Zolang ze hun interest en afgesproken aflossingen kunnen betalen mag het. Jij hebt/wil toch ook een hypotheek?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. Tevens is het een kankerclub met een half miljard schuld.
Ik ben het wel met Caland eens hoor. Is echt Real Madrid stijl: parkeerplaatsen verkopen voor 150 miljoen. Net als PSV eigenlijkquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Zolang ze hun interest en afgesproken aflossingen kunnen betalen mag het. Jij hebt/wil toch ook een hypotheek?
Mja ach. Desondanks kan ik het net zo'n lelijke club vinden als PSVquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:28 schreef Typisch het volgende:
Ja, maar je kunt het die clubs niet kwalijk nemen. Het is dat tyfusland dat er een potje van maakt. Leijers.
Waarom niet? Ze verneuken het voetbal.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:28 schreef Typisch het volgende:
Ja, maar je kunt het die clubs niet kwalijk nemen. Het is dat tyfusland dat er een potje van maakt. Leijers.
Ach ja daar ga ik niet over discussiëren maar feit is dat ze dit netjes voor elkaar hebben. Als je ook ziet wat een volk er op dat museum afkomt, al is dat natuurlijk ook omdat ze op dit moment gewoon het sterkste team hebben. Als je in Barcelona bent heb ik het idee dat alles daar om die club draait, ook zie je door heel de stad allemaal fanshops en dergelijke verspreid.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. Tevens is het een kankerclub met een half miljard schuld.
NOS die denkt dat Cruijff verantwoordelijk is voor huidige Barcelona <--> NOS geilt op Cruijf <--> NOS geilt op Barcelona <--> Men geilt op Barcelona.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze verneuken het voetbal.
Tevens snap ik niet waarom dat pauperclubje hier benoemd moet worden.
Zie titel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef onlogisch het volgende:
Feyenoord Rotterdam!
Wat wordt het mannen? Gaan we die ratjes uit Breda een lesje leren zaterdag?
Hehe, zo hoort ut!quote:
Die avondwedstrijden moet je allemaal winnen zoals we dat jarenlang deden zélfs in onze slechte periode (2006 - 2010 wonnen we bijna alle avondwedstrijden).quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hehe, zo hoort ut!
Man ik heb zo'n zin in zaterdag. Heerlijk weer een keer een avond wedstrijd. Die hebben we echt veels te weinig. Gelukkig nu wel 3 van de laatste 4, alleen az is 14.30
Het is al vaker gezegd vd week, maar Roda uit wordt straks écht belangrijk als je zaterdag wint.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Die avondwedstrijden moet je allemaal winnen zoals we dat jarenlang deden zélfs in onze slechte periode (2006 - 2010 wonnen we bijna alle avondwedstrijden).
Dan doe je zó hard mee om 't landskampioenschap
Dat is nu elke wedstrjid tot aan het einde vh seizoen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd vd week, maar Roda uit wordt straks écht belangrijk als je zaterdag wint.
Eens, maar ik denk dat Roda uit wel het belangrijkste is. Ik denk wanneer je die wint dat er echt in geloofd kan gaan worden. Of dat dan weer gevaarlijk is moet blijken maar zoveel lastige wedstrijden zijn er niet meer. Ja, az thuis maar we pakken alle toppers thuisquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:49 schreef eight het volgende:
[..]
Dat is nu elke wedstrjid tot aan het einde vh seizoen.
quote:Albelda: Valencia are still recovering from the Koeman era
The experienced midfielder has stated his belief that the Che still are not at the level they were before the arrival of the Dutch coach and president Juan Soler.
Albelda won two La Liga titles with Valencia at the beginning of the 21st century, but they have been unable to replicate those successes in recent years, and the influential midfielder blames former president Juan Soler and head coach Ronald Koeman for their recent slump.
David Albelda has voiced his disappointment with Valencia's fall from grace in recent years as Los Che are no longer able to challenge Barcelona and Real Madrid for the league title.
"It really hurts that we can not really compete right now. We had the best team in Spain and had closed the gap with Barcelona and Real Madrid," Albelda was quoted as saying by El Mundo Deportivo.
"However, then president Juan Soler destroyed everything that we had achieved. He fired Quique Sanchez Flores when we were only four points off the pace. The club then appointed Koeman and we were nearly relegated. The club is still recovering from that period.
"We are doing an extraordinary job now if you bear in mind that we constantly have to sell our best players. We have to be inventive in order to return to the top."
quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:59 schreef satecl het volgende:
Zullen we anders eerst zaterdag winnen?
Lees het volledige verhaal.quote:
Barcelona is in zee gegaan met de oliesjeiks, dus die komen nooit met een probleem te zitten (helaas). Zelfs met behulp van de FFP gaat er niks veranderen. UEFA kijkt de andere kant op als het om clubs als Madrid en Barca gaat. En als ze dan toch de ballen hebben om in te grijpen, dan beginnen de grote clubs toch gewoon een eigen competitie. Nee, het voetbal is verziekt door de sjeiks.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ja, maar die "grote" clubs doen dat door te gokken. Die gok pakt soms goed uit en soms gaat het alsnog mis. Manchester United is nu ook in de problemen. Glasgow Rangers is al helemaal kapot. Barcelona kan onmogelijk altijd de beste blijven en dan zitten ze met een probleem.
Ik reageer dan ook op de manier waarop hij zich uit. Het is en blijft excuses vinden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:22 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Lees het volledige verhaal.
Albelda geeft niet enkel Koeman de schuld, veel meer bij de beleidersbepalers en zegt dat Koeman deed wat hem opgedragen deed.
Ik moet het nog zien wat er gaat gebeuren als de Spaanse banken omvallen en de leningen aan die voetbalclubs bij de ECB komen te liggenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:26 schreef J2T het volgende:
[..]
Barcelona is in zee gegaan met de oliesjeiks, dus die komen nooit met een probleem te zitten (helaas). Zelfs met behulp van de FFP gaat er niks veranderen. UEFA kijkt de andere kant op als het om clubs als Madrid en Barca gaat. En als ze dan toch de ballen hebben om in te grijpen, dan beginnen de grote clubs toch gewoon een eigen competitie. Nee, het voetbal is verziekt door de sjeiks.
Dan gaat Bilbao heersen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien wat er gaat gebeuren als de Spaanse banken omvallen en de leningen aan die voetbalclubs bij de ECB komen te liggen
Dat zou mooi zijn inderdaad.quote:
Financieel kan het enorm interessant zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:24 schreef mister_popcorn het volgende:
Domme mensen die denken dat een nieuw stadion nodig is... Knurften.
Alsof er op een zondagmiddag tegen vvv 70,000 mensen komen.
Een nieuw stadion van 40.000 is waarschijnlijk rendabeler dan het huidige stadion..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:24 schreef mister_popcorn het volgende:
Hoe? Ik zie het niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:28 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Financieel kan het enorm interessant zijn.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:24 schreef mister_popcorn het volgende:
Ik snap ook niet hoe die regering dat kan verkopen aan hun eigen volk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:18 schreef tech4u het volgende:
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dat er honderden miljoenen worden geleend om de lonen te betalen aan overbetaalde voetballertjes terwijl Spanje een werkloosheidspercentage heeft van 20%.
OMGquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Hoe? Ik zie het niet.
Qua toeschouwers aantallen hoef je het niet te doen. Wat vol zit is die ene wedstrijd tegen de joden, en verder wat leuke dingen voor de uefa / knvb. Van die laatste ziet proftak Feyenoord niets terug.
Hoe verder wel dan?
leg 't maar uit knurft.quote:
Voor de zoveelste keer, kom maar voorbeelden waaruit blijkt dat Feyenoord er beter van wordt. En met Feyenoord bedoel ik de proftak. Ik wacht wel even hoor.quote:
Ok, waar denk je dat clubs het meest mee verdienen in stadions?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:33 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Hoe? Ik zie het niet.
Qua toeschouwers aantallen hoef je het niet te doen. Wat vol zit is die ene wedstrijd tegen de joden, en verder wat leuke dingen voor de uefa / knvb. Van die laatste ziet proftak Feyenoord niets terug.
Hoe verder wel dan?
Ik vroeg het jou, leg 't maar uit.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ok, waar denk je dat clubs het meest mee verdienen in stadions?
Ik heb het al eens eerder aan je uitgelegd schat. Meer skyboxen, meer business seats == meer inkomsten voor de club.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik vroeg het jou, leg 't maar uit.
Niets zelfsquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij ziet Feyenoord zelf wel vrij weinig terug van concerten e.d. ...
Heb je 2 nicks? Bizar.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder aan je uitgelegd schat. Meer skyboxen, meer business seats == meer inkomsten voor de club.
Dat is een. Twee is de mogelijkheid om misschien meer catering e.d. in eigen huis te kunnen houden, waardoor dat ook meer oplevert.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder aan je uitgelegd schat. Meer skyboxen, meer business seats == meer inkomsten voor de club.
Er zijn gesprekken dat Feyenoord, Feyenoord amateurs en het stadion weer meer met elkaar samen gaan werken. Feyenoord wordt er echt wel beter van. Zonder Feyenoord geen nieuw stadion.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:35 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, kom maar voorbeelden waaruit blijkt dat Feyenoord er beter van wordt. En met Feyenoord bedoel ik de proftak. Ik wacht wel even hoor.
Catering is van Feyenoord stadion. niet proftak. Daarnaast blijft het smerige en te dure meuk, en zal er nooit normaal bier geschonken worden, volgens mij dé omzet kicker in stadions. Of zit jij te wachten op sushi ttv een wedstrijd? En wat verwacht je dan qua omzetgroei? En onderaan de streep, wat hou je over dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is een. Twee is de mogelijkheid om misschien meer catering e.d. in eigen huis te kunnen houden, waardoor dat ook meer oplevert.
6000 seats @ 3000 euro == 18 miljoen per jaar. In nieuw stadion kan er makkelijk 1000 euro bovenop, spreek je over 24 miljoen per jaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:43 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Heb je 2 nicks? Bizar.
En meer business seats? Is dat nou het gouden ei dat een investering van plm 500 mln euro rechtvaardigd? Zijn die seats altijd uitverkocht dan? Hoe werkt dat dan? Als een scc of losse kaarten? Want die stoelen zijn bijzonder vaak gewoon leeg. En hoeveel kost zo'n business seat? Of een skybox?
De naïviteit. Echt waar? Echt wel ja?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:43 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Er zijn gesprekken dat Feyenoord, Feyenoord amateurs en het stadion weer meer met elkaar samen gaan werken. Feyenoord wordt er echt wel beter van. Zonder Feyenoord geen nieuw stadion.
Dan hebben we dat "multifunctionele stadion" dus ook niet nodig.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Niets zelfs. Het gaat puur om skyboxen en business seats. Wat FEIJENOORD betreft kun je dus ook gewoon het uitvak in de bovenring wegslopen, rode stoeltjes en businessseats 'all the way' doortrekken tot daar, maasgebouwtje doortrekken en opgelost
.
Maar ik denk niet dat men daar om staat te popelen.
Grappig. Ik ben het een keer met je eens.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
6000 seats @ 3000 euro == 18 miljoen per jaar. In nieuw stadion kan er makkelijk 1000 euro bovenop, spreek je over 24 miljoen per jaar.
Skyboxen zullen ook niet goedkoop zijn.
Kansen op een dikbetalende hoofdsponsor wordt groter met een nieuw stadion "nieuwe vibe rondom de club". et cetera. Dat soort gelul.
Als er een nieuw stadion komt, waar de club NIETS aan meebetaald (Dat geld is er simpelweg niet, zal het ALTIJD voordelen voor de club hebben ja.
Helemaal als je je realiseert dat de verschillende 'aftakkingen' weer bij elkaar gevoegd worden zo langzamerhand. Al zie ik het NOOIT gebeuren dat Feijenoord stadionseigenaar wordt.
Dat zie je dus echt verkeerd. Als Feijenoord niets bijdraagt aan het stadion, puur huur moet betalen (die ongetwijfeld hoger zal liggen), maar daardoor wel extra commerciële activiteiten rondom de club kan behartigen, zal dat ongetwijfeld meer centen opleveren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan hebben we dat "multifunctionele stadion" dus ook niet nodig.
Nieuw stadion: De Kuip B.V., wethouder breedtesport, de bouwsector en allerlei onderzoekbureautjes, allemaal zullen ze er wel beter van worden, behalve Feyenoord zelf. Ja, een beetje aanmodderen in de marge met wat extra business seats
Nee, JIJ bent niet geïnteresseerd in Sushi voor de wedstrijd. Businesseathouders met zakenvriendjes die 150 euro betalen voor een hapje welquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Catering is van Feyenoord stadion. niet proftak. Daarnaast blijft het smerige en te dure meuk, en zal er nooit normaal bier geschonken worden, volgens mij dé omzet kicker in stadions. Of zit jij te wachten op sushi ttv een wedstrijd? En wat verwacht je dan qua omzetgroei? En onderaan de streep, wat hou je over dan?
dude! Jij gelooft toch niet dat die paar extra business seats 24 mln per jaar extra opleveren...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
6000 seats @ 3000 euro == 18 miljoen per jaar. In nieuw stadion kan er makkelijk 1000 euro bovenop, spreek je over 24 miljoen per jaar.
Skyboxen zullen ook niet goedkoop zijn.
Kansen op een dikbetalende hoofdsponsor wordt groter met een nieuw stadion "nieuwe vibe rondom de club". et cetera. Dat soort gelul.
Als er een nieuw stadion komt, waar de club NIETS aan meebetaald (Dat geld is er simpelweg niet, zal het ALTIJD voordelen voor de club hebben ja.
Helemaal als je je realiseert dat de verschillende 'aftakkingen' weer bij elkaar gevoegd worden zo langzamerhand. Al zie ik het NOOIT gebeuren dat Feijenoord stadionseigenaar wordt.
Als het nieuwe stadion gebruikt gaat worden voor Europese finales, de thuisbasis wordt van het NL elftal en als er grote artiesten naartoe komen dan is het voor een sponsor zeer aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En een nieuwe sponsor voor de Kuip; ik zou er mijn klauwen niet aan durven branden als bedrijf. Iedereen weet dat het de nieuwe Kuip is ipv het fujima stadion oid, en na 5 jaar noemt iedereen het of a) lelijk gedrocht of b) de Kuip. Zal mij benieuwen of er daadwerkelijk zoveel aan uit wordt gegeven door een sponsor.
En de enige keer dat je in de krant komt is het "Woedende menigte sloopt Fujima stadion"quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dude! Jij gelooft toch niet dat die paar extra business seats 24 mln per jaar extra opleveren...
Vraag en aanbod... Is het nu al uitverkocht, al die seats? Kan je ze enkel alleen op jaarbasis kopen? Is er indd een wachtlijst van plm 6000 man?! Dat lijkt me echt te stug voor woorden.
En een nieuwe sponsor voor de Kuip; ik zou er mijn klauwen niet aan durven branden als bedrijf. Iedereen weet dat het de nieuwe Kuip is ipv het fujima stadion oid, en na 5 jaar noemt iedereen het of a) lelijk gedrocht of b) de Kuip. Zal mij benieuwen of er daadwerkelijk zoveel aan uit wordt gegeven door een sponsor.
Precies.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als het nieuwe stadion gebruikt gaat worden voor Europese finales, de thuisbasis wordt van het NL elftal en als er grote artiesten naartoe komen dan is het voor een sponsor zeer aantrekkelijk.
Voor een Europese finale moeten dergelijke 'externe' reclameuitingen allemaal verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:54 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Als het nieuwe stadion gebruikt gaat worden voor Europese finales, de thuisbasis wordt van het NL elftal en als er grote artiesten naartoe komen dan is het voor een sponsor zeer aantrekkelijk.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat hetzelfde aantal stoeltjes @ 1000 euro extra 6 miljoen extra op zal leveren per jaar. Waarschijnlijk komen er alleen maar meer stoeltjes tegen een hogere prijs, en ó ja geloof maar dat die uitverkopen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dude! Jij gelooft toch niet dat die paar extra business seats 24 mln per jaar extra opleveren...
Ja.quote:Vraag en aanbod... Is het nu al uitverkocht, al die seats?
Ik snap de vraag nietquote:Kan je ze enkel alleen op jaarbasis kopen?
Er is een wachtlijst. Hoe groot die is weet ik niet.quote:Is er indd een wachtlijst van plm 6000 man?!
Mij ook. Het lijkt me NIET stug dat er dalijk ineens duizenden bedrijven staan te popelen businessseats te kopen in het nieuwe stadion, wegens zo'n "trend" die er omheen gaat hangen.quote:Dat lijkt me echt te stug voor woorden.
No one gives a shit about the stadionsponsor. Het gaat bij ons om de CLUBsponsor.quote:En een nieuwe sponsor voor de Kuip; ik zou er mijn klauwen niet aan durven branden als bedrijf.
Maar dat maakt geen fuck uit, zolang WIJ maar een nieuwe, beter betalende sponsor krijgenquote:Iedereen weet dat het de nieuwe Kuip is ipv het fujima stadion oid, en na 5 jaar noemt iedereen het of a) lelijk gedrocht of b) de Kuip. Zal mij benieuwen of er daadwerkelijk zoveel aan uit wordt gegeven door een sponsor.
Ja hoor, geen cent extra investeren (alleen huur) maar wel de extra inkomsten ontvangen. Zulke mooie deals komen alleen in Eindhoven aanwaaienquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:56 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat hetzelfde aantal stoeltjes @ 1000 euro extra 6 miljoen extra op zal leveren per jaar. Waarschijnlijk komen er alleen maar meer stoeltjes tegen een hogere prijs, en ó ja geloof maar dat die uitverkopen.
Let wel: In een stadion waar Feijenoord proftak geen CENT investeert behalve de huur!
Commerciële uitbuiting wordt dus makkelijker voor de club.
[..]
Ja.
[..]
Ik snap de vraag niet
[..]
Er is een wachtlijst. Hoe groot die is weet ik niet.
[..]
Mij ook. Het lijkt me NIET stug dat er dalijk ineens duizenden bedrijven staan te popelen businessseats te kopen in het nieuwe stadion, wegens zo'n "trend" die er omheen gaat hangen.
[..]
No one gives a shit about the stadionsponsor. Het gaat bij ons om de CLUBsponsor.
Wat denk je, een lekkere verkoper die even het volgende verhaaltje afdraait:
"Ahold, stelt u zich eens voor: 65.000 supporters, uw merk op voor en achterkant van het shirt. De fans gaan staan, de vele NIEUWE bedrijven in de grote hoeveelheid NIEUWE skyboxen en businessseats willen meteen zaken met u doen. U krijgt vanzelfsprekend mogelijkheden om in het stadion nog te onderhandelen onder de wedstrijden. De supporters worden gek van geluk om uw naam op het shirt te staan in dit prachtige nieuwe stadion"
HOPPA, van de 6 miljoen van ASR naar 9 a 10 miljoen van Aegon. En ja, bovenstaand verhaal is niet geweldig maar ik ben dan ook geen salesman
[..]
Maar dat maakt geen fuck uit, zolang WIJ maar een nieuwe, beter betalende sponsor krijgen
Jij denkt dat Feijenoord meer gaat investeren in het stadion?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja hoor, geen cent extra investeren (alleen huur) maar wel de extra inkomsten ontvangen. Zulke mooie deals komen alleen in Eindhoven aanwaaien
Dus dan heeft tijdens een CL finale een stadion opeens geen naam meer? Zo werkt dat dus niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een Europese finale moeten dergelijke 'externe' reclameuitingen allemaal verwijderd zijn.
Ik zou het ook niet weten, Feijenoord in ieder geval nietquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:00 schreef Caland het volgende:
Zolang die Van Merwijk nog met geen enkel financieel plan is gekomen vind ik het gelul in de ruimte dat een stadion ons per definitie meer zou opleveren. Feyenoord en Rotterdam zitten financieel aan de grond, wie gaat dat stadion betalen dan?
Noemen ze het gewoon Rotterdam/Feyenoord stadium.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:01 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dus dan heeft tijdens een CL finale een stadion opeens geen naam meer? Zo werkt dat dus niet.
O jawel hoor, de Allianz arena heet over een maandje gewoon de Munchen Arena.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:01 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dus dan heeft tijdens een CL finale een stadion opeens geen naam meer? Zo werkt dat dus niet.
Oh jij wil een stadion wiens bijnaam the library is? ...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:03 schreef Paul-89 het volgende:
Weet iemand trouwens of Arsenal eigenaar is van het Emirates stadium ?
Die halen per thuiswedstrijd ongeveer 4,5 miljoen op en dat zit lang niet altijd vol.
Waar heb jij het over ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oh jij wil een stadion wiens bijnaam the library is? ...
Nee, ik denk niet dat Feyenoord gaat investeren in het stadion nee, leer eens lezen joch. Ik denk dat Feyenoord amper zal profiteren van het nieuwe stadion omdat ze er niet zelf in investeren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Jij denkt dat Feijenoord meer gaat investeren in het stadion?
Komt 'ie:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VAN WELK GELD?.
Het énige wat ze kúnnen doen om ons te belasten, is de huur verhogen. Áls ze Feijenoord zouden 'dwingen' mee te betalen aan het nieuwe stadion, is het simpelweg "dat kunnen we niet, dan blijven we wel in De Kuip". De komende 10 jaar hebben we geen euro over om in zo'n debiel project centen te stoppen.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oké, nu wordt hij leuk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Feyenoord gaat investeren in het stadion nee, leer eens lezen joch. Ik denk dat Feyenoord amper zal profiteren van het nieuwe stadion omdat ze er niet zelf in investeren.
Bij het nieuwe stadion komen eerst de belangen van:
- De Kuip B.V.
- De KNVB
- Wethouder breedtesport
- De Architect + alle onderzoekbureatjes e.d.
- Een hele zooi die ik vergeten ben
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Feyenoord.
gastquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Renatequote:Van De Kuip blijf je dus met je tengels af
Door: redactie
30-3-12 - 10:18 COLUMN
Renate Verhoofstad.
Ik mag graag langs de Kuip rijden, op een zonnige lentedag. En dan denk ik aan die keer dat wijlen doelman Frans de Munck naast me in de bijrijderstoel zat en de Zwarte panter onderweg van Arnhem naar Rotterdam over het plotselinge overlijden van zijn dochter begon.
De tranen sprongen in zijn ogen. En toen ook bij mij. Totdat de contouren van een glimmende Kuip zichtbaar werden aan de horizon - niet eens zijn eigen stadion - en er een glimlach doorbrak op zijn gelaat. Denkend aan die ene legendarische Derby der Lage Landen of die keer dat de keeper met Fortuna '54 in een ramvolle Kuip de KNVB-beker won.
Of ik zie wielrenner Wim van Est weer in foetus-houding op de massagetafel liggen, tijdens de opnames voor VPRO's Sportpaleis de Jong. Met die vlezige roze dijenkletsers van hem in de lucht. En hij maar lullen in onverstaanbaar West-Brabants dialect. En ik maar toekijken vanaf een stoeltje in de hoek. In een van de oude kleedkamers van de Kuip, die tot de renovatie van het stadion in 1994, als twee niertjes in de buik van de Olympiatribune waren gelegen. Daar waar Feyenoorders van naam en faam ooit de veters van hun kicksen strikten en heel wat kuiten door verzorger Gerard Meijer in de tijgerbalsem werden gezet.
Naar moderne maatstaven was het een hok van niets. Vergane glorie. Maar ik vond de oldskool kleedkamer een museumstuk om je vingers bij af te likken. Met licht- en donkerblauwe tegeltjes tegen de wand, waarvan er hier en daar een ontbrak. Als je tussen de opnames door even de binnenkant van je ogen bekeek, zag je John de Wolf weer zitten. Met zijn beroemde mat en in blote gat in bad. Of Coentje en Willem samen in de hoek, genietend van de overwinning op AC Milan, in de geur van zweet en plaggen vers gras.
Deze week werd in Rotterdam de 75ste verjaardag van de Kuip gevierd. Maar de kaarsjes op de taart waren amper gedoofd of Feyenoord-directeur Eric Gudde begon in deze krant weer over een nieuw te bouwen voetbaltempel; noodzakelijk om club en Rotterdam als topsportstad te kunnen profileren: 'Een stadion waar club en stad weer decennialang trots op kunnen zijn'.
Maar nu vráág ik je. Stadion Feyenoord ís al decennialang de trots van Rotterdam; in 1937 dankzij man- en paardenkracht herrezen en ten doop gehouden op voor Feyenoorders inmiddels heilige voetbalgrond. Sinds de eerste paal wist het stadion de tand des tijds te doorstaan, werd een oorlog en menig verbouwing overleefd. En dan zou de toekomst nu niet op ons wachten?
Het zal allemaal best, met die betere afzet- en exploitatiemogelijkheden op een andere plek. Ik vond Guddes verhaal persoonlijk klinken als vloeken in de kerk. De Kuip is een monument van bijna heilige proporties; daar speelden zich ooit voetbalwonderen af. En af en toe een meeslepend drama, zoals het in een theater ook hoort. De Kuip is een beetje van ons allemaal; een plek waar voor altijd een belangrijk deel van de Nederlandse- en Rotterdamse voetbalgeschiedenis hoort te worden geconserveerd.
Daar blijf je met je tengels dus van af.
En dan hoor je een column als deze te eindigen met een gepast driewerf hoera!
Iedereen binnen Feyenoord is verblindt door dat nieuwe stadion man, als ze een mogelijkheid krijgen om een nieuw gedrocht er neer te zetten dan doen ze dat. Of ze er nou beter of slechter op worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Oké, nu wordt hij leuk.
"Ja Feijenoord, we willen dat jullie in het nieuwe stadion gaan spelen. Jullie betalen dubbel de huur en de helft van de businesseatinkomsten is voor ons. Onderaan de streep worden jullie er armer van"
"Kanker maar op, wij blijven in De Kuip".
En daar zitten ze dan. Met hun lege stadion, waar niets gebeurd. Waar geen Rotterdammer een voet binnenstapt omdat ze ons een poot proberen uit te draaien als club zijnde.
Gelóof me nou maar dat ze afhankelijk als de pest zijn dat Feijenoord daar komt te spelen. Als de voorwaarden niet aan het eind van de rekening positief doorslaan voor Feijenoord, dan blijven we lekker zitten in De Kuip.
We zijn verdorie geen vrijgevigheidsinstelling.
Wij zullen nooit een beter betalende sponsor vinden, of iig, een aanzienlijk beter betalende. Wij zijn Feyenoord, en wanneer een stinkende italiaan of mof ons uitdaagt is het bal. Hetzelfde fanatisme dat voorkomt in het stadion heeft z'n voors en z'n tegens.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:59 schreef Helpmefok het volgende:
Maar jullie denken allemaal verkeerd. Het maakt geen fuck uit hoe het stadion heet, al heet het "rick de schetende hamsterverkrachter stadion".
Het gaat erom, dat je met een NIEUW stadion, grotere capaciteit, grotere hoeveelheid zakenmensen, betere mogelijkheden voor die zakenmensen et cetera, kans hebt op een beter betalende shirtsponsor.
Daarnaast verdien je dus knetterveel geld aan die zakenmensen dalijk. Meer én duurdere verkoop van businesseats, meer 'paaien' van gróte investeerders door ze met een skybox in hun maag te splitsen, noem maar op.
Zonder dat we een cent bijdragen aan dat nieuwe stadion. Ja, de huur zal ongetwijfeld hoger worden, big deal, we betalen ons nu al scheel aan de huur.
Vitesse.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:10 schreef Paul-89 het volgende:
Maar welke club is er de afgelopen tijd op achteruit gegaan door een nieuw stadion ?
Ach, ze kunnen zulke dingen altijd mooi presenteren. Als jij niet ziet dat de belangen van Feyenoord compleet anders zijn dan de belangen van de mensen die nu aan het pushen zijn voor een nieuw stadion, dan komen we er niet uitquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Oké, nu wordt hij leuk.
"Ja Feijenoord, we willen dat jullie in het nieuwe stadion gaan spelen. Jullie betalen dubbel de huur en de helft van de businesseatinkomsten is voor ons. Onderaan de streep worden jullie er armer van"
"Kanker maar op, wij blijven in De Kuip".
En daar zitten ze dan. Met hun lege stadion, waar niets gebeurd. Waar geen Rotterdammer een voet binnenstapt omdat ze ons een poot proberen uit te draaien als club zijnde.
Gelóof me nou maar dat ze afhankelijk als de pest zijn dat Feijenoord daar komt te spelen. Als de voorwaarden niet aan het eind van de rekening positief doorslaan voor Feijenoord, dan blijven we lekker zitten in De Kuip.
We zijn verdorie geen vrijgevigheidsinstelling.
Dus nogmaals: Jij denkt dat Feijenoord gaat investeren in het nieuwe stadion?.
(Investeren betekent centjes ergens INSTOPPEN, met de hoop dat het er ooit nog uitkomt?). Dat doen we dus niet. We gaan ALLEEN over als er 100% zekerheid is dat het meer centen oplevert.
En Gelukkig zit daar Gudde, in plaats van een of ander vriendje van bouwbedrijven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Iedereen binnen Feyenoord is verblindt door dat nieuwe stadion man, als ze een mogelijkheid krijgen om een nieuw gedrocht er neer te zetten dan doen ze dat. Of ze er nou beter of slechter op worden.
Dit dus.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen zulke dingen altijd mooi presenteren. Als jij niet ziet dat de belangen van Feyenoord compleet anders zijn dan de belangen van de mensen die nu aan het pushen zijn voor een nieuw stadion, dan komen we er niet uit
Dat is moeilijk te zeggen aangezien die Aalbers daar van alles en nog wat heeft gedaan wat moeilijk te achterhalen is.quote:
Ik zie zowaar parallellen met het tuig dat nu in het maasgebouw zit.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:12 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te zeggen aangezien die Aalbers daar van alles en nog wat heeft gedaan wat moeilijk te achterhalen is.
Maar Albers was destijds toch 100% eigenaar ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie zowaar parallellen met het tuig dat nu in het maasgebouw zit.
Ik heb 't erover dat 't vroeger al geen feest was Arsenal, tegenwoordig is 't helemaal niets meer. TORENHOGE entree prijzen, leren stoelen, een hele arsenal belevenis opgesteld door een marketing nicht. Dus ja, misschien wel 4.5 mln elke wedstrijd, maar verder hoef jij niet te denken dat je met je bijbaantje vakkenvullen nog een kaartje (laat staan scc) kan kopen. Of met je modale inkomen en je 2 kids. Of dat je nog iets voorstelt als club.quote:
Als jij niet snapt dat de mensen die het nieuwe stadion pushen afhankelijk zijn van een gezond Feijenoord om het stadion een succes te laten worden heb je stront in de ogen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen zulke dingen altijd mooi presenteren. Als jij niet ziet dat de belangen van Feyenoord compleet anders zijn dan de belangen van de mensen die nu aan het pushen zijn voor een nieuw stadion, dan komen we er niet uit
Van kerkum en van well. Op zeker dat Gudde geen partij voor hen is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
En Gelukkig zit daar Gudde, in plaats van een of ander vriendje van bouwbedrijven.
En Gudde, die saneert zich de motherfucker, en realiseert zich dat ongewenste cq. nutteloze uitgaven de club de stront in helpen.
Die man kan je van 100miljoenmiljard dingen betichten, maar één ding heeft hij wel con-ti-nue effectief gedaan: in de kosten snijden (behalve Been en Hakkers' salaris doorbetalen maargoed!).
Denk je nou echt dat die man zegt "o lulz we gaan naar een nieuw stadion zonder dat we er een euro wijzer van worden, in tegendeel: we moeten er centen op toeleggen, in de wetenschap verkerend dat de club dan HELEMAAL failliet is?"
ALS de "stadionliefhebbers" dat doen, brengen ze de sportieve tak het failisement in. GEVOLG: ALSNOG een leeg stadion.
Conclusie: OOK WIJ MOETEN er beter van worden, of we nou mee investeren of niet. Anders hebben de jongens die dat lelijke ding neerzetten er NIETS aan.
Wij kunnen echt wel beter dan deze sponsor hoor. Fuck, als AZ en Twente al meer verdienen vanuit hun hoofdsponsorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Wij zullen nooit een beter betalende sponsor vinden, of iig, een aanzienlijk beter betalende. Wij zijn Feyenoord, en wanneer een stinkende italiaan of mof ons uitdaagt is het bal. Hetzelfde fanatisme dat voorkomt in het stadion heeft z'n voors en z'n tegens.
En dat gebeurt ook gewoon.quote:De business seats geloof ik, deels. Denk niet dat de bomen zo hoog groeien als jij denkt dat ze groeien, maar een paar extra mln is mooi meegenomen.
Als ze serieus geloven dat wij mee betalen, is het al snel klaar. Er is geen cent die dat mogelijk maakt, de KNVB zal het blokkeren want we zijn net uit categorie 1 en staan dan nog steeds onder verscherpt toezicht, et cetera.quote:Verder ben ik 't er roerend mee eens dat de proftak ook flink mee zal moeten betalen. Er zijn geen free lunches.
Feijenoord failliet is het failliet van het nieuwe stadion. Zie mijn betoog hierboven.quote:Waar het om gaat is volgens mij dit. De knvb wil een nieuw stadion (voor finales etc), de stadiontak zal 't ook wel willen, de directie wil 't (van kerkum en van wel, beide gelieerd aan bouwbedrijven), aboutaleb ziet 't ook wel zitten vanwege de veiligheid. En uiteindelijk zullen wij ervoor betalen. Onze enige trots in mindere tijden is niet meer. Mindere sfeer. Hogere huur. Allerhande andere financiële constructies die ineens na 10 jaar komen bovendrijven. Een fuckin' theater.
Feyenoord heeft nu ook al torenhoge entreeprijzen, en als het stadion (te) groot gaat worden waardoor er automatisch meer aanbod is zal de prijs echt niet absurd worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb 't erover dat 't vroeger al geen feest was Arsenal, tegenwoordig is 't helemaal niets meer. TORENHOGE entree prijzen, leren stoelen, een hele arsenal belevenis opgesteld door een marketing nicht. Dus ja, misschien wel 4.5 mln elke wedstrijd, maar verder hoef jij niet te denken dat je met je bijbaantje vakkenvullen nog een kaartje (laat staan scc) kan kopen. Of met je modale inkomen en je 2 kids. Of dat je nog iets voorstelt als club.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |