abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110103078
Ik heb nu een losse magnetron en een oventje (zo'n klein ding van zelfde formaat als magnetron). Op zich bevallen deze goed, maar de oven begint wat aftands te worden en ik wil dan liever 1 apparaat ipv. 2 losse.

Nu zat ik eens te kijken naar een combimagnetron. Over de ovenfunctie van zulke apparaten lees ik uiteenlopende verhalen. Ik ben geen extreme keukenprins oid :P Enige wat ik wel eens in de oven maak zijn diepvriespizza's, ovenbroodjes en lasagna. Ik zit te kijken naar bijv. een Samsung combimagnetron van rond de 150 euro. Kan ik met zo'n ding bovenstaande producten nog wel bereiden? Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? Die apparaten hebben allemaal hetelucht en grillstand en gaan boven de 200-220 graden. Dat moet toch voldoende zijn voor pizza's e.d.? Een oven is imo geen rocket science. Het is warme lucht. Waarom gaan er dan verhalen rond dat diepvriespizza's niet gaar worden in zo'n ding?

Iemand verder nog tips voor een specifiek apparaat, of welke absoluut niet te kopen?
pi_110103257
Mijn ervaring met die dingen (mijn oven-kookkunsten gaan niet veel verder dan die van jou) is dat het prima werkt. waar die verhalen vandaan komen weet ik niet...
_________________O_________________
  maandag 9 april 2012 @ 18:37:49 #3
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_110103289
Werkt prima.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_110103341
Op sommige van die dingen werkt de temperatuurinstelling niet echt. Brood droogt uit en blijft wit bij het afbakken en zo.
Maar dat zijn gewoon hele gare dingen, over het algemeen werken ze prima :) heb er zelfs een keer sponge cake in gebakken en dat zou heul lastig moeten zijn in zo'n ding.
  maandag 9 april 2012 @ 18:42:46 #5
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110103480
Ieder apparaat moet je leren kennen maar Samsungs zijn echt goed.
Het zijn ook eens heel diepe magnetrons met een draaiplateau waardoor je diepvriespizza niet kan mislukken.
Als je 'm doorhebt kun dingen bakken zonder voor te verwarmen waardoor je enorm veel energie bespaart,
Wie dit leest is gek
pi_110117454
Ok thanks, dat zijn iig al positieve geluiden :) Zal binnenkort eens wat uitgebreider kijken welk model het wordt.
pi_110118644
Ik heb ook slechte ervaringen hoor (btw met een samsung). Stokbroden en pizza's gaan wel oke. Hoewel deze vaak langer nodig hebben dan op de verpakking staat. Casi di mama pizza's zijn na een eeuwigheid nog niet gaar.Lasagna produceren gaat dan ook denk ik niet in elke combi-maghnetron werken. Maar er zullen vast wel combi-magnetrons zijn die wel fatsoenlijk functioneren.

Tips bij het gebruik ervan: doe de deur tussentijds niet open. Er gaat zo erg veel warmte verloren, zolang de timer nog loopt slaat de ventilator ook vaak aan, waardoor die kutmagnetrons alle warme lucht naar buiten blazen (geen idee welke malloot dat zo heeft geprogrammeerd).
Eerst denken, dan typen
pi_110118802
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:28 schreef Piger het volgende:
Ik heb ook slechte ervaringen hoor (btw met een samsung). Stokbroden en pizza's gaan wel oke. Hoewel deze vaak langer nodig hebben dan op de verpakking staat. Casi di mama pizza's zijn na een eeuwigheid nog niet gaar.Lasagna produceren gaat dan ook denk ik niet in elke combi-maghnetron werken. Maar er zullen vast wel combi-magnetrons zijn die wel fatsoenlijk functioneren.

Tips bij het gebruik ervan: doe de deur tussentijds niet open. Er gaat zo erg veel warmte verloren, zolang de timer nog loopt slaat de ventilator ook vaak aan, waardoor die kutmagnetrons alle warme lucht naar buiten blazen (geen idee welke malloot dat zo heeft geprogrammeerd).
als je een pizza of lasagna erin doet, wordt dat kaaslaagje dan wel goudkleurig en hard? (evt. na een iets langere bereidingstijd dan op de verpakking).
pi_110133633
Bij sommigen is de overnfunctie minder, gewoon even navragen in een winkel (of zelf even rondspeuren op het internet) welke een goed ovenfunctie hebben. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:17:54 #10
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_110271675
Sharp produceert wel goede combimagnetrons! Ik ben in iedere geval (nog) zeer tevreden met de mijne :)
pi_110273962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:17 schreef bellabeauti het volgende:
Sharp produceert wel goede combimagnetrons! Ik ben in iedere geval (nog) zeer tevreden met de mijne :)
Zag idd van Sharp ook een paar interessante staan. Zag verder nog wel verschillen qua rekjes e.d. om dingen in de oven te leggen. Sommigen hebben alleen het glazen draaischijfje van de magnetron (met een rekje erbij als verhoging) en anderen echt van die roosters die normale ovens ook hebben. Zo'n normaal rooster lijkt me eigenlijk wel beter.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:13:20 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_110274034
- neem een goede (meestal de wat duurdere)
- Neem een goed merk
- Voorverwarmen
- Dokter uit welke standen er zijn en zorg dat je weet hoe hij werkt

dan komt het wel goed
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_110275599
Als jij gewoon voor normaal gebruik een oven nodig hebt is een combimagnetron meer dan voldoende hoor. En dat de meestal wat duurdere beter zijn, dat hoeft niet persé.

Heb zelf altijd hele goedkope gehad die jaren meegingen, als dat ding te vies wordt dat je 'm niet meer goed schoon krijgt kan je 'm dan gewoon weggooien en een nieuwe kopen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  zondag 15 april 2012 @ 04:46:30 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_110340495
Ik heb sinds vorig jaar een Whirlpool FT338, met crisp plaat (handig voor pizza's e.d.)
Die was destijds als beste gestest door de consumentenbond (de FT337, zonder crisp in elk geval)
Deze 338 kostte toen ¤280,- maar de 337 kostte toen ¤230,-
ik neem aan dat ze in prijs gedaald zijn.

Voordeel van deze combi is dat de oven erg goed is en zeker die crispplaat is wat mij betreft een uitkomst, zelfs casa di mama pizza's komen knapperig uit de oven.
(bij vorige ovens wilde de bodem niet knapperig worden en bleef slap)
Taarten en quiches gaan ook prima.
Enige nadeel is dat ik 'm een standje hoger moet zetten om de juiste temperatuur te krijgen, voor 180 graden moet ik 190 graden instellen, voor 210 graden moet ik 'm op 225 zetten.
210 is dus zeg maar de max, tenzij ik de grillstand er ook bij aanzet, dan haalt ie de 240 (maar dan is gegratineerde kaas snel geblakerde kaas) (alles gemeten met een analoge frituurthermometer)
Volgens de consumentenbond waren er (een jaar geleden) geen concurenten waarbij de ovenstand zo goed was.

en magnetron, da's altijd wel goed.. gaat tot 950watt maar 90.160.350,500,650 en 750watt kan ie ook hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door SiGNe op 15-04-2012 05:09:21 ]
pi_110341305
Crisp zie ik idd ook soms staan. Wat houdt dat dan in? (wat doet ie dan precies extra?)
  zondag 15 april 2012 @ 09:40:52 #16
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110341641
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 09:14 schreef Palomar het volgende:
Crisp zie ik idd ook soms staan. Wat houdt dat dan in? (wat doet ie dan precies extra?)
Pizzabodem vaak karton.
De crispplaat is een stalen plaat die tijdens de voorverwarming zo heet wordt dat je ahw extra onderverwarming hebt en daarmee de bodem beter bakt.
En met een lekkere bodem de hele pizza is lekkerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 15-04-2012 18:37:34 ]
Wie dit leest is gek
  zondag 15 april 2012 @ 18:10:03 #17
45 SiGNe
pi_110358710
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 09:14 schreef Palomar het volgende:
Het is een speciale plaat met anti-aanbaklaag, door gebruik te maken van oven, grill én magnetron wordt die plaat flink heet en zorgt dus voor onderwarmte.
Je kan het ook gebruiken voor taartbodems en om kipfiletjes in 6 minuten krokant en gaar te krijgen, het is dus niet alleen voor pizza's.

Die Whirlpool van mij heb je ook nog in een nóg duurdere variant, de FT339, die heeft naast combi en crisp ook nog eens een stoomfunctie.
Persoonlijk vond ik dat dan net teveel van het goede.
pi_110359436
Thnx voor de info beiden :) Zo'n crisp-functie is dan idd ook wel handig. Zag die Whirlpool toevallig ook staan bij de mediamarkt voor iets van 210 euro. Was ook al een kanshebber :)
  zondag 15 april 2012 @ 18:39:14 #19
45 SiGNe
pi_110359793
En die krijgt ook het hoogste cijfer van de consumentenbond, 7,3 gemiddeld, anderen zitten rond de 6/6,5

Ik heb er zelf in elkg eval geen sprijt van dat ik voor deze heb gekozen, gebruik 'm ook erg regelmatig. (straks weer voor 2 kipfiletjes met honing-karamelsaus en geitenkaas)
pi_110361433
Ik heb een LG Duochef, Wouter Klootwijk is er helemaal weg van. Ik zie wel een nadeel. Het verwarmingselement zit aan een kant (in dit geval de linkerkant). Mooier is het als het verwarmingselement door de hele magnetron zit.

Nu heb ik wel eens iets gemaakt en dat de ene kant sneller gaar zou zijn. Dat kan je voorkomen door het halverwege om te draaien.
pi_110386870
klinkt herkenbaar. Onze combimagnetron geeft ook geen knapperige pizzabodems en de tijd is bijna altijd iets langer dan aangegeven. De kaaskorst op lasagne/pizza/stokbroodjes is meestal geen probleem. Gewoon iets langer erin als het te bleek is of op het hogere rekje zetten. Niet al te lang, want dan gaat het wel snel zo net onder de grill. Bij de volgende wil ik ook zo'n crispplaat.
  maandag 16 april 2012 @ 17:03:30 #22
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_110401713
Die hoogte, dat doet 't 'm. Altans als de verwarmingsspiraal boven in de oven zit.
Als de bovenkant van de pizza/lasagne/appeltaart te bleek is moet ie dichter bij het verwarmingselement.
Maar wat ook helpt is NIET voorverwarmen maar de pizza iets langer in de oven houden.
Tijdens het opwarmen brandt de spiraal continu en wordt de bovenkant alvast gebakken.
Moet een pizza 12 minuten dan zet je 'm op 15 minuten en laat daarna 'm ook nog 5 minuten staan terwijl de oven uit staat maar nog gloeiend heet is. Scheelt ook veel energie.
Wie dit leest is gek
pi_110476230
Ik heb net een zoektocht gehad naar een goede betaalbare combi. Vorige week woensdag Whirepool FT 337 SL gekocht (beste koop consumentenbond). Erg tevreden mee, kan veel mee en doet het goed. Kost +/- ¤ 180,-. Lange termijn ervaring heb ik niet :P
  woensdag 18 april 2012 @ 14:44:54 #24
45 SiGNe
pi_110485176
Vraag ik me toch af of je de crisp-stand niet "mist"
Had je niet liever iets meer uitgegeven zodat je dat ook had?
Of heb je het idee "waarom? Werkt nu ook prima, toch?"...
pi_110486228
Crisp stand, wasda?

Edit: excuus, lees nu wat meer naar boven... Al diverse pizza's in gemaakt, leg ik op bakpapier op rooster, ook m'n eigen pizzadeegbaksels komen er heerlijk uit (die van dr oetker ook).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')