Hahaquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:37 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, wel stevige motorlaarzen, maar blijkbaar niet met een stalen neus....
Hoe leeg moet je leven zijn om zoiets te doen. Je zou ook een centimeter aan iemand anders gunnen hequote:Op dinsdag 3 april 2012 11:50 schreef CocaColaLight het volgende:
Er zijn natuurlijk ook de mensen in een koekblik die het je niet gunnen om er tussendoor te rollen. Het is zelfs al een keer voor gekomen dat iemand een poging deed om mij tussen de auto en een vrachtwagen plat te drukken. De file stond stil dus de motor neergezet en naar de bestuurders kant gelopen en netjes op het raampje geklopt. Maar iets anders dan veel gevloek en getier en gebaren kreeg ik niet te horen van achter het gesloten raam. Uiteindelijk links er langs en netjes zwaaien aangezien hun nog stil stonden
en is gewoon levensgevaarlijk als je onderuitgaat met stalen neuzen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Haha
Motorlaarzen hebben geen stalen neus nee, dan heb je geen gevoel met schakelen
Ja, dat weet ik ook welquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Haha
Motorlaarzen hebben geen stalen neus nee, dan heb je geen gevoel met schakelen
Tja, in plaats van dat ze dan blij zijn met al die motorrijders, want dat scheelt zeker weer een meter of 10 per persoon die die dag op de motor is gestapt in plaats van in zijn auto...quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hoe leeg moet je leven zijn om zoiets te doen. Je zou ook een centimeter aan iemand anders gunnen he
Ik snap dat werkelijk niet, ik zie het ook vrijwel iedere dag, gefrustreerde mensen op de weg. Dan zijn er wel altijd van die campagnes dat te hard rijden levensgevaarlijk is (hoewel te hard rijden slechts 4% van het aantal dodelijke ongelukken (deels) veroorzaakt), maar gefrustreerd gedrag is veel gevaarlijker.
Diezelfde duitsers kunnen er anders ook wat van hoor in NL, voor wat betreft linksrijden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:55 schreef lipjes het volgende:
oh trouwens, hulde aan de duitsers
van het weekend naar berlijn geweest en vanaf hannover naar berlijn gewoon non-stop 160.
Komt je eraan, gaan ze netjes naar rechts.
Komen ze van achter, wachten ze netjes af tot jij naar rechts kan en gaan ze er daarna voorbij
Fantastisch gewoon
en dan ben je 50km in nederland en dan vloek je alweer op al die linksrijders en mensen die niet opletten en dergelijke.
Klopt, in Duitsland is het gebruikelijk om te seinen met je grootlicht als je met zulke snelheden rijdt. Op die manier weet jij dat je zsm aan de kant moet gaan, als dat niet lukt remmen ze af en houden ze een normale afstand tot jou. Nederlanders zouden dan vloeken en tierend 10 meter achter je gaan rijden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Diezelfde duitsers kunnen er anders ook wat van hoor in NL, voor wat betreft linksrijden.
En ook komt het vaak genoeg voor dat een dikke duitser in zijn dikke duitser helemaal niet netjes wacht tot je naar rechts gegaan bent. vaak komen ze al seinend met een 220+ aanrijden, klaar om aan te koppelen aan je trekhaak.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Diezelfde duitsers kunnen er anders ook wat van hoor in NL, voor wat betreft linksrijden.
En ook komt het vaak genoeg voor dat een dikke duitser in zijn dikke duitser helemaal niet netjes wacht tot je naar rechts gegaan bent. vaak komen ze al seinend met een 220+ aanrijden, klaar om aan te koppelen aan je trekhaak.
Dat dat seinen normaal is weet ik. m.i. is dat ook nog veiliger. mijn punt is dan ook dat andere.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, in Duitsland is het gebruikelijk om te seinen met je grootlicht als je met zulke snelheden rijdt. Op die manier weet jij dat je zsm aan de kant moet gaan, als dat niet lukt remmen ze af en houden ze een normale afstand tot jou. Nederlanders zouden dan vloeken en tierend 10 meter achter je gaan rijden.
Als jij die snelheid rijdt en seint doen zij dat ook voor jou, dat is heel normaal.
Het is alleen tegenwoordig verboten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Klopt, in Duitsland is het gebruikelijk om te seinen met je grootlicht als je met zulke snelheden rijdt.
Om te seinen? Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is alleen tegenwoordig verboten.
Daar heb ik nog nooit last van gehad met Duitsers. Als het al gebeurde in Duitsland was het altijd een auto met een gele kentekenplaatquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:15 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
[..]
Dat dat seinen normaal is weet ik. m.i. is dat ook nog veiliger. mijn punt is dan ook dat andere.
Elke keer als ik in Duitsland rijd, zitten de Duitsers alleen op de linkerbaan en gaan de Nederlanders netjes naar rechts als de rechterbaan weer leeg is. En als je niet vlug snel even nog achter die vrachtwagen duikt als zij er met hun dikke auto aankomen, zitten ze ook gewoon op je trekhaak...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit last van gehad met Duitsers. Als het al gebeurde in Duitsland was het altijd een auto met een gele kentekenplaat
Nee, dat zie je verkeerd... Die brommer moet eraf! Het liefst die sloot inquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:56 schreef Yreal het volgende:
ik irriteer mij altijd aan automobilisten die een rode waas voor hun ogen krijgen als ze een brommer zien.
INHALEN INHALEN INHALEN
Ookal rij ik 40, in een 30 zone.
Ookal is er absoluut geen ruimte
Ookal rij ik bijna op de middenstreep
Ze MOETEN er METEEN langs
Betaal eerst maar eens wegenbelastingquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:56 schreef Yreal het volgende:
ik irriteer mij altijd aan automobilisten die een rode waas voor hun ogen krijgen als ze een brommer zien.
INHALEN INHALEN INHALEN
Ookal rij ik 40, in een 30 zone.
Ookal is er absoluut geen ruimte
Ookal rij ik bijna op de middenstreep
Ze MOETEN er METEEN langs
Ik ook niet en heb het liefst niet een brommer onder m'n auto omdat hij niet zit op te letten (ja, op alles wat links en rechts van de weg gebeurt en waar hij dus telkens dan ook heen gaat...)quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:13 schreef Yreal het volgende:
rechts op de weg rijdenik hoef niet dood..
Ik heb ook nog een snorciao, en die moet telkens op de rollerbankquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Die brommer regels zijn dan ook gewoon krom. Veel brommers kunnen gewoon niet goed met het verkeer mee komen maar moeten alsnog op de weg rijden. Dat had ik wel toen ik m'n Ciao nog had, dat was een brommer dus je moest op de weg. Maar dat ding kwam niet boven de 40/45 km/h uit dus ik hield het verkeer alleen maar op.
Ik voelde me ook totaal niet veilig op de weg met dat ding vanwege dat snelheidsverschil.
Maar nu heb ik een Citta en moet ik op het fietspad, dus dat probleem is nu ook opgelost. En ik ben van die stomme haarverneukende helm af
.
Heb je dat probleem ook met motoren?quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:17 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ook niet en heb het liefst niet een brommer onder m'n auto omdat hij niet zit op te letten (ja, op alles wat links en rechts van de weg gebeurt en waar hij dus telkens dan ook heen gaat...)
Oh ik ben nog nooit op de rollerbank geweestquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een snorciao, en die moet telkens op de rollerbank![]()
Vraag ze elke keer, denk je dat dit ding heel blijft als ik er 35 mee ga rijden?
Ja, er rijden er wel een paar hier, die ik liever achter dan voor me heb... Gewoon omdat ik geen zin heb in gezeur als ze onderuit gaan... Inhalen over dubbele doorgetrokken strepen, heuvel op, in bochten...quote:
ik ben niet heel goed ingelicht hoor, maar een citta kan toch nooit (meer) duur zijn?quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:28 schreef Yreal het volgende:
Citta is wel een stuk chiller dan de ciao, maar ook weer een stuk duurder.
Snap je dan niet dat het handig is om naar rechts te gaan als een vrachtwagen je tegemoet komt zodat je geen klap krijgt?quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, er rijden er wel een paar hier, die ik liever achter dan voor me heb... Gewoon omdat ik geen zin heb in gezeur als ze onderuit gaan... Inhalen over dubbele doorgetrokken strepen, heuvel op, in bochten...
Nee, maar een ciao is nog net niet gratisquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:30 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
ik ben niet heel goed ingelicht hoor, maar een citta kan toch nooit (meer) duur zijn?
ah oke, het is dan ook niet veel meer dan een kinderfietsjequote:Op dinsdag 3 april 2012 14:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar een ciao is nog net niet gratis
Snap je niet dat je dan nog steeds niet moet slingeren over de weg? Ik zat er gisteren ook achter zo een. Kaarsrechte weg, maar hij zat of in de berm en dan ineens die stuurbeweging naar links en dan ging hij weer bijna die streep over (met tegenliggers) en dus weer een stuurbweging naar rechts...quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat het handig is om naar rechts te gaan als een vrachtwagen je tegemoet komt zodat je geen klap krijgt?
of in een bocht naar links die je niet door kan kijken?
Gewoon een beetje kijken wat er daarvoor gebeurdquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Snap je niet dat je dan nog steeds niet moet slingeren over de weg? Ik zat er gisteren ook achter zo een. Kaarsrechte weg, maar hij zat of in de berm en dan ineens die stuurbeweging naar links en dan ging hij weer bijna die streep over (met tegenliggers) en dus weer een stuurbweging naar rechts...
Ik ga ook wel eens een beetje heen en weer op de motor, vooral als ik achter een busje zit ofzo dan wil ik er omheen kijken. Ook slinger je behoorlijk bij een sterke zijwind, als er dan vrachtwagens/bussen als tegenliggers zijn wordt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Snap je niet dat je dan nog steeds niet moet slingeren over de weg? Ik zat er gisteren ook achter zo een. Kaarsrechte weg, maar hij zat of in de berm en dan ineens die stuurbeweging naar links en dan ging hij weer bijna die streep over (met tegenliggers) en dus weer een stuurbweging naar rechts...
Inderdaad, Mijn auto trekt zeker bij hoge snelheden nogal naar rechts sinds kort, dus ook ik slinger wel eens... O, en als er een sterke zijwind is.. Dat wil ook altijd goed, vooral bij de taxibussen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik ga ook wel eens een beetje heen en weer op de motor, vooral als ik achter een busje zit ofzo dan wil ik er omheen kijken. Ook slinger je behoorlijk bij een sterke zijwind, als er dan vrachtwagens/bussen als tegenliggers zijn wordt het alleen maar erger.
Naja zeg... aanrijden is 1 ding (mensenlijk... in sommige gevallenquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:37 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin belde me vanochtend met het volgende verhaal:
Haar baas komt iedere ochtend met de fiets naar school, hij is in training voor de marathon voor een goed doel. Vanochtend is die aangereden door een auto terwijl haar baas gewoon voorrang had (auto had haaietanden). Gevolg is gebroken tand, kin gehecht, een gebroken hand en de marathon kan die wel vergeten aangezien die over een week al is. De auto... doorgereden alsof er niks aan de hand is
Ik hoop dat hij een nummerplaat heeft! Doorrijden bij een aanrijding is wel heel erg. De aanrijding is tot daar aan toe (mensen maken fouten en kunnen even afgeleid zijn), maar dan gewoon doorrijden...quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:37 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin belde me vanochtend met het volgende verhaal:
Haar baas komt iedere ochtend met de fiets naar school, hij is in training voor de marathon voor een goed doel. Vanochtend is die aangereden door een auto terwijl haar baas gewoon voorrang had (auto had haaietanden). Gevolg is gebroken tand, kin gehecht, een gebroken hand en de marathon kan die wel vergeten aangezien die over een week al is. De auto... doorgereden alsof er niks aan de hand is
Ehm het is zelfs strafbaar, namelijk een misdaad...quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij een nummerplaat heeft! Doorrijden bij een aanrijding is wel heel erg. De aanrijding is tot daar aan toe (mensen maken fouten en kunnen even afgeleid zijn), maar dan gewoon doorrijden...
Dat zijn de mensen die bij hoog en laag blijven volhouden dat ze echt niets gemerkt hebben.....quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik hoop dat hij een nummerplaat heeft! Doorrijden bij een aanrijding is wel heel erg. De aanrijding is tot daar aan toe (mensen maken fouten en kunnen even afgeleid zijn), maar dan gewoon doorrijden...
Helaas heeft die geen kentekenplaat, hij weet niet eens het merk van de autoquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:54 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij een nummerplaat heeft! Doorrijden bij een aanrijding is wel heel erg. De aanrijding is tot daar aan toe (mensen maken fouten en kunnen even afgeleid zijn), maar dan gewoon doorrijden...
Als je 200 oid rijdt is het ook een beetje zinloos om elke keer weer terug naar rechts te gaan als je toch harder gaat dan het gros van de automobilisten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Elke keer als ik in Duitsland rijd, zitten de Duitsers alleen op de linkerbaan en gaan de Nederlanders netjes naar rechts als de rechterbaan weer leeg is. En als je niet vlug snel even nog achter die vrachtwagen duikt als zij er met hun dikke auto aankomen, zitten ze ook gewoon op je trekhaak...
Mischien ligt het aan de auto waarin je zit, of zelfs (net als in Nederland) de regio waar je rijdt, maar ik heb er toch genoeg achter me gehad die m'n trekhaak zochten (en die lag achterin).
Ik weet niet of je ooit op de A31 gereden hebt? Maar die is over het algemeen leeg... Zowel de rechter- als linkerbaan. En als er nogal veel verkeer op de weg zit, kun je niet eens veel harder rijden omdat je continue op de rem moet omdat er langzamer verkeer op je baan zit. (en langzamer kan een andere automobilist zijn die 150 al hard genoeg vindt, of een vrachtwagen die de 80 net haalt...)quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 200 oid rijdt is het ook een beetje zinloos om elke keer weer terug naar rechts te gaan als je toch harder gaat dan het gros van de automobilisten.
Als die leeg is is het anders natuurlijk maar ik dacht dat je van die situaties bedoelde dat je wel naar rechts zou kunnen maar even later weer meteen naar links moet om in te halenquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit op de A31 gereden hebt? Maar die is over het algemeen leeg... Zowel de rechter- als linkerbaan. En als er nogal veel verkeer op de weg zit, kun je niet eens veel harder rijden omdat je continue op de rem moet omdat er langzamer verkeer op je baan zit. (en langzamer kan een andere automobilist zijn die 150 al hard genoeg vindt, of een vrachtwagen die de 80 net haalt...)
Met 200 moet je ook gewoon opbokken naar rechts als er plaats is. Er kan altijd iemand aankomen die nog sneller is...quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je 200 oid rijdt is het ook een beetje zinloos om elke keer weer terug naar rechts te gaan als je toch harder gaat dan het gros van de automobilisten.
als je 200 rijdt in nld verdien je het om tegen een betonnen pilaar aan te rijden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met 200 moet je ook gewoon opbokken naar rechts als er plaats is. Er kan altijd iemand aankomen die nog sneller is...
True, maar het ging dan ook over Duitsland en de A31...quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je 200 rijdt in nld verdien je het om tegen een betonnen pilaar aan te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |