Ziet er goed uit. Ik zou inderdaad zeker een (of meerdere) dagen in Fort William doen. Een rustdagje misschien, en zeker nog de Ben Nevis beklimmen. Ben er toen niet aan toegekomen vanwege een dikke (overbelaste) knie; heeft me zeker het nut van wandelstokken doen inzien...quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Cool![]()
Dit is tot nu toe het plan:
Milngavie - Drymen 20km
Drymen - Rowardennan 24km
Rowardennan - Inverarnan 23km
Inverarnan - Tyndrum 20km
Rustdag met uitstap naar Oban
Tyndrum - Inveroran 15.5km
Inveroran - Kingshouse 15.5km
Kingshouse - Kinlochleven 14.5km
Kinlochleven - Fort William 25km
Misschien nog een dagje Fort William extra..
Lijkt me goed te doen zo
Denk dat ik mijn stok idd maar mee neem..quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:16 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Ik zou inderdaad zeker een (of meerdere) dagen in Fort William doen. Een rustdagje misschien, en zeker nog de Ben Nevis beklimmen. Ben er toen niet aan toegekomen vanwege een dikke (overbelaste) knie; heeft me zeker het nut van wandelstokken doen inzien...
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een super plan Sunny! Klinkt bijna aantrekkelijk om te zeggen "Ik ga mee! Of je 't nou leuk vindt of niet!"
Hier komt de vakantie ook dichterbij, binnenkort maar eens wat mooie wandelingen opzoeken. Er moet ook motor gereden worden, maar ook veel gewandeld. Hoop dat we zo'n 2,5 week weg kunnen zijn met mooi weer
Slapen was niet het probleem idd, op dinsdag uit mijn bed komen om te gaan werken daarentegenquote:
Pfff het zou mij echt te ver zijn.. Hoe lang heb je er over gedaan?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef Guard het volgende:
[..]
Slapen was niet het probleem idd, op dinsdag uit mijn bed komen om te gaan werken daarentegen
Start: 06.37quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pfff het zou mij echt te ver zijn.. Hoe lang heb je er over gedaan?
Dan heb je er stevig de pas in gehouden jaquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:28 schreef Guard het volgende:
[..]
Start: 06.37
Finish: 14.57
Netto looptijd volgens GPS: 07.54
Was ik wel enigsinds door verrast, had gedacht 6 km per uur te lopen en dus uiteindelijk bijna 8u 30 min te lopen, maar ik was iets sneller van start gegaan, en dat tempo eigenlijk de rest van de tocht goed kunnen vasthouden.
En dan nog werd ik ingehaald door wandelaars, die ook nog vrij snel uit het gezichtsveld verdwenen.....quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dan heb je er stevig de pas in gehouden ja![]()
Netjes!! Ik kan niet zo snel
Dat vond ik in Limburg zo handig jaquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:21 schreef Guard het volgende:
Hebben ze nog geen wandelknooppunten daar?
Heerlijk systeem, je koopt voor een euro of 4 een kaart en je kan je eigen route plannen.
Het is normaal dat de voeten na een tijdje wandelen iets uitzetten. Je bergwandelschoenen zullen door het inlopen zeker nog wel iets uitzetten in de breedte; het is de vraag in hoeverre je er nu hinder van ondervindt, in hoeverre dat minder wordt en in hoeverre je er al iets aan hebt proberen te doen (opnieuw veteren na een uurtje wandelen bijv. of evt. je schoenen op een iets andere manier veteren).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:20 schreef dralion13 het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste fatsoenlijke wandelschoenen gekocht (Meindl Softline Top Gtx).
Ik merk nu ik ze 's avonds aan heb dat ze bij het breedste stuk van mijn voet (daar waar net je tenen beginnen dus) het toch best strak zit, hier had ik 's middags tijdens het passen wat minder last van dan nu. Is dit normaal en trekt dit wel weg als de schoenen eenmaal zijn ingelopen? Verder had ik in de winkel wel dat mijn kleine teen niet vrij zit als ik naar beneden loop, maar bij een maat groter (of een nog breder model) ging mijn voet schuiven als ik naar beneden liep.
Eupen, en daarvandaan afzakken naar het zuiden. Heb er alleen kleine stukjes van gelopen (in de Ardennen kom je de GR5 en zijtakken ervan overal tegen) maar rondom Eupen is het mooi.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef WD.40 het volgende:
Deze zomer wil ik weer eens een meerdaagse wandeling maken. Ik ben van plan een deel van de GR5 te lopen. Hier wil ik ongeveer een week voor uittrekken, en ben van plan te eindigen in Vianden, Luxemburg. Zijn hier mensen die deze route ook gelopen hebben?. Zo ja; wat zijn jullie ervaringen, en wat is een mooi beginpunt?
Qua voetvorm heb ik tamelijk extreme rounded voeten (mijn grote teen is bijna een centimeter korter dan die daarnaast).quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:51 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het is normaal dat de voeten na een tijdje wandelen iets uitzetten. Je bergwandelschoenen zullen door het inlopen zeker nog wel iets uitzetten in de breedte; het is de vraag in hoeverre je er nu hinder van ondervindt, in hoeverre dat minder wordt en in hoeverre je er al iets aan hebt proberen te doen (opnieuw veteren na een uurtje wandelen bijv. of evt. je schoenen op een iets andere manier veteren).
Met betrekking tot je kleine teen kan het zo zijn dat het problemen op kan leveren, met name als je langere afstanden gaat lopen en/of meerdere dagen achter elkaar. Maar dat ligt er maar net aan hoeveel (weinig) speling je nog hebt en hoe gevoelig je voeten ervoor zijn.
Ik weet natuurlijk niet welke schoenen je allemaal geprobeerd hebt, maar het kan bijv. zo zijn dat je niet perse een bredere schoen (of een maat groter) nodig hebt, maar dat de pasvorm aan de voorkant iets anders moet zijn. Je kunt je voorstellen dat er twee (extreme) vormen zijn (waarbinnen vele gradaties zijn): een puntvorm en een ronde vorm. Wellicht heeft je schoen een iets te sterke puntvorm. Bij een puntvorm kan bij sommige voeten de kleine teen iets in de verdringing komen.
Even snel gegoogled op teenvormen:
[ afbeelding ]
Wellicht dat je voet meer neigt naar een "square" dan naar de andere twee vormen.
Doen!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:37 schreef Guard het volgende:
Daar heb ik ook al eens ooit naar zitten kijken, wil nog altijd een keer bij Land's end gaan wandelen
Bedankt voor de tip. Ik heb ook al begrepen dat het laatste stuk naar Vianden ook erg mooi is. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eupen, en daarvandaan afzakken naar het zuiden. Heb er alleen kleine stukjes van gelopen (in de Ardennen kom je de GR5 en zijtakken ervan overal tegen) maar rondom Eupen is het mooi.
Dat klinkt niet handig nee. Wel verstandig ze te ruilen denk ik, het moet wel goed zitten! Ik heb ook erg smalle hakken, daarom altijd Hanwags omdat die daar goed passen. Meindl slip ik uit.. Maar goed, ik heb sowieso vrij smalle voeten en daar passen Hanwags goed bij. Hanwags maat 39 kan ik bijna zonder te passen kopen, zit altijd goed.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:35 schreef dralion13 het volgende:
Uiteindelijk mijn schoenen toch nog geruild voor Meindl matrei gtx, zit toch een stuk beter.
Ik heb wel echt onmogelijke voeten, bij mijn tenen erg breed, bij mijn hak erg smal
Bij de broek van mo haal je de kontzak binnenstebuiten, dan zit die dus aan de buitenkant en kan er wat in zonder dat het te veel in de weg zit.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:09 schreef dralion13 het volgende:
Bij deze schoenen moet ik er extra zooltjes in stoppen om niet naar voren te schuiven.
Iemand trouwens enig idee waar bij deze broek weet waar de secret pocket zit, ik kan hem niet vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |