Maar toch, als je plotseling moet remmen is het vaak je achterwiel dat blokkeert.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?![]()
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
Ik doe bijremmen bergaf altijd achter. En echt hard remmen beide, en dan vooral voor.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:21 schreef kaasplankje het volgende:
Maarten Ducrot zei ook eens dattem alleen de achterrem gebruikte bij dalen. Geen wonder dattem in de broek deed bergaf.
Morgen, Vikingtourquote:Op zaterdag 14 april 2012 09:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Danku makker! Wanneer ga jij weer koersen? Veendam?
@Patroon: Ik rij Blauwhuis niet. Dan is er ook een koers dichterbij (Veendam dus)
Ik hoorde het net ja. Lekker op de kant rijden morgen! Blauwhuis is wel een rondje voor jouquote:Op zaterdag 14 april 2012 12:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Morgen, Vikingtour. Volgende week Kleine Hein kan ik helaas niet. Sta op dit moment ingeschreven voor Blauwhuis, maar twijfel of ik niet liever naar Veendam ga
Lekker voor ze. Stomme toerders, worden ze hard vanquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:55 schreef Littlecreep het volgende:
Ik heb gewoon medelijden met de mensen die nu in Limburg rijden. Terwijl ik net terug ben van rondje in de zon, zie ik op de stream dat het met bakken uit de hemel komt daar.
Oh zeker. In Vlaanderen ben ik ook al drie keer compleet verkleumd van de fiets af gekomen. Alleen maar goed voor zequote:Op zaterdag 14 april 2012 15:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lekker voor ze. Stomme toerders, worden ze hard van
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jongquote:Op zaterdag 14 april 2012 15:43 schreef No-P het volgende:
Ach Tommeke je bent gewoon jaloers dat zij wel hoogtemeters maken.
Die komt van een andere planeet. Maar is niet gek dat hij die extra versnelling nog had. Thats the different between a man and a boy...quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:12 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig Patroon! Steigenga is ook geen gewone hè?
Tof. Ook maar eens in verdiepen in dat gebied.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jong
Het heeft toch wel wat met het remmen te maken. Niet zoveel als een blokkerend wiel maar je banden moeten de vertraging van het moment opvangen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is normaal en heeft niets met het remmen te maken. Je remt toch niet met een blokkerend wiel?![]()
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
40 euro?! Wist dat het duur was, maar dit is me te gek. Maar ach, dit soort tochten zorgen er wel voor dat de bierbuik-fietsers bij de leukere, kleinere tochtjes wegblijvenquote:Op zaterdag 14 april 2012 15:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik niet. Als je 40 euro betaalt voor een toertocht verdien je het om compleet natgeregend te worden!
Oke, weer wat geleerd. Naja, maakt ook niet uit, gewoon sneller je achter wiel vervangen dan je voor wielquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Tof. Ook maar eens in verdiepen in dat gebied.
[..]
Het heeft toch wel wat met het remmen te maken. Niet zoveel als een blokkerend wiel maar je banden moeten de vertraging van het moment opvangen.
Of een keer omwisselen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, weer wat geleerd. Naja, maakt ook niet uit, gewoon sneller je achter wiel vervangen dan je voor wiel
Is het ook. Je moet er alleen wel een beetje bekend zijn om de leuke klimmen te vinden. Want sommigen zijn zo stijl en kort dat ze voor geen meter lopen. 19 mei is weer de tecklenburg rundfart. Een klim tocht van 150km.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:16 schreef Blik het volgende:
Ik wil ook wel eens een rondje gaan rijden in Tecklenburg, schijnt erg mooi te zijn
Die heb ik vorig jaar gedaan, ongeveer 2000 hoogtemeters. Was toen >27 graden dus best zwaar.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het ook. Je moet er alleen wel een beetje bekend zijn om de leuke klimmen te vinden. Want sommigen zijn zo stijl en kort dat ze voor geen meter lopen. 19 mei is weer de tecklenburg rundfart. Een klim tocht van 150km.
Ik ookquote:Op zaterdag 14 april 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Morgen zit ik in Tecklenburg. Dan maak ik die hoogtemeters wel jong
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |