SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:
http://www.nu.nl/politiek(...)uis-onderbroken.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schijnt dat er bijna een akkoord is.![]()
Beter dan dat het kabinet valt...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dat isomdat? Jij bent masochist? Je houdt van pijn?
Jawel, want ze zijn net bezig met de laatste moeilijke hobbels.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:21 schreef Ferdo het volgende:
Moeilijke fase rijmt alleen vrij slecht met bijna een akkoord...
Of ze zijn weer bij af.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jawel, want ze zijn net bezig met de laatste moeilijke hobbels.
Nee hoor.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef TNA het volgende:
Als de RVD meldt dat er een moeilijke fase is, is een akkoord verder weg dan ooit
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het is om je kapot te lachen, ware het niet dat het diep triest is.
Waarom kan Mark Rutte niet gewoon zijn ongelijk erkennen? Hij lijkt zo onderhand wel een Balkenende in het kwadraat. Geef gewoon toe dat je bagger-regering geen mandaat van de kiezer heeft en ook nooit had. Je regeerde bij de gratie van een gunstig uitgevallen afrondingsverschil.
En toen de kiezer nog duidelijker sprak in maart 2011 kreeg je een nog kleiner mandaat dan je al had en moest je zelfs de SGP paaien voor de krapst denkbare meerderheid in de Eerste Kamer.
Deze regering heeft geen breed draagvlak en verzaakt om wezenlijke hervormingen in gang te zetten. Nederland heeft met spoed een breed gedragen regering nodig met partijen die hun eigen partijbelangen opzij kunnen zetten voor het landsbelang.
Rutte rot op!
Veel zal het niet schelen met plakbandcoalitie stilstand en achteruitgang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:30 schreef Ferdo het volgende:
En dan kunnen we misschien het record van België heroveren!
Als politieke partijen niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen en allemaal even bang zijn om impopulaire, maar strikt noodzakelijke maatregelen te nemen, dan lijkt me dat inderdaad de beste optie. Anders zijn we straks het nieuwe Griekenland of Italië.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef TNA het volgende:
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...
Het meest bizarre is nog wel dat Rutte voorop liep om tegen het vorige kabinet te ageren en om te roepen dat ze geen beleid maakten. Rutte zou wel even orde op zaken stellen. De economie kan wel wat VVD gebruiken. En meer van dat soort bullshit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef De_Guidance het volgende:
Ze doen al 2 jaar niks, kan er ook wel bij.
En boerka's zijn VERBOTEN!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef Bastard het volgende:
Ja maar hee, we kunnen wel buiten de spits 130
En weer lekker roken in de kroegquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef Bastard het volgende:
Ja maar hee, we kunnen wel buiten de spits 130
Alle andere partijen willen nog minder bezuinigen dan het huidige kabinet en dat was alleen die eerste bezuinigingsronde. Dus bang om impopulaire beslissingen te nemen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als politieke partijen niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen en allemaal even bang zijn om impopulaire, maar strikt noodzakelijke maatregelen te nemen, dan lijkt me dat inderdaad de beste optie. Anders zijn we straks het nieuwe Griekenland of Italië.
Dan weer heb je het over dat ze enkel en alleen de 130km/u regel erdoor gedrukt hebben...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef De_Guidance het volgende:
Ze doen al 2 jaar niks, kan er ook wel bij.
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:55 schreef 3-voud het volgende:
Dan weer heb je het over dat ze enkel en alleen de 130km/u regel erdoor gedrukt hebben...
Dan weer dat ze met hun maatregelen het land naar de klote helpen...
Nu weer doen ze al 2 jaar niks...
Straks kom je weer met animalcops aanzetten *edit - oh, je was al zover*
Ja, jij hebt er verstand van. Geen getroll enzo...
Werkt dat zo? Je "bash Rutte maatje" zo helpen door de aandacht er vanaf te trekken en de zaak bij mij neerleggen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:57 schreef 3-voud het volgende:
Werkt dat zo? Je "bash Rutte maatje" zo helpen door de aandacht er vanaf te trekken en de zaak bij mij neerleggen?
Er is niks gebeurd de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.
Dat blind opnemen gaat je niet goed af. Misschien is het beter dat je eerst weet waarover je het hebt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.
Tenzij je al dat gezwam uit je historie weet je vernietigen kan iedereen het nalezen.quote:
De zomerrecessie, ja?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Zou mij niets verbazen als ze de zomerrecessie vroeger starten zodat ze het nieuwe jaar met goede volle energie tegemoet kunnen gaan
QFTquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:21 schreef Ferdo het volgende:
Moeilijke fase rijmt alleen vrij slecht met bijna een akkoord...
^^ Met de complimenten van de SP ten tijde van 2010.quote:
En jij denkt dat je met verkiezingen nu opeens wel een draagvlak gaat krijgen voor bezuinigingen? Ben je werkelijk zo naief?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het is om je kapot te lachen, ware het niet dat het diep triest is.
Waarom kan Mark Rutte niet gewoon zijn ongelijk erkennen? Hij lijkt zo onderhand wel een Balkenende in het kwadraat. Geef gewoon toe dat je bagger-regering geen mandaat van de kiezer heeft en ook nooit had. Je regeerde bij de gratie van een gunstig uitgevallen afrondingsverschil.
En toen de kiezer nog duidelijker sprak in maart 2011 kreeg je een nog kleiner mandaat dan je al had en moest je zelfs de SGP paaien voor de krapst denkbare meerderheid in de Eerste Kamer.
Deze regering heeft geen breed draagvlak en verzaakt om wezenlijke hervormingen in gang te zetten. Nederland heeft met spoed een breed gedragen regering nodig met partijen die hun eigen partijbelangen opzij kunnen zetten voor het landsbelang.
Rutte rot op!
Als de bezuinigingen beter gespreid worden en alle Nederlanders treffen en niet alleen de mensen die het toch al minder hebben, of die af en toe iets cultureels willen doen, of die ziek/gehandicapt zijn, dan denk ik inderdaad dat er meer begrip voor zal zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt dat je met verkiezingen nu opeens wel een draagvlak gaat krijgen voor bezuinigingen? Ben je werkelijk zo naief?
Wat heeft de oppositie precies waargemaakt dan? Die deden namelijk precies dezelfde beloftes richting de kiezer. Sterker nog, wat heeft de politiek van de afgelopen 30 jaar eigenlijk gepresteerd? Helemaal niks toch? Dus waarom nu opeens dat blinde naieve vertrouwen in een politiek stelsel dat zo inadequaat blijkt te zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?
Ik denk dat elke man en vrouw voor zijn/haar eigen portomonnee stemt, en we wederom een scheiding gaan krijgen van ruwweg 50/50 van links en rechts spectrum. Kortom, we schieten er geen zak mee op. De SP jat wat zeteltjes van de PvdA of PVV, de PVV verliest wat zeteltjes aan de VVD en wint er een paar van de SP, en alles blijft zoals het nu was.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de bezuinigingen beter gespreid worden en alle Nederlanders treffen en niet alleen de mensen die het toch al minder hebben, of die af en toe iets cultureels willen doen, of die ziek/gehandicapt zijn, dan denk ik inderdaad dat er meer begrip voor zal zijn.
Zoals Griekenlandquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...
Niks, die zijn niet aan de macht.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef Scorpie het volgende:
Wat heeft de oppositie precies waargemaakt dan?
Ik heb geen blind vertrouwen in dit rariteitenkabinet, dat is (volgens henzelf) rechts Nederland wat zijn vingers zou aflikken bij het regeer- en gedoogakkoord. Daar hoor ik nu niks meer over. Alle 'rechtsen' hier op Fok! blijven liever doordrammen over wat anderen (en dan uiteraard het liefst de PvdA) fout gedaan zou hebben hadden zij geregeerd.quote:Die deden namelijk precies dezelfde beloftes richting de kiezer. Sterker nog, wat heeft de politiek van de afgelopen 30 jaar eigenlijk gepresteerd? Helemaal niks toch? Dus waarom nu opeens dat blinde naieve vertrouwen in een politiek stelsel dat zo inadequaat blijkt te zijn?
