abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:23:10 #76
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110034380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Wij zitten in een sociale huurwoning. Werken gewoon. Geen huursubsidie etc. Wij betalen bijna 700 euro voor een flatje met drie slaapkamers. Ik was in Groningen voor meer ruimte 150 euro minder kwijt. 450? Ik heb er nog nooit een flat met drie slaapkamers voor kunnen krijgen. Maar jij wel dus?
http://www.woningnetgroningen.nl/Woningaanbod.aspx
Ik zie hier meerdere woningen met 2 of 3 slaapkamers staan voor onder de 500 euro.
Maar goed, 100 euro meer huur is 30 euro meer nettolasten, de huurtoeslag stijgt mee.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:25:36 #77
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110034468
Ik vraag me af hoe het verder moet gaan als straks misschien de WW verkort wordt naar 1 jaar,na ontslag/failissement en dan? Mocht je binnen dat jaar geen andere baan vinden dan kom je dus meteen in de bijstand?

Dan zullen er veel nieuwe klantjes bijkomen ben ik bang.
pi_110034503
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:26 schreef gomi het volgende:

[..]

hoezo opzij leggen? Daar is een vangnet voor opgezet imo. Als iemand geld kan sparen van die voorzieningen, zijn die voorzieningen te hoog
Nee, het is andersom geregeld. Het budget is zowat op de cent nauwkeurig berekend, incluis afschrijving van inboedel, en dat krijg je ook te horen op het moment dat je een uitkering aanvraagt.
Andersom zou kolder zijn, dan vraagt iedereen wel spullen aan die helemaal niet kapot zijn of zo, dat kost je handen vol met geld om te controleren. Nu raakt maar een klein gedeelte van de mensen in de problemen, de een omdat die gewoon niet met geld kan omgaan en een ander omdat die door vette pech in die situatie beland is. En de hulp die ze in hun benarde situatie krijgen van de voedselbank kost de overheid geen cent.
pleased to meet you
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:28:45 #79
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110034623
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:25 schreef Flow3r het volgende:
Zeer zeker. En dan zijn de goedbetaalde gastjes als eerste aan de beurt, want die hebben hele hoge vaste lasten. :{

Je moet je vaste lasten nooit laten meegroeien met je salaris.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110034627
quote:
Ik vraag me af hoe het verder moet gaan als straks misschien de WW verkort wordt naar 1 jaar,na ontslag/failissement en dan? Mocht je binnen dat jaar geen andere baan vinden dan kom je dus meteen in de bijstand?

Dan kom je inderdaad na een jaar in de bijstand.
En dat is ook precies de reden dat daar zo hard op gekort gaat worden.
pi_110034654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, het is andersom geregeld. Het budget is zowat op de cent nauwkeurig berekend, incluis afschrijving van inboedel, en dat krijg je ook te horen op het moment dat je een uitkering aanvraagt.
Andersom zou kolder zijn, dan vraagt iedereen wel spullen aan die helemaal niet kapot zijn of zo, dat kost je handen vol met geld om te controleren. Nu raakt maar een klein gedeelte van de mensen in de problemen, de een omdat die gewoon niet met geld kan omgaan en een ander omdat die door vette pech in die situatie beland is. En de hulp die ze in hun benarde situatie krijgen van de voedselbank kost de overheid geen cent.
ah k. ik dacht dat er potjes waren voor vervanging van een wasmachine enzo wanneer dat kapot ging.
en dan met een een x-aantal jaar waarbinnen dat zou mogen gebeuren.

maar dat is dus niet zo?
pi_110034763
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:29 schreef gomi het volgende:

[..]

ah k. ik dacht dat er potjes waren voor vervanging van een wasmachine enzo wanneer dat kapot ging.
en dan met een een x-aantal jaar waarbinnen dat zou mogen gebeuren.

maar dat is dus niet zo?
Nee, zo gemakkelijk is het allemaal niet.
pi_110035075
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:31 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, zo gemakkelijk is het allemaal niet.
hmm ok dan had ik daar dus een verkeeld beeld bij, in dit opzicht ;)

ik voel me niet te groot om dat toe te geven

[ Bericht 0% gewijzigd door gomi op 07-04-2012 20:44:41 ]
pi_110035218
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:01 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Op http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html kom ik bij het voorbeeldgezin op 359 euro.
Oeps, klopt, je hebt gelijk, ik had er 17% van af moeten trekken

quote:
Verschillen we van mening over.
Hangt ook van de kinderen af een beetje natuurlijk, als ze ook lief en rustig op de bank blijven zitten als jij even weg bent gaat die een stuk langer mee ;)

quote:
Ik ken alleen de regeling van de Gemeente Groningen en die helpen zelfs als je TV kapot gaat.
Was dat niet zo'n tweedehandse die je voor een klein bedrag kon kopen, uit een repairshop waarin hoofdzakelijk uitkeringsgerechtigden werken? Net als PC's? Of was dat een andere stad?
pleased to meet you
pi_110035311
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen enkel mens zal zonder schaamte de voedselbank binnenlopen. Wanneer zij daar dus proviand ophalen zal het wel noodzakelijk en de allerlaatse mogelijkheid zijn. Daar zullen ze echt niet voor kiezen. :{

Daar mag je écht wel vanuit gaan.

Ik heb twee jaar op een inkomen van 950 moeten leven. Kreeg voor dochter geen toeslag voor school, want was een gesubsidieerde school. Was wel veel geld kwijt voor schoolreisje, want gehandicapt na bestraling, chemo en hersenoperatie (voor de tijd had ze havo VWO) Net als ik ook gewoon mee moesten betalen aan kopieerkosten etc. Heb het wel gered, maar heb wel vaak vlees en groente over geslagen voor mijzelf. Kleding haalde ik van kinderbijslag.

Gelukkig is bij mij in die tijd niets stuk gegaan. Hooguit een lamp. Mijn huur was (na aftrek huursubsidie) 564 en nog wat toen ik nog in Groningen woonde. Inclusief elektra. Heb het nu over zo'n 6 jaar terug. En ja, ik kreeg omgerekend elfhonderd nog wat door potjes met twee kinderen. Moest alles alleen opbrengen en had dus geen partner meer waar ik de kosten mee kon delen. School etc moest ook gewoon betaald worden. Ik kon me er toen prima mee redden (was GEEN bijstand trouwens)

Moet ik wel zeggen dat ik mij nu echt niet meer kon redden met dat geld. Om de doodeenvoudige reden dat een tandarts ook geld kost en ik ook geen basispakket had voor dochter. Had eerst een toppakket voor ongeveer 45 euro. Nu betaal ik voor de helft minder voordelen al 136 p.p euro en bepaalde medicijnen worden niet meer vergoed.

Het gaat nu gewoon weer lekker stabiel. Ik kan mij alleen enorm goed voorstellen met het beleid tegenwoordig van werknemers die hun personeel ontslaan omdat er wel winst gemaakt gaat worden, maar naar eigen zeggen niet genoeg...of dat bedrijven gewoon niet meer kunnen blijven bestaan, en er dus meer aanvragen naar hulp zijn. Waaronder vraag naar voedselpakketten.

Beetje domino-effect. Ontslag, minder geld, minder inkopen, minder verkoop, minder inkomen..en dus weer ontslagen etc etc etc, Logisch dat er meer vraag is naar de voedselpakketten :)

Moet ik er wel bij zeggen dat het mijn eigen keuze was geen aanspraak te maken op veel potjes, want had ook zelf afstand gedaan van veel geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 07-04-2012 20:55:30 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110035457
quote:

Dan moet je maar wat opzij leggen in de tijden dat je wel werk hebt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:49:08 #87
13462 BansheeBoy
pi_110035547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je maar wat opzij leggen in de tijden dat je wel werk hebt.
Sommige mensen kunnen net 50 euro per maand opzij leggen per maand (nog meer helemaal niks). Dat is op jaarbasis 600 euro. :')

Doe normaal dus. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 20:49:23 #88
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110035554
quote:
Nemen we voor het gemak bijstandsmoeder Ingrid met kinderen Geert (12) en Geertje (8). De vader van de kinderen en vriend van Ingrid; Henk is nu al acht jaar dood. Ingrid woont te Amsterdam.

Inkomen:

Bijstand: ¤ 935,49 (alleenstaande ouder met minderjarige kinderen)
huurtoeslag ¤ 205 per maand (op 425 + 25 euro huur)
kindgebonden budget ¤ 84 per maand (
zorgtoeslag ¤ 69 per maand
Kinderbijslag: 166,23 euro (per maand!)
ANW: heb ik niet meegenomen in berekening

Inkomsten: 1459 euro netto.

Uitgaven:

Huur: 425 kale huur en 25 euro servicekosten, totaal 450 euro huur (sociale huurwoning)
Gas/water/licht: 175 euro
Verzekering(en): 95 euro voor het gezin zorgverzekering, 45 inboedel en WA.
Gemeentebelastingen: 0 euro (kwijtschelding)
Waterschap: 0 euro (kwijtschelding)
Telefoon/internet: 40 euro

Uitgaven: 800 euro

Verschil inkomsten en uitgaven: 659 euro.
Ik woon niet in Amsterdam is die huur haalbaar?

Is dat bedrag voor verzekeringen genoeg voor 1 volwassene + 2 kinderen? Ik betaal voor mijzelf alleen al meer dan 100 voor zorgverzekering.

Gaarne een link naar een telecom-bedrijf waar je voor 40 euro, een vaste aansluiting hebt + internet of een mobiel abonnement om te bellen + vast internet. Of mobiel bellen/internet voor dat bedrag + een internet-bundel die geschikt is voor basis gebruik.

Uit principe geen tv? Misschien is een alles in 1 abonnement wel voordeliger.

Die mensen eten en drinken niets?

Geen vervoer? Niet eens een keertje met de bus naar het centrum met de kinderen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:49:59 #89
13462 BansheeBoy
pi_110035590
Paddy, respect voor je verhaal en doorzettingsvermogen. Je bent het bewijs dat als je écht wilt het meestal ook wel kan. :{

pi_110035706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:23 schreef detulp050 het volgende:

[..]

http://www.woningnetgroningen.nl/Woningaanbod.aspx
Ik zie hier meerdere woningen met 2 of 3 slaapkamers staan voor onder de 500 euro.
Maar goed, 100 euro meer huur is 30 euro meer nettolasten, de huurtoeslag stijgt mee.
Ik zeg dat ik dus dat bedrag kwijt ben in het midden van het land Kale huur is natuurlijk niet slim om zo te rekenen, want je betaalt niet alleen de kale huur. Toen ik nog in Groningen woonde was ik dus ongeveer 150 euro minder kwijt :) Nu dus bijna 700
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 20:52:13 #91
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110035715
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:38 schreef gomi het volgende:

[..]

hmm ok dan had ik daar dus een verkeeld beeld bij, in dit opzicht ;)

ik voel me niet te groot om dat toe te geven
Daar heb je een potje voor: bijzondere bijstand
Voorwaarden en criteria zijn verschillend per gemeente.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:52:43 #92
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110035742
BB slaat de spijker op zijn kop. Paddy inderdaad respect. _O_
pi_110035768
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen net 50 euro per maand opzij leggen per maand (nog meer helemaal niks). Dat is op jaarbasis 600 euro. :')

Doe normaal dus. :{

Als je al die regelingen afschaft, kan het netto inkomen omhoog. Als mensen onnodige uitgaven schrappen, kunnen ze ook meer opzij leggen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:54:21 #94
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110035823
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:49 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]
Maak er 600 euro van, dan stijgen je lasten met 60 euro ongeveer.

quote:
Is dat bedrag voor verzekeringen genoeg voor 1 volwassene + 2 kinderen? Ik betaal voor mijzelf alleen al meer dan 100 voor zorgverzekering.
Kinderen gratis meeverzekerd :)

quote:
Gaarne een link naar een telecom-bedrijf waar je voor 40 euro, een vaste aansluiting hebt + internet of een mobiel abonnement om te bellen + vast internet. Of mobiel bellen/internet voor dat bedrag + een internet-bundel die geschikt is voor basis gebruik.
Simpel: 250 minuten voor 2,50
Tele2 Internet: 19,95
Ziggo: 16 euro

quote:
Het ging om de vaste lasten

quote:
Geen vervoer? Niet eens een keertje met de bus naar het centrum met de kinderen?
Je kunt ook op de fiets, maar het gaat om de vaste lasten. Dus de buskaarten mogen uit het overblijvende potje
pi_110035932
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar op een inkomen van 950 moeten leven. Kreeg voor dochter geen toeslag voor school, want was een gesubsidieerde school. Was wel veel geld kwijt voor schoolreisje, want gehandicapt na bestraling, chemo en hersenoperatie (voor de tijd had ze havo VWO) Net als ik ook gewoon mee moesten betalen aan kopieerkosten etc. Heb het wel gered, maar heb wel vaak vlees en groente over geslagen voor mijzelf. Kleding haalde ik van kinderbijslag.

Gelukkig is bij mij in die tijd niets stuk gegaan. Hooguit een lamp. Mijn huur was (na aftrek huursubsidie) 564 en nog wat. Inclusief elektra. Heb het nu over zo'n 6 jaar terug. En ja, ik kreeg omgerekend elfhonderd nog wat door potjes met twee kinderen. Moest alles alleen opbrengen en had dus geen partner meer waar ik de kosten mee kon delen. School etc moest ook gewoon betaald worden. Ik kon me er toen prima mee redden (was GEEN bijstand trouwens)

Moet ik wel zeggen dat ik mij nu echt niet meer kon redden met dat geld. Om de doodeenvoudige reden dat een tandarts ook geld kost en ik ook geen basispakket had voor dochter. Had eerst een toppakket voor ongeveer 45 euro. Nu betaal ik voor de helft minder voordelen al 136 p.p euro en bepaalde medicijnen worden niet meer vergoed.

Het gaat nu gewoon weer lekker stabiel. Ik kan mij alleen enorm goed voorstellen met het beleid tegenwoordig van werknemers die hun personeel ontslaan omdat er wel winst gemaakt gaat worden, maar naar eigen zeggen niet genoeg...of dat bedrijven gewoon niet meer kunnen blijven bestaan, en er dus meer aanvragen naar hulp zijn. Waaronder vraag naar voedselpakketten.

Beetje domino-effect. Ontslag, minder geld, minder inkopen, minder verkoop, minder inkomen..en dus weer ontslagen etc etc etc, Logisch dat er meer vraag is naar de voedselpakketten :)

Moet ik er wel bij zeggen dat het mijn eigen keuze was geen aanspraak te maken op veel potjes, want had ook zelf afstand gedaan van veel geld.
maar dat is imo dus t verhaal waar ik dus wel van denk; daar moeten we met zijn allen aan meebetalen. dat is waar de samenleving voor hoort te staan.

dat hoort, imo, de kern te zijn van een samenleving.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 20:56:55 #96
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110035958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:54 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Maak er 600 euro van, dan stijgen je lasten met 60 euro ongeveer.

[..]

Kinderen gratis meeverzekerd :)

[..]

Simpel: 250 minuten voor 2,50
Tele2 Internet: 19,95
Ziggo: 16 euro

[..]

Het ging om de vaste lasten

[..]

Je kunt ook op de fiets, maar het gaat om de vaste lasten. Dus de buskaarten mogen uit het overblijvende potje
Zodra jij een maandje eten en drinken kan overslaan mag jij het iets anders noemen dan vaste lasten.

Verder vul het dan maar aan dan is het over een tijdje mogelijk om te discussieren waarom het wel of niet haalbaar is om van rond te komen.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:57:03 #97
13462 BansheeBoy
pi_110035969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je al die regelingen afschaft, kan het netto inkomen omhoog. Als mensen onnodige uitgaven schrappen, kunnen ze ook meer opzij leggen.
Ja, want in die tussentijd stijgen de vaste lasten niet. :') Jouw posts werken laxerend. Niet alleen bevriezen de salarissen, het geld wordt minder waard en alles wordt duurder:

- wonen
- etc.
- verzekeringen

pi_110036000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:49 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Uit principe geen tv? Misschien is een alles in 1 abonnement wel voordeliger.

imo niet echt. mss dat t wel kan ergens hoor. maar imo niet geheel realistisch
pi_110036012
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, want in die tussentijd stijgen de vaste lasten niet. :') Jouw posts werken laxerend. Niet alleen bevriezen de salarissen, het geld wordt minder waard en alles wordt duurder:

- wonen
- etc.
- verzekeringen

Bullshit. Ik betaal nog steeds evenveel hypotheekrente als voor de crisis en mijn salaris is gewoon gestegen.
pi_110036035
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daar heb je een potje voor: bijzondere bijstand
Voorwaarden en criteria zijn verschillend per gemeente.
ah k, dacht al dat er wel iets moest zijn in die richting. maar dus idd niet overal hetzelfde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')