abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109572011

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

pi_109572082
Het aanbod van huurhuizen stijgt.
pi_109572161
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
In welke prijsklasse, en voor hoe lang en officieel?
pi_109572571
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In welke prijsklasse, en voor hoe lang en officieel?
Prijsklasse 660 Euro en hoger, hoe lang en officieel is afhankelijk van de bank en gemeente.
pi_109572716
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...

Krimpt de bevolking, neemt het aantal echtscheidingen dramatisch af, neemt het aantal huwelijken explosief toe, slapen er meer mensen onder een brug of wat?

Heb je een bron waarmee je je bewering kunt staven?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_109573333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hmmm... de woningverkopen dalen en het aanbod huurwoningen stijgt...

Krimpt de bevolking, neemt het aantal echtscheidingen dramatisch af, neemt het aantal huwelijken explosief toe, slapen er meer mensen onder een brug of wat?

Heb je een bron waarmee je je bewering kunt staven?
Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.
pi_109573871
kap eens allemaal met die persoonlijke sneren
pi_109573967
Topic opgeruimd. Hier zijn we al een keer geweest, en daar gaan we niet terug.
pi_109574112
/edit/ stuur een PM of zet het in feedback van AEX

[ Bericht 18% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-03-2012 17:38:47 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109574137
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het aanbod van langdurig te koop staande woningen neemt toe en met wat handige constructies komen die op de huurmarkt.
Zonder bron dus te scharen onder het kopje onzin
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109574207
Verkopen lukt niet dan verzin je wat anders, dan maar verhuren.
pi_109574321
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
pi_109574495
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar zitten in Nederland wel wat haken en ogen aan, zoals huurcommissies en huurbescherming, etc.
Hoe omzeilt men dat dan?
De mogelijkheden worden ruimer, zo gaat dat dan.
pi_109574532
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?
pi_109574577
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
En waar gaat de verhuurder wonen?

Onder de al eerder aangehaalde brug?
pi_109574591
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Welke mogelijkheden, probeer eens voor de verandering duidelijk te zijn
pi_109574648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe gaat dat dan precies, want volgens mij zijn de mogelijkheden niet veranderd?
Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.
pi_109574667
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Banken bijvoorbeeld doen niet zo moeilijk wanneer je het onderpand gaat verhuren.
Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over, in combi met niet betalen.
Deze dus Huurder betaalt niet #6: Het einde in zicht?
pi_109574741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik maak me ook niet zo'n zorgen over banken, maar eerder om de huurder. Hoe krijg je 'm er weer uit? Volgens mij loopt er nog wel een aardig topic in WGR over.
Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.
pi_109574805
Je moet toch wat wanneer niemand je huis wil kopen.
pi_109574947
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je moet toch wat wanneer niemand je huis wil kopen.
Ja, erin blijven wonen en de tijd uitzitten. Wat DAM zegt dus.

En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
pi_109575006
Welke huizen staan er nu te koop voor 660 euro?

Fok regel 1: Je moet het onderbouwen dus met links en dergelijke

Sterkte
pi_109575018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En dat doet dus ook nagenoeg iedereen, vandaar dat het aantal woningen wat te koop staat.
Je kan ook onder de brug gaan wonen
pi_109575020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Sterkte
Te huur bedoel je denk ik?
pi_109575029
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En toen kwam er een echtscheiding.
pi_109575036
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok in deze tijd van ik verhuur mijn huis aan een willekeurig iemand dan is de kans op problemen groot.
Hoe doe je dat?

Geef eens een stappenplan
pi_109575054
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met zijn 2en onder een andere brug en het huis verhuren?
pi_109575072
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Blijft er eentje in wonen :)
Hoef je maar halve huur te vangen / betalen.
pi_109575074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Sterkte
Te huur bedoel je?
pi_109575087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Te huur bedoel je denk ik?
Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.

Laat maar zien
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:06:07 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109575095
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe omzeilt men dat dan?
Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
censuur :O
pi_109575148
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, jij beweert dat ze te huur staan vanaf 660 euro p.m.

Laat maar zien
Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.
http://www.funda.nl/huur/amsterdam/600-800/

(waarvan 1 garage zie ik nu :D )
pi_109575184
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.

Die link heeft het fout want Piet Piraat zegt het en dan is het waar
pi_109575215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik help wel even, welgeteld negen stuks in A'dam tussen 600 en 800 euro.
http://www.funda.nl/huur/amsterdam/600-800/

(waarvan 1 garage zie ik nu :D )
Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?
pi_109575236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Via de Leegstandswet?
Voordeel voor de huiseigenaar ten koste van de rechten van de huurder. M'n buren bijvoorbeeld huren tijdellijk via deze wet.
Leuk, vooral als je wat wil opbouwen
pi_109575238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Via de Leegstandswet?
Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?
pi_109575289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ga je nu het werk doen voor Piet omdat hij zichzelf vastlult?
/offtopic Ja, zo ben ik, he. Anders bestaat dit topic alleen nog maar uit kinnesinne en oninteressant gehakketak, en moet ik het op slot gooien. Liever niet. Dus dan geef ik wel een zetje.
pi_109575413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar heb je een vergunning voor nodig. Welke eisen worden aan zo'n vergunning gesteld?
Die worden steeds ruimer.
Hier in de straat al ruim 2 jaar paar nieuwbouwwoningen te koop, niemand kan of wil ze kopen.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk met gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 18:15:44 ]
pi_109575456
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die worden steeds ruimer.
Hier in de straat al ruim 2 jaar paar nieuwbouwwoningen te koop, niemand kan of wil ze kopen.
Ben benieuwd wat er uiteidelijk met gaat gebeuren.
Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'. Bovendien is de leegstandswet volgens mij niet veranderd.

Voor den laatsten maal: exact wat zijn dan die voorwaarden?
pi_109575553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Da's een beetje vaag 'steeds ruimer'

Voor den laatsten maal: exact wat zijn dan die voorwaarden?
Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.
Het wordt lastiger wanneer een huis verhuurd word langer dan een jaar
pi_109575596
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een jaar huren is geen probleem, dat is zonder huurbescherming al lang mogelijk.
Het wordt lastiger wanneer een huis verhuurd word langer dan een jaar
Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.
pi_109575774
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Al verhuur je het voor drie dagen, dan valt het al onder huurbescherming en de hele reutemeteut. Waar komt dat jaar vandaan? Plus dat je het in verhuurde staat natuurlijk nooit (zinnig) kunt verkopen.
Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.
pi_109575895
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt zonder probleem een tijdelijk huurcontract afspreken van een jaar, wanneer het langer als dat is kom je inderdaad in de hele reutemeteut terecht.
Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Is niet gebonden aan termijn, voor zover ik weet.
pi_109576108
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Volgens mij moet je, ook bij een tijdelijk huurcontract, als de huurder niet instemt met opzegging, ook naar de rechter, en die zal dan de belangen van huurder en verhuurder wegen: onzekere uitkomst.

http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html

Is niet gebonden aan termijn, voor zover ik weet.
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.
pi_109576243
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een tijdelijk contract is tegenwoordig erg in de mode.
Comazuipen ook.

Dat iets in de mode is, wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:44:04 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109576442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.

De voorwaarden die de gemeente stelt aan een Leegstandswet-verhuur zijn mij niet bekend. Ik kan me voorstellen dat het per gemeente anders is.
pi_109576820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Comazuipen ook.

Dat iets in de mode is, wil niet per definitie zeggen dat het goed is.
Ik vertel ook alleen maar iets wat in de mode is.
Alles wordt tijdelijk. :{
pi_109576940
Verhuren is gewoon een vorm van beleggen in onroerend goed. Ranzig dat de overheid dit stimuleert.
pi_109577813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb gezien dat een huurder direct bij het huurcontract-voor-1-jaar ook al de opzegging moet ondertekenen, zodat de huurder precies na 1 jaar ook weer weg moet zijn. Dat lijkt me een werkende manier om de huurbescherming te omzeilen.

De voorwaarden die de gemeente stelt aan een Leegstandswet-verhuur zijn mij niet bekend. Ik kan me voorstellen dat het per gemeente anders is.
Ik betwijfel of dat helemaal waterdicht is, dat kan natuurlijk ook weer herroepen worden. Ik zou dat toch wel 100% zeker willen weten. Ook m.b.t. de gemeente.

Tuurlijk kan het, maar met de Nederlandse wet kleven altijd risico's aan verhuren. Niet erg als het je handel is, maar ik heb toch iets te veel horrorverhalen gehoord.

Maar als iemand een waterdichte methode heeft....
pi_109577956
al die noodgrepen zijn echt te triest voor woorden :') de waan van de dag hebben ze opeens in den haag en in de gemeenten. jammer.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:30:42 #51
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109578282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.

Edit: Tenzij de overeenkomst wordt beëindigd met wederzijds goedvinden nadat de huur is ingegaan.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-03-2012
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_109582533
Moraal van het verhaal: Piet Piraat verzint een verhaal, iedereen toont aan dat hij het uit zijn duim zuigt en Piet blijft zeggen dat hij toch gelijk heeft
pi_109582888
Hey, heb je je huis te koop?
Ja man. Kei cool huis, mooie plek, blah blah
Coolio, wat vraag je?
256.000 euro
Ik bied 245.000 euro
Cool we hebben een deal
Wanneer kan de overdracht gedaan worden?
uhhmmm
What the fuck.....
Weet je ik heb het huis verhuurd voor een jaar op het advies van mijn goede vriend Piet Piraat
Echt joh, wanneer loopt dat contract dan af
over 10 maanden weet je
Echt joh, jij denkt dat ik 10 maanden wil wachten?
Ja, joh mooi huis
Ok, dus over 10 maanden kan ik erin?
uhhhm, weet ik niet ik moet eerst naar de rechter
What the fuck, spoor jij wel helemaal?
Men, Piet Piraat heeft dat allemaal voor mij uitgezocht en hij zegt dat zo kan. Die Piet zegt ook dat hij 80 ha 80 km onder Koln heeft ontwikkeld, ik geloof hem wel niet maar ja, hij kon zo mooi buurten
Flikker lekker op met je huis, er staan 250.000 andere huizen te koop
Kut, weer niet mijn huis verkochyt :')
pi_109583235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Huuropzegging kan alleen per aangetekende post of deurwaardersexploot. Opzegging is dus nietig.

Edit: Tenzij de overeenkomst wordt beëindigd met wederzijds goedvinden nadat de huur is ingegaan.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-03-2012
En als er geen wederzijds goedvinden is?
pi_109583400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hey, heb je je huis te koop?
Ja man. Kei cool huis, mooie plek, blah blah
Coolio, wat vraag je?
256.000 euro
Ik bied 245.000 euro
Cool we hebben een deal
Wanneer kan de overdracht gedaan worden?
uhhmmm
What the fuck.....
Weet je ik heb het huis verhuurd voor een jaar op het advies van mijn goede vriend Piet Piraat
Echt joh, wanneer loopt dat contract dan af
over 10 maanden weet je
Echt joh, jij denkt dat ik 10 maanden wil wachten?
Ja, joh mooi huis
Ok, dus over 10 maanden kan ik erin?
uhhhm, weet ik niet ik moet eerst naar de rechter
What the fuck, spoor jij wel helemaal?
Men, Piet Piraat heeft dat allemaal voor mij uitgezocht en hij zegt dat zo kan. Die Piet zegt ook dat hij 80 ha 80 km onder Koln heeft ontwikkeld, ik geloof hem wel niet maar ja, hij kon zo mooi buurten
Flikker lekker op met je huis, er staan 250.000 andere huizen te koop
Kut, weer niet mijn huis verkochyt :')
Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.

Maar dan nog, als je je huis verhuurd, waar slaap je zelf dan?

1 idee is dat zo iemand slaapt in zijn nieuwe koopwoning. Vraag is dan, is het wel zo verstandig te verkopen als je niet zeker weet dat je je oude huis kwijt kan raken?
In de huidige woningkoopmarkt ben je niet altijd meer zeker van een koper, dat is vervelend.
pi_109583414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En als er geen wederzijds goedvinden is?
Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.
pi_109583551
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kun je ontbinding vragen aan de rechter, en die zal de respectievelijke belangen wegen en op basis daarvan al dan niet onder voorwaarden ontbinden. Een soort juridisch rad van fortuijn dus.
D'66 kiezer rechter uitleggen dat je een betalend gezin op straat gaat zetten omdat jij je huis wil verkopen
pi_109583772
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oftewel, beter verhuur je niet als je van plan bent te verkopen. Lukt het je niet om je huis te verkopen en/of wil je tussentijds nog wat extra geld vangen, kun je je huis verhuren voor wat extra centjes.

Maar dan nog, als je je huis verhuurd, waar slaap je zelf dan?

1 idee is dat zo iemand slaapt in zijn nieuwe koopwoning. Vraag is dan, is het wel zo verstandig te verkopen als je niet zeker weet dat je je oude huis kwijt kan raken?
In de huidige woningkoopmarkt ben je niet altijd meer zeker van een koper, dat is vervelend.
Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.

Piet heeft de vraag niet beantwoord waar je dan moet wonen. Ik weet denk dat hij geen antwoord weet
pi_109583892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn wel opties natuurlijk waar dat opzeggen niet zo'n probleem is, mensen die je (goed) kent of verhuren aan iemand die je goed kent met bijvoorbeeld een eigen bedrijf.

Piet heeft de vraag niet beantwoord waar je dan moet wonen. Ik weet denk dat hij geen antwoord weet
Je kunt natuurlijk altijd nog huren :+
pi_109583950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd nog huren :+
Klinkt logisch, dus voor Piet Piraat zal dat vast het antwoord zijn, das een ster in logisch nadenken
pi_109584209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind hem een held, een genot om met hem in discussie te gaan.
Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.
pi_109591642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die angst is terecht, blijkt uit recente berichtgeving van het AD. Daaruit blijkt dat banken woningeigenaren maar zeer mondjesmaat toestaan dat zij hun woning verhuren.
Check ook de opstalverzekering wanneer de hoofdbewoner niet de eigenaar is.
pi_109595932
Ik ben voor dit jaar al bijna 1000 euro kwijt aan OZB en gemeentelijke belastingen. Kan me wel voorstellen waarom sommigen hier uit hun naad gaan.

Huren of kopen, je wordt toch gewoon genaaid joh...
In beide gevallen is het de sport om zo goedkoop mogelijk te zitten.

Oh ja, en de verwijzingen naar glazenwassers die ik hier welleens voorbij zie komen. Ze zijn slimmer dan je denkt. :o

quote:
Man met IQ van 180 is glazenwasser

Door: redactie
27-3-12 - 18:33

Steve Borlase is een genie met een IQ van 180, maar ondanks zijn vaardigheden met vooral getallen kan de 39-jarige Brit geen goed betaalde baan krijgen.

Hij vertelt: 'Ik viel van een klimrek toen ik vijf was en een paar dagen later veranderde er iets in mij, waardoor ik in staat was om enorme rekensommen uit te werken. Het afgelopen jaar werkte ik als glazenwasser, maar ik zou graag tonen wat ik kan met cijfers.'

Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser. Zijn enorme intelligentie maakt hem slimmer dan gekende wijsneuzen Albert Einstein, Stephen Hawking en Carol Vorderman.

Zo bood Steve zich bjivoorbeeld aan voor de Britse tegenhanger van het televisieprogramma 'Cijfers en Letters', waarin de kandidaten proberen met een aantal getallen een uitkomst te verkrijgen door ze te combineren met elementaire rekenkundige bewerkingen. 'Ik werd niet aangenomen omdat ik geen mooi figuur heb', zei hij.

Bron: ad.nl

[ Bericht 39% gewijzigd door Terrorizer op 28-03-2012 07:59:51 ]
  woensdag 28 maart 2012 @ 07:56:31 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109596112
quote:
Met een IQ van 180 kan hij sommen die in de miljoenen lopen uitrekenen en toch vindt hij alleen een baan als glazenwasser.
Klinkt niet al te intelligent... 3.295.163+9.836.238= ...? Waar gaat dat over?
Verder zijn glazenwassers financieel slim bezig: mini-kartelvorming tot mafia-achtige toestanden, hoge prijzen per minuut, en ze wassen de hele straat met hetzelfde emmertje water :+
pi_109598370
Wederom diverse onzin-posts en slowchat weggehaald.
Een slowchat topic in AEX hebben we hier: [AEX SC³ #3] Economie is (g)een wetenschap. (met de nadruk op 'slow' trouwens).

En ik wil onderstaande nog maar een keer quoten voor +1

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zolang er maar een beetje goeie discussie is, niks mis mee. Alleen jammer dat het relatief vaak verzand in een moddergevecht met stoten onder de gordel, dat vind ik dan weer jammer aan dit topic.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:35:04 #66
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109598854
quote:

Die link heeft het fout want Piet Piraat zegt het en dan is het waar
Dus.... als ik het goed begrijp willen ze EN niet verkopen EN niet verhuren? Maar ze willen wel dubbele HRA voor hun 'onverkoopbare' woning 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:34:27 #67
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109609949
Dom gansje.... als ze eens vaker zouden meelezen in dit forum en nog een ander niet te noemen huizenmarkt zeepbel blogje, dan zouden onze grote leiders geweten hebben dat ze dom en ondoordacht beleid maken. Wat weten zijn niet wat vele duizenden Nederlanders wel weten? nl. dat huizen zwaar overgewaardeerd zijn? De koper stemt met zijn voeten :7

0,1% wanbetalers? Nederlandse ministers zijn kennelijk ook wereldkampioen in het manipuleren van de werkelijkheid, het scheelt slechts een decimaal... Van deze verlichte leiders moeten we het hebben mensen :|W w/

[ Bericht 15% gewijzigd door ComplexConjugate op 28-03-2012 16:02:51 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:46:05 #68
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109610440
Zo.... uitstel van mijn belastingopgave aangevraagd :D
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:49:42 #69
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_109610591
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zo.... uitstel van mijn belastingopgave aangevraagd :D
Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:57:37 #70
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109610916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:49 schreef malleable het volgende:

[..]

Wat is de relatie van jouw uitstel met de huizenmarkt?
Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet door :P

Anti-liberale kipje Beety de Boer (VVD liberaal) heeft weer eens haar zoveelste steekje laten vallen, maar ze heeft altijd wel een grote mond over zogenaamde scheefhuurders...

Hilarisch wicht.... misschien kan ze beter gaan bloemschikken :Y
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:04:47 #71
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611189
Minister Spies geeft weer eens een nieuwe betekenis aan het woord 'excuustruus' _O-

Ik schaam me soms diep voor dit soort vrouwelijke 'toppers', geen wonder dat ze topvrouwen in de zeik nemen -O-
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:12:39 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109611460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zo kan de corporatie niet achterhalen wat mijn inkomen was en gaat de +5% belastingverhoging lekker niet door :P
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!

Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:24:31 #73
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109611915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!

Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
De rest is zo arm dat ze een belastingkorting krijgen i.v.m. de schuldenlast van hun woning. Echt van de zotte dat we tegenwoordig nog zo'n feodaal belastingstelsel accepteren als vrije burgers :7
Wij Nederlanders hebben vaak een grote mond over andere 'achterlijke culturen' maar we kunnen er zelf ook heel wat van :|W
pi_109614825
Gewoon alle huurhuizen in de vrije markt, met een maximum van 5% per jaar verhoging en totale jaarlijkse huurwaarde maximaal 8% van de WOZ
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:11:55 #75
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109618805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon alle huurhuizen in de vrije markt, met een maximum van 5% per jaar verhoging en totale jaarlijkse huurwaarde maximaal 8% van de WOZ
Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen ^O^
pi_109621674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen ^O^
Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:33 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109621751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109623122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:39 #79
323876 michaelmoore
pi_109624448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109624791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Wat is de werkelijke huurwaarde?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:29:14 #81
323876 michaelmoore
pi_109626869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is de werkelijke huurwaarde?
Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
pi_109627173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
pi_109631193
Piet Piraat laat me toch niet los en ik ging maar eens kijken bij een willekeurig gekozen gemeente of daar huizen te huur staan voor 675

En dan kom ik tot 4 van 52

Denk dat Pietje in elk geval goed zijn duim weet te gebruiken

http://www.funda.nl/huur/ede-gld/sorteer-huurprijs-op/
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:30:22 #84
323876 michaelmoore
pi_109631590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
De maximale huurverhoging voor de periode tussen 1 juli 2011 en 1 juli 2012 is 1,3%. Van 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 geldt een maximale huurverhoging van 2,3%. Deze bedragen zijn gelijk aan de jaarlijkse inflatie.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/huurverhoging
pi_109631772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de maximale huurprijsnorm is 1,3% tot 1 juli 2012
Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:17:33 #86
323876 michaelmoore
pi_109634631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
pi_109635094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
Nee, je begrijpt het plan niet
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:13:14 #88
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109641291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergeet dat de ene "subsidie" alleen wordt verstrekt als er ook zelf inkomen wordt gegenereerd en tevens maximaal 30 jaar is? Die andere is oneindig en momenteel voor iedereen die toevallig zo'n huisje huurt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_109642961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het plan niet
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
pi_109644192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
Gewoon om misbruik tegen te gaan door de huurprijs te maximaliseren, minder mag natuurlijk altijd, maar als het een vrije markt was dan zou het wel rond die koers uitkomen, immers is het minder dan is er geen handel in bouwen en verhuren
pi_109644221
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
pi_109644418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.
pi_109644479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
pi_109645644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
En hoe zijn die huurhuizen gefinancieerd? Wat doet de verhuurder fiscaal met de afschrijvingen en onderhoudskosten? Denk je dat dat belastingvoordeel niet ook ergens in je huurprijs zit? Ik denk dat je hypocrisie bedoelt, misschien dat je het herkent

maak jij er vast hypocrises van ;(
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:33 #95
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645862
quote:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
and made it rain upward
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:54 #96
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
and made it rain upward
pi_109645910
quote:

[..]

Gelukkig hoef ik hier niet meer op te reageren :)
pi_109645944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
Ik ook. Huurbescherming er ook af, niemand die nog een huis kan kopen, koop ik een straatje, stop ze in een BV (aftrek in het kwadraat) en dan lekker verhruen.

Ik denk dat het er een stuk beter op zal worden ;(
Ervaring: zie buitenland.
pi_109646019
Ik ook
pi_109646027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.
Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.

In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')