Ja, al kan je met biba/buba ook prima koersen hoor. Als amateur dan hé? De profs rijden allemaal op tubes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dus tubes op de koersvelgen/fiets, een een biba/buba op de trainingsvelgen/fiets?
Tubeless toch tegenwoordig?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, al kan je met biba/buba ook prima koersen hoor. Als amateur dan hé? De profs rijden allemaal op tubes.
Mooie klassierquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb hier nog een paar mooie tubewieltjes liggen die ik voor een dumpprijs gekocht heb (20 Euro). Ik heb zelfs een fiets met bijpassende onderdelen (eind 80-er jaren Suntour). Ik begin er steeds meer over te denken een paar tubes om die wielen te leggen, voor het echte klassieke gevoel.
[ http://img151.imageshack.us/img151/5448/imgp7078s.jpg (copy/paste deze link) ]
Met lek rijden kan je ze gewoon volpurren. Werkt erg goed moet ik zeggen en geen geklooi met het verwisselen van een binnenband. En je kan dan gewoon doorrijden met de tube.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah, ze lopen wel lichter en je hebt meer grip in de bochten. Alleen is het niet praktisch voor trainen of toeren, ivm verwisselen en met het feit dat ze op de velg geplakt zijn. Dat is een specialistisch werkje.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:01 schreef sciter het volgende:
Oh, haha, ik wist nieteens dat dat bestond. Ik dacht dat ik er gewoon een binnenband in kon doen.
Hoe moet ik die dingen er dan op zetten?
Ah goed gedaan man. Ik had die koers graag gereden maar helaas had ik tot 17uur een tentamen. Ik wil dit jaar ook veel wedstrijden van wv snits gaan rijden. Mooie opstap. 22 april afspraak blauwhus :pquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:45 schreef Tommeke het volgende:
Tubes lijken mij ook wel wat. Al vind ik de GP4000s ook geweldig rijden.
Ik had vandaag een koers in Goenga, bij Sneek. Ik voelde me na een drukke week niet geweldig en merkte dat ik behoorlijk moest werken en net ff wat power en explosiviteit te kort kwam waardoor wegrijden niet lukte. Daarom maar in het peloton gehangen en niets gedaan.
Helaas brak het een paar keer waardoor ik een paar keer gaatjes dicht moest rijden. Gelukkig viel het ook steeds stil waardoor dat makkelijk ging. In de een na laatste ronde sprong ik met 4 anderen weg, maar we werden teruggepakt.
Daarna reden twee weg en ik zat ingesloten en had de benen niet meer. In de sprint nog 6e geworden waardoor ik dus toch nog 8e werd. M'n eerste top-10 in een koers en tweede in een week tijd dus dat stemt tevreden.
Ik heb deze:quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Met lek rijden kan je ze gewoon volpurren. Werkt erg goed moet ik zeggen en geen geklooi met het verwisselen van een binnenband. En je kan dan gewoon doorrijden met de tube.
[..]
Wat bedoel je?
Tubes lijken ook wat comfortabeler en soepeler te zijn, iets beter algemeen comfort. Moeilijk om dat gevoel te omschrijven.
goed bezig jochie!quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:45 schreef Tommeke het volgende:
Tubes lijken mij ook wel wat. Al vind ik de GP4000s ook geweldig rijden.
Ik had vandaag een koers in Goenga, bij Sneek. Ik voelde me na een drukke week niet geweldig en merkte dat ik behoorlijk moest werken en net ff wat power en explosiviteit te kort kwam waardoor wegrijden niet lukte. Daarom maar in het peloton gehangen en niets gedaan.
Helaas brak het een paar keer waardoor ik een paar keer gaatjes dicht moest rijden. Gelukkig viel het ook steeds stil waardoor dat makkelijk ging. In de een na laatste ronde sprong ik met 4 anderen weg, maar we werden teruggepakt.
Daarna reden twee weg en ik zat ingesloten en had de benen niet meer. In de sprint nog 6e geworden waardoor ik dus toch nog 8e werd. M'n eerste top-10 in een koers en tweede in een week tijd dus dat stemt tevreden.
Danku makker! Wanneer ga jij weer koersen? Veendam?quote:
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
is het truowens normaal dat mijn buitenband achter véél sneller slijt dan die voor? die achter zitten opeens allemaal gaten in (na 1 gaatje vóór een bepaalde afdaling in de regen, en een stuk of 20 gaten na de afdaling), terwijl de voorband perfect in orde is en nog met al het originele profiel erop...
ah ja, dat heeft natuurlijk ook met remmen te maken ... mijn achterremmen zijn op Mallorca trouwens alweer voor de helft afgesleten na slechts 400 km (maar bijna alles klimmen en dalen)quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
is het truowens normaal dat mijn buitenband achter véél sneller slijt dan die voor? die achter zitten opeens allemaal gaten in (na 1 gaatje vóór een bepaalde afdaling in de regen, en een stuk of 20 gaten na de afdaling), terwijl de voorband perfect in orde is en nog met al het originele profiel erop...
Maar toch, als je plotseling moet remmen is het vaak je achterwiel dat blokkeert.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?![]()
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
Ik doe bijremmen bergaf altijd achter. En echt hard remmen beide, en dan vooral voor.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maarten Ducrot zei ook eens dattem alleen de achterrem gebruikte bij dalen. Geen wonder dattem in de broek deed bergaf.
Morgen, Vikingtourquote:Op zaterdag 14 april 2012 09:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Danku makker! Wanneer ga jij weer koersen? Veendam?
@Patroon: Ik rij Blauwhuis niet. Dan is er ook een koers dichterbij (Veendam dus)
Ik hoorde het net ja. Lekker op de kant rijden morgen! Blauwhuis is wel een rondje voor jouquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Morgen, Vikingtour. Volgende week Kleine Hein kan ik helaas niet. Sta op dit moment ingeschreven voor Blauwhuis, maar twijfel of ik niet liever naar Veendam ga
Lekker voor ze. Stomme toerders, worden ze hard vanquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:55 schreef Littlecreep het volgende:
Ik heb gewoon medelijden met de mensen die nu in Limburg rijden. Terwijl ik net terug ben van rondje in de zon, zie ik op de stream dat het met bakken uit de hemel komt daar.
Oh zeker. In Vlaanderen ben ik ook al drie keer compleet verkleumd van de fiets af gekomen. Alleen maar goed voor zequote:Op zaterdag 14 april 2012 15:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lekker voor ze. Stomme toerders, worden ze hard van
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jongquote:Op zaterdag 14 april 2012 15:43 schreef No-P het volgende:
Ach Tommeke je bent gewoon jaloers dat zij wel hoogtemeters maken.
Die komt van een andere planeet. Maar is niet gek dat hij die extra versnelling nog had. Thats the different between a man and a boy...quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:12 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Patroon! Steigenga is ook geen gewone hè?
Tof. Ook maar eens in verdiepen in dat gebied.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jong
Het heeft toch wel wat met het remmen te maken. Niet zoveel als een blokkerend wiel maar je banden moeten de vertraging van het moment opvangen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?![]()
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
40 euro?! Wist dat het duur was, maar dit is me te gek. Maar ach, dit soort tochten zorgen er wel voor dat de bierbuik-fietsers bij de leukere, kleinere tochtjes wegblijvenquote:Op zaterdag 14 april 2012 15:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik niet. Als je 40 euro betaalt voor een toertocht verdien je het om compleet natgeregend te worden!
Oke, weer wat geleerd. Naja, maakt ook niet uit, gewoon sneller je achter wiel vervangen dan je voor wielquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Tof. Ook maar eens in verdiepen in dat gebied.
[..]
Het heeft toch wel wat met het remmen te maken. Niet zoveel als een blokkerend wiel maar je banden moeten de vertraging van het moment opvangen.
Of een keer omwisselen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, weer wat geleerd. Naja, maakt ook niet uit, gewoon sneller je achter wiel vervangen dan je voor wiel
Is het ook. Je moet er alleen wel een beetje bekend zijn om de leuke klimmen te vinden. Want sommigen zijn zo stijl en kort dat ze voor geen meter lopen. 19 mei is weer de tecklenburg rundfart. Een klim tocht van 150km.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:16 schreef Blik het volgende:
Ik wil ook wel eens een rondje gaan rijden in Tecklenburg, schijnt erg mooi te zijn
Die heb ik vorig jaar gedaan, ongeveer 2000 hoogtemeters. Was toen >27 graden dus best zwaar.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het ook. Je moet er alleen wel een beetje bekend zijn om de leuke klimmen te vinden. Want sommigen zijn zo stijl en kort dat ze voor geen meter lopen. 19 mei is weer de tecklenburg rundfart. Een klim tocht van 150km.
Ik ookquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jong
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |