abonnement Unibet Coolblue
pi_110130454

(Met dank aan Sunnythesun)

Het zou in UVT kunnen, in TRV misschien ook wel, maar na wat overleg in SPT, omdat het alles behalve voor mietjes is, dat wandelen:

*O* Het nu nog kleine maar hopelijk straks grotere topic voor (Berg)wandelen, hiken en alles wat daarbij hoort; in binnen- en buitenland. *O*

:? Wat is dat alles?

• Deel je wandelavonturen
• Raad wandelroutes aan
• Tips en vragen over kleding, schoeisel, etc.
• Navigatiemateriaal
• Etc.

=======================================================================

Sites met wandelroutes:

Nederland:

http://gpstracks.nl/index.php --> Een site met verschillende GPS tracks, vnl Nederland, maar ook België, Frankrijk en Duitsland
http://www.knapzakroutes.nl --> Knapzakroutes in Drenthe, hoort wel een boekje bij wat je moet aanschaffen
http://www.wandelbeeld.nl/ --> Wandelingen in de Achterhoek
http://www.ontrack.nl/ --> Website met vooral Nederlandse routes (ook GPS)
http://wandelzoekpagina.nl --> Website met vooral Nederlandse routes

Verenigd Koninkrijk:

http://www.walkingbritain.co.uk --> Wandelroutes van het hele VK, ingedeeld per National Park
http://www.walkhighlands.co.uk/ --> Wandelroutes en GPS tracks in Schotland
http://www.walkingenglishman.com --> site met wandelroutes en -verslagen met gpx bestanden van een groot deel van het VK

Europa overig:

http://www.tenerife-reisgids.be/tenerife_wandelen.asp --> Routes op Tenerife

Geheel Europa en Wereldwijd:

http://www.everytrail.com/ --> Wereldwijd. Site waar je je tracks kunt uploaden en delen incl foto's, tevens mooie grafiekjes kunt verkrijgen

=======================================================================
Tips voor Materialen:

Schoenen:

http://www.hiking-site.nl/materialen_schoenen.php

Kamperen:

=======================================================================
De Openingspost kan op den duur hopelijk een handig naslagwerk worden voor wandelroutes, (web)winkels voor materiaal en algemene tips.

Dus, deel hier je mooie wandelingen/routes, avonturen, foto's en verslagen in binnen- en buitenland.
pi_110130459
*O* Nummer 2 al!! *O*
pi_110130513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:53 schreef Molleman het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Dat was ook mijn planning. Een eVent, HyVent of Gore-tex shell. Dan een middenlaag (fleece ofzo er onder) en dan de onderlaag. Zat al te kijken bij Rab en Marmot enzo maar er is toch wel erg veel keuze...
Zoals ik al zei: ga in Schotland bij de gemiddelde outdoorshop naar binnen ;)
pi_110130538
En in de reeks :)

Oh, en had dus de OP aangepast :)
Ja doei.
pi_110130564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
En in de reeks :)
Ja wat gek, dat deed hij zelf niet :? Maar nu is het weer ok *O*

Ik ga nog ff wat sites opsnorren voor in de op denk ik :s)
(soggen dus maar goed O-) *) )
pi_110130679
Het gaat toch maar weer snel ;)

Hierbij mijn laatste post nog. Over waterdichte shell.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:53 schreef Molleman het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Dat was ook mijn planning. Een eVent, HyVent of Gore-tex shell. Dan een middenlaag (fleece ofzo er onder) en dan de onderlaag. Zat al te kijken bij Rab en Marmot enzo maar er is toch wel erg veel keuze...
edit. Was al niet meer nodig, bedankt sunny.
pi_110130707
Check inderdaad ook de lokale Millets/Black hier, Berghaus spullen zijn echt prima! En betaalbaar.

Mijn schoenen gisteren weer een dagje uitgeprobeerd in de stad, en dat liep echt héérlijk!
Ja doei.
pi_110130714
Hadden we de Tweevoeter al in de OP eigenlijk?

Over kleding: http://www.tweevoeter.nl/kleding.php
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 april 2012 @ 12:10:33 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110131007
Ik de UK heeft GoOutdoors vaak belachelijke aanbiedingen. En voor £5 per jaar krijg je een clubkaart die nog eens extra korting geeft. Heb je er zo uit :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:12:05 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_110131051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:00 schreef Molleman het volgende:
Hierbij mijn laatste post nog. Over waterdichte shell.
Mollemans!

GTX is al lang niet meer het enige goede waterdichte spul.
E-vent is momenteel een van de best ademende membranen.
Hyvent vind ik maar matig, niet erg duurzaam.

Bedenk eerst welk gebruik je voor ogen hebt: dagtochten met klein rugzakje/ trekkings met zware rugzak? Niet elk materiaal kan de voortdurende schuurbelasting aan van schouder en heupbanden, en gaat dan op die plaatsen lekken.

In het kort: GTX Paclite en activeshell zijn lichte uitvoeringen, volledig waterdicht, maar niet erg geschikt voor een zware trekking rugzak. Dit omdat het gore-tex laminaat maar van een hele dunne binnenlaag voorzien is, zodat het beter ademt, maar ook kwetsbaar is.

GTX proshell is wel geschikt, dit membraan zit veilig tussen 2 stevige lagen stof in. De jas is dus ook stugger, zwaarder en blijft na langdurige regen langer nat. Slimme merken maken ook paclite jassen met verstevigingen op schouders, rug en heupen van proshell materiaal.

Ook van andere merken dan Gore zijn er zulke constructies, en bijna elk groot merk heeft wel een zelfontwikkeld membraan/coating. met verschillende prestaties, hoewel ze uiteraard allemaal beweren dat je perfect droog blijft. Nou geloof me: na een hele dag in de regen is elke jas zoowel van buiten als van binnen nat & klam.

Bedenk ook: de meeste mensen lopen niet voor hun lol uren in de regen, en zoeken dan al snel een schuilplaats. Je kunt dan ook investeren in een hele goede softshell. Winddicht, kan tegen een spatje of korte bui, en je draagt m 90 % van de tijd, omdat het gewoon maar heel weinig echt stortregent. Ok, vandaag is een slecht voorbeeld :')
Dan kun je met een licht en goedkoper regenjasje voor die extreme momenten toe.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_110131090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:10 schreef SeLang het volgende:
Ik de UK heeft GoOutdoors vaak belachelijke aanbiedingen. En voor £5 per jaar krijg je een clubkaart die nog eens extra korting geeft. Heb je er zo uit :)
^O^ thanks!
Ja doei.
pi_110131944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:12 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mollemans!

GTX is al lang niet meer het enige goede waterdichte spul.
E-vent is momenteel een van de best ademende membranen.
Hyvent vind ik maar matig, niet erg duurzaam.

Bedenk eerst welk gebruik je voor ogen hebt: dagtochten met klein rugzakje/ trekkings met zware rugzak? Niet elk materiaal kan de voortdurende schuurbelasting aan van schouder en heupbanden, en gaat dan op die plaatsen lekken.

In het kort: GTX Paclite en activeshell zijn lichte uitvoeringen, volledig waterdicht, maar niet erg geschikt voor een zware trekking rugzak. Dit omdat het gore-tex laminaat maar van een hele dunne binnenlaag voorzien is, zodat het beter ademt, maar ook kwetsbaar is.

GTX proshell is wel geschikt, dit membraan zit veilig tussen 2 stevige lagen stof in. De jas is dus ook stugger, zwaarder en blijft na langdurige regen langer nat. Slimme merken maken ook paclite jassen met verstevigingen op schouders, rug en heupen van proshell materiaal.

Ook van andere merken dan Gore zijn er zulke constructies, en bijna elk groot merk heeft wel een zelfontwikkeld membraan/coating. met verschillende prestaties, hoewel ze uiteraard allemaal beweren dat je perfect droog blijft. Nou geloof me: na een hele dag in de regen is elke jas zoowel van buiten als van binnen nat & klam.

Bedenk ook: de meeste mensen lopen niet voor hun lol uren in de regen, en zoeken dan al snel een schuilplaats. Je kunt dan ook investeren in een hele goede softshell. Winddicht, kan tegen een spatje of korte bui, en je draagt m 90 % van de tijd, omdat het gewoon maar heel weinig echt stortregent. Ok, vandaag is een slecht voorbeeld :')
Dan kun je met een licht en goedkoper regenjasje voor die extreme momenten toe.
Weer een hoop handige tips Gripper. Het moet sowieso een jas worden die ik bij een trekking met zware rugzak kan gebruiken. Dit jaar Skye en volgend jaar wil ik de Dolomieten gaan verkennen denk ik. Op veel plekken op Skye kan ik niet zomaar schuilen dus een softshell gaat het niet worden vrees ik. Maarja, kan daar raar lopen, vorig jaar was het daar warm en zonnig...

GTX proshell jassen zijn niet bepaald goedkoop vrees ik... Welke jas/membraan zou jij aanraden met de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een beginnende hiker? Vind ¤ 380,- uitgeven aan een jas zo'n hoop geld namelijk.

Wederom bedankt voor je goede adviezen!
pi_110132053
In GB betaal je ongeveer 100,- minder voor een GTX proshell :)

bijvoorbeeld bij Cotswold outdoor
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 april 2012 @ 12:51:40 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110132380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:12 schreef Gripper het volgende:
Niet elk materiaal kan de voortdurende schuurbelasting aan van schouder en heupbanden, en gaat dan op die plaatsen lekken.

Bij mij beginnen jassen ook altijd als eerste te lekken precies daar waar de bandjes van m'n daypack lopen :Y

quote:
Nou geloof me: na een hele dag in de regen is elke jas zoowel van buiten als van binnen nat & klam.
:Y

Je kunt daarom ook voor iets goedkopers gaan en accepteren dat het korter meegaat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110132707
En als je met grote pack loopt is het ook nog een idee om zo'n legerponcho te nemen die je er gewoon in 1x overheen gooit. En tevens als shelter zou kunnen gebruiken icm stokken, touw en/of boom ^O^


of zo:

Super simpel en super handig :Y
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:03:47 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110132788
Ik moet een fleece en een regenjas kopen voor op de fiets binnenkort, maar ik zie me geen uren lang dor rijden als het echt regent, dus ik ga denk ik maar voor een fleece van Decathlon, en dan een ademende regenjas van Agu, houdt me hoop ik droog tijdens een buitje, en anders ga ik wel schuilen. Zowiezo, ik ga over een maand de Donauroute rijden, dat is niet echt de wildernis naturlijk. Kleding waarin je een paar uur droog blijft, koop ik wel als dat nodig is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110133215
Gebruik momenteel ook een fleece van de Decathlon, ze hebben er pas een geopend in Best, ideaal voor mij. Fijne fleece in ieder geval :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:42 schreef Sunnythesun het volgende:
In GB betaal je ongeveer 100,- minder voor een GTX proshell :)

bijvoorbeeld bij Cotswold outdoor
Dit lijkt mij wel een interessante jas. En qua prijs ook nog eens goed te doen... Hmm, lastig. Bedankt voor de tip van Cotswold trouwens Sunny. Verzendkosten zijn ook maar £7.50.
pi_110133803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef Molleman het volgende:
Gebruik momenteel ook een fleece van de Decathlon, ze hebben er pas een geopend in Best, ideaal voor mij. Fijne fleece in ieder geval :)

[..]

Dit lijkt mij wel een interessante jas. En qua prijs ook nog eens goed te doen... Hmm, lastig. Bedankt voor de tip van Cotswold trouwens Sunny. Verzendkosten zijn ook maar £7.50.
Ziet er goed uit ja! Mooie aanbieding ook!
Ik heb een klantenkaart en krijg de nieuwsbrief, dus als iemand nog ergens naar opzoek is kan ik af en toe de aanbiedingen wel ff melden hier :+ ;)
pi_110164409
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In Alaska liepen wij met belletjes aan onze rugzak. Erg irritant, maar wel handig.
Vooral handig voor de winkeliers want die belletjes werken niet, meestal reageren beren er niet op of niet op de manier zoals je zou willen. Mijn berengids van paar jaar geleden (eigenaar van dit bedrijf http://www.katmaialaskabearviewing.com ) noemde ze dinnerbells omdat in sommige gebieden beren juist uit nieuwsgierigheid op het geluid afkomen :-) De belletjes geven mensen gevoel van zekerheid dus advies is draag de belletjes als je dat wilt maar gewoon praten werkt stuk beter als je daadwerkelijk de beren wilt laten weten dat je er bent.

Komende zomer weer naar Alaska, kan niet wachten :)
pi_110166271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:39 schreef Molleman het volgende:

[..]

Weer een hoop handige tips Gripper. Het moet sowieso een jas worden die ik bij een trekking met zware rugzak kan gebruiken. Dit jaar Skye en volgend jaar wil ik de Dolomieten gaan verkennen denk ik. Op veel plekken op Skye kan ik niet zomaar schuilen dus een softshell gaat het niet worden vrees ik. Maarja, kan daar raar lopen, vorig jaar was het daar warm en zonnig...

GTX proshell jassen zijn niet bepaald goedkoop vrees ik... Welke jas/membraan zou jij aanraden met de beste prijs/kwaliteit verhouding voor een beginnende hiker? Vind ¤ 380,- uitgeven aan een jas zo'n hoop geld namelijk.

Wederom bedankt voor je goede adviezen!
OK, dan klinkt een proshell wel als een goeie keus voor jou. Noord-atlantisch weer is inderdaad onvoorspelbaar. Hoewel ik erbij blijf dat de buien daar wel kort zijn, dus een softshell is dan snel droog :)

Inderdaad, ze zijn niet goedkoop, maar je doet er dan wel weer minstens 4-5 jaar mee, en de werkelijke waarde bewijst zich pas bij windkracht 10 en een sneeuwstorm...

Berghaus, hierboven al genoemd, en The North Face zijn in Nederland de betaalbare merken, en dan is 3 laags nog steeds zo'n 350 ¤, oplopend tot 500 ¤ voor een schitterende haglofs of arcteryx jas. Bever (er zit hier een bever medewerker naast me op de bank ;) ) heeft nu een aanbieding voor een 2 laags berghaus, 150 ¤. 2 laags is nog niet zo duurzaam als 3 laags, maar nog steeds prima geschikt voor zware rugzakken. Het verschil, bij 3 laags is alles aan elkaar geplakt, buitenstof-membraan-zilvergrijze binnenvoering. Bij 2 laags: alleen buitenstof en membraan aan elkaar, de binnenkant van de jas is een losse binnenvoering van een gaasstof of ander comfortabel materiaal. Het voelt meer textielachtig aan, en minder technisch , met andere woorden, een jas die je ook dagelijks aan kunt.
Als je dit nog steeds duur vindt, zou je eens moeten kijken naar het eigen merk van decathlon, die voeren een hele aardige lijn outdoor spul voor de helft van de prijzen van de topmerken in "echte" buitensportzaken.
Ideaal om uit te vinden wat bij je past.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 11 april 2012 @ 16:20:14 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110186550
Vandaag lekker 30 km gewandeld op nieuwe wandelsokken van de Lidl.. die trouwens heel goed voldoen.
Heerlijk door natuurgebieden gelopen waar ze nu nieuwe paden aanleggen, leuk om daar eens te wandelen.
Kwam ineens in stadspark Groningen uit, dat was een verrassing :D

http://connect.garmin.com/activity/167003229
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_110186666
Wow, lekkere tocht!
En wat een leuke site, die kende ik nog niet :D
pi_110187111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Wow, lekkere tocht!
En wat een leuke site, die kende ik nog niet :D
Die site werkt geloof ik ook alleen als je zo'n garmin horloge hebt of niet uniekhoorn?
pi_110187301
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:33 schreef Molleman het volgende:

[..]

Die site werkt geloof ik ook alleen als je zo'n garmin horloge hebt of niet uniekhoorn?
Nou er staan er een heleboel, ook de GPSmap serie :)
pi_110188908
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 00:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

OK, dan klinkt een proshell wel als een goeie keus voor jou. Noord-atlantisch weer is inderdaad onvoorspelbaar. Hoewel ik erbij blijf dat de buien daar wel kort zijn, dus een softshell is dan snel droog :)

Inderdaad, ze zijn niet goedkoop, maar je doet er dan wel weer minstens 4-5 jaar mee, en de werkelijke waarde bewijst zich pas bij windkracht 10 en een sneeuwstorm...

Berghaus, hierboven al genoemd, en The North Face zijn in Nederland de betaalbare merken, en dan is 3 laags nog steeds zo'n 350 ¤, oplopend tot 500 ¤ voor een schitterende haglofs of arcteryx jas. Bever (er zit hier een bever medewerker naast me op de bank ;) ) heeft nu een aanbieding voor een 2 laags berghaus, 150 ¤. 2 laags is nog niet zo duurzaam als 3 laags, maar nog steeds prima geschikt voor zware rugzakken. Het verschil, bij 3 laags is alles aan elkaar geplakt, buitenstof-membraan-zilvergrijze binnenvoering. Bij 2 laags: alleen buitenstof en membraan aan elkaar, de binnenkant van de jas is een losse binnenvoering van een gaasstof of ander comfortabel materiaal. Het voelt meer textielachtig aan, en minder technisch , met andere woorden, een jas die je ook dagelijks aan kunt.
Als je dit nog steeds duur vindt, zou je eens moeten kijken naar het eigen merk van decathlon, die voeren een hele aardige lijn outdoor spul voor de helft van de prijzen van de topmerken in "echte" buitensportzaken.
Ideaal om uit te vinden wat bij je past.
Bedankt voor alle tips Grip. Heb wat onderzoek gedaan naar allerei verschillende membranen, en wat zijn er een hoop.... Denk dat het met mijn huidige budget het meest interessant is voor een 2-laags gore-tex (die ik op internet had gevonden of die jas bij jouw vriendin op de zaak ziet er ook leuk uit) te gaan maar kan vandeweek ook wel een keer de Decathlon binnen lopen om te kijken hoe hun jas aanvoelt. Heb goede ervaringen met hun fleecevest en wandelbroek, goedkoop en degelijk genoeg tot nu toe. Ik ben wel iemand die houdt van het lezen van reviews voor ik iets aanschaf dus ga nog lekker rondkijken.
pi_110211455
Nu heb ik nog een vraag Gripper. Zit rond te kijken naar softshells en hardshells. Je geeft ook aan dat een softshell best geschikt zou kunnen zijn voor mij gezien de korte buien in het noord-atlantische klimaat. Wat is jouw reden hiervoor. Wanneer zou ik voor een softshell moeten gaan en wanneer voor een hardshell?

Toen ik rond zat te kijken zag ik onder andere deze softshell jas. Als ik de reviews lees is deze goed winddicht en kan deze jas waterdicht blijven voor 5-10 minuten in een volledig stromende douche, dat noem ik geen slecht resultaat. Natuurlijk is dat niet de waterdichtheid van een goede hardshell. Wanneer kies jij voor de ene en wanneer voor de andere en wat is jouw eervaring met slijtage van een softshell? Bedankt alvast.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:06:41 #27
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_110296331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:01 schreef Sunnythesun het volgende:
En als je met grote pack loopt is het ook nog een idee om zo'n legerponcho te nemen die je er gewoon in 1x overheen gooit. En tevens als shelter zou kunnen gebruiken icm stokken, touw en/of boom ^O^

[ afbeelding ]
of zo:
[ afbeelding ]
Super simpel en super handig :Y
Ooit overwogen om zoiets aan te schaffen omdat het me ideaal leek; droog, redelijk ademend (open van onderen) en dubbel gebruik mogelijk als luifel bij tent, of als tarp. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik er door iemand op gewezen werd dat wanneer je een poncho draagt, je een stuk minder zicht hebt op waar je je voeten neerzet.

Nu kun je je afvragen of dat inderdaad zo is, en zo ja, of dat storend is (wat me afhankelijk lijkt van de omgeving/ondergrond waar je loopt), maar ik vond het overtuigend genoeg om er vanaf te zien.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:48:31 #28
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_110298462
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:11 schreef Molleman het volgende:
Gisteren eens inlegzolen wezen kopen voor mijn wandelschoenen. Miste de laatste tijd toch wat steun van mijn schoenen. Dus ben gegaan voor hele mooie voorgevormde pedagogisch verantwoorde zolen :P Kijken of dit de oplossing biedt. Heb dan ook nu mijn wandelschoenen aan op kantoor :P kunnen mijn voeten wennen aan de nieuwe zooltjes. Mocht het uiteindelijk nog niet goed zijn dan wordt het toch een keer tijd voor nieuwe schoenen. Dan worden het toch C tot C/D schoenen, dat soort tochten wil ik toch meer gaan lopen.

Jammer dat het weer zo tegenvalt deze week, heb nog niet echt de kleding om te gaan wandelen met de regen. Moet nodig een waterdichte jas gaan kopen die ik straks in Schotland ook kan gebruiken. Hebben jullie nog aanraders?
Mochten die zooltjes niet bevallen, kan ik je zolen van Superfeet aanraden. Ik draag ze nu zelf ongeveer 3 jaar en ze bevallen erg goed. Wel op zoek gaan naar een winkel waar iemand werkt die er een beetje verstand van heeft, met name het aanmeten van de juiste maat zool. Het zijn namelijk niet zooltjes die je zo even uit het rek kan pakken op schoenmaat.
Mocht je er iets meer over willen weten, vraag maar raak (of google).

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:56:10 #29
130803 Gripper
Get a grip
pi_110298812
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:30 schreef Molleman het volgende:
Nu heb ik nog een vraag Gripper. Zit rond te kijken naar softshells en hardshells. Je geeft ook aan dat een softshell best geschikt zou kunnen zijn voor mij gezien de korte buien in het noord-atlantische klimaat. Wat is jouw reden hiervoor. Wanneer zou ik voor een softshell moeten gaan en wanneer voor een hardshell?

Toen ik rond zat te kijken zag ik onder andere deze softshell jas. Als ik de reviews lees is deze goed winddicht en kan deze jas waterdicht blijven voor 5-10 minuten in een volledig stromende douche, dat noem ik geen slecht resultaat. Natuurlijk is dat niet de waterdichtheid van een goede hardshell. Wanneer kies jij voor de ene en wanneer voor de andere en wat is jouw eervaring met slijtage van een softshell? Bedankt alvast.
Omdat een softshell beter ademt, en je dus niet alsnog klam wordt van je eigen zweet wat tegen de binnenkant van de jas blijft staan. Zelfs het beste waterdichte membraan bestaat nog altijd uit meer massief plastic dan de gaatjes ertussen :)
Tevens voelt ie soepeler aan.

Ik trek een softshell aan bij elk weertype waar er nog een plukje blauw tussen de regenwolken te zien is, en als ik weet dat ik me ga inspannen.
Behalve als het al hoost als ik wegga, dan vertrek ik in een hardshell. En hardshell is op zn best in koude en droge omstandigheden (alpinisme, wintertrektochten)
Het vocht wordt dan als het ware uit je jas gezogen.

In deze omstandigheden voldeed m'n softshell dus ook niet meer :')


Slijtage: ik heb 2 sotfhells die allebei regelmatig met grote rugzak gedragen worden, en die vertonen nog geen noemenswaardige slijtagesporen na zeker 4 jaar gebruik. Vergelijkbaar met de hardshell denk ik.

Die marmot jas ziet er goed uit,lekker technische snit. En knaloranje, doet het altijd goed op foto's. Op die hierboven heb ik een Mountain hardwear Dragon aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gripper op 13-04-2012 23:01:59 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_110307861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:06 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ooit overwogen om zoiets aan te schaffen omdat het me ideaal leek; droog, redelijk ademend (open van onderen) en dubbel gebruik mogelijk als luifel bij tent, of als tarp. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik er door iemand op gewezen werd dat wanneer je een poncho draagt, je een stuk minder zicht hebt op waar je je voeten neerzet.

Nu kun je je afvragen of dat inderdaad zo is, en zo ja, of dat storend is (wat me afhankelijk lijkt van de omgeving/ondergrond waar je loopt), maar ik vond het overtuigend genoeg om er vanaf te zien.
Kan me voorstellen dat het niet in alle omstandigheden handig is een poncho. Ik heb er zelf wel een maar eerlijkgezegd gebruik ik hem niet echt. Ik loop nooit met hele grote tassen en draag dan liever een packlight GTX jasje :)
pi_110361896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:48 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Mochten die zooltjes niet bevallen, kan ik je zolen van Superfeet aanraden. Ik draag ze nu zelf ongeveer 3 jaar en ze bevallen erg goed. Wel op zoek gaan naar een winkel waar iemand werkt die er een beetje verstand van heeft, met name het aanmeten van de juiste maat zool. Het zijn namelijk niet zooltjes die je zo even uit het rek kan pakken op schoenmaat.
Mocht je er iets meer over willen weten, vraag maar raak (of google).

[ afbeelding ]
Tot nu toe bevallen de zooltjes in ieder geval zeer goed. Mocht het ooit minder worden dan zien deze er zeer goed uit. Welke uitvoering heb jij van de superfeet zooltjes?
  maandag 16 april 2012 @ 09:16:19 #32
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110385201
De Exped 9 LW gekocht. Voelt duur voor een slaapmatje, maar ik ben nog niet zo gewend veel geld uit te geven aan dit soort spullen. Maar, een paar nachten in een hotel kost minstens evenveel. En slaap is tenslotte het belqangrijkste is wat er is onderweg!
Had bij het knaagdier de 9LW, 7M, en 7 UL naast elkaar gelegd, en het verschil tussen de eerste twee is, zeker als je het op de fiets kan gooien, verwaarloosbaar. De Ultra light is wel een cool geval. weegt 1/3 van mijn matje, en is 1/4 van het formaat...maar het materiaal voelt papierdun, en ik ben zelf bepaald niet ultralight :+ dus ik ben tevreden met m'n aanwinst! Als je gaat hiken en het de hele dag op je schouders zit, zou ik wel voor de UL gaan.

Setje pannetje erbij gehaald, en een beter Camping brandertje, ga voor het eerst koken onderweg...over drie weken er op uit. Van Wenen naar Regensburg fietsen, of in elk geval, zo ver mogelijk. Daarna voel ik me ervaren genoeg om eens Scandinavie in te duiken, die foto's hier van stille bergmeertjes enzo, lokken wel erg! Kijken of ik een verlaten strandje kan zoeken, houtvuurtje bouwen en dan kijken of ik een innerlijke indiaan heb die naakt om het vuur gaat springen en oerkreten gaat slaken :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of anders gewoon van de stilte en de natuur genieten natuurlijk.
Ook een stel A wandelschoenen gekocht bij Perry, hun eigen merk met korting, zwarte softshell dingen. Vrijwel waterdicht :+ Voor stad en redelijke wegen zal het voldoen, lekker licht, en met korting. Aangezien ik me in vergelijking met julie geen hiker durf te noemen, prima schoenen voor mij.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110385435
:D mooie plannen iig CF ;)
Ik ga zo eens op pad, route van 10k op de Garmin gezet. Moet toch eens handiger gaan worden in het volgen van routes die ik download :@ Ik raak altijd de draad kwijt. Nu dus oefenen op een plek waar ik niet kan verdwalen :+
  maandag 16 april 2012 @ 09:38:42 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110385731
Dank je. Als hikers heb je wel een voordeel, je zoek je soms wild naar een trein waar je fiets mee mag, heb nu zelfs m'n route aangepast. Dus over een jaar of twee, schaf ik misschien toch maar wat ultra lichte spulletje extra aan, en ga eens lopen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110386057
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dank je. Als hikers heb je wel een voordeel, je zoek je soms wild naar een trein waar je fiets mee mag, heb nu zelfs m'n route aangepast. Dus over een jaar of twee, schaf ik misschien toch maar wat ultra lichte spulletje extra aan, en ga eens lopen...
Nja ik loop dan weer met hond, ook beperkend. ;) Maar vooral in de UK zijn ze daar heel soepel in gelukkig. Ze mogen zelfs veel los zolang er maar geen schapen voor het grijpen lopen :D

Maar een combinatie fietsen/lopen is ook wel tof toch? Naar een kampeerplek fietsen, nachtje slapen, daarvanuit een dag hiken, nog een nachtje slapen en verder fietsen.
  maandag 16 april 2012 @ 10:05:00 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110386359
:)
Jij snapt me...
ik heb nu de vrijheid om of als een malle de Donau af te fietsen, of ergens een nacht langer te blijven en een beginnershike te maken en de dag die ik niet fiets in te halen met een lokaal treintje. Daar is vaak wel plaats voor een fiets, internationale treinen zijn vaak een kwestie van op tijd moeten boeken of je kan het vergeten.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110393254
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
:)
Jij snapt me...
ik heb nu de vrijheid om of als een malle de Donau af te fietsen, of ergens een nacht langer te blijven en een beginnershike te maken en de dag die ik niet fiets in te halen met een lokaal treintje. Daar is vaak wel plaats voor een fiets, internationale treinen zijn vaak een kwestie van op tijd moeten boeken of je kan het vergeten.
Zo iets wil ik nog een keer in de Achterhoek doen, maar dan ipv fietsen gewoon met de bus :+ Camping opzoeken, tentje neerzetten en wandelen geblazen. Volgende dag opbreken en naar de volgende camping met de bus.
  maandag 16 april 2012 @ 15:06:32 #38
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_110396992
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:36 schreef Molleman het volgende:

[..]

Tot nu toe bevallen de zooltjes in ieder geval zeer goed. Mocht het ooit minder worden dan zien deze er zeer goed uit. Welke uitvoering heb jij van de superfeet zooltjes?
Ik heb de blauwe en zwarte zooltjes. Het blauwe zooltje is het meest veelzijdige zooltje; het past in vrijwel alle schoenen waar het standaard inlegzooltje uitkan. De zwarte zooltjes nemen wat minder ruimte in en die draag ik in schoenen (vaak nette schoenen) waar geen inlegzooltje in zit dat er uitkan. Ze geven wel wat minder steun en stabiliteit dan de blauwe, maar een beetje is beter dan niks.

Voor m'n wandelschoenen ga ik waarschijnlijk binnenkort de oranje zooltjes aanschaffen. Ik heb een vrij magere voet, ook onder de voorvoet, waardoor ik bij langere wandelingen wel eens wat last krijg op de bal van m'n voet. Het oranje zooltje heeft daar extra demping (en het materiaal van het voetbed is ook zachter dan bijv. de groene en blauwe), dus ik hoop dat het daarmee verdwijnt.

De basisidee van de zooltjes is bij alle kleuren hetzelfde; er zijn alleen verschillen voor verschillend gebruik en verschillende schoenen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_110397086
Wandeling van vanochtend: http://www.everytrail.com(...)23ce3bcca7621b2ec261
:D leuk zo met de foto's er bij.. Kijken of ik dat bij mijn andere tracks ook nog een keer kan toevoegen :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 april 2012 @ 16:39:24 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110400795
Sunnythesun, ik zat net even op je reisverslagen te kijken en het blijkt dat wij vorig jaar op dezelfde dag in Conwy waren! Waarschijnlijk hebben we zo ongeveer naast elkaar gestaan toen ze die middeleeuwse zwaardvecht demonstraties gaven want ik herken je foto's en de personen daarop exact!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110401125
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 16:39 schreef SeLang het volgende:
Sunnythesun, ik zat net even op je reisverslagen te kijken en het blijkt dat wij vorig jaar op dezelfde dag in Conwy waren! Waarschijnlijk hebben we zo ongeveer naast elkaar gestaan toen ze die middeleeuwse zwaardvecht demonstraties gaven want ik herken je foto's en de personen daarop exact!
:D nou ja!! Dat is ook toevallig!!! _O- Je herkent ons verder niet van de foto's? :P
Ik vond dat zó tof he, die demo's :@
pi_110401155
Whehe, toeval!
Ja doei.
pi_110401186
Foto's bij de Snowdontrack gezet, hij heeft alleen een foutje wat ik niet weg krijg in de volgorde :?
http://www.everytrail.com(...)314133f5fc372b0db5fb
Maar wel leuk zo :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 april 2012 @ 16:56:45 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110401497
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D nou ja!! Dat is ook toevallig!!! _O- Je herkent ons verder niet van de foto's? :P
Nee, ik heb meer naar die vechtende kerels gekeken :P. Een paar daarvan herkende ik wel gelijk!

Maar ik heb wel even mijn foto's gecheckt of jullie er per ongeluk op staan. Dat is niet het geval (maar ik neem ook amper foto's).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 april 2012 @ 16:59:07 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110401593
Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat ik Fok!ers tegenkom op vakantie. In de Filipijnen kwam ik een user tegen uit CUL (die ik verder niet kende, maar toch...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_110401710
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, ik heb meer naar die vechtende kerels gekeken :P. Een paar daarvan herkende ik wel gelijk!

Maar ik heb wel even mijn foto's gecheckt of jullie er per ongeluk op staan. Dat is niet het geval (maar ik neem ook amper foto's).
:D dat was grappig geweest. Nu ben ik wel benieuwd hoe je er uit ziet, ik heb een vrij goed geheugen namelijk O-)
pi_110561497
Samen met twee vrienden ben ik op zoek naar een leuke uitdagende meerdaagse hike. Tijdens het pinksterweekend willen we naar het buitenland om ergens 2,3 of 4 dagen te gaan lopen. Het leukste zou zijn als het ook mogelijk is om wild te kamperen.. geen must trouwens. We zaten zelf aan de alpen te denken.

Hebben jullie misschien tips voor een goede hike of een goed alternatief voor de alpen? Zolang het een beetje goed te rijden is in een dag maakt het niet zoveel uit waar het is. Lang leve mijn leaseauto :-)

Oja.. we zaten zelf te denken aan de hike rondom Gosaukamm. Kent iemand deze hike toevallig?

[ Bericht 6% gewijzigd door Robby85 op 20-04-2012 19:12:14 ]
pi_110624802
Niet bekend mee, Robby, maar gisteravond wel weer een leuke site ontdekt, met gpx bestandjes voor routes voor allerlei activiteiten:

www.wikiloc.com

Misschien staat er wat voor je bij?
Ja doei.
pi_110629308
Thanks.. super mooie site. Zal ik vast wel wat tussen kunnen vinden :-)
pi_110638088
Iemand hier trouwens nog tips voor een week wandelvakantie in juni met mooi weer garantie en goedkoop verblijf op één plaats zonder te kamperen?

We zijn op zoek naar iets op bijvoorbeeld Tenerife of Lanzarote, via een 'zon-en-zee-aanbieding' waarbij we vooral de aanbieding willen en lekker gaan wandelen in de binnenlanden. De aanbiedingspakketten met vlucht zijn vooral goedkoop als je alleen handbagage meeneemt en nu ja, voor 50 euro heb je dan een week onderdak, bijvoorbeeld via www.travelrepublic.co.uk.

Tenerife (daar zit Uniekhoorn nu) en Lanzarote zijn leuke opties, maar zijn er nog meer populaire (en dus goedkope) zon-zee-zuipbestemmingen waar je óók heel leuk kunt wandelen die we over het hoofd hebben gezien?
Ja doei.
pi_110667789
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Niet bekend mee, Robby, maar gisteravond wel weer een leuke site ontdekt, met gpx bestandjes voor routes voor allerlei activiteiten:

www.wikiloc.com

Misschien staat er wat voor je bij?
Wat een goede site ^O^ Leuk!
  woensdag 25 april 2012 @ 09:23:38 #52
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110757544
Ik ga volgende week vrijdag naar Oostenrijk, en zat te denken of ik niet een zo licht mogelijk jasje moet meenemen, voor als het 's ochtends langs de Donau mistig en kil kan zijn. Aangezien ik meestal al voor 9 uur lig te ronken na een dag fietsen, ben ik vaak 6 uur wel op, en dan kan het nog best mistig zijn. Kennen julie dit jasje, en zou het ook werken bij mist/motregen? Het is natuurlijk geen regenjas, dat snap ik, maar als buitenlaag om m'n fietsshrit droog te houden het eerste half uur ?
Ik neem ook een fleece vest mee en een echte regenjas.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110759852
Ik ben zelf ook wel benieuwd. Lijkt mij een ideaal jasje om in het voorjaar te gebruiken voor mijn wandeltraining. Krijg het alleen niet terug gevonden op google. Ook ben ik benieuwd naar het ademend vermogen van dit jasje. Mocht het interessant zijn dan ga ik er na het werk nog een halen...
pi_110760082
Ik heb zelf niet zo veel vertrouwen in de waterdichtheid van softshells. Die ik heb zijn niet meer dan druppel-afstotend, bij te veel druppels trekt het er snel in. Ze zijn meer bedoeld voor de winddichtheid dan waterdichtheid.
  woensdag 25 april 2012 @ 11:02:46 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110760189
Ik zag bij perry een soort wasmiddel voor soft shells, om ze wat meer waterafstotend te maken. is dat iets?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 25 april 2012 @ 11:46:41 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110761607
Ik heb een North Face windstopper jacket, en als het gaat regenen dan word je gewoon zeiknat hoor :+

Maar het is wel mijn meest comfortabele jas ooit en ik draag dat ding bijna elke dag (sinds 2006 ofzo). Toen ik nog in Taiwan woonde droeg ik het zelfs in de office tegen de airconditioning >:) Ik heb een geheel zwarte dus dat zag er netjes genoeg uit.

Dat ding ademt heerlijk dus is erg comfortabel als je actieve dingen doet. Ik heb hem wat aan de grote kant gekocht omdat ik hem ook als winterjas gebruik. Een paar fleeces eronder en ik kan hele dagen buiten zijn, zelfs bij temperaturen onder nul. Maar als er risico is op regen dan neem ik toch echt een licht regenjasje mee! Die gaat na de bui dan wel weer direct uit.

Btw: als je gaat fietsen is het lekker om zo'n vochtregulerend shirt aan te hebben. Die voert het vocht weg van je huid dus zelfs als je nat regent maar je jas is wel winddicht dan blijft het toch nog redelijk comfortabel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 april 2012 @ 13:24:30 #57
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110764935
Shirt en broek is ademend en geheel in orde, fietsen is mijn hobby, maar meestal als het mist of regent blijf ik laf thuis. Op trektocht heb je die luxe niet, dus vandaar de jas-mijmeringen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110770634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 10:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb zelf niet zo veel vertrouwen in de waterdichtheid van softshells. Die ik heb zijn niet meer dan druppel-afstotend, bij te veel druppels trekt het er snel in. Ze zijn meer bedoeld voor de winddichtheid dan waterdichtheid.
Daarom moet je ze ook van tijd tot tijd wassen met een speciaal middel voor technisxche kleding, bijv. tech-wash. Daarna met een DWR (Durable water repellent) middel insprayen om water mooi te laten afparelen. Voor het beste effect in de droger "afbakken" op 40 graden.

Elke softshell of hardshell heeft af fabriek zo'n laag, maar die slijt door regen en door de wasmachine. Als je m zelf na verloop van tijd weer impregneert wordt ie natuurlijk nooit meer zo mooi als in het begin. Maar je komt een eind in de buurt, en het is beter dan je jas niet wassen en onderhouden!
Poriën van een ademende jas kunnen ook verstopt raken, daarom is regelmatig wassen verstandig.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_110877169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 15:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Daarom moet je ze ook van tijd tot tijd wassen met een speciaal middel voor technisxche kleding, bijv. tech-wash. Daarna met een DWR (Durable water repellent) middel insprayen om water mooi te laten afparelen. Voor het beste effect in de droger "afbakken" op 40 graden.

Elke softshell of hardshell heeft af fabriek zo'n laag, maar die slijt door regen en door de wasmachine. Als je m zelf na verloop van tijd weer impregneert wordt ie natuurlijk nooit meer zo mooi als in het begin. Maar je komt een eind in de buurt, en het is beter dan je jas niet wassen en onderhouden!
Poriën van een ademende jas kunnen ook verstopt raken, daarom is regelmatig wassen verstandig.
Mijn ene softshell is nooit waterdicht geweest hoor :) Die ander weet ik nog niet, niet getest ;)
Maar het is een goede tip op zich (ben er vaak wat te lui voor alleen :@ het is zo'n gedoe..)
  zondag 29 april 2012 @ 19:30:20 #60
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_110940137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mijn ene softshell is nooit waterdicht geweest hoor :) Die ander weet ik nog niet, niet getest ;)
Maar het is een goede tip op zich (ben er vaak wat te lui voor alleen :@ het is zo'n gedoe..)
Die ander is ook niet waterdicht. Het verschil tussen een hardshell en een softshell is namelijk de waterdichtheid. Een hardshell is waterdicht, winddicht en ademend. Een softshell is winddicht en ademend.

Waar Gripper het over heeft, is het impregneren van (hard- of softshell) jassen met een waterafstotende laag. Voor een softshell klinkt dat heel logisch (want die zijn niet waterdicht), omdat je bij een regenbui langer droog blijft (maar uiteindelijk zal het gaan doorlekken). Bij een hardshell is het misschien iets minder duidelijk waarom waterafstotend maken aan te raden is. Als je je hardshell niet impregneert, zal de buitenste laag van je jas water op gaan nemen, waardoor de jas zwaarder wordt en minder goed zal gaan ademen. Verder kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat de jas kouder aan kan voelen.

Waterdicht en waterafstotend zijn twee verschillende begrippen, die vaak door elkaar gebruikt worden, maar die wezenlijk van elkaar verschillen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_110940177
Even mijn vraag herhalen :@

quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier trouwens nog tips voor een week wandelvakantie in juni met mooi weer garantie en goedkoop verblijf op één plaats zonder te kamperen?

We zijn op zoek naar iets op bijvoorbeeld Tenerife of Lanzarote, via een 'zon-en-zee-aanbieding' waarbij we vooral de aanbieding willen en lekker gaan wandelen in de binnenlanden. De aanbiedingspakketten met vlucht zijn vooral goedkoop als je alleen handbagage meeneemt en nu ja, voor 50 euro heb je dan een week onderdak, bijvoorbeeld via www.travelrepublic.co.uk.

Tenerife (daar zit Uniekhoorn nu) en Lanzarote zijn leuke opties, maar zijn er nog meer populaire (en dus goedkope) zon-zee-zuipbestemmingen waar je óók heel leuk kunt wandelen die we over het hoofd hebben gezien?
Ja doei.
  maandag 30 april 2012 @ 10:14:46 #62
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_110957935
Vrijdag vertrek ik naar Oostenrijk, en natuurlijk is het daar deze week heerlijk zonnig, en gaat het regenen in het weekend ;( Met een mooie namiddagzon in een meer of de Donau duiken na een mooie fietstocht gaat dus niet worden denk ik :N
Tent een dagje in de zon gelegd gisteren, tassen gecontroleerd, hoofdlampje gevonden, halfvol gastankje ontdekt etc...

Zal nu maar de eerste twee dagen in Wenen blijven, rondjes maken met de fiets en veel wandelen door de stad, een dagje Bratislava ofzo...ik heb jammer genoeg niet de spullen of (nog belangrijker) de conditie om echt de bergen in te gaan, maar we maken er maar het beste van...wordt best redelijk fiets/wandelweer als het niet al te hard regent, rond 21 graden en bewolkt. Dus niet te warm. En door knieproblemen deze winter heb ik ook niet de conditie om gelijk 100km per dag te fietsen, dus misschien is dit wel beter zo.

Dat jasje maar gekocht, voelde goed in de winkel, lekker licht, klein opvouwbaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_110958907
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:31 schreef motorbloempje het volgende:
Even mijn vraag herhalen :@

[..]

Madeira?
pi_111029672
* Guard meldt zich hier ook maar eens

Heb tot nu toe een mix van wandelen in Z-Limburg, afwisseld met een paar Stiegs in Duitsland (RotWeinWanderweg, UplandStieg, EifelStieg (gedeeltelijk), Liserpfad (gedeeltelijk)), en een aantal dagen op en rondom Junkfraujoch in Zwitserland.

Nu bezig met de voorbereidingen voor de Kennedymars van Someren
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111248034
Ik heb weer eens een leuk souvenirtje mee genomen uit Wales zaterdag: een Goretex preformance shell jasje van Berghaus voor 65 pond :s) Erg fijn jasje!! Iets meer echt een 'jas' dan het paclite jasje wat ik al had, dus mooie aanvulling. Tevens mijn nieuwe Deuter tas goed kunnen testen: absoluut goedgekeurd! ^O^ Draagt heel erg fijn en er kan echt meer dan genoeg in.

En natuurlijk wat leuke wandelingetjes gedaan. Geen hele lange hikes maar wel de moeite waard geweest!
  maandag 7 mei 2012 @ 16:51:52 #66
130803 Gripper
Get a grip
pi_111253637
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 19:30 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Die ander is ook niet waterdicht. Het verschil tussen een hardshell en een softshell is namelijk de waterdichtheid. Een hardshell is waterdicht, winddicht en ademend. Een softshell is winddicht en ademend.

Waar Gripper het over heeft, is het impregneren van (hard- of softshell) jassen met een waterafstotende laag. Voor een softshell klinkt dat heel logisch (want die zijn niet waterdicht), omdat je bij een regenbui langer droog blijft (maar uiteindelijk zal het gaan doorlekken). Bij een hardshell is het misschien iets minder duidelijk waarom waterafstotend maken aan te raden is. Als je je hardshell niet impregneert, zal de buitenste laag van je jas water op gaan nemen, waardoor de jas zwaarder wordt en minder goed zal gaan ademen. Verder kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat de jas kouder aan kan voelen.

Waterdicht en waterafstotend zijn twee verschillende begrippen, die vaak door elkaar gebruikt worden, maar die wezenlijk van elkaar verschillen.
Zeg zeg zeg. Ik ben hier de wandelende outdoor-encyclopedie hoor, begin lekker je eigen topic! }:|
je verhaal klopt trouwens helemaal ^O^
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 7 mei 2012 @ 21:31:25 #67
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_111265275
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 16:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zeg zeg zeg. Ik ben hier de wandelende outdoor-encyclopedie hoor, begin lekker je eigen topic! }:|
je verhaal klopt trouwens helemaal ^O^
Beetje concurrentie om je scherp te houden :9
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_111270072
Ik heb overigens de Marmot ROM jacket aangeschaft. Nu is de levertijd alleen wat uitgesteld en deze week is er niemand overdags in huis aanwezig, dus hoogstwaarschijnlijk heb ik morgen een briefje in de bus... Had ik hem nou maar naar mijn werk laten komen, dan hoef ik niet zo lang te wachten... :(
pi_111279632
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:31 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Beetje concurrentie om je scherp te houden :9
Hoe meer kennis hoe beter! :Y ^O^

Heb weer wat tracks op Every trail gezet. Blijft een leuk progje :D
(hoop dat het linkje het zo doet, ik ben zelf ingelogd dus weet ff niet hoe jullie het te zien krijgen..)
pi_111280040
Over trackers gesproken:

Ik gebruikte voornamelijk sportstracker op mijn Android (HTC Wildfire S), maar die gps module zuigt echt je batterij in een nog geen halve dag leeg, lastig als je wat langere walks wil tracken.
Ben dus nu terug gegaan naar sportstracker op mijn oude Nokia E71 (zonder simkaart in offline modus dus nog langere batterijduur; afgelopen zondag 40 km getrackt, 6 1/2 uur, 1 streepje batterij weg).
Maar ben wel een beetje op zoek naar een andere oplossing, 2 smartphones mee is niet echt ideaal, en SIM kaart wisselen iedere keer als ik ga wandelen is ook niets.
Handheld gps device is wel leuk, maar toch een beetje bulky in mijn optiek, en ook niet echt goedkoop.

Adviezen/tips iemand?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111280120
Nope, ik ben heel erg tevreden over mijn Garmin GPSmap62st ;) Ik hang hem aan een lus aan de draagriem van mijn rugtas en heb er verder absoluut geen last van. :)
Prijzig is ie wel ja, maar het is me het wel waard. Vind het een fijn idee een goed apparaat mee te hebben onderweg.
pi_111280829
ja de reden dat ik een extra smartphone is omdat ik het ook wel een veilig idee vindt dat ik kan bellen als het nodig mocht zijn, en niet dat dan net mijn batterij is leeggezogen door de gps module :o

Misschien moet ik me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in de GPS wereld.
Als ik zou ding koopt wil ik ook dat ik een beetje practisch is voor het gebruik op de fiets...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111280913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:41 schreef Guard het volgende:
ja de reden dat ik een extra smartphone is omdat ik het ook wel een veilig idee vindt dat ik kan bellen als het nodig mocht zijn, en niet dat dan net mijn batterij is leeggezogen door de gps module :o

Misschien moet ik me toch maar eens wat meer gaan verdiepen in de GPS wereld.
Als ik zou ding koopt wil ik ook dat ik een beetje practisch is voor het gebruik op de fiets...
Er zijn zo enorm veel modellen en in zo veel verschillende formaten.. En velen geschikt voor zowel fietsen als wandelen. Voor die van mij is zelfs een motor bevestiging beschikbaar :D Hij werkt op gewone AA batterijen en gaat daar aardig lang op mee. Ik steek wel altijd een setje reserve in de tas just in case.
Mijn vriend heeft altijd een telefoon op zak dus bellen kan ook nog..
pi_111281316
G1000 (punt)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_111281473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 10:57 schreef Intermec het volgende:
G1000 (punt)
Een vliegtuigcockpit?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111281521
quote:
Over bulky gesproken :D
pi_111281997
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_111282264
quote:
Oh je hebt het over materialen voor kleding :D
Heb ik een (winter)jas van, van dat spul. Erug fijn!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111287022
:)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:54:29 #80
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_111335427
Ik heb lang lang geleden wat dunne fleece truien gekocht van het merk Mallory & Irvine, weet iemand wat er met dat merk gebeurd is? Lijkt nergens meer te vinden :(
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:11:17 #81
130803 Gripper
Get a grip
pi_111338433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:54 schreef Neelix het volgende:
Ik heb lang lang geleden wat dunne fleece truien gekocht van het merk Mallory & Irvine, weet iemand wat er met dat merk gebeurd is? Lijkt nergens meer te vinden :(
Was een eigen merk van bever, en daar zijn ze mee gestopt. Nu hebben ze er 2: Meru (vergelijkbaar met M&I) en Kaikialla (iets luxer)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:15:43 #82
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_111338599
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Was een eigen merk van bever, en daar zijn ze mee gestopt. Nu hebben ze er 2: Meru (vergelijkbaar met M&I) en Kaikialla (iets luxer)
Schijnbaar heeft Bever nog een eigen merk: Ayacuchco. Ik snap niet helemaal wat de logica is achter die verschillende merken en elke keer nieuwe maken.
pi_111339349
Die laatste is een 'eerlijk' merk en heeft een link met de regio met de zelfde naam. Daar gaat dan geld heen of zo.. Staat wel wat op de site van Bever over. Beperkt assortiment tot nu toe.
Meru is idd het budgetlabel (ik vind het best goed spul trouwens ^O^ ) en die ander de 'duurzamere' of zo.
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:51:42 #84
130803 Gripper
Get a grip
pi_111340080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:15 schreef Neelix het volgende:

[..]

Schijnbaar heeft Bever nog een eigen merk: Ayacuchco. Ik snap niet helemaal wat de logica is achter die verschillende merken en elke keer nieuwe maken.
Oh ja, die vergat ik nog. Ze hebben wel elk hun eigen (uitgedachte) imago hoor.

Meru: low budget/basics/studenten/instapmateriaal. Klein assortiment, wel fleeces bijvoorbeeld maar geen GTX jassen.
kaikialla: midden budget/ verder uitbouwen uitrusting / technische kleding, ook softshells.
Ayacucho: meer op casual en travel georienteerd, volgens mij hebben ze alleen maar kleding.

Zo'n merk wordt ingekocht en gepromoot als "huismerk", maar Meru wordt bijvoorbeeld ook door Globetrotter in Duitsland verkocht. En wat er dit jaar wel/niet in de winkels ligt is toch vaak een keuze van de marketeers...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:58:05 #85
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_111340369
Mja, maar voor losse dingen (borden, bestek, hardkeks) hebben ze dan ook nog eens het eigen Bever merk.

Ik snap inderdaad dat er nu uitgedachte merken zijn met imago's. Maar ik snap niet waarom het Mallory&Irvine merk daarvoor bijvoorbeeld vervangen moest worden.

En tenslotte is het ook niet meteen direct duidelijk dat het een eigen merk is, en dat zeggen ze ook niet in de winkel of op de site.
pi_111340540
Dat laatste vind ik ook wel opmerkelijk, maar aangezien ze Me'ru ook elders verkopen is wellicht wel een verklaring.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:03:04 #87
11102 knep
Mountainfreak
pi_111446176
Aanstaande zondag weer eens een aardige tocht lopen. Dit keer een georganiseerde wandeling en wel de 7-auf-einen-Streich in het Siebengebirge bij Bad Honnef vlakbij Bonn :).
Aardige tocht met 28 km en 2000 hoogtemeters, wordt lekker afzien :).

Geweldige omgeving ook _O_.

pi_111446213
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Madeira?
Thanks nog! Vluchten zijn wat duur nu, maar ga ik zeker onthouden! We hopen gewoon op een onverwacht mooie zomer... O+ :@

Boh, de laatste tijd vooral regen hier, dus geen wandelingen gemaakt. Wordt wel weer eens tijd ;(
Ja doei.
pi_111447353
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:03 schreef knep het volgende:
Aanstaande zondag weer eens een aardige tocht lopen. Dit keer een georganiseerde wandeling en wel de 7-auf-einen-Streich in het Siebengebirge bij Bad Honnef vlakbij Bonn :).
Aardige tocht met 28 km en 2000 hoogtemeters, wordt lekker afzien :).

Geweldige omgeving ook _O_.

[ afbeelding ]
Foto is van Drachenfels, zo te zien
Heel mooi daar, en af en toe flink klimmen idd. Gaat een mooi treintje langs dat kasteel naar de top van de Drachenfels, maar zelf omhoog wandelen is mooier :)
Veel plezier igg ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111447468
Zelf morgen maar weer eens door het stuifzand van de Loonse en Drunense Duinen gaan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111462954
Ik zit momenteel in Zuid-Limburg, ook mooi ;-) vandaag 15 km gedaan, leuke afwisselende route in de buurt van Gulpen. Morgen weer zo iets denk ik..
pi_111575831
Whoei! Hier begint het voornemen te ontstaan volgend jaar mei de West Highland Way te doen *O* Ben nu aan het oriënteren op reisaanbieders. Ik wil namelijk graag wel bagagevervoer en de zekerheid van een bed onderweg ;)
pi_111576629
Gaaf...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111576712
:Y wil het al heel lang. Ik ben alleen afhankelijk van de schoolvakanties en ik ga toch het liefste in mei. Normaal gesproken heb ik dan maar 1 weekje vakantie, net ff te kort, maar komend jaar zijn het er 2 :D Dus een uitgelezen moment eindelijk eens die plannen door te zetten *O* *O*
pi_111577052
Ik wil heel graag een keer de Coast-to-Coast doen, dat wil ik ook via een reisorganisatie doen.
Moet ik toch ook eens een keer werk van gaan maken :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111580145
Dat lijkt me idd ook een mooie route :Y
Ik baal op zich wel van de afhankelijkheid van de schoolvakanties. Er is namelijk een motorcrosswedstrijd bij Kinlochleven precies in de zelfde periode :{ Moet je dus net geluk hebben dat ze ergens anders aan het crossen zijn, anders komen we ze dus tegen.. Maar ja, het is niet anders vrees ik..
pi_111580844
Dat zou......uhm apart zijn, zeker als je het "circuit" over moet steken.
Is het wel een beetje te doen qua weer in mei? Of maakt je dat niet uit?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111581050
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:59 schreef Guard het volgende:
Dat zou......uhm apart zijn, zeker als je het "circuit" over moet steken.
Is het wel een beetje te doen qua weer in mei? Of maakt je dat niet uit?
Dit jaar hebben ze die cross een stukje over de WHW laten lopen zag ik al, bij Fort William en bij Kingshouse. Beetje geluk hebben dus met de dagen.
Het weer is prima in mei, wisselvallig, net als de rest van het jaar :+ Over het algemeen wordt mei als redelijk droge maand gezien, alleen nog niet erg warm. Maar ik loop liever met wolken dan met zon dus dat komt goed uit ;)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 22:17:48 #99
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_111602326
Ah cool. Ik heb 'm ooit voor de helft gelopen in januari/februari. Was prima te doen qua weer. Wel veel regen gehad, maar daar kleed je je op. We waren vrij 'overdressed' na allerlei verhalen te hebben gelezen over hoe het kan spoken in die periode, windchillfactoren e.d. Eerste etappe goed ingepakt en vol goede moed op stap om een uur of 7 's ochtend en na een half uurtje maar een eerste pauze ingelast om wat kleding uit te doen :)

Er lag de week voordat we gingen nog een dikke laag sneeuw dus op zich was het ook zo gek niet om voldoende bij ons te hebben, maar toen we er waren was de sneeuw bijna overal al weg en was het een stuk zachter dan de week ervoor.

Het was wel het beste weer om na een dag wandelen voor een haardvuur neer te ploffen en zo'n lekkere donkere Guinness weg te klokken.

Daar gaan we:


[ Bericht 5% gewijzigd door GrumpyFish op 15-05-2012 22:31:16 ]
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_111640093
Cool :D

Dit is tot nu toe het plan:
Milngavie - Drymen 20km
Drymen - Rowardennan 24km
Rowardennan - Inverarnan 23km
Inverarnan - Tyndrum 20km
Rustdag met uitstap naar Oban
Tyndrum - Inveroran 15.5km
Inveroran - Kingshouse 15.5km
Kingshouse - Kinlochleven 14.5km
Kinlochleven - Fort William 25km
Misschien nog een dagje Fort William extra..
Lijkt me goed te doen zo :Y
pi_111640546
Ohja en vrijdag gaan mijn vriend en ik (en de hond) de Holterberg oversteken :) Van station Holten naar station Nijverdal lopen, route uitgestippeld van ongeveer 14km. Goed te doen en iets wat ik ook al een tijd van plan ben. :)
pi_111641257
Afgelopen weekend enkel verzwikt.... :{
Niet erg pijnlijk, maar niet lekker in mijn huidige schema, 2e Pinksterdag wil ik 50 km lopen... Misschien komend weekend even een korte afstand lopen om te kijken hoe het is met de enkel.
Dan maar weer even naar de Loonse en Drunense Duinen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_111642503
Oh dat is balen, hoop dat het mee valt..
pi_111644166
Thanks, herstel gaat redelijk voorspoedig, dus lijkt allesinds mee te vallen....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 16 mei 2012 @ 22:16:29 #105
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_111644378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Cool :D

Dit is tot nu toe het plan:
Milngavie - Drymen 20km
Drymen - Rowardennan 24km
Rowardennan - Inverarnan 23km
Inverarnan - Tyndrum 20km
Rustdag met uitstap naar Oban
Tyndrum - Inveroran 15.5km
Inveroran - Kingshouse 15.5km
Kingshouse - Kinlochleven 14.5km
Kinlochleven - Fort William 25km
Misschien nog een dagje Fort William extra..
Lijkt me goed te doen zo :Y
Ziet er goed uit. Ik zou inderdaad zeker een (of meerdere) dagen in Fort William doen. Een rustdagje misschien, en zeker nog de Ben Nevis beklimmen. Ben er toen niet aan toegekomen vanwege een dikke (overbelaste) knie; heeft me zeker het nut van wandelstokken doen inzien...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_111645723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:16 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik zou inderdaad zeker een (of meerdere) dagen in Fort William doen. Een rustdagje misschien, en zeker nog de Ben Nevis beklimmen. Ben er toen niet aan toegekomen vanwege een dikke (overbelaste) knie; heeft me zeker het nut van wandelstokken doen inzien...
Denk dat ik mijn stok idd maar mee neem..
Ik ben eerder in Fort William geweest, vond er niet zo veel aan dus meer dan 1 extra dagje gaat het niet worden. En de Nevis alleen als mijn knieen dat nog zien zitten ja haha! En anders is er altijd nog de kabelbaan ;)
pi_112158228
Gisteren 50 km gelopen, helemaal geen last gehad van mijn enkel :).
Moet wel wat andere kleding hebben als ik de Kennedymars wil gaan lopen (en blaren pleisters :') )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_112168000
50km, da's netjes 8-) Goed geslapen zeker? :D

Afgelopen weekend een paar nieuwe wandelschoenen aangeschaft! Eindelijk een paar lage, lichtere schoenen vergeleken met mijn bergklotsen. Weer wat (voor mij althans) nieuwe merken tegen gekomen in de winkel, voor het eerst een paar Trezeta's aangeschaft (mensen ervaring mee?). Heb ook Hanwag en Meindl aangehad maar de exemplaren in de winkel pastten niet helemaal bij mijn voeten..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_112169384
Wat een super plan Sunny! Klinkt bijna aantrekkelijk om te zeggen "Ik ga mee! Of je 't nou leuk vindt of niet!"

Hier komt de vakantie ook dichterbij, binnenkort maar eens wat mooie wandelingen opzoeken. Er moet ook motor gereden worden, maar ook veel gewandeld. Hoop dat we zo'n 2,5 week weg kunnen zijn met mooi weer O+
Ja doei.
pi_112173287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een super plan Sunny! Klinkt bijna aantrekkelijk om te zeggen "Ik ga mee! Of je 't nou leuk vindt of niet!"

Hier komt de vakantie ook dichterbij, binnenkort maar eens wat mooie wandelingen opzoeken. Er moet ook motor gereden worden, maar ook veel gewandeld. Hoop dat we zo'n 2,5 week weg kunnen zijn met mooi weer O+
:D Het is dat mijn O+ al mee gaat, anders was je van harte welkom ;)

Wij moeten ook nog bedenken waar we heen willen deze zomer :') meivakantie volgend jaar is bijna geboekt maar voor over 7 weken hebben we nog niets bedacht.. handig :+
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:56:21 #111
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112203686
Hoe was de Holterberg wandeling?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112203999
Mooi :Y Aardig weer (klein buitje maar niet genoeg om een waterdichte jas aan te doen) en lekker rustig onderweg. Afstand was ook mooi. Ik had de route ook nog op Every trail gezet btw:
http://www.everytrail.com(...)aa4380464b6f913c1273
Volgende keer doen we hem de andere kant op, zodat je niet eindigt in Nijverdal maar in het bos bij Holten, mooier :Y
pi_112204094
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:43 schreef wormtrein het volgende:
50km, da's netjes 8-) Goed geslapen zeker? :D
Slapen was niet het probleem idd, op dinsdag uit mijn bed komen om te gaan werken daarentegen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_112204112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef Guard het volgende:

[..]

Slapen was niet het probleem idd, op dinsdag uit mijn bed komen om te gaan werken daarentegen :D
Pfff het zou mij echt te ver zijn.. Hoe lang heb je er over gedaan?
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:25:27 #115
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112204296
Hoe lang deed je er over? Lijkt me ook wel een mooie om dit jaar eens te doen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112204379
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Pfff het zou mij echt te ver zijn.. Hoe lang heb je er over gedaan?
Start: 06.37
Finish: 14.57
Netto looptijd volgens GPS: 07.54

Was ik wel enigsinds door verrast, had gedacht 6 km per uur te lopen en dus uiteindelijk bijna 8u 30 min te lopen, maar ik was iets sneller van start gegaan, en dat tempo eigenlijk de rest van de tocht goed kunnen vasthouden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_112204403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:28 schreef Guard het volgende:

[..]

Start: 06.37
Finish: 14.57
Netto looptijd volgens GPS: 07.54

Was ik wel enigsinds door verrast, had gedacht 6 km per uur te lopen en dus uiteindelijk bijna 8u 30 min te lopen, maar ik was iets sneller van start gegaan, en dat tempo eigenlijk de rest van de tocht goed kunnen vasthouden.
Dan heb je er stevig de pas in gehouden ja :o _O_ Netjes!! Ik kan niet zo snel :+
pi_112204467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dan heb je er stevig de pas in gehouden ja :o _O_ Netjes!! Ik kan niet zo snel :+
En dan nog werd ik ingehaald door wandelaars, die ook nog vrij snel uit het gezichtsveld verdwenen.....
Nog net niet snelwandelen zeg maar...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_112204544
Op zich is sneller lopen wel gunstiger maar veel sneller dan 5km/h gemiddeld red ik gewoon niet en dan loop ik voor mijn gevoel echt wel door. Zeker niet als de hond mee is ;) maar als je ze soms voorbij ziet zoeven.. :D
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:41:51 #120
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112204631
Zo te horen kan ik beter een iets minder uitdagend parcours nemen voor een eerste wandeling...Iemand in de omgeving van Soest ofzo leuke sugesties voor een zwaar beginnend iemand?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112205980
Hier staan er wel een paar bij (niet heel ver) http://gpstracks.nl/ov-wandel-utrecht.php
En dit lijkt me wel een mooie: http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1423268 gemakkelijk uit te breiden ook.
Oh en op www.routeyou.com is ook van alles te vinden! Nog een site die in de op kan :Y
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:13:02 #122
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112207027
Ik heb geen GPS, staan daar ook routes met bordjes bij toevallig? Ik ben echt zeer zwaar beginner...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112207073
:D Ohjee! Tja, er zullen daar vast ook wel uitgezette routes zijn. Ik weet iig dat bij de Soesterduinen routes zijn, ook een mooi gebied om te lopen!
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:14:54 #124
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112207109
Soesterduinen is inderdaad mooi, en goed bereikbaar voor me, ga daar wel even op Goog'len, dank je!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112207396
Hebben ze nog geen wandelknooppunten daar?
Heerlijk systeem, je koopt voor een euro of 4 een kaart en je kan je eigen route plannen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:26:43 #127
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_112207641
Jammer dat ze op de site van Soest geen lengte vermelden van de routes 8)7 maar verder wel mooie routes zo te zien, en vlak bij me in de buurt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_112207682
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:21 schreef Guard het volgende:
Hebben ze nog geen wandelknooppunten daar?
Heerlijk systeem, je koopt voor een euro of 4 een kaart en je kan je eigen route plannen.
Dat vond ik in Limburg zo handig ja ^O^ Je knoopt ze zo aan elkaar!
pi_112361613
Iets met spijkers en koppen. Heb net 50 walks in Devon en een Exmoor wandelingboekje besteld. En op deze camping hopen we te kunnen verblijven:http://www.cloudfarmcamping.com/index.htm Lijkt ons een erg mooie uitvalsbasis voor mooie wandelingen. Mooie ruige kusten, het national park, Dartmoor is ook maar 2 uur rijden dus goed voor een bezoekje en Bath eventueel ook (en voor onze vrienden in Wales is dat ook maar 1,5 uur rijden *) ).. :s)
Alleen de trein nog boeken, maar dat gaat geen problemen opleveren verder zag ik al ;)
pi_112459080
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste fatsoenlijke wandelschoenen gekocht (Meindl Softline Top Gtx).
Ik merk nu ik ze 's avonds aan heb dat ze bij het breedste stuk van mijn voet (daar waar net je tenen beginnen dus) het toch best strak zit, hier had ik 's middags tijdens het passen wat minder last van dan nu. Is dit normaal en trekt dit wel weg als de schoenen eenmaal zijn ingelopen? Verder had ik in de winkel wel dat mijn kleine teen niet vrij zit als ik naar beneden loop, maar bij een maat groter (of een nog breder model) ging mijn voet schuiven als ik naar beneden liep.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_112471161
Gedurende de dag zet je voet een beetje uit, dus dat de schoen anders zit aan het einde van de dag is normaal. Het is wel zaak dat je dat tijdens het uitzoeken van schoenen in de gaten houdt, maar daar zal het personeel ook wel op gelet hebben? Die Meindl's zien er strak uit iig! :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:37:37 #132
251893 WD.40
Multispray
pi_112520676
Deze zomer wil ik weer eens een meerdaagse wandeling maken. Ik ben van plan een deel van de GR5 te lopen. Hier wil ik ongeveer een week voor uittrekken, en ben van plan te eindigen in Vianden, Luxemburg. Zijn hier mensen die deze route ook gelopen hebben?. Zo ja; wat zijn jullie ervaringen, en wat is een mooi beginpunt?
Even spuiten...zo gepiept!
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:51:04 #133
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_112526823
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 00:20 schreef dralion13 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste fatsoenlijke wandelschoenen gekocht (Meindl Softline Top Gtx).
Ik merk nu ik ze 's avonds aan heb dat ze bij het breedste stuk van mijn voet (daar waar net je tenen beginnen dus) het toch best strak zit, hier had ik 's middags tijdens het passen wat minder last van dan nu. Is dit normaal en trekt dit wel weg als de schoenen eenmaal zijn ingelopen? Verder had ik in de winkel wel dat mijn kleine teen niet vrij zit als ik naar beneden loop, maar bij een maat groter (of een nog breder model) ging mijn voet schuiven als ik naar beneden liep.
Het is normaal dat de voeten na een tijdje wandelen iets uitzetten. Je bergwandelschoenen zullen door het inlopen zeker nog wel iets uitzetten in de breedte; het is de vraag in hoeverre je er nu hinder van ondervindt, in hoeverre dat minder wordt en in hoeverre je er al iets aan hebt proberen te doen (opnieuw veteren na een uurtje wandelen bijv. of evt. je schoenen op een iets andere manier veteren).

Met betrekking tot je kleine teen kan het zo zijn dat het problemen op kan leveren, met name als je langere afstanden gaat lopen en/of meerdere dagen achter elkaar. Maar dat ligt er maar net aan hoeveel (weinig) speling je nog hebt en hoe gevoelig je voeten ervoor zijn.

Ik weet natuurlijk niet welke schoenen je allemaal geprobeerd hebt, maar het kan bijv. zo zijn dat je niet perse een bredere schoen (of een maat groter) nodig hebt, maar dat de pasvorm aan de voorkant iets anders moet zijn. Je kunt je voorstellen dat er twee (extreme) vormen zijn (waarbinnen vele gradaties zijn): een puntvorm en een ronde vorm. Wellicht heeft je schoen een iets te sterke puntvorm. Bij een puntvorm kan bij sommige voeten de kleine teen iets in de verdringing komen.

Even snel gegoogled op teenvormen:


Wellicht dat je voet meer neigt naar een "square" dan naar de andere twee vormen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:21:06 #134
130803 Gripper
Get a grip
pi_112528134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef WD.40 het volgende:
Deze zomer wil ik weer eens een meerdaagse wandeling maken. Ik ben van plan een deel van de GR5 te lopen. Hier wil ik ongeveer een week voor uittrekken, en ben van plan te eindigen in Vianden, Luxemburg. Zijn hier mensen die deze route ook gelopen hebben?. Zo ja; wat zijn jullie ervaringen, en wat is een mooi beginpunt?
Eupen, en daarvandaan afzakken naar het zuiden. Heb er alleen kleine stukjes van gelopen (in de Ardennen kom je de GR5 en zijtakken ervan overal tegen) maar rondom Eupen is het mooi. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_112556124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:51 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Het is normaal dat de voeten na een tijdje wandelen iets uitzetten. Je bergwandelschoenen zullen door het inlopen zeker nog wel iets uitzetten in de breedte; het is de vraag in hoeverre je er nu hinder van ondervindt, in hoeverre dat minder wordt en in hoeverre je er al iets aan hebt proberen te doen (opnieuw veteren na een uurtje wandelen bijv. of evt. je schoenen op een iets andere manier veteren).

Met betrekking tot je kleine teen kan het zo zijn dat het problemen op kan leveren, met name als je langere afstanden gaat lopen en/of meerdere dagen achter elkaar. Maar dat ligt er maar net aan hoeveel (weinig) speling je nog hebt en hoe gevoelig je voeten ervoor zijn.

Ik weet natuurlijk niet welke schoenen je allemaal geprobeerd hebt, maar het kan bijv. zo zijn dat je niet perse een bredere schoen (of een maat groter) nodig hebt, maar dat de pasvorm aan de voorkant iets anders moet zijn. Je kunt je voorstellen dat er twee (extreme) vormen zijn (waarbinnen vele gradaties zijn): een puntvorm en een ronde vorm. Wellicht heeft je schoen een iets te sterke puntvorm. Bij een puntvorm kan bij sommige voeten de kleine teen iets in de verdringing komen.

Even snel gegoogled op teenvormen:
[ afbeelding ]

Wellicht dat je voet meer neigt naar een "square" dan naar de andere twee vormen.
Qua voetvorm heb ik tamelijk extreme rounded voeten (mijn grote teen is bijna een centimeter korter dan die daarnaast).
De andere schoenen die ik aan heb gehad zijn de meindl bernina (die heeft een bijna vierkante punt, hierin schoof ik naar voren), Hanwag tatra extrawijd (ongeveer het zelfde als wat ik nu heb) en nog een Lowa Camino Gtx (Waar ik niet eens fatsoenlijk in kon komen omdat de schoen te smal was).
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_112639844
Nog een mooie site gevonden voor de UK: http://www.southwestcoastpath.com/ Staan ook circulaire wandelingen bij die deels over het coastalpath gaan. :)
pi_112650598
Daar heb ik ook al eens ooit naar zitten kijken, wil nog altijd een keer bij Land's end gaan wandelen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_112650844
Vorige maand op vakantie samen met O+ afgesproken om meer te gaan wandelen (in de zin van 'afstanden') en afgelopen week de Avondvierdaagse (met de school van de kinderen) meegelopen. Op 1 september doen we de Airborne Wandeltocht :) (25 km) en willen elke week een lange tocht doen. Zijn er mooie apps (Android) die ik niet mag missen? (GPS is aanwezig in telefoon)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_112651804
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:37 schreef Guard het volgende:
Daar heb ik ook al eens ooit naar zitten kijken, wil nog altijd een keer bij Land's end gaan wandelen :)
Doen! :Y Erg mooi daar, Tijdens onze vakantie in zuid-Cornwall een groot stuk van het coastalpath gelopen (al ben ik nooit echt naar Land's end geweest, maar we zagen het in de verte ;) )
Dit jaar dus maar eens een groot deel noord-Devon mee pikken :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunnythesun op 09-06-2012 12:08:45 ]
  zaterdag 9 juni 2012 @ 12:37:57 #140
11102 knep
Mountainfreak
pi_112653416
Gisteren een mooie route in het Ahrtal gelopen, +/- 22 km met 650 hoogtemeters.
Prima wandelweer daar met zo'n 22 graden :).
  zaterdag 9 juni 2012 @ 12:56:22 #141
251893 WD.40
Multispray
pi_112654024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eupen, en daarvandaan afzakken naar het zuiden. Heb er alleen kleine stukjes van gelopen (in de Ardennen kom je de GR5 en zijtakken ervan overal tegen) maar rondom Eupen is het mooi. :)
Bedankt voor de tip. Ik heb ook al begrepen dat het laatste stuk naar Vianden ook erg mooi is. Ben benieuwd.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_112677003
Uiteindelijk mijn schoenen toch nog geruild voor Meindl matrei gtx, zit toch een stuk beter.

Ik heb wel echt onmogelijke voeten, bij mijn tenen erg breed, bij mijn hak erg smal
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_112732032
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:35 schreef dralion13 het volgende:
Uiteindelijk mijn schoenen toch nog geruild voor Meindl matrei gtx, zit toch een stuk beter.

Ik heb wel echt onmogelijke voeten, bij mijn tenen erg breed, bij mijn hak erg smal
Dat klinkt niet handig nee. Wel verstandig ze te ruilen denk ik, het moet wel goed zitten! Ik heb ook erg smalle hakken, daarom altijd Hanwags omdat die daar goed passen. Meindl slip ik uit.. Maar goed, ik heb sowieso vrij smalle voeten en daar passen Hanwags goed bij. Hanwags maat 39 kan ik bijna zonder te passen kopen, zit altijd goed. :)

Ohja, nog een erg leuke webshop gevonden voor in de OP: http://www.dezwerver.nl/ Heb er een wandelgidsje en een Ordnance Survey kaart van Exmoor besteld :)
pi_113436414
Bij deze schoenen moet ik er extra zooltjes in stoppen om niet naar voren te schuiven.

Iemand trouwens enig idee waar bij deze broek weet waar de secret pocket zit, ik kan hem niet vinden :')
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_113438905
Geen idee, binnenkant kontzak ofzo?

Heb zelf ook 'n mooie nieuwe quick dry broek van North Face gekocht vorige week. Zaterdag vertrekken wij naar Skye O+ We zouden met de motoren gaan, maar het belooft zulk zeikweer te worden dat we daar niet zo'n zin in hebben. Gaan wel zoveel mogelijk wandelen, maar hebben dan ook geen zin om natte motorkleding in de koffers te bewaren tijdens 't wandelen (waarmee we dan dus naar 't startpunt moeten). Dus dan maar met de auto en wachten op zoveel mogelijk weekendjes met mooi weer om te gaan kamperen/motorrijden. Nog steeds zin in O+ Ondanks het feit dat we niet met de motor gaan *O*
Ja doei.
  woensdag 27 juni 2012 @ 01:41:46 #146
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_113444779
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:09 schreef dralion13 het volgende:
Bij deze schoenen moet ik er extra zooltjes in stoppen om niet naar voren te schuiven.

Iemand trouwens enig idee waar bij deze broek weet waar de secret pocket zit, ik kan hem niet vinden :')
Bij de broek van mo haal je de kontzak binnenstebuiten, dan zit die dus aan de buitenkant en kan er wat in zonder dat het te veel in de weg zit.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_113452245
Even een soort van wandelgear bespreken: ik ga straks even naar Konijnenberg (enorme fotozaak hier vlak bij) om naar deze tas te kijken: http://products.lowepro.c(...)%20200%20AW,2271.htm Het is een cameratas gecombineerd met een hikewaardige rugtas. Ben heel erg benieuwd!
Eigenlijk alvast voor volgend jaar de WHW. Dan willen we niet de grote fototas mee en wel een DSRL met walkaround lens en meer andersoortige spullen mee kunnen nemen. Dit leek me best een handig ding die ook nog eens lekker zou moeten dragen. Perfect zou het zijn als het met een afstandhouder zou zijn gemaakt, helaas is het 'slechts' padding op de rug. Dus moet echt even testen hoe die zit. Ben benieuwd :D Als dit wat is dan wordt het voor mij namelijk makkelijker vaker de camera mee te nemen tijdens wandelingen. Doe ik nu vaak niet omdat ik nekpijn krijg van de andere tas en er weinig andere spullen mee kunnen en het sjouwen dus aan mijn vriend over laat :+ *)
Anyway, voor een ieder hier die graag een goede camera mee neemt en ook fijn wil dragen: ik zal laten weten hoe hij is :Y
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:51:10 #148
130803 Gripper
Get a grip
pi_113453043
Ik heb er ook pas naar zitten kijken. Nadeel is toch dat je al snel al je fotogear meeneemt, en ik dat 9/10 keer niet gebruik. Als ik al een andere rugzak op heb is de keuze helemaal makkelijk, want we gaan natuurlijk niet als een japanner met een rugzak op e borst rondlopen :)

We hebben van Lowepro een kleine toploader waar precies de camera met een allround lens (de Nikon 16-85 VR) op zit. Ik ga dan ook niet vaak speciaal op fototocht, en voor die paar keer dat ik meerdere lenzen mee wil nemen heb ik wat losse inserts waarmee ik een normale daypack redelijk eenvoudig tot fototas kan ombouwen. De cirrus kan aan de heupband met 2 karabiners, en hangt net naast mn heup, dus ook bij het klimmen zit ie niet vervelend in de weg. En toch altijd binnen handbereik, zie de foto.


Ik wil voor echte cameradagtochtjes nog een keer zo'n slingshot, met 1 band. Die kan je omdraaien zodat ie voor je lichaam hangt, en je makkelijk spullen uit het hoofdvak kunt pakken. Lijkt me ideaal.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_113453317
Wij hebben een slingshot ja, handig ding hoor. En daar kan dus de D300 met 24-70 2.8 en 70-200 2.8 in. Die is dus groot! En zwaar als alles er in zit! Te zwaar voor mij tijdens lange hikes iig. En er kan niet veel extra's mee (water bijvoorbeeld) En als we de WHW gaan lopen willen we echt niet al die spullen mee. :)
Deze tas is kleiner (het fotodeel dus) en dan gaat de 18-200 op de D300, meer niet. Zou genoeg moeten zijn en heel veel meer past er ook niet in. En dan kan ik die set, als ik alleen loop (wat ik regelmatig doe), ook gemakkelijker mee nemen. Een toploader vind ik zelf niet zo fijn omdat die dan toch aan 1kant gaat trekken..
Dus vandaar dat ik benieuwd ben hoe die tas er uit ziet en aanvoelt!!
pi_113453550
Net ingeschreven voor de Kennedymars :)

Wil nog wel even een heuptas aanschaffen, ga niet met een daypack rondlopen, veel te groot.
Alles is goed geregeld onderweg, dus hoef geen extra voedsel enzo mee te nemen, alleen wat drinken en een bar of twee oid.
En als het mooi weer wordt (waar ik stiekem wel vanuit ga), hoef ik ook geen regenkleding mee te nemen, dus ben ik met een windjack en reflectievest (want ook 's nachts lopen oh ja ook wat verlichting regelen) al een heel eind op weg.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113454225
Je kan altijd nog zo'n goedkope lichte poncho in de heuptas frotten voor het geval er toch een hoosbui ontstaat :D
Moedig dat je hem gaat lopen trouwens ^O^
pi_113454465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Je kan altijd nog zo'n goedkope lichte poncho in de heuptas frotten voor het geval er toch een hoosbui ontstaat :D
oh ja zo'n poncho is wel handig (voor het ultieme festival gevoel :D ).
Goeie tip ^O^

quote:
Moedig dat je hem gaat lopen trouwens ^O^
Moest er eens van komen, beloof mezelf al tijden dat ik hem een keer ga lopen, and this year is as good as any :) . Bovendien is het dit jaar de 50e editie, dus dat is ook wel leuk.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113454502
Festivalgevoel ja, 2 vliegen in 1 klap :D :P

En ik ken het.. dat heb ik met de WHW ;)
pi_113457694
*O* Super tas! meteen meegenomen dus ^O^ En de D300 + 24-70 past zelfs, meevallertje! Het is echt een goede combi van wandeltas met fotostuk er in gezet. Slim gedaan en bijna 100% zoals ik het zelf had bedacht :Y Zo even testen tijdens de wandeling met de hond ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:35:56 #155
130803 Gripper
Get a grip
pi_113459598
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo even testen
Als je toch allemaal mooie fotogear hebt en er dus zo te zien wel wat tijd&moeite aan besteed: zijn die mooie foto's ergens te bezichtigen? :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_113462778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je toch allemaal mooie fotogear hebt en er dus zo te zien wel wat tijd&moeite aan besteed: zijn die mooie foto's ergens te bezichtigen? :)
:Y www.sonnie-tieske.nl ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:11:42 #157
130803 Gripper
Get a grip
pi_113464598
quote:
Leuke site!
En Nikon adept O+
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_113464748
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Leuke site!
En Nikon adept O+
Thanx. Moet eigenlijk nog wel weer geupdate want veel foto's hebben we nu beter/mooier maar goed..
En ja ben een Nikon in mijn hand geboren zo ongeveer.. Zie avatar, het zat er al vroeg in ;)
pi_113886462
Zo vanavond om 22.00 starten met de Kennedymars in Someren. Er zal regen bij komen kijken, hopelijk geen zware buien en al helemaal geen omweer.
Heb er wel zin, benieuwd naar de sfeer onderweg
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113886830
Wij rijden nu weer richting huis -O- , zitten nog wel op Skye.... O+ 127 'geselecteerde' foto's, 5 goede hikes en idem gpstracks staa klaar om te delen *O*
Ja doei.
pi_113887869
Succes guard!
Snel een verslagje maken hoor Moblo!!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:43:04 #162
11102 knep
Mountainfreak
pi_113889623
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:51 schreef Guard het volgende:
Zo vanavond om 22.00 starten met de Kennedymars in Someren. Er zal regen bij komen kijken, hopelijk geen zware buien en al helemaal geen omweer.
Heb er wel zin, benieuwd naar de sfeer onderweg
Succes!
pi_113889722
Thanks sunny, knep
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113936968
De tering, wat een eind is 80 km.
Redelijk goed gegaan, een vervelende blaar onder de bal van mijn voet, maar die was niet ernstig genoeg om mij scheef/moeilijk te laten lopen.
Wel een paar keer in de regen gelopen, twee keer erg. Eertse keer compleet met paarsoranje luchten en omweer. Toen was ik echt doorweekt, gelukkig mijn voeten en sokken redelijk droog gehouden (meindl _O_ )
Tweede keer was ook een drama liep ik over de hei, over een heel modderig paadje, geen mens in zicht, alleen af en toe een eenzame wandelaar die je inhaalt. Dat was mentaal erg zwaar. Gelukkig was een telefoontje naar de hulptroepen thuis voldoende om bij de volgende rustpost twee bekende gezichten te zien. ^O^
De laatste 20 km was verstand op nul en lopen, niet denken aan je pijntjes, blaren etc.
Gefinished met gem van 5 km, inclusief pauzes.

Did it, en ik denk niet dat ik dit nog heel snel een keer ga doen :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113937018
Je hebt 'm uitgelopen! Goed hoor! Respect! :D
Ja doei.
pi_113941517
_O_ echt zwaar respect man!! Topprestatie!
pi_113943412
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:35 schreef dralion13 het volgende:
Uiteindelijk mijn schoenen toch nog geruild voor Meindl matrei gtx, zit toch een stuk beter.

Ik heb wel echt onmogelijke voeten, bij mijn tenen erg breed, bij mijn hak erg smal
Tip: doe zo dik mogelijke sokken aan, bijvoorbeeld falke TK4 (trekkingsokken, extra warm en dik met zilverdraad zodat ze niet zo gaan stinken). Omdat ze lekker dik zijn dempen ze speling. Overigens heb ik ook jouw probleem, smalle hiel en brede voorvoet. Ik draag meindls (Island pro) en dat gaat na inlopen prima, met name die dikke falke sokken helpen tegen blaren. Door de beweging van de voet in de schoen ventileert het toch wel enigzins. Sterker nog, ik zweet minder met dikke wintersokken dan met dunne tk2.

Eerste dagen in de bergen plak ik altijd nog wel af. Stijgen met rugzak blijft lastig qua blaren...Ik ben een expert geworden in afplakken en inlopen + goed zorgen voor de sokken en voeten...
Whatever...
  maandag 9 juli 2012 @ 10:28:54 #168
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_113960146
Meindl? Moet ik dan de volgende keer eens passen, ik heb in haast elke schoen dat m'n voorvoet knelt, en m'n hiel zwemt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_113961316
Dan zouden Meindls idd goed kunnen passen voor je. Lowa is in het geheel breed, Meindl vooral voorin en Hanwag staat weer bekend als smaller. :D
pi_113961404
Mijn Berghausslofjes lijken ook wel redelijk breed te zijn, zitten in ieder geval heerlijk O+ geen centje pijn gehad! O+

Foto's van onze hikes afgelopen week staan overigens hier:

http://faithy.nl/photoalbums/Skye_2012/
Ja doei.
pi_113963382
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn Berghausslofjes lijken ook wel redelijk breed te zijn, zitten in ieder geval heerlijk O+ geen centje pijn gehad! O+

Foto's van onze hikes afgelopen week staan overigens hier:

http://faithy.nl/photoalbums/Skye_2012/
Wow, wat een mooie foto's. Fantastisch landschap
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_113971450
Ik had het al elders gezegd: prachtige plaatjes! Jaloersmakend..

Nog een paar weekjes, dan gaan wij de plas weer over voor wat leuke tripjes O+
Oh en de West Highland Way is geboekt voor volgend jaar :D *O*
  maandag 9 juli 2012 @ 16:26:46 #173
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_113972235
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Dan zouden Meindls idd goed kunnen passen voor je. Lowa is in het geheel breed, Meindl vooral voorin en Hanwag staat weer bekend als smaller. :D
Mwoa, ik heb hetzelfde probleem als Captain_Fabulous. Maar mijn Hanwags zitten perfect. Geen beweging in m'n schoen, en nooit blaren :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_113976813
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:26 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Mwoa, ik heb hetzelfde probleem als Captain_Fabulous. Maar mijn Hanwags zitten perfect. Geen beweging in m'n schoen, en nooit blaren :)
[ afbeelding ]
Oh maar dat kan ook prima, hangt ook een beetje van het model af, maar over het algemeen is dat de trend van die 3 merken (is me verteld) :)
Hanwag heeft tegenwoordig ook extra brede modellen trouwens..
  maandag 9 juli 2012 @ 19:42:59 #175
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113981239
Een schoen die voorin erg breed is, maar rond de enkel vrij nauw sluit:

Salomon Quest 4D GTX
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 9 juli 2012 @ 21:08:29 #176
251893 WD.40
Multispray
pi_113985861
Zoals ik al eerder vermeldde wil ik deze zomer een deel van de GR5 gaan lopen, en heb de gidsen ondertussen binnen. Aangezien ik jaren geleden al eens van Spa naar Schirm ben gelopen, wil ik de route daar weer oppakken, een tussenstop maken bij familie in Vianden, om vervolgens door te lopen tot ergens bij Wasserbillig. Zodra ik weer terug ben zal ik wel wat ervaringen en foto's delen. Tips en ervaringen van anderen zijn uiteraard nog steeds welkom.

Overigens zweer ik qua schoenen al jaren bij Meindl Island Pro, maar dat is uiteraard persoonlijk en gaan die schoenen gelukkig ook heel wat jaren mee. Mijn vorige paar heb ik dan ook met pijn in mijn hart in Ierland moeten achterlaten, toen ze het natuurlijk precies halverwege de Dingle Way begaven.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_113988287
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Meindl? Moet ik dan de volgende keer eens passen, ik heb in haast elke schoen dat m'n voorvoet knelt, en m'n hiel zwemt!
Ook ik zweer bij de island pro. Enigzins zware schoenen (B/C) dus ook geschikt voor sneeuwschoenen of stijgijzers (enige tijd, niet continu). Ik ben erg verknocht aan deze schoentjes, ze hebben met mij al heel wat richels, sneeuwvelden, gletsjers en zelfs canyoningavonturen beleefd :)
Whatever...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:13:40 #178
11102 knep
Mountainfreak
pi_114465924
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ook ik zweer bij de island pro. Enigzins zware schoenen (B/C) dus ook geschikt voor sneeuwschoenen of stijgijzers (enige tijd, niet continu). Ik ben erg verknocht aan deze schoentjes, ze hebben met mij al heel wat richels, sneeuwvelden, gletsjers en zelfs canyoningavonturen beleefd :)
Ik heb ook al jaren Island pro's, heerlijke schoenen.
Ze hebben me weer uitermate goed geholpen in Zermatt een paar weken geleden.

Maar nu ben ik toe aan zwaarder werk en wil ik geschiktere steigijzer schoenen (C à D) hebben.
Binnenkort maar eens naar de bergsport zaak :).
  vrijdag 20 juli 2012 @ 16:27:36 #179
130803 Gripper
Get a grip
pi_114466597
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:13 schreef knep het volgende:

[..]

Ik heb ook al jaren Island pro's, heerlijke schoenen.
Ze hebben me weer uitermate goed geholpen in Zermatt een paar weken geleden.

Maar nu ben ik toe aan zwaarder werk en wil ik geschiktere steigijzer schoenen (C à D) hebben.
Binnenkort maar eens naar de bergsport zaak :).
Eigenlijk had je in de alpen moeten kijken. Zeker in Italië zijn de italiaanse merken bergschoenen (garmont, la sportiva, asolo) stuk goedkoper dan hier. En in bergsportdorpjes is er altijd wel keus genoeg in C & D schoenen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:07:44 #180
11102 knep
Mountainfreak
pi_114468338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:27 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eigenlijk had je in de alpen moeten kijken. Zeker in Italië zijn de italiaanse merken bergschoenen (garmont, la sportiva, asolo) stuk goedkoper dan hier. En in bergsportdorpjes is er altijd wel keus genoeg in C & D schoenen.
Ik heb in Zermatt even rondgekeken maar ben al snel teruggedeinst ;).
Wellicht koop ik ze dit jaar wel in Oostenrijk ja, ga toch eerst beginnen met de Namlose Wetterspitze in de Noordelijke Alpen oid, daar zijn deze schoenen nog prima voor :).
pi_115129704
Gisteren weer eens de wandelschoenen aangedaan.





Prachtige omgeving bij Schinnen, heerlijk weer
Linkje naar een folder met een aantal wandelingen in deze omgeving:
http://media.vvvzuidlimbu(...)itterendschinnen.pdf
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_115679426
Iemand leuke wandelroute tips in Duitsland net over de grens? Wandel daar wel graag, en je bent toch weer eens in het buitenland:)
pi_115685060
Ik kwam laatst deze tegen bij Aachen, lijkt me wel een mooie:

http://www.wandelgidszuidlimburg.com/wandelroutes/392.html

Zelf vandaag in Belgie gaan wandelen, bij Hamont.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_115685163
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:27 schreef JupilerXL het volgende:
Iemand leuke wandelroute tips in Duitsland net over de grens? Wandel daar wel graag, en je bent toch weer eens in het buitenland:)
Bij Oldenzaal de grens over, richting Ibbenburen: mooi zandsteengebied waar je de "hermannsweg" kan lopen.
http://www.tecklenburger-(...)ied/hermannsweg.html

t is alleen niet echt een rondje.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115777474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:05 schreef Guard het volgende:
Ik kwam laatst deze tegen bij Aachen, lijkt me wel een mooie:

http://www.wandelgidszuidlimburg.com/wandelroutes/392.html

Zelf vandaag in Belgie gaan wandelen, bij Hamont.
DAt is wel een leuke denk ja, kan ik gelijk Aachen eens bezoeken:)
pi_115950083
Voor wie het nog niet gezien had: leuke prijsvraag: Win een Rother wandelgids!

Oh en we hebben in Exmoor weer geweldig gewandeld! Wat een mooi gebied zeg! En veel hoogteverschil, dus er zaten echt flink pittige klimmetjes bij :D Echt een aanrader om te gaan wandelen daar! ^O^
pi_115950708
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Voor wie het nog niet gezien had: leuke prijsvraag: Win een Rother wandelgids!

}:|
Ik denk, ik zeg niks, ik ga mijn kansen niet verkleinen, doe jij het wel even :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_115950733
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef Guard het volgende:

[..]

}:|
Ik denk, ik zeg niks, ik ga mijn kansen niet verkleien, doe jij het wel even :D
:D solly!!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:38:22 #189
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_116102354
Ben deze zomer naar Jotunheimen geweest in Noorwegen echt een aanrader!

http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscf0365s.jpg/ (copy/paste deze link)

http://imageshack.us/photo/my-images/189/dscf0722g.jpg/ (copy/paste deze link)
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_116157211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:05 schreef Guard het volgende:
Ik kwam laatst deze tegen bij Aachen, lijkt me wel een mooie:

http://www.wandelgidszuidlimburg.com/wandelroutes/392.html

Zelf vandaag in Belgie gaan wandelen, bij Hamont.
Waar ergens? Ben zelf afkomstig uit de gemeente (wel uit Achel mja). De mooiste route is langs de 'draad' en dan via fietspad richting de Leenderheide (Nederland in feite) wandelen naar de Achelse Kluis, vervolgens door de bossen richting de de Bever, pad langs de warmbeek naar de Achels tomp en zo via planetenpad terug richting Hamont. ^^
pi_116157363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:38 schreef SquashBanana het volgende:
Ben deze zomer naar Jotunheimen geweest in Noorwegen echt een aanrader!

[ http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscf0365s.jpg/ (copy/paste deze link) ]

[ http://imageshack.us/photo/my-images/189/dscf0722g.jpg/ (copy/paste deze link) ]
Nice :) Noorwegen staat hier ook nog hoog op de verlanglijst :Y
pi_116157743
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:29 schreef ehouse het volgende:

[..]

Waar ergens? Ben zelf afkomstig uit de gemeente (wel uit Achel mja). De mooiste route is langs de 'draad' en dan via fietspad richting de Leenderheide (Nederland in feite) wandelen naar de Achelse Kluis, vervolgens door de bossen richting de de Bever, pad langs de warmbeek naar de Achels tomp en zo via planetenpad terug richting Hamont. ^^
Twee van die trappistenroutes gedaan. Volgens mij de Orval (die zuidelijke lus vanuit Hamond iig) en later de Rochefort. De eerste was nogal saai, 's middags werd het leuker, ook over het planetenpad gekomen.
Leenderheide heb ik al vaak gelopen, vanuit Leende, Valkenswaard danwel Maarheeze/Soerendonk, naar de Achelse kluis. Daar tosti eten, even bij broeder Martinus kijken voor mooie biertjes en weer terug.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_116157844
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nice :) Noorwegen staat hier ook nog hoog op de verlanglijst :Y
bij mij nu ook :D
Dus foto's blijven posten iedereen, wordt mijn lijstje ook weer langer.. :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_116158314
Noorwegen is inderdaad erg mooi, ben er een paar jaar geleden geweest, ook naar de Jotunheimen waar ik onder ander de Galdhøpiggen heb beklommen. Echt een aanrader, moet toch ook maar eens terug.

Zelf ben ik ondertussen ook alweer enkele weken terug van het stuk van de GR5 wat ik gewandeld heb (vanuit Grüffelingen in België tot Rosport in Luxemburg). Ook erg mooi, en goed te doen. Hoewel er met name in het stuk langs de Our wat pittige klimmetjes en afdalingen zitten. Op dit stuk zitten ook de minste mogelijkheden om spullen voor het (avond)eten in te kopen. Qua overnachtingen zitten er overal voldoende campings. Hotels e.d. waarschijnlijk ook wel, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Hierbij nog wat foto's;
(Voor de liefhebbers; de volledige set is hier te bewonderen :) :
Even spuiten...zo gepiept!
pi_116158930
Ook mooi :D :Y

Zal ik dan ook nog wat Exmoor plaatjes neerzetten? Voor de lijstjes? O-)

De dorpjes Lynton en Lynmouth vanaf The Foreland (landpunt)


In de heuvels nabij Lynmouth en Watersmeet, ik en de hond:


Tja, het blijft Groot Brittannië he..


Met mijn hoofd in de wolken O+


Overal zijn public footpaths en bridleways goed aangegeven:


Lopen tussen de wilde paarden op de moor:


Niemandsland.. we zijn deze wandeling welgeteld 1 groepje mountainbikers en 1 groepje wandelaars tegen gekomen. Verder alleen maar schapen, koeien en 1 wild paard.

Deze dus:


Nja, dat is wel weer ff genoeg denk ik zo :s)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:36:33 #196
11102 knep
Mountainfreak
pi_116167792
Mooie foto's hoor O+.
Vandaag dan eindelijk Meindl D schoenen gehaald maar helaas nog geen stijgijzers.
Uitrusting vlot al een heel eind :).

Morgen een stuk Rheinsteig lopen, prachtige omgeving O+.

  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:11:53 #197
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_116169613
Helaas zijn de meeste van mijn foto's van Noorwegen te groot om te uploaden dus de mooiste kan ik niet posten, ben echt verliefd geworden op dat land. Maar als ik de rest van de foto's hier zie zal ik nog heel wat kilometertjes moeten gaan af leggen :D
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_116177182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:11 schreef SquashBanana het volgende:
Helaas zijn de meeste van mijn foto's van Noorwegen te groot om te uploaden dus de mooiste kan ik niet posten, ben echt verliefd geworden op dat land. Maar als ik de rest van de foto's hier zie zal ik nog heel wat kilometertjes moeten gaan af leggen :D
Je hebt geen bewerkingsprogje waarin dat kan? Uploaden in photobucket en daar verkleinen. Appeltje eitje.
Oh en dan niet vergeten te posten hoor!! O-)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:42:42 #199
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_116183490
Eeen t is gelukt, photobucket is idd veel beter dan dat crap imageshack. Zijn er een beetje veel, maar als je uit 500 foto's moet kiezen is het nog goed gelukt :D












Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_116183500
Nice pics everyone ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_116194313
Jaaaaa mooi mooi mooi!! *O* ^O^
  maandag 3 september 2012 @ 10:44:09 #202
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116338769
HUm, een collega van me is net terug van een weekje wandelen in de Dolomieten, hij heeft met een vriend een week lang op hellingen tot ong 2600 meter zitten wandelen, van hut naat hut. Het was z'n eerste tocht, en ze waren zelfstandig aan het klimmen, zonder gids of ervaren klimmer bij zich. In hoeverre is dat eigenlijk gevaarlijk, of heb je op die hoogtes nog niet zoveel gevaar, als je maar genoeg regen/warme kleren bij je hebt?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116339883
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
HUm, een collega van me is net terug van een weekje wandelen in de Dolomieten, hij heeft met een vriend een week lang op hellingen tot ong 2600 meter zitten wandelen, van hut naat hut. Het was z'n eerste tocht, en ze waren zelfstandig aan het klimmen, zonder gids of ervaren klimmer bij zich. In hoeverre is dat eigenlijk gevaarlijk, of heb je op die hoogtes nog niet zoveel gevaar, als je maar genoeg regen/warme kleren bij je hebt?
Als je een goede kaart bij je hebt en de route kent / hebt voorbereid, warme kleren voor als het weer omslaat, en je hebt aan iemand verteld van waar naar waar je onderweg bent, dan is er niks onverantwoords aan hoor.

De dolomieten zijn drukke bergen in augustus, dus je komt altijd wel volk tegen. Het blijft er altijd oppassen: vaak onweer aan het eind van de middag, en dat kan in de hoge en smalle dalen behoorlijk spoken. Verder veel steil terrein, puinhellingen, en paadjes waarop je niet moet uitglijden. En die risico's zijn er ook wel onder de 3000 m, daarvoor hoef je echt niet hoog de bergen in.
Koppie dr bij is altijd belangrijk. En je eigen en andermans grenzen kennen: als iets niet veilig of verantwoord voelt, niet doen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 3 september 2012 @ 11:38:36 #204
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116340088
quote:
veel steil terrein, puinhellingen, en paadjes waarop je niet moet uitglijden.
ja, hij heeft ook over paadjes van hooguit een halve meter breed gelopen...zal wel m'n hoogtevrees zijn, ik vind dat best smal, zeker als er een afgrond naast zit.
Maar wie weet combineer ik volgend jaar de fietsvakantie met wat dagen op een camping waar wat te wandelen valt, en kan ik eens gaan zien ho eng het eigenlijk is :P Welke streek is in eind mei begin jumi al lekker, zeker voor een beginner? Eifel, Schwarzwald ofzo? Ardennen wil ik eens niet doen volgend jaar, vanwege al vaker gefietst.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116340092
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:32 schreef Gripper het volgende:

[..]
En die risico's zijn er ook wel onder de 3000 m, daarvoor hoef je echt niet hoog de bergen in.
Koppie dr bij is altijd belangrijk. En je eigen en andermans grenzen kennen: als iets niet veilig of verantwoord voelt, niet doen.
Nou dat! Op de Snowdon in Wales bijvoorbeeld, slechts 1090m hoog, overlijden zo'n 10 mensen per jaar.. Vaak doordat ze gewoonweg niet goed voorbereid de berg op gaan. Zo'n 'lage' berg lijkt zo makkelijk, maar dat valt dan dus vies tegen. Er zijn zeer riskante routes, die overigens prima vermijdbaar zijn.. In de Dolomieten zal het ook een kwestie zijn van niet onderschatten en goed voorbereiden, maar dan is het verder uiteraard wel te doen verder! Zolang je dus maar wel weet waar je aan begint.
pi_116340353
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

ja, hij heeft ook over paadjes van hooguit een halve meter breed gelopen...zal wel m'n hoogtevrees zijn, ik vind dat best smal, zeker als er een afgrond naast zit.
Maar wie weet combineer ik volgend jaar de fietsvakantie met wat dagen op een camping waar wat te wandelen valt, en kan ik eens gaan zien ho eng het eigenlijk is :P Welke streek is in eind mei begin jumi al lekker, zeker voor een beginner? Eifel, Schwarzwald ofzo? Ardennen wil ik eens niet doen volgend jaar, vanwege al vaker gefietst.
Eifel, schwarzwald, inderdaad, maar dat zijn geen bergen, en dus ook geen bijbehorende berg-risico's :)
Verder zou je eens richting de Tsjechisch/Poolse grens kunnen trekken, het boheemse woud.
Luxemburg, omgeving Echternach/Berdorf: t heet er niet voor niets Klein Zwitserland...

In de zuid-Duitse alpen kun je in juni ook al aardig op pad, mits de sneeuw een beetje weg is. Rondom Garmisch Partenkirchen bijvoorbeeld: op&om de Zugspitze kun je mooie tochten maken waarbij je tot op bijna 3000 meter kunt komen, en onderweg in berghutten slapen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_116341161
Het grootste probleem lijkt met het weer. Ik heb het een keer gehad dat we bovenop een plateau stonden (+/- 1900 m) en het weer sloeg echt binnen een kwartier om van strakblauwe lucht naar hoosbui met onweer. Geen schuilhut in zicht dus in vol tempo afdalen naar de hut aan beginpunt. Een van de engere dingen die ik ooit gedaan heb. Padjes waren ook niet echt breed en door de regen lekker glad.
Regen is met de juiste kleding geen probleem, maar onweer is echt gevaarlijk op die hoogtes.
Lijkt me daarom ook wel handig om iig te weten waar je info mbt het weer kunt krijgen tijdens tochten.
In de Eifel e.d wat minder nodig natuurlijk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 3 september 2012 @ 12:36:54 #208
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116341748
Een bescheiden begin is, aangezien ik alleen fiets en dus ook alleen zal gaan lopen, wel zo handig, dan kan ik ook geen al te gevaarlijke dingen doen in m'n onervardenheid. Goede kleding zal ik zeker aan denken.
Eifel of Bohemen(nachttrein naar Praag neemt fietsen mee!) klinkt steeds beter als ik dat meeneem :)
Hoe is de Palts/Pfalz eigenlijk qua lopen? Er is een leuke fietsroute, en het is er kennelijk al veel eerder lekker weer dan in de rest van Duistland, dus als eertse combinatie poging misschien wel geschikt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 3 september 2012 @ 21:45:39 #209
251893 WD.40
Multispray
pi_116363784
quote:
Luxemburg, omgeving Echternach/Berdorf: t heet er niet voor niets Klein Zwitserland.
Hier heb ik dus afgelopen wandeltocht o.a. gelopen; mooi gebied en inderdaad goed te doen, maar je moet er geen probleem mee hebben dat je omver wordt gelopen door dagjesmensen.
Even spuiten...zo gepiept!
  donderdag 6 september 2012 @ 11:31:56 #210
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116453347
Gripper, jij had toch een kampeer espresso toestelletje vaak bij je, hoe heet het, waar gekocht voor hoeveel? Een beetje goeie koffie kost geld op m'nwerk, dus als ik zo'n ding aanschaf kan ik eindelijk iets smakelijks drinken op werk, en op vakantie..win-win!
update:
is het deze?

[ Bericht 26% gewijzigd door Captain_Fabulous op 06-09-2012 11:53:30 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116455047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gripper, jij had toch een kampeer espresso toestelletje vaak bij je, hoe heet het, waar gekocht voor hoeveel? Een beetje goeie koffie kost geld op m'nwerk, dus als ik zo'n ding aanschaf kan ik eindelijk iets smakelijks drinken op werk, en op vakantie..win-win!
update:
is het deze?
Die is het, de handpresso. fantastisch ding. Koop niet de uitvoering met houder voor losse koffie, dat ga je natuurlijk niet in een hersluitbaar doosje meenemen. De uitvoering voor espresso pads (ESE-servings) moet je hebben.
Als de koffieautomaat op je werk goed heet water levert, heb je al oneindig veel lekkerder koffie dan die automatenbak. :9

Pads zijn op veel plekken te koop, bij jou in de mediastad bijvoorbeeld bij Tiramisu aan de langestraat. Eigen merk pads, en ook een ruime keus aan andere merken. Kun je mooi een proefpakket samenstellen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 september 2012 @ 12:43:50 #212
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116455622
Nu nog mezelf overtuigen dat ik daar 99 euri aan mag besteden :9
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116457544
99 euro? Dat moet dan wel hele lekkere koffie zijn...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:15:53 #214
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116458306
Gripper heeft verstand van koffie, dus ik vertrouw z'n oordeel wel aardig ;)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116458408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:51 schreef Guard het volgende:
99 euro? Dat moet dan wel hele lekkere koffie zijn...
Dit is alleen het apparaat nog maar he :) De koffiepadjes zijn ook niet heel goedkoop, je bent zo tussen de 20-50 ¤-cent kwijt per kopje. En hij is redelijk zwaar. Voor hikers is oploskoffie of een heel klein opvouwbaar filtertje eigenlijk een verstandiger keus. Maar ja, als je een koffiesnob bent...

Nou is de handpresso ook wel een typische gadget, maar laat ik nou net dol zijn op zulke snufjes.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_116459001
Het heeft wel wat overigens; lekker in de bergen aan een kristalhelder beekje een lekkere espresso zetten :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:40:27 #217
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116459196
Ik zie er voor m'n fietstrektochten wel wat in! Een espresso'tje voor je de tent inpakt enzo...anders pak je in, ben je net onderweg, en moet je al voor koffie stoppen (en kom je dus niet in je ritme), of je kan pas tegen lunchtijd de eerste caffeine pakken.Gruwelijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:21:06 #218
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116547872
Fijne wandeling gedaan vandaag, alleen jammer dat er geen medaille of id was.. Daar kan ik echt van balen :')
30 km
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116548011
^O^ Mooi rondje!

En kijk eens:
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:26:48 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116548154
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:23 schreef Sunnythesun het volgende:
^O^ Mooi rondje!

En kijk eens:
[ afbeelding ]
O+
Dat is leukerder dan die mok van de ijsvereniging :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116548327
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

O+
Dat is leukerder dan die mok van de ijsvereniging :')
Het mooie is dat je zelf mag invullen wat er op moet komen *) :+
  zondag 9 september 2012 @ 19:01:54 #222
11102 knep
Mountainfreak
pi_116571884
Eergisteren de Grand Paradiso beklommen, m'n eerste 4000er.
Het was fantastisch, super weer en dus een fenomenaal uitzicht _O_.
Dit smaakt naar meer :).
pi_116572639
Tof! Klim-klimmen of wandel/hike-klimmen? :D
  maandag 10 september 2012 @ 14:37:17 #224
11102 knep
Mountainfreak
pi_116601210
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Tof! Klim-klimmen of wandel/hike-klimmen? :D
Niet echt klimmen met handen en voeten maar uiteraard wel met stijgijzers, pickel en dergelijke :).
pi_116601365
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:37 schreef knep het volgende:

[..]

Niet echt klimmen met handen en voeten maar uiteraard wel met stijgijzers, pickel en dergelijke :).
^O^ stoer!!
pi_117164825
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 19:01 schreef knep het volgende:
Eergisteren de Grand Paradiso beklommen, m'n eerste 4000er.
Het was fantastisch, super weer en dus een fenomenaal uitzicht _O_.
Dit smaakt naar meer :).
Mooi hè, alpien klimmen :)
Ben zelf net terug van 2 weken noorwegen, mooie herfstkleuren en de sneeuw&kou komen dit jaar erg vroeg: we stonden op gegeven moment met de auto zelfs hachelijk te glijden in de sneeuw op zomerbandjes, op krap 1300 meter... We wilden de hoogste top van noorwegen op, maar de parkeerplaats op 1800 m hebben we dus niet eens gehaald. Volgende keer dus de sneeuwkettingen mee op zomervakantie! Als ik alles uitgezocht heb komen er nog wel wat foto's :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_117164904
:D klinkt spannend! Ben benieuwd naar de foto's!
pi_117177004
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 20:02 schreef Sunnythesun het volgende:
:D klinkt spannend! Ben benieuwd naar de foto's!
Vooral het rijden in de sneeuw was wel een beetje spannend ja. Als je ondanks pompend remmen on all fours de berg afglijdt... Was ook eigenlijk een beetje stom, als alle Noren al een paar honderd meter eerder de sneeuwkettingen omleggen moet je niet doorrijden :')

Later die dag móesten we een bergpas over waar het ook sneeuwde, en het alternatief was 100-en kilometers omrijden. Op de laatste bult, vlak voor het hoogste punt van de route hadden we geen grip meer en moest mn vriendin op de motorkap gaan zitten voor net dat beetje extra houvast.

Heb ze hier neergezet: http://www.flickr.com/photos/pieter_b/sets/72157631606347301/

't is een van-alles-wat-vakantie geweest. Wandeltocht van een paar dagen, meerdaagse mountainbike tocht met overnachting in een hut, een hele koude en winderige beklimming van de Rondslottet (2180 m) in Rondane, en een autorit langs de west kust, met veel fjorden en 5 veerboten. En een van dé attracties van Noorwegen: de preikestolen, 600 m hoge rots boven een fjord. Rare kriebel in je buik als je daar op het randje gaat staan voor een foto. ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_117183196
_O_ _O_ wat een avontuur!! Echt geweldige foto's zeg. En wat zijn jullie mega actief zeg :D

(grappig, je vriendin heeft volgens mijn de zelfde wandelschoenen als ik :+ :@ )
  maandag 24 september 2012 @ 10:03:09 #230
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117183822
Prachtige natuur zeg, maar zo te zien een behoorlijk nat avontuur! maar je vriendin is niet zo van de hoge temperaturen toch
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_117188227
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Prachtige natuur zeg, maar zo te zien een behoorlijk nat avontuur! maar je vriendin is niet zo van de hoge temperaturen toch
Viel mee hoor. Eerste week aan de oostkant (richting de Zweedse grens) redelijk goed en droog weer. Toen was het aan zee echt hondenweer. In de 2e week klaarde de westkust mooi op, wat in Noorwegen nog steeds onstabiel en vaak regen (hogerop veel sneeuw) betekent. Maar zoals Noren zelf altijd al zeggen: "Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding"

miss_Grip heeft wel een voorkeur voor koele bestemmingen ja, maar net als ik heeft ze liever een graadje vorst en droog&zonnig dan +5 en miezerregen hoor :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_117188281
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Viel mee hoor. Eerste week aan de oostkant (richting de Zweedse grens) redelijk goed en droog weer. Toen was het aan zee echt hondenweer. In de 2e week klaarde de westkust mooi op, wat in Noorwegen nog steeds onstabiel en vaak regen (hogerop veel sneeuw) betekent. Maar zoals Noren zelf altijd al zeggen: "Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding"

miss_Grip heeft wel een voorkeur voor koele bestemmingen ja, maar net als ik heeft ze liever een graadje vorst en droog&zonnig dan +5 en miezerregen hoor :)
zelfs -15 is beter dan 5 graden en regen.

Toffe foto's zeg. Ik woon relatief vlakbij noorwegen, maar het komt er nooit van. Het land is zooo pokke duur, vind ik.
pi_117188299
Prachtige plaatjes... ^O^

Ziet er lekker euhm..... "avontuurlijk" uit, met je zomerbandjes over die besneeuwde wegen :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_117189925
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:44 schreef Gripper het volgende:
Maar zoals Noren zelf altijd al zeggen: "Er is geen slecht weer, alleen slechte kleding"
:Y Heel erg waar!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:55:53 #235
11102 knep
Mountainfreak
pi_117648109
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2012 20:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mooi hè, alpien klimmen :)
Ben zelf net terug van 2 weken noorwegen, mooie herfstkleuren en de sneeuw&kou komen dit jaar erg vroeg: we stonden op gegeven moment met de auto zelfs hachelijk te glijden in de sneeuw op zomerbandjes, op krap 1300 meter... We wilden de hoogste top van noorwegen op, maar de parkeerplaats op 1800 m hebben we dus niet eens gehaald. Volgende keer dus de sneeuwkettingen mee op zomervakantie! Als ik alles uitgezocht heb komen er nog wel wat foto's :)
Erg late reactie, geweldige vakantie in Noorwegen heb je beleefd, mooie foto's.
Ik doe eigenlijk ook altijd allerlei zaken combineren, 2 dagen na de Gran Paradiso zat ik op de fiets naar de Colle dell' Agnello :P.
Paar dagen later aan zee in Nice en weer 2 dagen later op een 4000'er in Wallis, mooi is dat :).
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:54:35 #237
11102 knep
Mountainfreak
pi_117907978
quote:
Prachtig _O_.
Volgende week even naar de Bever in Den Haag dat magazine ophalen, altijd fijn leesvoer :).
pi_117908348
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:54 schreef knep het volgende:

[..]

Prachtig _O_.
Volgende week even naar de Bever in Den Haag dat magazine ophalen, altijd fijn leesvoer :).
Ja, zit ook al te denken om ff langs te wippen.. :)
pi_117920428
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 10:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Prachtige natuur zeg, maar zo te zien een behoorlijk nat avontuur! maar je vriendin is niet zo van de hoge temperaturen toch
hehe
pi_118037987
*O* bevestiging van onze WHW binnen! Met extra nacht in Tyndrum wat stiekem Crianlarich is geworden omdat Tyndrum blijkbaar al 'vol' zat die dagen. Maar goed, transfer is inbegrepen en vanuit Crianlarich gaat ook een trein naar Oban, dus komt goed *O* :s)

Nu trainen dus.. :D
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:11:56 #241
11102 knep
Mountainfreak
pi_118044604
Vrijdag vrij en het wordt goed weer, meer dan 20 graden hier in Limburg.
Tijd voor een mooie zware tocht in de heuvels in korte broek _O_.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:29:26 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118074674
Gebruiken julie van die compressiezakken om je kleren ed zo klein mogelijk te persen? Welke, ik zit te twijfelen tussen die van Perry of Bever...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118077642
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gebruiken julie van die compressiezakken om je kleren ed zo klein mogelijk te persen? Welke, ik zit te twijfelen tussen die van Perry of Bever...
Die zakken zijn absoluut handig, alleen moet je wel uitkijken dat je, als je ze de eerste keer gebruikt, na het inpakken niet denkt ; "goh wat heb ik nog veel ruimte over, laat ik er nog een extra broek etc etc indoen....."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 13:13:15 #244
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118078658
Ik heb al goede pak-discipline hoor..voel me gevaarlijk extravagant als ik drie ipv 2 onderbroeken inpak. En meer dan 2 shirts zul je bij niet aantreffen. Wel een flesje biologisch afbreekbare kledingwas, natuurlijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118080455
Dan moet het goed gaan. Kun je gelijk een kleiner formaat rugzakje gaan kopen....Kan me mijn eerste huttentocht in Oostenrijk nog wel heugen. Ik leek meer op een pakezel, dan op een bergwandelaar......
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:40:59 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118084479
Ik loop niet met bagage, maar fiets ermee. Alleen er is geen centraal fiets-vakantie topic, dus ik mag van de hikers hier ook wel eens wat vragen :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:14:38 #247
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_118578794
Bever magazine opgehaald en een fietsgids voor de Justlandroute gkocht. Ze herkende me in de winkel, vroegen of m'n Donau tocht was gelukt :D
Als ik het zo lees, heb je in Denemarken alleen campings waar je gelijk hetzelfde betaalt als een caravan(20 tot 30 euro), of soort natuurcampings bij de boer voor 2 euro, of gratis paalcampings waar vaak geen water of douche is. Wie heeft eens op Jutland rondgetrokken, hebben ze daar echt geen trekkersveldjes?
Maar ik ga denk ik toch maar voor de natuurcampings, lekker rustig, geen caravans om je heen, geen 'entertainment'...heerlijk! Hopelijk genoeg meertjes ed om aan het eind van de dag even af te spoelen, anders was ik me wel met vochtige doekjes, ging van de zomer ook prima. Hopen dat die 'Det i fri' paalcanpings wel een vuurplaats hebben!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_118649877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:27 schreef Sunnythesun het volgende:
*O* bevestiging van onze WHW binnen! Met extra nacht in Tyndrum wat stiekem Crianlarich is geworden omdat Tyndrum blijkbaar al 'vol' zat die dagen. Maar goed, transfer is inbegrepen en vanuit Crianlarich gaat ook een trein naar Oban, dus komt goed *O* :s)

Nu trainen dus.. :D
Leuk! Wanneer ga je?

Tevens tvp voor inspiratie en motivatie :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118649993
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Leuk! Wanneer ga je?

Tevens tvp voor inspiratie en motivatie :P
Begin mei (eind april zelfs technisch gesproken. Koninginnedag in Bonnie Scotland O+ )

Oh en hey Rijst! Long no see :D
pi_118651296
HEY SUN! Zeker long time no see, ben bezig met andere dingen, niet zoveel Fok! meer. Wist niet dat je ook van hiken houdt! Vet.

Mei schijnt de beste tijd te zijn om hem te lopen. Ik heb 'm in een augustus gelopen, maar de Schotten daar zeiden dat mei droger is. En minder (of geen?) midges. Wat een krengen zijn dat, haha, wel om gelachen en nu nog. :') Veel plezier alvast!
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118651344
Overigens ben ik eens aan het kijken wat voor een uber vette hike ik na m'n studie kan maken. Dan heb ik de tijd (niet het geld :P). Pelgrimstocht naar Santiago misschien?...
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118651408
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 00:02 schreef rijsttafel het volgende:
HEY SUN! Zeker long time no see, ben bezig met andere dingen, niet zoveel Fok! meer. Wist niet dat je ook van hiken houdt! Vet.

Mei schijnt de beste tijd te zijn om hem te lopen. Ik heb 'm in een augustus gelopen, maar de Schotten daar zeiden dat mei droger is. En minder (of geen?) midges. Wat een krengen zijn dat, haha, wel om gelachen en nu nog. :') Veel plezier alvast!
haha ja leuk zeg! :D
Mei is een goede maand ja. Maar ook druk. We hebben daarom ook 1 overnachting in een ander dorp dan waar we eindigen met wandelen die nacht, maar goed, geeft niets. En voor midges heb ik nog een mooie fles Skin so soft staan, works like a charm O+
pi_118651771
Leuk! Ja, skin-so-soft werkt schijnbaar, maar de beten vond ik niet zo erg, eerder dat ze in je mond en neus vliegen. Ik had dat zelf geen anti muggen spul mee, maar wel een hoofdnet. Mocht je ooit in midges seizoen gaan, zeker meenemen. Zal in mei wel meevallen echter.

Zo snel mogelijk tent opbreken, in de schoenen en lopend eten of op een plek waar het waait, dat was niet ideaal, maar werkte opzich ook :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118652051
Ga je trouwens ook Ben Nevis doen op het eind? Had ik toen niet gedaan, was volgens mij mistig en ik had sowieso geen kaart mee.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118654745
Of we de Nevis nog trekken weet ik niet, maar het behoort tot de mogelijkheid aangezien we een extra nachtje in Fort William blijven. Als we ons fit voelen en het weer is er naar dan zijn we dat wel van plan. In 2009 toen we bij Kinlochleven kampeerden hebben we het niet gedaan. Ik voelde me niet helemaal fit genoeg. Maar nu ik de Snowdon heb bedwongen vorig jaar, kriebelt het wel moet ik zeggen ;)

Een hoofdnet heb ik nog niet gemist maar ik heb wel een vakantie een aantal jaar geleden veel in de auto gezeten. Inmiddels hebben we een dusdanig grote tent dat binnen zitten ook kan, dat scheelt. En we hebben een luifel en daar kwamen ze toch vaak niet onder hebben we gemerkt ^O^
Tijdens wandelingen eigenlijk nooit last van ze gehad tot nu toe, zolang je maar in beweging blijft :)
pi_118682497
:D Klinkt goed allemaal.

Trouwens een leuke film over hiken waar ook m'n inspiratie voor een eventuele tocht naar Santiago vandaan komt. :P
The Way (2010) - IMDb
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_118689749
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:31 schreef rijsttafel het volgende:
:D Klinkt goed allemaal.

Trouwens een leuke film over hiken waar ook m'n inspiratie voor een eventuele tocht naar Santiago vandaan komt. :P
The Way (2010) - IMDb
Oh ken hem niet maar die gaat op de 'must see' lijst ^O^
pi_118690002
Ik heb de Camino ook op mijn lijstje "definitely maybe" gezet na het zien van De weg naar Santiago

Maar er staan nog wel meer meer wandelingen op dat lijstje :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 5 november 2012 @ 20:23:44 #259
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118863926
Iemand ervaring met Runstatic? Heb hem gedownload, gewoon omdat het kan :D WErkt het een beetje? NOg handige tips?
En tips voor wandelen Gran Canaria, nabij Playa de ingles?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 5 november 2012 @ 20:33:49 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118864519
uniekhoorn, ik heb runtastic altijd gebruikt tijdens mijn hardlopen voordat ik een GPS horloge had en het werkte prima!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_118865188
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
uniekhoorn, ik heb runtastic altijd gebruikt tijdens mijn hardlopen voordat ik een GPS horloge had en het werkte prima!
Wat voor GPS horloge heb je? Wil binnenkort ook eens serieus gaan kijken naar een gps/hartslag watch
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 5 november 2012 @ 20:47:42 #262
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118865265
Garmin 610, erg tevreden over.... maar ik hoor van een andere gebruiker op het hardlooptopic ook goede berichten over Suunto
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_118866260
Voor rennen heb ik ook een 610, voor wandelen een GPSmap62st (maar die heeft geen hm) :P ;)
pi_118866474
Thanks for the tips
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_118866538
Nike heeft ook mooie modellen meen ik :) Genoeg keuze wat dat betreft! :Y
  donderdag 8 november 2012 @ 20:28:20 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118992756
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Nike heeft ook mooie modellen meen ik :) Genoeg keuze wat dat betreft! :Y
afvallige... }:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_118996832
:D solly!! Maar ben een echte Garmin fan hoor!! Alle gps meuk hier in huis is van Garmin, ook de autonavigatie ;)
pi_119353501
Tip aan iedereen, niet halverwege november in een slaapzak voor 5 graden in een tentje gaan liggen.. Het lopen was wel leuk :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119353629
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:30 schreef rijsttafel het volgende:
Tip aan iedereen, niet halverwege november in een slaapzak voor 5 graden in een tentje gaan liggen.. Het lopen was wel leuk :P
:D dat kan best! Mits kacheltje er bij O-) ;)

Waar was je lopen??
pi_119353924
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:33 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D dat kan best! Mits kacheltje er bij O-) ;)

Waar was je lopen??
Ja, mits kachel en muren :P Ik ga vanavond maar lekker vroeg slapen.

https://maps.google.nl/ma(...)87,0.308647&t=h&z=12

Hier een paar rondjes gemaakt met rugzaklopers.nl.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119353970
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:40 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ja, mits kachel en muren :P Ik ga vanavond maar lekker vroeg slapen.

https://maps.google.nl/ma(...)87,0.308647&t=h&z=12

Hier een paar rondjes gemaakt met rugzaklopers.nl.
Hey leuk, dat is hier niet zo ver vandaan :) Mooi gebied :Y
  donderdag 22 november 2012 @ 22:48:52 #272
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119522210
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
uniekhoorn, ik heb runtastic altijd gebruikt tijdens mijn hardlopen voordat ik een GPS horloge had en het werkte prima!
Heb zelf een Garmin 205, bevalt prima maar zo'n phone app vind ik nou toch ook wel handig.

Zaterdag een georganiseerde wandeltocht van 20 km doen (wil langer maar mijn lief wil niet )
Wel grappig : inschrijfgeld 3 euro en als je een medaille wil dan betaal je 2e meer :D
Echt wel dat ik een medaille wil *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119528234
waar is die wandeltocht?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:59:04 #274
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119541419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:02 schreef computergirl het volgende:
waar is die wandeltocht?
Bakkeveen (frl) maar we gaan niet, is wat tussen gekomen -O-
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119546218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Bakkeveen (frl) maar we gaan niet, is wat tussen gekomen -O-
Bakkeveen is wel heel mooi!! :Y Ook wel eens gewandeld daar met hondjes (losloopgebied)
pi_119663356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:59 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Bakkeveen (frl) maar we gaan niet, is wat tussen gekomen -O-
Jammer. -O- vooral van die medaille. ;)

----------

Dagtochten doe ik eigenlijk niet echt. Maar ik wil binnenkort eens een NS tocht lopen. Lijkt me wel handig, ze zijn goed beschreven en makkelijk aan te reizen. Dan doe ik wel een langere, want 15km ben je snel mee klaar. Waarschijnlijk dus een tweedaagse in 1 keer. Iemand tips voor een leuke? Of iemand die mee wil voor de gezelligheid?

Ik denk nu zelf aan de Mookerheide . http://www.eropuit.nl/uit(...)wandeltocht16en16km/;jsessionid=F020734CB8CE83C03BE1BFBD786B1FEE.ns00as456-4

(En wanneer gaan we als fok!-meet het Pieterpad lopen? :P )
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119665813
Ziet er uit als een mooie route :Y

Pieterpad.. eerst maar eens de WHW 'doen' *O* ;) maar een stukkie wil ik hem wel lopen :P
pi_119669380
Mookerheide is mooi gebied. Er zat flink klimmen en dalen in als ik me goed herinner.
Nadeel van Ns tochten is dat ze soms heel druk zijn, ik hou niet zo van file wandelen
pi_119671001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:14 schreef computergirl het volgende:
Mookerheide is mooi gebied. Er zat flink klimmen en dalen in als ik me goed herinner.
Nadeel van Ns tochten is dat ze soms heel druk zijn, ik hou niet zo van file wandelen
Ligt eraan wanneer je gaat lijkt me. Zal nu wel meevallen, al helemaal doordeweeks.

Maar ik hou er ook niet van hoor! om veel mensen tegen te komen en vaak uit te moeten wijken.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_119671328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 09:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Ziet er uit als een mooie route :Y

Pieterpad.. eerst maar eens de WHW 'doen' *O* ;) maar een stukkie wil ik hem wel lopen :P
WHW *O*
Heimwee ;( :P

Lijkt me leuk om eens de Highland High Way te lopen. Die loopt parallel aan de WHW maar wat meer op hoogte.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_121053103
*schop*

Een nieuw jaar, dus vroeg ik me af: zijn er nog nieuwe wandelplannen hier??
Ik zelf ga eind februari naar Zuid Wales en hoop daar de nodige wandelingen te doen, waar onder de Pen y Fan O+ Is er de vorige keer niet van gekomen helaas. Wie weet ligt er tegen die tijd wel sneeuw _O_
En in mei de West Highland Way natuurlijk *O* dus er moet nog getraind worden.. ;)
pi_121057089
Plan is om in aug in Beieren te gaan wandelen.
Begint ook alweer te kriebelen om nog een keer Kennedy mars te lopen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121064377
Beieren lijkt me mooi wandelen :Y
pi_121064394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 22:44 schreef Sunnythesun het volgende:
*schop*

Een nieuw jaar, dus vroeg ik me af: zijn er nog nieuwe wandelplannen hier??
Ik zelf ga eind februari naar Zuid Wales en hoop daar de nodige wandelingen te doen, waar onder de Pen y Fan O+ Is er de vorige keer niet van gekomen helaas. Wie weet ligt er tegen die tijd wel sneeuw _O_
En in mei de West Highland Way natuurlijk *O* dus er moet nog getraind worden.. ;)
Zodra we verhuisd zijn zeker, en misschien van de zomer nog een weekje wandelen? Druk en duur jaar voor de boeg, dus even zien hoe en wat er op ons pad (hihi!) komt :)
Ja doei.
pi_121064478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zodra we verhuisd zijn zeker, en misschien van de zomer nog een weekje wandelen? Druk en duur jaar voor de boeg, dus even zien hoe en wat er op ons pad (hihi!) komt :)
Ja jullie moeten natuurlijk de omgeving gaan verkennen als jullie eenmaal gesetteld zijn ^O^ Heerlijk vooruitzicht ;)
pi_121064481
ik wandel me helemaal suf momenteel, gewoon in nl :P

en zonder berg
  zondag 6 januari 2013 @ 22:26:03 #287
11102 knep
Mountainfreak
pi_121249372
Doelen voor 2013:

- Weer eens de kennedymars lopen
- Groot aantal zware hikes in Eifel, Ardennen en Vogezen, zo rond de 25 à 30 km met 1000-1500 hm's.
- C1 basiscursus Alpinisme volgen
- 2 à 3 4000ers beklimmen in Wallis

Vandaag al goed gestart met een aardige wandeling in de Noordelijke Eifel van 21 km met een kleine 700 hoogtemeters :).
pi_121260157
Goeie voornemens
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121262038
^O^ pittige tochten knep! Leuk!!
  maandag 7 januari 2013 @ 10:43:55 #290
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_121262395
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:26 schreef knep het volgende:
Doelen voor 2013:

- Weer eens de kennedymars lopen
- Groot aantal zware hikes in Eifel, Ardennen en Vogezen, zo rond de 25 à 30 km met 1000-1500 hm's.
- C1 basiscursus Alpinisme volgen
- 2 à 3 4000ers beklimmen in Wallis

Vandaag al goed gestart met een aardige wandeling in de Noordelijke Eifel van 21 km met een kleine 700 hoogtemeters :).
Met hoogtemeters. Worden daarmee eigenlijk alleen stijgingen bedoeld, of ook dalingen? :@
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 7 januari 2013 @ 20:34:09 #291
11102 knep
Mountainfreak
pi_121284798
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:43 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Met hoogtemeters. Worden daarmee eigenlijk alleen stijgingen bedoeld, of ook dalingen? :@
Alleen de stijgingen :).
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef Sunnythesun het volgende:
^O^ pittige tochten knep! Leuk!!
Het begint echt een passie te worden, meer dan m'n gefiets :).
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:37 schreef Guard het volgende:
Goeie voornemens
Ben benieuwd wat ervan terecht komt :P.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:28:43 #292
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_121302055
Aangezien ik als fietskampeerder alleen hier kom voor mooie foto's, praat over kamperen en slaapzakken, en om julie stoere tochten te bewonderen...is een paar leuke dagtochten lopen mijn bescheiden streven. Happy Nieuwjaar allemaal!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_121304186
Oh maar ik doe ook meestal dagtochtjes waar ik met de auto naar het begin rij hoor CF ;) Toevallig dit jaar een keer van plek naar plek lopen, maar de bagage wordt gebracht *)
pi_121344343
Dit moeten ze ook maken voor de Nederlandse wandelknooppunten. Voor de fietsknoopunten is er al zoiets, maar voor de wandelknoopunten heb ik het nog niet gezien.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121344416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:33 schreef Guard het volgende:
Dit moeten ze ook maken voor de Nederlandse wandelknooppunten. Voor de fietsknoopunten is er al zoiets, maar voor de wandelknoopunten heb ik het nog niet gezien.
twente heeft het wel
http://www.gpstracks.nl/wandelnetwerk-twente.php
pi_121344664
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:34 schreef knep het volgende:

[..]
Alleen de stijgingen :).
Wat eigenlijk best gevaarlijk is. Veel mensen houden bij het plannen van de duur van hun tocht alleen rekening met de hoogtemeters die je omhoog moet: 300-400 m / uur voor een redelijk fitte bergwandelaar. Als je in topconditie bent of al goed aan de hoogte gewend, dan misschien 500-600 m/uur

Afdalen kan héél snel: als het een perfect zand- of grindpaadje door een alpenwei is kun je skiën op je hakken, en rennend de berg af. M'n record is 1300 meter afdalen in 1 uur. Ik had daarna overigens wel knikkende knieën, t is een behoorlijke aanslag voor je onderstel.
Maar wat nou als de afdaling besneeuwd of verijsd is, of grote blokken puin? Je zult niet de eerste zijn die de laatste uren in het donker moet afdalen, terwijl je geen hand meer voor ogen kunt zien.

Reken daarom voor afdalen ook altijd ruim met de tijd, bedenk hoe vaardig en zeker je daarin bent, en ga er dan gewoon vanuit dat 600 meter afdalen je een uur kost.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_121344727
quote:
hmm ja er zijn meer sites te vinden die dat gedaan hebben: http://www.gpswalking.nl/webpagina.php?wt_id=54

Maar een centrale site voor het hele network zou toch ook wel fijn zijn, maar goed, er zal wel eerst nog wat verdiend moeten worden met de verkoop van de knooppuntenkaarten

Ik denk iig dat ik zaterdag eens gebruik ga maken van het Belgische netwerk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121359341
In Limburg is het ook goed wandelingen aan elkaar plakken. Netwerkkaart kopen en gaan! ^O^

Whoei! Eerste verblijf van de WHW doorgekregen :s) *O* enorme zin in!
pi_121363816
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:
In Limburg is het ook goed wandelingen aan elkaar plakken. Netwerkkaart kopen en gaan! ^O^

Whoei! Eerste verblijf van de WHW doorgekregen :s) *O* enorme zin in!
Limburg heb ik al plat gelopen, bij wijze van :P

Wanneer begin je eraan?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121363825
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:19 schreef Guard het volgende:

[..]

Limburg heb ik al plat gelopen, bij wijze van :P

Wanneer begin je eraan?
Eind april :s) :s)
En plat lopen :o niet doen hoor! Wil er in de zomer nog graag kamperen en wandelen ;)
pi_121366176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Eind april :s) :s)
En plat lopen :o niet doen hoor! Wil er in de zomer nog graag kamperen en wandelen ;)
Genoeg mooie omgeving daar, rond Gulpen vind ik persoonlijk fantastisch. Mooie omgeving, kasteeltje hier en daar en wat 'legendarische' hellingen als de Eyserbosweg.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')