luisteren, of er moet oorlog zijn in Turkije, maar dan is haar oproep niet nodig en ben ik zelf al gevlogenquote:Op woensdag 11 april 2012 12:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Stel je voor jij zit in Turkije en je woont daar en Beatrix roept jou op om terug te komen, wat doe je? Precies zelfde vraag, die man is geen khalief, wat die man zegt boeit echt heel weinig mensen.
Die man is onderdeel van het propagandasyndicaat en wordt zelfs ingehuurd door het CIDI om negatief nieuws te verspreiden over moslims, dus je hebt gelijk.quote:
Ja, kijk maar eens naar Opsporing Verzocht.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Probeer je nu te zeggen dat 88% van de Moslims crimineel/geld kostende nietsnut is of dat 88% van de criminelen/geld kostende nietsnutten Moslim is? En graag een klein beetje meer onderbouwing ook.
Tuurlijk joh, neem nog een neut?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, kijk maar eens naar Opsporing Verzocht.
Het erge is dat het niet eens uit maakt welke week je ernaar kijkt. Elke aflevering is het raak.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jij kent echt je feiten man, jij bent zeker hoogleraar criminologie?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Een koning mag geen fatwa uitdragen, die man is geen 'scholar of islam' noch een geleerde. Omdat hij is geboren in een welgestelde positie betekent niet dat hij invloed uitdraagt over de religieuzen onder de Marokkanen, wellicht dat de nationalisten terugkeren om de wapens op te pakken.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:36 schreef Flow3r het volgende:
Zouden er veel moslims gehoor geven aan deze man en in hoeverre moeten moslims eigenlijk zo'n fatwa volgen?
Ja, de feiten worden elke week getoond op tv, het signalement luidt: Het gaat hier om een man met een noord afrikaans uiterlijk....quote:Op woensdag 11 april 2012 12:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij kent echt je feiten man, jij bent zeker hoogleraar criminologie?
Nee, er is geen "leider" in islam, en hij is noch een geleerde. Eerder een imam.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:38 schreef Flow3r het volgende:
Omar al-Haddouchi is een leider en dus geleerde van de islam?
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat alleen geleerden een fatwa konden uitspreken? Imams dus ook?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, er is geen "leider" in islam, en hij is noch een geleerde. Eerder een imam.
Nogmaals: wat bedoel je nou?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het tegenwoordig zo'n chaos is, iedereen denkt dat hij/zij geauthoriseerd is om fatwa's uit te spreken. Zo staat er in de koran dat de wereld eivormig is, wat ook klopt, want dankzij de afkoeling van de aarde en de revolutiebeweging is de aarde allang niet rond meer, maar heeft het een ei-vormig structuur. Een man ofwel een "geleerde" beweerde dat er in de koran stond dat de aarde plat was en dat iedereen die het tegendeel een kaafir(=ongelovige) was en afgemaakt moest worden. Dat was een fatwa uitgeroepen door die man. Nu moeten we even eerlijk zijn, die man kreeg zoveel internationale kritiek dat hij uiteindelijk zwichtte voor de algemene mening, terwijl hij eerder zo overtuigd was van zijn gelijk dat hij oproepte om moslims andere moslims te doden die zeiden dat de aarde niet plat was.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:49 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat alleen geleerden een fatwa konden uitspreken? Imams dus ook?
Het bevalt ze hier prima, vandaar dat ze lekker blijvenquote:Op woensdag 11 april 2012 12:52 schreef 3-voud het volgende:
Kijk, dat is nog eens oplossingsgericht denken. Roepen we hier al eeuwen: als het je niet bevalt, ga dan lekker weg. Wilders blij, Wim van de Camp blij, bang verlicht westen blij, Joods-christelijke cultuur blij, gekwetste moslims blij, Omar blij, Allah blij, iedereen blij. Win-win-win-win-win-win-win. Was dat nou zo moeilijk? Can't we all just get along? Yes we can!
Owja, dat was trouwens 1000 jaar voordat de Westerse wereld ontdekte dat de aarde niet plat was dankzij de ontdekking van Columbus.quote:[079:030] He made the earth egg-shaped.
Zo had je ook die fatwa voor Salman Sushdie.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het tegenwoordig zo'n chaos is, iedereen denkt dat hij/zij geauthoriseerd is om fatwa's uit te spreken. Zo staat er in de koran dat de wereld eivormig is, wat ook klopt, want dankzij de afkoeling van de aarde en de revolutiebeweging is de aarde allang niet rond meer, maar heeft het een ei-vormig structuur. Een man ofwel een "geleerde" beweerde dat er in de koran stond dat de aarde plat was en dat iedereen die het tegendeel een kaafir(=ongelovige) was en afgemaakt moest worden. Dat was een fatwa uitgeroepen door die man. Nu moeten we even eerlijk zijn, die man kreeg zoveel internationale kritiek dat hij uiteindelijk zwichtte voor de algemene mening, terwijl hij eerder zo overtuigd was van zijn gelijk dat hij oproepte om moslims andere moslims te doden die zeiden dat de aarde niet plat was.
