Moet bekennen dat dat recept mij ook opviel, snap wel een beetje dat hij erom bleef vragenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:36 schreef minilot het volgende:
Had nog een restje Jameson over, daarmee een whiskey-cocktailsaus naar recept van Robin gemaakt en opgegeten met hollandse garnaaltjes en volkoren toast en botersla.![]()
Vanavond lamsschenkels, in Guiness gestoofd (uit Jamie's Great Britain, want dat zag mijn lief vorige week voorbij komen op 24Kitchen en sindsdien houdt -ie maar niet op met watertanden.![]()
Ik ga er zo aan beginnen.
Hier ook stampot: stampot boerenkool met worst, hamburgers, frikandel en gebakken uitjesquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:53 schreef Bienelientjee het volgende:
Cappucino!
Vanavond...een winters kostje! Andijviestampot met spekjes!
Het ruikt in elk geval alvast reuze lekker!quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Moet bekennen dat dat recept mij ook opviel, snap wel een beetje dat hij erom bleef vragenben benieuwd naar je recensie, of t hier ook eens op tafel komt!
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:12 schreef _Loki het volgende:
Goeie spaghetti carbonara met simpele salade van komkommer, tomaat en feta.
Zin iiin.
En rijstevlaai vanavond want vriend is jarig
Potverdorie, nu trek in grijze garnaaltjes met toastjes...quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:36 schreef minilot het volgende:
Had nog een restje Jameson over, daarmee een whiskey-cocktailsaus naar recept van Robin gemaakt en opgegeten met hollandse garnaaltjes en volkoren toast en botersla.![]()
Vanavond lamsschenkels, in Guinness gestoofd (uit Jamie's Great Britain, want dat zag mijn lief vorige week voorbij komen op 24Kitchen en sindsdien houdt -ie maar niet op met watertanden.![]()
Ik ga er zo aan beginnen.
Mijn lief lust álles, vrees ik. Daar heb ik 'm ongetwijfeld onbewust ook wel een beetje op uitgekozen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn vriend lust geen schaal en schelpdieren helaas.
Leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:36 schreef minilot het volgende:
Heel fijn sausrecept.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Leuk!![]()
En lamsschenkels vinnik ook lekker. Ik heb geen 24kitchen, dus ken het recept niet, maar met guinness koken klinkt wel spannend. Ditte recept: http://www.jamieoliver.co(...)/guinness-lamb-shank ?
Goeie kleur.![]()
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Tussendoortje: flinke plak roggebrood met een zachtegekookt eitje, half sjalotje, peterselie, gerookte spekblokjes en een klein beetje mayo
Owwww nomnom!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Tussendoortje: flinke plak roggebrood met een zachtegekookt eitje, half sjalotje, peterselie, gerookte spekblokjes en een klein beetje mayo
als ik pasta maak maak ik een sausje van:quote:Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef bobbernaut het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik moet morgen koken voor mezelf.
Ik dacht aan pasta met pesto of een ander sausje (hebben we gewoon in de kast) dus dat is geen probleem.
Maar wat erbij?
Ik kan geen kip bakkenweten jullie wat simpels?
Ik dacht er zelf aan om een diepvries zalm te halen bij de hoogvliet en dan die bakken
Hmmm krijg nu al honger
Mmmm Carbonaraaaaquote:Op woensdag 11 april 2012 16:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik pasta maak maak ik een sausje van:
spekblokjes bakken
gesnipperd ui erbij, doosje gesneden champigons erbij
ff bakken, dan een flesje kookroom erbij en een flinke lepel pesto.
ff door laten koken, dan over je pasta.
klaar, snel, lekker.
Dat is geen carbonara. Carbonara = varkensspek, pietsje harde kaas en fluweelzachte saus van eieren.quote:
Best leuk verhaal eigenlijk, bij de ikea kan je best goede zalmpjes halen en die zijn niet eens zo duur!quote:Op woensdag 11 april 2012 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt géén kip maar wel zalm bakken?Dat wordt wat met die zalm dan!
hahaha bedankt, maar ik zei dat ik al saus had!quote:Op woensdag 11 april 2012 16:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als ik pasta maak maak ik een sausje van:
spekblokjes bakken
gesnipperd ui erbij, doosje gesneden champigons erbij
ff bakken, dan een flesje kookroom erbij en een flinke lepel pesto.
ff door laten koken, dan over je pasta.
klaar, snel, lekker.
Owja, en ik zie nu pas dat er ook pesto in zitquote:Op woensdag 11 april 2012 16:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat is geen carbonara. Carbonara = varkensspek en fluweelzachte saus van eieren.
Zonder ei geen carbonara.![]()
<pastanazimodus>
Belangrijker is dat er geen ei in bovenstaand recept zit.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Owja, en ik zie nu pas dat er ook pesto in zitdat zit idd niet in carbonara. Is wel mijn lieflings trouwens, carbonara
Vandaar dat ik "Owja" zei in bovenstaande post. Als blijk je gelijk te geven in wat jij zei over de eieren.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Belangrijker is dat er geen ei in bovenstaand recept zit.
Carbonara daarentegen gáát juist om de pure eiersaus.
Ja, dat dus. Vanavond extra lesje Jillian dan maar?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn. Bedankt. Nu wil ik pasta carbonara.
Ik maak het eigenlijk nooit zelf, maar eet het best vaak als ik uit eten ga. Dus dat zal wel origineel zijn dan denk ik?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:59 schreef minilot het volgende:
Oooo, ik zie het al.
En er hoort natuurlijk ook geen room in. Ben ik benieuwd wat jij eet als je 'lieflingsaus' carbonara is.
Ahem. Nu echt einde taalnazimodus.
..én er idioot veel zin in Fettuccine alla Carbonara aan overgehouden. Straks maken dus!
Gelukkig heb ik geen pancetta in huis. Wel wat baconblokjes *hmmm*quote:Op woensdag 11 april 2012 17:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Vanavond extra lesje Jillian dan maar?
Van Mexicaans ga je toch verschrikkelijk schijten?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik geen pancetta in huis. Wel wat baconblokjes *hmmm*
Maar néé, vanavond fajiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitas
Jawel hoor!quote:Op woensdag 11 april 2012 17:08 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Trouwens, dacht je serieus dat "lieflings" een spelfout was?dat heb ik expres zo neergezet
om enigszins schattig over te komen, obviously niet gelukt
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:08 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Van Mexicaans ga je toch verschrikkelijk schijten?
Maakt leeftijd uit?quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:14 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Maakt leeftijd uit?![]()
Ik hoor van veel mensen dat als ze Mexicaans hebben gegeten ze daarna verschrikkelijk moeten poepen..
Hoe maak jij die?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Kom champignonsoep.
Vnv rond 21u wat zelfgemaakte babi pangang met rijst.
Deze heb ik gemaaktquote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe maak jij die?
Ik maak het ook wel eens en het is zoooo![]()
![]()
Met je nieuwe lover of ben je alleen uit eten geweest?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Werd een onverwachts etentje in Den Haag. Kleine salade met kip en chilisaus + 3 breekbroodjes met aioli. Kinderijsje toe![]()
Kun je ook nog met een vriendin uit eten of kan dat niet meer?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Met je nieuwe lover of ben je alleen uit eten geweest?
Hmm, waar smaakt die naar. De afhaal Chinees hier om de hoek of de 'échte' Chinees?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Deze heb ik gemaakt
http://www.mijnreceptenbo(...)bi-pangang-3273.html
Naar beide nietquote:Op donderdag 12 april 2012 00:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hmm, waar smaakt die naar. De afhaal Chinees hier om de hoek of de 'échte' Chinees?
Ik maak 'm anders (o.a. vlees in frituurpan) en die ik maak is erg lekker en smaakt naar de afhaal Chinees. Erg![]()
Nu chocolaatje, snoepsleutel en snoepkers.
change of plans: ik maak kikkererwtensoepquote:Op donderdag 12 april 2012 13:38 schreef Muck het volgende:
Voor vanavond staat er draadjesvlees op het fornuis te bluppen. Daarbij maak ik aardappelpuree en een nog nader te bepalen groente
Oke, misschien ook maar eens proberen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Naar beide niet. Wel lekker zoetig maar heb er wat extra sambal in gedaan want hou wel van een beetje pit.
Vlees in een beetje bloem paneren en dan bakken maakt ook een krokant korstje, zonder de frituurpan te gebruiken.
Nou en toch? De een wokt thuis, de ander laat graag voor zich wokken. Niks mis mee, en de sausjes vind ik lekkerquote:Op donderdag 12 april 2012 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan zo wokken
Ja ik ben zo'n tokkie die dat helemaal geweldig vind..
Veel groente, vis en fruit
het is geen weekendquote:
Oh wauw, ik ben oprecht jaloers! Ik ga ook een gourmet voor binnenkort regelenquote:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:48 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Oh wauw, ik ben oprecht jaloers! Ik ga ook een gourmet voor binnenkort regelen
Toren C?quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:53 schreef Mirjam het volgende:
[..]
altijd als ik dat hoor of zie moet ik aan Toren C denken
'Thom ka kai, met KAAS!'
ik kijk niet zoveel tvquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ken je dat niet? http://programma.vpro.nl/torenc/afleveringen.html
quote:
Nu hou ik waanzinnig veel van kaas maar dat gerecht mag best zonderquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:53 schreef Mirjam het volgende:
[..]
altijd als ik dat hoor of zie moet ik aan Toren C denken
'Thom ka kai, met KAAS!'
Het ziet eruit alsof het al een keer gegeten isquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:10 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Was érg lekker![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:38 schreef Skaai het volgende:
[..]
Het ziet eruit alsof het al een keer gegeten is. Wat is het?
Wat een verzameling aan wereldkeukens!quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
Restjes van dit:
[ afbeelding ]
+ wat kippenvleugeltjes die nog niet op de foto stonden!
quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:24 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Wat een verzameling aan wereldkeukens!
Wat is dat voor brood helemaal links vooraan?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
Restjes van dit:
[ afbeelding ]
+ wat kippenvleugeltjes die nog niet op de foto stonden!
Platbrood volgens dit recept: http://www.thefreshloaf.com/node/4317/ramadan-pidequote:Op zaterdag 14 april 2012 14:49 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat is dat voor brood helemaal links vooraan?
Ziet er echt goed uit. Bedankt voor het recept!quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Platbrood volgens dit recept: http://www.thefreshloaf.com/node/4317/ramadan-pide
een écht succes, héérlijk!
Owjaa.. Ooooowjaaahquote:
Dat is wel waar, overigens. Maar ik zou 't zelf dan ook wel met verse haggis makenquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:10 schreef RobinOok het volgende:
Vlees uit blik is altijd smerig. Altijd.
Mwah ik vind het bij deze Haggis wel mee vallen, ook vergeleken bij de verse haggis die je in Alkmaar bij Hielander kan eten. Het is niet hetzelfde natuurlijk maar imo goed genoeg als kroketvulling.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:10 schreef RobinOok het volgende:
Vlees uit blik is altijd smerig. Altijd.
Rozijnen zijn vies, maar voor de rest kan het wel hoor.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:40 schreef foodlover het volgende:
Bij de Appie hadden ze deze afgeprijsd voor 25 cent!!!
In het pak zit de broodmix, rozijnen, poedersuiker en een rolletje amandelspijs.
Even proberen, net gekneed, is nu aan het rijzen, als het lekker is een paar pakken halen, ook lekker op zondag als het geen pasen is, toch?
[ afbeelding ]
Zo dan. Jouw weekend-avondeten is altijd zo geniaal.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Varkensrack van iberico met roseval aardappels uit de oven, daarbij een rucola tomaten en feta salade en rode bietjes salade.
had er nog even snel een saus bijgemaakt van fond, gebonden met een roux, demi glace jus van het vlees en een flinke kluit boterquote:Op zaterdag 14 april 2012 21:57 schreef _Loki het volgende:
[..]
Zo dan. Jouw weekend-avondeten is altijd zo geniaal.
Appelflap hier : D
ik ben erg benieuwd hoe het geworden is!quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:40 schreef foodlover het volgende:
Bij de Appie hadden ze deze afgeprijsd voor 25 cent!!!
In het pak zit de broodmix, rozijnen, poedersuiker en een rolletje amandelspijs.
Even proberen, net gekneed, is nu aan het rijzen, als het lekker is een paar pakken halen, ook lekker op zondag als het geen pasen is, toch?
[ afbeelding ]
Lekker gecremeerd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:07 schreef RobinOok het volgende:
Een kippetje met aardappeltjes:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
oohquote:Op zaterdag 14 april 2012 23:53 schreef RobinOok het volgende:
Nee joh, een ieniemini kippetje van 1300 gr of zo.
Dat ziet er echt heerlijk uit.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:07 schreef RobinOok het volgende:
Een kippetje met aardappeltjes:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De salade staat er niet op.
Morgen Jamie' lamsschenkels in Guinnes kasteelbier. Die staan al op, gaan zo lekker een nachtje in de koelkast.
Prima, lekker rozijnenbroodje, wel te weinig spijs...quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:40 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ben erg benieuwd hoe het geworden is!
niets mis meequote:
Daar is vanalles mis mee, het is géén fatsoenlijk ontbijt, vol suikers, net als american pancakes.quote:Op zondag 15 april 2012 14:39 schreef Muck het volgende:
[..]
niets mis mee
Wij hadden american pancakes
Ja, hadden nog over van m'n verjaardagsfeestje, wilden gisteren het als 'toetje' doen, maar we doen eigenlijk nooit aan toetjes; zoete meuk na het avondeten is echt niet aan ons besteed.quote:
Rollade..dat is lang geleden, dat ga ik binnenkort ook weer eens makenquote:Op zondag 15 april 2012 16:50 schreef mazaru het volgende:
Rollade met een mosterdsaus, rabarber, gebakken aardappelschijfjes
Ach maak je niet zo druk voor een keer. Ik had een stuk appeltaart als lunch en heb daar 2,5 uur lang op getennist en dat ging hartstikke goedquote:Op zondag 15 april 2012 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar is vanalles mis mee, het is géén fatsoenlijk ontbijt, vol suikers, net als american pancakes.
[..]
Ja, hadden nog over van m'n verjaardagsfeestje, wilden gisteren het als 'toetje' doen, maar we doen eigenlijk nooit aan toetjes; zoete meuk na het avondeten is echt niet aan ons besteed.
Maargoed, de taart moest op, dus maar een ontzettende uitzondering op de hier zeer gezonde regel gemaakt. De taart is nu iig wel (zo goed als op), hij was lekker, maar voorlopig niet meer dit soort shit als ontbijt.
Bonbonblocquote:Op zondag 15 april 2012 16:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Net wat pure chocolade op:
Bonbonbloc, aldi, lidl en verkade.
Aldi is de lekkerste
Vanavond witlof ham/kaas/ei uit de oven met tagliatelle en room
Poesta en bier! DE ideale combinatiequote:Op maandag 16 april 2012 08:58 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]![]()
Ow en weekend
anders wat?quote:
gewoon lekker andersquote:
Dankje, ben er ook gek op. Met zn 2-en een kippetjequote:Op maandag 16 april 2012 17:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Een hele kip uit de oven... Okee dat is gewoon zo vreselijk lekker! Geniet ervan
Is dat alcohol?quote:
quote:Op maandag 16 april 2012 19:57 schreef Zonnetje1981 het volgende:
witlof ham/kaas met een stukje vlees
edit: zonder vlees, verbrand...je moet ook niet gaan Fok!ken tijdens het koken![]()
![]()
quote:Op maandag 16 april 2012 23:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is dat alcohol?![]()
Ik had een warme choco en nu thee, ben bevroren.
Ja ik kom net thuis. 2 uur buiten in de kou getennist dus de verwarming gaat zeker ff aan.quote:Op maandag 16 april 2012 23:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]![]()
toen ik het schreef dacht ik er nog aan![]()
en je mag de verwarming aanzetten hoor
ik dacht dat je van sporten warm werdquote:Op maandag 16 april 2012 23:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja ik kom net thuis. 2 uur buiten in de kou getennist dus de verwarming gaat zeker ff aan.
En geniet van je drankje(s)
Yes de karamel-peerthee! En eentje valt wel mee, slaap je vast goed vanquote:Op maandag 16 april 2012 23:27 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik dacht dat je van sporten warm werd(maar netjes dat je buiten met die kou tennist
)
jij toch wel de thee met lekkere kruiden en specerijen he
Thnx, is er maar eentje. even een slaapmutsje
Betrapt!quote:
Het werd geen chips maar cheez dippers en 2 crackers kaas. Nu nog trek dus pak nog een schaaltje yoghurt met muesli voor het slapen gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 23:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes de karamel-peerthee! En eentje valt wel mee, slaap je vast goed van.
Ik ga een dipsausje maken denk ik voor een paar chippies
Is dat alles vandaag?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:27 schreef Muck het volgende:
Vanmorgen een bakje youghurt met een beetje honing
Nu twee knackebrodjes met komijnekaas en rookvlees
Vanavond een beenhammetje uit de oven met aardappels en spinazie
Ikea.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Zweedse balletjes gegeten (met patatjes).
Die balletjes waren zout!
Zelfgetapt softijsje toe
Lekker!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:17 schreef foodlover het volgende:
Bieflapje aardappelkroketjes verse spinazie en pepersaus, Alles vers
behalve de Kroketjes.
Ziet er ook niet verkeerd uit!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Kikkererwtencurry met broccoli en spinazie en halfvolle creme fraiche!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |