De koppels:quote:In Peking Express 2012 reizen 7 duos in maar liefst 9 verschillende etappes dwars door Zuid Korea en de Filipijnen met een budget van slechts 1 euro per dag , per persoon. Ze zijn volledig op zichzelf aangewezen om vervoer en slaapplaatsen te regelen. (Hun euro/dag mogen ze hiervoor niet gebruiken).
Elke etappe loopt over 2 à 3 dagen en kent aan de basis een gelijkwaardig verloop: De koppels moeten zo snel mogelijk liften van A naar B en aan het eind van elke etappe is er een officiële rangschikking, waarbij 2 plaatsen héél belangrijk zijn: de eerste én de laatste.
Wie aan het eind van elke etappe als eerste bij Sol incheckt, wint een amulet ter waarde van 10.000 euro. Deze amulet is in eerste instantie symbolisch en kan enkel maar verzilverd worden indien het koppel de finale haalt én ook wint.
quote:Bas & Semih
Hans & Robin
Helena & Angelique
Marjolein & Ineke
Natasha & Charissa
Niek & Sander
Quintin & Annebet
Ja, die zijn ook wel tof.quote:Op zondag 8 april 2012 20:46 schreef Morera het volgende:
Ik vind die zussen ook wel grappig, die leuke dikke en die spacende lange
Het blijven Nederlanders hèquote:Op zondag 8 april 2012 20:49 schreef Cat22 het volgende:
Eten en een slaapplek aangeboden krijgen en nog bitchen.
Misschien heeft die off-camera wel een goed woordje gedaan bij de Koreanen?quote:Op zondag 8 april 2012 20:56 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Toch is het gek dat die twee gasten kunnen winnen met hun 'handicap'.
Lijkt mij ook inderdaadquote:Op zondag 8 april 2012 20:56 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Misschien heeft die off-camera wel een goed woordje gedaan bij de Koreanen?
quote:Op zondag 8 april 2012 21:10 schreef Eenskijken het volgende:
die marjolein, jezus christus wat scheld die altijd
Die moeten ze elke week gebruikenquote:
idd, viel me ook op. en dat koppels echt makkelijk aan een lift komen...quote:Op zondag 8 april 2012 21:23 schreef RedFever007 het volgende:
Ligt het aan mij of rijden die Spleetogen allemaal redelijk luxe auto's
Zuid Korea is niet heel arm neequote:Op zondag 8 april 2012 21:23 schreef RedFever007 het volgende:
Ligt het aan mij of rijden die Spleetogen allemaal redelijk luxe auto's
"Iedereen zit daar"quote:Op zondag 8 april 2012 21:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Samsung en al die bedrijven zitten daar idd
Was te verwachten omdat je die danseressen in actie ziet op de filipijnenquote:
Nee joh, irritatiefactorquote:
Ik ook. Had me er wel op verheugd maar valt inderdaad nogal tegen tot nu toe. Die stomme enveloppe ook nog, die slaat echt nergens op.quote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef Ooku het volgende:
Vind het tot nu toe eigenlijk wat tegenvallen/
Welke blik preciesquote:Op zondag 8 april 2012 21:31 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nog ff een paar keer terug gespoeld. Geniaal.
Ja, ik had hem dus ook gemist, maar het is het terugspoelen wel waard.quote:Op zondag 8 april 2012 21:34 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Had hem gevonden(ook even teruggespoeld
)
Klopt. Echter hebben ze tot nu toe alleen nog maar met lange mouwen gelopen in dat koude Korea? Volgende week eens op letten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:58 schreef sjeppert het volgende:
tattoo zit ook op der onderarm. Die heb ik nog niet gezien
Ik wel, tattoo's op haar onderarm heeft ze sowieso, dat zag je bij het opmaken in het voorstelfilmpje...quote:Op zondag 8 april 2012 21:58 schreef sjeppert het volgende:
tattoo zit ook op der onderarm. Die heb ik nog niet gezien
quote:
Inderdaad, tis nog geen schim van het eerste seizoen. Ligt denk ik ook aan Zuid-Korea, wat een vreselijk saai volk.quote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef Ooku het volgende:
Vind het tot nu toe eigenlijk wat tegenvallen/
Nou heb ik zelf geen idee wat voor een programma "iedereen is gek op Jack" is, maar dat zijn wel erg weinig kijkers voor Peking Express.quote:Op maandag 9 april 2012 10:20 schreef Adelante het volgende:
395.000 kijkers...
Weten mensen Net5 niet te vinden ofzo, zelfs de herhaling van iedereen is gek op jack trekt meer kijkers
Ik moet zeggen dat ik dit maar een matig seizoen vind tot nu toe, eerder vond ik het spannender, maar vooral het feit dat het met pasen was is de reden waarom ik het deze keer niet gezien heb. Ik was aan het dinerenquote:Op maandag 9 april 2012 10:20 schreef Adelante het volgende:
395.000 kijkers...
Weten mensen Net5 niet te vinden ofzo, zelfs de herhaling van iedereen is gek op jack trekt meer kijkers
lol dat is wel fail idd.. jammer.quote:Op maandag 9 april 2012 10:20 schreef Adelante het volgende:
395.000 kijkers...
Koreanen zijn prima volk....net als russen en chinezen en weet ik wat.quote:Op maandag 9 april 2012 09:34 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Inderdaad, tis nog geen schim van het eerste seizoen. Ligt denk ik ook aan Zuid-Korea, wat een vreselijk saai volk.
En regelmatig staan ze bij elkaar op een parkeerplaats. Hoe groot is die kans op een traject van 300km dat je op dezelfde plek over moet stappen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lol dat is wel fail idd.. jammer.
[..]
Koreanen zijn prima volk....net als russen en chinezen en weet ik wat.
Ik weet het niet, het gaat allemaal te makkelijk met het liften.. iedereen krijgt een rechtstreekse lift, en dan gaan ze ter plaatse een sullige race doen oid.. het is gewoon niet zo creatief en spannend.
Zal best, maar nog steeds saai en wellicht te modern (betere auto's). Het entertainmentniveau vond ik destijds bij de Russen aanzienlijk hoger liggen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Koreanen zijn prima volk....net als russen en chinezen en weet ik wat..
Ik kan mij herinneren dat dat in voorgaande jaren ook regelmatig voorkwam.quote:Op maandag 9 april 2012 13:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
En regelmatig staan ze bij elkaar op een parkeerplaats. Hoe groot is die kans op een traject van 300km dat je op dezelfde plek over moet stappen.
Rusland en Mongolië ging het liften niet zo eenvoudig. Zeker Mongolië niet. Daar werden de overnachtingen ook veel uitvoeriger belicht.quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat dat in voorgaande jaren ook regelmatig voorkwam.
Jullie zijn volgens mij voorgaande seizoenen aan het ophemelen. Vroeger was alles beter, hè.
Inderdaad. Je wéét dat het allemaal gescript is (net zoals voorgaande seizoenen), maar dit seizoen zie je dat ook gewoon heel duidelijk. Bij voorgaande seizoenen wist je alleen dat het gescript was en zag je het niet duidelijk in de uitzending, nu welquote:Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef Principessa het volgende:
Ik vind er niets aan. Alles is zo overduidelijk gescript. Van de kandidaten, de liften, de slaapplaatsen tot de 'Kims' aan toe.![]()
De enige verrassing is Sol. Ik vind dat hij het goed doet als presentator!
Omdat er nu nog zo veel kandidaten inzitten, is het lastiger om een overnachting van een koppel uitvoerig te belichten, omdat de andere koppels ook aandacht vereisen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:31 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Rusland en Mongolië ging het liften niet zo eenvoudig. Zeker Mongolië niet. Daar werden de overnachtingen ook veel uitvoeriger belicht.
Ja dat al die Kimmen meegingen kon ik mij ook niet voorstellen.quote:Op maandag 9 april 2012 16:00 schreef Principessa het volgende:
Ik vind er niets aan. Alles is zo overduidelijk gescript. Van de kandidaten, de liften, de slaapplaatsen tot de 'Kims' aan toe.![]()
Mwah... de helft van de tijd wordt gevuld met oeverloos gewauwel van die Groningse 'dames' en dat vuilgebekte wicht met haar moeder.quote:Op maandag 9 april 2012 16:44 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Omdat er nu nog zo veel kandidaten inzitten, is het lastiger om een overnachting van een koppel uitvoerig te belichten, omdat de andere koppels ook aandacht vereisen.
Als er straks wat minder koppels zijn, wordt het diepgaander denk ik.
Daar had je ook figuren alsquote:Op maandag 9 april 2012 13:31 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Rusland en Mongolië ging het liften niet zo eenvoudig. Zeker Mongolië niet. Daar werden de overnachtingen ook veel uitvoeriger belicht.
Ja, de intro's zijn echt een GROTE faal, was ook niet echt verbaasd ook hierdoor. Sterker nog, 't was vooral niet spannend meerquote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef PirE het volgende:
[..]
Was te verwachten omdat je die danseressen in actie ziet op de filipijnen
Nick en Sanderquote:Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Vorige week niet gezien.... vanavond weer meekijken... ligt er al een duo uit?
Komt zo wel voorbij in die veel te uitgebreide terugblik op vorige week.quote:Op zondag 15 april 2012 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Vorige week niet gezien.... vanavond weer meekijken... ligt er al een duo uit?
Waarom doen Art en Roos dat niet meer dan?quote:Op zondag 15 april 2012 20:15 schreef Remqo het volgende:
Die presentator doet het best aardig, maar moet nog een beetje groeien.
Jammer dat Roos niet meer mee presenteert,
Checkquote:Op zondag 15 april 2012 20:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Komt zo wel voorbij in die veel te uitgebreide terugblik op vorige week.
Klopt.quote:Op zondag 15 april 2012 20:23 schreef Igen het volgende:
Wbt Roos denk ik omdat het nu geen coproductie met de Vlaamse tv meer is. D'r zijn tenminste ook geen Vlaamse kandidaten meer, toch?
ze zijn toch ook best knap?quote:Op zondag 15 april 2012 20:30 schreef TheVulture het volgende:
De boys willen dus hun piemel in de danseressen stoppen
Die zwarte hooggestudeerden????quote:
Dan word je waarschijnlijk gediskwalificeerd.quote:Op zondag 15 april 2012 20:32 schreef Ambrosius het volgende:
Hoeveel liter zou er in die pan gaan? Ik denk dat het sneller is om gewoon zonder te gaan.
Mwah... ik vind die gasten eigenlijk behoorlijk matige kandidatenquote:
Leeg dan.quote:Op zondag 15 april 2012 20:33 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dan word je waarschijnlijk gediskwalificeerd.
Dat ijs van de boys is wel slim.
ik vind die met de krullen echt wel een lekker wijfquote:
dochter voedt moeder op!quote:
Volgens mij past het wel aardig in de cultuur van Oost-Azië om massaal zulke suffe dingen als dag-uitje te doen.quote:Op zondag 15 april 2012 20:34 schreef Bayswater het volgende:
Wat een onzin dit, gewoon liften en een slaapplek zoeken
Dat werkt beter dan je moeder uitschelden. Sjezus, wat een wijf.quote:
Met de wok op haar kop!quote:Op zondag 15 april 2012 20:35 schreef TheVulture het volgende:
Die dochter zou je toch van die berg afkeilen
Ik neem aan dat Ineke ook wel van tevoren wist hoe haar dochter in elkaar steektquote:Op zondag 15 april 2012 20:35 schreef Frag_adder het volgende:
Kom op het is een wedstrijd, die dochter wilt winnen en dan branden jullie haar af! tssss
Nou dat is wel te prijzen.... maar om je moeder zo te kakken te zettenquote:Op zondag 15 april 2012 20:35 schreef Frag_adder het volgende:
Kom op het is een wedstrijd, die dochter wilt winnen en dan branden jullie haar af! tssss
Weten zij veelquote:Op zondag 15 april 2012 20:40 schreef Bayswater het volgende:
Ik ben famous in Nederland en zit met een wok op mijn schoot.
Mee eensquote:Op zondag 15 april 2012 20:46 schreef kieskleurig het volgende:
Kan me de frustratie van Robin wel voorstellen.
Wat een gebrek aan initiatief bij hem
Dat was ook mijn 1e reactiequote:Op zondag 15 april 2012 20:41 schreef Ambrosius het volgende:
Ik zou ze best meenemen, maar dan zonder pan. Straks is heel je bekleding naar de klote.
Nope, alleen Robinquote:Op zondag 15 april 2012 20:46 schreef Frag_adder het volgende:
zijn er meer reiskoppels die elkaar pas hier leerden kennen?
In dit seizoen niet.quote:Op zondag 15 april 2012 20:46 schreef Frag_adder het volgende:
zijn er meer reiskoppels die elkaar pas hier leerden kennen?
ik dacht eerst dat hij iemand was met een importbruidquote:
ik sluit mij hier bij aan, dit programma had altijd veel meer uitgesproken mensenquote:Op zondag 15 april 2012 20:50 schreef Nielsch het volgende:
Jammer, Robin is een leuke meid maar die Hans straalt werkelijk echt niets uit.
Ik vind de teams maar tegenvallen dit seizoen. Is nog geen één team waar ik zeg maar sympathie voor heb.
Het geeft wat kleur. De koppels blinken vooral uit in saaiheid.quote:Op zondag 15 april 2012 20:52 schreef Nielsch het volgende:
Ondanks haar irritante gescheld vind ik die dochter wel grappig trouwens. Mwah ja, kan nou ook niet zeggen dat ik hun team per sé de overwinning gun.
Zoef de Haasquote:
kloptquote:
Famous voor de spiegelquote:
Haha nee dat zijn ze niet.quote:Op zondag 15 april 2012 21:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
klopt
ik ben hier duidelijk voor de 2 donkere dames
zijn ze echt actrices?
Hier ben ik het mee eens... ik vind het allemaal net iets minder dan vroegerquote:Op zondag 15 april 2012 21:02 schreef babette21 het volgende:
Die spelletjes moeten ze echt achterwege laten. Gewoon alleen maar liften, in schuurtjes slapen en op een houtje bijten. En Sol die ze pas weken later bij het uiteindelijke eindpunt staat op te wachten.
Jij ook.quote:
Paaldanseressen in de Bijlmer ofzo toch?quote:Op zondag 15 april 2012 21:02 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
klopt
ik ben hier duidelijk voor de 2 donkere dames
zijn ze echt actrices?
er waren eerder toch ook al spelletjes? zo goed als ik mij kan herinnerenquote:Op zondag 15 april 2012 21:02 schreef babette21 het volgende:
Die spelletjes moeten ze echt achterwege laten. Gewoon alleen maar liften, in schuurtjes slapen en op een houtje bijten. En Sol die ze pas weken later bij het uiteindelijke eindpunt staat op te wachten.
Ik hoef nog niet naar bed.quote:
Inderdaad, back to basicquote:Op zondag 15 april 2012 21:02 schreef babette21 het volgende:
Jawel, maar die duurde dan drie minuten ofzo, nu bestaat de halve uitzending eruit. En het waren vaak uithoudingsproeven, dus alsnog met rennen enzo. Denkspelletjes zijn zo lame...quote:Op zondag 15 april 2012 21:04 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
er waren eerder toch ook al spelletjes? zo goed als ik mij kan herinneren
dit kost inderdaad ook gewoon een halve dag om op te nemen.... dus wordt er niet gereisd jammer is datquote:Op zondag 15 april 2012 21:05 schreef babette21 het volgende:
[..]
Jawel, maar die duurde dan drie minuten ofzo, nu bestaat de halve uitzending eruit. En het waren vaak uithoudingsproeven, dus alsnog met rennen enzo. Denkspelletjes zijn zo lame...
Naja, Zuid-Korea is niet zo veel groter dan NL, denk dat het dan lastig is om meerdere hele dagen liften te plannen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
dit kost inderdaad ook gewoon een halve dag om op te nemen.... dus wordt er niet gereisd jammer is dat
Iddquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef babette21 het volgende:
dat bukken vind ik altijd zo debiel, alsof men de cameraman niet gewoon kan zien zitten
misschien telt het niet als je de vlag niet zietquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef babette21 het volgende:
dat bukken vind ik altijd zo debiel, alsof men de cameraman niet gewoon kan zien zitten
Dat dacht ik net ookquote:Op zondag 15 april 2012 21:11 schreef babette21 het volgende:
ik denk het ookquote:Op zondag 15 april 2012 21:12 schreef PirE het volgende:
Juichende koreanen.
Ik zeg Hans & Robin exit
Zou wel een Semih en Bas actie zijn, te tactisch willen spelen waardoor je zelf verliestquote:Op zondag 15 april 2012 21:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat dacht ik net ook
En sowieso hoop ik eigenlijk dat Semih en Bas als laatsten aankomen.... ik vind het echt prutsers
volgens mij helaas wel...quote:Op zondag 15 april 2012 21:13 schreef Frag_adder het volgende:
die enveloppenonzin zit dat er nog in?
Zal wel elke keer een nieuwe zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 21:13 schreef Nielsch het volgende:
Heb je trouwens maar één envelop? Dus als je een tweede keer als laatste binnenkomt dat het dan sowieso exit is, of krijg je elke keer weer een nieuwe?
die danseressen ook, maar die hebben nu immuniteit.quote:Op zondag 15 april 2012 21:14 schreef 3rdRock het volgende:
Annebet en Quinten gaan iig door naar Filipijnen als ik zo het introfilmpje bekijk...
klopt, maar die hebben ook al de tickets binnen dus die racen op dit moment helemaal niet meer meequote:
ninja-edit failquote:Op zondag 15 april 2012 21:15 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
klopt, maar die hebben ook al de tickets binnen dus die racen op dit moment helemaal niet meer mee
Ik denk rood en dan straks op de filipijnen een keer een groene.quote:Op zondag 15 april 2012 21:14 schreef babette21 het volgende:
ah nee niet weer die envelop? da's zo'n schijnvertoning, gewoon een manier om de reeks langer te laten duren. Ik kan het nu al voorspellen: groen, yay, iedereen mee naar de Philipijnen!
ik denk ook dat er nu wel eentje uit gaatquote:Op zondag 15 april 2012 21:16 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik denk rood en dan straks op de filipijnen een keer een groene.
zeiden ze dat vorige keer?quote:Op zondag 15 april 2012 21:17 schreef babette21 het volgende:
ook zo lame: "jullie waren goed, dus jullie mogen de zwarte envelop meenemen" - god wat een eer. Ik zou denken: great, extra bagage, dachutnie....
niet exact, maar da's wel een beetje de strekking, als Sol dat ding in het begin uitdeelt en aan het eind weer terugvraagt.quote:
Als Sol hem meeneemt krijg je de theorie dat de spelleiding ingrijpt als een bepaald koppel laatste wordtquote:Op zondag 15 april 2012 21:17 schreef 3rdRock het volgende:
ik vind het uberhaupt nogal zinloos dat een koppel die envelop mee moet nemen! ze kunnen er niks mee winnen of verliezen. laat Sol dat ding gewoon meeslepen, doet ie ook eens wat!
Idd, volgende week kijk ik wel vanaf 21:15 zodat ik weet wie er afvaltquote:
dit soort vrouwen deelt niet hoorquote:
Ze hadden die enveloppen uit een stapel moeten trekken. Dan is het een verrassing.quote:Op zondag 15 april 2012 21:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Als Sol hem meeneemt krijg je de theorie dat de spelleiding ingrijpt als een bepaald koppel laatste wordt.
dat zou echt zo fucking lame zijn...quote:Op zondag 15 april 2012 21:25 schreef Adelante het volgende:
hebben ze straks weer die zwarte enveloppe, zodat iedereen toch naar de Fillipijnen kan?
Sol op de kermis van Alblasserdamquote:Op zondag 15 april 2012 21:29 schreef TheVulture het volgende:
Maar wie heeft die enveloppen nu precies getrokken dan en wanneer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |