Volgens mij moet je dit topic nog maar eens doorlezen.quote:
Dat heb ik idd niet gedaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dit topic nog maar eens doorlezen.
Was ook geen bash, maar wel een volkomen onlogische reactie. Excelsior kan europa in zelfs als ze eventueel degraderen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat heb ik idd niet gedaan.Vond t gewoon leuk om even te reageren. Was niet als bash oid bedoeld.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Was ook geen bash, maar wel een volkomen onlogische reactie. Excelsior kan europa in zelfs als ze eventueel degraderen.
quote:Voorwaarde om een ticket te verzilveren is dat een team in de Eredivisie speelt.
Dat klopt toch, Excelsior speelt Eredivisie en dit jaar krijgen ze het ticket. Discussie is overigens al geweest dit topic, moet je even terugkijkenquote:
Top thx. Ik hou mn harses en veel plezier in Europa als het lukt!quote:Op zondag 1 april 2012 17:11 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dat klopt toch, Excelsior speelt Eredivisie en dit jaar krijgen ze het ticket. Discussie is overigens al geweest dit topic, moet je even terugkijken
Edit: Deze post bedoelde ik: Excelsior europa in.. Doe het zo, omdat er een quote in staat die belangrijk is
Hahah briljant gedaanquote:
Haha, prachtig die zelfspot. Mooie gevonden, Calandquote:
Ah, das nieuwe info voor mij. Heb je er een link voor?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:25 schreef GGMM het volgende:
Het valt nog te bezien of Excelsior Europa in wil trouwens. Het kost meer dan dat het oplevert.
Dat is een mythequote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:25 schreef GGMM het volgende:
Het valt nog te bezien of Excelsior Europa in wil trouwens. Het kost meer dan dat het oplevert.
Maakt niets uit of ze degraderen of nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:05 schreef BobW het volgende:
Als Excelsior degradeert maken ze toch geen kans hierop?
Excelsior staat van de eredivisieteams 3e, achter twente en heerenveenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is de stand in het fairplay klassement in Nederland?
Ligt ook aan Heerenveen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:27 schreef Caland het volgende:
Dus kort gezegd: als Twente de evt. Play Offs wint gaat Excelsior Europa in.
Heerenveen gaat nooit het slechtste ticket accepteren natuurlijk. Scheelt 3-4 weken vakantie.quote:
quote:Fair Play-klassement na 33 wedstrijden
1. SC Heerenveen
2. FC Twente
3. Ajax
4. Excelsior
5. AZ
6. NEC
Bronquote:SC Heerenveen is momenteel lijstaanvoerder in het Nederlandse Fair Play-klassement. De Friezen lijken echter ook via de Eredivisie Europees voetbal af te dwingen. In dat geval schuift het ticket door naar de nummer twee van het Fair Play-klassement, FC Twente. Excelsior wordt de lachende vierde als ook de Tukkers nog Europees voetbal bemachtigen (via de competitie dan wel de play-offs). Nummer drie Ajax is immers al verzekerd van de Champions League.
Ach voor Excelsior zijn het wat leuke oefenwedstrijden.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Bron
Leuk voor Excelsior. Ik gun t ze ergens wel maar ergens heb ik liever een wat meer Europees waardig team. Ik vrees dat Excelsior de 1e ronde er al uit ligt of iig de voorrondes niet overleeft en dan is dat ticket verloren voor de Europese Coëfficiënt....
Wat oefenwedstrijden? Het is toch gewoon een knock out fase in het begin? Dan kan het zomaar in 2 wedstrijden (1 uit en 1 thuis) klaar zijn. Zo zonde...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:16 schreef TLC het volgende:
[..]
Ach voor Excelsior zijn het wat leuke oefenwedstrijden.
Hoezo zou dit zonde zijn voor Excelsior ? dit is gewoon een bizarre bonus voor hun.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat oefenwedstrijden? Het is toch gewoon een knock out fase in het begin? Dan kan het zomaar in 2 wedstrijden (1 uit en 1 thuis) klaar zijn. Zo zonde...
Voor Excelsior is het natuurlijk sowieso gunstig. Ze zullen het ook zeker niet zien als oefenpotjes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat oefenwedstrijden? Het is toch gewoon een knock out fase in het begin? Dan kan het zomaar in 2 wedstrijden (1 uit en 1 thuis) klaar zijn. Zo zonde...
Ik zeg toch niet dat het zonde is voor Excelsior?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Hoezo zou dit zonde zijn voor Excelsior ? dit is gewoon een bizarre bonus voor hun.
Die plaatsing hoop ik voor je maar ik denk dat het na max ronde 3 wel exit is. Kijk naar Ado vorig seizoen. Denk je serieus dat Excelsior het beter dan dat gaat doen?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor Excelsior is het natuurlijk sowieso gunstig. Ze zullen het ook zeker niet zien als oefenpotjes.
Voor het coefficient van Nederland kan het ongunstig uitpakken, maar ook dat hoeft helemaal niet.
Ik zie Excelsior zo 3 rondes verder komen voordat ze uitgeschakeld worden. Als je kijkt naar welke soort tegenstanders ze tegen kunnen komen, is zelfs plaatsing tot het hoofdtoernooi niet eens zo gek scenario. En in dat geval zit het wel prima met het Nederlandse coefficient.
Excelsior zal heel wat extra kwalificatiewedstrijden moeten spelen voor ze zich voor het hoofdtoernooi kwalificeren in vergelijking met ADO vorig seizoen. En die tegenstanders zijn zelfs voor Excelsior van een lachwekkend niveau. Nederlandse teams horen eigenlijk nooit zo vroeg in te stromen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die plaatsing hoop ik voor je maar ik denk dat het na max ronde 3 wel exit is. Kijk naar Ado vorig seizoen. Denk je serieus dat Excelsior het beter dan dat gaat doen?Dit is dus net als vorig jaar niet goed voor de coëfficiënt. Sorry als ik negatief ben.
Die overwinningen leveren maar marginaal iets op. Een overwinning in het hele prille begin van de EL is natuurlijk niet te vergelijken met een overwinningen in de EL. (qua punten)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Excelsior zal heel wat extra kwalificatiewedstrijden moeten spelen voor ze zich voor het hoofdtoernooi kwalificeren in vergelijking met ADO vorig seizoen. En die tegenstanders zijn zelfs voor Excelsior van een lachwekkend niveau. Nederlandse teams horen eigenlijk nooit zo vroeg in te stromen.
Maar al die overwinningen leveren wel gewoon punten op voor Nederland, en als ze al zo ver zouden komen dat ze zich voor het hoofdtoernooi kwalificeren, dan doet Nederland hele goede zaken.
Dit is correct, financieel zijn de voorrondes van de Europa League verre van aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:42 schreef Bombvis het volgende:
Excelsior zal ook niet zo veel geld overhouden aan die potjes hoor. Was het niet zo dat ADO ook ruim een ton verlies draaide op de EL, dat het pas winstgevend is als je in de groepsfase komt? Tenminste, dacht dat gelezen te hebben toen
Moeten ze toch beter spelen dan de laatste tijd, anders mogen ze gewoon in de eerste ronde instappen.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:27 schreef sausagin het volgende:
Twente wilt fair play zeker vermijden , die willen echt niet begin juli al europees spelen.
Ik vind dit eigenlijk het perfecte scenario. Nederland krijgt nu de 6 duidelijk sterkste teams in de Europaleague met Excelsior als bonus, wanneer Twente via de play-offs kwalificeert. Of anders krijgt Nederland de 5 sterkste teams+een lucky qualifier met Twente die het Fair-play ticket krijgt.quote:Op zondag 6 mei 2012 20:27 schreef sausagin het volgende:
Twente wilt fair play zeker vermijden , die willen echt niet begin juli al europees spelen.
neequote:Op zondag 6 mei 2012 21:09 schreef Doublepain het volgende:
Als Twente het wint, dan beginnen ze volgende maand al ofniet?![]()
![]()
Waarom dan niet eerder gepost in dit topic? Ik heb dit al een hele tijd geleden aangemaakt toen er voor het eerst berichten over Excelsior en het Fair-play klassement verschenen.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:19 schreef heiden6 het volgende:
Ik volg dit verhaal al een hele tijd, nu krijgt het eindelijk aandacht. Als Twente de play-offs wint gaat het echt gebeuren, maar dan komt Excelsior in de allereerste voorronde.
Voor de niet Twente/Excelsior fan is dat inderdaad het beste scenario.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:35 schreef jantjepietje het volgende:
Het ideale scenario voor het Nederlandse voetbal i als Vitesse de play-offs wint. Twente komt die voorrondes slapend door en Vitesse krijgen er deze zomer weer een lading afgedankte Chelsea spelers bij dus die maken wel kans op overwintering.
Als de finale Vitesse-Twente wordt heeft Twente wat mij betreft een plicht aan het Nederlandse voetbal om te verliezen.
Nee! Twente heeft een hogere notering bij de Uefa dus die hoeven niet begin Juli al te beginnen. Excelsior wel omdat ze nog nooit eerder Europees hebben gespeeld.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:09 schreef Doublepain het volgende:
Als Twente het wint, dan beginnen ze volgende maand al ofniet?![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |