abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:59:00 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110036052
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bullshit. Ik betaal nog steeds evenveel hypotheekrente als voor de crisis en mijn salaris is gewoon gestegen.
Is je zorgverzekering niet duurder geworden? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:59:14 #102
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110036063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zodra jij een maandje eten en drinken kan overslaan mag jij het iets anders noemen dan vaste lasten.
De 659 euro die overblijft is voor het eten, drinken, vervoer en dergelijke. Ik begrijp niet wat je daar niet aan snapt. Voedsel hoort niet bij vaste lasten, ook al is het een maandelijks terugkerende kostenpost.

Voor voedsel kun je volgens Nibud klaar zijn voor 359 euro, dan blijft er ergens tussen de 200 en 300 euro over voor de overige kosten. Dat is dan toch te doen?
pi_110036102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:58 schreef gomi het volgende:

[..]

ah k, dacht al dat er wel iets moest zijn in die richting. maar dus idd niet overal hetzelfde
Het ding met die zogenaamde potjes is, dat ze er in theorie wel zijn, maar dat het in de praktijk knap lastig is om zo'n potje open te weten breken. De meeste aanvragen worden gewoon afgewezen. En alleen de doorzetters en degenen met de grootste bek, gaan er mee vandoor. Zo zie ik het iig veel gebeuren.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:00:32 #104
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110036125
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:57 schreef gomi het volgende:

[..]

imo niet echt. mss dat t wel kan ergens hoor. maar imo niet geheel realistisch
Groningen is toch niet echt de goedkoopste plek om te wonen en daar is het realistisch. Nogmaals, maak er 600 euro per maand van, dan kom je op 60 euro netto woonlasten meer.

Los daarvan worden we het hier niet eens over het genoemde voorbeeldgezin :) Ik zie dat het wel kan, anderen zeggen van niet
pi_110036283
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:00 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Groningen is toch niet echt de goedkoopste plek om te wonen en daar is het realistisch. Nogmaals, maak er 600 euro per maand van, dan kom je op 60 euro netto woonlasten meer.

Los daarvan worden we het hier niet eens over het genoemde voorbeeldgezin :) Ik zie dat het wel kan, anderen zeggen van niet
nee ok, ik ken de prijzen in groningen niet tbh, maar voorbeeld ging uit van amsterdam, en daar ken ik de prijzen wel een beetje van ;)

maar idd; met die hele berekening ben ik t met je eens dat t ruim genoeg moet zijn
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 21:04:13 #106
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110036284
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:59 schreef detulp050 het volgende:

[..]

De 659 euro die overblijft is voor het eten, drinken, vervoer en dergelijke. Ik begrijp niet wat je daar niet aan snapt. Voedsel hoort niet bij vaste lasten, ook al is het een maandelijks terugkerende kostenpost.

Voor voedsel kun je volgens Nibud klaar zijn voor 359 euro, dan blijft er ergens tussen de 200 en 300 euro over voor de overige kosten. Dat is dan toch te doen?
Dan zet je die kosten voedsel toch gewoon bij uitgaven. Het gaat er niet over of we alle vaste lasten precies in kaart brengen, maar meer de vaste uitgaven van een gezin. En als mensen het met een bedrag niet eens zijn dan zetten ze er toch bij wat zij denken en waarom?

Uiteindelijk moet er dan iets uitkomen van inkomsten minus uitgaven = vrij te besteden.
pi_110036345
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is je zorgverzekering niet duurder geworden? :?

Die is iets duurder geworden. Logisch, want de kosten van de zorg zijn veel groter dan de fooi die de zorgverzekeringbetalers nu voldoen.
pi_110036347
Wat een geleuter allemaal weer. Voedselbanken kosten de belastingbetaler weinig tot niets. Het valt me op dat er mensen zijn die een ander niets gunnen, waarschijnlijk omdat ze zelf een slechte baan hebben.
pi_110036353
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het ding met die zogenaamde potjes is, dat ze er in theorie wel zijn, maar dat het in de praktijk knap lastig is om zo'n potje open te weten breken. De meeste aanvragen worden gewoon afgewezen. En alleen de doorzetters en degenen met de grootste bek, gaan er mee vandoor. Zo zie ik het iig veel gebeuren.
klopt idd. doorzetters en de mensen die iemand hebben die voor ze door wil zetten als ze zelf denken dat t genoeg is geweest. dat ben ik met je eens: t is een weg van de lange adem
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:07:45 #110
13462 BansheeBoy
pi_110036446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die is iets duurder geworden.
Ik breng mijn zaak ter ruste. :{

quote:
Logisch, want de kosten van de zorg zijn veel groter dan de fooi die de zorgverzekeringbetalers nu voldoen.
Irrelevant. Ze houden hierdoor minder over. De reden oxideert mijn lever nauwelijks. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110036525
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik breng mijn zaak ter ruste. :{

[..]

Irrelevant. Ze houden hierdoor minder over. De reden oxideert mijn lever nauwelijks. :{

Doe dat, want je geblaat slaat als een slappe lul op een drumstel.

Is wel relevant. Zorg kost gewoon geld, zo simpel is dat. Mensen doen altijd net alsof ze een poot wordt uitgedraaid...
pi_110036618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mensen doen altijd net alsof ze een poot wordt uitgedraaid...
Worden ze ook. Met de kosten van medicijnen bijvoorbeeld. Dat kan veel goedkoper.
Waar wordt je in NL tegenwoordig trouwens niet een poot uitgedraaid?
pi_110036683
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je al die regelingen afschaft, kan het netto inkomen omhoog. Als mensen onnodige uitgaven schrappen, kunnen ze ook meer opzij leggen.
Dus de werkgever gaat je even die paar honderd euro meer betalen, ter compensatie van de vervallen toeslagen? Of was je even vergeten dat er heel veel werkende minimumloners aan de onderkant van de ladder alleen maar rond kunnen komen dankzij die toeslagen?
pleased to meet you
pi_110036722
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Worden ze ook. Met de kosten van medicijnen bijvoorbeeld. Dat kan veel goedkoper.
Waar wordt je in NL tegenwoordig trouwens niet een poot uitgedraaid?
Bij de zorg valt het mee. Werkelijke kosten zijn veel hoger dan de fooi die jij betaalt.

Al het geldgeschuif waar de overheid bij betrokken is = poot uitdraaien.
pi_110036756
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus de werkgever gaat je even die paar honderd euro meer betalen, ter compensatie van de vervallen toeslagen? Of was je even vergeten dat er heel veel werkende minimumloners aan de onderkant van de ladder alleen maar rond kunnen komen dankzij die toeslagen?
Als toeslagen worden afgeschaft, kan het netto inkomen omhoog, aangezien de overheid die toeslagen niet meer uit hoeft te keren en zich daar geen geldverslindend ambtenarenapparaat meer mee bezig moet houden.

Als minimumloners niet rond kunnen komen, dan gaan ze lekker asperges steken ofzo. Vacatures genoeg.
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:15:46 #116
13462 BansheeBoy
pi_110036779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef Halcon het volgende:
Is wel relevant. Zorg kost gewoon geld, zo simpel is dat. Mensen doen altijd net alsof ze een poot wordt uitgedraaid...
Mijn punt is dat ze daardoor minder overhouden. Niet of het terecht of onterecht is. :{

pi_110036801
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij de zorg valt het mee. Werkelijke kosten zijn veel hoger dan de fooi die jij betaalt.

Al het geldgeschuif waar de overheid bij betrokken is = poot uitdraaien.
in t geval van de zorg worden jij en ik ook best een poot uitgedraaid door de farmaceutische industrie.
e
pi_110037039
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

130 euro p/m noem ik geen fooi meer. Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die nooit wat mankeert en ziekenhuizen tegenwoordig winst moeten maken.
Daarbij Ik geloof wel dat er corruptie is met de farmaceutische industrie.
pi_110037080
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef niels0 het volgende:

[..]

130 euro p/m noem ik geen fooi meer. Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die nooit wat mankeert en ziekenhuizen tegenwoordig winst moeten maken.
130 p/m is niet veel als je ineens op de ic komt te liggen. of niet eens de ic, maar op de ok oid
pi_110037097
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:21 schreef niels0 het volgende:

[..]

Daarbij Ik geloof wel dat er corruptie is met de farmaceutische industrie.
Ooit weleens een rekening gezien van een verblijf in het ziekenhuis in verband met een operatie? Waarschijnlijk niet he.
pi_110037186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:22 schreef gomi het volgende:

[..]

130 p/m is niet veel als je ineens op de ic komt te liggen. of niet eens de ic, maar op de ok oid
Dat snap ik, daar is het ook een verzekering voor maar ik vind 130 p/m veel, 20 jaar geleden betaalde ik 13 p/m. Een stijging dus van 900%. Dat kun je niet rechtpraten.
pi_110037291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ooit weleens een rekening gezien van een verblijf in het ziekenhuis in verband met een operatie? Waarschijnlijk niet he.
Wel hoor. Die bedragen gaan nergens meer over. De operationele kosten van een ziekenhuis kunnen veel lager. Er is m.i. te veel verspilling, er zijn te veel managers en in het algemeen te veel incompetente mensen an sich maar dat geldt eigenlijk voor iedere bedrijfstak.
pi_110037324
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:25 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat snap ik, daar is het ook een verzekering voor maar ik vind 130 p/m veel, 20 jaar geleden betaalde ik 13 p/m. Een stijging dus van 900%. Dat kun je niet rechtpraten.
Je moet meer zelf betalen en er wordt minder door anderen voor jou betaald. Simpel zat.
pi_110037346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:27 schreef niels0 het volgende:

[..]

Wel hoor. Die bedragen gaan nergens meer over. De operationele kosten van een ziekenhuis kunnen veel lager. Er is m.i. te veel verspilling, er zijn te veel managers en in het algemeen te veel incompetente mensen an sich maar dat geldt eigenlijk voor iedere bedrijfstak.
Als ze die paar managers een schop geven, dan gaat dat bedrag echt niet ineens naar 3 tientjes per maand hoor. :O
pi_110037363
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je moet meer zelf betalen en er wordt minder door anderen voor jou betaald. Simpel zat.
Slechte zaak. Ik ben voor solidariteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')