Ik kwam één keer vanaf station richting Emmaviaduct toen daar een chick stond te liften. Ze moest naar Utrecht, ik ben doorgeredenquote:
het lijkt mij eigenlijk wel gezellig somsquote:Op zondag 8 april 2012 20:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat idd
En anders nog niet waarschijnlijk.
julianaviaduct neem ik aan?quote:Op zondag 8 april 2012 20:51 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik kwam één keer vanaf station richting Emmaviaduct toen daar een chick stond te liften. Ze moest naar Utrecht, ik ben doorgeredenIk namelijk niet
![]()
Ze staan altijd bij het Emmaviaduct (bij Station). En dan met een bordje 'Amsterdam'quote:Op zondag 8 april 2012 20:53 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
julianaviaduct neem ik aan?
daar staan ze altijd.
zie ze daar wel eens staan maar altijd met die achterlijke bestemmingen
Julianaviaduct bestaat nietquote:Op zondag 8 april 2012 20:53 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
julianaviaduct neem ik aan?
daar staan ze altijd.
zie ze daar wel eens staan maar altijd met die achterlijke bestemmingen
quote:Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ze staan altijd bij het Emmaviaduct (bij Station). En dan met een bordje 'Amsterdam'
huh?quote:Op zondag 8 april 2012 20:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Julianaviaduct bestaat nietEmmaviaduct, iets meer precies: het is officieel de Brailleweg richting Emmaviaduct
Jan Mulderquote:Op zondag 8 april 2012 20:56 schreef Cat22 het volgende:
Tot dusver één keer gedaan. De lifter moest ook naar mijn eindbestemming die een kleine 20 km verderop was. Dan zit je niet te lang met elkaar opgescheept dacht ik nog. Tot we in de file reden. Nog een uur met elkaar in de auto gezeten.![]()
Maar ik zal het niet vaak doen, ik vind het toch wat akelig als vrouw alleen in de auto.![]()
Ow, en jaren geleden heb ik een Postbank blauwe leeuw laten staan.Dat was balen, want later hoorde ik dat het een actie was waarmee je 1000 euro kon winnen als je tijdens het rijden zijn identiteit raadde (was een bekende Nederlander).
Dat is wel jammer jaquote:Op zondag 8 april 2012 20:56 schreef Cat22 het volgende:
Ow, en jaren geleden heb ik een Postbank blauwe leeuw laten staan.Dat was balen, want later hoorde ik dat het een actie was waarmee je 1000 euro kon winnen als je tijdens het rijden zijn identiteit raadde (was een bekende Nederlander).
je kan beter bij de europalaan gaan staan als je naar amsterdam moetquote:Op zondag 8 april 2012 20:58 schreef Eenskijken het volgende:
wtf.. groningen? daar wil je toch niet dood gevonden worden,,,
maar wat is er raar aan het bordje 'amsterdam'?
quote:
Neem je ze niet mee als je alleen bent, of juist wel?quote:Op zondag 8 april 2012 20:53 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb wel eens lifters meegenomen, maar het hangt erg af van een aantal factoren.
- Waar ga ik heen?
- Wat voor mensen gaat het om?
- Wat voor bui ben ik?
- Rij ik alleen?
Als dit waar is, en je wordt genoemd in dat boek is het wel tofquote:Op zondag 8 april 2012 21:06 schreef gehaktballetjes het volgende:
keer gehad dat ik met een vriend naar spanje reed voor een vakantie.
komen we in luxemburg bij tankstation twee dames tegen die naar barcelona wouden, wij moesten wat verder.
Waren twee wat meer alternatieve dames zeg maar, knap maar wel een beetje anders gekleed.
Eerste half uur zit je wat ongemakkelijk in de auto maar daarna veel gebabbeld.
omste beurten rijden en plek verwisselen.
Toen met de gekke kop bedacht dat we nog nooit aan de cote-dazur waren geweest en daar dus heen.
hele dag beetje aan strand lopen zuipen en zwemmen en toen ergens achteraf een hotelletje gepakt (wat is het daar duur zeg).
laat ik het zo zeggen, die hele nacht heb ik en die vriend geen oog dicht gedaan..
die meiden waren knotsgek en super gemakkelijk, we hebben toen nog een extra nacht geboekt en smiddags geslapen
De reis naar barcelona was een en al geiligheid, gewoon gepijpt worden terwijl je rijdt en vrachtwagen chauffeurs toeteren (was pre gsm camera tijdperk).
in barcelona nog paar dagen met die dames opgetrokken en toen door naar ons huisje.
daar weer een paar dagen liggen knallen als een stel bonobo apen.
Niks was die dames te gek, switchen, elkaar verwennen en ons teasen om ons daarna de beurt van ons leven te geven.
Helaas was dat pre hyves, pre facebook tijdperk en aangezien ze ook geen nummer hadden hebben we ze nooit meer ontmoet daarna.
de resterende paar dagen hebben mijn maat en ik bijgeslapen en alleen nog een beetje op strand en terras laf bier gezopen. we waren zo afgeneukt dat zelfs topless meiden in strings ons niet meer bekoorden.
Recentelijk heeft die vriend ze weer gevonden via facebook.
Blijkt dat een van die dames gewoon nu een hoge functie heeft in den haag en de ander part-time verdienstelijk schrijfster. ze heeft zelfs een boek dat gaat over haar wilde periode, die ga is dus besteld
Ik wil op dit moment nergens dood gevonden wordenquote:Op zondag 8 april 2012 20:58 schreef Eenskijken het volgende:
wtf.. groningen? daar wil je toch niet dood gevonden worden,,,
maar wat is er raar aan het bordje 'amsterdam'?
Bij voorkeur als ik niet alleen rijquote:Op zondag 8 april 2012 21:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neem je ze niet mee als je alleen bent, of juist wel?
Ik zou dat inderdaad ook nooit doen, maar een kerel zou ik denk ik ook niet zo snel meenemenquote:Op zondag 8 april 2012 21:13 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Bij voorkeur als ik niet alleen rij
Ik zou sowieso nooit 2 lifters meenemen als ik alleen rij, misschien wel één lifter als ik alleen ben.
tegenwoordig weet je maar nooit inderdaadquote:Op zondag 8 april 2012 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik zou dat inderdaad ook nooit doen, maar een kerel zou ik denk ik ook niet zo snel meenemen![]()
Misschien een vrouw wel, al kan die ook een mes oid uit d'r tasje toveren natuurlijk
Of heb ik teveel films gekeken en de krant gelezen?
Achja het hangt er denk ik heel erg vanaf waar je het doet....zie ze hier nog regelmatig staan vlakbij het station(Groningen)...en ik lees weinig(niks) over dode lifters die langs de weg gevonden worden, dus het kan nog steedsquote:Op zondag 8 april 2012 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik zou dat inderdaad ook nooit doen, maar een kerel zou ik denk ik ook niet zo snel meenemen![]()
Misschien een vrouw wel, al kan die ook een mes oid uit d'r tasje toveren natuurlijk
geven die lifters niet gewoon op?quote:Op zondag 8 april 2012 21:17 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Achja het hangt er denk ik heel erg vanaf waar je het doet....zie ze hier nog regelmatig staan vlakbij het station(Groningen)...en ik lees weinig(niks) over dode lifters die langs de weg gevonden worden, dus het kan nog steeds
Volgens mij gebeurt er in Nederland nooit echt iets met lifters. Als je het gewoon bij studenten houdt en niet zes Oost-Europeanen meeneemtquote:Op zondag 8 april 2012 21:15 schreef RedFever007 het volgende:
In mijn geval precies andersom natuurlijkquote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt er in Nederland nooit echt iets met lifters. Als je het gewoon bij studenten houdt en niet zes Oost-Europeanen meeneemt
Ik bedoel ook dat je nooit leest dat lifters de liftgevende iets aandoen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
In mijn geval precies andersom natuurlijkIk rij en neem een lifter mee. Zelf ga ik niet liften
Goed punt inderdaadquote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef Life2.0 het volgende:
bang zijn voor lifterswant ze gaan vrijwillig de hele dag buiten staan ipv oudjes beroven?
kijk, die alto wijven zijn leuk maar die kerels moet ik nietquote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef Life2.0 het volgende:
bang zijn voor lifterswant ze gaan vrijwillig de hele dag buiten staan ipv oudjes beroven?
Heb inderdaad wel eens gezien dat iemand stopte....maar of dat altijd gebeurd is indd de vraag..ik ga niet staan wachten tot dat gebeurdquote:Op zondag 8 april 2012 21:18 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
geven die lifters niet gewoon op?
ik zie ze wel altijd staan maar nooit dat ze meegenomen worden ofzo
of heel flauw...50 meter voorbij ze remmen, komen ze eraan lopen en dan weer wegrijden.quote:Op zondag 8 april 2012 21:25 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Heb inderdaad wel eens gezien dat iemand stopte....maar of dat altijd gebeurd is indd de vraag..ik ga niet staan wachten tot dat gebeurd
quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
of heel flauw...50 meter voorbij ze remmen, komen ze eraan lopen en dan weer wegrijden.
vooral leuk als het regent en ze hun beschutte plek moeten verlaten
Ik ben serieus een keer iemand tegengekomen die een helm bij zich hadquote:Op zondag 8 april 2012 20:54 schreef Life2.0 het volgende:
Als ze een helm meehebben wel
Op de fiets mogen ze zo achterop
en dan aan stukken snijden en in het kanaal dumpen hihiquote:Op zondag 8 april 2012 21:31 schreef bobbernaut het volgende:
Hahaha gewoon meisjes meenemen dan deur op slot.
Daarna naar een bedrijfsterrein en dan....
er moet nog wat tussen hihihihihihhiihiquote:Op zondag 8 april 2012 21:39 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
en dan aan stukken snijden en in het kanaal dumpen hihi
Die gaan opslot zodra ik wegrijquote:Op zondag 8 april 2012 22:50 schreef Life2.0 het volgende:
al die mensen die bang zijn dat ze je auto jatten, je doet zeker ook de deuren op slot als je bij een stoplicht staat?
Ja, en als jij ja tegen haar gezegd hebt draait zij zich om: Ja jongens, kom maar, we kunnen meerijden...quote:Op zondag 8 april 2012 20:51 schreef Nuchterheid het volgende:
Als het een leuke dame is zou ik het misschien overwegen.
mits betekent op voorwaarde datquote:
en toen werd je wakkerquote:Op zondag 8 april 2012 21:06 schreef gehaktballetjes het volgende:
keer gehad dat ik met een vriend naar spanje reed voor een vakantie.
komen we in luxemburg bij tankstation twee dames tegen die naar barcelona wouden, wij moesten wat verder.
Waren twee wat meer alternatieve dames zeg maar, knap maar wel een beetje anders gekleed.
Eerste half uur zit je wat ongemakkelijk in de auto maar daarna veel gebabbeld.
omste beurten rijden en plek verwisselen.
Toen met de gekke kop bedacht dat we nog nooit aan de cote-dazur waren geweest en daar dus heen.
hele dag beetje aan strand lopen zuipen en zwemmen en toen ergens achteraf een hotelletje gepakt (wat is het daar duur zeg).
laat ik het zo zeggen, die hele nacht heb ik en die vriend geen oog dicht gedaan..
die meiden waren knotsgek en super gemakkelijk, we hebben toen nog een extra nacht geboekt en smiddags geslapen
De reis naar barcelona was een en al geiligheid, gewoon gepijpt worden terwijl je rijdt en vrachtwagen chauffeurs toeteren (was pre gsm camera tijdperk).
in barcelona nog paar dagen met die dames opgetrokken en toen door naar ons huisje.
daar weer een paar dagen liggen knallen als een stel bonobo apen.
Niks was die dames te gek, switchen, elkaar verwennen en ons teasen om ons daarna de beurt van ons leven te geven.
Helaas was dat pre hyves, pre facebook tijdperk en aangezien ze ook geen nummer hadden hebben we ze nooit meer ontmoet daarna.
de resterende paar dagen hebben mijn maat en ik bijgeslapen en alleen nog een beetje op strand en terras laf bier gezopen. we waren zo afgeneukt dat zelfs topless meiden in strings ons niet meer bekoorden.
Recentelijk heeft die vriend ze weer gevonden via facebook.
Blijkt dat een van die dames gewoon nu een hoge functie heeft in den haag en de ander part-time verdienstelijk schrijfster. ze heeft zelfs een boek dat gaat over haar wilde periode, die ga is dus besteld
zo'n z750 rammelt natuurlijk aan alle kanten he.quote:Op maandag 9 april 2012 01:15 schreef Z750 het volgende:
Ja, bij het tankstation stond een meisje met een kapotte scooter, vroeg of ze bij mij achterop de motor mocht, 5km verder op om naar huis te komen. Ze stapte doodsbang weer van de motor af. Ik zei nog pak maar goed vast maar dat durfde ze volgens mij niet, en dan schuif je aardig wat heen en weer
Maar verder kom ik zo nooit tegen, en als ze niet met een kapot voertuig oid staan dan zou ik het denk ik ook nooit doen. Koop zelf lekker vervoer.
Twee Poolse studentes dan?quote:Op zondag 8 april 2012 21:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt er in Nederland nooit echt iets met lifters. Als je het gewoon bij studenten houdt en niet zes Oost-Europeanen meeneemt
Hoezo als vrouw?quote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Karina het volgende:
Ik neem nooit lifters mee, als vrouw alleen vind ik dat toch te link
lief ja Nikkyquote:Op maandag 9 april 2012 16:47 schreef nikky het volgende:
Ik neem wel eens lifters mee.
Drie of vier weken geleden nog. In Bad Nieuweschans ging de trein niet verder en deze jongeman moest naar Leer. De bus kwam pas over een uur. Het regende en de jongeman had zijn arm in het gips. Hij vroeg of hij een stukje met mij mee mocht rijden en dan wilde afzetten bij een bushalte zodat hij alsnog naar Leer kon.
Geen probleem.
*sarcasme aanquote:
heel aardig van je, maar wtf, die vrienden van hem lieten hem in de steek?quote:Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef borbit het volgende:
tijdje terug een lifter die met vrienden vanuit denemarken was komen fietsen. Maar zijn fiets was kapot gegaan onderweg, en hij zou dus liften naar amsterdam om z'n vrienden weer te meeten een paar dagen later. (was op duitse grens).
Gast maar meegenomen naar Leiden, 2 dagen bij me thuis laten slapen en uit een paar oude fietsen een nieuwe fiets voor hem samengesteld. Waarmee ie naar Amsterdam kon fietsen.
Hij was er superblij mee, en heeft 2 keer heel lekker gekookt voor ons.
Lift zelf ook vaak, en neem regelmatig lifters mee. Nooit enig probleem gehad. Slaat ook nergens op, als je iemand wil beroven kun je dat ook gewoon op straat doen.
Of je neemt zoals mijn vriendin alleen de hele mooie meiden meequote:Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef Karina het volgende:
Ik neem nooit lifters mee, als vrouw alleen vind ik dat toch te link
Eerlijk gezegd zie ik eigenlijk zelden lifters staan en als ik zie zijn het meestal van die hippies met rugzakken.quote:Op maandag 9 april 2012 19:06 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Of je neemt zoals mijn vriendin alleen de hele mooie meiden mee
wut, staat dat in leasecontractenquote:Op maandag 9 april 2012 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, niet meer,sinds de leasemaatschappij dat in de voorwaarden zette. Voorheen wel, mensen die gestrand waren op vliegveld in Münster bijvoorbeeld, nam ik dan mee en zette ze in Deventer voor het station af.
Mensen zonder eigen auto vind ik misschien nog wel zieliger dan een lifter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef thaeastwood het volgende:
Ik mag geen lifters meenemen. Staat in mijn lease contract .
Ja man extra salaris in de vorm van een auto is zo not-donequote:Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Mensen zonder eigen auto vind ik misschien nog wel zieliger dan een lifter.
Nou weet je, het is gewoon niet je eigen auto. Maar als ik sommige van die kwakrmannetjes erin zie zitten denken ze niet alleen dat de auto van hen is, maar ook beide weghelften.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ja man extra salaris in de vorm van een auto is zo not-done
Dat is eerder het gedrag wat je dan afkeurt en terecht.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nou weet je, het is gewoon niet je eigen auto. Maar als ik sommige van die kwakrmannetjes erin zie zitten denken ze niet alleen dat de auto van hen is, maar ook beide weghelften.
sowww, wat een gave vrinden heb jij zeg xDquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:00 schreef gehaktballetjes het volgende:
Ik lifte zelf trouwens ook toen ik naar de middelbare school ging.
Op een dag sta ik op de liftersplek en het was al laat en begon te schemeren.
Komt er een auto met gierende banden van de rotonde en remt keihard naast me met rokende banden.
Zitten 4 mannen in met bivakmutsen en eentje een pistool.
Instappen en je bek houden of je gaat eraan.
Dus met bevende knietjes die auto in (was 16 of zo).
ik zit tussen twee kerels met bivakmutsen in die gewoon niks zeiden.
had in mijn jaszak een zakmes zitten en zat al te denken hoe ik ze neer moest steken, welke volgorde.
de man op passagiersstoel met pistool, of eerst de grootste naast me.
opeens stoppen ze voor de stamkroeg, stappen uit, trekken bivakmuts af en zeggen: rondje bier van jou. Paar bekenden van mij die lollig waren
(pistool was een alarmpistool die je net over de grens makkelijk kan kopen).
ze hebben met die kutgeintjes ook nog de krant gehaald.
ging er een rijden zonder bivakmuts en de bijrijder hield dat neppistool tegen zijn hoofd
toen konden zulke grappen nog, nu zou je direct een arrestatie team op je dak hebbenquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
sowww, wat een gave vrinden heb jij zeg xD
gr gr
TOEN hadden we ook nog geen last van terroristen, helaas is dat nu naders. Andere tijden, andere regels.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:09 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
toen konden zulke grappen nog, nu zou je direct een arrestatie team op je dak hebben
Jawel, geheime Israelische agenten, katholieke Ieren en rare basken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef borbit het volgende:
[..]
TOEN hadden we ook nog geen last van terroristen, helaas is dat nu naders. Andere tijden, andere regels.
Daar had Pietverdriet het ook al over, maar wat is de gedachte daarachter?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:20 schreef thaeastwood het volgende:
Ik mag geen lifters meenemen. Staat in mijn lease contract .
nee toen waren ze er ook.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef borbit het volgende:
[..]
TOEN hadden we ook nog geen last van terroristen, helaas is dat nu naders. Andere tijden, andere regels.
zelfde als roken?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar had Pietverdriet het ook al over, maar wat is de gedachte daarachter?
Dat lijkt me stug, want dan mag je helemaal geen mensen vervoeren. Lijkt me niet dat een verzekering onderscheid maakt tussen bijv je teamgenoten van voetbal of lifters.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:00 schreef gehaktballetjes het volgende:
serieus, zal verzekeringtechnisch zijn denk ik.
Lease-maatschappij is de eigenaar, zo mag je ook niet roken in de auto.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, want dan mag je helemaal geen mensen vervoeren. Lijkt me niet dat een verzekering onderscheid maakt tussen bijv je teamgenoten van voetbal of lifters.
Maar bij roken snap ik de achterliggende gedachte wel, stinkende auto en dus lagere restwaarde. Maar wat is de reden dat lifters niet toegestaan? Gewoon omdat het kan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:26 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Lease-maatschappij is de eigenaar, zo mag je ook niet roken in de auto.
Is er controle op? Nee.
Kost extra brandstofquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar bij roken snap ik de achterliggende gedachte wel, stinkende auto en dus lagere restwaarde. Maar wat is de reden dat lifters niet toegestaan? Gewoon omdat het kan?
Wat een onwetende reactie, vroeger was er juist veel meer terrorisme in Europa. Vooral links-extremisme en separatisme.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:28 schreef borbit het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 april 2012 20:53 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb wel eens lifters meegenomen, maar het hangt erg af van een aantal factoren.
- Waar ga ik heen?
- Wat voor mensen gaat het om?
- Wat voor bui ben ik?
- Rij ik alleen?
Imho nog steeds geen sterke argumenten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:29 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Kost extra brandstof
Viezigheid
Verbod op taxi diensten
Ik heb collega's gehad die in het weekend taxi-diensten reden met de bedrijfsauto. Inmiddels ontslagen haha.
Jij snapt 't. Dan heb je straks hopelijk een goede hulp die je helpt en heb je er waarschijnlijk een goede vriend bij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:11 schreef PalmRoyale het volgende:
Vanmiddag nog iets leuks meegemaakt. Mijn vriendin en ik hebben onlangs een 13 mtr casco gekocht die ik ga betimmeren (ben scheepstimmerman geweest) en daarom ben ik vandaag naar een houthandel gegaan om een teak stam uit te zoeken. Op de terugweg stond een jongen te liften en die nam ik mee. We praatten wat en op een gegeven moment vroeg ik 'm wat voor opleiding hij doet, doet hij dus de opleiding scheepstimmeren. Ik zeg tegen 'm dat ik zelf 15 jr als scheepstimmerman heb gewerkt en dat ik binnenkort ons casco ga betimmeren en dat ik net een stam heb uitgezocht en of ie dat casco wil zien. Dat wou hij dus wel dus ik met hem naar de loods gereden waar ons casco ligt. Nog wat meer praten over z'n opleiding en hij kan dus geen stageplek vinden waarop ik hem aanbied dat ie bij mij mag komen stagelopen. Ik zei tegen 'm dat ik dan wel geen leerbedrijf ben maar dat ik 'm meer kan leren dan een werf waar ie als stageloper alleen maar rotklusjes krijgt, dat ie bij mij alles te doen zal krijgen wat je maar kan tegenkomen. Nu heb ik volgende week een afspraak bij 'm op school om het te bespreken.
En ik kan mijn kennis overdragen aan de volgende generatie en hij kan mooi een zakcentje verdienen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij snapt 't. Dan heb je straks hopelijk een goede hulp die je helpt en heb je er waarschijnlijk een goede vriend bij.
of je kan het zien als een goede daad doen, iemand helpen.. als niemand erlkaar in de wereld hielp dan was het er ook niet veel beter op geworden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:56 schreef Gulmez het volgende:
Waarom zou je van je laten profiteren, laat ze lekker betalen zoals iedereen moet doen, echt mensen die anderen voor de lol meenemen die laten gebruik van zich maken..
Of ze zijn misschien niet zo bekrompen als jij.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:56 schreef Gulmez het volgende:
Waarom zou je van je laten profiteren, laat ze lekker betalen zoals iedereen moet doen, echt mensen die anderen voor de lol meenemen die laten gebruik van zich maken..
quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:02 schreef Gulmez het volgende:
Wat doe normaal, de benzine is bijna 2 euro welke gek gaat mensen gratis meenemen, vaak zijn dat van die hippies, die werkloos zijn en kraken, echt ik walg van die profiteurs.![]()
En ik betaal netjes bijna 2 euro per liter en ik ben bekrompen? ga toch weg man, ik betaal en werk hard, en daarom laat ik niemand mee profiteren, en sowieso als ze betalen neem ik ze ook niet mee, ik ga toch ook niet dom langs de weg staan als ik ergens heen moet, ik zorg voor mezelf, en die domme hip mensen denken dat alles vanzelf komt aanwaaien soms moet je moeite doen in je leven om ergens te komen en niet gaan janken dat we niet in een knuffel maatschapij leven
Ik zou hun ouders een emailtje sturen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:02 schreef Gulmez het volgende:
Wat doe normaal, de benzine is bijna 2 euro welke gek gaat mensen gratis meenemen, vaak zijn dat van die hippies, die werkloos zijn en kraken, echt ik walg van die profiteurs.![]()
En ik betaal netjes bijna 2 euro per liter en ik ben bekrompen? ga toch weg man, ik betaal en werk hard, en daarom laat ik niemand mee profiteren, en sowieso als ze betalen neem ik ze ook niet mee, ik ga toch ook niet dom langs de weg staan als ik ergens heen moet, ik zorg voor mezelf, en die domme hip mensen denken dat alles vanzelf komt aanwaaien soms moet je moeite doen in je leven om ergens te komen en niet gaan janken dat we niet in een knuffel maatschapij leven
Mooie actie van je!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:11 schreef PalmRoyale het volgende:
Vanmiddag nog iets leuks meegemaakt. Mijn vriendin en ik hebben onlangs een 13 mtr casco gekocht die ik ga betimmeren (ben scheepstimmerman geweest) en daarom ben ik vandaag naar een houthandel gegaan om een teak stam uit te zoeken. Op de terugweg stond een jongen te liften en die nam ik mee. We praatten wat en op een gegeven moment vroeg ik 'm wat voor opleiding hij doet, doet hij dus de opleiding scheepstimmeren. Ik zeg tegen 'm dat ik zelf 15 jr als scheepstimmerman heb gewerkt en dat ik binnenkort ons casco ga betimmeren en dat ik net een stam heb uitgezocht en of ie dat casco wil zien. Dat wou hij dus wel dus ik met hem naar de loods gereden waar ons casco ligt. Nog wat meer praten over z'n opleiding en hij kan dus geen stageplek vinden waarop ik hem aanbied dat ie bij mij mag komen stagelopen. Ik zei tegen 'm dat ik dan wel geen leerbedrijf ben maar dat ik 'm meer kan leren dan een werf waar ie als stageloper alleen maar rotklusjes krijgt, dat ie bij mij alles te doen zal krijgen wat je maar kan tegenkomen. Nu heb ik volgende week een afspraak bij 'm op school om het te bespreken.
Jammer, echt jammer. Je werkt hard en hebt geld genoeg en daarvan laat je niemand profiteren? Al kost het je geen geld en zo goed als geen moeite?quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:02 schreef Gulmez het volgende:
Bobben of poolen is geen liftenquote:Op woensdag 11 april 2012 16:46 schreef RadioSlut het volgende:
Nee, ik heb geen rijbewijs en ik ben dat niet van plan.
Wel, als ik met de auto naar een feest ga, met m'n vriend, dan is het wel gebruikelijk dat er iemand of meerdere iemanden meerijden.
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:46 schreef RadioSlut het volgende:
Nee, ik heb geen rijbewijs en ik ben dat niet van plan.
Wel, als ik met de auto naar een feest ga, met m'n vriend, dan is het wel gebruikelijk dat er iemand of meerdere iemanden meerijden.
Wat Piet zegt.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bobben of poolen is geen liften
Alsof alles altijd maar in geld uitgedrukt moet worden. Je doet er iemand een lol mee en je hebt eens een gesprek met iemand anders.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:02 schreef Gulmez het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |