Die zijn wel beter ja.quote:
Alleen als er een vangnet is.quote:
zit daar net zoveel zand aan als zandgebak?quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef B.ertha het volgende:
Zojuist kartoffelbrot gebakken (duits want uit een duits pak). Erg lekker, zeker aan te raden!
Hij zou dat morgen gaan doen, maar nu hij dit leest gaat hij eerst even op onderzoek uit hoe het in A'veen geregeld isquote:Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Nembrionic het volgende:
Zeg, IARL, hoe dik was die boom die jullie hebben omgezaagd?
Want ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier zijn regels. Als bomen een bepaalde dikte hebben bereikt, dan mag je ze niet zondermeer omzagen. Ook al staan ze in je eigen tuin
Nou, op Facebook zie ik een halve boom. Dus...quote:Op maandag 9 april 2012 14:16 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Hij zou dat morgen gaan doen, maar nu hij dit leest gaat hij eerst even op onderzoek uit hoe het in A'veen geregeld is
quote:Niet in alle gevallen heb je een kapvergunning nodig.
Een kapvergunning is niet alleen nodig als u een boom wilt kappen. Ook als u bomen of struiken wilt rooien of zodanig wilt snoeien dat de vorm ingrijpend verandert, moet u een kapvergunning aanvragen. In het algemeen geldt, dat alleen voor bomen en struiken met een stamomtrek* van 100 cm of meer, gemeten op 1.30 m boven de grond, een vergunning verplicht is. Voor bomen met een stamomtrek minder dan 100 cm gemeten op 1.30 m boven de grond, heeft u dus geen kapvergunning nodig.
* De stamomtrek is de omvang van de stam.
de andere helft past er niet op? dan heeft ie wel een vergunning nodig jaquote:Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, op Facebook zie ik een halve boom. Dus...
Toevalligquote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef B.ertha het volgende:
Zojuist kartoffelbrot gebakken (duits want uit een duits pak). Erg lekker, zeker aan te raden!
Ja, lekker een avondje bomen.quote:
Gevolgd door een willekeurige bosmongool.quote:Op maandag 9 april 2012 17:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zal er wel weer zo'n takkewijf voorbij komen
Ja en met al die goudvarianten zie je door de bomen het bos niet meer.quote:Op maandag 9 april 2012 17:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en dan denk je de schat gevonden te hebben maar blijkt het bladgoud te zijn
Kan ik 'm vannacht weer omzagen...quote:
Ja en waar de boom gevallen is, blijft hij liggen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik hoop verder wel dat het goed gaat, want waar gehakt wordt vallen spaanders
moest je er naar zoekenquote:Op maandag 9 april 2012 17:18 schreef Nembrionic het volgende:
en dan de laatste van de wiki:
Aan een boom zo vol geladen, mist men één, twee pruimpjes niet.
Je moet geen oude bomen verplaatsenquote:Op maandag 9 april 2012 17:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoe is het tegenwoordig eigenlijk met de babyboom-generatie?
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijnquote:
De appel valt niet ver van de boom?quote:Op maandag 9 april 2012 17:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waar is Etsie eigenlijk? Met haar achternaam zou ze nu prima in dit topic passen. Komt door waar haar roots liggen he
Ik ben niet bekend met iedere uitspraak over bomen.quote:
Over geld, dus ja.quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wow had niet verwacht binnen te komen terwijl er een treesome aan de gang is
En de beuk gaat erin!quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Vraag je nou naar mijn ervaring met eikels?quote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Maar je bent toch geen groen blaadje?
Nou, volgens mij kun jij daar wel een boom over opzetten (en we zijn weer rond)quote:Op maandag 9 april 2012 18:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Vraag je nou naar mijn ervaring met eikels?
En de stam die er aan vast zit jaquote:Op maandag 9 april 2012 18:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Vraag je nou naar mijn ervaring met eikels?
quote:
haal jij ze even uit het vuur?quote:Op maandag 9 april 2012 18:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je vergeet de kastanjes die onderaan de stam liggen.
Neuh, daar wil ik mijn handen niet aan brandenquote:
quote:
Eensquote:Op maandag 9 april 2012 19:19 schreef TradeMarkie het volgende:
En hulde PS, voor de leukste woordgrap over bomen
Maar jij bent natuurlijk ook een expert!quote:Op maandag 9 april 2012 19:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
flattered!
het meest productieve wat ik bereikt heb tijdens mijn Econ klas
?quote:Op maandag 9 april 2012 19:34 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Maar jij bent natuurlijk ook een expert!
Ze heeft een kapvergunning aangevraagd dus IARL gaat met zijn kettingzaag langs.quote:
Godver, die heb ik echt jaren niet begrepen, tot jij hem uittypte voor me.quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Nembrionic het volgende:
In het Engels kunnen we ook verder hoor. Why don't you make like a tree and leave?
ik snap hem nog nietquote:Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Godver, die heb ik echt jaren niet begrepen, tot jij hem uittypte voor me.
Daar is een topic overquote:Op maandag 9 april 2012 19:45 schreef Wiebelkont het volgende:
[..]
Godver, die heb ik echt jaren niet begrepen, tot jij hem uittypte voor me.
Je snapt 'm nog steeds niet?quote:
Dunne plakken grillen en dan als salade met een dressing met citroenquote:Op maandag 9 april 2012 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vandaag weer eens courgette gebakken, en weer tot de conclusie gekomen dat ik er niets aan vind.
Ik vind de smaak wel lekker, maar er moet wat pit bij inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2012 20:20 schreef Nembrionic het volgende:
Ja, courgette is dus zo ontzettend suf dat het alleen nuttig is als opvulling.
Wat maak je er dan mee?quote:Op maandag 9 april 2012 20:27 schreef wyccie het volgende:
Courgette is wel een favoriet van mij. Vooral omdat het zo'n makkelijke groente is.
Gezellig op bezoekquote:Op maandag 9 april 2012 19:41 schreef Nembrionic het volgende:
Ze heeft een kapvergunning aangevraagd dus IARL gaat met zijn kettingzaag langs.
Maar goed dat je die zaag gekocht hebt en niet gehuurd.quote:Op maandag 9 april 2012 20:43 schreef iamredleader het volgende:
Zo, twee pagina's over bomen
Nou, dan nu het "hele" verhaal
Broer D. belt op, vraagt of we niet vandaag al die boom willen omzagen. Ik zeg nee, want voor morgen een hoogwerker gehuurd en daarmee kan ik dan van boven naar beneden werken op een veilige manier. Nou, volgens D. kan het ook wel met een ladder. Of ik hem vertrouw. Nou, daar vraag je watmaar met heel veel zaken met de verbouwing heeft hij gelijk gehad, dus ik denk waarom niet.
Bij een kennis een hele lange ladder gehaald, en alle voorbereidingen getroffen. Op een hoogte van zo'n 5 meter bovenop de ladder eerst wat takken weggezaagd, en daarna een flinke inkeping gemaakt. Eerst hadden we nog een stuk hoger een touw vastgebonden om de boom, en onder een hoek van 45 graden een hele lichte spanning opgebouwd. Zo konden we de val-richting bepalen.
Enfin, op een gegeven moment neemt mijn broer het zagen over. Na enige tijd gaat hij iets te ver met de horizontake inkeping, en blijft het blad+de ketting van de zaag vastzitten. De motor kon hij nog ontkoppelen, en toen zijn we aan het touw gaan sjorren.
Na enig trekwerk zei de boom krak, plof, en waren wij heel trotsdaarna nog de rommel opgeruimd, nu dus een stapel takken van ongeveer 4 m3 die ik morgen nog moet afvoeren, en omdat de kettingzaag tijdelijk out of order is, moet ik even kijken wanneer ik dat laatste stuk stam ga omzagen.
Het was wel heel gaaf
anders was het ketching voor het verhuurbedrijfquote:Op maandag 9 april 2012 20:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar goed dat je die zaag gekocht hebt en niet gehuurd.
Zekerquote:Op maandag 9 april 2012 20:47 schreef Nembrionic het volgende:
Maargoed dat je die zaag gekocht hebt en niet gehuurd.
Dan loop je die in utrecht toch! die is een stuk korterquote:Op maandag 9 april 2012 21:28 schreef wyccie het volgende:
De NYC marathon is wel de ultieme droom, maar dat is een iets te grote aanslag op mijn lichaam. En ik ben er niet voor gemaakt.
Ik ben hier al heel tevreden mee.
weet ikquote:
Dan is het toch een kwart marathon?quote:
Wat heeft hij je misdaan?quote:Op maandag 9 april 2012 21:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Als ik die gozer tegenkom, dan heeft hij mijn been tussen zijn benen...
Het REM eiland kreeg laatst wel een goede recensie van Johannes van Damquote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef MaJo het volgende:
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen maar ik reageer alvast omdat er een paar vragen waren
De stomme film waar ik heen ben geweest was The Spanish Dancer, een Amerikaanse film uit 1923. Ik dacht dus een Spaanse film maar ik was in de warWas wel tof, met een origineel filmorgel en een klein orkestje
Daarna uit eten geweest bij het REM-eiland. Erg toffe locatie maar het eten was niet zo goed
En even iets wat ik de hele tijd tegen PS wil zeggen maar vergeet: ik hoop dat je momenteel geen alcohol drinkt? Dat is namelijk niet zo'n goede combi met AD, vooral in het begin. Let daar dus op
Zo nu even verder bijlezen
dat is een hele innige omhelzing danquote:Op maandag 9 april 2012 21:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als ik die gozer tegenkom, dan heeft hij mijn been tussen zijn benen...
beetje zoals vroeger bij dansles?quote:Op maandag 9 april 2012 21:37 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
dat is een hele innige omhelzing dan
ik denk het, nooit dansles gehadquote:Op maandag 9 april 2012 21:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
beetje zoals vroeger bij dansles?
Ik ook niet. Ze hebben me wel ooit geprobeerd te ronselen.quote:
Ik drink nog wel. Gevraagd of dat kon, van te voren. De avonden dat ik dronk waren eigenlijk vrij goed in vergelijkingquote:Op maandag 9 april 2012 21:36 schreef MaJo het volgende:
En even iets wat ik de hele tijd tegen PS wil zeggen maar vergeet: ik hoop dat je momenteel geen alcohol drinkt? Dat is namelijk niet zo'n goede combi met AD, vooral in het begin. Let daar dus op
Conclusie:quote:Op maandag 9 april 2012 21:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Het REM eiland kreeg laatst wel een goede recensie van Johannes van Dam
http://www.parool.nl/wca_(...)7381/REM-eiland.html
Je moet toch wel een ontzettende sneue bosmongool zijn wil je het daarop uit laten draaien in je eetrecensiequote:Al met al een leuke ervaring op een gedroomde locatie. En meteen een goede reden om niet naar Rotterdam te reizen!
Neem het nou maar aan van iemand die het kan weten dat je dat beter niet kan doenquote:Op maandag 9 april 2012 21:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik drink nog wel. Gevraagd of dat kon, van te voren. De avonden dat ik dronk waren eigenlijk vrij goed in vergelijking
Ik hoorde het al ja en heb het nu even gelezen maar vond het echt niksquote:Op maandag 9 april 2012 21:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Het REM eiland kreeg laatst wel een goede recensie van Johannes van Dam
http://www.parool.nl/wca_(...)7381/REM-eiland.html
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik raad het je wel af. Alcohol zorgt ervoor dat je AD uitwerken en heb dus al een paar keer ervaren dat je daarna heel erg down wordt, dan is de avond heel erg gezellig maar de dagen erna kut. En af en toe drinken kan best maar ik zou het vermijden als het even kanquote:Op maandag 9 april 2012 21:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik drink nog wel. Gevraagd of dat kon, van te voren. De avonden dat ik dronk waren eigenlijk vrij goed in vergelijking
Hoe zag je menu eruit?quote:Op maandag 9 april 2012 21:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoorde het al ja en heb het nu even gelezen maar vond het echt niksMijn voorgerecht vond ik zelfs best smerig
Ik vind de oude Yo nog altijd 3x lekkerder dan MC ooit.quote:Op maandag 9 april 2012 21:44 schreef Whiteguy het volgende:
Op VI hebben ze het even over Yolanthe. Valt me nu eigenlijk pas op dat ze behoorlijk lijkt op die Miley Cyrus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had als voorgerecht stukjes ham in gelei en dat was echt glibberig en smerigquote:
Ten tijde van de lama's was ze nog liefquote:Op maandag 9 april 2012 21:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vind de oude Yo nog altijd 3x lekkerder dan MC ooit.
quote:
Het was een vrijdagmiddagactiviteit op de middelbare school.quote:Op maandag 9 april 2012 21:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hoe kwam je e bij om linedance te gaan doen?
Als je maar voorlopig even geen autorijd. Van die Zoloft word je suf en is je reactievermogen verlaagd.quote:Op maandag 9 april 2012 21:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
quote:Op maandag 9 april 2012 22:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De nieuwe ATi-drivers en mijn laptop zijn het niet met elkaar eens. Als ik die drivers installeer slaat mijn computer om de haverklap op tilt en kan je alleen maar met heel veel vertraging wat doen. Drivers eraf en het werkt allemaal weer uitstekend en vlot, maar zit nu wel in low-res
Ik ga eerst wel even een vorige driverversie proberen. Erop schieten kan altijd nogquote:
Eerst even een saffie hoor!quote:Op maandag 9 april 2012 21:56 schreef MaJo het volgende:
Ik ga een redje doenGisteren is het laat geworden en vanochtend weer op tijd opgestaan voor het paasontbijt en ik heb geen middagtukkie kunnen doen dus ik ben kapot
Ik ga nog even wat lezen en dan lekker slapen
Mag ik je tippen dat het nieuwste album van Patrick Watson op de Luisterpaal staat.quote:Op maandag 9 april 2012 21:56 schreef MaJo het volgende:
Ik ga een redje doenGisteren is het laat geworden en vanochtend weer op tijd opgestaan voor het paasontbijt en ik heb geen middagtukkie kunnen doen dus ik ben kapot
Ik ga nog even wat lezen en dan lekker slapen
Ham in gelei moet ik ook niet aan denkenquote:Op maandag 9 april 2012 21:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had als voorgerecht stukjes ham in gelei en dat was echt glibberig en smerigAls hoofdgerecht black angus steak, die was wel prima maar moest wel flink wat zout op. Als nagerecht koffie creme brulet en die was goed
Ok en dan slapenquote:
Notedquote:Op maandag 9 april 2012 22:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mag ik je tippen dat het nieuwste album van Patrick Watson op de Luisterpaal staat.
Nee was echt viesquote:Op maandag 9 april 2012 22:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ham in gelei moet ik ook niet aan denken
quote:
Dat hebben we gevraagd en toen gebruikte ze een woord die ik niet kende en snapte ik het nog niet en dacht ik het zal wel goed zijnquote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Nembrionic het volgende:
Daarom ook altijd vragen wat een gerecht is als er een gekke naam bij staat.
Trouwens raar dat er niet een kleine omschrijving bij stond.
Oeh daar zou ik ook wel zin in hebbenquote:Op maandag 9 april 2012 22:24 schreef Nembrionic het volgende:
Een goeie steak zou nu trouwens niet verkeerd zijn
Met rookzout
En waarom vraag je mij niet mee voor zondag?quote:
Herhaaldelijke oplichting van het spelletje.quote:
Daar is het nu zeker te laat voor?quote:Op maandag 9 april 2012 22:28 schreef MaJo het volgende:
En waarom vraag je mij niet mee voor zondag?
En daarom wil je Erik Pieters in zijn ballen trappen?quote:Op maandag 9 april 2012 22:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Herhaaldelijke oplichting van het spelletje.
Kijk alle samenvattingen van PSV erop na en onthoud de namen Dries Mertens en Ola Toivonen. Die doen er alles aan om de tegenstander kaarten aan te smeren.
Ik word er spuugmisselijk van, en PSV is niet de enige club ter wereld met zulke dramatische toneelspelers...
Ik zal er over nadenkenquote:
quote:
Eigenlijk verdient hij het ook. Medeplichtigheid.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
En daarom wil je Erik Pieters in zijn ballen trappen?
Waar houdt die medeplichtigheid dan op?quote:Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk verdient hij het ook. Medeplichtigheid.
Als niemand van het scheidsrechterskorps fraudeurs aanpakt...
Nee, ben je gek ofzo? Ik heb niet eens tijd actief valsspelers op te sporen...quote:Op maandag 9 april 2012 22:32 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Waar houdt die medeplichtigheid dan op?
Bij de coach? Bij de zaakwaarnemer? Bij de seizoenskaarthouders? Bij de eredivisielive kijkers?
Ik heb ooit ook kaarten voor PSV gekocht, zal ik voortaan een toque gaan dragen ?
Wie is hier nou de snackbar?quote:Op maandag 9 april 2012 22:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ben je gek ofzo? Ik heb niet eens tijd actief valsspelers op te sporen...
Ja precies. Autorijden doe ik niet meer... Ik hoop wel dat dat snel weer kanquote:Op maandag 9 april 2012 21:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het was een vrijdagmiddagactiviteit op de middelbare school.
Alleen denk ik nu dat het eigenlijk een stijldanscursus was met als bonus een linedanceroutine. Blijkbaar vind ik dat laatste een stuk leuker en boeiender.
WG, het was inderdaad op dat nummer (oude versie)!
[..]
Als je maar voorlopig even geen autorijd. Van die Zoloft word je suf en is je reactievermogen verlaagd.
Ja ik wist uberhaupt niet dat het een slecht idee was omdat ik het aan de dokter gevraagd hadquote:Op maandag 9 april 2012 21:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neem het nou maar aan van iemand die het kan weten dat je dat beter niet kan doen
Bij dezequote:Op maandag 9 april 2012 22:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja ik wist uberhaupt niet dat het een slecht idee was omdat ik het aan de dokter gevraagd had
I know rightquote:Op maandag 9 april 2012 22:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij deze
Ik dacht eigenlijk dat MaJo het hier wel vaak had vermeld
En van andere gevallen weet ik ook dat het een heel slecht idee is.
Trouwens, die dokter
Ja ik vind het wel een beetje schunnig. Maar clichéopmerking: In Amerika...quote:
Is toch best wel algemeen bekendquote:Op maandag 9 april 2012 22:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja ik wist uberhaupt niet dat het een slecht idee was omdat ik het aan de dokter gevraagd had
Klopt jaquote:Op maandag 9 april 2012 22:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij deze
Ik dacht eigenlijk dat MaJo het hier wel vaak had vermeld
En van andere gevallen weet ik ook dat het een heel slecht idee is.
Trouwens, die dokter
Oh nog even dit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:01 schreef MaJo het volgende:
Oh nog even dit: ik heb het topic vorige week ook al aangeraden, maar hier kun je ook goed terecht met vragen over AD: Depressie & Angst #19
quote:Op maandag 9 april 2012 22:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Zou wel tof zijn. Kan ik je eindelijk die singletjes geven.
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:03 schreef MaJo het volgende:
[..]Zoals ik al zei denk ik er even over na
Heeft vooral te maken of ik nog andere dingen ga doen in het weekend, merk dat ik mijn weekenden niet al te vol moet plannen in verband met mijn vermoeidheid
Dus als ik verder rustig aan doe moet het lukken maar dat laat ik je nog even weten
Slaap lekker.quote:
6 jaar les gehad, zilverster diploma (rhumba, chacha, jive, quickstep, samba, Engelse wals, tango)quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 22:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ben je gek ofzo? Ik heb niet eens tijd actief valsspelers op te sporen...
Ik heb twee jaar les gehad en ben gestopt tijdens de lessen voor goud. Vind het best jammer dat Sven geen zin heeft in dansles.quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]
6 jaar les gehad, zilverster diploma (rhumba, chacha, jive, quickstep, samba, Engelse wals, tango)
ik denk niet dat dat zo gewaardeerd gaat worden op m'n werk, waar ik inmiddels gearriveerd ben.quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:49 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Kom anders naar Amstelveen, lekker boomstam zagen en koffie drinken
Ligt eraan hoe je relatie met collega's/leidinggevende is.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:36 schreef Soempie het volgende:
Als ik het direct aangeef is er weer een grote kans dat ze me gewoon helemaal niet meer inplannen namelijk.
Nouja, ik ken m'n leidinggevende niet. 't Is een nieuwe.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:41 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je relatie met collega's/leidinggevende is.
Wil je daar op een normale manier weg of maakt dat je niet meer uit?
Is er dan geen minimum aan contracturen dat ze je in moeten plannen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:36 schreef Soempie het volgende:
Als ik het direct aangeef is er weer een grote kans dat ze me gewoon helemaal niet meer inplannen namelijk.
Soempie, inderdaad dat, maar zo te horen beginnen ze net aan een nieuw project en zal dat niet zo'n impact hebben. Als je zelf ook maar enig risico loopt (zoals niet meer ingepland worden) dan moet je voor jezelf kiezen, zoals je zelf aangeeft; het bedrijf doet het niet voor je.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:47 schreef TradeMarkie het volgende:
Voor mij zou het vooral de afweging zijn of ik m'n collega's wil opzadelen met het feit dat ik er morgen niet meer ben.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Soempie, inderdaad dat, maar zo te horen beginnen ze net aan een nieuw project en zal dat niet zo'n impact hebben. Als je zelf ook maar enig risico loopt (zoals niet meer ingepland worden) dan moet je voor jezelf kiezen, zoal je zelf aangeeft het bedrijf doet het niet voor je.
Ja, dat zeker. Om m'n collega's maak ik me geen zorgen. Het is niet alsof ze een lading mails krijgen die ze voor me moeten behandelen. Hooguit dat het iets drukker is in de lijn, maar ook dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En in de meeste callcenterbanen ben je volgens mij 100% vervangbaar. Ik voel mij iig nooit schuldig als ik niet kan werken.
Dat dacht ik wel altijd, maar het is al zo vaak gebeurd dat ik amper werk, omdat het niet druk genoeg is.. En ik heb m'n beschikbaarheid aangepast, terwijl ik ook niet helemaal zeker weet of dat wel mag. Ze deden er in elk geval niet moeilijk over dat ik van 4 naar 2 dagen ga en misschien kunnen ze er wel moeilijk over gaan doen, omdat ik aangenomen ben voor die 4 dagen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Is er dan geen minimum aan contracturen dat ze je in moeten plannen?
Schrijf Jojo's post dan maar even over in je agendaquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Om m'n collega's maak ik me geen zorgen. Het is niet alsof ze een lading mails krijgen die ze voor me moeten behandelen. Hooguit dat het iets drukker is in de lijn, maar ook dat betwijfel ik.
Ik ga morgen even informeren wat de plannen zijn de komende tijd en dan beslis ik op basis van die info wel...
Wel handig om dat even uit te pluizen denk ik, voor je eigen gemoedsrust. Misschien is het wel niet nodig maar dan heb je wat achter de hand.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel altijd, maar het is al zo vaak gebeurd dat ik amper werk, omdat het niet druk genoeg is.. En ik heb m'n beschikbaarheid aangepast, terwijl ik ook niet helemaal zeker weet of dat wel mag. Ze deden er in elk geval niet moeilijk over dat ik van 4 naar 2 dagen ga en misschien kunnen ze er wel moeilijk over gaan doen, omdat ik aangenomen ben voor die 4 dagen.
Ik ben weer lekker op de hoogte.
zou de taalfouten niet meenemenquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Schrijf Jojo's post dan maar even over in je agenda
Hoe gaat het verder daar? Ik lees eigenlijk weinig over Mattís, doet ie het goed? En heb je nog een foto?
Als Soempie uitzendkracht is in fase A dan ligt het natuurlijk weer heel anders.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en let er op dat als je opzegt en ze aangeven dat je niet meer hoeft te komen ze je nog wel voor je uitwerkperiode moeten betalen (als je een minimum aantal uren hebt). Voor niets gaat de zon op.
Niet goed doorgegeven dat ik per 1 april een contract hebquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
teveel porno gekeken op het werk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kon niet kiezen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Ik denk dat het in dit geval in eerste instantie om zwangerschapsverlof gaatquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maand of bij hoge uitzondering meerdere maanden. Dacht dat het wettelijk gezien de betaaltermijn van je salaris is.
Dat, maar vooral de mogelijkheden die ze hebben om me er alsnog uit te knikkeren met een suf excuus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval in eerste instantie om zwangerschapsverlof gaat
Dat weet ik allemaal, maar de crux zit het in dat 'ontslaan ómdat ze zwanger is', een andere reden is er altijd wel te vinden, volgens mij zit er in mijn contract wel een optie tot tussentijds opzeggen namelijk. Aan de andere kant zal dat wel loslopen zolang ik geplaatst ben bij een opdrachtgever maar ik wil even zeker weten hoe en wat voor ik verder ga.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Iemand ontslaan omdat ze zwanger is, is niet toegestaan. Een contract niet verlengen mag volgens mij wel. Hoe dan ook, het is best verstandig dat je het een en ander vast uitzoekt
Ok.quote:
Maar, dat wilde je toch zo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:36 schreef Soempie het volgende:
Nee, ik moet het kinderdagverblijf betalen, dus ik heb die uren toch wel nodig. Komt door de opzegtermijn van het kinderdagverblijf dat ik nog een aantal weken wel wil werken.quote:
Ahquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:21 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, ik moet het kinderdagverblijf betalen, dus ik heb die uren toch wel nodig. Komt door de opzegtermijn van het kinderdagverblijf dat ik nog een aantal weken wel wil werken.
Waar heb je die fases vandaan? Het is namelijk volgens de cao een ABC-systeem, A duurt uit mijn hoofd 78 werkweken (vakanties/ niet gewerkte weken tellen niet mee), na 26 weken ga je wel pensioen opbouwen. Fase B betekent een detacheringscontract voor bepaalde tijd, deze duurt maximaal twee jaar en daarna face C met detachering voor onbepaalde tijd. (B hier overigens, C zou ingaan tijdens mijn verlof)quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:16 schreef Soempie het volgende:
Fase 1 duurt 26 gewerkte weken. In fase 2 kan er 104 gewerkte weken worden uitgezonden. Gedurende deze twee fases geldt het uitzendbeding en hoeft er niet van tevoren te worden opgezegd.
Fase 3 duurt 52 weken. In deze periode kunnen er maximaal vier uitzendovereenkomsten voor bepaalde tijd worden aangegaan. Er geldt een loondoorbetalingsverplichting gedurende de looptijd van de uitzendovereenkomst.
Als fase 3 is voltooid, begint fase 4. Dit betekent dat in totaal na 3,5 jaar fase 4 intreedt. De uitzendkracht heeft dan recht op een uitzendovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Ik zit in fase 2. Ophelia, jij zit dan in fase 3? Of val je niet onder de cao voor uitzendkrachten?
Rabobank zekerquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:34 schreef Etcetera het volgende:
Donderdag afspraak bij woningbouwen nu wil ik voor donderdag meteen een afspraak bij de bank regelen maar mijn eigen filiaal is blijkbaar druk
en die heb ik toch echt nodig omdat ze anders in Oosterwolde niet bij mijn gegevens kunnen.
Gaat een stomme dag worden dit
quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Waar heb je die fases vandaan? Het is namelijk volgens de cao een ABC-systeem, A duurt uit mijn hoofd 78 werkweken (vakanties/ niet gewerkte weken tellen niet mee), na 26 weken ga je wel pensioen opbouwen. Fase B betekent een detacheringscontract voor bepaalde tijd, deze duurt maximaal twee jaar en daarna face C met detachering voor onbepaalde tijd. (B hier overigens, C zou ingaan tijdens mijn verlof)
Edit: ik zie het al, andere CAO
In zulke gevallen vind ik het prettig dat ik bij de ING zitquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef Etcetera het volgende:
Rabobanken daar hebben ze de regel dat alleen je eigen filiaal bij je gegevens kan komen, en die moeten dus verhuisd worden. Geloof niet dat dat via internet of telefonisch kan ivm identiteitsgeneuzel.
Ah, handig dat je het hier steeds post.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ah
Straks de nieuwste House kijken
Hoelang heb ik al een huis? zolang loop ik al achter met Housequote:Op dinsdag 10 april 2012 11:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah, handig dat je het hier steeds post.
Gegevens verhuizen doe je aanvragen vanaf het filiaal waar je naartoe gaat volgens mij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:45 schreef Etcetera het volgende:
Rabobanken daar hebben ze de regel dat alleen je eigen filiaal bij je gegevens kan komen, en die moeten dus verhuisd worden. Geloof niet dat dat via internet of telefonisch kan ivm identiteitsgeneuzel.
Ik heb al gebeld met Oosterwolde en volgens hun moest het via m'n eigen filiaalquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gegevens verhuizen doe je aanvragen vanaf het filiaal waar je naartoe gaat volgens mij.
Dus je vraagt een verhuizing naar dat nieuwe filiaal aan. Althans, zo ging het bij mij. Ook Rabo.
ah ok, ik dacht dat je een vast danwel tijdelijk dienstverband bij je werkgever had.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:46 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
Ik val dus in A, heb net maar even het uitzendbureau gebeld.
Volgens Rabo's eigen site maakt het geen hol uit of je het bij het oude of nieuwe filiaal doet, of zelfs het PostNL-formulier gebruikt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:19 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik heb al gebeld met Oosterwolde en volgens hun moest het via m'n eigen filiaal
Rekening eerst alleen op jouw naam openen en dan een rekeninghouder toevoegen een mogelijkheid?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Etcetera het volgende:
maar voor ik een gezamenlijke rekening kan afsluiten, moeten ze die gegevens wel hebben
Je hebt toch Rabobank?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Etcetera het volgende:
maar voor ik een gezamenlijke rekening kan afsluiten, moeten ze die gegevens wel hebben
Maar daar had ik het over met mijn laatste opmerking.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:41 schreef Etcetera het volgende:
Maar ik moet juist het filiaal wijzigenadresgegevens komen later wel, ik verhuis niet binnen een week ofzo.
Zijn het filiaal en het adres niet aan elkaar gekoppeld dan? Dat je pas het filiaal in Oosterwolde krijgt wanneer je ook aangeeft daar te wonenquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:41 schreef Etcetera het volgende:
Maar ik moet juist het filiaal wijzigenadresgegevens komen later wel, ik verhuis niet binnen een week ofzo.
Neequote:Op dinsdag 10 april 2012 12:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zijn het filiaal en het adres niet aan elkaar gekoppeld dan? Dat je pas het filiaal in Oosterwolde krijgt wanneer je ook aangeeft daar te wonen
quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:43 schreef TradeMarkie het volgende:
en waarom wil je dat per se nu wijzigen dan?
We willen zo snel mogelijk de huur en vaste lasten laten lopen via de (nog niet bestaande) gezamenlijke rekening.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:29 schreef Etcetera het volgende:
Waarom open je dan niet de toekomstige gezamenlijke rekening bij je huidige eigen filiaal? Dan heb je de rekening vast en verhuis je die t.z.t. wel, met je eigen rekening mee. Als dat gedoe wordt omdat E. niet bij jouw filiaal staat ingeschreven open je de rekening in eerste instantie op je eigen naam en voeg je E. na de verhuizing toe als rekeninghouder. Of andersom, dat E. alles opent en jij later wordt toegevoegd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:45 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
We willen zo snel mogelijk de huur en vaste lasten laten lopen via de (nog niet bestaande) gezamenlijke rekening.
Dat had ik wel eerder kunnen regelen maar het gaat ineens allemaal erg snel
Waarom kies je dat dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:32 schreef Nembrionic het volgende:
Bah, een broodje brie met honing en walnoten.
Sla en komkommer zijn heerlijk, maar niet op een broodje...quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
dat lust ik dan weer wel
Maar Brie met komkommer vind ik lekkerder
quote:Ik heb de verhuizing van uw bankzaken verwerkt.
Uw bankzaken worden verhuisd naar Rabobank De Stellingwerven.
En hoe heb je dat nou geregeld dan?quote:
Alleen Diaan toch?quote:
Broodje kaas met rucolaquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Valt wat mij betreft wel mee, maar groente op brood vind ik niks...
Broodje pesto met mozzarella en tomaatquote:
Deze vrouw weet hetquote:
Witbrood met roomboter en anijshagelquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef Nembrionic het volgende:
witbrood met boter, kipfilet, pesto en sambal
Ben je er zondag bij?quote:
Doe dan maar een geroosterde witte boterham met roomboter en chocoladehagel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Witbrood met roomboter en anijshagel
Wordt er dan broodjes filet americain met ei en ui gegeten?quote:
Heeft Molly Malones dat dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:58 schreef Bart het volgende:
[..]
Wordt er dan broodjes filet americain met ei en ui gegeten?
Denk het niet, maar daar hebben ze weer goede spare-ribsquote:
Ik eet alles, maar ik houd niet van walnoten, munt en gedroogde kokos. Allen mogen in beperkte mate wel aanwezig zijn maar maken daarmee het eten minder lekker.quote:
quote:
Jammer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Denk het niet, heb al wat andere afspraken die dag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |