abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109974788
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Eén van mijn irritaties op de weg zijn al die mensen die een leaseauto rijden ( "omdat dat nou eenmaal bij de functie hoort"), maar iedere dag van huis naar kantoor en weer terug rijden.
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
pi_109974812
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
pi_109974857
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:06 schreef Accordtje het volgende:
Wat is daar irritant aan dan? Doen ze dat niet met de leaseauto dan wel met de privé auto, naar het werk en naar huis moeten ze toch wel.
Dat is irritant want:
a] de meeste in zo'n achterlijk 14%-bijtellinghok rijden
b] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat het toch niet hun eigen auto is
c] ze het weggedrag van een doorgesnoven Hagenees bezigen omdat ze niet zelf voor benzine hoeven te betalen en denken door te moeten trappen om nog een beetje gang in hun 14% bijtellinghok te krijgen
d] bis.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109974877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
In mijn werk rij ik voornamelijk omdat andere mensen me willen zien omdat er blijkbaar geen vertrouwen is dat ik anders mijn werk doe. Idealiter werk ik 4 x 9 uur, waarvan in ieder geval 2 dagen vanuit huis.
Dan hoef ik maar 2 dagen de weg op en zal ik redelijk minimaal beslag leggen op asfalt, zeker als ik die twee dagen buiten spitstijden kan rijden.

Ja precies. Zo denk ik er dus ook over, echter ook bij mij werkt de werkgever daar niet aan mee. En dat zal bij heel veel bedrijven zo zijn, want we staan allemaal 's ochtends in de file omdat de baas wil dat we om 9.00 uur op kantoor zijn.

Dat de overheid zich vervolgens richt op de automobilist vind ik echt bloed irritant. Die doen net of iedereen voor de lol in de file staat. Ze moeten nou eindelijk maar eens het bedrijfsleven gaan verplichten om thuiswerken toe te staan (uitzonderingen daargelaten).
pi_109974883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ok, mijn irritatie voor vandaag:

Mensen die niet opletten wanneer ze de rotonde oprijden...

Helaas was ik het vandaag die zich daar aan schuldig maakte :@
Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
pi_109974988
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:10 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Groot irritatie puntje, mensen die 3-kwart rond gaan zonder dat aan te geven en ik sta precies op dat punt te wachten waardoor je bijna het gas wil intrappen omdat je denkt dat ze eraf gaan en dat toch niet doen en je weer moet remmen en niet 1, bijna allemaal deden ze dat aaargh ;(
Ach, al doe je je knipperlicht 3 kwart aan, rijden mensen er nog steeds op... Heb ik zeer regelmatig. En dan niet, net zoals ik vanmorgen, per ongeluk, maar dan kijken ze je aan zo van: heb je wat?
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:33:00 #107
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109975632
Vanochtend op het punt waar A28 en A27 samenkomen. Invoeggedeelte zal een kilometer zijn, waarbij het 'voegen' in de eerste 300 meter plaatsvindt. Auto met aanhanger rijdt op de meest rechter baan, voor een vrachtwagen en is op 200 meter van het einde van het invoeggedeelte.

Dan bedenkt mevrouw zich dat ze op de verkeerde baan zit en dat ze met circa 75 kilometer per uur (vrachtwagen moest al afremmen voor haar) even een aantal banen gaat oversteken op een punt waar niemand dat meer verwacht. Ik had gelukkig op tijd gezien wat er gebeurde en ben rechts gaan rijden, waardoor ik de vrachtwagen kon volgen die haar met gemak inhaalde.

Resultaat: een aantal bijna ongelukken op beide rijbanen doordat iemand met geen ervaring met een aanhanger de ochtendspits induikt. Ik was blij dat er weinig verkeer was op de weg vanmorgen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109975683
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
pi_109975934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik geniet altijd enorm van van die mensen die, terwijl er niks voor hen rijdt, ineens de rem in trappen. Dan vraag ik me altijd af waarom iemand dat doet.
Wellicht de TomTom die begint te piepen dat je net te hard rijdt?
Zijn dezelfde mensen die bij 3 rijbanen op de middelste gaan rijden omdat in hun TomTom daar het pijltje staat.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109976098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
We dwalen wat af hier, maar vroeger reed ik elke dag 4 uur. 2 uur heen, 2 uur terug, 5 dagen per week. Toen vond ik het ook nog niet erg.
Maar nu we wat jaartjes verder zijn en ik nu zo'n 30km van werk af woon, vind ik zelfs die 30km veel. Geen zin meer in al dat gerijd en gereis.
Zonde van de tijd ook. In de trein kun je nog wat anders doen en hoef je niet op te letten. Zelfs even een snel dutje. Geen stress meer als de boel wat stagneert want je kunt er toch niets aan doen. In de file zit je je toch op te vreten en je te bezinnen op eventuele sluiproutes om sneller op te schieten. In de trein is het lekker passief wachten en rustig je krantje blijven lezen. Je komt er toch wel.
Ik vind de trein echt afgrijselijk :{ helft v/d tijd is er iets mis op een traject, het is altijd irritant druk in de trein en hij brengt mij heel vaak niet precies waar ik zijn moet. Dus moet je weer verder reizen vanaf het station. Aansluitingen halen.

Dan dus 1000x liever de auto. En ja als het voor m'n werk is zit ik altijd alleen in de auto. Lekker relax ook wel.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:00:45 #111
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109976667
quote:
Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109976798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van iemand dat veel mensen dat doen om hun cruisecontrol uit te zetten.
Want het knopje is stuk of...? :?
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:06:12 #113
258802 Yreal
henk..!
pi_109976906
quote:
Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') 14.gif
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:58 #114
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109977007
Ik erger me altijd aan mensen die de invoegstrook niet gebruiken en hun auto meteen aan het begin met 60 km/h voor een vrachtwagen gooien. Heb al een paar keer gezien dat een vrachtwagen hem als een gek naar de linkerbaan moest gooien vanwege zo'n dwaas. Je zult daar maar net rijden.

Ook irritant: mensen die ergens de weg niet weten en met 20 km/h bij elke zijstraat remmen omdat ze dáár misschien rechts moeten, en dan half aarzelend hun knipperlicht alvast uitzetten, en dan toch maar niet, en dan met 20 km/h naar de volgende zijstraat doorrijden.
Zet hem dan gewoon even stil langs de kant van de weg en pak je 100.000 stratengids erbij als je geen navigatie hebt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:24:58 #115
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109977475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:04 schreef H-D het volgende:

[..]

Want het knopje is stuk of...? :?
Luiheid he? Is de oorzaak van veel problemen op de weg.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109977553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Reed ooit achter iemand op een doorgaande weg die bij elke bord in de ankers ging om het te kunnen lezen :') [ afbeelding ]
Had tijdje geleden ook iemand die bij elk zijstraat/bocht/stoplicht(met groen dan) ging remmen/vertragen om overzicht te krijgen ofzo :{

En het was in de stad dus dan ging ze van 40/45 naar 20/25 oid.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:33:03 #117
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_109977743
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Toen maar eromheen gereden...
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_109977869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Gister een trut die niet durfde oprijden bij een rotonde. ettelijke seconden tijd per auto die eroverheen ging, maar nee hoor, en maar wachten en wachten en steeds maar naar links kijken of er 100 meter verderop nog wat aankwam....
Dat ook idd. Sommige mensen durven bijna niks te doen als er egens zich in de weide omgeving nog een ander voertuig bevindt
pi_109998802
quote:
Of andersom, dat mensen zich in hun voertuig de rotonde op storten, dan in hun drie bijna uit de bocht zeilen, ineens heel hard bijremmen, terugschakelen naar twee, daardoor de fietser op de rotonde bij het uitvoegen niet zien, weer in de ankers moeten dan wel gierend optrekken om die fietser maar vooral geen voorrang te gunnen...

Was vanmiddag weer feest op de A50 trouwens. Allemaal mensen met sleurhutten, hun halve inboedel op het dak en vooral veel Duitsers in die Ferien. Elke keer als ik netjes naar rechts ging werd ik vervolgens klemgereden omdat niemand je dan weer naar links laat gaan. Zat ik dus weer met 80 km achter een vrachtwagen te kijken hoe zo'n hele kermis met wapperende lakens langs de ramen voorbij kwam kachelen. Je bent eigenlijk gewoon dom als je je netjes gedraagt op die weg 8)7

Maar goed, ik had de Ramones keihard stampen door de boxen en de zon scheen dus ach... ^O^
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110004102
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Mwoah ik kies er vaker voor om er niet achter te blijven, helemaal niet als je achter je ook een vrachtwagen hebt. Als er iets gebeurt lig jij in de kreukels.
En hoe:
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:45:58 #121
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110004786
Ik zat een keer op een hele stille dag achter een vent die echt een kilometer voor hij een vrachtwagen of zo zag, naar de linker baan opschoof. Zag je zo'n vrachtwagen nét aan de horizon verschijnen, ging die vent al naar links.

Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn.

Het record traag inhalen staat op 9 minuten. Een klein wagentje schoot nét voor mij de linker baan op om de vrachtwagen in te halen die voor hem reed (ook zoiets: als je gaat inhalen en er rijdt één auto links, die ook nog eens veel harder gaat dan jij, laat die dan effe voor).
Negen minuten later was hij er dan toch eindelijk langs. Ik denk dat ze nog geen halve kilometer verschil in snelheid hadden.
Ik reed toen achter iemand aan, we waren met een paar auto's gegaan, de anderen zaten al lang en breed aan de koffie toen ik eindelijk eens aan kwam. :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:41:49 #122
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_110007809
quote:
Als je na drie kansen nog steeds niet opgereden bent wil ik nog weleens m'n toeter gebruiken. Ik vind het gewoon ergerlijk hoe traag sommige mensen zijn in het verkeer en hoe slecht ze vooruit kijken. Dat zie je op rotondes dan ook heel erg. In principe kun je op de rotonde zelf ook al zien of er fietsers aankomen die je dan moet voorlaten, daarvoor hoef je niet bij het verlaten van de rotonde nog eens te remmen om dan pas om je heen te kijken of er iets aankomt. Dat had je al veel eerder kunnen doen en dan had je dus ook niet hoeven af te remmen }:| .
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:33 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

En hoe:
Let er wel even op dat die chauffeur pas begint met remmen nadat 'ie de eerste auto geraakt heeft. In een normale situatie is dat dus echt niet het geval.

Ik snap überhaupt die angst voor vrachtwagens niet. Als ik op een file af rijd ga ik echt niet speciaal links rijden omdat er toevallig een vrachtwagen achter me zit. Een vrachtwagen kan prima remmen. En als ik in m'n spiegel zie dat iemand niet remt en me gaat aanrijden dan duik ik snel even naar rechts de vluchtstrook op.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 01:51:13 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 22:45 schreef Gwywen het volgende:
Ook irritant: mensen die een vrachtwagen niet voorbij durven, ineens heel langzaam gaan rijden en er weet ik hoe lang over doen voor ze erlangs zijn
Vandaag ook gehad. Breed transport voor me, heel treintje achter 1 figuur dat er niet voorbij durft, terwijl deze brede convoi op de vluchtstrook reed. En oja, vervolgens bij het stoplicht na de snelweg tussen voorste voertuig en vrachtwagen gaan staan. Ben er maar achter gebleven, moest er daar ook af.
Verder was het stervensdruk en leek het erop dat de helft wat net NH wegennet een ongeluk heeft gekend vandaag.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:07:48 #124
252108 Len93
That's what she said.
pi_110012938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef ioko het volgende:

[..]

Bij mijn auto gaat de cruise-control d'raf wanneer:

- Je de rem intikt
- Het schuifje van 'On' naar 'Off' gaat.
- Als de ABS ingrijpt.

Veelal gebruik ik de eerste optie, daarbij moet ik wel zeggen dat de redenen waarom ik m'n auto van de cruise-control haal een langzamere voorligger is of dat de snelheidslimiet omlaag gaat.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  FOK!fotograaf zaterdag 7 april 2012 @ 02:08:59 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_110012969
Koppeling niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')