abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111065634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
Wat mij weer voor de vraag plaatst waarom illegalen recht op onderwijs hebben.
Waarom niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_111065868
quote:
Omdat er niet wordt geredeneerd vanuit hun illegaal-zijn, maar omdat het gaat om jongeren. En die jongeren hebben recht op onderwijs (inclusief bijbehorende stage), ongeacht hun verblijfsstatus.
pi_111072573
quote:
Inderdaad! Waarom hebben illegalen eigenlijk uberhaupt rechten? Kunnen we ze niet beter gewoon in een vliegtuig laden en boven de Noordzee eruit trappen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:21:31 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111074061
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

VN-kinderrechtenverdrag, artikel 28.
http://www.kinderrechten.nl/images/13/194.pdf
Ja, erg leuk. Maar waarom?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:22:10 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111074079
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 06:44 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Inderdaad! Waarom hebben illegalen eigenlijk uberhaupt rechten? Kunnen we ze niet beter gewoon in een vliegtuig laden en boven de Noordzee eruit trappen?
Niet zo overstuur Henk. Onderwijs is een kostbare aangelegenheid en Nederland is geen internationale kinderopvang.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111074304
Eigenlijk te schandalig voor woorden dat hier eerst een rechtszaak voor nodig is. Je kunt als minister wel stug volhouden dat je niets meer doet dan de wet uitvoeren, maar als verschillende rechten en verboden met elkaar in conflict zijn, dan is het niet meer zo simpel.

Hier is eerder sprake geweest van een politieke afweging, die de minister vervolgens verdedigd heeft met de wetten die het beste bij zijn afweging passen. Natuurlijk vertelt hij er niet bij waarom in dit geval het verbod om te werken zwaarder moet wegen dan het recht op onderwijs, want wat dat betreft rammelt de politieke afweging en is het gewoon niet te verkopen. In plaats daarvan wordt alleen maar herhaald dat een stage werk is en dat werken niet mag. Bah.

De volgende stap kan ik wel raden: de uitspraak wordt gerespecteerd voor dit geval en het beleid blijft ongewijzigd, want de wet is de wet.
pi_111074979
Het blijft natuurlijk wel een lastige materie illegalen... De regels zijn zo dat ze overal tussen wal en schip vallen. Je kan natuurlijk nu wel heel erg inzoomen op deze stage, maar er is een veel grotere problematiek die speelt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_111075031
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Waarom zou een illegaal zich uberhaupt niet nuttig mogen maken in de maatschappij?
Het slaat überhaupt nergens op een illegaal een opleiding te geven. Wat is het hele nut van het illegaal zijn dan? :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111075093
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Het slaat überhaupt nergens op een illegaal een opleiding te geven. Wat is het hele nut van het illegaal zijn dan? :')
Kinderen kiezen niet waar ze wonen. Dus vind ik het artikel in het kinderrechtenverdrag wel logisch... Alleen vraag ik mij tegelijkertijd af hoe een 21 jarige zich daar op kan beroepen, want volgens mij geldt dat verdrag voor kinderen, dus <18 jaar.
pi_111075149
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kinderen kiezen niet waar ze wonen. Dus vind ik het artikel in het kinderrechtenverdrag wel logisch... Alleen vraag ik mij tegelijkertijd af hoe een 21 jarige zich daar op kan beroepen, want volgens mij geldt dat verdrag voor kinderen, dus <18 jaar.
Tja, ik vind het onzin. Je bepaalt dat iemand illegaal is: ergo: hij mag hier niet zijn en moet eruit. Dan ga je hem niet jaren laten blijven en gebruik laten maken van voorzieningen zoals een opleiding. Totale waanzin. Schaf dan het hele begrip legaal en illegaal maar lekker gelijk af.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111075824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Tja, ik vind het onzin. Je bepaalt dat iemand illegaal is: ergo: hij mag hier niet zijn en moet eruit. Dan ga je hem niet jaren laten blijven en gebruik laten maken van voorzieningen zoals een opleiding. Totale waanzin. Schaf dan het hele begrip legaal en illegaal maar lekker gelijk af.
Dat laatste kunnen we doen, maar ik denk niet dat jij een voorstander bent... Ik ook niet trouwens.

Probleem is dat veel illegalen niet terug KUNNEN. En om dan een kind hier maar rechtenloos te laten zijn is niet de meest logische keuze.
pi_111076200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste kunnen we doen, maar ik denk niet dat jij een voorstander bent... Ik ook niet trouwens.

Probleem is dat veel illegalen niet terug KUNNEN. En om dan een kind hier maar rechtenloos te laten zijn is niet de meest logische keuze.
Dat niet kunnen is vooral de kwestie van niet willen, maar goed.
pi_111076213
Mooie uitspraak. Het was ook van de zotte dat iemand wel aan een opleiding mag beginnen maar niet zou mogen afmaken.. :N
pi_111077236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat niet kunnen is vooral de kwestie van niet willen, maar goed.
Dat is niet waar. Om een voorbeeld te noemen: vaak hebben ze geen paspoort meer, waardoor het land van herkomst ze ook niet meer wil hebben.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:53:00 #140
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111102439
quote:
Jij vraagt naar de juridische redenen?

Wat ze ook zijn, ik ben blij dat in Nederland rechters dat hebben besloten dat kinderen van illegalen recht hebben op onderwijs en dat nu is bevestigd door rechters dat hier ook vaak een stage bij hoort. Zogauw de illegaal het land moet verlaten dan ontstaat er een andere discussie maar zolang de procedures nog lopen moet het kind gewoon onderwijs krijgen. Het is niet dat het een probleem is dat er 1 leerling exra in een klas zit. Ik heb trouwens nog nooit last gehad van illegalen, ik heb wel last gehad van delen van bepaalde groepen mensen die hier legaal wonen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_111102704
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Om een voorbeeld te noemen: vaak hebben ze geen paspoort meer, waardoor het land van herkomst ze ook niet meer wil hebben.
Ach ja paspoort in vliegtuig versnipperen en je ben nl binnen! Makkie zeg.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:06:24 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111103281
Gezanik over een stage. Goed besluit van de rechter.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:40:34 #143
321876 Cherna
Fuck the System
pi_111105194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:43 schreef Knip het volgende:
De stage vormt meestal een wezenlijk onderdeel van een MBO-opleiding. Zonder stage geen diploma. De opleiding heeft op die manier geen zin.
Lol, het gaat puur om goedkope arbeidskrachten. De BOL opleidingen zijn daar een leuk voorbeeld van. Want daar gaat het om . 650 euro voor een 32 uren werkweek en 8 uur school. Dat noem ik geen stage meer.
En dat van GL. Ze zouden zich moeten schamen. Ik wist wel dat het ook neoliberalen waren, maar zo diep?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:20:01 #144
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111111195
Dat is inderdaad meer werken dan scholing en ja, je mag het rustig uitbuiting van jonge (illegale) werknemers noemen. Het is maar een van de opleidingsniveaus. Heeft iemand een overzichtje hoe de illegalen verdeeld zijn over de verschillende opleidingsniveaus?
#NoDAPL
pi_111112465
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De procedure duurt vaak lang, en dan is het nuttig om in de tussentijd onderwijs te volgen, niet? Bovendien hebben illegale minderjarigen er vaak niet voor gekozen om hier te zijn (beslissing van de ouders).
Sum es est, sumus estis sunt
pi_111113430
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ach ja paspoort in vliegtuig versnipperen en je ben nl binnen! Makkie zeg.
Maar je begrijpt dat de minderjarige daar geen invloed op heeft, toch?
pi_111119144
quote:
12s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Lol, het gaat puur om goedkope arbeidskrachten. De BOL opleidingen zijn daar een leuk voorbeeld van. Want daar gaat het om . 650 euro voor een 32 uren werkweek en 8 uur school. Dat noem ik geen stage meer.
Zou best waar kunnen zijn, maar volgens mij doet dat weinig af aan het gegeven dat de stage vaak wél een noodzakelijk deel van de opleiding is. Als stagiairs in praktijk gebruikt worden als goedkope arbeidskrachten dan zou daar in het algemeen iets aan gedaan moeten worden en moet er niet pas worden ingegrepen op het moment dat de stagiair een illegaal is.

Persoonlijk vind ik het overigens financieel dom om wél iemands opleiding te betalen, maar vervolgens geen stage of werk meer toe te staan. Maar wie ben ik.
pi_111119398
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar je begrijpt dat de minderjarige daar geen invloed op heeft, toch?
Och genoeg minderjarigen die op dezelfde manier binnen komen. En indien het de ouders zijn geweest, dan is dat hun verantwoordelijkheid en niet die van ons.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:59:50 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111121083
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, erg leuk. Maar waarom?
Nou daarom dus. Nederland wordt verplicht vanuit internationale verdragen om kinderen onderwijs aan te bieden als zij hier verblijven. Onafhankelijk van welke status wij aan die lui hebben vastgeplakt.

Dat betekent niet dat Nederland dat ook wil. Mensen- en kinderenrechten zijn best wel prima, tenzij het geld kost. Daarnaast heeft onderwijs een sterk socializerende functie. Wat het uitzetten van minderjarigen (wat nu al moeilijk is) nog veel moeilijker maakt.

Nederland heeft dan ook altijd gretig gebruik gemaakt van de ontsnappingsclausule die de Wet arbeid vreemdelingen biedt in dit geval. Geen tewerkstellingsvergunning (die wordt praktisch nooit afggeven voor werk op mbo niveau, en zeker niet aan illegalen) geen werk, geen stage, geen diploma, geen toekomst in Nederland.

Deze uitspraak is trouwens ook de een van de weinigen keren dat de rechter de definitie van de Wav van 'werk' inperkt. Voor sociale zaken is dat wellicht nog vervelender dan de vraag of een of andere random illegaal wel of geen diploma kan krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 4 mei 2012 @ 13:16:34 #150
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111125949
quote:
Voor sociale zaken is dat wellicht nog vervelender dan de vraag of een of andere random illegaal wel of geen diploma kan krijgen.
Dat volg ik niet.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')