Is je zorgverzekering niet duurder geworden?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bullshit. Ik betaal nog steeds evenveel hypotheekrente als voor de crisis en mijn salaris is gewoon gestegen.
De 659 euro die overblijft is voor het eten, drinken, vervoer en dergelijke. Ik begrijp niet wat je daar niet aan snapt. Voedsel hoort niet bij vaste lasten, ook al is het een maandelijks terugkerende kostenpost.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zodra jij een maandje eten en drinken kan overslaan mag jij het iets anders noemen dan vaste lasten.
Het ding met die zogenaamde potjes is, dat ze er in theorie wel zijn, maar dat het in de praktijk knap lastig is om zo'n potje open te weten breken. De meeste aanvragen worden gewoon afgewezen. En alleen de doorzetters en degenen met de grootste bek, gaan er mee vandoor. Zo zie ik het iig veel gebeuren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:58 schreef gomi het volgende:
[..]
ah k, dacht al dat er wel iets moest zijn in die richting. maar dus idd niet overal hetzelfde
Groningen is toch niet echt de goedkoopste plek om te wonen en daar is het realistisch. Nogmaals, maak er 600 euro per maand van, dan kom je op 60 euro netto woonlasten meer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:57 schreef gomi het volgende:
[..]
imo niet echt. mss dat t wel kan ergens hoor. maar imo niet geheel realistisch
nee ok, ik ken de prijzen in groningen niet tbh, maar voorbeeld ging uit van amsterdam, en daar ken ik de prijzen wel een beetje vanquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:00 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Groningen is toch niet echt de goedkoopste plek om te wonen en daar is het realistisch. Nogmaals, maak er 600 euro per maand van, dan kom je op 60 euro netto woonlasten meer.
Los daarvan worden we het hier niet eens over het genoemde voorbeeldgezinIk zie dat het wel kan, anderen zeggen van niet
Dan zet je die kosten voedsel toch gewoon bij uitgaven. Het gaat er niet over of we alle vaste lasten precies in kaart brengen, maar meer de vaste uitgaven van een gezin. En als mensen het met een bedrag niet eens zijn dan zetten ze er toch bij wat zij denken en waarom?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:59 schreef detulp050 het volgende:
[..]
De 659 euro die overblijft is voor het eten, drinken, vervoer en dergelijke. Ik begrijp niet wat je daar niet aan snapt. Voedsel hoort niet bij vaste lasten, ook al is het een maandelijks terugkerende kostenpost.
Voor voedsel kun je volgens Nibud klaar zijn voor 359 euro, dan blijft er ergens tussen de 200 en 300 euro over voor de overige kosten. Dat is dan toch te doen?
Die is iets duurder geworden. Logisch, want de kosten van de zorg zijn veel groter dan de fooi die de zorgverzekeringbetalers nu voldoen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is je zorgverzekering niet duurder geworden?²
klopt idd. doorzetters en de mensen die iemand hebben die voor ze door wil zetten als ze zelf denken dat t genoeg is geweest. dat ben ik met je eens: t is een weg van de lange ademquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het ding met die zogenaamde potjes is, dat ze er in theorie wel zijn, maar dat het in de praktijk knap lastig is om zo'n potje open te weten breken. De meeste aanvragen worden gewoon afgewezen. En alleen de doorzetters en degenen met de grootste bek, gaan er mee vandoor. Zo zie ik het iig veel gebeuren.
Ik breng mijn zaak ter ruste.quote:
Irrelevant. Ze houden hierdoor minder over. De reden oxideert mijn lever nauwelijks.quote:Logisch, want de kosten van de zorg zijn veel groter dan de fooi die de zorgverzekeringbetalers nu voldoen.
Doe dat, want je geblaat slaat als een slappe lul op een drumstel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik breng mijn zaak ter ruste.
[..]
Irrelevant. Ze houden hierdoor minder over. De reden oxideert mijn lever nauwelijks.²
Worden ze ook. Met de kosten van medicijnen bijvoorbeeld. Dat kan veel goedkoper.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen doen altijd net alsof ze een poot wordt uitgedraaid...
Dus de werkgever gaat je even die paar honderd euro meer betalen, ter compensatie van de vervallen toeslagen? Of was je even vergeten dat er heel veel werkende minimumloners aan de onderkant van de ladder alleen maar rond kunnen komen dankzij die toeslagen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je al die regelingen afschaft, kan het netto inkomen omhoog. Als mensen onnodige uitgaven schrappen, kunnen ze ook meer opzij leggen.
Bij de zorg valt het mee. Werkelijke kosten zijn veel hoger dan de fooi die jij betaalt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Worden ze ook. Met de kosten van medicijnen bijvoorbeeld. Dat kan veel goedkoper.
Waar wordt je in NL tegenwoordig trouwens niet een poot uitgedraaid?
Als toeslagen worden afgeschaft, kan het netto inkomen omhoog, aangezien de overheid die toeslagen niet meer uit hoeft te keren en zich daar geen geldverslindend ambtenarenapparaat meer mee bezig moet houden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus de werkgever gaat je even die paar honderd euro meer betalen, ter compensatie van de vervallen toeslagen? Of was je even vergeten dat er heel veel werkende minimumloners aan de onderkant van de ladder alleen maar rond kunnen komen dankzij die toeslagen?
Mijn punt is dat ze daardoor minder overhouden. Niet of het terecht of onterecht is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef Halcon het volgende:
Is wel relevant. Zorg kost gewoon geld, zo simpel is dat. Mensen doen altijd net alsof ze een poot wordt uitgedraaid...
in t geval van de zorg worden jij en ik ook best een poot uitgedraaid door de farmaceutische industrie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de zorg valt het mee. Werkelijke kosten zijn veel hoger dan de fooi die jij betaalt.
Al het geldgeschuif waar de overheid bij betrokken is = poot uitdraaien.
130 euro p/m noem ik geen fooi meer. Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die nooit wat mankeert en ziekenhuizen tegenwoordig winst moeten maken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de zorg valt het mee. Werkelijke kosten zijn veel hoger dan de fooi die jij betaalt.
130 p/m is niet veel als je ineens op de ic komt te liggen. of niet eens de ic, maar op de ok oidquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
130 euro p/m noem ik geen fooi meer. Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die nooit wat mankeert en ziekenhuizen tegenwoordig winst moeten maken.
Ooit weleens een rekening gezien van een verblijf in het ziekenhuis in verband met een operatie? Waarschijnlijk niet he.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef niels0 het volgende:
[..]
130 euro p/m noem ik geen fooi meer. Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die nooit wat mankeert en ziekenhuizen tegenwoordig winst moeten maken.
Daarbij Ik geloof wel dat er corruptie is met de farmaceutische industrie.
Dat snap ik, daar is het ook een verzekering voor maar ik vind 130 p/m veel, 20 jaar geleden betaalde ik 13 p/m. Een stijging dus van 900%. Dat kun je niet rechtpraten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:22 schreef gomi het volgende:
[..]
130 p/m is niet veel als je ineens op de ic komt te liggen. of niet eens de ic, maar op de ok oid
Wel hoor. Die bedragen gaan nergens meer over. De operationele kosten van een ziekenhuis kunnen veel lager. Er is m.i. te veel verspilling, er zijn te veel managers en in het algemeen te veel incompetente mensen an sich maar dat geldt eigenlijk voor iedere bedrijfstak.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ooit weleens een rekening gezien van een verblijf in het ziekenhuis in verband met een operatie? Waarschijnlijk niet he.
Je moet meer zelf betalen en er wordt minder door anderen voor jou betaald. Simpel zat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat snap ik, daar is het ook een verzekering voor maar ik vind 130 p/m veel, 20 jaar geleden betaalde ik 13 p/m. Een stijging dus van 900%. Dat kun je niet rechtpraten.
Als ze die paar managers een schop geven, dan gaat dat bedrag echt niet ineens naar 3 tientjes per maand hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:27 schreef niels0 het volgende:
[..]
Wel hoor. Die bedragen gaan nergens meer over. De operationele kosten van een ziekenhuis kunnen veel lager. Er is m.i. te veel verspilling, er zijn te veel managers en in het algemeen te veel incompetente mensen an sich maar dat geldt eigenlijk voor iedere bedrijfstak.
Slechte zaak. Ik ben voor solidariteit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet meer zelf betalen en er wordt minder door anderen voor jou betaald. Simpel zat.
hmm k, over bedragen van 20 jaar terug kan ik niet echt meepraten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:25 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat snap ik, daar is het ook een verzekering voor maar ik vind 130 p/m veel, 20 jaar geleden betaalde ik 13 p/m. Een stijging dus van 900%. Dat kun je niet rechtpraten.
Ik ben tegen solidariteit. Jij betaalt je eigen rekeningen maar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:29 schreef niels0 het volgende:
[..]
Slechte zaak. Ik ben voor solidariteit.
Dat zal best, maar 130 p/m vind ik wat hoog.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:29 schreef gomi het volgende:
[..]
hmm k, over bedragen van 20 jaar terug kan ik niet echt meepraten.
maar 13 p/m was gewoon veel te weinig man
mar dan betaal jij ook maar voor je eigen dingen. ook meer betalen voor snelwegen en meer van die shitquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben tegen solidariteit. Jij betaalt je eigen rekeningen maar.
Egoist. Ik wil best meebetalen aan jouw zorgkosten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
kweetniet, 130 lijkt me op de lange termijn niet zo geheel verkeerd tbh.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar 130 p/m vind ik wat hoog.
Ik weet welhaast zeker dat er te veel geld gaat naar te dure medicijnen ivm corruptie.
En daarom hoor jij niet in Nederland thuis.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijns inziens zit je met de kinderbijslag te hoog.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:28 schreef detulp050 het volgende:
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader van de kinderen en vriend van Ingrid; Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.
Inkomen:
Knippperdeknip.
Ik hoor graag waar ik de fout inga.
en wat zou t dan wel moeten zijn?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:39 schreef Lalin het volgende:
[..]
Mijns inziens zit je met de kinderbijslag te hoog.
Volgens mij ook. Het is nu toch zo, dat je nog enkel voor 1 kind kinderbijslag krijgt en voor de 2e iets van ¤ 5?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:39 schreef Lalin het volgende:
[..]
Mijns inziens zit je met de kinderbijslag te hoog.
Chronisch zieken mensen hebben vaak baat bij een hogere zorgverzekering omdat men daarmee goedkoper uit is ( ivm medicatievergoedingen ) dan bij een basisverzekering.quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik woon niet in Amsterdam is die huur haalbaar?
Is dat bedrag voor verzekeringen genoeg voor 1 volwassene + 2 kinderen? Ik betaal voor mijzelf alleen al meer dan 100 voor zorgverzekering.
Gaarne een link naar een telecom-bedrijf waar je voor 40 euro, een vaste aansluiting hebt + internet of een mobiel abonnement om te bellen + vast internet. Of mobiel bellen/internet voor dat bedrag + een internet-bundel die geschikt is voor basis gebruik.
Uit principe geen tv? Misschien is een alles in 1 abonnement wel voordeliger.
Die mensen eten en drinken niets?
Geen vervoer? Niet eens een keertje met de bus naar het centrum met de kinderen?
Dat klopt helemaal. Al met al, tikt dat lekker aan. Ook de "vrijwillige ouderbijdrage" voor school, is niet geheel vrijwillig. Als je die niet betaalt als ouder, krijg je toch echt de deurwaarder op je stoep. Maar ook zakgeld (ieder kind moet met geld leren omgaan), de verjaardag de gevierd moet worden, etc. Het leven houdt niet op met een dak boven je hoofd en een plak brood op je bord.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:43 schreef yavanna het volgende:
[..]
Chronisch zieken mensen hebben vaak baat bij een hogere zorgverzekering omdat men daarmee goedkoper uit is ( ivm medicatievergoedingen ) dan bij een basisverzekering.
Zilveren kruis, 4 sterren. Ca 160,00 euro per maand.
Eigen bijdrage ziektekosten, jaarlijks.
WA verzekeringen, inboedel e.d, ca 20 euro
Aanvullende ziektekosten welke niet vergoed worden : Tandarts, Orthodontist, Ziekenhuis.
Schoolkosten schoolgaande kinderen. ( Schoolreizen ( b.v. 3 dgn Parijs : 240,00 euro, 1 nacht schoolreis : 80 euro ), opleidingsgerichte kledij ( al snel 200 euro ), gymkledij/schoenen,tas enz e.d. )
En dan zal ik gerust nog wat vergeten. Niet bepaald een vetpot wat overblijft.
ah scheelt dus niet eens zo heel veel. in t totale plaatje.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:45 schreef yavanna het volgende:
[..]
152,65 per maand.
Edit, 1 van de kinderen is 12, dus het komt dan uit op 166,12.
Je krijgt nu toch niet meer volledige kinderbijslag voor 2 kinderen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:45 schreef yavanna het volgende:
[..]
152,65 per maand.
quote:Kinderbijslag vanaf januari 2012
Kinderbijslag voor kinderen geboren op of na 1 januari 1995
bedrag in euro per kwartaal 0 t/m 5 jaar 6 t/m 11 jaar 12 t/m 17 jaar
Per kind ¤ 188,57 ¤ 228,98 ¤ 269,39
Kinderbijslag voor kinderen geboren vóór 1 januari 1995
Bedrag in euro per kind per kwartaal Aantal kinderen 16 t/m 17 jaar
1 ¤ 269,39
2 ¤ 309,40
3 ¤ 322,73
4 ¤ 349,11
5 ¤ 364,94
6 ¤ 375,50
7 ¤ 383,03
8 ¤ 396,59
9 ¤ 407,13
10 ¤ 415,56
dan is t dus t bedrag zoals t genoemd is toch?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:45 schreef yavanna het volgende:
[..]
152,65 per maand.
Dat zei ik dus ook, je kan ervan rondkomen, maar het is zeker geen vetpot.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:00 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Groningen is toch niet echt de goedkoopste plek om te wonen en daar is het realistisch. Nogmaals, maak er 600 euro per maand van, dan kom je op 60 euro netto woonlasten meer.
Los daarvan worden we het hier niet eens over het genoemde voorbeeldgezinIk zie dat het wel kan, anderen zeggen van niet
Klopt. Sowieso vergissen sommige zich denk ik in wat er aan overige kosten komt kijken, met name bij kinderen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:47 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Al met al, tikt dat lekker aan. Ook de "vrijwillige ouderbijdrage" voor school, is niet geheel vrijwillig. Als je die niet betaalt als ouder, krijg je toch echt de deurwaarder op je stoep. Maar ook zakgeld (ieder kind moet met geld leren omgaan), de verjaardag de gevierd moet worden, etc. Het leven houdt niet op met een dak boven je hoofd en een plak brood op je bord.
maar dat is toch ook mede waarom je die 150 apart legde in je voorbeeld?quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook, je kan ervan rondkomen, maar het is zeker geen vetpot.
Je kan de verhoogde woonlasten vrijwel geheel wegstrepen tegen mijn 17% vergissing namelijk, ma houdt dan een tientje meer over, hele 30 euro per maand voor kleding en een sociaal leven.
Het mooie is wel dat wij nu allebei zonder meer uitgaan van het feit dat er helemaal geen bijzondere kosten zijn, zoals een bril, of orthodontie. Ik had tot vorig jaar een bril nodig met 6+ met cilinder op het ene oog en 11+ met cilinder op het andere. Uiteraard wil je die glazen graag ontspiegeld hebben, het kijkt anders heel lastig, en krasbestendig. Dus zo'n rekening komt al gauw uit boven het maximale bedrag van je verzekering, en de meerprijs moest ik zelf ophoesten. Dat je niet echt veilig aan het verkeer kan deelnemen als je dubbele beelden in je glazen ziet, en dat het alleen maar verstandig en kostenbesparend is als je krasbestendige glazen neemt is blijkbaar irrelevant, tenminste in mijn gemeente toen ik erom vroeg. Gelukkig heb ik die ellende niet meer overigens, nadat ik eerst bijna blind werd van een cataract heb ik nu genoeg aan een leesbril van de Hema![]()
Maar ja, dat zijn dus allemaal kosten die vaak voorkomen in gezinnen, en zoals mijn voorbeeld aangeeft, meerkosten worden lang niet altijd vergoed, dat moet je maar betalen uit die marge voor het sparen.
Dat hierdoor gaten kunnen ontstaan wordt opgevangen door de langdurigheidstoeslag, waarop je dus recht hebt nadat je een aantal jaren op dat minimum hebt geleefd. Dat die toeslag überhaupt bestaat is aan zich overigens een indicatie dat men zich maar al te goed realiseert dat de bijstand voor sommigen geen tijdelijk vangnet is maar de eindhalte.
oh shit, ik lees net dat zij teveel kinderbijslag kreeg, ineens is het nog maar een tientje of zoquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook, je kan ervan rondkomen, maar het is zeker geen vetpot.
Je kan de verhoogde woonlasten vrijwel geheel wegstrepen tegen mijn 17% vergissing namelijk, ma houdt dan een tientje meer over, hele 30 euro per maand voor kleding en een sociaal leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |