Zegt de persoon die het voltallige kabinet tegen de muur wil?quote:
Anders stop je even met stalkenquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:54 schreef waht het volgende:
[..]
Zegt de persoon die het voltallige kabinet tegen de muur wil?
Alle andere politici in de Tweede Kamer zijn ook democratisch gekozenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:01 schreef KeimpeHart het volgende:
En nu kregen we meer democratisch gekozen bestuurders zoals LPF en PVV, met minder politieke skillz.
De meeste politici in de Tweede Kamer zijn niet geheel democratisch verkozen. Ze zijn binnengekomen doordat er op hun partij gestemd is. Maar wie die politici zijn, dat weet amper iemand die op hun partij gestemd heeft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Alle andere politici in de Tweede Kamer zijn ook democratisch gekozen.
Formeel heeft een partij geen recht op de zeteltjes die hun kandidaten winnen bij verkiezingen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:10 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
De meeste politici in de Tweede Kamer zijn niet geheel democratisch verkozen. Ze zijn binnengekomen doordat er op hun partij gestemd is. Maar wie die politici zijn, dat weet amper iemand die op hun partij gestemd heeft.
Ik heb geen enkel respect voor politici of had je dat nog niet door?quote:Op vrijdag 6 april 2012 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha ik ben geen mens, wat ben ik dan wel?
Gemeenteraadsleden zijn geen politici maar handelaren in lokale belangentegenstellinkjesquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gemeenteraadslid, dus voel me wel enigszins aangesproken ja![]()
Een politiek dierquote:Op vrijdag 6 april 2012 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha ik ben geen mens, wat ben ik dan wel?
mee eens, groot deel van nederland is nog te dom.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:18 schreef poepa het volgende:
Slechte politici zijn te danken aan idiote keuzes van de kiezer.
Ja, maar dan schop je natuurlijk weer de hele democratie onderuit, als onwetende mensen niet mogen stemmen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:54 schreef ssebass het volgende:
Volgens mij was het Churchill die zei:"Het beste argument tegen democratie is een gesprek van 5 min met een doorsnee kiezer".
Het is ook onlogisch dat de stem van iemand die zich goed in de verkiezingen en de partijprogramma's heeft verdiept even zwaar telt als de stem van iemand die zijn/haar keuze maakt op basis van "die komt zo sympathiek over". Je zou eigenlijk een korte en simpele toelatingstoets moeten hebben voor het recht tot kiezen.
Want waarom zou het domme paupervolk recht moeten hebben op politieke invloed?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar dan schop je natuurlijk weer de hele democratie onderuit, als onwetende mensen niet mogen stemmen.
Helaas is er geen alternatief.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Want waarom zou het domme paupervolk recht moeten hebben op politieke invloed?
Democratie is niet het hoogste goed hoor.
Dat is onjuist, je zou het stemrecht tot bepaalde groepen kunnen beperken, die wel verstand van zaken hebben.quote:
Ook eigenlijk het meest logisch. Je betaald meer belasting, dus hoor je ook meer zeggenschap te hebben.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |