Prijsklasse 660 Euro en hoger, hoe lang en officieel is afhankelijk van de bank en gemeente.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In welke prijsklasse, en voor hoe lang en officieel?
Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...quote:
Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...
Krimpt de bevolking, neemt het aantal echtscheidingen dramatisch af, neemt het aantal huwelijken explosief toe, slapen er meer mensen onder een brug of wat?
Heb je een bron waarmee je je bewering kunt staven?
Zonder bron dus te scharen onder het kopje onzinquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.
Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verkopen lukt niet dan verzin je wat anders, dan maar verhuren.
De mogelijkheden worden ruimer, zo gaat dat dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mogelijkheden worden ruimer, zo gaat dat dan.
En waar gaat de verhuurder wonen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verkopen lukt niet dan verzin je wat anders, dan maar verhuren.
Welke mogelijkheden, probeer eens voor de verandering duidelijk te zijnquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mogelijkheden worden ruimer, zo gaat dat dan.
Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?
Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over, in combi met niet betalen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.
Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over.
Ja, erin blijven wonen en de tijd uitzitten. Wat DAM zegt dus.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je moet toch wat wanneer niemand je huis wil kopen.
Je kan ook onder de brug gaan wonenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, erin blijven wonen en de tijd uitzitten. Wat DAM zegt dus.
En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
Te huur bedoel je denk ik?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke huizen staan er nu te koop voor 660 euro?
Fok regel 1: Je moet het onderbouwen dus met links en dergelijke
Sterkte
En toen kwam er een echtscheiding.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, erin blijven wonen en de tijd uitzitten. Wat DAM zegt dus.
En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
Hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.
Met zijn 2en onder een andere brug en het huis verhuren?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En toen kwam er een echtscheiding.
Blijft er eentje in wonenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En toen kwam er een echtscheiding.
Te huur bedoel je?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke huizen staan er nu te koop voor 660 euro?
Fok regel 1: Je moet het onderbouwen dus met links en dergelijke
Sterkte
Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.quote:
Via de Leegstandswet?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.
Laat maar zien
Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.
http://www.funda.nl/huur/amsterdam/600-800/
(waarvan 1 garage zie ik nu)
Leuk, vooral als je wat wil opbouwenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
/offtopic Ja, zo ben ik, he. Anders bestaat dit topic alleen nog maar uit kinnesinne en oninteressant gehakketak, en moet ik het op slot gooien. Liever niet. Dus dan geef ik wel een zetje.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?
Die worden steeds ruimer.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?
Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'. Bovendien is de leegstandswet volgens mij niet veranderd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die worden steeds ruimer.
Hier in de straat al ruim 2 jaar paar nieuwbouwwoningen te koop, niemand kan of wil ze kopen.
Ben benieuwd wat er uiteidelijk met gaat gebeuren.
Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'
Voor den laatsten maal: exact wat zijn dan die voorwaarden?
Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.
Het wordt lastiger wanneer een huis verhuurd word langer dan een jaar
Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.
Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.
http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html
Is niet gebonden aan termijn, voor zover ik weet.
Comazuipen ook.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.
Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.
Ik vertel ook alleen maar iets wat in de mode is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Comazuipen ook.
Dat iets in de mode is, wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Ik betwijfel of dat helemaal waterdicht is, dat kan natuurlijk ook weer herroepen worden. Ik zou dat toch wel 100% zeker willen weten. Ook m.b.t. de gemeente.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.
De voorwaarden die de gemeente stelt aan een Leegstandswet-verhuur zijn mij niet bekend. Ik kan me voorstellen dat het per gemeente anders is.
Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.
En als er geen wederzijds goedvinden is?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.
Edit: Tenzij de overeenkomst wordt beëindigd met wederzijds goedvinden nadat de huur is ingegaan.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-03-2012
Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hey, heb je je huis te koop?
Ja man. Kei cool huis, mooie plek, blah blah
Coolio, wat vraag je?
256.000 euro
Ik bied 245.000 euro
Cool we hebben een deal
Wanneer kan de overdracht gedaan worden?
uhhmmm
What the fuck.....
Weet je ik heb het huis verhuurd voor een jaar op het advies van mijn goede vriend Piet Piraat
Echt joh, wanneer loopt dat contract dan af
over 10 maanden weet je
Echt joh, jij denkt dat ik 10 maanden wil wachten?
Ja, joh mooi huis
Ok, dus over 10 maanden kan ik erin?
uhhhm, weet ik niet ik moet eerst naar de rechter
What the fuck, spoor jij wel helemaal?
Men, Piet Piraat heeft dat allemaal voor mij uitgezocht en hij zegt dat zo kan. Die Piet zegt ook dat hij 80 ha 80 km onder Koln heeft ontwikkeld, ik geloof hem wel niet maar ja, hij kon zo mooi buurten
Flikker lekker op met je huis, er staan 250.000 andere huizen te koop
Kut, weer niet mijn huis verkochyt
Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als er geen wederzijds goedvinden is?
D'66 kiezer rechter uitleggen dat je een betalend gezin op straat gaat zetten omdat jij je huis wil verkopenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.
Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.
Maar dan nog, als je je huis verhuurd, waar slaap je zelf dan?
1 idee is dat zo iemand slaapt in zijn nieuwe koopwoning. Vraag is dan, is het wel zo verstandig te verkopen als je niet zeker weet dat je je oude huis kwijt kan raken?
In de huidige woningkoopmarkt ben je niet altijd meer zeker van een koper, dat is vervelend.
Je kunt natuurlijk altijd nog hurenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.
Piet heeft de vraag niet beantwoord waar je dan moet wonen. Ik weet denk dat hij geen antwoord weet
Klinkt logisch, dus voor Piet Piraat zal dat vast het antwoord zijn, das een ster in logisch nadenkenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk altijd nog huren
Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind hem een held, een genot om met hem in discussie te gaan.
Check ook de opstalverzekering wanneer de hoofdbewoner niet de eigenaar is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.
quote:Man met IQ van 180 is glazenwasser
Door: redactie
27-3-12 - 18:33
Steve Borlase is een genie met een IQ van 180, maar ondanks zijn vaardigheden met vooral getallen kan de 39-jarige Brit geen goed betaalde baan krijgen.
Hij vertelt: 'Ik viel van een klimrek toen ik vijf was en een paar dagen later veranderde er iets in mij, waardoor ik in staat was om enorme rekensommen uit te werken. Het afgelopen jaar werkte ik als glazenwasser, maar ik zou graag tonen wat ik kan met cijfers.'
Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser. Zijn enorme intelligentie maakt hem slimmer dan gekende wijsneuzen Albert Einstein, Stephen Hawking en Carol Vorderman.
Zo bood Steve zich bjivoorbeeld aan voor de Britse tegenhanger van het televisieprogramma 'Cijfers en Letters', waarin de kandidaten proberen met een aantal getallen een uitkomst te verkrijgen door ze te combineren met elementaire rekenkundige bewerkingen. 'Ik werd niet aangenomen omdat ik geen mooi figuur heb', zei hij.
Bron: ad.nl
Klinkt niet al te intelligent... 3.295.163+9.836.238= ...? Waar gaat dat over?quote:Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.
Dus.... als ik het goed begrijp willen ze EN niet verkopen EN niet verhuren? Maar ze willen wel dubbele HRA voor hun 'onverkoopbare' woningquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.
Die link heeft het fout want Piet Piraat zegt het en dan is het waar
Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zo.... uitstel van mijn belastingopgave aangevraagd
Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet doorquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:49 schreef malleable het volgende:
[..]
Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet door
De rest is zo arm dat ze een belastingkorting krijgen i.v.m. de schuldenlast van hun woning. Echt van de zotte dat we tegenwoordig nog zo'n feodaal belastingstelsel accepteren als vrije burgersquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!
Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalenquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon alle huurhuizen in de vrije markt, met een maximum van 5% per jaar verhoging en totale jaarlijkse huurwaarde maximaal 8% van de WOZ
Afschaffenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Afschaffen
Je begrijpt wederom niet wat er staat
3%quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet wordenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
3%
Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
Wat is de werkelijke huurwaarde?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Dat hangt ervan afquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is de werkelijke huurwaarde?
Waarom kan dat niet worden?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
De maximale huurverhoging voor de periode tussen 1 juli 2011 en 1 juli 2012 is 1,3%. Van 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 geldt een maximale huurverhoging van 2,3%. Deze bedragen zijn gelijk aan de jaarlijkse inflatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet worden?
2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861
Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
Kut norm dan voor de vrije sectorquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ook de maximale huurprijsnorm is 1,3% tot 1 juli 2012
we hebben het over de vrije sector hequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kut norm dan voor de vrije sector
Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
Nee, je begrijpt het plan nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben het over de vrije sector he
wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
Je vergeet dat de ene "subsidie" alleen wordt verstrekt als er ook zelf inkomen wordt gegenereerd en tevens maximaal 30 jaar is? Die andere is oneindig en momenteel voor iedereen die toevallig zo'n huisje huurt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!
Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het plan niet
Gewoon om misbruik tegen te gaan door de huurprijs te maximaliseren, minder mag natuurlijk altijd, maar als het een vrije markt was dan zou het wel rond die koers uitkomen, immers is het minder dan is er geen handel in bouwen en verhurenquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritiequote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.
En hoe zijn die huurhuizen gefinancieerd? Wat doet de verhuurder fiscaal met de afschrijvingen en onderhoudskosten? Denk je dat dat belastingvoordeel niet ook ergens in je huurprijs zit? Ik denk dat je hypocrisie bedoelt, misschien dat je het herkentquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie
Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie
Gelukkig hoef ik hier niet meer op te reagerenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ook. Huurbescherming er ook af, niemand die nog een huis kan kopen, koop ik een straatje, stop ze in een BV (aftrek in het kwadraat) en dan lekker verhruen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
Gewoon doen zoals ik zegquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.
Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.
In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
Ik zeg ook niet dat het feitelijk onjuist is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.
Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.
In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
Helaas voor je plannen is grond schaars en bouwmaterialen nietquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
men moet gewoon afossen verplichten, of aftrek beperken met 3% per jaar en maximaal 200.000 lenen en aftrek beperken tot 30%
Men moet gewoon alle subsidies opheffen, HRA en huursubsidie en de woningbouw aan de vrije markt overlaten , zodat er beter en moderner gebouwd kan worden zoveel als men wil
grond is helemaal niet schaars, er is slechts 11% bebouwdquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Helaas voor je plannen is grond schaars en bouwmaterialen niet
Zou een keer wat beter rondkijkenquote:Op donderdag 29 maart 2012 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grond is helemaal niet schaars, er is slechts 11% bebouwd
quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zou een keer wat beter rondkijken
Zorgen dat het drijft en dat je nooit ergens naartoe moetquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bouw er een huisje zou ik zeggen
AHS is 150.000 Hectare daar zouden 1.500.000.000 M2quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bouwgrond is gewoon schaars, daar staan er geen 260.000 van te koop
^^ Dat. De rest hierboven zit een beetje te trollen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
grond is helemaal niet schaars, er is slechts 11% bebouwd
Als we de landbouwgrond die ze willen gebruiken voor Poolse paarden gebruiken voor woningbouw dan kan iedere Nederlander vrijstaand wonen
Ik zie liever geiten en ponys en bovenal heb ik graag een beetje frisse luchtquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
AHS is 150.000 Hectare daar zouden 1.500.000.000 M2
op 65% bebouwing en 500 M2 per woning is dat 2.000.000 vrijstaande woningen
Dus die ponys en geiten niet kopen en dan woningen bouwen
Maar die huurder mag wel meebetalen aan jouw HRAquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maakt mij echt niet uit of iemand 10 hoog moet zitten in de bijlmer, zolang ik het maar niet ben
Denk dat het eerder is dat ik mee kan betalen aan zijn uitkering en toeslagen, dat denk ik niet alleen, dat weet ik zekerquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar die huurder mag wel meebetalen aan jouw HRA
erg sociaal voelend
ik gun iedereen een vrijstaand huis op gratis grond zonder HRA en die Poolse paarden kunen dan in Polen en duitsland blijvenquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat het eerder is dat ik mee kan betalen aan zijn uitkering en toeslagen, dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker
Ik gun iedereen alles, maar ik sta gelukkig ook met beide benen op de grondquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik gun iedereen een vrijstaand huis op gratis grond zonder HRA en die Poolse paarden kunen dan in Polen en duitsland blijven
Gratis grond heeft natuurlijk een zeer lage kostprijs. Stel dat de overheid dat daadwerkelijk aanbiedt: geen HRA meer op nieuwbouw, maar daar staat tegenover dat de grond gratis (uiteraard met enige voorwaarden) en in grote hoeveelheden beschikbaar wordt gesteld. Einde grondspeculatie! En op lange termijn minder HRA-kosten. De bestaande woningen kunnen dan nog HRA houden, waarbij de maximum aftrek elk jaar wat omlaag gaat om vervolgens na 20 jaar helemaal te verdwijnen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik gun iedereen een vrijstaand huis op gratis grond zonder HRA en die Poolse paarden kunen dan in Polen en duitsland blijven
In Belgie hebben ze wel wat ervaring met lukraak alles hap-snap volbouwen. Die zijn niet zo positief over de woonomgeving die dat oplevert.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gratis grond heeft natuurlijk een zeer lage kostprijs. Stel dat de overheid dat daadwerkelijk aanbiedt: geen HRA meer op nieuwbouw, maar daar staat tegenover dat de grond gratis (uiteraard met enige voorwaarden) en in grote hoeveelheden beschikbaar wordt gesteld. Einde grondspeculatie! En op lange termijn minder HRA-kosten. De bestaande woningen kunnen dan nog HRA houden, waarbij de maximum aftrek elk jaar wat omlaag gaat om vervolgens na 20 jaar helemaal te verdwijnen.
Op in aanmerking te komen voor Remco's plan moet je net als in NK voor de staat werkenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In Belgie hebben ze wel wat ervaring met lukraak alles hap-snap volbouwen. Die zijn niet zo positief over de woonomgeving die dat oplevert.
Bovendien denk ik dat je nogal overschat welke compoment grondspeculatie is in de prijs van grond. Of moet de infrastructuur en alle faciliteiten en nutsvoorziening maar gewoon voor nop aangelegd worden?
Ja, ik ook. Gewoon omdat ik dat mensen gun. Niet omdat er een aantal mensen willen dat er vergaande 'maatregelen' worden genomen om zo een hoop mensen in de ellende te krijgen, om op die manier gerealiseerd te krijgen dat zij zelf (want het gaat om jullie zelf, wat je overbuurman wel of niet heeft of krijgt doet er niet toe, zolang jullie t maar hebben) dat vrijstaande huis krijgen op een manier die zij wel kunnen bekostigen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking, overigens is ook dat slechts 1,5% van de vrije beschikbare grond voor woningbouwquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik gun iedereen alles, maar ik sta gelukkig ook met beide benen op de grond
Is NK of Cuba niks voor je overigens?
En van wie is die grond?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking
Die wil de overheid van de boeren kopen en aan Poolse Paarden en Wilde Hekgeiten geven, ik zeg geef het aan de bevolking en laat die paarden in Polenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En van wie is die grond?
Da's knap, aangezien dat 3,6% van Nederland is - inclusief water overigens.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking, overigens is ook dat slechts 1,5% van de vrije beschikbare grond voor woningbouw
MM heeft de bron zoals altijdquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's knap, aangezien dat 3,6% van Nederland is - inclusief water overigens.
is er dus nog 96% over voor pools paarden en hekgeitenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's knap, aangezien dat 3,6% van Nederland is - inclusief water overigens.
Die moeten dan bij jou op schoot.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is er dus nog 96% over voor pools paarden en hekgeiten
Heb je hier een bron bij? Dit zeg je namelijk wel vaker... Terwijl als ik door Belgie rijd, ik heel veel ruime vrijstaande huizen op een normaal formaat kavel zie. Goed bereikbaar zonder file al in de vinexwijk...quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In Belgie hebben ze wel wat ervaring met lukraak alles hap-snap volbouwen. Die zijn niet zo positief over de woonomgeving die dat oplevert.
Er is geen vrijgelegen huis te vinden, alles is hutjemutje door elkaar gebouwd, al dan niet met vergunning of semi-vergunning, elke stukje natuur wordt onderbroken door bouwwerken, Belgen zelf klagen steen en been over de chaotische lintbebouwing en het gebrek aan RO beleid tot voor een jaar of 10-15 geleden. Sterker nog, Belgen zijn jaloers op Nederland voor hun RO beleid. Bron? Halve familie is Belgisch. En eentje is zelfs schepen van ruimtelijke ordeningquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je hier een bron bij? Dit zeg je namelijk wel vaker... Terwijl als ik door Belgie rijd, ik heel veel ruime vrijstaande huizen op een normaal formaat kavel zie. Goed bereikbaar zonder file al in de vinexwijk...
Kan je een voorbeeld geven van zo'n werkelijk vrij gelegen huis met de vraagprijs?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: saillant detail. Een werkelijk vrij gelegen huis in Belgie is in de regel duurder dan in Nederland. Schaarste.
awel, hier zijn er genoeg te vinden: http://www.heeren.be/vastgoed/aanbod/quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld geven van zo'n werkelijk vrij gelegen huis met de vraagprijs?
Zie je op de eerste foto het pand ernaast op 4 meter staan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee waar dat ligt maar hier betaal je in ZO Brabant als het op een goede locatie ligt toch al snel 30% meer
http://www.heeren.be/vast(...)ouwing-villa-schilde
Wel 3200 meterquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zie je op de eerste foto het pand ernaast op 4 meter staan?
Dat noem ik niet vrijgelegen.
ow ja, 10% overdrachtsbelasting in Belgie, he
Autobaan, zeg ik ongezienquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.heeren.be/vast(...)ng-villa-grobbendonk
Deze zo 50%
Jammer dat ze in Belgie de kuubs nog niet uitgevonden hebben
Nee, gewoon een paar honderd meter van buren. Vind je in Belgie niet, want alles is lukraak volgebouwdquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Echt vrijstaand volgens jou definitie is dan al snel 6000 meter of zo ver weg dat het waardeloos is omdat het te ver van alles af ligt
In Nederland ook niet of je moet echt knaken hebben(of de locatie moet kut zijn)quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, gewoon een paar honderd meter van buren. Vind je in Belgie niet, want alles is lukraak volgebouwd
Voor niks gaat de zon op, he.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Nederland ook niet of je moet echt knaken hebben(of de locatie moet kut zijn)
Staat zeker al lang te koop? Zou een mooie locatie zijn voor een basisschoolquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vergelijk het maar met deze, onder de rook van Eindhoven
http://www.funda.nl/koop/(...)6-zeven-fonteinen-1/
Gigantisch huis.
Zoek ook eens op gemeentelijke opcentiemenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schilde ziet er op de kaart wel leuk uit, dichtbij de snelweg naar Breda en Eindhoven, en zo in Antwerpen. Als dat ook nog eens een welvarende gemeente is.....
Turnhoutsebaan zo te zien, das geen snelweg
Hangt van je inkomen af. Stel je hebt 100k inkomen, 8% opcentiemen, gem. bel. voet 45%, dan betaal je 8% x 45% x 100k is 3.600 euro jaarlijks. Panden zoals jij die aanhaalt doen in NL een honderd of acht aan OZB.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En is dat hoger dan in NL?
En als je inkomen een 0 meer heeft?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hangt van je inkomen af. Stel je hebt 100k inkomen, 8% opcentiemen, gem. bel. voet 45%, dan betaal je 8% x 45% x 100k is 3.600 euro jaarlijks. Panden zoals jij die aanhaalt doen in NL een honderd of acht aan OZB.
Plakt ge een nul achter het bedrag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En als je inkomen een 0 meer heeft?
3000 euro in de maand ozb belasting?quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Plakt ge een nul achter het bedrag.
Gemeentelijke opcentiemen. Gemeenten zetten een opslag op de inkomstenbelasting, ja. Dus in jouw voorbeeld, is dat de uitkomst. Maar mensen die een dergelijk inkomen verdienen hebben hun hoofdzetel in een gemeente die lage opcentiemen heeft (ik dacht bijv. De Panne). Knokke bijvoobeeld. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Opcentiemquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
3000 euro in de maand ozb belasting?
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)el-in-Catshuis.dhtmlquote:5. Beperking van de hypotheekrenteaftrek voor structurele overheidsbesparingen. Alleen annuïteitenhypotheken zouden overblijven, waarbij de schuld in 30 jaar wordt afgelost. Voor andere nieuwe hypotheken is de rente dan niet meer aftrekbaar.
Dat zou toch des te meer reden zijn om direct de HRA te beperken tot annuiteitenniveau? De topschuldenaren van de laatste jaren hebben daar (voorlopig) weinig last van, en de mensen die al 20 jaar een hypotheek hebben gaan dan wat meer betalen over een vrij laag totaalbedrag.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uit de geruchtenmolen rondom de Catshuis tombola:
Overigens, zoals al eerder aangetoond is, wordt het fiscale verschil bij een annuiteitenhypotheek pas 'voelbaar' in het achterste stuk (laatste 10 jaar)., dus het zou een maatregel op hele lange termijn worden ook, nog afgezien van respecteren van bestaande contracten.
Mij ontgaat even de reden? En direct een lastenverzwaring is denk ik niet zo verstandig in het kader van het de nek omdraaien van de economie. Bijzondere vind ik wel dat er kennelijk nog een 'grace period' komt waarbij mensen nog financiering oude stijl kunnen aangaan. Wel een slimme truuc om de huizenmarkt in zekere zin te forcerenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zou toch des te meer reden zijn om direct de HRA te beperken tot annuiteitenniveau? De topschuldenaren van de laatste jaren hebben daar (voorlopig) weinig last van, en de mensen die al 20 jaar een hypotheek hebben gaan dan wat meer betalen over een vrij laag totaalbedrag.
De lastenverzwaring zal liggen bij de mensen die het kunnen dragen (dus niet de starters die net een huis hebben gekocht) en degenen die flink hebben geprofiteerd van stijgende huizenprijzen en renteaftrek in het verleden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mij ontgaat even de reden? En direct een lastenverzwaring is denk ik niet zo verstandig in het kader van het de nek omdraaien van de economie. Bijzondere vind ik wel dat er kennelijk nog een 'grace period' komt waarbij mensen nog financiering oude stijl kunnen aangaan. Wel een slimme truuc om de huizenmarkt in zekere zin te forceren
Waarom verlies je de HRA als je verhuisd?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De lastenverzwaring zal liggen bij de mensen die het kunnen dragen (dus niet de starters die net een huis hebben gekocht) en degenen die flink hebben geprofiteerd van stijgende huizenprijzen en renteaftrek in het verleden.
Juist het ontzien van bestaande hypotheken daarentegen zal de huizenmarkt niet vlottrekken: mensen zullen niet meer verhuizen om de HRA te behouden, terwijl de nieuwe koper geen/minder HRA krijgt en dus minder zal bieden.
Dat laatste hangt van de deregulering van de huurmarkt af. Wijst het buitenland uit. Dus als ze tegelijkertijd de huurmarkt en huurprijzen dereguleren....quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De lastenverzwaring zal liggen bij de mensen die het kunnen dragen (dus niet de starters die net een huis hebben gekocht) en degenen die flink hebben geprofiteerd van stijgende huizenprijzen en renteaftrek in het verleden.
Juist het ontzien van bestaande hypotheken daarentegen zal de huizenmarkt niet vlottrekken: mensen zullen niet meer verhuizen om de HRA te behouden, terwijl de nieuwe koper geen/minder HRA krijgt en dus minder zal bieden.
Dat heeft met die verlaging van de overdrachtsbelasting ook niet gewerkt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mij ontgaat even de reden? En direct een lastenverzwaring is denk ik niet zo verstandig in het kader van het de nek omdraaien van de economie. Bijzondere vind ik wel dat er kennelijk nog een 'grace period' komt waarbij mensen nog financiering oude stijl kunnen aangaan. Wel een slimme truuc om de huizenmarkt in zekere zin te forceren
Ik denk niet dat er iemand vanuit gaat dat die tijdelijk is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft met die verlaging van de overdrachtsbelasting ook niet gewerkt.
Dus de HRA zou er misschien af gaan maar dan is het ook niet goed omdat het niet direct anderen in de portemonee treft?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft met die verlaging van de overdrachtsbelasting ook niet gewerkt.
Een bezuiniging bij de overheid uit zich direct in een lastenverzwaring voor enkele groepen, ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat scheefleners nu eens een keertje gaan bijdragen, want ze zijn de afgelopen jaren op handen en voeten gedragen door de overheidquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat de overdrachtsbelasting gewoon verhoogt gaat worden naar 6%, ik denk dat de heren en dames politici er zo langzaam maar zeker wel uit zijn dat de huidige neergaande beweging voorlopig niet meer overwaait. Dan kun je maak beter de verkopende partij extra laten afboeken op de waarde van hun woning, hoe sneller de markt corrigeert hoe beter dit voor de starter, overheid en banken is. Men gaat vanaf nu.... iedere scheeflener maximaal 'stimuleren' om af te gaan lossen, want het paardenmiddel van nog meer schulden aangaan is niet langer effectief en vormt zelfs een enorm obstakel voor economisch herstel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk niet dat er iemand vanuit gaat dat die tijdelijk is.
Wat wil je nu eigenlijk;quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een bezuiniging bij de overheid uit zich direct in een lastenverzwaring voor enkele groepen, ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat scheefleners nu eens een keertje gaan bijdragen, want ze zijn de afgelopen jaren op handen en voeten gedragen door de overheid
Aan de andere kant vind ik afschaffing ook wel wat hebben. Maar dan ook meteen de verplichte notariskosten opdoeken. Waarom kan je voor 12 euro een auto overschrijven op het postkantoor, maar heb je voor een huis een notaris nodig die voor even weinig werk (give or take) 1000 euro vraagt?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat de overdrachtsbelasting gewoon verhoogt gaat worden naar 6%,
De notaris moet wel het 1 en ander checken hoor, zeker als er een financiering ook bij is. Het is niet enkel een tenaamstelling....quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik afschaffing ook wel wat hebben. Maar dan ook meteen de verplichte notariskosten opdoeken. Waarom kan je voor 12 euro een auto overschrijven op het postkantoor, maar heb je voor een huis een notaris nodig die voor even weinig werk (give or take) 1000 euro vraagt?
1. Beter rondshoppenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik afschaffing ook wel wat hebben. Maar dan ook meteen de verplichte notariskosten opdoeken. Waarom kan je voor 12 euro een auto overschrijven op het postkantoor, maar heb je voor een huis een notaris nodig die voor even weinig werk (give or take) 1000 euro vraagt?
De huizenmarkt was een zeepbel en dat betekend dat de spellers van het spel de rekening moeten betalen. Waarom zouden mensen die zo verstandig waren niet deel te nemen mee moeten gaan betalen aan het slechte gedrag van anderen? Zei hebben al reeds jarenlang geleden onder de waanzin van het spel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk;
1. Dat de woningmarkt weer recht wordt getrokken en een solide transparante markt wordt.
Dat pretendeer je nl.
Of 2.Je wil gewoon dat de mensen die hebben genomen wat er aangeboden werd (HRA) nu moeten bloeden zodat jij je gerechtvaardigd voelt.
Welke?
Ik ben niet tegen afschaffing van de overdrachtsbelasting maar vrees dat de overheid ze niet zal willen opgeven, want ze brengt geld in de lade. Natuurlijk is het monopoly van notarissen belachelijk, deze groep parasieten is al lang genoeg beschermt door de overheid, tijd om het systeem van deze beroepsgroep te herzien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat Remco zegt... waarom kan je een auto overschrijven voor een lullig bedrag en een huis niet? Sure.... het is wat meer maatwerk... maar de meeste verkoopcontracten zijn toch echt standaardcontracten. Foutjes.... die controleren ze achteraf als er blijkt dat er iets niet in orde is.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De notaris moet wel het 1 en ander checken hoor, zeker als er een financiering ook bij is. Het is niet enkel een tenaamstelling....
Edit, Neemt niet weg dat het geen dag werk is en dus 1000,- wel veel te veel is.
Het was in ieder geval geen lettersoepquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
En xeno was je rolletje troldrop weer lekker vannochtend
Was volgens mij geen animo voor?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ook @Dino: Hoe zit het met het voorleggen van de vragen (enkele topics terug) over de enorme schulden van woningcorporaties?
Jij moet heel snel notaris worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat Remco zegt... waarom kan je een auto overschrijven voor een lullig bedrag en een huis niet? Sure.... het is wat meer maatwerk... maar de meeste verkoopcontracten zijn toch echt standaardcontracten. Foutjes.... die controleren ze achteraf als er blijkt dat er iets niet in orde is.
Je begrijpt hopelijk wel dat dat jouw perceptie is... Lijkt me niet dat beleid op perceptie gebaseert wordt gelukkig.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De huizenmarkt was een zeepbel en dat betekend dat de spellers van het spel de rekening moeten betalen. Waarom zouden mensen die zo verstandig waren niet deel te nemen mee moeten gaan betalen aan het slechte gedrag van anderen? Zei hebben al reeds jarenlang geleden onder de waanzin van het spel.
Feed me some troldrop, pleasequote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
En xeno was je rolletje troldrop weer lekker vannochtend
Bij een lineaire hypotheek los je nog sneller af en loopt de staat minder belastinginkomsten mis.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
En op zich alleen nog maar HRA voor annuitaire hypotheken vind ik een heel goede maatregel, het zou wat mij betreft ook nog wel voor linieare hypotheken mogen gelden.
Dino, hoe zit het met de voorbeeld berekening met een eigen beheer hypotheek beheer BV.
Dan roep ik mea culpa, drink een glas, doe een plas en alles blijft zoals het was... doet de rest immers ook. Of wil je zeggen dat er ooit een notaris veroordeeld is tot een zware straf i.v.m. het maken van fouten? Hooguit word je uit het ambt gezet... belachelijkquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:02 schreef malleable het volgende:
[..]
Jij moet heel snel notaris worden.
Stel iemand verkoopt een pand voor 250K en achteraf blijkt dat hij dat helemaal niet mocht. Hoe ga jij dat 'foutje' dan herstellen?
Beleid word heel vaak op basis van perceptie gemaakt, als dan ook nog de perceptie afwijkt van de realiteit dan begrijp je misschien wat beter waarom er zoveel misgaat in dit land.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk wel dat dat jouw perceptie is... Lijkt me niet dat beleid op perceptie gebaseert wordt gelukkig.
Ontkracht je nu jezelf?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Beleid word heel vaak op basis van perceptie gemaakt, als dan ook nog de perceptie afwijkt van de realiteit dan begrijp je misschien wat beter waarom er zoveel misgaat in dit land.
Feitelijk onjuist. Deel heel veel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan roep ik mea culpa, drink een glas, doe een plas en alles blijft zoals het was... doet de rest immers ook. Of wil je zeggen dat er ooit een notaris veroordeeld is tot een zware straf i.v.m. het maken van fouten? Hooguit word je uit het ambt gezet... belachelijk
Bij auto's gaat het toch ook goed? Hell, van mijn part plak je een kentekenplaat op de voorgevelquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:02 schreef malleable het volgende:
[..]
Jij moet heel snel notaris worden.
Stel iemand verkoopt een pand voor 250K en achteraf blijkt dat hij dat helemaal niet mocht. Hoe ga jij dat 'foutje' dan herstellen?
En huurders groene platen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij auto's gaat het toch ook goed? Hell, van mijn part plak je een kentekenplaat op de voorgevel
Op auto's zitten meerdere hypotheken? Bij de verkoop van auto's worden er bankgaranties afgegeven? Er worden auto's gesplists? Er worden aanvullende voorwaarden gesteld over het gebruik? Auto's hebben erfdienstbaarheden? Auto's hebben meerdere verkopers en meerdere kopers? Auto's hebben een vve?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij auto's gaat het toch ook goed? Hell, van mijn part plak je een kentekenplaat op de voorgevel
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dan roep ik mea culpa, drink een glas, doe een plas en alles blijft zoals het was... doet de rest immers ook. Of wil je zeggen dat er ooit een notaris veroordeeld is tot een zware straf i.v.m. het maken van fouten? Hooguit word je uit het ambt gezet... belachelijk
quote:Een bank (in casu Rabobank Rotterdam) of een andere opdrachtgever hoeft niet het werk van de notaris over te doen en alles en detail te controleren. Geen eigen schuld dus bij een professionele opdrachtgever. Er rust juist een zware zorgplicht op de notaris, zo blijkt uit een uitspraak van 3 maart 2010 van de rechtbank Rotterdam. Over aansprakelijkheid notaris voor onjuiste kadastrale aanduiding in hypotheekakte.
Bron: http://juridischdagblad.nl/content/view/9086/86/quote:De bank heeft onbetwist gesteld dat de schade een bedrag van ¤ 71.532,22 behelst, vermeerderd met de bij de geldlening overeengekomen rente van 6,4% per 1 november 2008. [gedaagde 1] is dus in beginsel gehouden dit bedrag aan de bank te voldoen.
LJN: BL7607, Rechtbank Rotterdam, 331944 / HA ZA 09-1536
Precies... gewoon je huis overschrijven op het postkantoor.... klaar is Kees, waarom toch altijd zo moeilijk doen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee... ik beweer nog steeds dat huren een goede optie is voor mensen die niet deel wensen te nemen aan de huizenmarktzeepbel. Dat wil niet zeggen dat die mensen niet geleden hebben onder de hausse op de huizenmarkt.quote:
Ideaal, en dan gewoon met je pinpas betalen. Straks kost een huis toch niet meer dan een paar tientjes.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Precies... gewoon je huis overschrijven op het postkantoor.... klaar is Kees, waarom toch altijd zo moeilijk doen?
Betaalde jij je auto ook met een pinpasquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:41 schreef malleable het volgende:
[..]
Ideaal, en dan gewoon met je pinpas betalen. Straks kost een huis toch niet meer dan een paar tientjes.
ken hendig: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mllcdzohdffwquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Betaalde jij je auto ook met een pinpas
Ja, is dat gek?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Betaalde jij je auto ook met een pinpas
Wat een flauwekul allemaal, VVD en Rutte hebben gelijk!quote:'HRA bizar, krankzinnig en gevaarlijk'
Twee buitenlandse economen die werkzaam zijn in Nederland hebben donderdag in Nieuwsuur forse kritiek geuit op de Nederlandse hypotheekrenteaftrek (HRA). Zij noemen het belastingvoordeel 'bizar, krankzinnig en gevaarlijk'.
Luis Garicano, Spaans econoom aan de Universiteit van Amsterdam: "Het is 'n krankzinnig systeem. Het stimuleert mensen om zoveel mogelijk schuld te maken. In plaats van risico's in te dammen, verhoog je zo de risico's in de economie doordat mensen geleend geld weer in andere dingen gaan stoppen. Het is een slecht systeem waar je vanaf moet."
Ook de Duitse econoom Thorsten Beck van de Universiteit van Tilburg ziet de financiële gevaren van de subsidie op hypotheeklasten: "De aftrek heeft nu geen nut meer. Het vormt 'n groot gevaar voor de Nederlandse economie en samenleving en moet worden uitgefaseerd."
Volgens Garicano kijkt de rest van de wereld versteld naar de Nederlandse hypotheekrenteaftrek: "Binnen een land ben je sommige zaken gewend, die vind je normaal. In Spanje werd met huizen gespeculeerd: 'Ach, de prijzen blijven wel stijgen'. Nederland heeft een uniek en heel bizar stelsel, maar zij vinden het normaal. Iedere buitenstaander denkt: 'Wat is dit voor raars?' Je hebt een hypotheek, je zet je geld op 'n spaarrekening, en je lost niets af. Dat gebeurt nergens. Overal ter wereld vindt men dat onbegrijpelijk."
Beck roept het kabinet-Rutte om nu echt iets te gaan doen aan de renteaftrek: "Moeilijke tijden vragen om moeilijke maatregelen. De situatie is veranderd, dus we moeten dit aanpassen. Een wijs man stelt z'n mening bij als de omstandigheden veranderen."
Of als scheeflener gesproken: "Maar je legt je geld toch niet vast in stenen?" Dat geld moet je gewoon nogmaals uitgeven!quote:doordat mensen geleend geld weer in andere dingen gaan stoppen
Ga je nu economen de schuld geven terwijl politici eindverantwoordelijk zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef Basp1 het volgende:
Net alsof we naar een spaanse econoom moeten luisteren dan had men in spanje helemaal niet zo'n huizen bubble als het daar is laten ontstaan als er daar mensen met verstand zouden rondslingeren.
Ik geef al een langere tijd onze zogenaamde deskundigen die zich econoom noemen de schuld dat zijn de gewezen adviseurs van de politici, die politici volgen alleen maar het advies van de economen op.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ga je nu economen de schuld geven terwijl politici eindverantwoordelijk zijn
Maar jij denkt dat deze specifieke Spaanse econoom iets te maken heeft met de Spaanse huizenbubbel en Nederlandse hypotheekrenteaftrek en daarom maar z'n waffel moet houden?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik geef al een langere tijd onze zogenaamde deskundigen die zich econoom noemen de schuld dat zijn de gewezen adviseurs van de politici, die politici volgen alleen maar het advies van de economen op.![]()
Het zijn geen politici geweest die al die bizarre hypotheekconstructies bedacht hebben om maar maximaal HRA te kunnen vangen, dat is toch echt door economen en fiscalisten bij elkaar bedacht. De politiek had alleen veel eerder moeten ingrijpen in die vage constructies, die de staatsbegroting ondermijnen moeten ingrijpen. Maar helaas is logisch denken niet de sterkste kant van al die partijen.
Ik denk eerder dat deze econoom, zoals alle 'wetenschappers' lijkt het, wordt afgerekend op het aantal soundbytes in de media, dus dat ie van zijn baas juist maar iets in de ether moet schieten. Het liefst iets met een populair tintje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat deze specifieke Spaanse econoom iets te maken heeft met de Spaanse huizenbubbel en Nederlandse hypotheekrenteaftrek en daarom maar z'n waffel moet houden?
Economiën en financiële systemen veranderen overigens zo snel dat je moeilijk alles permanent in stand kunt houden.
Als hij niets met de spaanse huizenbubbel te maken heeft waarom zou hij dan wel kwalificaties genoeg hebben om een wetenschappelijk onderbouwde mening over de nederlandse woningmarkt te vormen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:07 schreef pberends het volgende:
Maar jij denkt dat deze specifieke Spaanse econoom iets te maken heeft met de Spaanse huizenbubbel en Nederlandse hypotheekrenteaftrek en daarom maar z'n waffel moet houden?
Wie zegt dat die Spaanse econoom verantwoordelijk is voor die huizenbubble?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef Basp1 het volgende:
Net alsof we naar een spaanse econoom moeten luisteren dan had men in spanje helemaal niet zo'n huizen bubble als het daar is laten ontstaan als er daar mensen met verstand zouden rondslingeren.
Je argumenten zijn telkens niet relevant. Je betwijfelt de deskundigheid van deze econoom op niet ter zake doende factoren. Hij komt uit een land met een huizenbubble, het noodfonds is ook slecht. Dat heeft er toch niks mee te maken? Weet jij wat de mening van deze econoom over het noodfonds is?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als hij niets met de spaanse huizenbubbel te maken heeft waarom zou hij dan wel kwalificaties genoeg hebben om een wetenschappelijk onderbouwde mening over de nederlandse woningmarkt te vormen?
En als hij het over goedkoop geld uitlenen heeft zou hij eerst het over de macro economie moeten hebben zoals een noodfonds dat onder de marktrente leningen uitzet naar banken toe, dat is wel weer heel normaal. Als landen en grote financiele instellingen al de voorbeelden geven hoe je met leningen moet omgaan, dan kunnen we toch niet met een vingertje gaan wijzen naar de burgers dat ze dat niet moeten doen.
Het waren vooral Engelse en Ierse projektontwikkelaarsquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Spaanse econoom verantwoordelijk is voor die huizenbubble?
Hetzelfde kun je je dan afvragen over investeerders en bedrijven. Kap de HRA af, en de geldstromen lopen simpelweg over deze kanalen. Kijk, dat zou een interessante constatering van een econoom (zeker een die schermt met 'de wereld') zijn, die wat verder gaat dan een opinie nog eens te herkauwen. Ik krijg er een dr. prof. dr. ing. Ackermans gevoel bij.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:26 schreef LXIV het volgende:
Dat de burgers gebruik maken van de HRA is logisch. De vraag is of ze deze mogelijkheid in deze mate moeten hebben.
Owjee, huizen bouwen, misdadig? Sinds wanneer creeren bouwers een bubble, if any?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het waren vooral Engelse en Ierse projektontwikkelaars
Financiering voor investeringen in bedrijven leveren uiteindelijk echt geld op. Er wordt waarde gecreeerd. De HRA maakt huizenprijzen wel hoger, maar hier komt nauwelijks werkelijke waarde uit voort.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je je dan afvragen over investeerders en bedrijven. Kap de HRA af, en de geldstromen lopen simpelweg over deze kanalen. Kijk, dat zou een interessante constatering van een econoom (zeker een die schermt met 'de wereld') zijn, die wat verder gaat dan een opinie nog eens te herkauwen. Ik krijg er een dr. prof. dr. ing. Ackermans gevoel bij.
Misschien moeten we wel Sharia-bankieren gaan invoeren trouwens
nee geeft niet hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Owjee, huizen bouwen, misdadig? Sinds wanneer creeren bouwers een bubble, if any?
Bouwen ze niet, is het niet goed. Bouwen ze wel, is het niet goed. Ingewikkeld hoor.
en de vergaande mate van huurscherming en -inkokering maakt 'm weer lager.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Financiering voor investeringen in bedrijven leveren uiteindelijk echt geld op. Er wordt waarde gecreeerd. De HRA maakt huizenprijzen wel hoger, maar hier komt nauwelijks werkelijke waarde uit voort.
Dat zal best, de vraag is eerder wat er gebeurt met huurbeleid en RO beleid.quote:Maar het maakt verder ook allemaal niet uit. De grond wordt toch wel stukje bij beetje onder de HRA weggehaald. Ik weet zeker dat HRA in zijn huidige vorm over 10 jaar niet meer bestaat. En ik weet ook dat de regeling afgezwakt wordt ipv uitgebreid. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. De vraag is in welke mate het gebeurt.
Alle bedrijven hebben aftrek van kosten en rente, anders betalen ze winstbelasting over de omzetquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die investeerders die overigens in alle jurisdicties wel rente aftrek krijgen + een veelvoud aan andere faciliteiten.
Lijkt me redelijk, jij en ik betalen toch ook inkomstenbelasting over onze omzet?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
Alle bedrijven hebben aftrek van kosten en rente, anders betalen ze winstbelasting over de omzet
Nee, je betaalt inkomstenbelasting over de winst. Vandaar het bestaan van aftrekposten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Lijkt me redelijk, jij en ik betalen toch ook inkomstenbelasting over onze omzet?
Dat gebeurt niet, dan kelderen de prijzen helemaalquote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:12 schreef Artimunor het volgende:
wat vinden jullie ervan dat ze HRA alleen voor nieuwe gevallen gaan afschaffen?
(zoals er 'gelekt' is)
en nadat we alle 'net goed' en 'gaaf' opmerkingen gehad hebben van degene die HaRakiri Aftrek hebben, wat denken jullie dat het effect hiervan gaat wezen op de middellange termijn (wat is dat eigenlijk middellang het enige wat ik kan bedenken is 173,5m / 2 = 86,75cm? laat dat dan ook toevallig net de plaats zijn waar met ritueel HRA ontvangt)
en dan die WOZ kunstmatig hooghouden?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet, dan kelderen de prijzen helemaal
Ze moeten gewoon de bijtelling opvijzelen van 0,55% naar 1 % van de WOZ
de WOZ gewoon op de juiste waarde houdenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:17 schreef Artimunor het volgende:
[..]
en dan die WOZ kunstmatig hooghouden?
sinds wanneer willen 'onafhankelijke' taxateurs de taxatie juist laten zijn dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de WOZ gewoon op de juiste waarde houden
Ik las voor 'taxateurs' even 'users'. Tijd voor koffiequote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:23 schreef Artimunor het volgende:
[..]
sinds wanneer willen 'onafhankelijke' taxateurs de taxatie juist laten zijn dan?
satureert die niet altijd wat richting de belanghebbende partij waar ze zelf belang bij hebben?
nou de gemeentetaxatie danquote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:23 schreef Artimunor het volgende:
[..]
sinds wanneer willen 'onafhankelijke' taxateurs de taxatie juist laten zijn dan?
satureert die niet altijd wat richting de belanghebbende partij waar ze zelf belang bij hebben?
The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is. Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant. En als de huurmarkt geliberaliseerd wordt, mag je voor de eerste kolom een negatief teken zetten. What else is new?quote:Op zondag 1 april 2012 02:05 schreef Kaas- het volgende:
The Economist schrijf dat de Nederlandse huizenprijzen nog altijd ca. 30% te hoog zijn.
china? nee hoor daar is ook overgewaardeerd.quote:Op zondag 1 april 2012 07:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is. Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant. En als de huurmarkt geliberaliseerd wordt, mag je voor de eerste kolom een negatief teken zetten. What else is new?
Owja, huizenprijzen in China zijn 19% ondergewaardeerd. Nuff said![]()
In vergelijking met China worden hier de huizen voor niks weggegeven. Behalve volgens bovenstaand tabelletje, dan. Allemaal emigreren naar China dusquote:Op zondag 1 april 2012 08:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
china? nee hoor daar is ook overgewaardeerd.
Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als meer inkomen leidt tot sneller aflossen! I.p.v. 125% leningen aflossingsvrij van 9 keer het jaarsalaris had dat bijvoorbeeld ook 70% schuld kunnen zijn die in 15 jaar wordt afgelost. Hetzelfde oude huis, een veel gezondere situatie.quote:Op zondag 1 april 2012 07:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is.
Ook hier: lage rente had kunnen leiden tot sneller aflossen. Of groter wonen. I.p.v. prijsbubbels blazen.quote:Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant.
Hey, ik stel niks. The economist stelt dat verband, maar pakt vervolgens de verkeerde variabele.quote:Op zondag 1 april 2012 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als meer inkomen leidt tot sneller aflossen! I.p.v. 125% leningen aflossingsvrij van 9 keer het jaarsalaris had dat bijvoorbeeld ook 70% schuld kunnen zijn die in 15 jaar wordt afgelost. Hetzelfde oude huis, een veel gezondere situatie.
[..]
Ook hier: lage rente had kunnen leiden tot sneller aflossen. Of groter wonen. I.p.v. prijsbubbels blazen.
Moa, ik vind het feit dat zo'n geweldige econoom weet te beweren dat ze *nergens* ter wereld behalve in nederland constructies als bankspaarhypotheken hebben vrij veel zeggen over zijn deskundigheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je argumenten zijn telkens niet relevant. Je betwijfelt de deskundigheid van deze econoom op niet ter zake doende factoren.
quote:Op zondag 1 april 2012 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als
En dat noemen we inflatie. Alleen (kunstmatige) schaarste zorgt voor veel snellere prijsstijgingen. Eigenlijk pure armoe dat een rijk land zo'n tekort heeft aan woonruimte dat prijzen exploderen.quote:Op zondag 1 april 2012 09:52 schreef Whuzz het volgende:
Als als, het zou veel beter zijn als... er zou zoveel beter zijn als, echter de praktijk wijst nou eenmaal uit dat wanneer mensen gemiddeld meer geld te besteden hebben, de prijzen van de dingen waaraan ze dat kunnen besteden omhoog gaan.
Rugzak inpakken, naar welke druk bevolkte welvarende regio ter wereld vliegen, en ga eens wat rondneuzen. Kun je je beeld van exploderen aardig bijstellen.quote:Op zondag 1 april 2012 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat noemen we inflatie. Alleen (kunstmatige) schaarste zorgt voor veel snellere prijsstijgingen. Eigenlijk pure armoe dat een rijk land zo'n tekort heeft aan woonruimte dat prijzen exploderen.
Om hier nog een keer op terug te komen, ik ga nu iets zeggen wat heel erg tegen de zere schenen aanschopt:quote:Op zondag 1 april 2012 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als meer inkomen leidt tot sneller aflossen! I.p.v. 125% leningen aflossingsvrij van 9 keer het jaarsalaris had dat bijvoorbeeld ook 70% schuld kunnen zijn die in 15 jaar wordt afgelost. Hetzelfde oude huis, een veel gezondere situatie.
quote:Op zondag 1 april 2012 09:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Lekker in je fantasiewereldje aan het rondhobbelen?
De prijs is wat de markt ervoor geeft en die prijs daalt nauwelijksquote:Op zondag 1 april 2012 02:05 schreef Kaas- het volgende:
The Economist schrijf dat de Nederlandse huizenprijzen nog altijd ca. 30% te hoog zijn.
Wat de prijs in Beunos Aires eigenlijk, DAM?quote:Op zondag 1 april 2012 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De prijs is wat de markt ervoor geeft en die prijs daalt nauwelijks
Zeg dat maar tegen de honderdduizenden mensen die nu "onder water" staanquote:Op zondag 1 april 2012 10:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus: hard werken, eerst sparen, bescheiden beginnen en langzaam opklimmen, en prioriteiten stellen.
Welkom bij de club, in de jaren '50, '60 en '70 stonden ook legio mensen onder water. Die worden nu afgeschilderd als het uitschot der aarde, omdat ze wél iets opgebouwd hebben.quote:Op zondag 1 april 2012 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de honderdduizenden mensen die nu "onder water" staan
Jij verdient te veel, maar een appartementje heeft een huurrpijs van 80% van dat te hoge inkomen? Pardon?quote:Op zondag 1 april 2012 10:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Hoe kan je sparen als er geen huizen beschikbaar zijn of niet te financieren ?
Geen sociale woning want je staat niet lang genoeg ingeschreven of je verdient te veel, dan naar de vrije verhuur ...verdien je te weinigdan maar naar de particulier of hopen op een goedwillige corporatie die je net een appartementje binnenlaat
met een huurprijs die 80% van je inkomen op eet
Dat is leuk leven zeg
En dan sparen? ben je zo 35 jaar verder.NL faalt zo hard op woonbeleid
Als jij iets wilt huren moet je het gewoon kunnen huren, kan je het niet betalen moet het zo zijn dat je er uit wordt gezet. Zo simpel is het, verder geen overheidsbemoeienis e.d.
Nee dat is niet waar, mijn eerste huis kon ik maximaal 90% van de executiewaarde lenen, dus 70% van de taxatiewaarde, alleen met de gemeentegarantie werd het iets meerquote:Op zondag 1 april 2012 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Welkom bij de club, in de jaren '50, '60 en '70 stonden ook legio mensen onder water. Die worden nu afgeschilderd als het uitschot der aarde, omdat ze wél iets opgebouwd hebben.
Te veel voor een sociale huurwoning. Te weinig voor de vrije verhuur. Nieuwe EU-regels zorgen hiervoor. Middeninkomens vallen massaal binnen een gebied waar dit zal voorkomen. Wordt nog leuk dalijkquote:Op zondag 1 april 2012 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jij verdient te veel, maar een appartementje heeft een huurrpijs van 80% van dat te hoge inkomen? Pardon?
Verschilt erg waar, zeg maar tussen 1200 dollar en 4000 dollar en hoe duurder je woont hoe beter en veiliger het is over het algemeen. Dan geldt ook voor huurquote:Op zondag 1 april 2012 10:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat de prijs in Beunos Aires eigenlijk, DAM?
Veilige wijk, goede infrastructuur?
Per m2, koop en huur?
Pak hem beet 45000 bruto, of ongeveer 2500 euro nettoquote:Op zondag 1 april 2012 10:22 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Te veel voor een sociale huurwoning. Te weinig voor de vrije verhuur. Nieuwe EU-regels zorgen hiervoor. Middeninkomens vallen massaal binnen een gebied waar dit zal voorkomen. Wordt nog leuk dalijk
Dank je wel voor de berekening. Nog 1 vraag voor mijn duidelijkheid, dat zogenaamd negatieve vermogen wat je creert kan dan weer van je afgedragen inkomsten belasting afgetrokken worden?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
voor basp1, voorbeeldje gevalletje HRA schrappen, maar dan doen het we toch via een verhuurconstructie:
Schaf maar af. Dan gaat iedereen met rente, onderhoud én afschrijving-aftrek huren.
And Bob's your uncle again![]()
Ow, tevens ook voor alle economen die op de 'schaf de HRA' bandwagon zitten. Neus uit de modellen, en even kijken naar de gangbare internationale praktijk.
En de lonen die mensen daar dan verdienen zijn die een beetje in verhouding met die huren?quote:Op zondag 1 april 2012 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Verschilt erg waar, zeg maar tussen 1200 dollar en 4000 dollar en hoe duurder je woont hoe beter en veiliger het is over het algemeen. Dan geldt ook voor huur
Neequote:Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de lonen die mensen daar dan verdienen zijn die een beetje in verhouding met die huren?
Volgens mij worden de huizen nauwelijks minder waard, maar wie weet is dat in jouw wereld wel andersquote:Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewoon accepteren dat je huis minder waard wordt is gewoon te lastig he, allemaal constructies bedenken en slim denken te zijn. pak gewoon je verlies voor je er helemaal in onderdompelt. my 2 cents.
Ik zie geen negatief vermogen? Welk bedrag bedoel je?quote:Op zondag 1 april 2012 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dank je wel voor de berekening. Nog 1 vraag voor mijn duidelijkheid, dat zogenaamd negatieve vermogen wat je creert kan dan weer van je afgedragen inkomsten belasting afgetrokken worden?
Ik heb geen hypotheek hoor, maar zo kan ik er wel één creeren, die bovendien overeind als de HRA afgefakkeld wordt. Ik kan daar ook niet de credits voor nemen, dit is hoe het gebeurt in landen waar geen HRA is. Dat in combi met een vrije huurmarkt veroorzaakt dat in vergelijking tot andere vergelijkbare verstedelijkte en welvarende gebieden de 'bubble' in Nederland meer kinderchampagne is.quote:Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewoon accepteren dat je huis minder waard wordt is gewoon te lastig he, allemaal constructies bedenken en slim denken te zijn. pak gewoon je verlies voor je er helemaal in onderdompelt. my 2 cents.
Mijn verontschuldigingen voor de onduidelijkheid, ik bedoel het fiscaal verlies.quote:Op zondag 1 april 2012 12:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zie geen negatief vermogen? Welk bedrag bedoel je?
In een international gebruikelijk belastingsysteem wel.quote:Op zondag 1 april 2012 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn verontschuldigingen voor de onduidelijkheid, ik bedoel het fiscaal verlies.
Eng, ik ben het niet vaak met de SP eens, maar hier wel. Niet alleen huurwoningen trouwens, ik zie veel liever de machtige woningcorporaties buitenspel gezet worden.quote:Op zondag 1 april 2012 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
De SP is voor het massaal bouwen van betaalbare huurwoningen, dat kan de economie weer aanjagen.
De grondkosten van een huurwoning is door de grondspeculatie 3 x zoveel als de bouwkosten
Niet bezuinigen, maar de economie aanjagen, dan zakt de schuld in % van het BNP ook
kulquote:Op zondag 1 april 2012 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
De grondkosten van een huurwoning is door de grondspeculatie 3 x zoveel als de bouwkosten
Ik lees: ze moeten het voor nagenoeg niks aan mij persoonlijk geven, want ik wil die overwaarde liever zelf toucheren.quote:Op zondag 1 april 2012 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eng, ik ben het niet vaak met de SP eens, maar hier wel. Niet alleen huurwoningen trouwens, ik zie veel liever de machtige woningcorporaties buitenspel gezet worden.
De fok! beste stuurlui aan wal BV.quote:Op zondag 1 april 2012 12:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie gaat trouwens die huurwoningen met verlies bouwen?
Dat is ook het plan om de marktwerking van de huursector en de NS terug te draaien, door de corporaties te bundelenquote:Op zondag 1 april 2012 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eng, ik ben het niet vaak met de SP eens, maar hier wel. Niet alleen huurwoningen trouwens, ik zie veel liever de machtige woningcorporaties buitenspel gezet worden.
2200 netto hier en huurprijzen die beginnen bij 800 euro. Daarbovenop nog de servicekosten, gwl en soms nog een verplichte huur van een parkeerplaats. Je gaat snel richting de 1000 euro aan woonkosten. Bijna 50% van je nettoinkomen, zie dan nog maar eens wat te sparen. Bedenk ook dat er steeds meer mensen zijn die 200-300/maand aan de DUO moeten overmaken.quote:Op zondag 1 april 2012 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Pak hem beet 45000 bruto, of ongeveer 2500 euro netto
Huur iets van 800 euro en je betaalt ongeveer 30% van je inkomen en das gewoon een normale ratio
Weet je meteen waarom je moet kopen en niet hurenquote:Op zondag 1 april 2012 13:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
2200 netto hier en huurprijzen die beginnen bij 800 euro. Daarbovenop nog de servicekosten, gwl en soms nog een verplichte huur van een parkeerplaats. Je gaat snel richting de 1000 euro aan woonkosten. Bijna 50% van je nettoinkomen, zie dan nog maar eens wat te sparen. Bedenk ook dat er steeds meer mensen zijn die 200-300/maand aan de DUO moeten overmaken.
Dit terwijl aan de ene kant mensen een eensgezinwoning voor 300 euro/maand huren na huursubsidie en aan de andere wonen mijn ouders bijvoorbeeld in een twee-onder-een-kap in utrecht voor net zoveel als wat ik kwijt ga zijn voor een appartementje.
het zijn gewoon absurde bedragen voor een paar muurtjes. gewoon met zijn allen op een camping gaan wonen, huisje neerzetten en als de tijd weer beter is lekker gaan kopen ofzo.quote:Op zondag 1 april 2012 14:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet je meteen waarom je moet kopen en niet huren
En waarom je werkt en niet alles moet opmaken
Doe je bestquote:Op zondag 1 april 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het zijn gewoon absurde bedragen voor een paar muurtjes. gewoon met zijn allen op een camping gaan wonen, huisje neerzetten en als de tijd weer beter is lekker gaan kopen ofzo.
hoef je niet je best voor te doen. gewoon een paar jaartjes wachten tot de markt wat genormaliseerd is. nu gaat het te rap omlaag de komende paar jaar, slecht moment om in te stappen.quote:
Hopen dan maar dat je ook echt op het laagste punt in stapt. Stel je voor dat je instapt en je huis wordt minder waard, dan heb je hier grote verhalen lopen op te hangen en dan stap je nog op 't verkeerde moment in. Voor mensen die speculeren moet dat toch een nachtmerrie zijn. Voor mensen die gewoon willen wonen en het kunnen betalen is er niks aan de hand.quote:Op zondag 1 april 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoef je niet je best voor te doen. gewoon een paar jaartjes wachten tot de markt wat genormaliseerd is. nu gaat het te rap omlaag de komende paar jaar, slecht moment om in te stappen.
je maakt er een mooi verhaal van. het laagste punt is niet zo boeiend, instappen op een moment (nu) terwijl je weet dat het de komende jaren omlaag gaat is meestal niet de meest handige keuze.quote:Op zondag 1 april 2012 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hopen dan maar dat je ook echt op het laagste punt in stapt. Stel je voor dat je instapt en je huis wordt minder waard, dan heb je hier grote verhalen lopen op te hangen en dan stap je nog op 't verkeerde moment in. Voor mensen die speculeren moet dat toch een nachtmerrie zijn. Voor mensen die gewoon willen wonen en het kunnen betalen is er niks aan de hand.
Woon je al je in houten huis op de camping?quote:Op zondag 1 april 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoef je niet je best voor te doen. gewoon een paar jaartjes wachten tot de markt wat genormaliseerd is. nu gaat het te rap omlaag de komende paar jaar, slecht moment om in te stappen.
nee. ik heb het geluk een nog ietwat betaalbare huurwoning te hebben.quote:Op zondag 1 april 2012 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Woon je al je in houten huis op de camping?
Scheefhuur?quote:Op zondag 1 april 2012 14:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee. ik heb het geluk een nog ietwat betaalbare huurwoning te hebben.
ik vind dat scheefhuren niet bestaat. omdat nu de koopprijzen opeens gaan zakken ipv stijgen bestaat het begrip opeens. beetje zelfkritisch zijn is niets mis mee diego.quote:
in welk opzicht? ik ontvang geen huursubsidie, betaal een degelijke huur, maak geen gebruik van belastingaftrek voor een hypotheek. omdat jij opeens je waarde ziet verminderen ben ik opeens een parasiet? rustig aan knaap.quote:Op zondag 1 april 2012 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou ik ook vinden als ik een parasiet was van de samenleving
toen ik begon met werken zat ik gewoon in loondienst. ik heb toen nooit willen kopen omdat ik de prijzen al absurd vond. tussentijds moeten verhuizen ivm vernieuwingsgebied. was toen al zzp-er en zowel de woningbouw als de gemeente vonden dat in de huidige tijden en binnen de context van verplicht vertrek ze het niet konden maken om me uit te sluiten.quote:Op zondag 1 april 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Lijkt me meer interessant hoe je aan zo'n huurwoning komt, zie ook de vraag/opmerking van iemand een pagina geleden
pa·ra·siet de; -en 1 m dier dat, plant die op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt 2 m,v iem die op anderen teertquote:Op zondag 1 april 2012 14:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in welk opzicht? ik ontvang geen huursubsidie, betaal een degelijke huur, maak geen gebruik van belastingaftrek voor een hypotheek. omdat jij opeens je waarde ziet verminderen ben ik opeens een parasiet? rustig aan knaap.
dat doe ik niet. de woningbouw kost de samenleving niets voor mensen zonder huursubsidie. mensen die daarentegen hra hebben wel.quote:Op zondag 1 april 2012 15:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
pa·ra·siet de; -en 1 m dier dat, plant die op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt 2 m,v iem die op anderen teert
In dit geval het 2e iemand die teert op de centen van iemand anders
Denk dat je niet helemaal begrijpt hoe jou woning gefinancierd wordt/werdquote:Op zondag 1 april 2012 15:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat doe ik niet. de woningbouw kost de samenleving niets voor mensen zonder huursubsidie. mensen die daarentegen hra hebben wel.
geef me maar cijfers. en pak tegelijk even de cijfers van de hra mee.quote:Op zondag 1 april 2012 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat je niet helemaal begrijpt hoe jou woning gefinancierd wordt/werd
Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, op grond met korting, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet. Als je het hebt over private verhuurders, dan is het wat anders. Maar daar liggen de huren ook wel wat anders.quote:Op zondag 1 april 2012 15:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat doe ik niet. de woningbouw kost de samenleving niets voor mensen zonder huursubsidie. mensen die daarentegen hra hebben wel.
volgens mij wel. de meeste woningbouwcoorporaties zijn gewoon zelfstandig atm. en waarom is dit opeens een issue? enkel omdat de koopmarkt helemaal verneukt is. en daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij je overheid, zowel centraal als decentraal, je gemeente welke de grondprijzen tot grote hoogte hebben opgejaagd.quote:Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet
Mensen met HRA betalen eerst belasting, en krijgen dan een stuk terug.
Zo eenduidig lijkt me dat niet allemaal.
quote:Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
geef me maar cijfers. en pak tegelijk even de cijfers van de hra mee.
dank u.
quote:Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, op grond met korting, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet. Als je het hebt over private verhuurders, dan is het wat anders. Maar daar liggen de huren ook wel wat anders.
Mensen met HRA betalen eerst belasting, en krijgen dan een stuk terug. Wat is de kost dan?
Zo eenduidig lijkt me dat niet allemaal.
Denk eerder dat je 7 á 10 jaar moet wachten op een sociale woning omdat een stel parasieten niet door willen stromenquote:Op zondag 1 april 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij wel. de meeste woningbouwcoorporaties zijn gewoon zelfstandig atm. en waarom is dit opeens een issue? enkel omdat de koopmarkt helemaal verneukt is. en daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij je overheid, zowel centraal als decentraal, je gemeente welke de grondprijzen tot grote hoogte hebben opgejaagd.
cijfers had ik het over. toon maar aan dat het klopt wat je zegt en hoeveel ik dan precies kost. en hoeveel jij dan precies kost.quote:
Daar geldt hetzelfde voor als HRA/vermeende koopprofiteurs: iedereen kiest het voordeligste pad. Da's normaal.quote:Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk eerder dat je 7 á 10 jaar moet wachten op een sociale woning omdat een stel parasieten niet door willen stromen
misschien kun je diego even zeggen dat ongefundeerde niet onderbouwde punten met scheldwoorden combineren niet gewenst is. dank uquote:Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh, en voor de volledigheid, ondergetekende heeft een veelvoud aan overdrachts- en omzetbelasting op woningen betaald t.o.v. de HRA die hij genoten heeft.
Dus jij verdient > 100k en zit in een huurwoning van 550 per maand van de woningbouwcorporatie?quote:Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
cijfers had ik het over. toon maar aan dat het klopt wat je zegt en hoeveel ik dan precies kost. en hoeveel jij dan precies kost.
ik betaal gewoon voor het grootste deel van mijn inkomen zo'n 50% inkomensbelasting. geen dure hypotheek die ik af kan trekken. neem je dat ook even mee? ik denk dat ik minder 'profiteer' van de samenleving dan jij met je hra. en kom niet met het argument aan dan hra geen kosten zijn, het zijn gederfde opbrengsten en moet je gewoon meenemen.
Maar niet normaal dat de staat dat in stand houdt, gewoon 5% plus inflatie de huren omhoog en als er niet genoeg doorstroming komt naar 7%.quote:Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar geldt hetzelfde voor als HRA/vermeende koopprofiteurs: iedereen kiest het voordeligste pad. Da's normaal.
minder vaak verhuizen dan? ben het met je eens dat het hele grond / woningsysteem in nld verrot is. alleen ligt het probleem vooral bij de gronduitgifte en de transparantie van de markt en de drempels die zijn opgeworpen, niet bij 'scheefhuurders'.quote:Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh, en voor de volledigheid, ondergetekende heeft een veelvoud aan overdrachts- en omzetbelasting op woningen betaald t.o.v. de HRA die hij genoten heeft.
Ik heb zojuist jullie beiden aangesproken, graag gedaan.quote:Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien kun je diego even zeggen dat ongefundeerde niet onderbouwde punten met scheldwoorden combineren niet gewenst is. dank u
als ik een goed jaar heb wel.quote:Op zondag 1 april 2012 15:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dus jij verdient > 100k en zit in een huurwoning van 550 per maand van de woningbouwcorporatie?
Ik heb nergens gescholden en nergens mijn meningen niet onderbouwtquote:Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien kun je diego even zeggen dat ongefundeerde niet onderbouwde punten met scheldwoorden combineren niet gewenst is. dank u
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |