quote:
Het kost de bloedbank ook nog eens extra geld om het bloed te controlen.quote:
haha die euro ertussenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:37 schreef Vaith het volgende:
Goed nieuws...
Zometeen stijgt de vraag naar bloeddonoren die niet gay zijn.
Vraagstijging + aanbodtekort = $ voor mijn bloed!
$$$$$$
$$$$$$
$$$$$$
$$$$$$
$$$¤$$
Wat het hetero bloed wordt natuurlijk niet op o.a. aids gecontroleerdquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:30 schreef kedge het volgende:
[..]
Het kost de bloedbank ook nog eens extra geld om het bloed te controlen.
Natuurlijk niet, blanken hebben geen aids.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat het hetero bloed wordt natuurlijk niet op o.a. aids gecontroleerd
http://www.rtl.nl/(/actue(...)ed-homoseksuelen.xmlquote:Volgens de bloedbank blijkt uit cijfers dat de overdracht van hiv bij homo's ‘100 keer zo groot is als bij mannen die heteroseksuele seks hebben’.
Dan moet je het dus gewoon niet toelaten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef MichaelScott het volgende:
De topictitel is een terechte klacht. Het toont maar weer eens aan dat twee derde van de Nederlanders achterlijk is.
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)ed-homoseksuelen.xml
Maar is het risico zo groot dat de test een vals negatieve uitslag geeft dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:51 schreef Yi-Long het volgende:
Het ken me geen reet schelen van wie ik bloed krijg, homo of hetero, blank of zwart, whatever.
Experts zeggen dat er een aantoonbaar groter risico is met bloed van homosexuele mannen, zoals ik ook uitlegde in de poll. En je gaat geen extra medische risico's lopen puur en alleen om politiek correct te zijn.
Schijnbaar zit het risico vooral in de 10 dagen na infectie. Dat zei die gast bij P&W in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar is het risico zo groot dat de test een vals negatieve uitslag geeft dan?
Het kwam er op neer dat bij zaken als HIV en wat andere ziektes het niet meteen opduikt in de testen, als het nog 'vers' is, en aangezien bloed kan verouderen en dus niet lang bewaard kan worden, moet je dus gewoon zo betrouwbaar mogelijke donors hebben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar is het risico zo groot dat de test een vals negatieve uitslag geeft dan?
Maar soms glipt er besmet bloed door zo'n test heen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:10 schreef Knaller het volgende:
Wat is het probleem?
Dat bloed wordt sowieso toch wel getest op ziektes lijkt mij.
Dat is minder ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar soms glipt er besmet bloed door zo'n test heen.
Ja maar die kans is iets van 100 keer kleiner.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:19 schreef Knaller het volgende:
[..]
Dat is minder ja.
Maar dat zou toch ook kunnen gebeuren met hetero bloed?
Ah op die manierquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het kwam er op neer dat bij zaken als HIV en wat andere ziektes het niet meteen opduikt in de testen, als het nog 'vers' is, en aangezien bloed kan verouderen en dus niet lang bewaard kan worden, moet je dus gewoon zo betrouwbaar mogelijke donors hebben.
Daarnaast zat je met het risico dat de donor zelf idd heus wel een normaal rustig sexleven heeft, maar je zit ook nog met een partner ervan die wellicht flink rondneukt, en dat schijnt bij homo-paren helaas toch een stuk vaker voor te komen dan bij hetero-paartjes.
Anyway, in short: de experts waren het er in ieder geval over eens dat er een flink verhoogd risico was om dan slecht bloed te krijgen, wat dus een gevaar vormt voor de ontvanger.
Dat is voor mij het enige wat ik belangrijk vind wanneer we de keus maken of ze toegelaten mogen worden als donor of niet.
Het bloed wordt gescreend door een vragenlijst, gesprek en een test. Mocht er alleen al twijfel bestaan dan wordt het bloed vernietigd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat het hetero bloed wordt natuurlijk niet op o.a. aids gecontroleerd
hoe ken een homo nou undercover gaan die herken je gelijk aan piepstem en meisjes kledingquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef sinepedraap het volgende:
Wat nou als een homo undercover gaat en zich voordoet als hetero kan hij dan wel bloed geven?
Ja.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef sinepedraap het volgende:
Wat nou als een homo undercover gaat en zich voordoet als hetero kan hij dan wel bloed geven?
Ik zat me ook al af te vragen hoe dat werkt.. Moet je als je bloed gaat geven aangeven of je homo of hetero bent ofzo? En wat gebeurt er als je liegt?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:49 schreef sinepedraap het volgende:
Lulquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:52 schreef sinepedraap het volgende:
Ze hebben er gewoon een kast vol met allemaal handtassen daar en dan kijken ze of ze afgeleid zijn. Zo val je door de mand.
Ik denk eerder dat het gewoon ''tussen de oren'' zit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:48 schreef kedge het volgende:
[..]
Het bloed wordt gescreend door een vragenlijst, gesprek en een test. Mocht er alleen al twijfel bestaan dan wordt het bloed vernietigd.
Homo's zijn een risico-groep, waar de bloedbank extra voorzichtig mee om dient te gaan. Door het uitsluiten van deze groep wordt de kans op hiv besmetting meer dan honderdvoudig verkleind. - aldus de bloedbank.
Ja inderdaad, hiv komt helemaal niet vaker voor onder homo's in Nederland. Dat is propaganda van de bloedbank.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het gewoon ''tussen de oren'' zit.
klopt, verzonnen door discriminerende anti hommos !quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ja inderdaad, hiv komt helemaal niet vaker voor onder homo's in Nederland. Dat is propaganda van de bloedbank.
Vrouw naar mijn hartquote:
Maar straks wordt je zelf ook homo door dat bloed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
Kennelijk bestaat is de angst nog steeds te groot dat het bloed van homoseksuelen HIV positief is. Ondanks dat elk druppeltje bloed goed gecontroleerd wordt. Nou ja, mocht ik ooit in de situatie komen dat ik echt bloed nodig heb kan het mij geen reet roesten wat de seksuele geaardheid is van de persoon van wie ik het krijg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |