Ik vermoed dat je wel iets hoger zou kunnen instappen. Je kennis over systeembeheer is zeker nuttig en daardoor ben je niet een starter, maar audit is toch een apart wereldje en hierdoor telt het in mijn ogen zeker niet als 5 jaar 'relevante' werkervaring.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 01:54 schreef FreeShooter het volgende:
Weet iemand of je met 5 jaar ervaring als systeembeheerder en een HBO Bedrijfskundige Informatica diploma ook als IT Auditor starter dient te beginnen? Zou deze werkervaring je nog voordelen kunnen bieden zoals hoger instappen, beter startsalaris of snellere promotie?
Bedankt! Dit dacht ik zelf ook. Ik heb een IT audit rapport in kunnen zien en was positief verrast door de herkenbaarheid van bijna alle bevindingen die daarin werden genoemd. Het grootste deel door mijn werkervaring (wel afhankelijk van de rol die je vervult als systeembeheerder), deels door een Bedrijfskundige Informatica studie maar ook door certificaten zoals ITIL en Prince2.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:29 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je wel iets hoger zou kunnen instappen. Je kennis over systeembeheer is zeker nuttig en daardoor ben je niet een starter, maar audit is toch een apart wereldje en hierdoor telt het in mijn ogen zeker niet als 5 jaar 'relevante' werkervaring.
Zeker aangezien er nog een vraag bestaat naar IT Auditors, zou je het in mijn ogen gewoon eens moeten proberen bij 1 kantoor. Dan kan je jezelf ook beter inschatten voor kansen bij de andere kantoren
Je bent wat aan de late kant denk ik, maar proberen kan altijd. Ik zou zo snel mogelijk je brieven verzenden.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:21 schreef RY5PRM4x het volgende:
Ik ben van plan om pas in april - na de inhousedagen - te gaan solliciteren bij de big 4. Doen ze moeilijk over MSc duaal doen? Is april trouwens nog een beetje op tijd? In welke periode hebben jullie gesolliciteerd voor September?
Maar is het aan te raden om nu al te solliciteren bij kantoren waar je nooit contact mee hebt gehad zoals bij een inhousedag?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:51 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je bent wat aan de late kant denk ik, maar proberen kan altijd. Ik zou zo snel mogelijk je brieven verzenden.
Gewoon doen! Zo'n inhousedag is altijd een feest. Ben denk ik wel op een stuk of 10 inhousedagen geweest, van Big 4 tot CRA tot BB tot Nederlandse bank. Heb ze allemaal wel eens gehad. Heb het zelfs nog zo eens weten te flikken dat ik toch een interview kreeg toen ik niet kwam opdagen op een inhousedag omdat het CV'tje er wel boven uitsprong.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:59 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Maar is het aan te raden om nu al te solliciteren bij kantoren waar je nooit contact mee hebt gehad zoals bij een inhousedag?
Je kan ook tot volgend jaar wachten...quote:Op maandag 25 maart 2013 20:59 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Maar is het aan te raden om nu al te solliciteren bij kantoren waar je nooit contact mee hebt gehad zoals bij een inhousedag?
Jullie hebben wel gelijk. Morgen gelijk aan de slagquote:Op maandag 25 maart 2013 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Stuur anders een mail naar 1 van die recruiters. KPMG heeft ze bijv. allemaal gewoon op de website staan, stuur 1 van die ladies een mail, hup pro actief zijn!
Anders doe je het vanavond? Even opzetje in elkaar knallen, kost paar minuten. Hup! Gewoon pro actief zijn. Kun je hem morgen versturen. Heb zelfs wel eens een keer een mail wezen sturen naar de hoofd van HR van een groot internationaal bedrijf, zonder dat daar een applicatie voor was. 24 uur later had ik een interview te pakkenquote:Op maandag 25 maart 2013 22:16 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Jullie hebben wel gelijk. Morgen gelijk aan de slag
Dacht ik ook over na, maar ik wil het gelijk voor alle kantoren doen. Dus daar komt meer tijd bij kijkenquote:Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Anders doe je het vanavond? Even opzetje in elkaar knallen, kost paar minuten. Hup! Gewoon pro actief zijn. Kun je hem morgen versturen. Heb zelfs wel eens een keer een mail wezen sturen naar de hoofd van HR van een groot internationaal bedrijf, zonder dat daar een applicatie voor was. 24 uur later had ik een interview te pakken.
Thanks for your support moderator. Volgende week heb ik een inhousedag bij een big 4 in amsterdam. Heb je misschien nog tips? Ik ben al eens afgewezen voor een stage bij een andere big 4. Waar denk je dat ik extra bij moet opletten bij het interview. Een interview regelen is voor mij opzich geen probleem, maar tijdens de interviews ben ik soms een beetje nerveus waardoor ik stomme dingen zeg, of terughoudend ben -__-quote:Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Anders doe je het vanavond? Even opzetje in elkaar knallen, kost paar minuten. Hup! Gewoon pro actief zijn. Kun je hem morgen versturen. Heb zelfs wel eens een keer een mail wezen sturen naar de hoofd van HR van een groot internationaal bedrijf, zonder dat daar een applicatie voor was. 24 uur later had ik een interview te pakken.
Ik ben zelf eens de volledige interviews door wezen knallen bij 1 van de grote 4 tot de laatste ronde waar ik een offer kreeg dus ik kan je hier wel wat tips bij geven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:24 schreef RY5PRM4x het volgende:
[..]
Thanks for your support moderator. Volgende week heb ik een inhousedag bij een big 4 in amsterdam. Heb je misschien nog tips? Ik ben al eens afgewezen voor een stage bij een andere big 4. Waar denk je dat ik extra bij moet opletten bij het interview. Een interview regelen is voor mij opzich geen probleem, maar tijdens de interviews ben ik soms een beetje nerveus waardoor ik stomme dingen zeg, of terughoudend ben -__-
Qua motivatie kan ik het wel goed verantwoorden, maar ik kijk wel op tegen de geschetste situaties die jij net ook noemde.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben zelf eens de volledige interviews door wezen knallen bij 1 van de grote 4 tot de laatste ronde waar ik een offer kreeg dus ik kan je hier wel wat tips bij geven.
Wat voor mij erg belangrijk was tijdens de interviews, was mijn motivatie. Niet zo zeer waarom 1 van de 4 ten opzichte van de andere 3, maar wel waarom een big4 ten opzichte van de grote banken of andere instellingen. En ook de motivatie voor de rol an sich. Ik had voor dit interview al grotere namen dan de big4 op mn CV staan dus mocht veel uitleggen.
Als je het puur voor een stage doet, lijkt me dat motivatie om te leren het belangrijkste is. En voor de rest moet je die vragen van;
hoe werk jij in een team?
als persoon A tegen je zegt dat persoon B een enorme lul is, wat doe je dan? Zeg je het tegen je baas? Zeg je het tegen persoon B? Hou je het voor je?
je ziet dat een persoon wat aan het stelen is, wat doe je?
geef eens een voorbeeld wanneer je enorm druk in de tijd zat en je deadline toch haalde
Dit soort shit heb je waarschijnlijk al 9 miljoen vaker gehoord maar echt, je moet dit soort dingen niet alleen kunnen vertellen, maar leg het ook met een motivatie uit.. waarom(!) je zo zou handelen.
Je houdt het voor je en doet niks.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:02 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Qua motivatie kan ik het wel goed verantwoorden, maar ik kijk wel op tegen de geschetste situaties die jij net ook noemde.
Zoals persoon A zegt tegen persoon B dat het een enorme lul is. Wat doe je dan?
Dan vind ik het wel moeilijk om een antwoord te geven waar zij mee kunnen leven.
Hetzelfde geldt met dat stelen, hoewel dat meer voor de hand ligt. De persoon confronteren
En toch heb je vaak genoeg figuren die keihard de moraal ridder spelen en direct met het vuur in de ogen je zullen vertellen; ik ren naar de baas toe en wijs met de vinger ...quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je houdt het voor je en doet niks.
Zo moeilijk is het antwoord niet.
Dat heb ik je net gezegd, want niks doen is eenmaal de realiteit. Bij ieder bedrijf heb je Persoon A en het komt nooit voor dat men actie neemt. Je kan dan wel een leuk antwoord gaan verzinnen, maar geef gewoon aan wat de realiteit is.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:40 schreef Neraice het volgende:
als persoon A tegen je zegt dat persoon B een enorme lul is, wat doe je dan? Zeg je het tegen je baas? Zeg je het tegen persoon B? Hou je het voor je?
Wat is hier het gewenste antwoord eigenlijk? Ik zou persoonlijk gewoon m'n mond houden, maar het is niet goed voor de teamsfeer natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |