SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
melice haakte een padma:
het herfstige voetenbankje van trovey:
Ynske maakte een rammelhamer!
en kwiwi een (gevoerd) tasje:
veel haakplezier weer mensen, één voor één of in X projecten tegelijk.
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 26-03-2012 13:03:16 ]in de haak.
Ik ook nietquote:Op maandag 26 maart 2012 13:29 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Pfff, wat gaan we hard zeg! Happy new topic![]()
![]()
Ik moet echt sneller leren haken. Ik krijg per topic niet eens een project af.............
Waar heb je dat patroon voor die pannelappen vandaan?quote:Op maandag 26 maart 2012 13:28 schreef Serinde het volgende:
Ik vimd dat voetenbankje zo leuk! Binnenkort marktplaats maar eens afspeuren. Ik mag alleen van mijn salaris van deze maand slechts voor 20 euro freubelspulletjes kopen van mezelf dus ik moet mijn keuzes goed afwegen![]()
De rammelhamer staat op het lijstje voor mijn pasgeboren neefje, hij is netjes geworden Ynske! Hoe is het met je deken?
Kwiwi: leuk tasjeIk heb onlangs een klein granny-tasje gemaakt maar de voering is geweldig mislukt dus heb ik er weer uitgesloopt. Fijn dat het jou wel gelukt is!
Mijn pannenlap met schaapje heb ik begin vorige week eindelijk afgemaakt dus nu en setje:
[ afbeelding ]
Danke, maar die zijn betaald.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:50 schreef trui het volgende:
koningin, als ik me niet vergis waren die ook van Christel Krukkert. >>ff gegoogled en jawel<< zie hier.
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:06 schreef trui het volgende:
eh ja? soms betalen mensen voor een patroon.
Ik gooi er af en toe een kleiner project in en met dubbele draad werken schiet ook lekker op.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:06 schreef trui het volgende:
eh ja? het klinkt misschien vreemd, maar soms betalen mensen gewoon voor een patroon.
Hoeveel wol/katoen heb je ongeveer voor 1 draak nodig? Ik kan het patroon wel willen maken, maar dan wil ik er ook meteen mee aan de slag en niet nog moeten bij bestellenquote:Op maandag 26 maart 2012 15:28 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Ik ben nu bezig met de draak van DC (voor de tweede keer). Ik heb ook al het schaap gemaakt. Heb ook nog heel veel patronen van DC liggen die ik nog moet/wil maken
Ik heb voor de draak catania gebruikt en ik heb zo'n 2,5 à 3 bollen nodig gehad voor het lichaam. Voor de buik heb ik minder dan 1 nodig gehad en van de overige kleuren weinig.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:31 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hoeveel wol/katoen heb je ongeveer voor 1 draak nodig? Ik kan het patroon wel willen maken, maar dan wil ik er ook meteen mee aan de slag en niet nog moeten bij bestellenIk heb al wel wat thuis liggen, maar denk niet dat het genoeg is voor die draak..
jouw draak was ook wel erg mooi en strak gelukt.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik had trouwens ook complimenten voor mijn draak van DC zelf gehad.
Die was ook geweldig mooi! Haast de reden dat ik hem ook wil maken!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb voor de draak catania gebruikt en ik heb zo'n 2,5 à 3 bollen nodig gehad voor het lichaam. Voor de buik heb ik minder dan 1 nodig gehad en van de overige kleuren weinig.
Ik had trouwens ook complimenten voor mijn draak van DC zelf gehad.
Oh dankjewel!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:39 schreef trui het volgende:
[..]
jouw draak was ook wel erg mooi en strak gelukt.(het grote nadeel van die draak is dat ie zo vaak wat slap uitvalt, dat lijkt me echt heel frusterend. er gaat toch heel wat tijd in zitten).
Dan mag ik me ook wel afmelden geloof ikquote:Op maandag 26 maart 2012 13:35 schreef trui het volgende:
haha ja zullen we dat als toegangseis invoeren: als je hier mee wil posten moet je minstens 1 FO per topic kunnen laten zien.(moet ik mezelf er ook uit kicken geloof ik, want ik red dat ook niet altijd. 't gaat hier zo hard!)
leuke pannenlappen serinde!
en dit vond ik wel een leuke instructie over tasjes en voering: tasjes en zakjes
Jaquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef trui het volgende:
nou ik koop ze geregeld hoor LL!zo heb ik laatst ook gewoon netjes betaald voor het 'Luke in the dinosaur suit' patroon. maar ik heb wel de neiging om nu een paar varianten daarop 'zelf' te verzinnen, omdat ik de basis nu weet en de rest me niet zo heel ingewikkeld lijkt.
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik had van het weekend van een lieve mede-ravelry-er een verrassingspakketje gekregen, waaronder een mooi restje garen! Daarvan heb ik Frederique gemaakt (vrouwelijke versie van Frits);
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed idee! Ik heb het meteen even gedaanquote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef trui het volgende:
mooi muck! (misschien leuk om 'm ook hier te laten zien?)
en leuk lyssa!
Zo'n vaas zou hier echt niet blijven staan met mijn katten ondanks het feit dat ze nu bejaard zijn...ze zullen en moeten weten wat erin zit dus hoppa om die vaas.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
Oef mensen, wat een leuke dingen weer gemaakt! Dat zeepaardje is echt heel schattigDie kleuren mixen heel mooi in elkaar over! Soms heb je wel eens van die wolletjes waarbij de kleuren zo hard en snel inelkaar overlopen dat elke steek een andere kleur lijkt te hebben maar dit is mooi!
En Muck, je deken schiet ook aardig op! Ik ben blij dat ik er zelf nooit aan begonnen ben maar wel aan 3 andere dekens kuch
En die rammelhamer! SupergaafDoet me denken aan die dingen die je op kermis kan winnen als opblaashamer en waarmee je anderen altijd de hersens probeert in te slaan; maar dan de wollige variant
En zo'n tasje als Kwiwi maakt moet ik ook maar eens maken, alles dweilt door m'n tas heen![]()
Ik koop zelf eigelijk nooit een patroon. Daarvoor wil ik ze niet graag genoeg
Nu ik stage loop heb ik eigenlijk zeer weinig tijd om te haken. Ergens wel jammer, aan de andere kant waardeer ik mijn haaktijd des te meer.
Waar ik momenteel mee bezig ben:
- golf regenboog deken
- african flower deken
- pannelappen voor een vriendin
- een tochtslang (Of zoals vriendje het noemt een afrikaanse piemelkoker met vulling)
En her en der natuurlijk tussendoor snel iets, zoals een bloeddruppeltje voor een vereniging waar ik lid van ben en een aandenken voor moest maken ( ik zit/zat in de donor-werkgroep waarbij we mensen voorlichting gaven over doneren (bloed/organen).)
[ link | afbeelding ]
Ik zag het op pinterest en het leek me leuker dan om de wol van een bepaald project steeds maar in een tas te proppen. Moet het eigenlijk nog een keer net maken maar daar had ik gister geen zin in. De vaas koste me maar 6 euro ofzo bij de action en hij komt echt tot m'n kont, dus behoorlijk hoog ook! (ik was wel bang dat hij zou breken want ja... Vriend zou hem sjouwen maar dat is goed gekomen)
-edit-
hiermee wil ik niet insinueren dat ik een hoge kont of lange benen heb hoor![]()
Schiet lekker opquote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef Muck het volgende:
Om verbanning te voorkomen:
Ik haak echt door!
[ afbeelding ]
Iets meer dan een meter breed inmiddels en 35 1/2 ronde gehaakt
Mooi.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik had van het weekend van een lieve mede-ravelry-er een verrassingspakketje gekregen, waaronder een mooi restje garen! Daarvan heb ik Frederique gemaakt (vrouwelijke versie van Frits);
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede vraag...quote:Op maandag 26 maart 2012 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n vaas zou hier echt niet blijven staan met mijn katten ondanks het feit dat ze nu bejaard zijn...ze zullen en moeten weten wat erin zit dus hoppa om die vaas..
[..]
Schiet lekker op, hoeveel wol ben je daar nu voor kwijt aangezien het een wol-eter is?
[..]
Mooi.
Dat is behoorlijk watquote:Op maandag 26 maart 2012 18:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Goede vraag...
Ik zou het niet precies weten, omdat het per toer vermeerdert. Inmiddels 'vreet' een toer ongeveer anderhalve bol wol
Mooiquote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef Muck het volgende:
Om verbanning te voorkomen:
Ik haak echt door!
[ afbeelding ]
Iets meer dan een meter breed inmiddels en 35 1/2 ronde gehaakt
OOHHhhhh een zeepaardjequote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die vaas zo hoog is, zijn dat wel knoeperds van bollen!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik zag het op pinterest en het leek me leuker dan om de wol van een bepaald project steeds maar in een tas te proppen. Moet het eigenlijk nog een keer net maken maar daar had ik gister geen zin in. De vaas koste me maar 6 euro ofzo bij de action en hij komt echt tot m'n kont, dus behoorlijk hoog ook! (ik was wel bang dat hij zou breken want ja... Vriend zou hem sjouwen maar dat is goed gekomen)
-edit-
hiermee wil ik niet insinueren dat ik een hoge kont of lange benen heb hoor![]()
Tof die vaas!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
Oef mensen, wat een leuke dingen weer gemaakt! Dat zeepaardje is echt heel schattigDie kleuren mixen heel mooi in elkaar over! Soms heb je wel eens van die wolletjes waarbij de kleuren zo hard en snel inelkaar overlopen dat elke steek een andere kleur lijkt te hebben maar dit is mooi!
En Muck, je deken schiet ook aardig op! Ik ben blij dat ik er zelf nooit aan begonnen ben maar wel aan 3 andere dekens kuch
En die rammelhamer! SupergaafDoet me denken aan die dingen die je op kermis kan winnen als opblaashamer en waarmee je anderen altijd de hersens probeert in te slaan; maar dan de wollige variant
En zo'n tasje als Kwiwi maakt moet ik ook maar eens maken, alles dweilt door m'n tas heen![]()
Ik koop zelf eigelijk nooit een patroon. Daarvoor wil ik ze niet graag genoeg
Nu ik stage loop heb ik eigenlijk zeer weinig tijd om te haken. Ergens wel jammer, aan de andere kant waardeer ik mijn haaktijd des te meer.
Waar ik momenteel mee bezig ben:
- golf regenboog deken
- african flower deken
- pannelappen voor een vriendin
- een tochtslang (Of zoals vriendje het noemt een afrikaanse piemelkoker met vulling)
En her en der natuurlijk tussendoor snel iets, zoals een bloeddruppeltje voor een vereniging waar ik lid van ben en een aandenken voor moest maken ( ik zit/zat in de donor-werkgroep waarbij we mensen voorlichting gaven over doneren (bloed/organen).)
[ link | afbeelding ]
-edit-
Ik vind het wel een leuk idee als decoratie als je van haken houdt. Wat gekleurde bolletjes erin om een kamer op te vrolijken ofzoquote:Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef EsseEi het volgende:
Tof zo'n vaas Kirsten, maar lijkt me niet heel praktisch, want ik zal altijd precies het onderste bolletje nodig hebben(grabbelt niet zo lekker zeg maar)
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken... Je haakt het snelste/meeste van ons allemaal volgens mijquote:Op maandag 26 maart 2012 20:34 schreef Angelof9 het volgende:
Shit, nog maar 11 pagina's de tijd om iets af te krijgen
Oh, cute!quote:Op maandag 26 maart 2012 20:30 schreef EsseEi het volgende:
zo mijn aandeel om deel te mogen nemen in dit topic:
Een roze hertje
[ afbeelding ]
Zonder alle mooie versieringen want komt op een babykamer, met 2 zusjes die graag met alle knuffels spelen, die op moment vna geboorte ook nog allebei onder de 4 zijndus kleine frutsels is niet zo handig!
Hij is wel leukquote:Op maandag 26 maart 2012 20:45 schreef EsseEi het volgende:
dit is best wel een kleine nijn, van ongeveer 7cm...(ik heb 'm met naald 3 gehaakt)
Je zou ook platte nijntjes (hoofdjes) kunnen maken, dus niet als ami..maar das misschien wel ingewikkeld.
In ieder geval: in het engels heet het Miffy
Je zou dikker garen kunnen nemen (phildar aviso bijvoorbeeld, geschikt voor naald 5, maar er zijn vast nog een hoop andere alternatieven) en dan met een grotere naald haken! Dan wordt het mooi groter! Maar als je het zelfde garen gebruikt en een grotere naald krijg je waarschijnlijk gaten. (weet niet wat je nu voor garen gebruikt? maar bijvoorbeeld catania katoen is naald 3 denk ik het maximale, maar met Wibra/zeeman acryl kan het ook met naald 4...quote:Op maandag 26 maart 2012 21:52 schreef crejo het volgende:
wat leuk!!!
bolletjekatoen, ik wacht af.... ben benieuwd.
Als ik die kleine nijn nou met een grotere haaknaald maak, wordt die dan ook groter en mooi of komen er dan allemaal gaten in? hoe zou ik dat anders op kunnen lossen??Ik haak op dit moment alles met 2,5, ga morgen eens andere naalden halen. Alles wordt zo klein omdat ik heel vast haak........
Haak een onderzetter.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:34 schreef Angelof9 het volgende:
Shit, nog maar 11 pagina's de tijd om iets af te krijgen
Oh zo mooi!quote:Op maandag 26 maart 2012 21:12 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik kom ook weer eens even wat showen!![]()
Maar eerst even reageren op alle moois wat voorbij is gekomen;
Tommie de Tijger is echt geweldig geworden!Verder nog een mooi kussen gezien, leuke rammelhamer (goed idee ook!
), leuk tasje, mooi begin van een (soort van) Granny Stripe deken, ziet er erg netjes uit! Verder nog een leuke Padma, enorme berg verjaardagswolletjes
, mooie poefhoes, vrolijke pannenlappen, een geweldig zeepaardje Frederique (mooi gepimpt!
), mooie wool-eater en een heel schattig hertje!
![]()
Volgens mij heb ik nu niks vergeten toch? En zo wel...sorry! Het betekent niet dat ik het niet mooi vind, maar gewoon dat mijn geheugen niet zo goed is.![]()
En dan nu mijn maaksels!(Ik ben hier niet heel vaak, maar ik wil toch wel graag mee blijven posten, dus vandaar.
)
Dit is mijn monster:
[ afbeelding ]
En hier Gonzales. Hij is een kraamcadeautje voor m'n achterneefje.
[ afbeelding ]
Meer foto's van Gonzales staan hier
Ik ook niet hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:14 schreef Dottey het volgende:
Ik kan het niet meer bijhouden hierEen haakwerkje per topic ga ik echt niet redden...
Daarom reageer ik niet zoveel. Mooie dingen weer gezien! Goed bezig allemaal.
Hij gaat hard he?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:19 schreef Lijnloos het volgende:
Kniertje, wat een leuke beestjes!
MuckHoly Moly wat ben je al ver met je wooleater!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind ze er vaak zo moeilijk uitzien.
Maar na die van jou te hebben gezien ga ik me er weer een keertje aan wagen volgende maand.
Is het al vakantie? Ik wil te veel! Kwam ook nog een grijze totoro. Die wil ik ook maken! En dan eigenlijk met dubbel draad. Maar dan moet de wibra even meewerken en grijs hebben![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Even gekeken, we hebben er 28Zeeman heeft nog een heleboel grijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind ze er vaak zo moeilijk uitzien.
Maar na die van jou te hebben gezien ga ik me er weer een keertje aan wagen volgende maand.
Is het al vakantie? Ik wil te veel! Kwam ook nog een grijze totoro. Die wil ik ook maken! En dan eigenlijk met dubbel draad. Maar dan moet de wibra even meewerken en grijs hebben
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Ik ben op dit moment allemaal patronen aan het verzamelen...gaat ooit nog eens een deken wordenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:24 schreef Angelof9 het volgende:
Toch nog iets af bedenk ik me net, ik heb deze voor een liefdadigheidsprojectje gemaakt.
[ afbeelding ]
Pff, ik mag blijven!
Leukquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:47 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij gaat hard he?
Nu het zo lekker warm is, haak ikalleen 's avonds, omdat ik overdag lekker buiten in de zon zit en het teveel gedoe vind die hele lap mee te slepen naar het balkon. Maar dat is ook omdat het nu een beetje saai wordtHeel lang rechtdoor en dan een bochtje, en dat heeeel lang in dezelfde kleur...
Daarom tussendoor maar even een paaskuiken gehaakt
[ afbeelding ]
Ik heb geen wolkastquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zal vast wel meevallen. Ik loop straks naar de wolkast boven om een wolletje uit te zoeken voor mn pinguin. En dan hebben we beneden nog 3 hoge rolbakken, 1 lage(met de planet wolletjes voor mn Amineko's, en kleine restbolletjes) en een doos met bravo.
Ik gok dat het bij Trovey nog wel mee valt
Je doet het gewoon fout...of ik woon in een gebied waar het breien/haken nooit uit is geweest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:29 schreef Muck het volgende:
Boh troov, wat heb jij altijd een mazzel bij de kringloop
Ik ga regelmatig naar drie verschillende, maar ik vind nooit wol!
Ik heb even geen zin in mijn deken, dus ik maak nog veel meer paaskuikens
Ikke wel, een hele grote zelfs met een vaste trap.quote:
Wij hebben het op kleur, soort van, 1 met wit/zwart/grijs/bruin, 1 met roze, rood geel enzo, 1 met blauw en groen. En de paars die wisselt nogalquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb geen wolkast..alleen maar rolbakken op zolder....moet wel anders gaat mijn wol waarschijnlijk naar kattepis ruiken...kattenbak/wolbak...ach wat zal het
zullen de demente bejaarden hier wel denken.
Ik neem het risico maar niet.
Ik heb alles aardig gesorteerd in die bakken...Wibra/Zeeman wol bij elkaar (dus de acryl), katoen bij elkaar, diversen bij elkaar en pure wol bij elkaar....nu nog even de stickers erop.
Ja, Rotterdam heeft teveel levende bejaardenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Je doet het gewoon fout...of ik woon in een gebied waar het breien/haken nooit uit is geweest.![]()
Ik kom hier regelmatig materiaal tegen maar wellicht komt het allemaal uit die bejaardentehuzien hier(die Kringlopen liggen allemaal in de buurt van bejaardentehuizen)..allemaal oma's die het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen en dochter/schoondochters die denken...wat moet ik ermee
Bedankt dochter/schoondochter.
Bij mij valt het best mee zo te lezen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:43 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, Rotterdam heeft teveel levende bejaarden
Ik heb 2 curverbakken en 2 shoppers met wol op de hobbykamer-in-aanleg staan, een mandje met het lopende project en eh, drie wasmanden met bolletjes wol
Alles op kleur gesorteerd
daar kunnen de katten dan toch ook komen?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Ikke wel, een hele grote zelfs met een vaste trap.
Daarom zijn het ook dichte bakken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:01 schreef trui het volgende:
[..]
daar kunnen de katten dan toch ook komen?
Klopt, ik ben een afschuwelijke hamsterquote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij valt het best mee zo te lezen.![]()
Gewoon bejaarden meppen invoeren., wel alleen de vrouwen en eerst vragen of ze nog wol in huis hebben.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:10 schreef Muck het volgende:
[..]
Klopt, ik ben een afschuwelijke hamster
Die wooleater kwam net op tijd
dankjequote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:11 schreef rojage het volgende:
O Esse Ei wat een mooi resultaat. Mag ik vragen van wat voor garen je hem hebt gemaakt en welke haaknaalddikte ?
Nou ja, ze zitten niet allemaal vol, omdat het op kleur zit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:01 schreef trui het volgende:
10 vakken!herfstblad wint.
![]()
ik heb een viervaks expedit helemaal propvol, en nog wat zakken en manden ernaast.
wat een lieve girafjes, whoop!
En wat staat er van zijn hobby in de weg?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:30 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Heel leuk stel Whoop!
En voorraden wol: ik heb 1 tas met nieuwe wolletjes (voornamelijk soft & Royal van zeeman), 1 plastic zak met mijn deken WIP, en 1 plastic zak met katoen. Mijn man vind dat al verschrikkelijk in de weg staan...
De goeie kanten tegen elkaar. Daarna aan elkaar naaien. Genoeg ruimte overlaten om hem binnenste buiten te keren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:49 schreef grannytastic het volgende:
Dank je Angelof!
@lijnloos, reken ik ook goed![]()
Ik wil graag weten wat de mooiste manier is om een deken van grannies aan een ander stofje te naaien, dus ene kant van de deken granny, andere kant fleece of een ander zacht stofje... Ik vind die kussensloop erg leuk trouwens! Helemaal vrolijk!
Ja.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:43 schreef Dottey het volgende:
wat een leuke poncho!
ik ben eens gestart aan mijn eerste echte spagetthi![]()
zpagetti van tarn ofzo. Gehad voor mijn verjaardag.
Heb nu al kramp van het vasthoudenis dat normaal
ohw gatver, ik heb dat een keer gehad. Het enige wat mij hielp was een stevige massage van mijn paps (fysio) en daarna gelijk zwemmen Toen kwam het los... twee dagen flauwig van het oppervlakkig ademhalen en slap van het niet kunnen slapen..quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja.![]()
Hier geen haaktijd sinds gisteren...teveel pijnuitstraling wegens een zenuwbeklemming in de rug (door het bekende probleem)....diep inadmenen is nu al een probleem.
![]()
Leuke poncho trouwens.
Bedankt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:03 schreef Dottey het volgende:
[..]
ohw gatver, ik heb dat een keer gehad. Het enige wat mij hielp was een stevige massage van mijn paps (fysio) en daarna gelijk zwemmen Toen kwam het los... twee dagen flauwig van het oppervlakkig ademhalen en slap van het niet kunnen slapen..
Sterkte meis!
Ik had zelfs mijn man nodig om tot dat idee te komen... was al moeilijk aan het hannessen. Zegt ie heel droog vanaf de bank: "dat keer je het toch om en dan simpel langs de randjes?"quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:17 schreef grannytastic het volgende:
Ja Aruna, dank je! Dat ik daar zelf niet op kom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben cupcakjes aan het haken voor wolwinkel in delft(sleutelhangers)
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:04 schreef EsseEi het volgende:
schattige girafjes en mooie poncho!
en trovey, de dokter in mij gaat zich er even mee bemoeien (dus klik de spoiler niet open als je daar geen zin in hebt)
Is dat voor knotten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben cupcakjes aan het haken voor wolwinkel in delft(sleutelhangers)
Zeg even als ze dr staan, dan ga ik even kijken :-)Pootje haken denk ik, dan kan ze benen verbinden ;-)quote:
daar hebben we er hier wel meer van hoor! volgens mij zowel Ilske als EsseEi. en dan hadden we er ooit nog een derde... even denken over die naam.quote:
en trovey, de dokter in mij gaat zich er even mee bemoeien (dus klik de spoiler niet open als je daar geen zin in hebt)
Als je het maar niet bij een kwakzalver laat doen, maar iemand die ervoor geschoold is en het bijhoud, die weet wat wel en wat niet kan. Overmatig kraken is niet best iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben cupcakjes aan het haken voor wolwinkel in delft(sleutelhangers)
![]()
leuke deal met de winkel? Kan je zo je hobby onderhouden?Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
ben eigenlijk nieuwschierig wat je gemaild heb als respons op de langgewevelde.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:56 schreef EsseEi het volgende:
hahaha hilarisch al jullie omschrijvingen!ik word er echt vrolijk van en voel me gesteund enzo
(niet dat ik nog iets gehoord heb na mijn reactie maar dat is een ander verhaal)
je bedoelt die kruising tussen een komkommer en een uit de kluiten gewassen zebra die zn strepen kwijt isquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:55 schreef Ilske het volgende:
Hoor ik daar mijn naam?![]()
Voor zover t lukt lees ik mee, heb een derde illegale langnekkige steppebewoner in de productie (niet doorvertellen!), maar schiet ff niet zo op, te weinig tijd. Maar keep on hooking allemaal en voor een consult kunnen Esse en ik uiteraard altijd benaderd worden
Ja die!quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bedoelt die kruising tussen een komkommer en een uit de kluiten gewassen zebra die zn strepen kwijt is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben cupcakjes aan het haken voor wolwinkel in delft(sleutelhangers)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heeft ie z'n strepen nog hoorquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
je bedoelt die kruising tussen een komkommer en een uit de kluiten gewassen zebra die zn strepen kwijt is
Thanks, ik doe yoga (bijna elke ochtend), maar iets té enthousiast, heb steeds spierpijn er nog bovenop.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:01 schreef trovey het volgende:
Proberen schouderoefeningen te doen om de spieren zo soepel mogelijk te houden, gewoon elke dag even 's morgens na het opstaan.
Iets rustiger aandoen dan maar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:21 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Thanks, ik doe yoga (bijna elke ochtend), maar iets té enthousiast, heb steeds spierpijn er nog bovenop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vind het rete zwaar om te maken, maar wel geinig
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Oeh mooie wolletjes!quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:14 schreef bietel het volgende:
Kadootje van mijn moeder, alvast voor mijn verjaardag! Ben er zo blij mee!![]()
Met de klok mee: Colinette- Jitterbug, Koigu - Painter's Palette Premium Merino (KPPPM) en 2x Araucania - Bottany lace
[ afbeelding ]
Ze maken er bij die winkel mooie bolletjes van, waarbij je uit het midden kan pakken. Vond ik echt goede service! Had ik nog niet eerder meegemaakt
Er lag ook een granny deken van zpagetti. Zag er zo leuk uit!
Je ziet maar een klein stukje, maar hij zit tussen de bovenste 2 rijen met bakken:
[ afbeelding ]
Thanks, ik denk dat je t tegen mij hebtquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:00 schreef trui het volgende:
prachtige voorbeelden godagoyas! ik ben benieuwd naar jouw versie! wat een slim idee van je moeder, zo'n oproep.
Thanks, het stimuleert NU al dat ik het project gepost heb, heb het weer uit de mand gehaald om het nu écht af te maken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Wat een werk Yogalove, maar wel gaaf!
Iemand trouwens zin om mijn huis even door te werken? Kan ik mooi verder met mijn 'beest-zonder-naam'. Het is mijn eerste beestje wat ik haak en ik vind het helemaal leuk. Ik moet zo gaan minderen, hoop dat het lukt.
oh haha sorry!quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Thanks, ik denk dat je t tegen mij hebt, maar we zijn allebei erg van het recycle en kringloop, rommelmarkten etc.
Leuke hobby!
Die bolletjesvorm komt me bekend voor, in die vorm heb ik een aantal (gedeeltelijk)bolletjes van de kringloop....weet ik meteen waar ze vandaan kunnen komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:14 schreef bietel het volgende:
Kadootje van mijn moeder, alvast voor mijn verjaardag! Ben er zo blij mee!![]()
Met de klok mee: Colinette- Jitterbug, Koigu - Painter's Palette Premium Merino (KPPPM) en 2x Araucania - Bottany lace
[ afbeelding ]
Ze maken er bij die winkel mooie bolletjes van, waarbij je uit het midden kan pakken. Vond ik echt goede service! Had ik nog niet eerder meegemaakt
Er lag ook een granny deken van zpagetti. Zag er zo leuk uit!
Je ziet maar een klein stukje, maar hij zit tussen de bovenste 2 rijen met bakken:
[ afbeelding ]
ik denk ook dat dat niet zo heel goed samengaat... maar wie weet geeft het een heel bijzonder effect.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:38 schreef Angelof9 het volgende:
catania en supersoft? Dat denk ik niet. Kwa dikte wel vergelijkbaar maar totaal ander materiaal.
leuk!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:02 schreef kwiwi het volgende:
Bloemetje dat inmiddels op (het voorvak van) m'n tas zit.
[ afbeelding ]
Daarom zei ik ook kunnen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:50 schreef trui het volgende:
dat kan van heel veel plekken vandaan komen trovey. als je zelf een 'ball winder' hebt kun je het ook zo oprollen.
Nee hij zat vol. 24 uur kon ie nog wel aanquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:06 schreef Angelof9 het volgende:
Heb je hem niets te eten meegegeven??![]()
Arm beest...
noro wordt pas zacht als je het geblockt hebt/als het nat geweest is... ik zou nog even teruggaan...quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:26 schreef bietel het volgende:
@EsseEi: Ja, ik denk ook dat het meer als kleed bedoeld is eigenlijk. Vond 'm ook zo leuk!
@MizzEnroe: Dank jeMijn voorraad komt, qua hoeveelheid wel ongeveer overheen denk ik. Misschien wel ietsje meer
![]()
@ iedereen die erom vroeg: De winkel is Shouten in Hoorn. Het voorste stuk heeft 2 wanden vol met wol! Hier ga ik zeker nog een keer terug komen!![]()
@trui: Ik ging heen voor de noro aanbieding. Kwam het steeds tegen in de webwinkels en ik vind de kleuren zo mooi! De materialen die erin zitten, vond ik wel interessant. Ik had het idee dat het heel zacht zou zijn, vanwege de zijde, die in veel noro wolletjes zit, maar ik vond het eigenlijk wat tegenvallenDus toch maar niet gekocht... Ik had er denk ik te hoge verwachtingen van. (al dat gekwijl voor de pc, had mijn verbeelding aangetast
)
@YogaLove: Pfffff, dat lijkt me wel veel werk! Maar wel met een heel leuk eindresultaat!
@Trovey: Haha een poepzakjeshouder! Je bent ook zo lekker practisch!
quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:26 schreef bietel het volgende:
@ iedereen die erom vroeg: De winkel is Shouten in Hoorn. Het voorste stuk heeft 2 wanden vol met wol! Hier ga ik zeker nog een keer terug komen!![]()
YogaLove, ik heb net even gekeken naar mijn voorraadje, heb 2 tinten turquoise waarvan 1 sowieso te licht is, maar de andere twijfel ik over. Heb je de wikkel nog voor kleur en partijnummer?quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben net 2 Zeeman winkels af geweest want ik kom Royal wol tekort voor mijn ripple.
Er is super veel aangevuld, maar de kleur die ik nodig heb, ligt er niet bij.
Heeft iemand hier toevallig een bol Royal over in donker turqoise waar ze niks meer mee doet, of iemand die ze in 'haar' Zeeman wel heeft zien liggen??![]()
![]()
![]()
Het is deze kleur: Het grote haaktopic #45 waar we komend weekend gaan meeten! (zie post #73 van Kirsten)
Ik zal zaterdag even voor je kijken bij de zeemans bij mij in de buurt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben net 2 Zeeman winkels af geweest want ik kom Royal wol tekort voor mijn ripple.
Heeft iemand hier toevallig een bol Royal over in donker turqoise waar ze niks meer mee doet, of iemand die ze in 'haar' Zeeman wel heeft zien liggen??![]()
![]()
![]()
Het is deze kleur: Het grote haaktopic #45 waar we komend weekend gaan meeten! (zie post #73 van Kirsten)
Kleurnummer zou handig zijn, ik heb ook nog liggen, maar dan kan ik even kijken of het dezelfde isquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:06 schreef Ilske het volgende:
[..]
YogaLove, ik heb net even gekeken naar mijn voorraadje, heb 2 tinten turquoise waarvan 1 sowieso te licht is, maar de andere twijfel ik over. Heb je de wikkel nog voor kleur en partijnummer?
Hier niet (alle 4 winkels)...ik heb kortgeleden zelf gekeken voor die kleur.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef YogaLove het volgende:
![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:06 schreef Ilske het volgende:
[..]
YogaLove, ik heb net even gekeken naar mijn voorraadje, heb 2 tinten turquoise waarvan 1 sowieso te licht is, maar de andere twijfel ik over. Heb je de wikkel nog voor kleur en partijnummer?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:23 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik zal zaterdag even voor je kijken bij de zeemans bij mij in de buurt.
Ik heb geen wikkels meer, ik heb de kleur voor de winter gebruikt in een das en heb daarna al die wikkels weggegooid.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Kleurnummer zou handig zijn, ik heb ook nog liggen, maar dan kan ik even kijken of het dezelfde is
Even een "beetje" ingekocht?quote:
Die dame zag jou en dacht...verdienenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik zag alleen zwart, wit en die gemêleerde bolletjes liggen. En de Wibra medewerker was zeer sympathiek, dus ik vroeg of ze nog meer kleuren binnen zou krijgen. Ze loopt naar achteren en kwam met een hele voorraad kleuren terug en ik kon kiezen wat ik wildeIk heb van elke kleur 2 stuks meegenomen. De foto is misschien niet zo duidelijk maar het zijn allemaal verschillende kleuren. Hulde voor de Wibra mevrouw
Bedankt voor je snelle reactie!quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:06 schreef MissN het volgende:
@ Yogalove, ik heb hier nog een aangebroken bol liggen!! Kan m wel even wegen! dan weet je hoeveel het ongeveer nog is...
En bij 'mijn' zeeman is deze kleur dr meestal wel, maar kom er komende dagen niet ivm werk!
Maar de aangebroken bol kan ik wel opsturen naar je!
Ik bedoelde die grote bollen Royal. Zijn geloof ik 1,99.quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:39 schreef crejo het volgende:
Hel leuk Dottey!!! Mooie kleuren...........
Bij onze zeeman hebben ze geen haakgaren. Wel breiwol. Van die grote bollen van 0.99.Bedoel je die? of andere? Hebben jullie daar ook ervaring mee?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Die dame zag jou en dacht...verdienen![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:15 schreef Dottey het volgende:
yeah.... laatste steek aan mijn tas genaaid![]()
Het resultaat.. ik wil hem niet meer kwijt voor de verjaardag van een vriendin volgende maand![]()
Ik houd hem lekker zelf![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wil je meer info dan moet je hier zijn Dot's tas op Ravelry
Ik denk dat ik misschien wel 2 bollen over heb. Mocht je die willen, dan ga ik morgen even voor je zoeken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:04 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik geef even de voorkeur aan een hele bol (100 gr), dan kan ik 2 lijnen meer maken, maar als niemand die heeft, dan neem ik die graag van je over.
Ja! Als je dat zou willen doen, heel graag!quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:58 schreef Daste het volgende:
[..]
Ik denk dat ik misschien wel 2 bollen over heb. Mocht je die willen, dan ga ik morgen even voor je zoeken.
Niet zo lelijk doen over de Wibra mevrouw!quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Die dame zag jou en dacht...verdienen![]()
Sorry ik heb het niet! Wel ben ik lichtelijk verbaasd dat ik blijkbaar alweer 78 topics meeloop ;Pquote:Op donderdag 29 maart 2012 15:58 schreef YogaLove het volgende:
![]()
![]()
Crap, nu wil ik ook naar de Wibraquote:
Welke Wibra was dat? Hier hadden ze welgeteld 2 bolletjes geel en 2 grijsquote:
haha nee hoor. in deel 1 was ik nog niet van de partij. ik heb even teruggezocht: ik ben in deel 2 ingehaakt. vanaf toen liep 't natuurlijk wel als een trein.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:51 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Sorry ik heb het niet! Wel ben ik lichtelijk verbaasd dat ik blijkbaar alweer 78 topics meeloop ;P
Trui, heb jij deze reeks opgezet ofzo? Want jij was er allang toen ik kwam haha
Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef grannytastic het volgende:
Ik heb ondertussen een randje vasten Softbaby om mijn Catania grannies gemaakt en het effect is super!
Het maakt het wat zachter (dûh) en schattiger
Bedankt voor het meedenken, foto's volgen als ik er wat aan elkaar gezet heb.
Dat zou trouwens best een grappig vaasje zijn met een paar bloemen erinquote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:01 schreef NicoleM het volgende:
Wauw, wat is je tas mooi geworden Dottey!![]()
En Paarsbeesje, ik ben jalours. Leuke kleurtjes!
Hier ben ik mee bezig. Lijkt wel een vaasje, maar is het niet![]()
[ afbeelding ]
Maar het is wel zo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Niet zo lelijk doen over de Wibra mevrouw!
Het lijkt heel erg op de star stitch.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar het is wel zo.Troost je, zo denken ze over elke klant.
![]()
Even een foto van de onbekende steek hier neerzetten....jullie mogen roepen als iemand de steek herkend en wellicht zelfs een beschrijving weet.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:58 schreef trui het volgende:
[..]
haha nee hoor. in deel 1 was ik nog niet van de partij. ik heb even teruggezocht: ik ben in deel 2 ingehaakt. vanaf toen liep 't natuurlijk wel als een trein.![]()
mooizo, oeroekloeroe!![]()
Zou het handig zijn om die foto op Ravelry te plempen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:06 schreef mmascha het volgende:
[..]Ik doe al wel mee sinds het eerste deel. De ene periode wat fanatieker dan de andere.
Lijkt wel een soort granny stitch dat roze met witte patroon. Het middelste groepje steken loopt best ver door naar beneden zo te zien.
Mooi die steekquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:08 schreef H4ever89 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn omslagdoek is af. Ben nu een love knot triangle sjaal aan het maken.
Ik zal es vragen op mn ander forum... maar daar zijn ze ni zo vlug in antwoordenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou het handig zijn om die foto op Ravelry te plempen?Wie weet zit daar wel de Grote Kenner der Haaksteken.
Ik heb geduldquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:19 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
Ik zal es vragen op mn ander forum... maar daar zijn ze ni zo vlug in antwoorden
Den Haag binnenstadquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Welke Wibra was dat? Hier hadden ze welgeteld 2 bolletjes geel en 2 grijs![]()
Wel grijs voor mn megatotoro ingeslagen.
Mooi!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar het is wel zo.Troost je, zo denken ze over elke klant.
![]()
Even een foto van de onbekende steek hier neerzetten....jullie mogen roepen als iemand de steek herkend en wellicht zelfs een beschrijving weet.![]()
[ afbeelding ]
Moet je ze allemaal uithalen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:48 schreef Godagoyas het volgende:
Na 4 of 5 keer uithalen, is mn tweekleurig grannytje gelukt!![]()
[ afbeelding ]
... ik moet er zo 24 hebben... 24x4 keer uithalen =
Naar aanleiding van bovenstaande heb ik het gewoon gedaan...quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:34 schreef grannytastic het volgende:
Alohhaa, ik word helemaal hebberig van al die kratten met kleurtjes!
Ik heb dus catania besteld voor mijn babydekentje (kon door de brievenbus dus ik ben allang blij) en witte supersoft van de zeeman (in verband met die euro's hè) gehaald. Is dit wel te combineren?
Neje, ik moet ze eerst nog maken :pquote:
Hij is mooi geworden. Jij hebt de ogen uiteindelijk gewoon rond gedaan? En heb je pijperager in de armen en benen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:19 schreef Serinde het volgende:
Stamaar: mooie tas! Ik herkende hem al, heb het boek ook. Staat op mijn lijstje om ook nog eens te maken![]()
Mooie poncho ook, die klosjes, is dat niet ontzettend veel werk? Daar zou ik geen zin meer in hebben als ik eenmaal de poncho zelf af zou hebben denk ik![]()
grannytastic: ik denk dat de combinatie op deze manier inderdaad niet zo hinderlijk is, zo te zien gebruik je de soft alleen voor de buitenste rand en het aan elkaar maken? Ik denk dat wanneer je het ook in de square zelf afwisselend met catania gebruikt, niet zo mooi is. ben benieuwd naar het eindresultaat!
paarsbeestje: mooie buit![]()
BrainTeaser: ik voel me inderdaad beter, bedankt! Ik ben gisteren weer aan het werk gegaan en dat was nog best vermoeiend maar gelukkig heb ik nu weekend.
Vandaag druk aan het freubelen en morgen op kraamvisite bij mijn zusjeDoordat ik ziek was heb ik mijn nieuwe neefje nog niet in het echt gezien (hij is vorige week zaterdag geboren). Wil eigenlijk nog snel een knuffeltje afmaken voor m'n nichtje.... of ik geef haar de giraf die op de bank zit te niksen. Even kijken hoe ver ik kom.
Oja, mijn niet zo perfecte Lilly:
(slechts 1 kleur rose en ogen mislukt maar veiligheidsachterkantjes zaten er al op. Jammer dan)
[ link | afbeelding ]
Lilly by Sas--kia, on Flickr
Dankjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:41 schreef Aruna het volgende:
[..]
Hij is mooi geworden. Jij hebt de ogen uiteindelijk gewoon rond gedaan? En heb je pijperager in de armen en benen?
Verder mooie granny's gezien en een mooie poncho.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:57 schreef stamaar het volgende:
Wat een leuk nog meer haaksters. Werd door iemand gewezen op dit forum. Vinden jullie het leuk als ik mee schrijf?
[ afbeelding ]
Hierbij mijn laatste werkje. Een gymtas voor mijn dochter. Hij ligt nu bij mijn schoonmoeder om van binnenvoering voorzien te worden
Wat vrolijk! Erg leukquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:59 schreef stamaar het volgende:
Dit was mijn eerste project. Vraag me nog steeds af hoe hij nog heel kan zijn want had nog geen kaas gegeten van afhechten etc. Deed maar wat. Maar ze draagt hem nog steeds erg graag.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:26 schreef EsseEi het volgende:
wou dit paasige patroon even met jullie delen!
Wat grappig! Naar welke winkel?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:04 schreef EsseEi het volgende:
5 cupcakjes, gaan morgen naar de winkel
[ afbeelding ]
Leukquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:41 schreef Serinde het volgende:
Mijn kussen is af!![]()
Het is niet meer het tijdstip om goede foto's te maken maar ik deel ze toch, ben er helemaal blij mee!!
[ link | afbeelding ]
Kussen Rumba, voorkant by Sas--kia, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Kussen Rumba, achterkant by Sas--kia, on Flickr
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:13 schreef Daste het volgende:
@YogaLove: Gevonden!
[ afbeelding ]
Kleur klopt niet 100%, maar dus wel nog 2,5 bol. Het stond al klaar om naar het bejaardenhuis te gaan, omdat ik er niets mee ging doen. Dus zullen we even PM-en?
Yards is een lengtemaat en geeft dus aan hoeveel garen er is gebruikt qua lengte. Op Google kun je veel omrekenprogramma's vinden.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:08 schreef melice het volgende:
Als er bij een (engels) patroon staat 650 yd of 1065 yards, bedoelen ze daarmee het gewicht aan wol wat erin is gegaan? Zodat je ongeveer kan zien hoeveel je nodig bent?
Ik wil namelijk deze sjaal als mijn eerste engelse patroon gaan maken en heb zelf mooie wol nog liggen thuis alleen weet ik niet of het genoeg is....
edit; na het patroon nog eens goed bekeken te hebben ben ik bang dat het mij toch niet gaat lukken, snap er helemaal niks van....
Ch.3 is je eerste steek, Row 1:.exsc ....zijn dat geen verlengde vasten?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:03 schreef melice het volgende:
Ik ben nog niet eens begonnen aan het engelse patroon en snap het nu al niet. Wil iemand mij helpen want vind het patroon wel erg mooi.
Ch. 3. (geen idee of dit er al bij hoort hoor haha)
Row 1. 3exsc in 3rd ch from hook. (3exsc)
Row 2. Ch. 2; turn. 2 exsc in 1st exsc, exsc in next exsc, 2 exsc in last exsc. (5exsc)
Row 3. Ch. 2; turn. 2 exsc in 1st exsc, exsc in ea rem exsc cross to last exsc, 2 exsc in last exsc. (7 exsc )
Row 4-48. Rep. Row 2. (97exsc in)
Heb al bij de vertaling gekeken maar daar staat niet iets bij waar ik kaas van kan eten.
Na rij 48 komt nog wat maar eerst dit maar eens zover krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |