abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2008 @ 21:49:40 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63461764
Hoi,

Ik weet niet of het Ok is dat ik er een nieuw topc over open of dat ik het in het andere topc over medicijnen moet zetten maar dit leek me handiger...

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen/meningen van mensen over het drinken van alcohol als je antidepressiva gebruikt. De psychiater had mij verteld dat meer dan 1 a 2 drankjes niet verstandig is, omdat dan je medicijnen niet meer (goed) werken en omdat je anders op alcohol kan reageren door de medicijnen.

Heeft iemand hier wel eens gemerkt dat de AD niet meer werken door het afentoe drinken van meer dan 2 drankjes? Of heeft dat geen invloed als je dat een enkele keer doet?

Zelf heb ik dit weekend voor het eerst iets gedronken sinds ik met de AD (citalopram) ben begonnen een maand geleden. Voor die tijd had ik ook al een paar maanden niks gedronken. Het enige dat ik nu merkte was dat ik na 3 wijntjes best wel aangeschoten was en 's nachts heel slecht kon slapen. 's morgens had ik ook een beetje een kater maar die was na een goede douche weg. De dag erna had ik 2 wijntjes op en toen nergens last van. 3 doe ik dus maar niet meer, dat is blijkbaar te veel. Heb verder niet echt het idee dat mn medicijnen nu niet meer werken ofzo, was vandaag iets opgefokter dan de afgelopen dagen maar dat kan ook toeval zijn denk ik? Niet dat ik van plan ben om elk weekend zwaar aan de zuip te gaan, maar in de december maand met alle leuke feestjes en nog een leuk weekendje weg te gaan, vind ik het wel leuk om wat te kunnen drinken, maar natuurlijk niet dat mn medicijnen dan niet meer werken want het gaat nu net een beetje beter met me

Ik hoor graag jullie ervaringen en of jullie wel/geen/weinig alcohol drinken vanwege de medicijnen.
Thanks!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_63461930
eerst deed ik rustig aan nu interesseert het me geen fuck meer
underground forever baby
pi_63462024
ik merkte voornamelijk dat de alcohol harder insloeg, verder scheen volgens de huisarts de werking van de medicijnen teniet gedaan te worden door de alcohol
  zondag 23 november 2008 @ 21:58:15 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63462095
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:54 schreef Laton het volgende:
en geen effect gemerkt op de werking van je medicijnen?
pi_63462209
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

en geen effect gemerkt op de werking van je medicijnen?
nee het leek allemaal niet veel uit te maken. alleen weekendgebeuren ook hoor. eerste paar alcohols hakten er toen wel flink in.. maar ja ging ook een periode van onthouding ivm medicatie aan vooraf.

gelukkig binnenkort kappen met die rommel
underground forever baby
pi_63465196
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:49 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen/meningen van mensen over het drinken van alcohol als je antidepressiva gebruikt. De psychiater had mij verteld dat meer dan 1 a 2 drankjes niet verstandig is, omdat dan je medicijnen niet meer (goed) werken en omdat je anders op alcohol kan reageren door de medicijnen.
In het vervolg bijsluiter lezen?

Citalopram behoort tot de groep geneesmiddelen serotonineheropnameremmers. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine. Deze natuurlijk voorkomende stof speelt een rol bij emoties en stemmingen. Een aantal bijwerkingen zijn oa., slapeloosheid, hoofdpijn, zweten, trillen, droge mond, sufheid, wazig zien, bloedingen, gewichtsverandering, overgevoeligheid en rusteloosheid.

Effecten van alcohol worden dus versterkt, bedenk ook dat citalopram werkt als bloedverdunner, gebruik je dus naast alcohol(bloedverdunnend) ook aspirine (tegen de ochtendhoofdpijn) maakt dat een erg slechte combi.

[ Bericht 1% gewijzigd door Reintji op 24-11-2008 10:33:13 ]
  maandag 24 november 2008 @ 15:54:30 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63480343
Jaja de bijsluiter had ik al gelezen....ik vroeg om ervaringen
pi_63480945
Alcohol komt harder aan ja.
En het promilage in je bloed is ook hoger bij het gebruik van bepaalde anti-depressiva. Bijv. bij paroxetine.
Dat komt doordat het enzym in je lever dat de alcohol moet afbreken, ook betrokken is bij het verwerken van de chemische stoffen die in de anti-depressiva zitten.
Make my day!
pi_63481513
Ik zit zwaar aan de anti-depressiva en tik gewoon elke avond minstens vier glazen vodka-jus weg. Nergens last van...
pi_63481593
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:33 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik zit zwaar aan de anti-depressiva en tik gewoon elke avond minstens vier glazen vodka-jus weg. Nergens last van...
Je userfoto geeft de indruk dat er toch iets niet helemaal goed gegaan is.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 24 november 2008 @ 16:39:12 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63481677
ja maar hij is ook topicverneuker he.... dus wat moeten we ervan geloven
pi_63483479
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:54 schreef Murmeli het volgende:
Jaja de bijsluiter had ik al gelezen....ik vroeg om ervaringen
Je vroeg om 'ervaringen/meningen'
  maandag 24 november 2008 @ 17:48:07 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63483627
oké oké...jij wint
pi_63487289
Toen ik zelf nog aan van die anti-depri zooi zat.. ben ik eens op 2 of 3 biertjes over mijn nek gegaan.
Ik raad het je echt af!!
Soms gaat zoiets een hele tijd goed , maar het kan ongelofelijk fout lopen.
En het is trouwens reuze therapeutisch verantwoord om niet te drinken en daarmee je onafhankelijkheid van alcohol te bewijzen.
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef iszinloos het volgende:
Mijn spelling en grammatica mag wel wat beter.
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:39:36 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63518194
Nah dat niets drinken gaat em niet worden bij mij. afentoe een lekker biertje/wijntje vind ik wel lekker Misschien tot ik er zelf ook een keer doodziek van word Maar idd niet teveel, ik ben ook zo snel zat nu... meer dan 2 drankjes gaat echt niet werken geloof ik (zegt de voorheen zuipkampioen...wel wennen hoor)

die tip over de aspirine hierboven ga ik iig onthouden, dat wist ik niet
pi_63518565
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:54 schreef Laton het volgende:
idd. ik was een half jaar alcoholvrij toen ik begon, maar ben daarna nog talloze keren bezopen geweest.
geen enkel probleem lijkt me.
't is wel zo dat het wat minder werkt, je pillen. want de dagen erna voel ik me echt altijd depressief.

maargoed: tip van de dag, niet te veel drinken. is sowieso slecht voor je.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:56:18 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63518711
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:51 schreef mighty_myte het volgende:

't is wel zo dat het wat minder werkt, je pillen. want de dagen erna voel ik me echt altijd depressief.

maargoed: tip van de dag, niet te veel drinken. is sowieso slecht voor je.
ja precies, daar ben ik dus bang voor dat ik de dag erna depressief word. Weet jij of dat ook gebeurt als je 2 a 3 drankjes drinkt? of heb jij daar nooit last mee gehad?

gheghe, ja teveel is nooit goed, en dat was echt mijn valkuil, hoop dat ik mezelf een beetje onder controle kan houden daarmee. wat dat betreft wel goed nu die pillen, dan heb ik een goede reden iig om me te gedragen haha. hoef ik me de dag na het zuipen ook niet zo te schamen wat ik nou weer heb uitgevroten ofzo
  Moderator vrijdag 28 november 2008 @ 01:14:35 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63584339
Hey Murmeli
hoe je reageert op alcohol met AD verschilt heel erg per persoon. Een vriendin van me kon zuipen wat ze wilde maar ze voelde er helemaal niets van

zelf merk ik dat het veel harder aankomt dan vroeger. Ik tel nu ook 1 glas voor 2. Ik ben overgestapt op bier omdat ik dan meer kan drinken zonder meteen aangeschoten te worden. Na 1 wijntje ben ik al aangeschoten

als het bij een paar biertjes blijft dan heb ik de volgende dag nergens last van. Maar vanaf een biertje of 4 a 5 ben ik de volgende dag zwaar down. Als ik flink ga stappen calculeer ik dat ook in, het is niet anders
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 3 december 2008 @ 17:27:29 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63729708
Ik zal het een beetje uitproberen allemaal. tot nu toe heb ik het idee dat ik ook snel dippig word na een paar drankjes, en zeker een paar dagen achter elkaar. nu dus maar weer even een paar weken niks drinken ingelast. heb nu nog koppijn van afgelopen weekend teveel dingen doen (niet van die 2 drankjes per dag denk ik) dus moet weer ff rustig aan doen.
damn...kan echt nergens meer tegen
  woensdag 3 december 2008 @ 17:29:12 #20
235640 anna_nasje
is een meisje!
pi_63729745
Als je depressief bent is alleen drinken toch al genoeg?
  woensdag 3 december 2008 @ 17:29:54 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63729762
haha was het maar zo'n feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')