abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109837149
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is zo, maar zou een vrachtwagen, wanneer die niet zo nu en dan doordrukt, uberhaupt de rotonde overkomen?
Ja. Wat ik al zei, het gros moet rechtdoor (= doorgaande weg). Ik zie die vrachtwagen dagelijks. En hij remt niet eens af om te stoppen... En is dan helemaal verbaasd wanneer er toevallig iemand niet op de doorgaande weg moet.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:24:49 #182
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109838535
Iemand ervaring met een doorrijder na een aanrijding? Vanochtend stond ik in de file op de A20 richting Rotterdam, komt er zo'n lompe motorrijder langs en kwakt zijn koffer even tegen mijn auto.
Heb iig zijn kenteken.
Vanaf nu ben ik iig niet meer motorrijder vriendelijk in de file. Ben ik ook meteen klaar mee.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:44:25 #183
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_109839054
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:24 schreef error_404 het volgende:
Iemand ervaring met een doorrijder na een aanrijding? Vanochtend stond ik in de file op de A20 richting Rotterdam, komt er zo'n lompe motorrijder langs en kwakt zijn koffer even tegen mijn auto.
Heb iig zijn kenteken.
Vanaf nu ben ik iig niet meer motorrijder vriendelijk in de file. Ben ik ook meteen klaar mee.
Heb ik ook meerder malen zien gebeuren. o.a. op de A10: motor scheurt (ja SCHEURT) tussen file door en ineens: 'KLETS' spiegel van een auto af. Gevolg: extra opstopping op linkerbaan om schadeformulieren in te vullen. Gelukkig was deze motorrijder wel zo netjes om te stoppen. Helaas had deze motorrijder aan beide kanten een magazijn aan zijn motor gehangen ipv koffers waardoor hij de breedte van een klein autotje had.

Gister op de A10: homofieltje op vespa motorscooter scheurt (ja SCHEURT) tussen langzaamrijdend verkeer (+/- 40km/u) door al slingerend, uitwijkend, slippend, Gevolg: geen, behalve dat het weining had gescheeld.

Irritatiegehalte: 0, omdat ik lekker met het raampje open in de zon zat te luisteren naar Somertijd. Er zijn wel ergere dingen in het leven dan een file.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_109839161
Sowieso motorrijders die menen wanneer het verkeer harder gaat dan 50 km/h op de snelweg nog overal tussendoor te moeten rijden. Hoe bedoel je levensmoe? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109839312
Mensen konden vanochtend ook weer echt niet rijden...

Rij op de A58 van Eindhoven naar Tilburg, bij de ritsstrook na Best zie ik een km voor me hoe een stuk of 10 auto's ineens vol in de ankers gaan omdat er weer een paar waren die net zo lang door duwen tot het echt niet meer gaat. Gevolg: file.

Waarom doen mensen dat toch? Die ene plek extra opeisen weegt echt niet op tegen de extra stress die je die overige duizenden automobilisten oplevert door een file te veroorzaken.
pi_109839367
Vanmorgen ook op de A8. Staat elke ochtend file. Vrachtwagen wil van de meest rechter rijbaan 2 banen op schuiven naar links om richting Zeeburgertunnel te kunnen rijden. Dan rij je stapvoets en gaan je voorliggers krampachtig het gat dichtrijden zodat de grote boze vrachtwagen niet kan opschuiven. Hoe triest. :')
pi_109839410
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:24 schreef error_404 het volgende:
Heb iig zijn kenteken.
Inderdaad jammer dat zulke debielen motorrijders een slechte naam geven. Als je schade hebt, gewoon schade formulier invullen en het kenteken van die motor aangeven.

Beetje jammer dat je nu dan alle motorrijders over 1 kam scheert :N
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:11:32 #188
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109839766
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:57 schreef Tankiej het volgende:

Inderdaad jammer dat zulke debielen motorrijders een slechte naam geven. Als je schade hebt, gewoon schade formulier invullen en het kenteken van die motor aangeven.

Beetje jammer dat je nu dan alle motorrijders over 1 kam scheert :N
Krijg ik dan niet een enorm gezeik met een welles-nietes spelletje?

Vroeger bedankten motorrijders nog wel eens als je opzij ging, tegenwoordig krijg je een middelvinger als je niet snel genoeg opdondert. En ja, dan lijden de goede onder de kwaden, maar het is wel een heel duidelijke trent. Daar zullen de motorrijders zelf toch iets aan moeten doen.
pi_109839844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:11 schreef error_404 het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Staat volgens mij niet in de wegen verkeers wet dat motorrijders bij file tussen de auto's mogen doorrijden. Alleen dat het gedoogd wordt. Daarnaast is hij bezig met een bijzondere verrichting.
pi_109839891
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:11 schreef error_404 het volgende:

[..]

Vroeger bedankten motorrijders nog wel eens als je opzij ging, tegenwoordig krijg je een middelvinger als je niet snel genoeg opdondert. En ja, dan lijden de goede onder de kwaden, maar het is wel een heel duidelijke trent. Daar zullen de motorrijders zelf toch iets aan moeten doen.
Geen idee, geen getuigen (mensen om je heen in de file)?

Er is inderdaad een redelijke groep die zich tegenwoordig als een stel mongolen gedraagt, dat klopt. Maar dat ligt echt niet alleen aan die motorrijders.. Natuurlijk zijn er een aantal die gewoon altijd debiel zijn. Maar er is ook een groep die zich ergeren aan asociale autorijders die onterecht geen ruimte maken, juist expres opzij gaan om de ruimte af te sluiten als er een motorrijder aankomt, boos reageren als je erbij voorbij rijdt. Dus ja, het komt van twee kanten. En om dit op te lossen zal het ook van twee kanten moeten komen :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zal wel meevallen. Staat volgens mij niet in de wegen verkeers wet dat motorrijders bij file tussen de auto's mogen doorrijden. Alleen dat het gedoogd wordt. Daarnaast is hij bezig met een bijzondere verrichting.
Dat is niet waar, dat is jaren geleden aangepast. Het is officieel toegestaan en dat staat er ook zo :)

Echter wel met gedragsregels; je mag er voorbij met een maximaal snelheidsverschil van 10 km/h en als de file (langzaamrijdend verkeer) harder gaat dan 40 km/h moet je weer invoegen. Ook mag je alleen tussen de meest linkse twee banen rijden.
pi_109839928
in ieder geval aangifte doen, dat scheelt sowieso in gedoe met de verzekering. (ervan uitgaand edat je schade hebt).
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:22:15 #192
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109840041
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:16 schreef Tankiej het volgende:

Nee, ja, er zijn vast wel mensen die het gezien hebben, maar ik heb geen namen / nummers. Was te druk bezig om het kenteken in de verte te zien en op te schrijven. }:|
Dat is dus het ding waar ik me een beetje zorgen om maak...

Voor de rest idd; of het wel of niet mag, tussen auto's doorrijden: volgens mij mag je niet schade rijden en dan lekker snel doorrijden.
pi_109840082
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:22 schreef error_404 het volgende:

[..]

Nee, ja, er zijn vast wel mensen die het gezien hebben, maar ik heb geen namen / nummers. Was te druk bezig om het kenteken in de verte te zien en op te schrijven. }:|
Dat is dus het ding waar ik me een beetje zorgen om maak...

Voor de rest idd; of het wel of niet mag, tussen auto's doorrijden: volgens mij mag je niet schade rijden en dan lekker snel doorrijden.
Ah oke, dan kan het wel lastig worden ja.. Als je wel echt schade hebt zou ik het wel gewoon melden, eventueel ook bij de politie; doorrijden is strafbaar?

Nee, dat mag inderdaad niet :)
pi_109840245
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:16 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Er is inderdaad een redelijke groep die zich tegenwoordig als een stel mongolen gedraagt, dat klopt. Maar dat ligt echt niet alleen aan die motorrijders.. Natuurlijk zijn er een aantal die gewoon altijd debiel zijn. Maar er is ook een groep die zich ergeren aan asociale autorijders die onterecht geen ruimte maken, juist expres opzij gaan om de ruimte af te sluiten als er een motorrijder aankomt, boos reageren als je erbij voorbij rijdt. Dus ja, het komt van twee kanten. En om dit op te lossen zal het ook van twee kanten moeten komen :)

[..]

Dat is niet waar, dat is jaren geleden aangepast. Het is officieel toegestaan en dat staat er ook zo :)

Echter wel met gedragsregels; je mag er voorbij met een maximaal snelheidsverschil van 10 km/h en als de file (langzaamrijdend verkeer) harder gaat dan 40 km/h moet je weer invoegen. Ook mag je alleen tussen de meest linkse twee banen rijden.
Volgens mij staat het nog steeds niet in de wet, kan het niet vinden in elk geval.
Zie alleen steeds die richtlijn voorbij komen die jij ook beschrijft en wat jurisprudentie. Maar daar gaat het steeds om auto's die van rijstrook verwisselen en de motorrijder over het hoofd zien.
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:25:08 #195
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_109842313
Sowieso zijn er nog maar bar weinig motorrijders die zich enigszins fatsoenlijk gedragen en de markering op de wegen nog in acht nemen. (vier)dubbel doorgetrokken strepen, verdrijvingsvlakken, uitvoegstroken van de tegengestelde rijrichting om voor te kruipen bij stoplichten, fietspaden, stoepen, etc.; nee die zijn alleen voor de auto's en anderen natuurlijk.

Daarbij ben ik zelf een keer de berm in gedrukt door een motorrijder die vanuit tegengestelde richting kwam en opeens '#46 Rossi' aspiraties kreeg en het nodig vond om MIJN weghelft te gebruiken voor zijn 'knietje-aan-de-grond'. Gelukkig was mijn Nissan Sunny uit '88 mij (toen) genoeg waard om uit te wijken anders was het 'knietje-onder-de-carterpan' geweest.

Als ik smeris zou zijn geweest zou ik er mijn dagtaak van maken om die smerige aso-motorvarkens er flink bij te naaien. Het is een koud kunstje om degene die je moet hebben er zo tussenuit te pikken.

NB:bovenstaande geldt natuurlijk niet voor alle motorrijders; zo zijn er ook die wél netjes richting aangeven, op hun eigen helft blijven, netjes wachten etc.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_109842626
As usual, de kleine groep verpest het voor de rest.
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:33:29 #197
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109842670
Ja sommige motorrijders letten ook gewoon niet goed op.
Zo stond ik afgelopen zomer een keer voor het stoplicht te wachten om rechtsaf te gaan, kwam er op het fietspad naast mij een motorrijder staan. Dus niet schuin voor mij, maar er pal naast, waardoor ik ook dacht dat hij rechtdoor wilde gaan.
Toen het stoplicht op groen sprong en ik weg wilde rijden, bleek hij zijn voet voor mijn wiel gezet te hebben. :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:35:17 #198
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_109842743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:33 schreef error_404 het volgende:
Zo stond ik afgelopen zomer een keer voor het stoplicht te wachten om rechtsaf te gaan, kwam er op het fietspad naast mij een motorrijder staan. Dus niet schuin voor mij, maar er pal naast, waardoor ik ook dacht dat hij rechtdoor wilde gaan.
Toen het stoplicht op groen sprong en ik weg wilde rijden, bleek hij zijn voet voor mijn wiel gezet te hebben. :')
En had hij slippers aan?? :)
Niet jij
Niet wij
Maar ik
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:37:34 #199
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109842846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:35 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

En had hij slippers aan?? :)
Nee, wel stevige motorlaarzen, maar blijkbaar niet met een stalen neus....
pi_109842854
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:33 schreef error_404 het volgende:
Dan zal hij wel een pijnlijke poot hebben gehad...

Ik had zo'n eikel tijdens mijn rijexamen...
pi_109842901
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:37 schreef error_404 het volgende:

[..]

Nee, wel stevige motorlaarzen, maar blijkbaar niet met een stalen neus....
Haha :')

Motorlaarzen hebben geen stalen neus nee, dan heb je geen gevoel met schakelen :+
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:50:09 #202
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_109843375
Altijd leuk om de wederzijdse ergernissen te lezen. Zelf ben vrijwel alleen maar op 2 wielen onderweg. En yep ik steek netjes mijn hand op als iemand ruimte maakt in de file maar ook niet altijd. Bij vlagen zou ik dan alleen maar met een hand aan het stuur rijden.

Er zijn natuurlijk ook de mensen in een koekblik die het je niet gunnen om er tussendoor te rollen. Het is zelfs al een keer voor gekomen dat iemand een poging deed om mij tussen de auto en een vrachtwagen plat te drukken. De file stond stil dus de motor neergezet en naar de bestuurders kant gelopen en netjes op het raampje geklopt. Maar iets anders dan veel gevloek en getier en gebaren kreeg ik niet te horen van achter het gesloten raam. Uiteindelijk links er langs en netjes zwaaien aangezien hun nog stil stonden :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_109844286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:50 schreef CocaColaLight het volgende:
Er zijn natuurlijk ook de mensen in een koekblik die het je niet gunnen om er tussendoor te rollen. Het is zelfs al een keer voor gekomen dat iemand een poging deed om mij tussen de auto en een vrachtwagen plat te drukken. De file stond stil dus de motor neergezet en naar de bestuurders kant gelopen en netjes op het raampje geklopt. Maar iets anders dan veel gevloek en getier en gebaren kreeg ik niet te horen van achter het gesloten raam. Uiteindelijk links er langs en netjes zwaaien aangezien hun nog stil stonden :D
Hoe leeg moet je leven zijn om zoiets te doen. Je zou ook een centimeter aan iemand anders gunnen he :)

Ik snap dat werkelijk niet, ik zie het ook vrijwel iedere dag, gefrustreerde mensen op de weg. Dan zijn er wel altijd van die campagnes dat te hard rijden levensgevaarlijk is (hoewel te hard rijden slechts 4% van het aantal dodelijke ongelukken (deels) veroorzaakt), maar gefrustreerd gedrag is veel gevaarlijker.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:24:09 #204
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109844851
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Motorlaarzen hebben geen stalen neus nee, dan heb je geen gevoel met schakelen :+
en is gewoon levensgevaarlijk als je onderuitgaat met stalen neuzen.
ben je gewoon je tenen kwijt
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:41:24 #205
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_109845462
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:38 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel :')
pi_109845593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:10 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Hoe leeg moet je leven zijn om zoiets te doen. Je zou ook een centimeter aan iemand anders gunnen he :)

Ik snap dat werkelijk niet, ik zie het ook vrijwel iedere dag, gefrustreerde mensen op de weg. Dan zijn er wel altijd van die campagnes dat te hard rijden levensgevaarlijk is (hoewel te hard rijden slechts 4% van het aantal dodelijke ongelukken (deels) veroorzaakt), maar gefrustreerd gedrag is veel gevaarlijker.
Tja, in plaats van dat ze dan blij zijn met al die motorrijders, want dat scheelt zeker weer een meter of 10 per persoon die die dag op de motor is gestapt in plaats van in zijn auto...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:55:41 #207
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109845921
oh trouwens, hulde aan de duitsers
van het weekend naar berlijn geweest en vanaf hannover naar berlijn gewoon non-stop 160.
Komt je eraan, gaan ze netjes naar rechts.
Komen ze van achter, wachten ze netjes af tot jij naar rechts kan en gaan ze er daarna voorbij
Fantastisch gewoon _O_

en dan ben je 50km in nederland en dan vloek je alweer op al die linksrijders en mensen die niet opletten en dergelijke.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:02:04 #208
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_109846147
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:55 schreef lipjes het volgende:
oh trouwens, hulde aan de duitsers
van het weekend naar berlijn geweest en vanaf hannover naar berlijn gewoon non-stop 160.
Komt je eraan, gaan ze netjes naar rechts.
Komen ze van achter, wachten ze netjes af tot jij naar rechts kan en gaan ze er daarna voorbij
Fantastisch gewoon _O_

en dan ben je 50km in nederland en dan vloek je alweer op al die linksrijders en mensen die niet opletten en dergelijke.
Diezelfde duitsers kunnen er anders ook wat van hoor in NL, voor wat betreft linksrijden.
En ook komt het vaak genoeg voor dat een dikke duitser in zijn dikke duitser helemaal niet netjes wacht tot je naar rechts gegaan bent. vaak komen ze al seinend met een 220+ aanrijden, klaar om aan te koppelen aan je trekhaak.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_109846271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

Diezelfde duitsers kunnen er anders ook wat van hoor in NL, voor wat betreft linksrijden.
En ook komt het vaak genoeg voor dat een dikke duitser in zijn dikke duitser helemaal niet netjes wacht tot je naar rechts gegaan bent. vaak komen ze al seinend met een 220+ aanrijden, klaar om aan te koppelen aan je trekhaak.
Klopt, in Duitsland is het gebruikelijk om te seinen met je grootlicht als je met zulke snelheden rijdt. Op die manier weet jij dat je zsm aan de kant moet gaan, als dat niet lukt remmen ze af en houden ze een normale afstand tot jou. Nederlanders zouden dan vloeken en tierend 10 meter achter je gaan rijden.
Als jij die snelheid rijdt en seint doen zij dat ook voor jou, dat is heel normaal.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:15:17 #210
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_109846643
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef Sexy_Steve het volgende:

[..]

quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Klopt, in Duitsland is het gebruikelijk om te seinen met je grootlicht als je met zulke snelheden rijdt. Op die manier weet jij dat je zsm aan de kant moet gaan, als dat niet lukt remmen ze af en houden ze een normale afstand tot jou. Nederlanders zouden dan vloeken en tierend 10 meter achter je gaan rijden.
Als jij die snelheid rijdt en seint doen zij dat ook voor jou, dat is heel normaal.
Dat dat seinen normaal is weet ik. m.i. is dat ook nog veiliger. mijn punt is dan ook dat andere.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')