En hij had het toch gekocht voor 180.000?quote:
geen idee maar waarschijnlijk volledig aflossingsvrij.quote:Op maandag 9 april 2012 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
En hij had het toch gekocht voor 180.000?
Wat op dit moment het meest aantrekkelijk is.quote:Op maandag 9 april 2012 23:22 schreef Tem het volgende:
[..]
geen idee maar waarschijnlijk volledig aflossingsvrij.
Ik hoop het maar voor hem.quote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja ik verstond het eerst ook, later zei ie 17 volgens mij
Een Endstra /quote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef fratsman het volgende:
Wat is het verschil tussen gewone makelaars en Amsterdamse makelaars?
Al jaren maar niet het meest verstandige. Zeker nu niet meer.quote:Op maandag 9 april 2012 23:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat op dit moment het meest aantrekkelijk is.
Hij was werkloos geraakt he..quote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef eriksd het volgende:
Nouja, hij had ook al een tijd de rente niet betaald anders volgt er geen executieverkoop. Dus daar zal ook wel iets misgaan.
Ik zei loop vandaag, beetje ongepast.quote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef Specularium het volgende:
Hij zei trigger, beetje ongepast zo op de herdenkingsdag van Alphen.
Ja, dus?quote:
Dat dus gok ik, dan gaat het hard optellenquote:Op maandag 9 april 2012 23:24 schreef eriksd het volgende:
Nouja, hij had ook al een tijd de rente niet betaald anders volgt er geen executieverkoop. Dus daar zal ook wel iets misgaan.
Executieverkoop las ik ook net.quote:Op maandag 9 april 2012 23:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik zei loop vandaag, beetje ongepast.
[ afbeelding ]
Ja-ha, ik wees even op het feit dat een restschuld dan gewoon hard op kan lopen. Ik heb geen waardeoordeel over de oorzaak, schat.quote:Op maandag 9 april 2012 23:26 schreef alors het volgende:
[..]
Nou dan kan ik me zo voorstellen dat afbetalen moeilijk wordt.
Ja, lullig als je net je nieuwe persoonlijke record gevierd hebt.quote:
Naja met een ww moet je ook wel je maandelijkse rente kunnen betalen lijkt me.quote:Op maandag 9 april 2012 23:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja-ha, ik wees even op het feit dat een restschuld dan gewoon hard op kan lopen. Ik heb geen waardeoordeel over de oorzaak, schat.
Zelfstandig ondernemer gok ik zo. Zat hij eerst op 4000 bruto en daarna op 900. De bijstand in.quote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja met een ww moet je ook wel je maandelijkse rente kunnen betalen lijkt me.
Je hebt dan geen aftrek meer...quote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja met een ww moet je ook wel je maandelijkse rente kunnen betalen lijkt me.
4000 bruto, dan een huis kopen van 180k en niet af kunnen betalen? Ik denk het niet.quote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zelfstandig ondernemer gok ik zo. Zat hij eerst op 4000 bruto en daarna op 900. De bijstand in.
Afhankelijk van de aftrek is sowieso niet verstandig. Maar goed, neemt niet weg dat het sneu is voor de beste man.quote:
Aflossingsvrij, alleen de rente. Raakt werkloos, kan de rente niet meer betalen, rente op rente en een restschuld. Dan ben je de sjaak.quote:Op maandag 9 april 2012 23:31 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
4000 bruto, dan een huis kopen van 180k en niet af kunnen betalen? Ik denk het niet.
Vrijwel iedereen krijgt problemen als hij werkloos raakt met een hypotheek.quote:Op maandag 9 april 2012 23:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aflossingsvrij, alleen de rente. Raakt werkloos, kan de rente niet meer betalen, rente op rente en een restschuld. Dan ben je de sjaak.
Vervelend voor die vent.
Dat hangt echt als een donker wolkje boven deze discussie jaquote:Op maandag 9 april 2012 23:33 schreef eriksd het volgende:
Niemand wil er nog aan dat er een stevige ontwaarding aan zit te komen. Natuurlijk hartstikke impopulair om dat te verkondigen.
Maar dat is onvermijdelijk.quote:Op maandag 9 april 2012 23:33 schreef eriksd het volgende:
Niemand wil er nog aan dat er een stevige ontwaarding aan zit te komen. Natuurlijk hartstikke impopulair om dat te verkondigen.
Men probeert het huidige systeem in stand te houden maar toch weer niet, en blijft ondertussen hopen/inspelen op de lange traditie dat huizen meer waard worden. Dat is gewoon veel te zonnig: alleen al de gevolgen van 5 jaar economische stilstand moeten nog door gaan werken naar de huizenmarkt.quote:Op maandag 9 april 2012 23:34 schreef alors het volgende:
[..]
Dat hangt echt als een donker wolkje boven deze discussie ja
Ik hoor dat niemand expliciet zeggen.quote:
Ze moeten zorgen dan die hypotheken meer op 1 lijn komen, dus met verplichte aflossing en niet alleen die rente, dat zal de nivellering van de prijzen ten goede komen, HRA afschaffen voor huizen boven de 2 ton, of procentsgewijs.quote:Op maandag 9 april 2012 23:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Aflossingsvrij, alleen de rente. Raakt werkloos, kan de rente niet meer betalen, rente op rente en een restschuld. Dan ben je de sjaak.
Vervelend voor die vent.
Dat komt omdat een huis gezien wordt als een soort diepteinvestering waar je winst op moet maken. De overheid faciliteert dat ook met het systeem zoals dat nu is, en banken vinden het allemaal prachtig: inlenen tegen 1%, uitlenen tegen 5 a 6%. Die willen natuurlijk geen aflossing.quote:Op maandag 9 april 2012 23:37 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Ze moeten zorgen dan die hypotheken meer op 1 lijn komen, dus met verplichte aflossing en niet alleen die rente, dat zal de nivellering van de prijzen ten goede komen, HRA afschaffen voor huizen boven de 2 ton, of procentsgewijs.
Kom genoeg tegen die alleen rente betalen, vind het persoonlijk nogal naīef, niet slim en als het er goed op aan komt een tikkeltje egoīstisch, wel lenen, iets kopen maar niks terugbetalen. Daardoor blijven die prijzen ook gewoon hoger. Iedereen wil namelijk het bedrag terug wat er ooit voor betaald is.
Dan snij je de onderkant definitief af. Die lopen tegen nieuwe hypotheekregels aan en kunnen niet huren.quote:Op maandag 9 april 2012 23:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Of je gaat het radicaal doen, en stelt voor alle huizen die nu verkocht zijn een NHG in, en zegt dat vanaf volgend jaar de huidige regeling van hypotheekrente aftrek geheel komt te vervallen..
Nou Carlola een beetje. De rest heeft daar geen belang bij en zitten te comfortabel in de status quo.quote:
De prijs zal dan wel flink dalen, en door de NHG voor alle huizen, is er geen echte drempel om te verkopen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan snij je de onderkant definitief af. Die lopen tegen nieuwe hypotheekregels aan en kunnen niet huren.
Ik zou het in 3 tot 6 jaar maximeren op een steeds lagere schijf. En als je bij de 33% zit, is het 2016 en trekt de economie weer goed aan en schaf je het laatste af in combinatie met verlaging IB in schijf 1.
Exact. Wellicht is het een idee woningbouwcorporaties de woningen die dan in de executiesfeer komen op te laten kopen. Want ik hoorde dat die veilingen ook een pervers handjeklap zijn waar een enorme restschuld inherent aan is.quote:Op maandag 9 april 2012 23:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Nou Carlola een beetje. De rest heeft daar geen belang bij en zitten te comfortabel in de status quo.
Duidelijkheid is: jammer maar je huis is te duur dus je moet flink zakken en gaan er alles aan doen om jou zo min mogelijk in de problemen te helpen.
Voor een vergelijkbaar hok betaal je in Amsterdam rond de 150k.quote:Op maandag 9 april 2012 23:44 schreef alors het volgende:
Jezus bijna een ton voor zo'n hok...dat kon toch ook niet waar zijn...
Ik geloof het meteen ja.quote:Op maandag 9 april 2012 23:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor een vergelijkbaar hok betaal je in Amsterdam rond de 150k.
20% is wel realistisch denk ik.quote:Op maandag 9 april 2012 23:47 schreef eriksd het volgende:
Wat zou de gemiddelde procentuele ontwaarding zijn? Toch wel 20 a 30%?
De beste oplossing, maandlasten zouden met 30% omhoog gaan dan. Zou iedereen treffen (ons uiteraard ook), maar is wel de beste optie. Als individu is het niet op te lossen, niemand zou als 1e de stap willen zetten voor anderen om hun huis voor 50% minder te verkopen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Of je gaat het radicaal doen, en stelt voor alle huizen die nu verkocht zijn een NHG in, en zegt dat vanaf volgend jaar de huidige regeling van hypotheekrente aftrek geheel komt te vervallen..
De woningprijzen zijn te hard gestegen en de huur is gelijk aan inflatie, zaak is dat de grondprijzen omlaag gaan, zodat er weer normaal nieuw gebouwd kan wordenquote:Op maandag 9 april 2012 23:56 schreef matthijst het volgende:
Goed plan.
Je moet het inderdaad ook niet als winstobject zien.
Maar het moet ook niet zo zijn dat alleen huiseigenaren nu opeens genaaid gaan worden. Dus daarom ook eens kijken naar al die scheefhuurders...
Ik wil best wat meer betalen voor mijn koophuis (of minder HRA dus eigenlijk), maar vind het wel vrij zuur dat huurders lekker buiten schot blijven.
Plus de mogelijkheid bieden om de restschuld mee te financieren in de volgende woning ( natuurlijk moet het onderpand wel de gehele lening kunnen dekken). Het probleem zit niet alleen bij starters maar ook bij de middengroep.quote:Op maandag 9 april 2012 23:53 schreef eriksd het volgende:
Wel een interessante discussie eigenlijk. Jammer dat die in POL niet van de grond komt.
Mijn idee:
In 2014 maximeren op 42%, in 2016 op 32%. Daarna afschaffing tegen verlaging schijf 1.
Executieverkopen via een gentlemens agreement door woningbouwcorporaties op laten kopen (binnen de grenzen van het redelijke) tegen een faire prijs, geen bodemprijzen door malafide speculanten meer.
Banken meer laten inspelen op de veranderende arbeidsmarkt met tijdelijke contracten.
Mensen eerlijk vertellen dat er een ontwaarding van 25% aankomt.
Huizen als huizen gaan beschouwen en niet als winstobjecten.
Yep, kom uit Apeldoorn, hier zijn ze praktisch failliet door dat soort lui.quote:Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
De speculanten - gemeentes hebben veel te veel bouwgrond in voorraad, die nu onverkoopbaar is, en gemeentes kunnen die grond niet kwijt voor de veel te hoge prijs
Klopt, maar als je de staatsschuld of begrotingstekort wilt verminderen hoeft dat volgens mij niet alleen maar door 1 groep betaald te worden...quote:Op maandag 9 april 2012 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
De woningprijzen zijn te hard gestegen en de huur is gelijk aan inflatie, zaak is dat de grondprijzen omlaag gaan, zodat er weer normaal nieuw gebouwd kan worden
Speculanten krijgen alleen maar de ruimte omdat de woningmarkt/grondmarkt zo inefficient functioneert. Speculanten aanpakken is altijd symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:04 schreef matthijst het volgende:
Ze moesten in ieder geval die schooierige speculanten die nu overal buiten schot blijven eens kunnen aanpakken
Dat klopt. Maar wel noodzakelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Speculanten krijgen alleen maar de ruimte omdat de woningmarkt/grondmarkt zo inefficient functioneert. Speculanten aanpakken is altijd symptoombestrijding.
quote:Partijleider van Vlaams Belang Filip Dewinter, over het door zijn partij geopende meldpunt illegaliteit in België.
Henk 'Aardbei' Kamp schijnt helemaal achter dit initiatief te staan want de wet is de wet en daar moet je je aan houden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit zijn NSB praktijken van De Winter
Dat vond men 70 jaar geleden ook...quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Henk 'Aardbei' Kamp schijnt helemaal achter dit initiatief te staan want de wet is de wet en daar moet je je aan houden.
NSB erquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:11 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil wel ¤1000,- voor iedere illegaal die ik aangeef
Herr Kamp sicher wohlquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Henk 'Aardbei' Kamp schijnt helemaal achter dit initiatief te staan want de wet is de wet en daar moet je je aan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |