Hoi,
Ik weet niet of het Ok is dat ik er een nieuw topc over open of dat ik het in het andere topc over medicijnen moet zetten maar dit leek me handiger...
Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen/meningen van mensen over het drinken van alcohol als je antidepressiva gebruikt. De psychiater had mij verteld dat meer dan 1 a 2 drankjes niet verstandig is, omdat dan je medicijnen niet meer (goed) werken en omdat je anders op alcohol kan reageren door de medicijnen.
Heeft iemand hier wel eens gemerkt dat de AD niet meer werken door het afentoe drinken van meer dan 2 drankjes? Of heeft dat geen invloed als je dat een enkele keer doet?
Zelf heb ik dit weekend voor het eerst iets gedronken sinds ik met de AD (citalopram) ben begonnen een maand geleden. Voor die tijd had ik ook al een paar maanden niks gedronken. Het enige dat ik nu merkte was dat ik na 3 wijntjes best wel aangeschoten was en 's nachts heel slecht kon slapen. 's morgens had ik ook een beetje een kater maar die was na een goede douche weg. De dag erna had ik 2 wijntjes op en toen nergens last van. 3 doe ik dus maar niet meer, dat is blijkbaar te veel. Heb verder niet echt het idee dat mn medicijnen nu niet meer werken ofzo, was vandaag iets opgefokter dan de afgelopen dagen maar dat kan ook toeval zijn denk ik? Niet dat ik van plan ben om elk weekend zwaar aan de zuip te gaan, maar in de december maand met alle leuke feestjes en nog een leuk weekendje weg te gaan, vind ik het wel leuk om wat te kunnen drinken, maar natuurlijk niet dat mn medicijnen dan niet meer werken want het gaat nu net een beetje beter met me

Ik hoor graag jullie ervaringen en of jullie wel/geen/weinig alcohol drinken vanwege de medicijnen.
Thanks!