Dat 88% van de Moslims crimineel/geld kostende nietsnut isquote:Op woensdag 11 april 2012 12:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals: wat bedoel je nou?
Dat 88% van de Moslims crimineel/geld kostende nietsnut is?
Of dat 88% van de criminelen/geld kostende nietsnutten Moslim is.
Of begrijp je niet dat dit niet hetzelfde is?
Ja, maar wie verschaft deze mensen een positie op het internationaal podium? Niemand. Het zijn voornamelijk de redacteurs van anti-islamitische organisaties die een vergrootglas plaatsen op deze mensen, het 1000 maal uitvergroten en dan met denigrerende en superieure toon plaatsen als artikel op hun websites of kranten. Er gebeuren zoveel goede dingen in de islamitische wereld, maar ik heb nog geen artikel gezien op de FP van Fok!, die ook maar iets positief zei over moslims, terwijl ik uit mijn hoofd nog wel 20 dingen weet van recente gebeurtenissen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Zo had je ook die fatwa voor Salman Sushdie.
Eigenlijk zouden fatwa's voor positieve zaken moeten dienen ipv de negatieve, moslims krijgen alleen maar een slechte naam door deze heren.
Marokko verleende hem gratie voor een straf van 30 jaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, maar wie verschaft deze mensen een positie op het internationaal podium? Niemand. Het zijn voornamelijk de redacteurs van anti-islamitische organisaties die een vergrootglas plaatsen op deze mensen, het 1000 maal uitvergroten en dan met denigrerende en superieure toon plaatsen als artikel op hun websites of kranten. Er gebeuren zoveel goede dingen in de islamitische wereld, maar ik heb nog geen artikel gezien op de FP van Fok!, die ook maar iets positief zei over moslims, terwijl ik uit mijn hoofd nog wel 20 dingen weet van recente gebeurtenissen.
Want alles met een niet-Nederlands uiterlijk is moslim? Kruip maar gauw terug onder je steen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat 88% van de Moslims crimineel/geld kostende nietsnut is
en
Dat 88% van de criminelen/geld kostende nietsnutten Moslim is
Het is gewoon een feit als je naar OV kijkt dat 8 van de 10 mensen geen nederlands uiterlijk hebben.
Dat kan je leuk vinden of dat kan je niet leuk vinden maar het is zo.
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, maar wie verschaft deze mensen een positie op het internationaal podium? Niemand. Het zijn voornamelijk de redacteurs van anti-islamitische organisaties die een vergrootglas plaatsen op deze mensen, het 1000 maal uitvergroten en dan met denigrerende en superieure toon plaatsen als artikel op hun websites of kranten. Er gebeuren zoveel goede dingen in de islamitische wereld, maar ik heb nog geen artikel gezien op de FP van Fok!, die ook maar iets positief zei over moslims, terwijl ik uit mijn hoofd nog wel 20 dingen weet van recente gebeurtenissen.
En wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Die koning is geboren in een positie, hij is geen man van kennis, wat hij doet of zegt heb ik geen invloed over, noch is dat representatief voor de moslims. Er zijn überhaupt 1,6 miljard moslims, er zijn misschien maar in totaal 45 miljoen Marokkanen, denk je echt dat die man vertegenwoordigd wat wij allemaal denken en vinden?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Marokko verleende hem gratie voor een straf van 30 jaar.
Dat zeg ik niet, ik zeg:quote:Op woensdag 11 april 2012 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want alles met een niet-Nederlands uiterlijk is moslim? Kruip maar gauw terug onder je steen.
Dat is juist mijn punt, ik ben ook gefrustreerd dat ik mijn geloof keer op keer moet verdedigen en mezelf moet verantwoorden voor wat een enkeling zegt of doet.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:12 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Mijn vriendin is Turkse en zelf niet actief op het gebied van geloof maar haar broers en vader wel en zij lijden duidelijk onder het negatieve beeld, nu weer deze oproep wat zal resulteren in allerlei wijsneuzen die vragen gaan stellen als wanneer gaan jullie eens gehoor geven aan die imam? Elke keer weer opnieuw jezelf moeten verantwoorden valt niet mee.
Het algemene beeld is vrij negatief en juist imams en andere hoger geplaatsten zouden mee kunnen helpen aan een beter beeld, maar ik vrees dat dat nog een tijdje zal gaan duren.
Wat is dan de relevantie mijn broeder?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg:
Het is gewoon een feit als je naar OV kijkt dat 8 van de 10 mensen geen nederlands uiterlijk hebben.
Door hem gratie te verlenen verschaf je die man weer een podium.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met wat ik zeg? Die koning is geboren in een positie, hij is geen man van kennis, wat hij doet of zegt heb ik geen invloed over, noch is dat representatief voor de moslims. Er zijn überhaupt 1,6 miljard moslims, er zijn misschien maar in totaal 45 miljoen Marokkanen, denk je echt dat die man vertegenwoordigd wat wij allemaal denken en vinden?
Dus als je een man gratie verleent, wilt dat zeggen dat je die man gelijk ook een plaats aanbied om te spreken? Omdat het een man van geloof was heeft de koning hem gratie verleend, dat heeft niks te maken met een spreekplaats aanbieden.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Door hem gratie te verlenen verschaf je die man weer een podium.
Dat was je punt. Dus alles mee te maken.
Eigenlijk is dat grote onzin, jij moet je net zo min verantwoorden als ieder ander over je leven , maar ik kan me voorstellen dat je het persoonlijk aan gaat trekken, ook als je dat niet deed dan wordt het je wel in je gezicht gewreven door anderen en ben je het haast verplicht.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt, ik ben ook gefrustreerd dat ik mijn geloof keer op keer moet verdedigen en mezelf moet verantwoorden voor wat een enkeling zegt of doet.
Bagatelliseren gaat je niet goed af.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dus als je een man gratie verleent, wilt dat zeggen dat je die man gelijk ook een plaats aanbied om te spreken? Omdat het een man van geloof was heeft de koning hem gratie verleend, dat heeft niks te maken met een spreekplaats aanbieden.
Oké, kom met een onderbouwd argument dan reageer ik eropquote:Op woensdag 11 april 2012 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bagatelliseren gaat je niet goed af.
Nee, jij snapt het niet.Ieder heeft het recht te zeggen wat ie denkt of voelt,gratie van een koning betekent niet dat hij gelijk heeft in zijn mening, het is wat het is; een mening.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bagatelliseren gaat je niet goed af.
Dat is de gratie op zich al.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:20 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Oké, kom met een onderbouwd argument dan reageer ik erop.
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat 88% van de Moslims crimineel/geld kostende nietsnut is
en
Dat 88% van de criminelen/geld kostende nietsnutten Moslim is
Pythagoras?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:01 schreef Arcadia het volgende:
Bron: 79:30 koran, het woordje "dahaha", wat eivormig betekent.
[..]
Owja, dat was trouwens 1000 jaar voordat de Westerse wereld ontdekte dat de aarde niet plat was dankzij de ontdekking van Columbus.
De grieken hadden allang geconstateerd dat de aarde rond wasquote:Op woensdag 11 april 2012 13:01 schreef Arcadia het volgende:
Bron: 79:30 koran, het woordje "dahaha", wat eivormig betekent.
[..]
Owja, dat was trouwens 1000 jaar voordat de Westerse wereld ontdekte dat de aarde niet plat was dankzij de ontdekking van Columbus.
Je zou je eens kunnen inleven in mensen , moslims die last hebben van al die generalisaties, maar da's kennelijk te moeilijk?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goedzo meid. Gooi die er maar in.
Als je je verongelijkt voelt kun je beter buiten even afkoelen. Voor onzin hebben we geen tijd.
Mijn broeder, denk je werkelijk dat als de koningin hier iemand van de gevangenis vrijlaat, het een causaal verband is dat die gevangene ook een spreekplaats krijgt? Jij bent foutieve linken aan het leggen, de man heeft hem vrijgelaten, wie weet was er zelfs afgesproken met die man dat hij zich monddood moest houden, dat weet jij niet, daarom kun je ook niet zomaar oordelen.quote:
ga maar eens lekker in de stad lopen en constateer hoe moslims zich gedragenquote:Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Even los v/h feit dat een niet Nederlands uiterlijk niet gelijk staat aan het Moslim zijn, zegt het percentage criminelen dat Moslim is in feite niks over het percentage Moslims dat crimineel is. Terug naar de basisschool jij.
Hypothetisch voorbeeld zodat je het misschien wat beter begrijpt:
Zelfs wanneer 100% van de criminelen Moslim is, zou alsnog 0,01% van de Moslims crimineel kunnen zijn.
Ik moest mijn repliek nuanceren, ik doelde dus op de beschaving waar jij je hedendaags in bevindt, dus West-Europa.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:23 schreef Knip het volgende:
[..]
Pythagoras?
Aristoteles?
Eratosthenes?
Plinius de Oudere?
De groep mensen die in de middeleeuwen geloofden dat de aarde plat was, was klein en onbelangrijk.
Blijf je sagbi`s maar verdedigen met je geitenwollen sokken.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Even los v/h feit dat een niet Nederlands uiterlijk niet gelijk staat aan het Moslim zijn, zegt het percentage criminelen dat Moslim is in feite niks over het percentage Moslims dat crimineel is. Terug naar de basisschool jij.
Hypothetisch voorbeeld zodat je het misschien wat beter begrijpt:
Zelfs wanneer 100% van de criminelen Moslim is, zou alsnog 0,01% van de Moslims crimineel kunnen zijn.
Hoe dan? Wildplassend? Straalbezopen?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
ga maar eens lekker in de stad lopen en constateer hoe moslims zich gedragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |