Waarom niet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
Wat mij weer voor de vraag plaatst waarom illegalen recht op onderwijs hebben.
Omdat er niet wordt geredeneerd vanuit hun illegaal-zijn, maar omdat het gaat om jongeren. En die jongeren hebben recht op onderwijs (inclusief bijbehorende stage), ongeacht hun verblijfsstatus.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
Inderdaad! Waarom hebben illegalen eigenlijk uberhaupt rechten? Kunnen we ze niet beter gewoon in een vliegtuig laden en boven de Noordzee eruit trappen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
Ja, erg leuk. Maar waarom?quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
VN-kinderrechtenverdrag, artikel 28.
http://www.kinderrechten.nl/images/13/194.pdf
Niet zo overstuur Henk. Onderwijs is een kostbare aangelegenheid en Nederland is geen internationale kinderopvang.quote:Op donderdag 3 mei 2012 06:44 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Inderdaad! Waarom hebben illegalen eigenlijk uberhaupt rechten? Kunnen we ze niet beter gewoon in een vliegtuig laden en boven de Noordzee eruit trappen?
Het slaat überhaupt nergens op een illegaal een opleiding te geven. Wat is het hele nut van het illegaal zijn dan?quote:Op woensdag 4 april 2012 16:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom zou een illegaal zich uberhaupt niet nuttig mogen maken in de maatschappij?
Kinderen kiezen niet waar ze wonen. Dus vind ik het artikel in het kinderrechtenverdrag wel logisch... Alleen vraag ik mij tegelijkertijd af hoe een 21 jarige zich daar op kan beroepen, want volgens mij geldt dat verdrag voor kinderen, dus <18 jaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het slaat überhaupt nergens op een illegaal een opleiding te geven. Wat is het hele nut van het illegaal zijn dan?
Tja, ik vind het onzin. Je bepaalt dat iemand illegaal is: ergo: hij mag hier niet zijn en moet eruit. Dan ga je hem niet jaren laten blijven en gebruik laten maken van voorzieningen zoals een opleiding. Totale waanzin. Schaf dan het hele begrip legaal en illegaal maar lekker gelijk af.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kinderen kiezen niet waar ze wonen. Dus vind ik het artikel in het kinderrechtenverdrag wel logisch... Alleen vraag ik mij tegelijkertijd af hoe een 21 jarige zich daar op kan beroepen, want volgens mij geldt dat verdrag voor kinderen, dus <18 jaar.
Dat laatste kunnen we doen, maar ik denk niet dat jij een voorstander bent... Ik ook niet trouwens.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja, ik vind het onzin. Je bepaalt dat iemand illegaal is: ergo: hij mag hier niet zijn en moet eruit. Dan ga je hem niet jaren laten blijven en gebruik laten maken van voorzieningen zoals een opleiding. Totale waanzin. Schaf dan het hele begrip legaal en illegaal maar lekker gelijk af.
Dat niet kunnen is vooral de kwestie van niet willen, maar goed.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste kunnen we doen, maar ik denk niet dat jij een voorstander bent... Ik ook niet trouwens.
Probleem is dat veel illegalen niet terug KUNNEN. En om dan een kind hier maar rechtenloos te laten zijn is niet de meest logische keuze.
Dat is niet waar. Om een voorbeeld te noemen: vaak hebben ze geen paspoort meer, waardoor het land van herkomst ze ook niet meer wil hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat niet kunnen is vooral de kwestie van niet willen, maar goed.
Jij vraagt naar de juridische redenen?quote:Wat mij weer voor de vraag plaatst waarom illegalen recht op onderwijs hebben.
Ach ja paspoort in vliegtuig versnipperen en je ben nl binnen! Makkie zeg.quote:Op donderdag 3 mei 2012 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Om een voorbeeld te noemen: vaak hebben ze geen paspoort meer, waardoor het land van herkomst ze ook niet meer wil hebben.
Lol, het gaat puur om goedkope arbeidskrachten. De BOL opleidingen zijn daar een leuk voorbeeld van. Want daar gaat het om . 650 euro voor een 32 uren werkweek en 8 uur school. Dat noem ik geen stage meer.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:43 schreef Knip het volgende:
De stage vormt meestal een wezenlijk onderdeel van een MBO-opleiding. Zonder stage geen diploma. De opleiding heeft op die manier geen zin.
De procedure duurt vaak lang, en dan is het nuttig om in de tussentijd onderwijs te volgen, niet? Bovendien hebben illegale minderjarigen er vaak niet voor gekozen om hier te zijn (beslissing van de ouders).quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het slaat überhaupt nergens op een illegaal een opleiding te geven. Wat is het hele nut van het illegaal zijn dan?
Maar je begrijpt dat de minderjarige daar geen invloed op heeft, toch?quote:Op donderdag 3 mei 2012 20:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ach ja paspoort in vliegtuig versnipperen en je ben nl binnen! Makkie zeg.
Zou best waar kunnen zijn, maar volgens mij doet dat weinig af aan het gegeven dat de stage vaak wél een noodzakelijk deel van de opleiding is. Als stagiairs in praktijk gebruikt worden als goedkope arbeidskrachten dan zou daar in het algemeen iets aan gedaan moeten worden en moet er niet pas worden ingegrepen op het moment dat de stagiair een illegaal is.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol, het gaat puur om goedkope arbeidskrachten. De BOL opleidingen zijn daar een leuk voorbeeld van. Want daar gaat het om . 650 euro voor een 32 uren werkweek en 8 uur school. Dat noem ik geen stage meer.
Och genoeg minderjarigen die op dezelfde manier binnen komen. En indien het de ouders zijn geweest, dan is dat hun verantwoordelijkheid en niet die van ons.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 00:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat de minderjarige daar geen invloed op heeft, toch?
Nou daarom dus. Nederland wordt verplicht vanuit internationale verdragen om kinderen onderwijs aan te bieden als zij hier verblijven. Onafhankelijk van welke status wij aan die lui hebben vastgeplakt.quote:
Dat volg ik niet.quote:Voor sociale zaken is dat wellicht nog vervelender dan de vraag of een of andere random illegaal wel of geen diploma kan krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |