abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:12:29 #251
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_122651559
Mjah, als je het zelf zou willen kan je het gewoon doen natuurlijk, maar 4x4=16 uur per week alleen al aan reizen naar het kantoor kwijt zijn, en vanuit daar ook nog naar klanten toe... Je moet het maar willen.
Ik zou echt kijken naar een ander kantoor, snap ook niet precies waarom je precies in Amsterdam wil stagelopen als dat zo ver weg is, lijkt me dat je voor van die kantoordagen van je school ook wel dichter in de buurt contacten hebt gelegd?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_122762777
Heeft iemand een link of een bestand om de F-toetsen van E&Y te oefenen?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_123563980
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:28 schreef JDFS het volgende:
Hallo jongens,

Ik vroeg mij af wat de openingstijden van PwC Amsterdam zijn, m.a.w. hoe laat ze daar beginnen met werken en tot hoe laat?

Ik wil er namelijk stage lopen, maar moet wel van ver (2 uur reizen) komen...
PwC kantoor Amsterdam is in principe de hele dag open. Ik begin vaak om 7:30, andere collega's beginnen om 11:00. Afhankelijk van je stage en hoe afhankelijk je bent van collega's (moet je veel samenwerken met collega's of is het meer een individuele taak), maar in principe heb je veel vrijheid om je eigen tijden in te delen.
pi_123652448
...

[ Bericht 17% gewijzigd door LUFC op 06-03-2013 09:25:11 ]
pi_123709162
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:53 schreef waaromniet1988 het volgende:
Heeft iemand een link of een bestand om de F-toetsen van E&Y te oefenen?
Zodra je wordt uitgenodigd kun je oefeningen doen. Voor zover ik weet is er geen voorbeeldexamen voor de toets van Ernst & Young. De vraag is ook in hoeverre je zoiets kunt oefenen. Het is immers een test op analytisch vermogen, waarbij oefening geen rol speelt. De voorbeeldvragen bij de reguliere toets zijn meer dan voldoende om het idee te snappen.

Rustig zitten, pen en papier erbij en gaan! Succes (mocht je de toets nog moeten maken).
pi_123709268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:46 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

Zodra je wordt uitgenodigd kun je oefeningen doen. Voor zover ik weet is er geen voorbeeldexamen voor de toets van Ernst & Young. De vraag is ook in hoeverre je zoiets kunt oefenen. Het is immers een test op analytisch vermogen, waarbij oefening geen rol speelt. De voorbeeldvragen bij de reguliere toets zijn meer dan voldoende om het idee te snappen.

Rustig zitten, pen en papier erbij en gaan! Succes (mocht je de toets nog moeten maken).
Bedankt voor de tips, maar ik heb de test reeds ruim voldoende gehaald.

Wel handig voor andere users die via Google hier terecht komen :P
pi_123877140
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 09:10 schreef Ravvie het volgende:

[..]

PwC kantoor Amsterdam is in principe de hele dag open. Ik begin vaak om 7:30, andere collega's beginnen om 11:00. Afhankelijk van je stage en hoe afhankelijk je bent van collega's (moet je veel samenwerken met collega's of is het meer een individuele taak), maar in principe heb je veel vrijheid om je eigen tijden in te delen.
Ah, bedankt! Heb inmiddels 2 sollicitatie gesprekken doorlopen en ben aangenomen! Kan iemand mij een indicatie geven de stage vergoedingen tegenwoordig? Ik ga stage lopen op de Tax afdeling.
pi_123878854
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:39 schreef JDFS het volgende:

[..]

Ah, bedankt! Heb inmiddels 2 sollicitatie gesprekken doorlopen en ben aangenomen! Kan iemand mij een indicatie geven de stage vergoedingen tegenwoordig? Ik ga stage lopen op de Tax afdeling.
Ben benieuwd hoeveel je gaat verdienen. Heb op een blauwe maandag nog stage gelopen bij 1 van deze 4 en heb destijds 750,- per maand kunnen intikken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 10 maart 2013 @ 19:33:50 #259
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_123879306
Ik hoorde in december ook nog 700-750 euro bij PwC en KPMG.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_123880287
Zal inderdaad nog 750 zijn neem ik aan.
pi_123901329
Ah, ik zie nu pas de reacties betreffende mijn vraag over openingstijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:28 schreef MacorgaZ het volgende:
2 uur reizen? Is er dan geen kantoor dichterbij?
Denk dat ze zelf ook wel aangeven dat het verre van ideaal is, ook omdat je zelf ook steeds naar klanten toe moet, of je moet daar ergens op kamers/appartement gaan wonen.
Ze hebben inderdaad in het telefoongesprek aangegeven dat het best ver is met reizen, maar ik had ze toen ook gelijk gezegd dat het voor mij geen probleem is, aangezien ik elke dag voor school ook al een uur in totaal reis.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 20:12 schreef MacorgaZ het volgende:
Mjah, als je het zelf zou willen kan je het gewoon doen natuurlijk, maar 4x4=16 uur per week alleen al aan reizen naar het kantoor kwijt zijn, en vanuit daar ook nog naar klanten toe... Je moet het maar willen.
Ik zou echt kijken naar een ander kantoor, snap ook niet precies waarom je precies in Amsterdam wil stagelopen als dat zo ver weg is, lijkt me dat je voor van die kantoordagen van je school ook wel dichter in de buurt contacten hebt gelegd?
Stage is in-house, dus het bezoeken van klanten gaat voor mij niet op. Het is een fiscale stage en het is degene die ik heel graag wilde en kantoor Amsterdam was de enige die het aanbood. Ik had geen zin om nog langer te wachten tot er ergens anders een vacature vrij komt, waar een dozijn mensen op solliciteren en ik hevige concurrentie ondervind. De manager had mij in het tweede gesprek ook gezegd dat ik er vroeg bij was en dat was zeer zeker een voordeel.
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 09:10 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ah, okee. Ik heb inmiddels onderdak geregeld bij familie in Amsterdam waardoor het reizen gehalveerd wordt naar minder dan een uur! Ik zou het ook niet erg vinden om al om 7:30 te beginnen, lijkt me juist heerlijk om dan ook weer wat vroeger klaar te zijn. En ik ben van nature een ochtendmens, dus dat moet wel goed komen :) (in overleg met de bedrijfsmentor).

Betreffende de stagevergoeding, is dat dan voor elke afdeling hetzelfde? Want ik zou verwachten dat een stagiair accountant meer krijgt dan de rest van de afdelingen, of is dat een tunnelvisie?
  maandag 11 maart 2013 @ 18:26:29 #262
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_123921424
Uit ervaring kan ik mededelen dat Deloitte en KPMG beide een stagevergoeding bieden van ¤750. Dit geld voor alle afdelingen. Of je nou bij audit, tax of support zit.
pi_123936489
Dank je, dat is best aanzienlijk als ik dat vergelijk met medestudenten, die zitten meestal rond de 300/400. Maar die werken dan ook niet bij een Big Four kantoor.

Verder ben ik heel benieuwd naar de systemen waarmee PwC werkt!
pi_123937767
De kwalitatieve kleinere kantoren geven meestal wel meer naar mijn gevoel 800~1100 per maand.
pi_123944883
Ik weet niet of het gepast is om het in dit topic te vragen maar, als jullie terug in de tijd konden zouden jullie er dan voor hebben gekozen om accountant te worden of fiscalist en waarom?
pi_123982223
_O-
Ja, maar ik had wel wat minder klanten genomen dan nu. Waarom, ik vind mijn werk leuk, maar soms wel een beetje veel.
pi_124017265
Vrijdag heb ik mijn 2e gesprek bij KPMG. Weet iemand wat ik hier precies van kan verwachten?
Ik weet dat ik een gesprek heb met een assistent manager en een senior manager die wat meer vakinhoudelijke vragen gaan stellen. Het 1e gesprek wist ik goed wat ik kon verwachten en had ik mij ook goed voorbereid. Het 1e gesprek ging dan ook naar mijn gevoel heel goed en de testen heb ik ook ruim gehaald.

Dus mijn vraag is: hoe gaat het 2e gesprek in zijn werk en in hoeverre moet ik mij hier op voorbereiden etc.

Hopelijk is er iemand in staat mij dit te vertellen voor vrijdag!
pi_124018813
Zorg ervoor dat je makkelijk gekleed bent voor de medische inspectie.
pi_124022761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:20 schreef MijnNaamGaatJouNiksAan het volgende:
Vrijdag heb ik mijn 2e gesprek bij KPMG. Weet iemand wat ik hier precies van kan verwachten?
Ik weet dat ik een gesprek heb met een assistent manager en een senior manager die wat meer vakinhoudelijke vragen gaan stellen. Het 1e gesprek wist ik goed wat ik kon verwachten en had ik mij ook goed voorbereid. Het 1e gesprek ging dan ook naar mijn gevoel heel goed en de testen heb ik ook ruim gehaald.

Dus mijn vraag is: hoe gaat het 2e gesprek in zijn werk en in hoeverre moet ik mij hier op voorbereiden etc.

Hopelijk is er iemand in staat mij dit te vertellen voor vrijdag!
Toevallig heb ik vorige week mijn tweede gesprek gehad, bij PwC welteverstaan. Dit was met een Manager en een Assistant Manager. Het begon eigenlijk al heel relaxt met een praatje over de reistijden (ik moet best van ver komen) waarin ik wel merkte welke kant het gesprek op ging.

Ik heb ongeveer drie kwartier lopen praten met ze. Eigenlijk is er niets vak inhoudelijks aan te pas gekomen, maar het ging ze meer om mijn ambities en motivatie waarom ik bij hun wil stage lopen. Ook gingen ze in op mijn hobbies, mijn relaties en er werd mij twee keer een STAR-vraag gesteld. Oftewel, hoe zou ik reageren in situatie X, als Y druk is en Z niet beschikbaar is.

Verder werd mij gevraagd wat ik zou verwachten van de stage en of ze hieraan konden voldoen.

Ik heb zelf geen vragen gesteld over eventuele vergoedingen, maar meer over de werktijden en andere verwante dingen over de stage die ik zou gaan lopen.

Ik weet het, het klinkt vaag maar zo interpreteerde ik ook alle antwoorden die ik over het tweede gesprek heb gelezen. Eigenlijk is het eerste gesprek degene dat het kaf van het koren scheidt. Ik keek best wel op naar het tweede gesprek, omdat het toch met een leidinggevende is, maar achteraf vond ik het tweede gesprek juist makkelijker, ontspannend vond ik ze allebei eigenlijk wel :P. Het voelde voor mij beide niet aan als een sollicitatiegesprek, maar meer als een gesprek met mensen die gewoonweg geïnteresseerd in mij waren!

Ik had ook het geluk dat ik vroeg solliciteerde en zo al een streepje voor had.
pi_124024677
^ Ben je aangenomen? PwC belt dezelfde middag meestal al over hun uitslag.

2e gesprek is makkelijk, net alsof je in een cafeetje zit :D.
pi_124026451
quote:
Toevallig heb ik vorige week mijn tweede gesprek gehad, bij PwC welteverstaan. Dit was met een Manager en een Assistant Manager. Het begon eigenlijk al heel relaxt met een praatje over de reistijden (ik moet best van ver komen) waarin ik wel merkte welke kant het gesprek op ging.

Ik heb ongeveer drie kwartier lopen praten met ze. Eigenlijk is er niets vak inhoudelijks aan te pas gekomen, maar het ging ze meer om mijn ambities en motivatie waarom ik bij hun wil stage lopen. Ook gingen ze in op mijn hobbies, mijn relaties en er werd mij twee keer een STAR-vraag gesteld. Oftewel, hoe zou ik reageren in situatie X, als Y druk is en Z niet beschikbaar is.

Verder werd mij gevraagd wat ik zou verwachten van de stage en of ze hieraan konden voldoen.

Ik heb zelf geen vragen gesteld over eventuele vergoedingen, maar meer over de werktijden en andere verwante dingen over de stage die ik zou gaan lopen.

Ik weet het, het klinkt vaag maar zo interpreteerde ik ook alle antwoorden die ik over het tweede gesprek heb gelezen. Eigenlijk is het eerste gesprek degene dat het kaf van het koren scheidt. Ik keek best wel op naar het tweede gesprek, omdat het toch met een leidinggevende is, maar achteraf vond ik het tweede gesprek juist makkelijker, ontspannend vond ik ze allebei eigenlijk wel :P. Het voelde voor mij beide niet aan als een sollicitatiegesprek, maar meer als een gesprek met mensen die gewoonweg geïnteresseerd in mij waren!

Bedankt voor je antwoord hier heb ik wel wat aan (:
Ik verwachtte al dat ze situaties gingen beschrijven en wat je dan zou doen in zo'n situatie die ze beschrijven. STAR-vragen verwachtte ik aan bod te komen.

Ik heb ook gehoord dat als je het eerste gesprek doorkomt, je in de meeste gevallen wel een contract krijgt aangeboden. Ik heb iemand gesproken die ook een tweede gesprek heeft gehad maar dan bij E&Y. Hij zei dat er een beetje gekeken werd of je binnen de organisatie past en of je in 'de groep' past. (Het accountantsteam waar je in wordt geplaatst)

Nogmaals bedankt dat je even wilde reageren en gefeliciteerd als je bent aangenomen natuurlijk ;)
pi_124031841
Ah, sorry het belangrijkste ben ik uiteraard vergeten te vertellen; ik werd eind van de middag opgebeld en toen kreeg ik te horen dat ik was aangenomen! Inderdaad, zoals je al zegt ze kijken meer naar hoe jij bij de organisatie past en ik kreeg vooral ook wat tips mee over hoe ik me zal moeten 'gedragen' met m'n collega's, oftewel 'socializen' tijdens pauzes, want je weet maar nooit wie je een keer nodig hebt en het is ook een open-deur-cultuur naar horen zeggen.

Ik solliciteerde dan ook niet naar een accountants functie, maar naar een functie op de Tax afdeling, waar het allemaal wat minder formeel was, zeiden ze. Dat ik al in m'n nette pak kwam, was mooi maar het hoefde niet tijdens de stage zelf.

Al met al is het denk ik voor 9/10 zeker dat je wordt aangenomen, alleen jijzelf kan het nog verpesten! Een heikel punt op mijn CV is namelijk dat ik een jaartje studievertraging heb opgelopen, maar daar werd in het tweede gesprek niet eens op ingegaan, zelfs terwijl ik ze per ongeluk al een bruggetje gaf naar die vraag.
pi_124033714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:38 schreef JDFS het volgende:

[..]

Wat voor antwoord willen ze horen bij de geschetste situatie dat Y druk is en Z niet beschikbaar?
pi_124041572
Dat je vooral assertief reageert! Laten merken wat de beste oplossing is, bijvoorbeeld als een leidinggevende druk is hem niet meerdere keren vragen om te helpen, als die de eerste keer al zegt dat die heel erg druk is. Zoiets, bij mij was de vraag wat zou je doen als je een stapel met werk krijgt waar je niets van af weet en iedereen is druk?

Ik antwoordde dat ik het eerst zelf zou gaan opzoeken, lukt dat niet dan vraag ik heel vriendelijk of iemand me daarmee zou kunnen helpen maar als niemand dat kan, dan probeer ik het zelf te maken, zelfs als ik dan zou moeten overwerken omdat het af moet. Ik weet niet of het antwoord goed was, maar het is altijd beter dan agressief te reageren, haha.
pi_124041712
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:46 schreef JDFS het volgende:
Dat je vooral assertief reageert! Laten merken wat de beste oplossing is, bijvoorbeeld als een leidinggevende druk is hem niet meerdere keren vragen om te helpen, als die de eerste keer al zegt dat die heel erg druk is. Zoiets, bij mij was de vraag wat zou je doen als je een stapel met werk krijgt waar je niets van af weet en iedereen is druk?

Ik antwoordde dat ik het eerst zelf zou gaan opzoeken, lukt dat niet dan vraag ik heel vriendelijk of iemand me daarmee zou kunnen helpen maar als niemand dat kan, dan probeer ik het zelf te maken, zelfs als ik dan zou moeten overwerken omdat het af moet. Ik weet niet of het antwoord goed was, maar het is altijd beter dan agressief te reageren, haha.
^O^ Bedankt voor je antwoord
pi_124049593
Geen dank! Als iemand verder nog vragen heeft, zou ik ze nu nog kunnen beantwoorden voor iemand, aangezien het nog vers in mijn geheugen zit.
pi_124238138
Weet iemand of je met 5 jaar ervaring als systeembeheerder en een HBO Bedrijfskundige Informatica diploma ook als IT Auditor starter dient te beginnen? Zou deze werkervaring je nog voordelen kunnen bieden zoals hoger instappen, beter startsalaris of snellere promotie?
Pain is temporary, pride is forever
pi_124276273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 01:54 schreef FreeShooter het volgende:
Weet iemand of je met 5 jaar ervaring als systeembeheerder en een HBO Bedrijfskundige Informatica diploma ook als IT Auditor starter dient te beginnen? Zou deze werkervaring je nog voordelen kunnen bieden zoals hoger instappen, beter startsalaris of snellere promotie?
Ik vermoed dat je wel iets hoger zou kunnen instappen. Je kennis over systeembeheer is zeker nuttig en daardoor ben je niet een starter, maar audit is toch een apart wereldje en hierdoor telt het in mijn ogen zeker niet als 5 jaar 'relevante' werkervaring.

Zeker aangezien er nog een vraag bestaat naar IT Auditors, zou je het in mijn ogen gewoon eens moeten proberen bij 1 kantoor. Dan kan je jezelf ook beter inschatten voor kansen bij de andere kantoren :)
pi_124276554
Welke studie hebben jullie eigenlijk gedaan?
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_124277932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:29 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je wel iets hoger zou kunnen instappen. Je kennis over systeembeheer is zeker nuttig en daardoor ben je niet een starter, maar audit is toch een apart wereldje en hierdoor telt het in mijn ogen zeker niet als 5 jaar 'relevante' werkervaring.

Zeker aangezien er nog een vraag bestaat naar IT Auditors, zou je het in mijn ogen gewoon eens moeten proberen bij 1 kantoor. Dan kan je jezelf ook beter inschatten voor kansen bij de andere kantoren :)
Bedankt! Dit dacht ik zelf ook. Ik heb een IT audit rapport in kunnen zien en was positief verrast door de herkenbaarheid van bijna alle bevindingen die daarin werden genoemd. Het grootste deel door mijn werkervaring (wel afhankelijk van de rol die je vervult als systeembeheerder), deels door een Bedrijfskundige Informatica studie maar ook door certificaten zoals ITIL en Prince2.

Mocht er iemand anders nog ervaringen hebben met het hoger instappen door werkervaring, hoor ik het graag.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nu halverwege mijn deeltijd studie ben en 3 jaar ervaring heb als systeembeheerder. Met oog op een toekomstige functie als IT Auditor vroeg ik me af of het beter is als ik nog 2 jaar andere werkervaring op doe.
pi_124278276
Als je doel IT audit is, dan zou ik je aanbevelen eerder nu over te stappen dan over 2 jaar. Het verschil in 3 of 5 jaar ervaring als systeembeheerder voor een audit functie is nihil. Een meer commerciele functie \(consultant) kan wel een verdere toegevoegde waarde zijn.

Duale programma's zijn vrij normaal, daar kan het probleem ook niet liggen. Wel denk ik dat een duaal programma bij een BIG-4 achtig bedrijf zwaarder is dan bij andere bedrijven, doordat de eisen aan het werk vrij hoog liggen (en dus veel uren vragen).
pi_124278306
Ik zou gewoon bij het bedrijf dat je niet per se het leukste lijkt even een belletje doen, zodat je inderdaad een beetje de eisen/mogelijkheden weet! Verder zou ik nu de overstap maken, maar wel even kijken hoe je dan met je studie zit?
pi_124278918
Als ik nu al kan beginnen als IT Auditor zou dat ideaal zijn. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ik alleen als afgestudeerde HBO'er kan beginnen in een IT Audit functie? Zou ik kans maken om aangenomen te worden als 3e jaars (deeltijd) HBO student met 3 jaar werkervaring?

Ik ga zeker ook bellen.

[ Bericht 5% gewijzigd door FreeShooter op 20-03-2013 05:41:25 ]
pi_124315788
Excuses, toen je het over een HBO diploma had, dacht ik dat je deze reeds in je bezit had. Over het algemeen wordt inderdaad een (nagenoeg) afgeronde opleiding verplicht gesteld.
pi_124490099
Ik ben van plan om pas in april - na de inhousedagen - te gaan solliciteren bij de big 4. Doen ze moeilijk over MSc duaal doen? Is april trouwens nog een beetje op tijd? In welke periode hebben jullie gesolliciteerd voor September?
pi_124493277
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:21 schreef RY5PRM4x het volgende:
Ik ben van plan om pas in april - na de inhousedagen - te gaan solliciteren bij de big 4. Doen ze moeilijk over MSc duaal doen? Is april trouwens nog een beetje op tijd? In welke periode hebben jullie gesolliciteerd voor September?
Je bent wat aan de late kant denk ik, maar proberen kan altijd. Ik zou zo snel mogelijk je brieven verzenden.
pi_124500434
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:51 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je bent wat aan de late kant denk ik, maar proberen kan altijd. Ik zou zo snel mogelijk je brieven verzenden.
Maar is het aan te raden om nu al te solliciteren bij kantoren waar je nooit contact mee hebt gehad zoals bij een inhousedag?
pi_124500963
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:59 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Maar is het aan te raden om nu al te solliciteren bij kantoren waar je nooit contact mee hebt gehad zoals bij een inhousedag?
Gewoon doen! Zo'n inhousedag is altijd een feest. Ben denk ik wel op een stuk of 10 inhousedagen geweest, van Big 4 tot CRA tot BB tot Nederlandse bank. Heb ze allemaal wel eens gehad. Heb het zelfs nog zo eens weten te flikken dat ik toch een interview kreeg toen ik niet kwam opdagen op een inhousedag omdat het CV'tje er wel boven uitsprong.

Gewoon doen, hup, solliciteren, versturen. Happen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_124502919
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:59 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Je kan ook tot volgend jaar wachten...
Je hebt nu weinig tijd. Als je wacht op een inhousedag wordt het wel erg laat dag.
pi_124504507
Stuur anders een mail naar 1 van die recruiters. KPMG heeft ze bijv. allemaal gewoon op de website staan, stuur 1 van die ladies een mail, hup pro actief zijn!
pi_124505178
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Stuur anders een mail naar 1 van die recruiters. KPMG heeft ze bijv. allemaal gewoon op de website staan, stuur 1 van die ladies een mail, hup pro actief zijn!
Jullie hebben wel gelijk. Morgen gelijk aan de slag
pi_124505282
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Jullie hebben wel gelijk. Morgen gelijk aan de slag
Anders doe je het vanavond? Even opzetje in elkaar knallen, kost paar minuten. Hup! Gewoon pro actief zijn. Kun je hem morgen versturen. Heb zelfs wel eens een keer een mail wezen sturen naar de hoofd van HR van een groot internationaal bedrijf, zonder dat daar een applicatie voor was. 24 uur later had ik een interview te pakken :P.
pi_124506463
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Anders doe je het vanavond? Even opzetje in elkaar knallen, kost paar minuten. Hup! Gewoon pro actief zijn. Kun je hem morgen versturen. Heb zelfs wel eens een keer een mail wezen sturen naar de hoofd van HR van een groot internationaal bedrijf, zonder dat daar een applicatie voor was. 24 uur later had ik een interview te pakken :P.
Dacht ik ook over na, maar ik wil het gelijk voor alle kantoren doen. Dus daar komt meer tijd bij kijken
pi_124565949
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Thanks for your support moderator. Volgende week heb ik een inhousedag bij een big 4 in amsterdam. Heb je misschien nog tips? Ik ben al eens afgewezen voor een stage bij een andere big 4. Waar denk je dat ik extra bij moet opletten bij het interview. Een interview regelen is voor mij opzich geen probleem, maar tijdens de interviews ben ik soms een beetje nerveus waardoor ik stomme dingen zeg, of terughoudend ben -__-
pi_124566823
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:24 schreef RY5PRM4x het volgende:

[..]

Thanks for your support moderator. Volgende week heb ik een inhousedag bij een big 4 in amsterdam. Heb je misschien nog tips? Ik ben al eens afgewezen voor een stage bij een andere big 4. Waar denk je dat ik extra bij moet opletten bij het interview. Een interview regelen is voor mij opzich geen probleem, maar tijdens de interviews ben ik soms een beetje nerveus waardoor ik stomme dingen zeg, of terughoudend ben -__-
Ik ben zelf eens de volledige interviews door wezen knallen bij 1 van de grote 4 tot de laatste ronde waar ik een offer kreeg dus ik kan je hier wel wat tips bij geven.

Wat voor mij erg belangrijk was tijdens de interviews, was mijn motivatie. Niet zo zeer waarom 1 van de 4 ten opzichte van de andere 3, maar wel waarom een big4 ten opzichte van de grote banken of andere instellingen. En ook de motivatie voor de rol an sich. Ik had voor dit interview al grotere namen dan de big4 op mn CV staan dus mocht veel uitleggen.

Als je het puur voor een stage doet, lijkt me dat motivatie om te leren het belangrijkste is. En voor de rest moet je die vragen van;

hoe werk jij in een team?
als persoon A tegen je zegt dat persoon B een enorme lul is, wat doe je dan? Zeg je het tegen je baas? Zeg je het tegen persoon B? Hou je het voor je?
je ziet dat een persoon wat aan het stelen is, wat doe je?
geef eens een voorbeeld wanneer je enorm druk in de tijd zat en je deadline toch haalde

Dit soort shit heb je waarschijnlijk al 9 miljoen vaker gehoord maar echt, je moet dit soort dingen niet alleen kunnen vertellen, maar leg het ook met een motivatie uit.. waarom(!) je zo zou handelen.
pi_124571828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 14:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben zelf eens de volledige interviews door wezen knallen bij 1 van de grote 4 tot de laatste ronde waar ik een offer kreeg dus ik kan je hier wel wat tips bij geven.

Wat voor mij erg belangrijk was tijdens de interviews, was mijn motivatie. Niet zo zeer waarom 1 van de 4 ten opzichte van de andere 3, maar wel waarom een big4 ten opzichte van de grote banken of andere instellingen. En ook de motivatie voor de rol an sich. Ik had voor dit interview al grotere namen dan de big4 op mn CV staan dus mocht veel uitleggen.

Als je het puur voor een stage doet, lijkt me dat motivatie om te leren het belangrijkste is. En voor de rest moet je die vragen van;

hoe werk jij in een team?
als persoon A tegen je zegt dat persoon B een enorme lul is, wat doe je dan? Zeg je het tegen je baas? Zeg je het tegen persoon B? Hou je het voor je?
je ziet dat een persoon wat aan het stelen is, wat doe je?
geef eens een voorbeeld wanneer je enorm druk in de tijd zat en je deadline toch haalde

Dit soort shit heb je waarschijnlijk al 9 miljoen vaker gehoord maar echt, je moet dit soort dingen niet alleen kunnen vertellen, maar leg het ook met een motivatie uit.. waarom(!) je zo zou handelen.
Qua motivatie kan ik het wel goed verantwoorden, maar ik kijk wel op tegen de geschetste situaties die jij net ook noemde.

Zoals persoon A zegt tegen persoon B dat het een enorme lul is. Wat doe je dan?

Dan vind ik het wel moeilijk om een antwoord te geven waar zij mee kunnen leven.

Hetzelfde geldt met dat stelen, hoewel dat meer voor de hand ligt. De persoon confronteren
pi_124577121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:02 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Qua motivatie kan ik het wel goed verantwoorden, maar ik kijk wel op tegen de geschetste situaties die jij net ook noemde.

Zoals persoon A zegt tegen persoon B dat het een enorme lul is. Wat doe je dan?

Dan vind ik het wel moeilijk om een antwoord te geven waar zij mee kunnen leven.

Hetzelfde geldt met dat stelen, hoewel dat meer voor de hand ligt. De persoon confronteren
Je houdt het voor je en doet niks.

Zo moeilijk is het antwoord niet.
pi_124577821
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je houdt het voor je en doet niks.

Zo moeilijk is het antwoord niet.
En toch heb je vaak genoeg figuren die keihard de moraal ridder spelen en direct met het vuur in de ogen je zullen vertellen; ik ren naar de baas toe en wijs met de vinger ...

Je hebt er ratten tussen zitten, pff.
pi_124577953

Wat is hier het gewenste antwoord eigenlijk? Ik zou persoonlijk gewoon m'n mond houden, maar het is niet goed voor de teamsfeer natuurlijk.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_124578174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:40 schreef Neraice het volgende:

Wat is hier het gewenste antwoord eigenlijk? Ik zou persoonlijk gewoon m'n mond houden, maar het is niet goed voor de teamsfeer natuurlijk.
Dat heb ik je net gezegd, want niks doen is eenmaal de realiteit. Bij ieder bedrijf heb je Persoon A en het komt nooit voor dat men actie neemt. Je kan dan wel een leuk antwoord gaan verzinnen, maar geef gewoon aan wat de realiteit is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')