SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:
http://www.nu.nl/politiek(...)uis-onderbroken.html
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schijnt dat er bijna een akkoord is.![]()
Beter dan dat het kabinet valt...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dat isomdat? Jij bent masochist? Je houdt van pijn?
Jawel, want ze zijn net bezig met de laatste moeilijke hobbels.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:21 schreef Ferdo het volgende:
Moeilijke fase rijmt alleen vrij slecht met bijna een akkoord...
Of ze zijn weer bij af.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Jawel, want ze zijn net bezig met de laatste moeilijke hobbels.
Nee hoor.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef TNA het volgende:
Als de RVD meldt dat er een moeilijke fase is, is een akkoord verder weg dan ooit
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het is om je kapot te lachen, ware het niet dat het diep triest is.
Waarom kan Mark Rutte niet gewoon zijn ongelijk erkennen? Hij lijkt zo onderhand wel een Balkenende in het kwadraat. Geef gewoon toe dat je bagger-regering geen mandaat van de kiezer heeft en ook nooit had. Je regeerde bij de gratie van een gunstig uitgevallen afrondingsverschil.
En toen de kiezer nog duidelijker sprak in maart 2011 kreeg je een nog kleiner mandaat dan je al had en moest je zelfs de SGP paaien voor de krapst denkbare meerderheid in de Eerste Kamer.
Deze regering heeft geen breed draagvlak en verzaakt om wezenlijke hervormingen in gang te zetten. Nederland heeft met spoed een breed gedragen regering nodig met partijen die hun eigen partijbelangen opzij kunnen zetten voor het landsbelang.
Rutte rot op!
Veel zal het niet schelen met plakbandcoalitie stilstand en achteruitgang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:30 schreef Ferdo het volgende:
En dan kunnen we misschien het record van België heroveren!
Als politieke partijen niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen en allemaal even bang zijn om impopulaire, maar strikt noodzakelijke maatregelen te nemen, dan lijkt me dat inderdaad de beste optie. Anders zijn we straks het nieuwe Griekenland of Italië.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef TNA het volgende:
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...
Het meest bizarre is nog wel dat Rutte voorop liep om tegen het vorige kabinet te ageren en om te roepen dat ze geen beleid maakten. Rutte zou wel even orde op zaken stellen. De economie kan wel wat VVD gebruiken. En meer van dat soort bullshit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef De_Guidance het volgende:
Ze doen al 2 jaar niks, kan er ook wel bij.
En boerka's zijn VERBOTEN!quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef Bastard het volgende:
Ja maar hee, we kunnen wel buiten de spits 130
En weer lekker roken in de kroegquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef Bastard het volgende:
Ja maar hee, we kunnen wel buiten de spits 130
Alle andere partijen willen nog minder bezuinigen dan het huidige kabinet en dat was alleen die eerste bezuinigingsronde. Dus bang om impopulaire beslissingen te nemen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als politieke partijen niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen en allemaal even bang zijn om impopulaire, maar strikt noodzakelijke maatregelen te nemen, dan lijkt me dat inderdaad de beste optie. Anders zijn we straks het nieuwe Griekenland of Italië.
Dan weer heb je het over dat ze enkel en alleen de 130km/u regel erdoor gedrukt hebben...quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:32 schreef De_Guidance het volgende:
Ze doen al 2 jaar niks, kan er ook wel bij.
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:55 schreef 3-voud het volgende:
Dan weer heb je het over dat ze enkel en alleen de 130km/u regel erdoor gedrukt hebben...
Dan weer dat ze met hun maatregelen het land naar de klote helpen...
Nu weer doen ze al 2 jaar niks...
Straks kom je weer met animalcops aanzetten *edit - oh, je was al zover*
Ja, jij hebt er verstand van. Geen getroll enzo...
Werkt dat zo? Je "bash Rutte maatje" zo helpen door de aandacht er vanaf te trekken en de zaak bij mij neerleggen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:57 schreef 3-voud het volgende:
Werkt dat zo? Je "bash Rutte maatje" zo helpen door de aandacht er vanaf te trekken en de zaak bij mij neerleggen?
Er is niks gebeurd de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.
Dat blind opnemen gaat je niet goed af. Misschien is het beter dat je eerst weet waarover je het hebt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iemand trollt in jouw ogen en je reageert door terug te trollen in plaats van met argumenten zijn stelling tegen te gaan. Dan wek je niet echt de indruk dat je snel voorbeelden kan noemen die het tegendeel bewijzen. Maar blijkbaar lik jij je rechtse vingers nog steeds af bij dit kabinet van Stilstand en Achteruitgang.
Tenzij je al dat gezwam uit je historie weet je vernietigen kan iedereen het nalezen.quote:
De zomerrecessie, ja?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:15 schreef TheThirdMark het volgende:
Zou mij niets verbazen als ze de zomerrecessie vroeger starten zodat ze het nieuwe jaar met goede volle energie tegemoet kunnen gaan
QFTquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:21 schreef Ferdo het volgende:
Moeilijke fase rijmt alleen vrij slecht met bijna een akkoord...
^^ Met de complimenten van de SP ten tijde van 2010.quote:
En jij denkt dat je met verkiezingen nu opeens wel een draagvlak gaat krijgen voor bezuinigingen? Ben je werkelijk zo naief?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
Het is om je kapot te lachen, ware het niet dat het diep triest is.
Waarom kan Mark Rutte niet gewoon zijn ongelijk erkennen? Hij lijkt zo onderhand wel een Balkenende in het kwadraat. Geef gewoon toe dat je bagger-regering geen mandaat van de kiezer heeft en ook nooit had. Je regeerde bij de gratie van een gunstig uitgevallen afrondingsverschil.
En toen de kiezer nog duidelijker sprak in maart 2011 kreeg je een nog kleiner mandaat dan je al had en moest je zelfs de SGP paaien voor de krapst denkbare meerderheid in de Eerste Kamer.
Deze regering heeft geen breed draagvlak en verzaakt om wezenlijke hervormingen in gang te zetten. Nederland heeft met spoed een breed gedragen regering nodig met partijen die hun eigen partijbelangen opzij kunnen zetten voor het landsbelang.
Rutte rot op!
Als de bezuinigingen beter gespreid worden en alle Nederlanders treffen en niet alleen de mensen die het toch al minder hebben, of die af en toe iets cultureels willen doen, of die ziek/gehandicapt zijn, dan denk ik inderdaad dat er meer begrip voor zal zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En jij denkt dat je met verkiezingen nu opeens wel een draagvlak gaat krijgen voor bezuinigingen? Ben je werkelijk zo naief?
Wat heeft de oppositie precies waargemaakt dan? Die deden namelijk precies dezelfde beloftes richting de kiezer. Sterker nog, wat heeft de politiek van de afgelopen 30 jaar eigenlijk gepresteerd? Helemaal niks toch? Dus waarom nu opeens dat blinde naieve vertrouwen in een politiek stelsel dat zo inadequaat blijkt te zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in dan? Wat heeft dit kabinet bereikt? Wat hebben ze waargemaakt van de verkiezingsbeloften?
Ik denk dat elke man en vrouw voor zijn/haar eigen portomonnee stemt, en we wederom een scheiding gaan krijgen van ruwweg 50/50 van links en rechts spectrum. Kortom, we schieten er geen zak mee op. De SP jat wat zeteltjes van de PvdA of PVV, de PVV verliest wat zeteltjes aan de VVD en wint er een paar van de SP, en alles blijft zoals het nu was.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de bezuinigingen beter gespreid worden en alle Nederlanders treffen en niet alleen de mensen die het toch al minder hebben, of die af en toe iets cultureels willen doen, of die ziek/gehandicapt zijn, dan denk ik inderdaad dat er meer begrip voor zal zijn.
Zoals Griekenlandquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik voel steeds meer voor een regering met technocraten...
Niks, die zijn niet aan de macht.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:36 schreef Scorpie het volgende:
Wat heeft de oppositie precies waargemaakt dan?
Ik heb geen blind vertrouwen in dit rariteitenkabinet, dat is (volgens henzelf) rechts Nederland wat zijn vingers zou aflikken bij het regeer- en gedoogakkoord. Daar hoor ik nu niks meer over. Alle 'rechtsen' hier op Fok! blijven liever doordrammen over wat anderen (en dan uiteraard het liefst de PvdA) fout gedaan zou hebben hadden zij geregeerd.quote:Die deden namelijk precies dezelfde beloftes richting de kiezer. Sterker nog, wat heeft de politiek van de afgelopen 30 jaar eigenlijk gepresteerd? Helemaal niks toch? Dus waarom nu opeens dat blinde naieve vertrouwen in een politiek stelsel dat zo inadequaat blijkt te zijn?
Dat laatste is naar mijn gevoel wel bij een hoop partijen die nu in de oppositie zitten, maar dat is persoonlijk.quote:Is dat gewoon hopen tegen beter weten in of zijn mensen werkelijk zo dom om te geloven dat politici hun beloftes nakomen en er daadwerkelijk zitten vanuit 1 of ander ideaalbeeld om de wereld om zich heen te willen verbeteren?
Omdat na eventuele nieuwe verkiezingen bijvoorbeeld een "Kabinet van Nationale Eenheid", waar al eerder over gesproken is, gevormd zou kunnen worden met veel groter draagvlak in de bevolking dan de 3 man en een paardenkop (weer sorry naar Fleurquote:Waarom zouden nieuwe verkiezingen nu opeens deze hele cyclus gaan doorbreken en *wel* doen waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn?
Onzin en dat weet je.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niks, die zijn niet aan de macht..
Staat het onherroepelijk vast dat een ander kabinet wel die daadkracht had getoond dan ? Nee. Had je dan hetzelfde geroepen? Ik vermoed van niet.quote:Ik heb geen blind vertrouwen in dit rariteitenkabinet, dat is (volgens henzelf) rechts Nederland wat zijn vingers zou aflikken bij het regeer- en gedoogakkoord. Daar hoor ik nu niks meer over. Alle 'rechtsen' hier op Fok! blijven liever doordrammen over wat anderen (en dan uiteraard het liefst de PvdA) fout gedaan zou hebben hadden zij geregeerd.
Is het echt zoveel om toe te geven dat er tot nu toe bedroevend weinig daadkracht uit dit kabinet komt? Dat je stem op de VVD in feite wordt verkwanseld?
En je kan het dus ook niet onderbouwen met enig soort bewijs. I rest my case.quote:Dat laatste is naar mijn gevoel wel bij een hoop partijen die nu in de oppositie zitten, maar dat is persoonlijk.
Dat kabinet komt er niet, zoals ik net al heb uitgelegd. Het huidige sociaal politieke klimaat in Nederland is veel te versnipperd voor zoiets. Zoiets denken en/of hopen is naief. Daarnaast is een groter draagvlak volgens mij nog steeds niet nodig gezien het feit dat dit kabinet nog steeds een meerderheid heeft zoals vastgelegd in de Grondwet. Waarom je dus meer draagvlak zou willen representeren in het kabinet is mij een raadsel.quote:Omdat na eventuele nieuwe verkiezingen bijvoorbeeld een "Kabinet van Nationale Eenheid", waar al eerder over gesproken is, gevormd zou kunnen worden met veel groter draagvlak in de bevolking dan de 3 man en een paardenkop (weer sorry naar Fleur) die het huidige kabinet inmiddels nog vertegenwoordigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |