abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 23:33:00 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110118834
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:30 schreef highender het volgende:

[..]

Hmm, iets 'bestaat' toch pas op het moment dat het invloed heeft op de waarneembare wereld? Dus als het bestaat maakt het per definitie wel uit en vice versa... Of ben ik nu iets te warrig onder invloed van cannabis :D
Nou ja je kunt beargumenteren dat een concept bestaat als het bedacht wordt... :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 9 april 2012 @ 23:37:29 #202
224960 highender
Travellin' Light
pi_110119022
Dus concepten die nog niet bedacht zijn bestaan nog niet? Is erg subjectief natuurlijk en sluit het bestaan van buitenaardse technologie bij voorbaat uit.
  maandag 9 april 2012 @ 23:48:36 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_110119480
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:37 schreef highender het volgende:
Dus concepten die nog niet bedacht zijn bestaan nog niet? Is erg subjectief natuurlijk en sluit het bestaan van buitenaardse technologie bij voorbaat uit.
Nee ik bedoel het andersom. Als iets bedacht wordt, bestaat het op een bepaalde manier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_110128283
Is dit wat QM beweert? erkentniss is nodig als 3e factor voor bestaan?
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_110128549
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De ziel is symbool voor ons leven!
De ziel IS ons leven leert de Bijbel.

De ziel is iets dat wel kan sterven, vele geloven dat de ziel onsterfelijk is en naar de hemel gaat.
De Bijbel leert dat echter helemaal niet.
Ezech 18:20: ''De ziel die zondigt, zal sterven.''
Wij zondigen allemaal dus al onze zielen zullen sterven.

Makkelijke tekst trouwens om hel en naar hemel gaan te ontkrachten.

[..]

Klopt deels.

De onsterfelijke ziel is een hersenspinsel, in veel latere tijden bedacht door de katholieke nep christenen. Dit om bv geld te ontvangen voor hun tegeltjes ter vergeving van zonde en alsnog naar de hemel te kunnen.
Echter zoals ik hierboven aanhaalde leert de Bijbel dat de ziel zal sterven en niet ergens anders voortleeft.
De ziel is dan als de onbevlekte en onbeschreven lei ( Kind ) die door het leven gevormd zal worden, en zodoende of in de hemel zal verkeren of, door omstandigheden en keuzes in de hel verkeren ?

Dus de hemel en hel zijn slechts staten van zijn binnen het leven. Trouwens zowel letterlijk als figuurlijk dan ?

Stel, dat we morgen het verleden laten voor wat het is en werken aan een toekomst voor allen, en heerlijk onder palmbomen vertoeven het een hemel is geworden, ofwel de tuinen van Eden.

Of we bombarderen elkaar de tent uit en leven in een soort van hel, bedoel je het op die manier een beetje ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 10 april 2012 @ 12:26:19 #206
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110131483
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De ziel is symbool voor ons leven!
De ziel IS ons leven leert de Bijbel.

De ziel is iets dat wel kan sterven, vele geloven dat de ziel onsterfelijk is en naar de hemel gaat.
De Bijbel leert dat echter helemaal niet.
Ezech 18:20: ''De ziel die zondigt, zal sterven.''
Wij zondigen allemaal dus al onze zielen zullen sterven.

Makkelijke tekst trouwens om hel en naar hemel gaan te ontkrachten.

[..]

Klopt deels.

De onsterfelijke ziel is een hersenspinsel, in veel latere tijden bedacht door de katholieke nep christenen. Dit om bv geld te ontvangen voor hun tegeltjes ter vergeving van zonde en alsnog naar de hemel te kunnen.
Echter zoals ik hierboven aanhaalde leert de Bijbel dat de ziel zal sterven en niet ergens anders voortleeft.
de bijbel leert dit, de bijbel leert dat...

Wanneer leer jij dat de bijbel een zeer zwak referentiepunt is? Een onbetrouwbaar samenraapsel van oude geschriften die gebundeld als "de waarheid" moet doorgaan, maar die bij nadere beschouwing kant noch wal raakt. En dan heb ik het nog niet eens over bepaalde sekten die dat boek dan ook nog zelf gaan aanpassen aan de op dat moment geldende waarheidsbeleving....
pi_110133130
De Bijbel leert ons de mens en zijn capriolen ? waar je waardevolle lessen uit zou kunnen halen ?
Ik geloof ook niet in de belerende manier van beleven, maar wel in de levenslessen die er in beschreven zijn, maar dat is bij allemaal de religies wel het geval denk ik.

Daar je voordeel mee doen als mens is iets prijzenswaardig, niet als je ermee domineerd en in angst houdt.
pi_110133483
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:

De ziel is dan als de onbevlekte en onbeschreven lei ( Kind ) die door het leven gevormd zal worden, en zodoende of in de hemel zal verkeren of, door omstandigheden en keuzes in de hel verkeren ?

Dus de hemel en hel zijn slechts staten van zijn binnen het leven. Trouwens zowel letterlijk als figuurlijk dan ?

Stel, dat we morgen het verleden laten voor wat het is en werken aan een toekomst voor allen, en heerlijk onder palmbomen vertoeven het een hemel is geworden, ofwel de tuinen van Eden.

Of we bombarderen elkaar de tent uit en leven in een soort van hel, bedoel je het op die manier een beetje ?
Volgens de Bijbel worden we zondig geboren en dus zal onze ziel altijd sterven.
Naar de hemel gaan wordt bepaald door de zalving met de geest, wat slechts weinigen zal overkomen. Naar de hel gaat niemand want de hel bestaat niet.

Ik bekijk het vanuit de christelijke standpunt: Hel bestaat niet, hemel weggelegd voor sommigen.
Wordt tegenwoordig soms wel eens anders naar gekeken inderdaad, aangezien hel ook bv aan erge situaties wordt verbonden. Maar nu dus puur de hel vanuit gelovig oogpunt(die dus niet bestaat)
pi_110133582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

de bijbel leert dit, de bijbel leert dat...

Wanneer leer jij dat de bijbel een zeer zwak referentiepunt is? Een onbetrouwbaar samenraapsel van oude geschriften die gebundeld als "de waarheid" moet doorgaan, maar die bij nadere beschouwing kant noch wal raakt. En dan heb ik het nog niet eens over bepaalde sekten die dat boek dan ook nog zelf gaan aanpassen aan de op dat moment geldende waarheidsbeleving....
Wanneer leer jij nou eens dat de Bijbel voor vele zaken wel degelijk een zeer goed referentiepunt is!
Het is niet onbetrouwbaar en ook geen bijeenraapsel. Bij nader inzien raakt de Bijbel juist heel erg kant en wal! Legt het leven volledig uit zo'n beetje.

We hebben het ook niet over sekten of wat dan ook, we spreken hier over wat de oorspronkelijke Bijbel zegt! Niet 1 of ander aangepaste shit.

Er wordt gevraagd wat nou de ziel is en dat leg ik gewoon uit op de Bijbelse manier.
Dat jij daar anders tegen aan kijkt is jouw ding, daarom hoef je nog niet zo dom te reageren.
pi_110133710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:23 schreef bianconeri het volgende:
Ik bekijk het vanuit de christelijke standpunt: Hel bestaat niet, hemel weggelegd voor sommigen.
Geen paniek, je kan op beide oren slapen: de hel bestaat niet en gelukkig de hemel ook niet.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:32:32 #211
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110133875
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wanneer leer jij nou eens dat de Bijbel voor vele zaken wel degelijk een zeer goed referentiepunt is!
Het is niet onbetrouwbaar en ook geen bijeenraapsel. Bij nader inzien raakt de Bijbel juist heel erg kant en wal! Legt het leven volledig uit zo'n beetje.
Als jij de bijbel betrouwbaar noemt is dat jouw zaak. Drijvende bijlen, een platte aarde, pratende ezels, een verhaal over Egypte wat nergens ondersteund wordt, de zon die zomaar "stil" kan staan, de grote koningen,evangeliën die elkaar voortdurend tegenspreken... ach laat ik maar ophouden.
pi_110133900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:25 schreef bianconeri het volgende:
Daar moeten we je ongelijk in geven. De Bijbel is één en al samenraapsel.

quote:
We hebben het ook niet over sekten of wat dan ook, we spreken hier over wat de oorspronkelijke Bijbel zegt! Niet 1 of ander aangepaste shit.
De oorspronkelijke Bijbel kén je niet eens. Wat jou sekte verkoopt IS aangepaste shit.

quote:
Er wordt gevraagd wat nou de ziel is en dat leg ik gewoon uit op de Bijbelse manier.
Dat jij daar anders tegen aan kijkt is jouw ding, daarom hoef je nog niet zo dom te reageren.
Dat dom reageren komt wel van jou kant hoor !! |:(
pi_110134118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:32 schreef hoatzin het volgende:

Als jij de bijbel betrouwbaar noemt is dat jouw zaak. Drijvende bijlen, een platte aarde, pratende ezels, een verhaal over Egypte wat nergens ondersteund wordt, de zon die zomaar "stil" kan staan, de grote koningen,evangeliën die elkaar voortdurend tegenspreken... ach laat ik maar ophouden.
Dat bepaalde dingen niet bewezen is dat klopt.
Maar NIETS is ontkracht, NIETS in de Bijbel spreekt zichzelf tegen.
De aarde plat? Haha de Bijbel was juist ver voor de wetenschap door te zeggen dat aarde rond is.
Waarom geloof je wel in evolutie wat ook nog lang niet bewezen is? Komt op precies hetzelfde neer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:33 schreef ATON het volgende:
De oorspronkelijke Bijbel kén je niet eens. Wat jou sekte verkoopt IS aangepaste shit.

De oorspronkelijke tekst is wel bekend!
Jou sekte? Ik weet niet tegen wie je nou weer praat maar ik zit niet bij een sekte en ken niemand op dit forum die bij een sekte zit.
De Bijbel verbiedt overduidelijk sektes, dus alleen een domme idioot(zoals mensen die in evolutie geloven) kunnen zich op de Bijbel beroepen en in een sekte zitten. Dat past niet eens bij elkaar....
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:45:50 #214
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110134405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De aarde plat? Haha de Bijbel was juist ver voor de wetenschap door te zeggen dat aarde rond is.
Waarom geloof je wel in evolutie wat ook nog lang niet bewezen is? Komt op precies hetzelfde neer.

[..]

Jou sekte? Ik weet niet tegen wie je nou weer praat maar ik zit niet bij een sekte en ken niemand op dit forum die bij een sekte zit.
De Bijbel verbiedt overduidelijk sektes, dus alleen een domme idioot(zoals mensen die in evolutie geloven) kunnen zich op de Bijbel beroepen en in een sekte zitten. Dat past niet eens bij elkaar....
Niets in de bijbel spreekt elkaar tegen. Nee zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

En maak jezelf en je groep niet zo volkomen belachelijk vriend. Hieronder even een paar citaatjes, ik kan nog tientallen geven als je dat wilt.
http://exjehovah.mysites.nl/mypages/exjehovah/417232.html
http://jehovahs-getuigen.(...)getuigen/430631.html
http://paranormaal.blog.nl/sektes/2008/05/28/jehova-getuigen
http://www.hetknp.net/articles/viewarticle.php?id=622
wikipedia
etc etc
pi_110134535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:38 schreef bianconeri het volgende:
Al even het topje van de ijsberg zien ?
http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tekstkritiek_van_de_Bijbel

quote:
En waar kan ik die vinden volgens jou ?
quote:
Ik praat tegen jou en hier zitten héél wat sekteleden op dit forum. Voel je dus niet alleen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:52:03 #216
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_110134656
Swaab :')
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_110134741
quote:
Hoe vaak blijf je die flut teksten nog aanhalen?
Ik heb daar maanden geleden allang op gereageerd. Maar ja dat lees je natuurlijk niet want je bent bang dat je geloof vernietigd wordt ofzo.

quote:
En waar kan ik die vinden volgens jou ?
Zelfs via internet al.

quote:
Ik praat tegen jou en hier zitten héél wat sekteleden op dit forum. Voel je dus niet alleen.
Ik voel me als ware christen wel eenzaam hier.
Ik ken geen enkele sektelid hier hoor, en ben daar zelf ook geen van.
Onderzoek jij samen met Hoatzin maar eens de definitie van een sekte.
Grote teleurstelling voor je: Jehovah's Getuigen zijn duidelijk geen sekte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef hoatzin het volgende:

En maak jezelf en je groep niet zo volkomen belachelijk vriend. Hieronder even een paar citaatjes, ik kan nog tientallen geven als je dat wilt.
http://exjehovah.mysites.nl/mypages/exjehovah/417232.html
http://jehovahs-getuigen.(...)getuigen/430631.html
http://paranormaal.blog.nl/sektes/2008/05/28/jehova-getuigen
http://www.hetknp.net/articles/viewarticle.php?id=622
wikipedia
etc etc
Ja maar jij bent zeker zo iemand die domweg alles gelooft wat een ander zegt?
Dus als ik een wikipedia pagina aanpas en er zet: Katholiek is een sekte.
Dan geloof je dat direct?

Zoek eerst maar via google de definitie van een sekte.
Jehovah's Getuigen zijn alles behalve een sekte.

Leuke verhaaltjes van ex-JG hoor. Lekker even een sneer na geven vol onzin.
Heel typisch. Lekker 1-zijdig beeld ook.

1 ding valt altijd op:
Een ex-Jg zegt heel erg de Bijbel te gaan onderzoeken en er achter te komen dat JG leer totaal niet klopt. Het rare is: Ze geloven ineens in de 3-eenheid vaak. Een leer die totaal niet te ondersteunen is met de Bijbel.
En daarbij kan geen enkel mens de leer van JG onderuit halen als het op de Bijbel aankomt,
of je nou met ons geloof eens bent of niet dat is een feit.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:06:54 #218
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110135189
Jehova getuigen geen sekte, lolz.

Maar je hebt dan weer in zoverre gelijk dat andere vormen van religie in mijn ogen ook gewoon sekten zijn.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:07:49 #219
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_110135218
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus als ik een wikipedia pagina aanpas en er zet: Katholiek is een sekte.
Dan geloof je dat direct?

Zoek eerst maar via google de definitie van een sekte.
Jehovah's Getuigen zijn alles behalve een sekte.

Leuke verhaaltjes van ex-JG hoor. Lekker even een sneer na geven vol onzin.
Heel typisch. Lekker 1-zijdig beeld ook.

1 ding valt altijd op:
Een ex-Jg zegt heel erg de Bijbel te gaan onderzoeken en er achter te komen dat JG leer totaal niet klopt. Het rare is: Ze geloven ineens in de 3-eenheid vaak. Een leer die totaal niet te ondersteunen is met de Bijbel.
En daarbij kan geen enkel mens de leer van JG onderuit halen als het op de Bijbel aankomt,
of je nou met ons geloof eens bent of niet dat is een feit.
Nee ik onderzoek eerst de beweringen en daarna trek ik conclusies. En het staat je vrij om Wiki aan te passen. Je kunt gaan beweren dat JG geen sekte is maar je mag 1x raden wat er daarna gebeurt.

En dat zijn dan allemaal ex-JG's?

BTW: Ex JG's kunnen het weten he? Die hebben het zelf meegemaakt. Alléén de sterksten kunnen eruit stappen, want zelfs je "vrienden" en familie laten je links liggen. En dat ze ineens in 3-eenheid gaan geloven, best mogelijk. Het gebeurt natuurlijk ook dat ze NIET meer geloven in wat voor bedachte/aangepaste/herschreven bijbel of andere verzameling oeroud boeken.
pi_110135755
quote:
Hoe vaak blijf je die flut teksten nog aanhalen?
En hoelang gaat jij die totale nonsens hier nog etaleren ?
quote:
Ik heb daar maanden geleden allang op gereageerd.
En nog steeds niet doorgedrongen ? Nog water in je oren ?
quote:
Maar ja dat lees je natuurlijk niet want je bent bang dat je geloof vernietigd wordt ofzo.
He hola !! Dat is mijn lijntje ! _O-
quote:
Ik voel me als ware christen wel eenzaam hier.
Ik ken geen enkele sektelid hier hoor, en ben daar zelf ook geen van.
Onderzoek jij samen met Hoatzin maar eens de definitie van een sekte.
Grote teleurstelling voor je: Jehovah's Getuigen zijn duidelijk geen sekte.
De érgste sekte.
quote:
Nou heb je wéér een lijntje van me gepikt !!
pi_110138157
quote:

Zelfs via internet al.
Niet gevonden. Kan je me zeggen waar jij dat gevonden hebt ? *O*
pi_110142666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:07 schreef hoatzin het volgende:

Nee ik onderzoek eerst de beweringen en daarna trek ik conclusies. En het staat je vrij om Wiki aan te passen. Je kunt gaan beweren dat JG geen sekte is maar je mag 1x raden wat er daarna gebeurt.

BTW: Ex JG's kunnen het weten he? Die hebben het zelf meegemaakt. Alléén de sterksten kunnen eruit stappen, want zelfs je "vrienden" en familie laten je links liggen. En dat ze ineens in 3-eenheid gaan geloven, best mogelijk. Het gebeurt natuurlijk ook dat ze NIET meer geloven in wat voor bedachte/aangepaste/herschreven bijbel of andere verzameling oeroud boeken.
Je onderzoekt de beweringen en toch vind je JG een sekte. mmmm das natuurlijk onzin.
We hebben die discussie al zo vaak gevoerd, er zijn meerdere lijsten gekomen over kenmerken van sekte. Waarvan allang aangegeven dat ze niet overeen komen.
Zo zijn we totaal niet gesloten, terwijl een sekte erg afgesloten is.

Ex-Jgs weten het het beste? Nee hoor JG-ers zelf weten het beste!
Ex-JGs zijn gefrustreerde mannetjes vaak die natrappen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:06 schreef Daniel1976 het volgende:
Jehova getuigen geen sekte, lolz.

Maar je hebt dan weer in zoverre gelijk dat andere vormen van religie in mijn ogen ook gewoon sekten zijn.
Nee idd niet.
Probeer maar eens te bewijzen waarom wij een sekte zouden zijn.
geldt voor allen hier die dit beweren.
pi_110142776
quote:
Naar de hemel gaan wordt bepaald door de zalving met de geest, wat slechts weinigen zal overkomen.
Wat is dat eigenlijk zalving met de geest ?
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:55:50 #224
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110144549
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:06 schreef bianconeri het volgende:
Ex-Jgs weten het het beste? Nee hoor JG-ers zelf weten het beste!
Ex-JGs zijn gefrustreerde mannetjes vaak die natrappen.
Ja die zullen het vast het beste weten, het is ook welbekend dat JG's mogen liegen voor hun geloof, tot meineed aan toe.
Maar dat noemen jullie geen liegen he? Dat noemen jullie "Theocratische Oorlogsstrategie"

http://thegoverningbody.o(...)-theocratic-warfare/

http://www.rickross.com/reference/jw/jw84.html

http://thejehovahswitnesses.org/theocratic-warfare-quotes.php

http://www.letusreason.org/JW8.htm

Maar dat zul je zelf natuurlijk ontkennen. Rara waarom.
I thought you thought
pi_110145224
Swaab laat zien dat bewustzijn hersens van vlees nodig hebben, daarit komt de stelling: er is geen ziel.
het blijft ook een vreemd concept dat "ziel"vind je niet?

Ik vind het subtiele bewustzijn als in een unix computer waarschijnlijker.
Als je dan de uitleg van de dalai Lama er bij bestudeert zul je zien dat het bijzonder plausibel is. Dus niet je ziel, en ook niet jij, maar een subtiel evt. restant van jke bewustzijn verlaat het lichaam wat geen grof (of juist verfijnd?) bewustzijn meer kan ondersteunen

Ook dit is uiteindelijk niet zeker,, maar zou wel meer verklaren dan stof tot stof zonder vervolg, en zeker meer dan de rare niet uit te leggen gedachte van god als createur en straffende kracht.

Ziel, rare term.
Zalvende geest
Als het niet duidelijk kan zijn ,lijkt het me niet goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')