Dat laatste is naar mijn gevoel wel bij een hoop partijen die nu in de oppositie zitten, maar dat is persoonlijk.quote:Is dat gewoon hopen tegen beter weten in of zijn mensen werkelijk zo dom om te geloven dat politici hun beloftes nakomen en er daadwerkelijk zitten vanuit 1 of ander ideaalbeeld om de wereld om zich heen te willen verbeteren?
Omdat na eventuele nieuwe verkiezingen bijvoorbeeld een "Kabinet van Nationale Eenheid", waar al eerder over gesproken is, gevormd zou kunnen worden met veel groter draagvlak in de bevolking dan de 3 man en een paardenkop (weer sorry naar Fleurquote:Waarom zouden nieuwe verkiezingen nu opeens deze hele cyclus gaan doorbreken en *wel* doen waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn?
Onzin en dat weet je.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niks, die zijn niet aan de macht..
Staat het onherroepelijk vast dat een ander kabinet wel die daadkracht had getoond dan ? Nee. Had je dan hetzelfde geroepen? Ik vermoed van niet.quote:Ik heb geen blind vertrouwen in dit rariteitenkabinet, dat is (volgens henzelf) rechts Nederland wat zijn vingers zou aflikken bij het regeer- en gedoogakkoord. Daar hoor ik nu niks meer over. Alle 'rechtsen' hier op Fok! blijven liever doordrammen over wat anderen (en dan uiteraard het liefst de PvdA) fout gedaan zou hebben hadden zij geregeerd.
Is het echt zoveel om toe te geven dat er tot nu toe bedroevend weinig daadkracht uit dit kabinet komt? Dat je stem op de VVD in feite wordt verkwanseld?
En je kan het dus ook niet onderbouwen met enig soort bewijs. I rest my case.quote:Dat laatste is naar mijn gevoel wel bij een hoop partijen die nu in de oppositie zitten, maar dat is persoonlijk.
Dat kabinet komt er niet, zoals ik net al heb uitgelegd. Het huidige sociaal politieke klimaat in Nederland is veel te versnipperd voor zoiets. Zoiets denken en/of hopen is naief. Daarnaast is een groter draagvlak volgens mij nog steeds niet nodig gezien het feit dat dit kabinet nog steeds een meerderheid heeft zoals vastgelegd in de Grondwet. Waarom je dus meer draagvlak zou willen representeren in het kabinet is mij een raadsel.quote:Omdat na eventuele nieuwe verkiezingen bijvoorbeeld een "Kabinet van Nationale Eenheid", waar al eerder over gesproken is, gevormd zou kunnen worden met veel groter draagvlak in de bevolking dan de 3 man en een paardenkop (weer sorry naar Fleur) die het huidige kabinet inmiddels nog vertegenwoordigd.
Niks onzin, tot nu is weinig gebleken van "de uitgestoken hand" van Rutte. Nu ja, de SGP voelt hem diep van binnen inmiddels, dunkt me.quote:
Nee, tuurlijk staat dat niet onherroepelijk vast, simpelweg omdat dat niet te controleren is. Het huidige kabinet is aan de macht. Niet een ander.quote:Staat het onherroepelijk vast dat een ander kabinet wel die daadkracht had getoond dan ? Nee. Had je dan hetzelfde geroepen? Ik vermoed van niet.
Nou ja, kijk naar de verkiezingsprogramma's en het huidige kabinet. PVV, CDA en VVD wekken nu de indruk geen enkele hervorming door te willen voeren, terwijl daar door (bijna) alle andere partijen, de maatschappij, de werkgevers en werknemers enz. op aangedrongen wordt.quote:En je kan het dus ook niet onderbouwen met enig soort bewijs. I rest my case.
Persoonlijk omdat het huidige kabinet enkel bang rechts Nederland vertegenwoordigd, wat niks wil veranderen en stiekem terug wil naar een romantisch beeld van de jaren '50. Daarmee staat een hele grote groep Nederlanders die wél willen hervormen en Nederland klaar maken voor de toekomst buiten spel.quote:Dat kabinet komt er niet, zoals ik net al heb uitgelegd. Het huidige sociaal politieke klimaat in Nederland is veel te versnipperd voor zoiets. Zoiets denken en/of hopen is naief. Daarnaast is een groter draagvlak volgens mij nog steeds niet nodig gezien het feit dat dit kabinet nog steeds een meerderheid heeft zoals vastgelegd in de Grondwet. Waarom je dus meer draagvlak zou willen representeren in het kabinet is mij een raadsel.
Je bevestigt zojuist mijn punt. Die nationale eenheid is nog ver te zoeken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk omdat het huidige kabinet enkel bang rechts Nederland vertegenwoordigd, wat niks wil veranderen en stiekem terug wil naar een romantisch beeld van de jaren '50. Daarmee staat een hele grote groep Nederlanders die wél willen hervormen en Nederland klaar maken voor de toekomst buiten spel.
In zo'n kabinet zou het van alle kanten geven en nemen zijn. Juist zodat we met zijn allen de crisis een beetje ongeschonden doorkomen. Toegegeven dat het in de Kamer dan een saaie bende wordt, maar een beetje meer polderen in plaats van polariseren zou hedentendage niet erg zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:58 schreef Scorpie het volgende:
Je bevestigt zojuist mijn punt. Die nationale eenheid is nog ver te zoeken.
Nog meer polderen, maar dan dit kabinet wel betichten van gebrek aan daadkracht? Brrrrrrrrrrrrrr. Dan kan je hervormingen helemaal op je buik schrijven.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In zo'n kabinet zou het van alle kanten geven en nemen zijn. Juist zodat we met zijn allen de crisis een beetje ongeschonden doorkomen. Toegegeven dat het in de Kamer dan een saaie bende wordt, maar een beetje meer polderen in plaats van polariseren zou hedentendage niet erg zijn.
Ik heb persoonlijk het idee van niet. Paars 3 zou mijns inziens meer voor elkaar krijgen dan het huidige kabinet, juist omdat het draagvlak in de maatschappij voor zo'n kabinet groter zou zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Nog meer polderen, maar dan dit kabinet wel betichten van gebrek aan daadkracht? Brrrrrrrrrrrrrr. Dan kan je hervormingen helemaal op je buik schrijven.
Ja maar draagvlak in de maatschappij != lobbyen van meerdere partijen met verschillende belangen in een poldermodel. Effectief help je enige kans van hervormingen om zeep met een exponentiele groei van het aantal belanghebbenden. Ik zie bijvoorbeeld geen eenduidige visie ontstaan op de huizenmarkt als de VVD, PvdA, PVV en SP aan tafel zitten, jij wel?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk het idee van niet. Paars 3 zou mijns inziens meer voor elkaar krijgen dan het huidige kabinet, juist omdat het draagvlak in de maatschappij voor zo'n kabinet groter zou zijn.
Nu wordt in feite louter de 10% van de stemmers die op de PVV hebben gestemd bediend met burkaverbod en verruimde snelwegsnelheid..
alhoewel ik het enorm met jou (en Pechtold) eens ben, denk ik ook dat het té makkelijk is de verantwoordelijkheid geheel te verschuiven naar de politici..quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het meest bizarre is nog wel dat Rutte voorop liep om tegen het vorige kabinet te ageren en om te roepen dat ze geen beleid maakten. Rutte zou wel even orde op zaken stellen. De economie kan wel wat VVD gebruiken. En meer van dat soort bullshit.
We zijn anderhalf jaar verder. De regering is niet verder gekomen dan wat populistische symboolpolitiek en een stel ingrepen die de zwaksten in de samenleving treffen (bijzonder onderwijs, pgb's, sociale werkplaatsen. etc). Ondertussen wordt het begrotingstekort alleen maar groter en zit Nederland als enige land in de regio in een recessie.
Het consumentenvertrouwen is historisch laag. Mensen zien hun koopkracht dalen, de consumptieve bestedingen blijven achter. En die zijn de hoofdoorzaak van de recessie. Ondertussen houdt de onzekerheid aan, omdat het kabinet nalaat om wezenlijke hervormingen aan te kondigen en door te voeren. Ik snap oprecht niet dat rechtse mensen dit kabinet nog steeds verdedigen: het is afbraakbeleid waar niemand (ook rijke rechtse mensen niet) baat bij heeft.
Pechtold zei het vorige week uitstekend. Het kabinet Stilstand-2.
Correct. Daarom zie ik ook niks in verkiezingen; zelfde laken een pak namelijk.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
alhoewel ik het enorm met jou (en Pechtold) eens ben, denk ik ook dat het té makkelijk is de verantwoordelijkheid geheel te verschuiven naar de politici..
het zijn de kiezers die het mandaat geven en helaas regert in NL al de laatste tien jaar vooral de angst..
de durf om politieke hervormingen door te voeren die misschien ook wel een beetje pijn doen is nihil, omdat teveel mensen van mening zijn 'dat het toch eigenlijk allemaal wel goed gaat' en dat als maar één specifieke groep aangepakt/uitgezet of zoiets zou worden, kan de rest blijven genieten van een land van brood en honing... en volle uitkeringen, aftrekposten e.d.
De hervormingen die nederland hard nodig heeft zijn impopulair bij het kiesvolk en daarom waagt de politiek zich er ook niet aan..
zelfs hardop ze uitspreken leidt al vaak direkt tot een direkte aanval van allerhande machtige lobby-organisaties.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef DontGiveAFok het volgende:
Als er bijna een akkoord is waarom zou je dan stoppen met onderhandelen? Totaal niet logisch. Waarschijnlijk denkt Geert nog steeds dat hij allemaal eisen kan stellen en laten de regenten van VVD en CDA dat niet toe. Dan heeft het inderdaad zin om tegen Geertje te zeggen, ga jij maar even rustig nadenken voordat je weer wat roept
NOS schrijft dit.quote:Overleg dreigt te mislukken
Toegevoegd: woensdag 28 mrt 2012, 14:59
De onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV over de bezuinigingen dreigen te mislukken. Volgens Haagse bronnen wilde PVV-leider Wilders breken en een eind maken aan de onderhandelingen.
Maar de anderen zouden hem hebben gevraagd er nog een nachtje over te slapen. De Rijksvoorlichtingsdienst spreekt van een "moeilijke fase".
De onderhandelingen zouden vandaag tot het eind van de middag duren, maar werden vandaag veel eerder afgebroken. Volgens de RVD gaat het overleg morgen verder.
Paars 1 & 2 hadden de perfecte kans om redelijk rigoreuze en erg zinvolle hervormingen door te voeren, maar dat hebben ze totaal nagelaten, lijkt me niet erg verstandig om die nu weer bij elkaar te zetten(pvda/vvd/d66 dus)quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk het idee van niet. Paars 3 zou mijns inziens meer voor elkaar krijgen dan het huidige kabinet, juist omdat het draagvlak in de maatschappij voor zo'n kabinet groter zou zijn.
Nu wordt in feite louter de 10% van de stemmers die op de PVV hebben gestemd bediend met burkaverbod en verruimde snelwegsnelheid..
Ik las het zojuist ook op NOS.nl. Volgens de Volkskrant waren er twee opties: bijna rond of bijna gefaald. Het lijkt de tweede optie te zijn geworden. Het zou morgen nog weleens kunnen klappen.quote:
"Ja hoho, de NOS en Volkskrant zijn natuurlijk slinkse media die op deze manier de PVV in een kwaad daglicht willen stellen."quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:23 schreef TNA het volgende:
Ik las het zojuist ook op NOS.nl. Volgens de Volkskrant waren er twee opties: bijna rond of bijna gefaald. Het lijkt de tweede optie te zijn geworden. Het zou morgen nog weleens kunnen klappen.
Het is eigenlijk al weken koffiedik kijken, maar goed ik hoop in ieder geval op nieuwe verkiezingen, dan gaan we denk ik vrij grote verschuivingen in de zetelverdeling zien, kunnen we mooi voor het eind van het jaar weer een nieuw kabinet vormen, dat daadwerkelijk bij een grote meerderheid draagvlak heeft. Dat is er gewoon niet meer, hoe je het ook bekijkt....van die verdeeldheid was opportunist Brinkman gewoon een teken aan de wand.quote:
Morgen gaan alle CDA/SGP'ers nog even hard bidden, gaat wilders nog even langs de Israëlische ambassade, en gaan alle vvd'ers lekker golfen. Komt vast helemaal goedquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik las het zojuist ook op NOS.nl. Volgens de Volkskrant waren er twee opties: bijna rond of bijna gefaald. Het lijkt de tweede optie te zijn geworden. Het zou morgen nog weleens kunnen klappen.
ook onzin natuurlijkquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als politieke partijen niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen en allemaal even bang zijn om impopulaire, maar strikt noodzakelijke maatregelen te nemen, dan lijkt me dat inderdaad de beste optie. Anders zijn we straks het nieuwe Griekenland of Italië.
En dat verwachten mensen dan nog van een stel neo-liberalen, nationalisten en achterhaalde christen-politici die in de vorige eeuw al hun bestaansrecht kwijtwaren.....er was geen visie, die is er nog steeds niet, en die zal je met een dergelijk zooitje ook nooit krijgen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:32 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
ook onzin natuurlijk
bovendien is er helemaal geen consensus over nut en noodzaak van extreme bezuinigingen.
zeker niet zo simplistisch als nu gebeurt. elke debiel kan snijden. Van een regering mag je verwachten dat er een integrale visie wordt ontwikkeld.
Zinvolle bijdrage....laten we inderdaad het landsbelang en de toekomst van 17 miljoen mensen afhangen van de weersomstandigheden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:42 schreef Specularium het volgende:
Gelijk hebben ze, veel te mooi weer.
Je foto doet het niet, maar zonder 'm te kunnen zien kan ik al spitsvondig melden: Waar rook is, is vuur.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Staat idd op klappen zo te zien!
Gefixedquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je foto doet het niet, maar zonder 'm te kunnen zien kan ik al spitsvondig melden: Waar rook is, is vuur.
Wat een unieke sukkel ben jij toch ookquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dat isomdat? Jij bent masochist? Je houdt van pijn?
De noodzaak was/leek er toen veel minder. Als er hervormingen doorgevoerd worden verwacht ik dat veel eerder van paars 3 dan welke andere coalitie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Paars 1 & 2 hadden de perfecte kans om redelijk rigoreuze en erg zinvolle hervormingen door te voeren, maar dat hebben ze totaal nagelaten, lijkt me niet erg verstandig om die nu weer bij elkaar te zetten(pvda/vvd/d66 dus)
Je bedoelt een lastenverzwaring voor de rijkste 3% ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
De noodzaak was/leek er toen veel minder. Als er hervormingen doorgevoerd worden verwacht ik dat veel eerder van paars 3 dan welke andere coalitie.
Nee....juist op dat moment was het perfect geweest, er was breed draagvlak, zelfs om grondwettelijk een aantal dingen te wijzigen, ook toen had men kunnen inzien dat het HRA monster zou muteren in wat het nu is. Juist toen had men dat moeten rechttrekken, hadden we dus god weet hoeveel miljarden bespaard, voor de staat althans. En dat geldt voor nog wel meer zaken naar mijn idee, afschaffen leger/fuseren met de belgen en of Duitsers in dat opzicht, etc etc.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
De noodzaak was/leek er toen veel minder. Als er hervormingen doorgevoerd worden verwacht ik dat veel eerder van paars 3 dan welke andere coalitie.
Kom vechten dan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Zinvolle bijdrage....laten we inderdaad het landsbelang en de toekomst van 17 miljoen mensen afhangen van de weersomstandigheden.![]()
(ja ik snap dat het geen serieuze opmerking was, humor zal wel de bedoeling geweest zijn...better luck next time)
homoquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:13 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Tot nu toe gaat het me verbaal nog afdus dat zou een beetje voorbarig zijn he hahaha
Was het maar zo, had me een hoop vrouwelijk drama bespaardquote:
Het is natuurlijk een moment opname, maar als ik even naar de gezichten van de hoofdpersonen kijk....quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Staat idd op klappen zo te zien!
Dan eerder half-half, Wilders doet ook water bij de wijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders is gevraagd er nog eens een nachtje over te slapen.
vertaling:
Wilders wil korting op OWS en CDA wil dat niet. VVD gaat vanavond op CDA inpraten . Morgen gaat CDA door de bocht.
Laten we het hopen, - 0.3% lijkt me een mooi begin, vragen we aan Bill of ie de rest bij past, doet ie vast en gelukkig maar want dat bespaart Marcia Luyten dan ook weer een acute toeval ... en dan voort heren en dame er is werk aan de winkel!quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wilders is gevraagd er nog eens een nachtje over te slapen.
vertaling:
Wilders wil korting op OWS en CDA wil dat niet. VVD gaat vanavond op CDA inpraten . Morgen gaat CDA door de bocht.
Wat ik had begrepen maandag een mededeling....duimen dusquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:52 schreef Ringo het volgende:
Is het al bekend wanneer we naar de stembus mogen of houden de muppets hun spelletje nog even vol?
Rechts egoïstisch vinger aflikkend Nederland niet nee, maar die mogen van mij wel weer naar de achterbank gedegradeerd wordenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het hopen, - 0.3% lijkt me een mooi begin, vragen we aan Bill of ie de rest bij past, doet ie vast en gelukkig maar want dat bespaart Marcia Luyten dan ook weer een acute toeval ... en dan voort heren en dame er is werk aan de winkel!
En laat de verkiezingen nog maar even wachten, daar hebben we (op dit moment) echt geen zak aan!
Dat klinkt als onderhandelen op z'n politieks. Eerst dagenlang praten over waar je het zeker over eens gaat worden en dan niks kunnen besluiten vanwege de overduidelijke beren op de weg die je tot het laatst hebt bewaardquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jawel, want ze zijn net bezig met de laatste moeilijke hobbels.
Beter een half jaar vertraging met een ploeg die durft in te grijpen dan de nu-daadkracht van dit van alle kanten ingefluisterde knekelhuis.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:56 schreef Jian het volgende:
En laat de verkiezingen nog maar even wachten, daar hebben we (op dit moment) echt geen zak aan!
Wie zegt jou dat we een linkse regering krijgen wanneer er nu verkiezingen komen? En dan nog, zwaait Emiel dan 3 x met zijn toverstafje en de crisis is opgelost en het begrotingstekort is verdampt ......quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:57 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Rechts egoïstisch vinger aflikkend Nederland niet nee, maar die mogen van mij wel weer naar de achterbank gedegradeerd worden
Het is niet alsof dit kabinet daadwerkelijk wat beslist, dus veel verschil zal het niet makenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:30 schreef Ferdo het volgende:
En dan kunnen we misschien het record van België heroveren!
En welke ploeg moet dat, dan wel niet zijn zeg, vertel want ik weet het oprecht niet? Realistisch gezien dan hè ...quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Beter een half jaar vertraging met een ploeg die durft in te grijpen dan de nu-daadkracht van dit van alle kanten ingefluisterde knekelhuis.
Gewoon, ouderwets paars. Maar dan nádat de ware socialisten in de PvdA naar de SP zijn overgehuppeld.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:03 schreef Jian het volgende:
[..]
En welke ploeg moet dat, dan wel niet zijn zeg, vertel want ik weet het oprecht niet? Realistisch gezien dan hè ...
Daarom zette ik er al "realistisch gezien" bij, want dat gaat 'm op korte termijn echt niet worden ...quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon, ouderwets paars. Maar dan nádat de ware socialisten in de PvdA naar de SP zijn overgehuppeld.
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 28-03-2012 om 18:18:33Bronnen: gisteravond #catshuis al mislukt. Vandaag ultieme poging. Wilders zou referendum euro eisen en conflict over WW en ontslagrecht reageer retweet
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 28-03-2012 om 18:20:24En verder te weinig voor Wilders op ontwikkelingssamenwerking. Het lekken is begonnen en veel wijst op definitieve breuk. Nog 1 nachtje.. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |