Hutchinson vind ik eigenlijk niks. Ik heb Vredestein fortezza tubes, die zijn ook mooi rond.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:45 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat model tube ook.
Waarom tubes?quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hutchinson vind ik eigenlijk niks. Ik heb Vredestein fortezza tubes, die zijn ook mooi rond.
Nah, ze lopen wel lichter en je hebt meer grip in de bochten. Alleen is het niet praktisch voor trainen of toeren, ivm verwisselen en met het feit dat ze op de velg geplakt zijn. Dat is een specialistisch werkje.quote:
Ja, al kan je met biba/buba ook prima koersen hoor. Als amateur dan hé? De profs rijden allemaal op tubes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dus tubes op de koersvelgen/fiets, een een biba/buba op de trainingsvelgen/fiets?
Tubeless toch tegenwoordig?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, al kan je met biba/buba ook prima koersen hoor. Als amateur dan hé? De profs rijden allemaal op tubes.
Mooie klassierquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb hier nog een paar mooie tubewieltjes liggen die ik voor een dumpprijs gekocht heb (20 Euro). Ik heb zelfs een fiets met bijpassende onderdelen (eind 80-er jaren Suntour). Ik begin er steeds meer over te denken een paar tubes om die wielen te leggen, voor het echte klassieke gevoel.
[ http://img151.imageshack.us/img151/5448/imgp7078s.jpg (copy/paste deze link) ]
Met lek rijden kan je ze gewoon volpurren. Werkt erg goed moet ik zeggen en geen geklooi met het verwisselen van een binnenband. En je kan dan gewoon doorrijden met de tube.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah, ze lopen wel lichter en je hebt meer grip in de bochten. Alleen is het niet praktisch voor trainen of toeren, ivm verwisselen en met het feit dat ze op de velg geplakt zijn. Dat is een specialistisch werkje.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:01 schreef sciter het volgende:
Oh, haha, ik wist nieteens dat dat bestond. Ik dacht dat ik er gewoon een binnenband in kon doen.
Hoe moet ik die dingen er dan op zetten?
Ah goed gedaan man. Ik had die koers graag gereden maar helaas had ik tot 17uur een tentamen. Ik wil dit jaar ook veel wedstrijden van wv snits gaan rijden. Mooie opstap. 22 april afspraak blauwhus :pquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:45 schreef Tommeke het volgende:
Tubes lijken mij ook wel wat. Al vind ik de GP4000s ook geweldig rijden.
Ik had vandaag een koers in Goenga, bij Sneek. Ik voelde me na een drukke week niet geweldig en merkte dat ik behoorlijk moest werken en net ff wat power en explosiviteit te kort kwam waardoor wegrijden niet lukte. Daarom maar in het peloton gehangen en niets gedaan.
Helaas brak het een paar keer waardoor ik een paar keer gaatjes dicht moest rijden. Gelukkig viel het ook steeds stil waardoor dat makkelijk ging. In de een na laatste ronde sprong ik met 4 anderen weg, maar we werden teruggepakt.
Daarna reden twee weg en ik zat ingesloten en had de benen niet meer. In de sprint nog 6e geworden waardoor ik dus toch nog 8e werd. M'n eerste top-10 in een koers en tweede in een week tijd dus dat stemt tevreden.
Ik heb deze:quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:49 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Met lek rijden kan je ze gewoon volpurren. Werkt erg goed moet ik zeggen en geen geklooi met het verwisselen van een binnenband. En je kan dan gewoon doorrijden met de tube.
[..]
Wat bedoel je?
Tubes lijken ook wat comfortabeler en soepeler te zijn, iets beter algemeen comfort. Moeilijk om dat gevoel te omschrijven.
goed bezig jochie!quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:45 schreef Tommeke het volgende:
Tubes lijken mij ook wel wat. Al vind ik de GP4000s ook geweldig rijden.
Ik had vandaag een koers in Goenga, bij Sneek. Ik voelde me na een drukke week niet geweldig en merkte dat ik behoorlijk moest werken en net ff wat power en explosiviteit te kort kwam waardoor wegrijden niet lukte. Daarom maar in het peloton gehangen en niets gedaan.
Helaas brak het een paar keer waardoor ik een paar keer gaatjes dicht moest rijden. Gelukkig viel het ook steeds stil waardoor dat makkelijk ging. In de een na laatste ronde sprong ik met 4 anderen weg, maar we werden teruggepakt.
Daarna reden twee weg en ik zat ingesloten en had de benen niet meer. In de sprint nog 6e geworden waardoor ik dus toch nog 8e werd. M'n eerste top-10 in een koers en tweede in een week tijd dus dat stemt tevreden.
Danku makker! Wanneer ga jij weer koersen? Veendam?quote:
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
is het truowens normaal dat mijn buitenband achter véél sneller slijt dan die voor? die achter zitten opeens allemaal gaten in (na 1 gaatje vóór een bepaalde afdaling in de regen, en een stuk of 20 gaten na de afdaling), terwijl de voorband perfect in orde is en nog met al het originele profiel erop...
ah ja, dat heeft natuurlijk ook met remmen te maken ... mijn achterremmen zijn op Mallorca trouwens alweer voor de helft afgesleten na slechts 400 km (maar bijna alles klimmen en dalen)quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was bij mij ook zo, iets meer je voorrem gebruiken, al is dat bij een afdaling ook niet alles.
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:07 schreef JohnDDD het volgende:
is het truowens normaal dat mijn buitenband achter véél sneller slijt dan die voor? die achter zitten opeens allemaal gaten in (na 1 gaatje vóór een bepaalde afdaling in de regen, en een stuk of 20 gaten na de afdaling), terwijl de voorband perfect in orde is en nog met al het originele profiel erop...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |