dan moet hij daar dus een passende vergoeding voor krijgenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die hij wel nodig heeft voor zijn werk, hij is oproepkracht en moet ten allen tijde bereikbaar zijn, gegevens na kunnen lezen op internet, en meteen op pad kunnen
Daar krijgt hij dan gewoon een onkostenvergoeding voor van de baas, maximaal 50 euro per maand.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die hij wel nodig heeft voor zijn werk, hij is oproepkracht en moet ten allen tijde bereikbaar zijn, gegevens na kunnen lezen op internet, en meteen op pad kunnen
Dat is vrij simpel .. de bijstandsnorm voor een gezin van 2 volwassenen zonder kinderen is afgerond 855 euroquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens vaker naar je berekeningen gevraagd, want wat je nu zegt, namelijk dat je uitkering gekort wordt naar 195 euro, klopt niet. Ik nodig je bij deze uit je cijfers te onderbouwen met een berekening. Het is niet alsof je iets beters te doen hebt, dus kom maar op.
Dat filmpje ja.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat artikel van die vrouw die met haar veel te dure auto bij de voedselbank staat omdat ze pleinvrees had
De gereden kilometers plus benzine, ja, niet de auto, die moest die toch echt al zelf hebben voor die het baantje überhaupt kon krijgen. En de onkosten voor de rest, ja, dat vindt je idd terug in de hoogte van zijn salaris, maar als hij het moet uitgeven aan mijn eten en andere onkosten omdat hij zijn salaris geheel moet inleveren, hoe moet dat dan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:38 schreef Scorpie het volgende:
Goh, volgens mij krijgt hij het vergoed hoor moussie.
Geef het dan ook niet op als zijnde een uitgave. Hij krijgt het gewoon vergoed.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
De gereden kilometers plus benzine, ja, niet de auto, die moest die toch echt al zelf hebben voor die het baantje überhaupt kon krijgen. En de onkosten voor de rest, ja, dat vindt je idd terug in de hoogte van zijn salaris, maar als hij het moet uitgeven aan mijn eten en andere onkosten omdat hij zijn salaris geheel moet inleveren, hoe moet dat dan?
Er zwerven nog genoeg links hier op fok rond daarnaartoe, dooe er je voordeel meequote:Op vrijdag 6 april 2012 14:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat filmpje ja.![]()
Die zou ik graag nog eens zien.
Je snapt het niet helemaal hé? Ik kan niet werken, ik ben ziek en zit in de bijstand. Mijn zoon werkt wel, en die moet nu met zijn kleine salaris, net boven het minimumjeugdloon, mijn broek ophouden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:42 schreef Leipo666 het volgende:
wel typisch nederlands: in plaats van juigen dat je door te werken eindelijk je eigen broek op kan houden en die bijstand niet meer nodig hebt gaan we hier miepen dat we door te werken gekort worden op de bijstand
Dus als ik het goed begrijp werken zowel jij en je partner niet, maar jullie zoon wel? En vind je dat je te weinig geld binnen krijgt?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal hé? Ik kan niet werken, ik ben ziek en zit in de bijstand. Mijn zoon werkt wel, en die moet nu met zijn kleine salaris, net boven het minimumjeugdloon, mijn broek ophouden.
En van die gezinsnorm, 855 euro per maand, valt niet te leven met twee volwassenen, dat gaat grotendeels op aan vaste lasten, zelfs zonder auto, internet en mobieltje!!
Het is zijn salaris, zelfs zonder hetgeen hij dan 'extra' krijgt om aan die arbeidsvoorwaarden te kunnen voldoen ligt dat al boven die norm van 855 euro, dus dat hele uitspecifieceren is compleet overbodig.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef het dan ook niet op als zijnde een uitgave. Hij krijgt het gewoon vergoed.
Waar haal je het idee vandaan dat ik een partner zou hebben?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp werken zowel jij en je partner niet, maar jullie zoon wel? En vind je dat je te weinig geld binnen krijgt?
Je zegt 2 volwassenen. Bedoel je dan jij en je kind toevallig?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar haal je het idee vandaan dat ik een partner zou hebben?
het is verwarrend omdat je over je zoon en over 2 volwassenen spreekt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar haal je het idee vandaan dat ik een partner zou hebben?
Wat is daar eigenlijk vreemd aan? Is het niet logisch dat je als kind je ouder ook helpt als die het moeilijk heeft? Dat is overal op de wereld zo, behalve in de westerse wereld. Daar hebben we onszelf wijsgemaakt dat directe hulp aan je ouder iets vreemd is en dat dat beter met een gigantische overhead door de overheid geregeld kan worden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal hé? Ik kan niet werken, ik ben ziek en zit in de bijstand. Mijn zoon werkt wel, en die moet nu met zijn kleine salaris, net boven het minimumjeugdloon, mijn broek ophouden.
En van die gezinsnorm, 855 euro per maand, valt niet te leven met twee volwassenen, dat gaat grotendeels op aan vaste lasten, zelfs zonder auto, internet en mobieltje!!
Helpen is nog iets anders dan volledig onderhouden. Zo'n kind zal ooit ook een eigen gezin willen stichten welke hij/zij ook zal moeten onderhouden. Daarbij ben je voor de wet als ouder nog altijd tot het 21e levensjaar onderhoudsplichtig voor je kinderen. Hier raakt de boel een beetje in de war met de nieuwe wet en regelgeving mbt de bijstand.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is daar eigenlijk vreemd aan? Is het niet logisch dat je als kind je ouder ook helpt als die het moeilijk heeft? Dat is overal op de wereld zo, behalve in de westerse wereld. Daar hebben we onszelf wijsgemaakt dat directe hulp aan je ouder iets vreemd is en dat dat beter met een gigantische overhead door de overheid geregeld kan worden.
als hij een gezin wil stichten gaat hij op zichzelf wonen en dan krijgt zij weer haar volledige bijstand: geen probleem dusquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Helpen is nog iets anders dan volledig onderhouden. Zo'n kind zal ooit ook een eigen gezin willen stichten welke hij/zij ook zal moeten onderhouden. Daarbij ben je voor de wet als ouder nog altijd tot het 21 jaar onderhoudsplichtig voor je kinderen. Hier raakt de boel een beetje in de war met de nieuwe wet en regelgeving mbt de bijstand.
Juist ja, de norm voor twee volwassenen waarvan eentje onder de 21 zonder kinderenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
het is verwarrend omdat je over je zoon en over 2 volwassenen spreekt.
met die 2e volwassene zal je wel je zoon bedoelen...
Daar heb je gelijk in, dan blijft staan dat de wet aan de ene kant vindt dat kinderen hun ouders dan maar moeten onderhouden vanaf het 18e levensjaar, terwijl de wet tevens stelt dat ouders onderhoudsplichtig zijn voor hun kinderen tot het 21e levensjaar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
als hij een gezin wil stichten gaat hij op zichzelf wonen en dan krijgt zij weer haar volledige bijstand: geen probleem dus
genoeg landen op de wereld waar je als ouder voor je oude dag volledig afhankelijk bent van je kinderen. Daar worden ze gewoon onderhouden door de kinderen. Dat wij door ons welvaartsniveau zo egoistisch zijn geworden dat we daar geen zin meer in hebben betekent niet dat het raar is. Als je kijkt naar de geschiedenis en de rest van de wereld zijn wij eerder degenen die raar zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Helpen is nog iets anders dan volledig onderhouden. Zo'n kind zal ooit ook een eigen gezin willen stichten welke hij/zij ook zal moeten onderhouden. Daarbij ben je voor de wet als ouder nog altijd tot het 21e levensjaar onderhoudsplichtig voor je kinderen. Hier raakt de boel een beetje in de war met de nieuwe wet en regelgeving mbt de bijstand.
Ja, maar we hebben het nu even gewoon over Nederland en niet over de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
genoeg landen op de wereld waar je als ouder voor je oude dag volledig afhankelijk bent van je kinderen. Daar worden ze gewoon onderhouden door de kinderen. Dat wij door ons welvaartsniveau zo egoistisch zijn geworden dat we daar geen zin meer in hebben betekent niet dat het raar is. Als je kijkt naar de geschiedenis en de rest van de wereld zijn wij eerder degenen die raar zijn.
Het is eigenlijk best een klemmende wurggreep.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, dan blijft staan dat de wet aan de ene kant vindt dat kinderen hun ouders dan maar moeten onderhouden vanaf het 18e levensjaar, terwijl de wet tevens stelt dat ouders onderhoudsplichtig zijn voor hun kinderen tot het 21e levensjaar.
Moet je maar geen kinderen nemen danquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is eigenlijk best een klemmende wurggreep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |