abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109572011

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

pi_109572082
Het aanbod van huurhuizen stijgt.
pi_109572161
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
In welke prijsklasse, en voor hoe lang en officieel?
pi_109572571
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In welke prijsklasse, en voor hoe lang en officieel?
Prijsklasse 660 Euro en hoger, hoe lang en officieel is afhankelijk van de bank en gemeente.
pi_109572716
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...

Krimpt de bevolking, neemt het aantal echtscheidingen dramatisch af, neemt het aantal huwelijken explosief toe, slapen er meer mensen onder een brug of wat?

Heb je een bron waarmee je je bewering kunt staven?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_109573333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...

Krimpt de bevolking, neemt het aantal echtscheidingen dramatisch af, neemt het aantal huwelijken explosief toe, slapen er meer mensen onder een brug of wat?

Heb je een bron waarmee je je bewering kunt staven?
Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.
pi_109573871
kap eens allemaal met die persoonlijke sneren
pi_109573967
Topic opgeruimd. Hier zijn we al een keer geweest, en daar gaan we niet terug.
pi_109574112
/edit/ stuur een PM of zet het in feedback van AEX

[ Bericht 18% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-03-2012 17:38:47 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109574137
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.
Zonder bron dus te scharen onder het kopje onzin
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109574207
Verkopen lukt niet dan verzin je wat anders, dan maar verhuren.
pi_109574321
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
pi_109574495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
De mogelijkheden worden ruimer, zo gaat dat dan.
pi_109574532
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?
pi_109574577
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
En waar gaat de verhuurder wonen?

Onder de al eerder aangehaalde brug?
pi_109574591
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Welke mogelijkheden, probeer eens voor de verandering duidelijk te zijn
pi_109574648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?
Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.
pi_109574667
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.
Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over, in combi met niet betalen.
Deze dus Huurder betaalt niet #6: Het einde in zicht?
pi_109574741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over.
Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.
pi_109574805
Je moet toch wat wanneer niemand je huis wil kopen.
pi_109574947
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je moet toch wat wanneer niemand je huis wil kopen.
Ja, erin blijven wonen en de tijd uitzitten. Wat DAM zegt dus.

En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
pi_109575006
Welke huizen staan er nu te koop voor 660 euro?

Fok regel 1: Je moet het onderbouwen dus met links en dergelijke

Sterkte
pi_109575018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
Je kan ook onder de brug gaan wonen
pi_109575020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Sterkte
Te huur bedoel je denk ik?
pi_109575029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En toen kwam er een echtscheiding.
pi_109575036
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.
Hoe doe je dat?

Geef eens een stappenplan
pi_109575054
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met zijn 2en onder een andere brug en het huis verhuren?
pi_109575072
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Blijft er eentje in wonen :)
Hoef je maar halve huur te vangen / betalen.
pi_109575074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Sterkte
Te huur bedoel je?
pi_109575087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Te huur bedoel je denk ik?
Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.

Laat maar zien
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:06:07 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109575095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe omzeilt men dat dan?
Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
censuur :O
pi_109575148
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.

Laat maar zien
Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.
http://www.funda.nl/huur/amsterdam/600-800/

(waarvan 1 garage zie ik nu :D )
pi_109575184
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.

Die link heeft het fout want Piet Piraat zegt het en dan is het waar
pi_109575215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.
http://www.funda.nl/huur/amsterdam/600-800/

(waarvan 1 garage zie ik nu :D )
Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?
pi_109575236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
Leuk, vooral als je wat wil opbouwen
pi_109575238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Via de Leegstandswet?
Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?
pi_109575289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?
/offtopic Ja, zo ben ik, he. Anders bestaat dit topic alleen nog maar uit kinnesinne en oninteressant gehakketak, en moet ik het op slot gooien. Liever niet. Dus dan geef ik wel een zetje.
pi_109575413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?
Die worden steeds ruimer.
Hier in de straat al ruim 2 jaar paar nieuwbouwwoningen te koop, niemand kan of wil ze kopen.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk met gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 18:15:44 ]
pi_109575456
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die worden steeds ruimer.
Hier in de straat al ruim 2 jaar paar nieuwbouwwoningen te koop, niemand kan of wil ze kopen.
Ben benieuwd wat er uiteidelijk met gaat gebeuren.
Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'. Bovendien is de leegstandswet volgens mij niet veranderd.

Voor den laatsten maal: exact wat zijn dan die voorwaarden?
pi_109575553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'

Voor den laatsten maal: exact wat zijn dan die voorwaarden?
Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.
Het wordt lastiger wanneer een huis verhuurd word langer dan een jaar
pi_109575596
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.
Het wordt lastiger wanneer een huis verhuurd word langer dan een jaar
Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.
pi_109575774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.
Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.
pi_109575895
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.
Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Is niet gebonden aan termijn, voor zover ik weet.
pi_109576108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Is niet gebonden aan termijn, voor zover ik weet.
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.
pi_109576243
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.
Comazuipen ook.

Dat iets in de mode is, wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:44:04 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109576442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.

De voorwaarden die de gemeente stelt aan een Leegstandswet-verhuur zijn mij niet bekend. Ik kan me voorstellen dat het per gemeente anders is.
pi_109576820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Comazuipen ook.

Dat iets in de mode is, wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Ik vertel ook alleen maar iets wat in de mode is.
Alles wordt tijdelijk. :{
pi_109576940
Verhuren is gewoon een vorm van beleggen in onroerend goed. Ranzig dat de overheid dit stimuleert.
pi_109577813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.

De voorwaarden die de gemeente stelt aan een Leegstandswet-verhuur zijn mij niet bekend. Ik kan me voorstellen dat het per gemeente anders is.
Ik betwijfel of dat helemaal waterdicht is, dat kan natuurlijk ook weer herroepen worden. Ik zou dat toch wel 100% zeker willen weten. Ook m.b.t. de gemeente.

Tuurlijk kan het, maar met de Nederlandse wet kleven altijd risico's aan verhuren. Niet erg als het je handel is, maar ik heb toch iets te veel horrorverhalen gehoord.

Maar als iemand een waterdichte methode heeft....
pi_109577956
al die noodgrepen zijn echt te triest voor woorden :') de waan van de dag hebben ze opeens in den haag en in de gemeenten. jammer.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:30:42 #51
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109578282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.

Edit: Tenzij de overeenkomst wordt beëindigd met wederzijds goedvinden nadat de huur is ingegaan.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-03-2012
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_109582533
Moraal van het verhaal: Piet Piraat verzint een verhaal, iedereen toont aan dat hij het uit zijn duim zuigt en Piet blijft zeggen dat hij toch gelijk heeft
pi_109582888
Hey, heb je je huis te koop?
Ja man. Kei cool huis, mooie plek, blah blah
Coolio, wat vraag je?
256.000 euro
Ik bied 245.000 euro
Cool we hebben een deal
Wanneer kan de overdracht gedaan worden?
uhhmmm
What the fuck.....
Weet je ik heb het huis verhuurd voor een jaar op het advies van mijn goede vriend Piet Piraat
Echt joh, wanneer loopt dat contract dan af
over 10 maanden weet je
Echt joh, jij denkt dat ik 10 maanden wil wachten?
Ja, joh mooi huis
Ok, dus over 10 maanden kan ik erin?
uhhhm, weet ik niet ik moet eerst naar de rechter
What the fuck, spoor jij wel helemaal?
Men, Piet Piraat heeft dat allemaal voor mij uitgezocht en hij zegt dat zo kan. Die Piet zegt ook dat hij 80 ha 80 km onder Koln heeft ontwikkeld, ik geloof hem wel niet maar ja, hij kon zo mooi buurten
Flikker lekker op met je huis, er staan 250.000 andere huizen te koop
Kut, weer niet mijn huis verkochyt :')
pi_109583235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.

Edit: Tenzij de overeenkomst wordt beëindigd met wederzijds goedvinden nadat de huur is ingegaan.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-03-2012
En als er geen wederzijds goedvinden is?
pi_109583400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hey, heb je je huis te koop?
Ja man. Kei cool huis, mooie plek, blah blah
Coolio, wat vraag je?
256.000 euro
Ik bied 245.000 euro
Cool we hebben een deal
Wanneer kan de overdracht gedaan worden?
uhhmmm
What the fuck.....
Weet je ik heb het huis verhuurd voor een jaar op het advies van mijn goede vriend Piet Piraat
Echt joh, wanneer loopt dat contract dan af
over 10 maanden weet je
Echt joh, jij denkt dat ik 10 maanden wil wachten?
Ja, joh mooi huis
Ok, dus over 10 maanden kan ik erin?
uhhhm, weet ik niet ik moet eerst naar de rechter
What the fuck, spoor jij wel helemaal?
Men, Piet Piraat heeft dat allemaal voor mij uitgezocht en hij zegt dat zo kan. Die Piet zegt ook dat hij 80 ha 80 km onder Koln heeft ontwikkeld, ik geloof hem wel niet maar ja, hij kon zo mooi buurten
Flikker lekker op met je huis, er staan 250.000 andere huizen te koop
Kut, weer niet mijn huis verkochyt :')
Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.

Maar dan nog, als je je huis verhuurd, waar slaap je zelf dan?

1 idee is dat zo iemand slaapt in zijn nieuwe koopwoning. Vraag is dan, is het wel zo verstandig te verkopen als je niet zeker weet dat je je oude huis kwijt kan raken?
In de huidige woningkoopmarkt ben je niet altijd meer zeker van een koper, dat is vervelend.
pi_109583414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als er geen wederzijds goedvinden is?
Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.
pi_109583551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.
D'66 kiezer rechter uitleggen dat je een betalend gezin op straat gaat zetten omdat jij je huis wil verkopen
pi_109583772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.

Maar dan nog, als je je huis verhuurd, waar slaap je zelf dan?

1 idee is dat zo iemand slaapt in zijn nieuwe koopwoning. Vraag is dan, is het wel zo verstandig te verkopen als je niet zeker weet dat je je oude huis kwijt kan raken?
In de huidige woningkoopmarkt ben je niet altijd meer zeker van een koper, dat is vervelend.
Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.

Piet heeft de vraag niet beantwoord waar je dan moet wonen. Ik weet denk dat hij geen antwoord weet
pi_109583892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.

Piet heeft de vraag niet beantwoord waar je dan moet wonen. Ik weet denk dat hij geen antwoord weet
Je kunt natuurlijk altijd nog huren :+
pi_109583950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd nog huren :+
Klinkt logisch, dus voor Piet Piraat zal dat vast het antwoord zijn, das een ster in logisch nadenken
pi_109584209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind hem een held, een genot om met hem in discussie te gaan.
Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.
pi_109591642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.
Check ook de opstalverzekering wanneer de hoofdbewoner niet de eigenaar is.
pi_109595932
Ik ben voor dit jaar al bijna 1000 euro kwijt aan OZB en gemeentelijke belastingen. Kan me wel voorstellen waarom sommigen hier uit hun naad gaan.

Huren of kopen, je wordt toch gewoon genaaid joh...
In beide gevallen is het de sport om zo goedkoop mogelijk te zitten.

Oh ja, en de verwijzingen naar glazenwassers die ik hier welleens voorbij zie komen. Ze zijn slimmer dan je denkt. :o

quote:
Man met IQ van 180 is glazenwasser

Door: redactie
27-3-12 - 18:33

Steve Borlase is een genie met een IQ van 180, maar ondanks zijn vaardigheden met vooral getallen kan de 39-jarige Brit geen goed betaalde baan krijgen.

Hij vertelt: 'Ik viel van een klimrek toen ik vijf was en een paar dagen later veranderde er iets in mij, waardoor ik in staat was om enorme rekensommen uit te werken. Het afgelopen jaar werkte ik als glazenwasser, maar ik zou graag tonen wat ik kan met cijfers.'

Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser. Zijn enorme intelligentie maakt hem slimmer dan gekende wijsneuzen Albert Einstein, Stephen Hawking en Carol Vorderman.

Zo bood Steve zich bjivoorbeeld aan voor de Britse tegenhanger van het televisieprogramma 'Cijfers en Letters', waarin de kandidaten proberen met een aantal getallen een uitkomst te verkrijgen door ze te combineren met elementaire rekenkundige bewerkingen. 'Ik werd niet aangenomen omdat ik geen mooi figuur heb', zei hij.

Bron: ad.nl

[ Bericht 39% gewijzigd door Terrorizer op 28-03-2012 07:59:51 ]
  woensdag 28 maart 2012 @ 07:56:31 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109596112
quote:
Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser.
Klinkt niet al te intelligent... 3.295.163+9.836.238= ...? Waar gaat dat over?
Verder zijn glazenwassers financieel slim bezig: mini-kartelvorming tot mafia-achtige toestanden, hoge prijzen per minuut, en ze wassen de hele straat met hetzelfde emmertje water :+
pi_109598370
Wederom diverse onzin-posts en slowchat weggehaald.
Een slowchat topic in AEX hebben we hier: [AEX SC³ #3] Economie is (g)een wetenschap. (met de nadruk op 'slow' trouwens).

En ik wil onderstaande nog maar een keer quoten voor +1

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:35:04 #66
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109598854
quote:

Die link heeft het fout want Piet Piraat zegt het en dan is het waar
Dus.... als ik het goed begrijp willen ze EN niet verkopen EN niet verhuren? Maar ze willen wel dubbele HRA voor hun 'onverkoopbare' woning 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:34:27 #67
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109609949
Dom gansje.... als ze eens vaker zouden meelezen in dit forum en nog een ander niet te noemen huizenmarkt zeepbel blogje, dan zouden onze grote leiders geweten hebben dat ze dom en ondoordacht beleid maken. Wat weten zijn niet wat vele duizenden Nederlanders wel weten? nl. dat huizen zwaar overgewaardeerd zijn? De koper stemt met zijn voeten :7

0,1% wanbetalers? Nederlandse ministers zijn kennelijk ook wereldkampioen in het manipuleren van de werkelijkheid, het scheelt slechts een decimaal... Van deze verlichte leiders moeten we het hebben mensen :|W w/

[ Bericht 15% gewijzigd door ComplexConjugate op 28-03-2012 16:02:51 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:46:05 #68
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109610440
Zo.... uitstel van mijn belastingopgave aangevraagd :D
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:49:42 #69
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_109610591
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zo.... uitstel van mijn belastingopgave aangevraagd :D
Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:57:37 #70
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109610916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:49 schreef malleable het volgende:

[..]

Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?
Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet door :P

Anti-liberale kipje Beety de Boer (VVD liberaal) heeft weer eens haar zoveelste steekje laten vallen, maar ze heeft altijd wel een grote mond over zogenaamde scheefhuurders...

Hilarisch wicht.... misschien kan ze beter gaan bloemschikken :Y
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:04:47 #71
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611189
Minister Spies geeft weer eens een nieuwe betekenis aan het woord 'excuustruus' _O-

Ik schaam me soms diep voor dit soort vrouwelijke 'toppers', geen wonder dat ze topvrouwen in de zeik nemen -O-
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:12:39 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109611460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet door :P
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!

Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:24:31 #73
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!

Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
De rest is zo arm dat ze een belastingkorting krijgen i.v.m. de schuldenlast van hun woning. Echt van de zotte dat we tegenwoordig nog zo'n feodaal belastingstelsel accepteren als vrije burgers :7
Wij Nederlanders hebben vaak een grote mond over andere 'achterlijke culturen' maar we kunnen er zelf ook heel wat van :|W
pi_109614825
Gewoon alle huurhuizen in de vrije markt, met een maximum van 5% per jaar verhoging en totale jaarlijkse huurwaarde maximaal 8% van de WOZ
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:11:55 #75
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109618805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon alle huurhuizen in de vrije markt, met een maximum van 5% per jaar verhoging en totale jaarlijkse huurwaarde maximaal 8% van de WOZ
Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen ^O^
pi_109621674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen ^O^
Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:33 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109621751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109623122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:39 #79
323876 michaelmoore
pi_109624448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109624791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Wat is de werkelijke huurwaarde?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:29:14 #81
323876 michaelmoore
pi_109626869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is de werkelijke huurwaarde?
Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
pi_109627173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
pi_109631193
Piet Piraat laat me toch niet los en ik ging maar eens kijken bij een willekeurig gekozen gemeente of daar huizen te huur staan voor 675

En dan kom ik tot 4 van 52

Denk dat Pietje in elk geval goed zijn duim weet te gebruiken

http://www.funda.nl/huur/ede-gld/sorteer-huurprijs-op/
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:30:22 #84
323876 michaelmoore
pi_109631590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
De maximale huurverhoging voor de periode tussen 1 juli 2011 en 1 juli 2012 is 1,3%. Van 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 geldt een maximale huurverhoging van 2,3%. Deze bedragen zijn gelijk aan de jaarlijkse inflatie.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/huurverhoging
pi_109631772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de maximale huurprijsnorm is 1,3% tot 1 juli 2012
Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:17:33 #86
323876 michaelmoore
pi_109634631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
pi_109635094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
Nee, je begrijpt het plan niet
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:13:14 #88
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109641291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet dat de ene "subsidie" alleen wordt verstrekt als er ook zelf inkomen wordt gegenereerd en tevens maximaal 30 jaar is? Die andere is oneindig en momenteel voor iedereen die toevallig zo'n huisje huurt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_109642961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het plan niet
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
pi_109644192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
Gewoon om misbruik tegen te gaan door de huurprijs te maximaliseren, minder mag natuurlijk altijd, maar als het een vrije markt was dan zou het wel rond die koers uitkomen, immers is het minder dan is er geen handel in bouwen en verhuren
pi_109644221
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
pi_109644418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.
pi_109644479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
pi_109645644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
En hoe zijn die huurhuizen gefinancieerd? Wat doet de verhuurder fiscaal met de afschrijvingen en onderhoudskosten? Denk je dat dat belastingvoordeel niet ook ergens in je huurprijs zit? Ik denk dat je hypocrisie bedoelt, misschien dat je het herkent

maak jij er vast hypocrises van ;(
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:33 #95
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645862
quote:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
and made it rain upward
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:54 #96
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
and made it rain upward
pi_109645910
quote:

[..]

Gelukkig hoef ik hier niet meer op te reageren :)
pi_109645944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
Ik ook. Huurbescherming er ook af, niemand die nog een huis kan kopen, koop ik een straatje, stop ze in een BV (aftrek in het kwadraat) en dan lekker verhruen.

Ik denk dat het er een stuk beter op zal worden ;(
Ervaring: zie buitenland.
pi_109646019
Ik ook
pi_109646027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.
Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.

In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
pi_109646126
Ik ben overigens ook voor het verrekenen van omzet- en overdrachtsbelasting van de laatste vijftien jaar of zo met genoten HRA-voordeel in die periode ;)

en daarnaast ben ik voor een echte vermogenswinstbelasting
pi_109646250
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.

In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
Gewoon doen zoals ik zeg

Alles in de vrije huursector en maximale huur tot 8% van WOZ en verhoging van 5% toestaan tot die 8% is bereikt
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:21:32 #103
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109647435
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het feitelijk onjuist is.
Net als HRA wordt indirect een subsidie ontvangen. En dan ook nog oneindig lang en ook al heb je weinig of veel belasting betaald. je voordeel blijft groot omdat het huis met subsidie is neergezet en de huur dus te laag is.
and made it rain upward
pi_109647638
Waarom zou die huur te laag zijn? Gewoon marktwaarde met een beschermmechanisme om de huurders te beschermen tegen huisjesmelkers

Maximaal 3 jaar huurcontract met een opzegtermijn van 1 maand per jaar en geen rechterlijke toetsing om tot ontruiming over te gaan.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:42:01 #105
323876 michaelmoore
pi_109663135
men moet gewoon afossen verplichten, of aftrek beperken met 3% per jaar en maximaal 200.000 lenen en aftrek beperken tot 30%

Men moet gewoon alle subsidies opheffen, HRA en huursubsidie en de woningbouw aan de vrije markt overlaten , zodat er beter en moderner gebouwd kan worden zoveel als men wil
pi_109663260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
men moet gewoon afossen verplichten, of aftrek beperken met 3% per jaar en maximaal 200.000 lenen en aftrek beperken tot 30%

Men moet gewoon alle subsidies opheffen, HRA en huursubsidie en de woningbouw aan de vrije markt overlaten , zodat er beter en moderner gebouwd kan worden zoveel als men wil
Helaas voor je plannen is grond schaars en bouwmaterialen niet
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:52:40 #107
323876 michaelmoore
pi_109663463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Helaas voor je plannen is grond schaars en bouwmaterialen niet
grond is helemaal niet schaars, er is slechts 11% bebouwd

Als we de landbouwgrond die ze willen gebruiken voor Poolse paarden gebruiken voor woningbouw dan kan iedere Nederlander vrijstaand wonen
pi_109663558
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zou een keer wat beter rondkijken
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:59:42 #109
323876 michaelmoore
pi_109663675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zou een keer wat beter rondkijken
pi_109663695
Bouw er een huisje zou ik zeggen
pi_109663727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bouw er een huisje zou ik zeggen
Zorgen dat het drijft en dat je nooit ergens naartoe moet
pi_109663778
Bouwgrond is gewoon schaars, daar staan er geen 260.000 van te koop :')
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:16:55 #113
323876 michaelmoore
pi_109664289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bouwgrond is gewoon schaars, daar staan er geen 260.000 van te koop :')
AHS is 150.000 Hectare daar zouden 1.500.000.000 M2
op 65% bebouwing en 500 M2 per woning is dat 2.000.000 vrijstaande woningen

Dus die ponys en geiten niet kopen en dan woningen bouwen
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:17:57 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109664321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als we de landbouwgrond die ze willen gebruiken voor Poolse paarden gebruiken voor woningbouw dan kan iedere Nederlander vrijstaand wonen
^^ Dat. De rest hierboven zit een beetje te trollen.
pi_109664453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

AHS is 150.000 Hectare daar zouden 1.500.000.000 M2
op 65% bebouwing en 500 M2 per woning is dat 2.000.000 vrijstaande woningen

Dus die ponys en geiten niet kopen en dan woningen bouwen
Ik zie liever geiten en ponys en bovenal heb ik graag een beetje frisse lucht

Maakt mij echt niet uit of iemand 10 hoog moet zitten in de bijlmer, zolang ik het maar niet ben
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:22:42 #116
323876 michaelmoore
pi_109664485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Maakt mij echt niet uit of iemand 10 hoog moet zitten in de bijlmer, zolang ik het maar niet ben
Maar die huurder mag wel meebetalen aan jouw HRA
erg sociaal voelend
pi_109664574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar die huurder mag wel meebetalen aan jouw HRA
erg sociaal voelend
Denk dat het eerder is dat ik mee kan betalen aan zijn uitkering en toeslagen, dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:26:48 #118
323876 michaelmoore
pi_109664662
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk dat het eerder is dat ik mee kan betalen aan zijn uitkering en toeslagen, dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker
ik gun iedereen een vrijstaand huis op gratis grond zonder HRA en die Poolse paarden kunen dan in Polen en duitsland blijven
pi_109666000
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik gun iedereen een vrijstaand huis op gratis grond zonder HRA en die Poolse paarden kunen dan in Polen en duitsland blijven
Ik gun iedereen alles, maar ik sta gelukkig ook met beide benen op de grond

Is NK of Cuba niks voor je overigens?
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:00:26 #120
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109666134
quote:

[..]

Gratis grond heeft natuurlijk een zeer lage kostprijs. Stel dat de overheid dat daadwerkelijk aanbiedt: geen HRA meer op nieuwbouw, maar daar staat tegenover dat de grond gratis (uiteraard met enige voorwaarden) en in grote hoeveelheden beschikbaar wordt gesteld. Einde grondspeculatie! En op lange termijn minder HRA-kosten. De bestaande woningen kunnen dan nog HRA houden, waarbij de maximum aftrek elk jaar wat omlaag gaat om vervolgens na 20 jaar helemaal te verdwijnen.
pi_109666318
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gratis grond heeft natuurlijk een zeer lage kostprijs. Stel dat de overheid dat daadwerkelijk aanbiedt: geen HRA meer op nieuwbouw, maar daar staat tegenover dat de grond gratis (uiteraard met enige voorwaarden) en in grote hoeveelheden beschikbaar wordt gesteld. Einde grondspeculatie! En op lange termijn minder HRA-kosten. De bestaande woningen kunnen dan nog HRA houden, waarbij de maximum aftrek elk jaar wat omlaag gaat om vervolgens na 20 jaar helemaal te verdwijnen.
In Belgie hebben ze wel wat ervaring met lukraak alles hap-snap volbouwen. Die zijn niet zo positief over de woonomgeving die dat oplevert.

Bovendien denk ik dat je nogal overschat welke compoment grondspeculatie is in de prijs van grond. Of moet de infrastructuur en alle faciliteiten en nutsvoorziening maar gewoon voor nop aangelegd worden?
pi_109666387
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In Belgie hebben ze wel wat ervaring met lukraak alles hap-snap volbouwen. Die zijn niet zo positief over de woonomgeving die dat oplevert.

Bovendien denk ik dat je nogal overschat welke compoment grondspeculatie is in de prijs van grond. Of moet de infrastructuur en alle faciliteiten en nutsvoorziening maar gewoon voor nop aangelegd worden?
Op in aanmerking te komen voor Remco's plan moet je net als in NK voor de staat werken
  Moderator donderdag 29 maart 2012 @ 20:22:01 #123
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109666982
quote:

[..]

Ja, ik ook. Gewoon omdat ik dat mensen gun. Niet omdat er een aantal mensen willen dat er vergaande 'maatregelen' worden genomen om zo een hoop mensen in de ellende te krijgen, om op die manier gerealiseerd te krijgen dat zij zelf (want het gaat om jullie zelf, wat je overbuurman wel of niet heeft of krijgt doet er niet toe, zolang jullie t maar hebben) dat vrijstaande huis krijgen op een manier die zij wel kunnen bekostigen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:34:17 #124
323876 michaelmoore
pi_109667551
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik gun iedereen alles, maar ik sta gelukkig ook met beide benen op de grond

Is NK of Cuba niks voor je overigens?

of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking, overigens is ook dat slechts 1,5% van de vrije beschikbare grond voor woningbouw
pi_109667595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking
En van wie is die grond?
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:36:04 #126
323876 michaelmoore
pi_109667623
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En van wie is die grond?
Die wil de overheid van de boeren kopen en aan Poolse Paarden en Wilde Hekgeiten geven, ik zeg geef het aan de bevolking en laat die paarden in Polen
pi_109667675
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of je die grond 150.000 hectare nu aan Poolse paarden geeft of aan je eigen bevolking, overigens is ook dat slechts 1,5% van de vrije beschikbare grond voor woningbouw
Da's knap, aangezien dat 3,6% van Nederland is - inclusief water overigens.
pi_109667839
Ik heb liever meer natuur overigens, niks bij bouwen buiten de bebouwde kom en van de grond van stoppende boeren natuur maken
pi_109667877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

MM heeft de bron zoals altijd
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:41:36 #130
323876 michaelmoore
pi_109667878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is er dus nog 96% over voor pools paarden en hekgeiten
pi_109668048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is er dus nog 96% over voor pools paarden en hekgeiten
Die moeten dan bij jou op schoot.

Wat minder bluf en wat meer feiten, graag.
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:47:17 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109668154
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Heb je hier een bron bij? Dit zeg je namelijk wel vaker... Terwijl als ik door Belgie rijd, ik heel veel ruime vrijstaande huizen op een normaal formaat kavel zie. Goed bereikbaar zonder file al in de vinexwijk...
pi_109668212
Ik zou zeggen rij een keer naar Belgie en ga kijken :')
pi_109669203
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je hier een bron bij? Dit zeg je namelijk wel vaker... Terwijl als ik door Belgie rijd, ik heel veel ruime vrijstaande huizen op een normaal formaat kavel zie. Goed bereikbaar zonder file al in de vinexwijk...
Er is geen vrijgelegen huis te vinden, alles is hutjemutje door elkaar gebouwd, al dan niet met vergunning of semi-vergunning, elke stukje natuur wordt onderbroken door bouwwerken, Belgen zelf klagen steen en been over de chaotische lintbebouwing en het gebrek aan RO beleid tot voor een jaar of 10-15 geleden. Sterker nog, Belgen zijn jaloers op Nederland voor hun RO beleid. Bron? Halve familie is Belgisch. En eentje is zelfs schepen van ruimtelijke ordening ;)
pi_109669355
PS: saillant detail. Een werkelijk vrij gelegen huis in Belgie is in de regel duurder dan in Nederland. Schaarste.
pi_109669724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: saillant detail. Een werkelijk vrij gelegen huis in Belgie is in de regel duurder dan in Nederland. Schaarste.
Kan je een voorbeeld geven van zo'n werkelijk vrij gelegen huis met de vraagprijs?
pi_109669794
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je een voorbeeld geven van zo'n werkelijk vrij gelegen huis met de vraagprijs?
awel, hier zijn er genoeg te vinden: http://www.heeren.be/vastgoed/aanbod/
pi_109670189
Geen idee waar dat ligt maar hier betaal je in ZO Brabant als het op een goede locatie ligt toch al snel 30% meer

http://www.heeren.be/vast(...)ouwing-villa-schilde
pi_109670310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee waar dat ligt maar hier betaal je in ZO Brabant als het op een goede locatie ligt toch al snel 30% meer

http://www.heeren.be/vast(...)ouwing-villa-schilde
Zie je op de eerste foto het pand ernaast op 4 meter staan?
Dat noem ik niet vrijgelegen.

ow ja, 10% overdrachtsbelasting in Belgie, he :)
pi_109670393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zie je op de eerste foto het pand ernaast op 4 meter staan?
Dat noem ik niet vrijgelegen.

ow ja, 10% overdrachtsbelasting in Belgie, he :)
Wel 3200 meter
pi_109670419
http://www.heeren.be/vast(...)ng-villa-grobbendonk

Deze zo 50%

Jammer dat ze in Belgie de kuubs nog niet uitgevonden hebben
pi_109670515
Echt vrijstaand volgens jou definitie is dan al snel 6000 meter of zo ver weg dat het waardeloos is omdat het te ver van alles af ligt
pi_109670557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.heeren.be/vast(...)ng-villa-grobbendonk

Deze zo 50%

Jammer dat ze in Belgie de kuubs nog niet uitgevonden hebben
Autobaan, zeg ik ongezien :)
En Grobbendonk mag je vergelijken met Venraij of zo
pi_109670597
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Echt vrijstaand volgens jou definitie is dan al snel 6000 meter of zo ver weg dat het waardeloos is omdat het te ver van alles af ligt
Nee, gewoon een paar honderd meter van buren. Vind je in Belgie niet, want alles is lukraak volgebouwd
pi_109670701
Vergelijk het maar met deze, onder de rook van Eindhoven

http://www.funda.nl/koop/(...)6-zeven-fonteinen-1/

Gigantisch huis.
pi_109670744
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, gewoon een paar honderd meter van buren. Vind je in Belgie niet, want alles is lukraak volgebouwd
In Nederland ook niet of je moet echt knaken hebben(of de locatie moet kut zijn)
pi_109670858
Schilde ziet er op de kaart wel leuk uit, dichtbij de snelweg naar Breda en Eindhoven, en zo in Antwerpen. Als dat ook nog eens een welvarende gemeente is.....

Turnhoutsebaan zo te zien, das geen snelweg
pi_109670921
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In Nederland ook niet of je moet echt knaken hebben(of de locatie moet kut zijn)
Voor niks gaat de zon op, he.

Postelseheideweg, Bergeijk, kan de link niet meer vinden. Tegen de Belgische grens. 1000 m3 met 5 hectare bos/park, is verkocht voor 518k paar jaar geleden. Oude jachthuis van de fam. Douwe Egberts. Wie niet rijk is, moet slim zijn :)
pi_109670957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Vergelijk het maar met deze, onder de rook van Eindhoven

http://www.funda.nl/koop/(...)6-zeven-fonteinen-1/

Gigantisch huis.
Staat zeker al lang te koop? Zou een mooie locatie zijn voor een basisschool
pi_109671014
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schilde ziet er op de kaart wel leuk uit, dichtbij de snelweg naar Breda en Eindhoven, en zo in Antwerpen. Als dat ook nog eens een welvarende gemeente is.....

Turnhoutsebaan zo te zien, das geen snelweg
Zoek ook eens op gemeentelijke opcentiemen :)

Je betaalt in Belgische geen onr. zaak belasting, maar een opslag op je inkomstenbelasting, die kan oplopen tot een percent of 5. Ook als je in NL werkt en belasting betaalt :) De hoogte ervan hangt van de gemeente af.
pi_109671080
En is dat hoger dan in NL?
pi_109671192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En is dat hoger dan in NL?
Hangt van je inkomen af. Stel je hebt 100k inkomen, 8% opcentiemen, gem. bel. voet 45%, dan betaal je 8% x 45% x 100k is 3.600 euro jaarlijks. Panden zoals jij die aanhaalt doen in NL een honderd of acht aan OZB.

Veel panden in Belgie stoken nog op Mazout (olie). En of iets vergund is of niet is altijd maar de vraag, milieuwetten zijn nogal flexibel, 10% beschrijf, en nog wat fiscale addertjes. Het is niet zo simpel als twee huizen vergelijken....
En als Ollander heb je altijd ongelijk. :)
pi_109671280
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hangt van je inkomen af. Stel je hebt 100k inkomen, 8% opcentiemen, gem. bel. voet 45%, dan betaal je 8% x 45% x 100k is 3.600 euro jaarlijks. Panden zoals jij die aanhaalt doen in NL een honderd of acht aan OZB.
En als je inkomen een 0 meer heeft?
pi_109671298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als je inkomen een 0 meer heeft?
Plakt ge een nul achter het bedrag.
pi_109671319
Maar nu weer verder over de Nederlandse huizenmarkt :)
pi_109671329
Mooi overigens die garage in de kelder, maar zal vast met zware vorst niet al te praktisch zijn
pi_109671355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Plakt ge een nul achter het bedrag.
3000 euro in de maand ozb belasting?
pi_109671550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

3000 euro in de maand ozb belasting?
Gemeentelijke opcentiemen. Gemeenten zetten een opslag op de inkomstenbelasting, ja. Dus in jouw voorbeeld, is dat de uitkomst. Maar mensen die een dergelijk inkomen verdienen hebben hun hoofdzetel in een gemeente die lage opcentiemen heeft (ik dacht bijv. De Panne). Knokke bijvoobeeld. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Opcentiem

Grobbendonk heeft 7,5% opcentiemen, Schilde 5%. Ik neem aan dat dit ook ergens invloed op de rpijs heeft :)

Open er anders een topic over :)
pi_109671971
OZB in Belgie is 5% van je inkomen?
pi_109683285
Uit de geruchtenmolen rondom de Catshuis tombola:

quote:
5. Beperking van de hypotheekrenteaftrek voor structurele overheidsbesparingen. Alleen annuïteitenhypotheken zouden overblijven, waarbij de schuld in 30 jaar wordt afgelost. Voor andere nieuwe hypotheken is de rente dan niet meer aftrekbaar.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)el-in-Catshuis.dhtml

Merk op dat er wordt gesproken over 'daarna volgt mogelijk beperking van', wat suggereert dat -in lijn met het voorstel wat 22 professoren onlangs deden, dit pas op termijn ingaat, en bestaande gevallen gerespecteerd worden. Ofwel, dat suggereert dat we naar een situatie gaan waarbij je een keuze hebt tussen _nu_ acteren en hoge renteaftrek tot einde looptijd, of over een paar jaar beperkt. Dat zou een interesante beweging zijn, want dan is het kiezen of delen voor de koper.

Overigens, zoals al eerder aangetoond is, wordt het fiscale verschil bij een annuiteitenhypotheek pas 'voelbaar' in het achterste stuk (laatste 10 jaar)., dus het zou een maatregel op hele lange termijn worden ook, nog afgezien van respecteren van bestaande contracten.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:18:22 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109683690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Uit de geruchtenmolen rondom de Catshuis tombola:
Overigens, zoals al eerder aangetoond is, wordt het fiscale verschil bij een annuiteitenhypotheek pas 'voelbaar' in het achterste stuk (laatste 10 jaar)., dus het zou een maatregel op hele lange termijn worden ook, nog afgezien van respecteren van bestaande contracten.
Dat zou toch des te meer reden zijn om direct de HRA te beperken tot annuiteitenniveau? De topschuldenaren van de laatste jaren hebben daar (voorlopig) weinig last van, en de mensen die al 20 jaar een hypotheek hebben gaan dan wat meer betalen over een vrij laag totaalbedrag.
pi_109683895
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zou toch des te meer reden zijn om direct de HRA te beperken tot annuiteitenniveau? De topschuldenaren van de laatste jaren hebben daar (voorlopig) weinig last van, en de mensen die al 20 jaar een hypotheek hebben gaan dan wat meer betalen over een vrij laag totaalbedrag.
Mij ontgaat even de reden? En direct een lastenverzwaring is denk ik niet zo verstandig in het kader van het de nek omdraaien van de economie. Bijzondere vind ik wel dat er kennelijk nog een 'grace period' komt waarbij mensen nog financiering oude stijl kunnen aangaan. Wel een slimme truuc om de huizenmarkt in zekere zin te forceren ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:04:38 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109684253
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mij ontgaat even de reden? En direct een lastenverzwaring is denk ik niet zo verstandig in het kader van het de nek omdraaien van de economie. Bijzondere vind ik wel dat er kennelijk nog een 'grace period' komt waarbij mensen nog financiering oude stijl kunnen aangaan. Wel een slimme truuc om de huizenmarkt in zekere zin te forceren ;)
De lastenverzwaring zal liggen bij de mensen die het kunnen dragen (dus niet de starters die net een huis hebben gekocht) en degenen die flink hebben geprofiteerd van stijgende huizenprijzen en renteaftrek in het verleden.
Juist het ontzien van bestaande hypotheken daarentegen zal de huizenmarkt niet vlottrekken: mensen zullen niet meer verhuizen om de HRA te behouden, terwijl de nieuwe koper geen/minder HRA krijgt en dus minder zal bieden.
pi_109684274
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De lastenverzwaring zal liggen bij de mensen die het kunnen dragen (dus niet de starters die net een huis hebben gekocht) en degenen die flink hebben geprofiteerd van stijgende huizenprijzen en renteaftrek in het verleden.
Juist het ontzien van bestaande hypotheken daarentegen zal de huizenmarkt niet vlottrekken: mensen zullen niet meer verhuizen om de HRA te behouden, terwijl de nieuwe koper geen/minder HRA krijgt en dus minder zal bieden.
Waarom verlies je de HRA als je verhuisd?
pi_109684376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat laatste hangt van de deregulering van de huurmarkt af. Wijst het buitenland uit. Dus als ze tegelijkertijd de huurmarkt en huurprijzen dereguleren....

Niet kunnen dragen en niet willen dragen zijn twee heel verschillende zaken. Worden mensen die in het verleden aanzienlijk hogere belastingpercentages hebben afgedragen ook gecompenseerd? ;)

Ik duid op het plan van die 22 professoren die hypotheken aangegaan tot 2015 ongemoeid wilden laten, waar dit gerucht niet toevalligerwijs erg veel op lijkt. Nou, dan weet je wel wat er tot 2015 gebeurt. Of wachten tot het volgende decennium.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:13:47 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109684423
quote:

[..]

Dat heeft met die verlaging van de overdrachtsbelasting ook niet gewerkt.
The End Times are wild
pi_109684475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er iemand vanuit gaat dat die tijdelijk is.

Bovendien, weet jij wat de markt zonder die maatregel zou hebben gedaan, en doet tot 30/6? Hoe meet je welke invloed het heeft gehad? Huizen zijn toch 4% goedkoper dan zonder die maatregel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 30-03-2012 09:21:41 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:50:13 #168
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109685444
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus de HRA zou er misschien af gaan maar dan is het ook niet goed omdat het niet direct anderen in de portemonee treft?

Waarom negatief. Is toch wat iedereen hier wil?
and made it rain upward
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:53:34 #169
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109685521
quote:

[..]

Een bezuiniging bij de overheid uit zich direct in een lastenverzwaring voor enkele groepen, ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat scheefleners nu eens een keertje gaan bijdragen, want ze zijn de afgelopen jaren op handen en voeten gedragen door de overheid :7
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:56:02 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109685580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik denk niet dat er iemand vanuit gaat dat die tijdelijk is.

Ik denk dat de overdrachtsbelasting gewoon verhoogt gaat worden naar 6%, ik denk dat de heren en dames politici er zo langzaam maar zeker wel uit zijn dat de huidige neergaande beweging voorlopig niet meer overwaait. Dan kun je maak beter de verkopende partij extra laten afboeken op de waarde van hun woning, hoe sneller de markt corrigeert hoe beter dit voor de starter, overheid en banken is. Men gaat vanaf nu.... iedere scheeflener maximaal 'stimuleren' om af te gaan lossen, want het paardenmiddel van nog meer schulden aangaan is niet langer effectief en vormt zelfs een enorm obstakel voor economisch herstel.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:58:37 #171
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109685649
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een bezuiniging bij de overheid uit zich direct in een lastenverzwaring voor enkele groepen, ik vind het niet meer dan rechtvaardig dat scheefleners nu eens een keertje gaan bijdragen, want ze zijn de afgelopen jaren op handen en voeten gedragen door de overheid :7
Wat wil je nu eigenlijk;
1. Dat de woningmarkt weer recht wordt getrokken en een solide transparante markt wordt.
Dat pretendeer je nl.
Of 2.Je wil gewoon dat de mensen die hebben genomen wat er aangeboden werd (HRA) nu moeten bloeden zodat jij je gerechtvaardigd voelt.

Welke?
and made it rain upward
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:07:32 #172
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109685890
Overigens vind ik het wel een goede maatregel om een langer grijs gebied toe te staan. Dan hebben mensen de tijd om hun keuze te maken.

Alhoewel de makelaars wel zullen adverteren met; Nu nog met HRA!!!! Dat vind ik weer minder dan.
and made it rain upward
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:07:34 #173
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109685893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik denk dat de overdrachtsbelasting gewoon verhoogt gaat worden naar 6%,
Aan de andere kant vind ik afschaffing ook wel wat hebben. Maar dan ook meteen de verplichte notariskosten opdoeken. Waarom kan je voor 12 euro een auto overschrijven op het postkantoor, maar heb je voor een huis een notaris nodig die voor even weinig werk (give or take) 1000 euro vraagt?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:09:24 #174
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109685954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik afschaffing ook wel wat hebben. Maar dan ook meteen de verplichte notariskosten opdoeken. Waarom kan je voor 12 euro een auto overschrijven op het postkantoor, maar heb je voor een huis een notaris nodig die voor even weinig werk (give or take) 1000 euro vraagt?
De notaris moet wel het 1 en ander checken hoor, zeker als er een financiering ook bij is. Het is niet enkel een tenaamstelling....

Edit, Neemt niet weg dat het geen dag werk is en dus 1000,- wel veel te veel is.
and made it rain upward
pi_109686054
quote:

[..]

1. Beter rondshoppen
2. Ik wil je wel horen wanneer er iets misgaat met het transport en je niks blijkt te bezitten :)
3. Of erger nog je iets blijkt te kopen wat iets heel anders blijkt te zijn
4. Of je betaalt en er wordt niks geleverd - is bij een huis wel even wat anders dan een auto, waarvan de houder bezitter is, in tegenstelling tot een huis waar sleutelbezit niks zegt.

Je wil echt nergens voor betalen he :)

http://www.degoedkoopsten(...)t/producten/levering
400e-500e euro, graag gedaan.

Broodje Aap.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:25:12 #176
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109688179
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk;
1. Dat de woningmarkt weer recht wordt getrokken en een solide transparante markt wordt.
Dat pretendeer je nl.
Of 2.Je wil gewoon dat de mensen die hebben genomen wat er aangeboden werd (HRA) nu moeten bloeden zodat jij je gerechtvaardigd voelt.

Welke?
De huizenmarkt was een zeepbel en dat betekend dat de spellers van het spel de rekening moeten betalen. Waarom zouden mensen die zo verstandig waren niet deel te nemen mee moeten gaan betalen aan het slechte gedrag van anderen? Zei hebben al reeds jarenlang geleden onder de waanzin van het spel.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:27:07 #177
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109688263
quote:

[..]

Ik ben niet tegen afschaffing van de overdrachtsbelasting maar vrees dat de overheid ze niet zal willen opgeven, want ze brengt geld in de lade. Natuurlijk is het monopoly van notarissen belachelijk, deze groep parasieten is al lang genoeg beschermt door de overheid, tijd om het systeem van deze beroepsgroep te herzien.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:29:12 #178
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109688335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De notaris moet wel het 1 en ander checken hoor, zeker als er een financiering ook bij is. Het is niet enkel een tenaamstelling....

Edit, Neemt niet weg dat het geen dag werk is en dus 1000,- wel veel te veel is.
Wat Remco zegt... waarom kan je een auto overschrijven voor een lullig bedrag en een huis niet? Sure.... het is wat meer maatwerk... maar de meeste verkoopcontracten zijn toch echt standaardcontracten. Foutjes.... die controleren ze achteraf als er blijkt dat er iets niet in orde is.
pi_109688390
En xeno was je rolletje troldrop weer lekker vannochtend :')
pi_109688689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Het was in ieder geval geen lettersoep
pi_109689015
En op zich alleen nog maar HRA voor annuitaire hypotheken vind ik een heel goede maatregel, het zou wat mij betreft ook nog wel voor linieare hypotheken mogen gelden.

Dino, hoe zit het met de voorbeeld berekening met een eigen beheer hypotheek beheer BV. ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:53:38 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109689226
Ook @Dino: Hoe zit het met het voorleggen van de vragen (enkele topics terug) over de enorme schulden van woningcorporaties?
pi_109689374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ook @Dino: Hoe zit het met het voorleggen van de vragen (enkele topics terug) over de enorme schulden van woningcorporaties?
Was volgens mij geen animo voor?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:02:41 #184
359381 malleable
pi_109689552
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat Remco zegt... waarom kan je een auto overschrijven voor een lullig bedrag en een huis niet? Sure.... het is wat meer maatwerk... maar de meeste verkoopcontracten zijn toch echt standaardcontracten. Foutjes.... die controleren ze achteraf als er blijkt dat er iets niet in orde is.
Jij moet heel snel notaris worden.

Stel iemand verkoopt een pand voor 250K en achteraf blijkt dat hij dat helemaal niet mocht. Hoe ga jij dat 'foutje' dan herstellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door malleable op 30-03-2012 12:08:32 ]
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:04:55 #185
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109689637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De huizenmarkt was een zeepbel en dat betekend dat de spellers van het spel de rekening moeten betalen. Waarom zouden mensen die zo verstandig waren niet deel te nemen mee moeten gaan betalen aan het slechte gedrag van anderen? Zei hebben al reeds jarenlang geleden onder de waanzin van het spel.
Je begrijpt hopelijk wel dat dat jouw perceptie is... Lijkt me niet dat beleid op perceptie gebaseert wordt gelukkig.
and made it rain upward
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:16:30 #186
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109690065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Feed me some troldrop, please :9
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:17:46 #187
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109690104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
En op zich alleen nog maar HRA voor annuitaire hypotheken vind ik een heel goede maatregel, het zou wat mij betreft ook nog wel voor linieare hypotheken mogen gelden.

Dino, hoe zit het met de voorbeeld berekening met een eigen beheer hypotheek beheer BV. ;)
Bij een lineaire hypotheek los je nog sneller af en loopt de staat minder belastinginkomsten mis.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:20:37 #188
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109690186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:02 schreef malleable het volgende:

[..]

Stel iemand verkoopt een pand voor 250K en achteraf blijkt dat hij dat helemaal niet mocht. Hoe ga jij dat 'foutje' dan herstellen?
Dan roep ik mea culpa, drink een glas, doe een plas en alles blijft zoals het was... doet de rest immers ook. Of wil je zeggen dat er ooit een notaris veroordeeld is tot een zware straf i.v.m. het maken van fouten? Hooguit word je uit het ambt gezet... belachelijk 8)7
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:22:02 #189
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109690225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:04 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk wel dat dat jouw perceptie is... Lijkt me niet dat beleid op perceptie gebaseert wordt gelukkig.
Beleid word heel vaak op basis van perceptie gemaakt, als dan ook nog de perceptie afwijkt van de realiteit dan begrijp je misschien wat beter waarom er zoveel misgaat in dit land.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:26:45 #190
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109690365
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Beleid word heel vaak op basis van perceptie gemaakt, als dan ook nog de perceptie afwijkt van de realiteit dan begrijp je misschien wat beter waarom er zoveel misgaat in dit land.
Ontkracht je nu jezelf?
and made it rain upward
pi_109690413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dan roep ik mea culpa, drink een glas, doe een plas en alles blijft zoals het was... doet de rest immers ook. Of wil je zeggen dat er ooit een notaris veroordeeld is tot een zware straf i.v.m. het maken van fouten? Hooguit word je uit het ambt gezet... belachelijk 8)7
Feitelijk onjuist. Deel heel veel.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:38:09 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109690724
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:02 schreef malleable het volgende:

[..]

Bij auto's gaat het toch ook goed? Hell, van mijn part plak je een kentekenplaat op de voorgevel :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:40:38 #193
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109690784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij auto's gaat het toch ook goed? Hell, van mijn part plak je een kentekenplaat op de voorgevel :)
En huurders groene platen?
and made it rain upward
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:40:41 #194
359381 malleable
pi_109690787
quote:

[..]

Op auto's zitten meerdere hypotheken? Bij de verkoop van auto's worden er bankgaranties afgegeven? Er worden auto's gesplists? Er worden aanvullende voorwaarden gesteld over het gebruik? Auto's hebben erfdienstbaarheden? Auto's hebben meerdere verkopers en meerdere kopers? Auto's hebben een vve?

[ Bericht 0% gewijzigd door malleable op 30-03-2012 12:52:41 ]
pi_109690931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En huurders groene platen?
En hotelkamers blauwe platen. :|W
  vrijdag 30 maart 2012 @ 12:58:56 #196
359381 malleable
pi_109691352
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

quote:
Een bank (in casu Rabobank Rotterdam) of een andere opdrachtgever hoeft niet het werk van de notaris over te doen en alles en detail te controleren. Geen eigen schuld dus bij een professionele opdrachtgever. Er rust juist een zware zorgplicht op de notaris, zo blijkt uit een uitspraak van 3 maart 2010 van de rechtbank Rotterdam. Over aansprakelijkheid notaris voor onjuiste kadastrale aanduiding in hypotheekakte.
quote:
De bank heeft onbetwist gesteld dat de schade een bedrag van ¤ 71.532,22 behelst, vermeerderd met de bij de geldlening overeengekomen rente van 6,4% per 1 november 2008. [gedaagde 1] is dus in beginsel gehouden dit bedrag aan de bank te voldoen.
LJN: BL7607, Rechtbank Rotterdam, 331944 / HA ZA 09-1536
Bron: http://juridischdagblad.nl/content/view/9086/86/
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:33:56 #197
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109692383
quote:

[..]

Precies... gewoon je huis overschrijven op het postkantoor.... klaar is Kees, waarom toch altijd zo moeilijk doen?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:35:09 #198
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109692421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 12:26 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ontkracht je nu jezelf?
Nee... ik beweer nog steeds dat huren een goede optie is voor mensen die niet deel wensen te nemen aan de huizenmarktzeepbel. Dat wil niet zeggen dat die mensen niet geleden hebben onder de hausse op de huizenmarkt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:41:57 #199
359381 malleable
pi_109692648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies... gewoon je huis overschrijven op het postkantoor.... klaar is Kees, waarom toch altijd zo moeilijk doen?
Ideaal, en dan gewoon met je pinpas betalen. Straks kost een huis toch niet meer dan een paar tientjes.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:17:16 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109693809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:41 schreef malleable het volgende:

[..]

Ideaal, en dan gewoon met je pinpas betalen. Straks kost een huis toch niet meer dan een paar tientjes.
Betaalde jij je auto ook met een pinpas :?
pi_109694131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

ken hendig: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mllcdzohdffw

tenzij je uit religieuze/maniakale overwegingen geen bankrekening hebt natuurlijk :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:34:21 #202
359381 malleable
pi_109694398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, is dat gek?
pi_109694578
quote:
'HRA bizar, krankzinnig en gevaarlijk'

Twee buitenlandse economen die werkzaam zijn in Nederland hebben donderdag in Nieuwsuur forse kritiek geuit op de Nederlandse hypotheekrenteaftrek (HRA). Zij noemen het belastingvoordeel 'bizar, krankzinnig en gevaarlijk'.

Luis Garicano, Spaans econoom aan de Universiteit van Amsterdam: "Het is 'n krankzinnig systeem. Het stimuleert mensen om zoveel mogelijk schuld te maken. In plaats van risico's in te dammen, verhoog je zo de risico's in de economie doordat mensen geleend geld weer in andere dingen gaan stoppen. Het is een slecht systeem waar je vanaf moet."

Ook de Duitse econoom Thorsten Beck van de Universiteit van Tilburg ziet de financiële gevaren van de subsidie op hypotheeklasten: "De aftrek heeft nu geen nut meer. Het vormt 'n groot gevaar voor de Nederlandse economie en samenleving en moet worden uitgefaseerd."

Volgens Garicano kijkt de rest van de wereld versteld naar de Nederlandse hypotheekrenteaftrek: "Binnen een land ben je sommige zaken gewend, die vind je normaal. In Spanje werd met huizen gespeculeerd: 'Ach, de prijzen blijven wel stijgen'. Nederland heeft een uniek en heel bizar stelsel, maar zij vinden het normaal. Iedere buitenstaander denkt: 'Wat is dit voor raars?' Je hebt een hypotheek, je zet je geld op 'n spaarrekening, en je lost niets af. Dat gebeurt nergens. Overal ter wereld vindt men dat onbegrijpelijk."

Beck roept het kabinet-Rutte om nu echt iets te gaan doen aan de renteaftrek: "Moeilijke tijden vragen om moeilijke maatregelen. De situatie is veranderd, dus we moeten dit aanpassen. Een wijs man stelt z'n mening bij als de omstandigheden veranderen."
Wat een flauwekul allemaal, VVD en Rutte hebben gelijk!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:44:59 #204
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109694823
quote:
doordat mensen geleend geld weer in andere dingen gaan stoppen
Of als scheeflener gesproken: "Maar je legt je geld toch niet vast in stenen?" Dat geld moet je gewoon nogmaals uitgeven!
pi_109694884
Net alsof we naar een spaanse econoom moeten luisteren dan had men in spanje helemaal niet zo'n huizen bubble als het daar is laten ontstaan als er daar mensen met verstand zouden rondslingeren. _O-
pi_109695060
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef Basp1 het volgende:
Net alsof we naar een spaanse econoom moeten luisteren dan had men in spanje helemaal niet zo'n huizen bubble als het daar is laten ontstaan als er daar mensen met verstand zouden rondslingeren. _O-
Ga je nu economen de schuld geven terwijl politici eindverantwoordelijk zijn :?
pi_109695206
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ga je nu economen de schuld geven terwijl politici eindverantwoordelijk zijn :?
Ik geef al een langere tijd onze zogenaamde deskundigen die zich econoom noemen de schuld dat zijn de gewezen adviseurs van de politici, die politici volgen alleen maar het advies van de economen op. :D

Het zijn geen politici geweest die al die bizarre hypotheekconstructies bedacht hebben om maar maximaal HRA te kunnen vangen, dat is toch echt door economen en fiscalisten bij elkaar bedacht. De politiek had alleen veel eerder moeten ingrijpen in die vage constructies, die de staatsbegroting ondermijnen moeten ingrijpen. Maar helaas is logisch denken niet de sterkste kant van al die partijen. :P
pi_109695556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik geef al een langere tijd onze zogenaamde deskundigen die zich econoom noemen de schuld dat zijn de gewezen adviseurs van de politici, die politici volgen alleen maar het advies van de economen op. :D

Het zijn geen politici geweest die al die bizarre hypotheekconstructies bedacht hebben om maar maximaal HRA te kunnen vangen, dat is toch echt door economen en fiscalisten bij elkaar bedacht. De politiek had alleen veel eerder moeten ingrijpen in die vage constructies, die de staatsbegroting ondermijnen moeten ingrijpen. Maar helaas is logisch denken niet de sterkste kant van al die partijen. :P
Maar jij denkt dat deze specifieke Spaanse econoom iets te maken heeft met de Spaanse huizenbubbel en Nederlandse hypotheekrenteaftrek en daarom maar z'n waffel moet houden?

Economiën en financiële systemen veranderen overigens zo snel dat je moeilijk alles permanent in stand kunt houden.
pi_109695725
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat deze specifieke Spaanse econoom iets te maken heeft met de Spaanse huizenbubbel en Nederlandse hypotheekrenteaftrek en daarom maar z'n waffel moet houden?

Economiën en financiële systemen veranderen overigens zo snel dat je moeilijk alles permanent in stand kunt houden.
Ik denk eerder dat deze econoom, zoals alle 'wetenschappers' lijkt het, wordt afgerekend op het aantal soundbytes in de media, dus dat ie van zijn baas juist maar iets in de ether moet schieten. Het liefst iets met een populair tintje.

Hij is trouwens slecht geinformeerd als het gaat om de wereld.
pi_109696092
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:07 schreef pberends het volgende:

Als hij niets met de spaanse huizenbubbel te maken heeft waarom zou hij dan wel kwalificaties genoeg hebben om een wetenschappelijk onderbouwde mening over de nederlandse woningmarkt te vormen?

En als hij het over goedkoop geld uitlenen heeft zou hij eerst het over de macro economie moeten hebben zoals een noodfonds dat onder de marktrente leningen uitzet naar banken toe, dat is wel weer heel normaal :') . Als landen en grote financiele instellingen al de voorbeelden geven hoe je met leningen moet omgaan, dan kunnen we toch niet met een vingertje gaan wijzen naar de burgers dat ze dat niet moeten doen. _O-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:23:45 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109696118
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:46 schreef Basp1 het volgende:
Wie zegt dat die Spaanse econoom verantwoordelijk is voor die huizenbubble?
The End Times are wild
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:26:05 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109696175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als hij niets met de spaanse huizenbubbel te maken heeft waarom zou hij dan wel kwalificaties genoeg hebben om een wetenschappelijk onderbouwde mening over de nederlandse woningmarkt te vormen?

En als hij het over goedkoop geld uitlenen heeft zou hij eerst het over de macro economie moeten hebben zoals een noodfonds dat onder de marktrente leningen uitzet naar banken toe, dat is wel weer heel normaal :') . Als landen en grote financiele instellingen al de voorbeelden geven hoe je met leningen moet omgaan, dan kunnen we toch niet met een vingertje gaan wijzen naar de burgers dat ze dat niet moeten doen. _O-
Je argumenten zijn telkens niet relevant. Je betwijfelt de deskundigheid van deze econoom op niet ter zake doende factoren. Hij komt uit een land met een huizenbubble, het noodfonds is ook slecht. Dat heeft er toch niks mee te maken? Weet jij wat de mening van deze econoom over het noodfonds is?

Dat de burgers gebruik maken van de HRA is logisch. De vraag is of ze deze mogelijkheid in deze mate moeten hebben.
The End Times are wild
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:31:41 #213
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109696330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zegt dat die Spaanse econoom verantwoordelijk is voor die huizenbubble?
Het waren vooral Engelse en Ierse projektontwikkelaars
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109696384
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:26 schreef LXIV het volgende:

Dat de burgers gebruik maken van de HRA is logisch. De vraag is of ze deze mogelijkheid in deze mate moeten hebben.
Hetzelfde kun je je dan afvragen over investeerders en bedrijven. Kap de HRA af, en de geldstromen lopen simpelweg over deze kanalen. Kijk, dat zou een interessante constatering van een econoom (zeker een die schermt met 'de wereld') zijn, die wat verder gaat dan een opinie nog eens te herkauwen. Ik krijg er een dr. prof. dr. ing. Ackermans gevoel bij.

Misschien moeten we wel Sharia-bankieren gaan invoeren trouwens ;)
pi_109696405
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:31 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het waren vooral Engelse en Ierse projektontwikkelaars
Owjee, huizen bouwen, misdadig? Sinds wanneer creeren bouwers een bubble, if any?
Bouwen ze niet, is het niet goed. Bouwen ze wel, is het niet goed. Ingewikkeld hoor.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:35:39 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109696450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hetzelfde kun je je dan afvragen over investeerders en bedrijven. Kap de HRA af, en de geldstromen lopen simpelweg over deze kanalen. Kijk, dat zou een interessante constatering van een econoom (zeker een die schermt met 'de wereld') zijn, die wat verder gaat dan een opinie nog eens te herkauwen. Ik krijg er een dr. prof. dr. ing. Ackermans gevoel bij.

Misschien moeten we wel Sharia-bankieren gaan invoeren trouwens ;)
Financiering voor investeringen in bedrijven leveren uiteindelijk echt geld op. Er wordt waarde gecreeerd. De HRA maakt huizenprijzen wel hoger, maar hier komt nauwelijks werkelijke waarde uit voort.

Verder zegt deze man niks nieuws, dat klopt. Hij dikt het alleen wat extra aan.

Maar het maakt verder ook allemaal niet uit. De grond wordt toch wel stukje bij beetje onder de HRA weggehaald. Ik weet zeker dat HRA in zijn huidige vorm over 10 jaar niet meer bestaat. En ik weet ook dat de regeling afgezwakt wordt ipv uitgebreid. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. De vraag is in welke mate het gebeurt.
The End Times are wild
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:36:32 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109696483
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Owjee, huizen bouwen, misdadig? Sinds wanneer creeren bouwers een bubble, if any?
Bouwen ze niet, is het niet goed. Bouwen ze wel, is het niet goed. Ingewikkeld hoor.
nee geeft niet hoor.

Alle nederlandse kopers hebben dan nog recht op de leensubsidie
pi_109696740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Financiering voor investeringen in bedrijven leveren uiteindelijk echt geld op. Er wordt waarde gecreeerd. De HRA maakt huizenprijzen wel hoger, maar hier komt nauwelijks werkelijke waarde uit voort.
en de vergaande mate van huurscherming en -inkokering maakt 'm weer lager.
Anders zou 'de wereld' ook niet verbaast staan dat huizenprijzen in NL een stuk lager liggen dan in vergelijkbaar stedelijk gebied in andere 1e wereld landen.

quote:
Maar het maakt verder ook allemaal niet uit. De grond wordt toch wel stukje bij beetje onder de HRA weggehaald. Ik weet zeker dat HRA in zijn huidige vorm over 10 jaar niet meer bestaat. En ik weet ook dat de regeling afgezwakt wordt ipv uitgebreid. Daar is iedereen het denk ik wel over eens. De vraag is in welke mate het gebeurt.
Dat zal best, de vraag is eerder wat er gebeurt met huurbeleid en RO beleid.
Met name het eerste punt jaagt in andere stedelijke gebieden (zonder HRA en hogere rente) de prijzen de lucht in. Daar is wonen het domein van investeerders. Geen of zeer beperkte huurbescherming en geen regels over de hoogte.
Die investeerders die overigens in alle jurisdicties wel rente aftrek krijgen + een veelvoud aan andere faciliteiten.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:33 #219
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109696870
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Die investeerders die overigens in alle jurisdicties wel rente aftrek krijgen + een veelvoud aan andere faciliteiten.
Alle bedrijven hebben aftrek van kosten en rente, anders betalen ze winstbelasting over de omzet
pi_109696896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Alle bedrijven hebben aftrek van kosten en rente, anders betalen ze winstbelasting over de omzet
Lijkt me redelijk, jij en ik betalen toch ook inkomstenbelasting over onze omzet? ;)

Maar je mist het punt he, je krijgt uitruil tussen eigenaren, waar wonen bepaald niet goedkoper of prettiger van wordt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:57:39 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109697171
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Lijkt me redelijk, jij en ik betalen toch ook inkomstenbelasting over onze omzet? ;)
Nee, je betaalt inkomstenbelasting over de winst. Vandaar het bestaan van aftrekposten.
pi_109731102
wat vinden jullie ervan dat ze HRA alleen voor nieuwe gevallen gaan afschaffen?
(zoals er 'gelekt' is)

en nadat we alle 'net goed' en 'gaaf' opmerkingen gehad hebben van degene die HaRakiri Aftrek hebben, wat denken jullie dat het effect hiervan gaat wezen op de middellange termijn (wat is dat eigenlijk middellang het enige wat ik kan bedenken is 173,5m / 2 = 86,75cm? laat dat dan ook toevallig net de plaats zijn waar men ritueel HRA ontvangt)

[ Bericht 2% gewijzigd door Artimunor op 31-03-2012 15:17:47 ]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:15:35 #223
323876 michaelmoore
pi_109731213
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:12 schreef Artimunor het volgende:
wat vinden jullie ervan dat ze HRA alleen voor nieuwe gevallen gaan afschaffen?
(zoals er 'gelekt' is)

en nadat we alle 'net goed' en 'gaaf' opmerkingen gehad hebben van degene die HaRakiri Aftrek hebben, wat denken jullie dat het effect hiervan gaat wezen op de middellange termijn (wat is dat eigenlijk middellang het enige wat ik kan bedenken is 173,5m / 2 = 86,75cm? laat dat dan ook toevallig net de plaats zijn waar met ritueel HRA ontvangt)
Dat gebeurt niet, dan kelderen de prijzen helemaal

Ze moeten gewoon de bijtelling opvijzelen van 0,55% naar 1 % van de WOZ
pi_109731266
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet, dan kelderen de prijzen helemaal

Ze moeten gewoon de bijtelling opvijzelen van 0,55% naar 1 % van de WOZ
en dan die WOZ kunstmatig hooghouden?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:17:47 #225
323876 michaelmoore
pi_109731286
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:17 schreef Artimunor het volgende:

[..]

en dan die WOZ kunstmatig hooghouden?
de WOZ gewoon op de juiste waarde houden
pi_109731440
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de WOZ gewoon op de juiste waarde houden
sinds wanneer willen 'onafhankelijke' taxateurs de taxatie juist laten zijn dan?
satureert die niet altijd wat richting de belanghebbende partij waar ze zelf belang bij hebben?
pi_109731938
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:23 schreef Artimunor het volgende:

[..]

sinds wanneer willen 'onafhankelijke' taxateurs de taxatie juist laten zijn dan?
satureert die niet altijd wat richting de belanghebbende partij waar ze zelf belang bij hebben?
Ik las voor 'taxateurs' even 'users'. Tijd voor koffie :)
pi_109732893
voor basp1, voorbeeldje gevalletje HRA schrappen, maar dan doen het we toch via een verhuurconstructie:

veronderstellingen:

woning 250,000
eigen vermogen vernnootschap: 18.000
lening bevriende partij 232,000
--
Jaarlijkse 'kosten' en 'opbrengsten'

huur: 7,500
rente: 16,240 -/- (dure jongens die bevriende partijen, gelukkig heb jij mogelijk aan zijn vastgoed BV ook in prive uitgeleend tegen zo'n vrij hoog tarief, of via een 'drie-hoekje' :P )
onderhoud: 4,000 -/- (verricht door partner, of kind, die heffingskorting niet volmaakt ;) )
afschrijving: 6,666 -/- (grondwaarde 50,000 mag niet op afgeschreven worden, rest in 30 jaar)

dus fiscaal verlies 19,406, te verrekenen met je overige inkomen.

Zo gebeurt dat in landen waar geen HRA is. Vaak bezitten mensen een investeringspand wat ze verhuren, en huren ze zelf iets waar ze zelf in wonen. Gevolg: iedereen rente, onderhoud en afschrijving aftrek :) Wat ook voorkomt is dat jij mijn pand huurt, en ik het jouwe :) Bijkomend voordeel van de over en weer constructie: je kan de respectievelijke huren zo laag mogelijk zetten voor maximalisatie van het fiscale voordeel. Uiteindelijk betalen we per saldo toch niets aan elkaar ;)

Met de huidige fiscale wetgeving (box 1-2-3) zou je in NL het via een rechtspersoon moeten doen, en dan 20,000 belasting inkomen in de rechtspersoon meemixen. Wellicht is er ook iets te fixen met cv's en/of corporatieve verenigingen (de rechtsvorm dus). Dat is het gevolg van het feit dat beleggingen in de inkomstenbelasting in een andere box belast worden dan het overige inkomen, dus als je het rechtstreeks in de inkomstenbelasting wil doen moet je het transformeren naar box 1 inkomen - winst uit onderneming.

Als je echt wil weten waar NL uniek in is, is het in die boxen dogmatiek, daar zijn we echt de enige ter wereld in (anders dan HRA, direct of indirect, want overal ter wereld worden woningen fiscaal gefaciliteerd gefinancierd, hoe je het ook noemt ;) )
Daar zit trouwens ook het echte probleem: namelijk dat je progressief belasting terugkrijgt op hypotheekrenteaftrek, en nominaal 1,2% belast wordt voor spaargeld (of 0% voor kwalificerende spaarpolissen). Kieper de boxen eruit, en de hypotheekschuld wordt per direct voor een aanmerkelijk deel afgelost.

Schaf maar af. Dan gaat iedereen met rente, onderhoud én afschrijving-aftrek huren.
And Bob's your uncle again ^O^

Ow, tevens ook voor alle economen die op de 'schaf de HRA' bandwagon zitten. Neus uit de modellen, en even kijken naar de gangbare internationale praktijk.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:34:05 #229
323876 michaelmoore
pi_109734560
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 15:23 schreef Artimunor het volgende:

[..]

nou de gemeentetaxatie dan
pi_109747924
de overheid begint er zelfs zo nu en dan zinvolle logische goed burgervader dingen uit te flappen -O- zo is de lol van de crisis wel snel voorbij zeg, had van mij nog wel even mogen duren ;(
pi_109752330
The Economist schrijf dat de Nederlandse huizenprijzen nog altijd ca. 30% te hoog zijn.
pi_109754412
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 02:05 schreef Kaas- het volgende:
The Economist schrijf dat de Nederlandse huizenprijzen nog altijd ca. 30% te hoog zijn.
The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is. Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant. En als de huurmarkt geliberaliseerd wordt, mag je voor de eerste kolom een negatief teken zetten. What else is new?

Owja, huizenprijzen in China zijn 19% ondergewaardeerd. Nuff said ;(
pi_109754487
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 07:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is. Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant. En als de huurmarkt geliberaliseerd wordt, mag je voor de eerste kolom een negatief teken zetten. What else is new?

Owja, huizenprijzen in China zijn 19% ondergewaardeerd. Nuff said ;(
china? nee hoor daar is ook overgewaardeerd.
pi_109754528
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 08:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

china? nee hoor daar is ook overgewaardeerd.
In vergelijking met China worden hier de huizen voor niks weggegeven. Behalve volgens bovenstaand tabelletje, dan. Allemaal emigreren naar China dus ;)
  zondag 1 april 2012 @ 09:28:03 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109754968
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 07:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
The economist baseert dat nog altijd op een historisch gemiddelde van persoonlijk inkomen zonder te bedenken dat de laatste drie decennia het gezinsinkomen veel harder gegroeid is.
Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als meer inkomen leidt tot sneller aflossen! I.p.v. 125% leningen aflossingsvrij van 9 keer het jaarsalaris had dat bijvoorbeeld ook 70% schuld kunnen zijn die in 15 jaar wordt afgelost. Hetzelfde oude huis, een veel gezondere situatie.

quote:
Verder zijn rentestanden enzo ook heel irrelevant.
Ook hier: lage rente had kunnen leiden tot sneller aflossen. Of groter wonen. I.p.v. prijsbubbels blazen.
pi_109755170
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als meer inkomen leidt tot sneller aflossen! I.p.v. 125% leningen aflossingsvrij van 9 keer het jaarsalaris had dat bijvoorbeeld ook 70% schuld kunnen zijn die in 15 jaar wordt afgelost. Hetzelfde oude huis, een veel gezondere situatie.

[..]

Ook hier: lage rente had kunnen leiden tot sneller aflossen. Of groter wonen. I.p.v. prijsbubbels blazen.
Hey, ik stel niks. The economist stelt dat verband, maar pakt vervolgens de verkeerde variabele.

Maar goed, daar hebben we de karikatuur weer van 125%/9 keer het jaarsalaris en niet aflossen of sparen. ;(
  zondag 1 april 2012 @ 09:50:18 #237
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109755212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je argumenten zijn telkens niet relevant. Je betwijfelt de deskundigheid van deze econoom op niet ter zake doende factoren.
Moa, ik vind het feit dat zo'n geweldige econoom weet te beweren dat ze *nergens* ter wereld behalve in nederland constructies als bankspaarhypotheken hebben vrij veel zeggen over zijn deskundigheid.
Onze oosterburen kennen ook gewoon bankspaarhypotheken. Vrijwel dezelfde constructie als in nederland, alleen met een stuk minder fiscale voordelen. Het is dan ook veel minder de norm dan hier, maar ze bestaan wel.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zondag 1 april 2012 @ 09:52:23 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109755231
quote:

[..]

Waarom zouden huizen duurder moeten worden als het inkomen stijgt? Het zou veel beter zijn als

:')
Lekker in je fantasiewereldje aan het rondhobbelen? :D
Als als, het zou veel beter zijn als... er zou zoveel beter zijn als, echter de praktijk wijst nou eenmaal uit dat wanneer mensen gemiddeld meer geld te besteden hebben, de prijzen van de dingen waaraan ze dat kunnen besteden omhoog gaan.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zondag 1 april 2012 @ 09:55:57 #239
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109755280
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:52 schreef Whuzz het volgende:
Als als, het zou veel beter zijn als... er zou zoveel beter zijn als, echter de praktijk wijst nou eenmaal uit dat wanneer mensen gemiddeld meer geld te besteden hebben, de prijzen van de dingen waaraan ze dat kunnen besteden omhoog gaan.
En dat noemen we inflatie. Alleen (kunstmatige) schaarste zorgt voor veel snellere prijsstijgingen. Eigenlijk pure armoe dat een rijk land zo'n tekort heeft aan woonruimte dat prijzen exploderen.
pi_109755354
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat noemen we inflatie. Alleen (kunstmatige) schaarste zorgt voor veel snellere prijsstijgingen. Eigenlijk pure armoe dat een rijk land zo'n tekort heeft aan woonruimte dat prijzen exploderen.
Rugzak inpakken, naar welke druk bevolkte welvarende regio ter wereld vliegen, en ga eens wat rondneuzen. Kun je je beeld van exploderen aardig bijstellen.
pi_109755385
quote:

[..]

Om hier nog een keer op terug te komen, ik ga nu iets zeggen wat heel erg tegen de zere schenen aanschopt:

Dus: hard werken, eerst sparen, bescheiden beginnen en langzaam opklimmen, en prioriteiten stellen. Want niemand gaat het _voor_ je doen....

Als dat vloeken is, dan moet dat maar.
pi_109755410
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

:')
Lekker in je fantasiewereldje aan het rondhobbelen? :D

pi_109755426
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 02:05 schreef Kaas- het volgende:
De prijs is wat de markt ervoor geeft en die prijs daalt nauwelijks
pi_109755468
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De prijs is wat de markt ervoor geeft en die prijs daalt nauwelijks
Wat de prijs in Beunos Aires eigenlijk, DAM?

Veilige wijk, goede infrastructuur?

Per m2, koop en huur?
  zondag 1 april 2012 @ 10:12:04 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109755478
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus: hard werken, eerst sparen, bescheiden beginnen en langzaam opklimmen, en prioriteiten stellen.
Zeg dat maar tegen de honderdduizenden mensen die nu "onder water" staan :')
pi_109755550
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de honderdduizenden mensen die nu "onder water" staan :')
Welkom bij de club, in de jaren '50, '60 en '70 stonden ook legio mensen onder water. Die worden nu afgeschilderd als het uitschot der aarde, omdat ze wél iets opgebouwd hebben.
  zondag 1 april 2012 @ 10:17:59 #247
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_109755580
Hoe kan je sparen als er geen huizen beschikbaar zijn of niet te financieren ?

Geen sociale woning want je staat niet lang genoeg ingeschreven of je verdient te veel, dan naar de vrije verhuur ...verdien je te weinig :') dan maar naar de particulier of hopen op een goedwillige corporatie die je net een appartementje binnenlaat :') met een huurprijs die 80% van je inkomen op eet :') Dat is leuk leven zeg :')

En dan sparen? ben je zo 35 jaar verder.

:') NL faalt zo hard op woonbeleid :')

Als jij iets wilt huren moet je het gewoon kunnen huren, kan je het niet betalen moet het zo zijn dat je er uit wordt gezet. Zo simpel is het, verder geen overheidsbemoeienis e.d.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_109755607
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 10:17 schreef mymoodfentje het volgende:
Hoe kan je sparen als er geen huizen beschikbaar zijn of niet te financieren ?

Geen sociale woning want je staat niet lang genoeg ingeschreven of je verdient te veel, dan naar de vrije verhuur ...verdien je te weinig :') dan maar naar de particulier of hopen op een goedwillige corporatie die je net een appartementje binnenlaat :') met een huurprijs die 80% van je inkomen op eet :') Dat is leuk leven zeg :')

En dan sparen? ben je zo 35 jaar verder.

:') NL faalt zo hard op woonbeleid :')

Als jij iets wilt huren moet je het gewoon kunnen huren, kan je het niet betalen moet het zo zijn dat je er uit wordt gezet. Zo simpel is het, verder geen overheidsbemoeienis e.d.
Jij verdient te veel, maar een appartementje heeft een huurrpijs van 80% van dat te hoge inkomen? Pardon?
  zondag 1 april 2012 @ 10:20:27 #249
323876 michaelmoore
pi_109755620
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welkom bij de club, in de jaren '50, '60 en '70 stonden ook legio mensen onder water. Die worden nu afgeschilderd als het uitschot der aarde, omdat ze wél iets opgebouwd hebben.
Nee dat is niet waar, mijn eerste huis kon ik maximaal 90% van de executiewaarde lenen, dus 70% van de taxatiewaarde, alleen met de gemeentegarantie werd het iets meer
Later met de premiewoningen kon je gewoon 100% lenen maar ook geen stuiver meer, de notaris- en Hypkosten moest je wel zelf betalen

En studieschulden bestonden toen niet
  zondag 1 april 2012 @ 10:22:59 #250
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_109755645
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij verdient te veel, maar een appartementje heeft een huurrpijs van 80% van dat te hoge inkomen? Pardon?
Te veel voor een sociale huurwoning. Te weinig voor de vrije verhuur. Nieuwe EU-regels zorgen hiervoor. Middeninkomens vallen massaal binnen een gebied waar dit zal voorkomen. Wordt nog leuk dalijk :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_109755651
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat de prijs in Beunos Aires eigenlijk, DAM?

Veilige wijk, goede infrastructuur?

Per m2, koop en huur?
Verschilt erg waar, zeg maar tussen 1200 dollar en 4000 dollar en hoe duurder je woont hoe beter en veiliger het is over het algemeen. Dan geldt ook voor huur
pi_109755677
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 10:22 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Te veel voor een sociale huurwoning. Te weinig voor de vrije verhuur. Nieuwe EU-regels zorgen hiervoor. Middeninkomens vallen massaal binnen een gebied waar dit zal voorkomen. Wordt nog leuk dalijk :')
Pak hem beet 45000 bruto, of ongeveer 2500 euro netto

Huur iets van 800 euro en je betaalt ongeveer 30% van je inkomen en das gewoon een normale ratio
pi_109757324
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
voor basp1, voorbeeldje gevalletje HRA schrappen, maar dan doen het we toch via een verhuurconstructie:

Schaf maar af. Dan gaat iedereen met rente, onderhoud én afschrijving-aftrek huren.
And Bob's your uncle again ^O^

Ow, tevens ook voor alle economen die op de 'schaf de HRA' bandwagon zitten. Neus uit de modellen, en even kijken naar de gangbare internationale praktijk.
Dank je wel voor de berekening. Nog 1 vraag voor mijn duidelijkheid, dat zogenaamd negatieve vermogen wat je creert kan dan weer van je afgedragen inkomsten belasting afgetrokken worden?

Volgens de berichten was het gisteren weer een drukbezochte huizenkijkdag geweest. Eens afwachten of er daardoor weer wat meer omzet gedraaid gaat worden. En natuurlijk niet te vergeten de hopelijk duidelijkheid die de regering gaat verstekken over de toekomst van de HRA.
pi_109757384
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Verschilt erg waar, zeg maar tussen 1200 dollar en 4000 dollar en hoe duurder je woont hoe beter en veiliger het is over het algemeen. Dan geldt ook voor huur
En de lonen die mensen daar dan verdienen zijn die een beetje in verhouding met die huren?
pi_109757399
gewoon accepteren dat je huis minder waard wordt is gewoon te lastig he, allemaal constructies bedenken en slim denken te zijn. pak gewoon je verlies voor je er helemaal in onderdompelt. my 2 cents.
pi_109757474
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de lonen die mensen daar dan verdienen zijn die een beetje in verhouding met die huren?
Nee
pi_109757510
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
gewoon accepteren dat je huis minder waard wordt is gewoon te lastig he, allemaal constructies bedenken en slim denken te zijn. pak gewoon je verlies voor je er helemaal in onderdompelt. my 2 cents.
Volgens mij worden de huizen nauwelijks minder waard, maar wie weet is dat in jouw wereld wel anders
pi_109757748
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dank je wel voor de berekening. Nog 1 vraag voor mijn duidelijkheid, dat zogenaamd negatieve vermogen wat je creert kan dan weer van je afgedragen inkomsten belasting afgetrokken worden?
Ik zie geen negatief vermogen? Welk bedrag bedoel je?
pi_109757840
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik heb geen hypotheek hoor, maar zo kan ik er wel één creeren, die bovendien overeind als de HRA afgefakkeld wordt. Ik kan daar ook niet de credits voor nemen, dit is hoe het gebeurt in landen waar geen HRA is. Dat in combi met een vrije huurmarkt veroorzaakt dat in vergelijking tot andere vergelijkbare verstedelijkte en welvarende gebieden de 'bubble' in Nederland meer kinderchampagne is.

We horen er vast een econoom over, over een jaar of tien.
pi_109757974
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zie geen negatief vermogen? Welk bedrag bedoel je?
Mijn verontschuldigingen voor de onduidelijkheid, ik bedoel het fiscaal verlies.
  zondag 1 april 2012 @ 12:18:02 #261
323876 michaelmoore
pi_109758192
De SP is voor het massaal bouwen van betaalbare huurwoningen, dat kan de economie weer aanjagen.
De grondkosten van een huurwoning is door de grondspeculatie 3 x zoveel als de bouwkosten

Niet bezuinigen, maar de economie aanjagen, dan zakt de schuld in % van het BNP ook
pi_109758231
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn verontschuldigingen voor de onduidelijkheid, ik bedoel het fiscaal verlies.
In een international gebruikelijk belastingsysteem wel.
'In het buitenland hebben geen HRA' is daarom ook larie. Ze noemen het wat anders. Big deal.

In het huidige Nederlandse boxensysteem - wat echt uniek is in de wereld, en wat de EU eerder om zeep zal hebben dan de HRA, moet je het via een BV doen, en kun je het verlies niet rechtstreeks in de IB verrekenen (tenzij het ook via een cv of coop. vereniging kan, via winst uit onderneming), maar kun je wel in de IB belaste inkomsten meemixen in de BV. Wat lastiger, maar als de keuze is tussen 20k aftrek of niet, gaat dat wel goedkomen :)

Overigens is deze opzet niet helemaal ongebruikelijk in NL. Ik ken 'm al vanaf medio jaren '90.
  zondag 1 april 2012 @ 12:20:41 #263
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109758272
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
De SP is voor het massaal bouwen van betaalbare huurwoningen, dat kan de economie weer aanjagen.
De grondkosten van een huurwoning is door de grondspeculatie 3 x zoveel als de bouwkosten

Niet bezuinigen, maar de economie aanjagen, dan zakt de schuld in % van het BNP ook
Eng, ik ben het niet vaak met de SP eens, maar hier wel. Niet alleen huurwoningen trouwens, ik zie veel liever de machtige woningcorporaties buitenspel gezet worden.
pi_109758309
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

kul

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Eng, ik ben het niet vaak met de SP eens, maar hier wel. Niet alleen huurwoningen trouwens, ik zie veel liever de machtige woningcorporaties buitenspel gezet worden.
Ik lees: ze moeten het voor nagenoeg niks aan mij persoonlijk geven, want ik wil die overwaarde liever zelf toucheren.

Wie gaat trouwens die huurwoningen met verlies bouwen?
pi_109759258
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie gaat trouwens die huurwoningen met verlies bouwen?
De fok! beste stuurlui aan wal BV. ;)
Jij bent volgens mij goed in cijfertjes dan mag jij de beheer bv voor die stuurlui wel opzetten en hiermee veel overheidsgeld verbrassen want dat mogen de WBV's niet meer doen van diezelfde stuurlui. :D
  zondag 1 april 2012 @ 13:00:12 #266
323876 michaelmoore
pi_109759533
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is ook het plan om de marktwerking van de huursector en de NS terug te draaien, door de corporaties te bundelen
  zondag 1 april 2012 @ 13:17:54 #267
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_109760172
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Pak hem beet 45000 bruto, of ongeveer 2500 euro netto

Huur iets van 800 euro en je betaalt ongeveer 30% van je inkomen en das gewoon een normale ratio
2200 netto hier en huurprijzen die beginnen bij 800 euro. Daarbovenop nog de servicekosten, gwl en soms nog een verplichte huur van een parkeerplaats. Je gaat snel richting de 1000 euro aan woonkosten. Bijna 50% van je nettoinkomen, zie dan nog maar eens wat te sparen. Bedenk ook dat er steeds meer mensen zijn die 200-300/maand aan de DUO moeten overmaken.

Dit terwijl aan de ene kant mensen een eensgezinwoning voor 300 euro/maand huren na huursubsidie en aan de andere wonen mijn ouders bijvoorbeeld in een twee-onder-een-kap in utrecht voor net zoveel als wat ik kwijt ga zijn voor een appartementje.
pi_109762270
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:17 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

2200 netto hier en huurprijzen die beginnen bij 800 euro. Daarbovenop nog de servicekosten, gwl en soms nog een verplichte huur van een parkeerplaats. Je gaat snel richting de 1000 euro aan woonkosten. Bijna 50% van je nettoinkomen, zie dan nog maar eens wat te sparen. Bedenk ook dat er steeds meer mensen zijn die 200-300/maand aan de DUO moeten overmaken.

Dit terwijl aan de ene kant mensen een eensgezinwoning voor 300 euro/maand huren na huursubsidie en aan de andere wonen mijn ouders bijvoorbeeld in een twee-onder-een-kap in utrecht voor net zoveel als wat ik kwijt ga zijn voor een appartementje.
Weet je meteen waarom je moet kopen en niet huren

En waarom je werkt en niet alles moet opmaken
pi_109762328
Huizen die in de sociale woningbouw zitten moeten in de vrije markt gepleurd worden en er moet alleen huursubsidie worden gegeven aan mensen die het nodig hebben
pi_109762348
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weet je meteen waarom je moet kopen en niet huren

En waarom je werkt en niet alles moet opmaken
het zijn gewoon absurde bedragen voor een paar muurtjes. gewoon met zijn allen op een camping gaan wonen, huisje neerzetten en als de tijd weer beter is lekker gaan kopen ofzo.
pi_109762412
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het zijn gewoon absurde bedragen voor een paar muurtjes. gewoon met zijn allen op een camping gaan wonen, huisje neerzetten en als de tijd weer beter is lekker gaan kopen ofzo.
Doe je best
pi_109762455
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Doe je best
hoef je niet je best voor te doen. gewoon een paar jaartjes wachten tot de markt wat genormaliseerd is. nu gaat het te rap omlaag de komende paar jaar, slecht moment om in te stappen.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 14:24:58 #273
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109762726
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

hoef je niet je best voor te doen. gewoon een paar jaartjes wachten tot de markt wat genormaliseerd is. nu gaat het te rap omlaag de komende paar jaar, slecht moment om in te stappen.
Hopen dan maar dat je ook echt op het laagste punt in stapt. Stel je voor dat je instapt en je huis wordt minder waard, dan heb je hier grote verhalen lopen op te hangen en dan stap je nog op 't verkeerde moment in. Voor mensen die speculeren moet dat toch een nachtmerrie zijn. Voor mensen die gewoon willen wonen en het kunnen betalen is er niks aan de hand.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109763319
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hopen dan maar dat je ook echt op het laagste punt in stapt. Stel je voor dat je instapt en je huis wordt minder waard, dan heb je hier grote verhalen lopen op te hangen en dan stap je nog op 't verkeerde moment in. Voor mensen die speculeren moet dat toch een nachtmerrie zijn. Voor mensen die gewoon willen wonen en het kunnen betalen is er niks aan de hand.
je maakt er een mooi verhaal van. het laagste punt is niet zo boeiend, instappen op een moment (nu) terwijl je weet dat het de komende jaren omlaag gaat is meestal niet de meest handige keuze.
pi_109763574
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Woon je al je in houten huis op de camping?
pi_109763613
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Woon je al je in houten huis op de camping?
nee. ik heb het geluk een nog ietwat betaalbare huurwoning te hebben.
pi_109763893
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee. ik heb het geluk een nog ietwat betaalbare huurwoning te hebben.
Scheefhuur?
pi_109763968
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheefhuur?
ik vind dat scheefhuren niet bestaat. omdat nu de koopprijzen opeens gaan zakken ipv stijgen bestaat het begrip opeens. beetje zelfkritisch zijn is niets mis mee diego.
pi_109764072
Zou ik ook vinden als ik een parasiet was van de samenleving
pi_109764129
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou ik ook vinden als ik een parasiet was van de samenleving
in welk opzicht? ik ontvang geen huursubsidie, betaal een degelijke huur, maak geen gebruik van belastingaftrek voor een hypotheek. omdat jij opeens je waarde ziet verminderen ben ik opeens een parasiet? rustig aan knaap.
pi_109764240
Niet doen :) Geen van beide.
pi_109764283
Lijkt me meer interessant hoe je aan zo'n huurwoning komt, zie ook de vraag/opmerking van iemand een pagina geleden

En wat moet verstaan worden onder 'betaalbare' huur? Voor het referentiekader.
pi_109764415
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Lijkt me meer interessant hoe je aan zo'n huurwoning komt, zie ook de vraag/opmerking van iemand een pagina geleden
toen ik begon met werken zat ik gewoon in loondienst. ik heb toen nooit willen kopen omdat ik de prijzen al absurd vond. tussentijds moeten verhuizen ivm vernieuwingsgebied. was toen al zzp-er en zowel de woningbouw als de gemeente vonden dat in de huidige tijden en binnen de context van verplicht vertrek ze het niet konden maken om me uit te sluiten.

als referentiekader: 550 ongeveer voor een portiek zonder lift, zonder cv.
pi_109764582
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in welk opzicht? ik ontvang geen huursubsidie, betaal een degelijke huur, maak geen gebruik van belastingaftrek voor een hypotheek. omdat jij opeens je waarde ziet verminderen ben ik opeens een parasiet? rustig aan knaap.
pa·ra·siet de; -en 1 m dier dat, plant die op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt 2 m,v iem die op anderen teert

In dit geval het 2e iemand die teert op de centen van iemand anders
pi_109764619
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

pa·ra·siet de; -en 1 m dier dat, plant die op of in een ander organisme leeft en daaruit voedsel trekt 2 m,v iem die op anderen teert

In dit geval het 2e iemand die teert op de centen van iemand anders
dat doe ik niet. de woningbouw kost de samenleving niets voor mensen zonder huursubsidie. mensen die daarentegen hra hebben wel.
pi_109764695
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat doe ik niet. de woningbouw kost de samenleving niets voor mensen zonder huursubsidie. mensen die daarentegen hra hebben wel.
Denk dat je niet helemaal begrijpt hoe jou woning gefinancierd wordt/werd
pi_109764713
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk dat je niet helemaal begrijpt hoe jou woning gefinancierd wordt/werd
geef me maar cijfers. en pak tegelijk even de cijfers van de hra mee.

dank u.
pi_109764721
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, op grond met korting, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet. Als je het hebt over private verhuurders, dan is het wat anders. Maar daar liggen de huren ook wel wat anders.

Mensen met HRA betalen eerst belasting, en krijgen dan een stuk terug. Wat is de kost dan?

Zo eenduidig lijkt me dat niet allemaal.
pi_109764809
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet

Mensen met HRA betalen eerst belasting, en krijgen dan een stuk terug.

volgens mij wel. de meeste woningbouwcoorporaties zijn gewoon zelfstandig atm. en waarom is dit opeens een issue? enkel omdat de koopmarkt helemaal verneukt is. en daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij je overheid, zowel centraal als decentraal, je gemeente welke de grondprijzen tot grote hoogte hebben opgejaagd.
pi_109764822
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

geef me maar cijfers. en pak tegelijk even de cijfers van de hra mee.

dank u.
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, die woningen zijn wel met subsidie gesticht, op grond met korting, en corporaties hebben lang geen belasting betaald, en doen dat de facto nog steeds niet. Als je het hebt over private verhuurders, dan is het wat anders. Maar daar liggen de huren ook wel wat anders.

Mensen met HRA betalen eerst belasting, en krijgen dan een stuk terug. Wat is de kost dan?

pi_109764872
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

volgens mij wel. de meeste woningbouwcoorporaties zijn gewoon zelfstandig atm. en waarom is dit opeens een issue? enkel omdat de koopmarkt helemaal verneukt is. en daarvoor moet je niet bij mij zijn maar bij je overheid, zowel centraal als decentraal, je gemeente welke de grondprijzen tot grote hoogte hebben opgejaagd.
Denk eerder dat je 7 á 10 jaar moet wachten op een sociale woning omdat een stel parasieten niet door willen stromen
pi_109764877
Oh, en voor de volledigheid, ondergetekende heeft een veelvoud aan overdrachts- en omzetbelasting op woningen betaald t.o.v. de HRA die hij genoten heeft.
pi_109764903
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

[..]

cijfers had ik het over. toon maar aan dat het klopt wat je zegt en hoeveel ik dan precies kost. en hoeveel jij dan precies kost.

ik betaal gewoon voor het grootste deel van mijn inkomen zo'n 50% inkomensbelasting. geen dure hypotheek die ik af kan trekken. neem je dat ook even mee? ik denk dat ik minder 'profiteer' van de samenleving dan jij met je hra. en kom niet met het argument aan dan hra geen kosten zijn, het zijn gederfde opbrengsten en moet je gewoon meenemen.
pi_109764918
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk eerder dat je 7 á 10 jaar moet wachten op een sociale woning omdat een stel parasieten niet door willen stromen
Daar geldt hetzelfde voor als HRA/vermeende koopprofiteurs: iedereen kiest het voordeligste pad. Da's normaal.
pi_109764928
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Oh, en voor de volledigheid, ondergetekende heeft een veelvoud aan overdrachts- en omzetbelasting op woningen betaald t.o.v. de HRA die hij genoten heeft.
misschien kun je diego even zeggen dat ongefundeerde niet onderbouwde punten met scheldwoorden combineren niet gewenst is. dank u :*
pi_109764956
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

cijfers had ik het over. toon maar aan dat het klopt wat je zegt en hoeveel ik dan precies kost. en hoeveel jij dan precies kost.

ik betaal gewoon voor het grootste deel van mijn inkomen zo'n 50% inkomensbelasting. geen dure hypotheek die ik af kan trekken. neem je dat ook even mee? ik denk dat ik minder 'profiteer' van de samenleving dan jij met je hra. en kom niet met het argument aan dan hra geen kosten zijn, het zijn gederfde opbrengsten en moet je gewoon meenemen.
Dus jij verdient > 100k en zit in een huurwoning van 550 per maand van de woningbouwcorporatie?
pi_109764966
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar geldt hetzelfde voor als HRA/vermeende koopprofiteurs: iedereen kiest het voordeligste pad. Da's normaal.
Maar niet normaal dat de staat dat in stand houdt, gewoon 5% plus inflatie de huren omhoog en als er niet genoeg doorstroming komt naar 7%.

Tot een max van 8% van de WOZ waarde
pi_109764975
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
minder vaak verhuizen dan? ben het met je eens dat het hele grond / woningsysteem in nld verrot is. alleen ligt het probleem vooral bij de gronduitgifte en de transparantie van de markt en de drempels die zijn opgeworpen, niet bij 'scheefhuurders'.
pi_109764976
quote:

[..]

misschien kun je diego even zeggen dat ongefundeerde niet onderbouwde punten met scheldwoorden combineren niet gewenst is. dank u :*
Ik heb zojuist jullie beiden aangesproken, graag gedaan.
pi_109764997
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 15:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dus jij verdient > 100k en zit in een huurwoning van 550 per maand van de woningbouwcorporatie?
als ik een goed jaar heb wel.
pi_109765001
quote:

[..]

Ik heb nergens gescholden en nergens mijn meningen niet onderbouwt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')