abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110018132
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het MBO een stagevergoeding? In welke sectoren dan? In de gehele Zorg&Welzijn sector, inclusief het onderwijs (klassenassistent niveau 2 en Onderwijsassistent niveau 4) is de standaard een onbetaalde stage. Dat zal de school direct bij het werven van stageplaatsen aangeven.
In de techniek is het niet ongebruikelijk. In de bouw (infra en bouw) zijn er bijvoorbeeld standaardafspraken over stagevergoedingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:32:37 #102
3542 Gia
User under construction
pi_110019081
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het MBO een stagevergoeding? In welke sectoren dan? In de gehele Zorg&Welzijn sector, inclusief het onderwijs (klassenassistent niveau 2 en Onderwijsassistent niveau 4) is de standaard een onbetaalde stage. Dat zal de school direct bij het werven van stageplaatsen aangeven.
mijn zoon is derdejaars leerling verpleegkundige. MBO-BOL. Hij krijgt ongeveer 270 euro stagevergoeding.
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:51:24 #103
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110019703
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de techniek is het niet ongebruikelijk. In de bouw (infra en bouw) zijn er bijvoorbeeld standaardafspraken over stagevergoedingen.
De bouw is een ander verhaal, evenals autotechniek. Daar is inderdaad wat te verdienen, dat klopt. Maar ook minimaal, moet ik zeggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

mijn zoon is derdejaars leerling verpleegkundige. MBO-BOL. Hij krijgt ongeveer 270 euro stagevergoeding.
Vanuit een salarispotje van de werkgever? Vanuit de overheid is een ander verhaal, tandartsassistent is ook zo'n opleiding waar de een een paar honderd krijgt en de ander niets. Eindhoven is er dit jaar mee gestopt en andere opleidingen volgen in rap tempo. Maar over het algemeen kun je er naar fluiten. In percentage is het nihil te noemen.
Dit, dus.
pi_110019790
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De bouw is een ander verhaal, evenals autotechniek. Daar is inderdaad wat te verdienen, dat klopt. Maar ook minimaal, moet ik zeggen.

[..]
Uiteraard is het minimaal met een paar honderd euro houdt het wel op.
  zaterdag 7 april 2012 @ 13:58:48 #105
3542 Gia
User under construction
pi_110022146
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Vanuit een salarispotje van de werkgever? Vanuit de overheid is een ander verhaal, tandartsassistent is ook zo'n opleiding waar de een een paar honderd krijgt en de ander niets. Eindhoven is er dit jaar mee gestopt en andere opleidingen volgen in rap tempo. Maar over het algemeen kun je er naar fluiten. In percentage is het nihil te noemen.
gewoon op de loonlijst van de werkgever. Hier is dat Savant, De Zorgboog, Elkerliek, GGZ, enz.

Hij heeft nog voor iedere stage een loonbelastingverklaring in moeten vullen.

Dat de vergoeding van de werkgever komt is toch normaal.
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:01:26 #106
3542 Gia
User under construction
pi_110022234
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 april 2012 12:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uiteraard is het minimaal met een paar honderd euro houdt het wel op.
ongeveer 3 euro per uur.

Onze jongste krijgt niks, helaas. Al kreeg hij maar een euro per uur, dan gaf dat toch een voldaner gevoel.

Een neefje doet bbl in de bouw en die krijgt loon volgens cao.
pi_110022358
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

ongeveer 3 euro per uur.

Daar mogen ze al blij mee zijn :P. Wij hadden hier een stageloper en die kreeg volgens mij nog geen 200 euro per maand, dus maar iets meer dan een euro per uur.
pi_110022478
Heb het topic vluchtig doorgelezen.

- het gaat dus om kinderen die hier illegaal zijn, vaak wel hier geboren maar ouders zijn hier niet legaal dus kinderen ook niet
- als ze 18 zijn moeten ze het land sowieso uit
- het zijn illegalen waar men dus van weet dat ze er zijn
- ze hebben recht op onderwijs vanwege een VN afspraak waar we zelf mee akkoord gegaan zijn
- we doen nu moeilijk over een stage om dit onderwijs met succes af te ronden

Of je nu voor of tegen onderwijs voor illegalen bent, als je geld in onderwijs voor illegalen steekt lijkt het me goed om ze in iedergeval het diploma te laten halen zodat het niet geheel weggegooid geld is. Als daar een stage voor nodig is, prima.

Het is een goede, gerichte vorm van ontwikkelingshulp waarvan je weet dat er niets aan de strijkstok blijft hangen en ook niets naar directeuren van hulporganisaties gaat.

Ik zie het daarom niet als een probleem en ik wil het kinderen ook niet aanrekenen.

Uiteraard kan je nog vallen over "maar onze kinderen hebben al moeite om een stage-plek te vinden" maar dat is een probleem op zich wat ook opgelost zou moeten worden, los van deze problematiek.
pi_110022572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:08 schreef MaGNeT het volgende:
Het is een goede, gerichte vorm van ontwikkelingshulp waarvan je weet dat er niets aan de strijkstok blijft hangen en ook niets naar directeuren van hulporganisaties gaat.
Dat zei ik verderop in POL al, betalen vanuit de ontwikkelingshulp. 100% garantie dat het geld goed besteed is.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_110023122
Prima idee.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:10:12 #111
3542 Gia
User under construction
pi_110024247
Je kunt het als werkgever echter niet maken om de ene leerling wel een vergoeding te geven, en de andere niet, voor dezelfde stage.

Dus, wat is er mis mee als deze groep de praktijk op school leert, aangevuld met een snuffelstage van drie weken. En dan een aangepast diploma.

In de tijd dat de andere leerlingen beroepsstage volgen doen deze leerlingen dit op school in het praktijklokaal.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:10:44 #112
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_110024266
quote:
Erg afhankelijk van het soort MBO-opleiding en de stageinstelling. Dat MBO-stagiaires een vergoeding krijgen gebeurt wel degelijk maar die is over het algemeen zo minimaal dat ik niet direct de relatie loon-werk zou leggen.
Plus dat je gemakkelijk zou moeten kunnen regelen dat je niet die vergoeding krijgt. Geen werkgever gaat dat een probleem vinden. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110025064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:10 schreef Gia het volgende:
Dus, wat is er mis mee als deze groep de praktijk op school leert, aangevuld met een snuffelstage van drie weken. En dan een aangepast diploma.

In de tijd dat de andere leerlingen beroepsstage volgen doen deze leerlingen dit op school in het praktijklokaal.
Dat is toch totaal anders. Een stage doe je juist om echt aan het vak en een werkomgeving te wennen.
gewoon allen een stagevergoeding bieden als daar aanleiding voor is en niet zo over deze regeltjes miepen als Kamp zijnde.
pi_110025101
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Plus dat je gemakkelijk zou moeten kunnen regelen dat je niet die vergoeding krijgt. Geen werkgever gaat dat een probleem vinden. :)
Volgens mij kan een werkgever een illegale stageloper niet eens een vergoeding geven aangezien je dat door moet geven aan de belastingdienst.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:55:05 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110025706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:10 schreef Gia het volgende:
Je kunt het als werkgever echter niet maken om de ene leerling wel een vergoeding te geven, en de andere niet, voor dezelfde stage.
Je kunt het als burger ook niet maken om de ene puber op kamers in Leiden te sturen en de andere met een enkeltje naar Verweggistan. Omdat ie daar nu eenmaal thuis hoort.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:55:29 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110025720
Echt, waar hebben we het hier over. Godverdomme.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:57:07 #117
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_110025764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar mogen ze al blij mee zijn :P. Wij hadden hier een stageloper en die kreeg volgens mij nog geen 200 euro per maand, dus maar iets meer dan een euro per uur.
Vind je dat niet hoog genoeg dan? Je zit toch wel opgescheept met zo'n stagiaire.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:58:58 #118
294269 mlg
pi_110025827
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je kunt het als burger ook niet maken om de ene puber op kamers in Leiden te sturen en de andere met een enkeltje naar Verweggistan. Omdat ie daar nu eenmaal thuis hoort.
Natuurlijk kan dat wel. Niet iedereen kan zich in Nederland vestigen, en maar goed ook.
pi_110025971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Vind je dat niet hoog genoeg dan? Je zit toch wel opgescheept met zo'n stagiaire.
Oh, vind het prima. 't was een aardige knul en hij deed z'n best maar erg productief is het niet natuurlijk. Dan is het een redelijke vergoeding, kan me voorstellen dat iemand weinig zin heeft om naast z'n stage nog 10 uur per week in de supermarkt te werken bijvoorbeeld :P, dat vergoedt het aardig.
  zaterdag 7 april 2012 @ 16:35:15 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110026889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 15:58 schreef mlg het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel. Niet iedereen kan zich in Nederland vestigen, en maar goed ook.
Als het jou te vol wordt, dan ga je toch lekker weg.
  zaterdag 7 april 2012 @ 17:45:49 #121
294269 mlg
pi_110029351
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als het jou te vol wordt, dan ga je toch lekker weg.
Als het jou te rustig is, dan kan jij toch ook lekker weg gaan. Jij hebt de wet tegen je, dus ik denk dat het voor jou maar tijd is om te vertrekken. Niet andersom.

Ik heb het overigens niet over te vol, maar wat voor figuren je binnenhaalt. Gros van de illegalen is niet het type mens dat in een fatsoenlijk modern land past. Je bent een gek als je een fatsoenlijke maatschappij wil vervuilen met primitieve mensen met een andere mentaliteit.

[ Bericht 8% gewijzigd door mlg op 07-04-2012 17:52:32 ]
pi_110040593
Bij Henkie Kamp moet ik altijd aan een buikspreekpop denken. Gekke Geert met gekke Henkie op schoot. Lijkt mij niet fris, maar alla.
pi_110446639
Henk Kamp is een waardeloze politicus, een bloedeloze provinciaal die niet eens in staat is om voor zijn eigen achterban op te komen. Of ondernemend Nederland er nu baat bij heeft of niet, Henk Kamp zal er alles aan doen om zoveel mogelijk 'buitenlanders' het land uit te schoppen. Dan voelt hij zich daadkrachtig en 'lekker Hollands'.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_111062980
Zojuist binnengekomen uitslag van een duel: Asscher - Kamp: 1-0

quote:
Illegale scholier mag stage lopen
Illegale jongeren hebben recht op onderwijs en mogen dus in Nederland stage lopen om hun opleiding af te ronden. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een zaak die was aangespannen door de 21-jarige Surinaamse scholier Kelvin.

Hij heeft alle theoretische vakken van zijn mbo-opleiding commercieel medewerker bank & verzekeringswezen gehaald, maar kon die niet afsluiten omdat hij geen stage mocht lopen. Volgens het vonnis wordt het recht op onderwijs in het hart getroffen als een leerling geen kans krijgt om zijn diploma te halen.

Blij
De advocaat van Kelvin is blij met de uitspraak. "De rechtbank erkent dat iedere jongere in Nederland, ongeacht zijn of haar verblijfsstatus, het volle recht heeft op onderwijs. Kelvin kan nu eindelijk beginnen met zijn stage om zijn diploma te kunnen behalen".

Het ministerie van Sociale Zaken bestudeert de uitspraak en zal daarna bepalen of het in hoger beroep gaat.
Bron: http://nos.nl/artikel/368(...)mag-stage-lopen.html

Kelvin is iemand die iets van zijn leven wil maken. Precies wat de VVD altijd zo graag roept. Nu de samenwerking met de PVV is gestaakt, moet de VVD de xenofobisch-populistische praatjes maar weer eens inruilen voor gezond verstand en liberalisme...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2012 22:31:12 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:08:10 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111065285
Wat mij weer voor de vraag plaatst waarom illegalen recht op onderwijs hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')