SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
melice haakte een padma:
het herfstige voetenbankje van trovey:
Ynske maakte een rammelhamer!
en kwiwi een (gevoerd) tasje:
veel haakplezier weer mensen, één voor één of in X projecten tegelijk.
[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 26-03-2012 13:03:16 ]in de haak.
Ik ook nietquote:Op maandag 26 maart 2012 13:29 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Pfff, wat gaan we hard zeg! Happy new topic![]()
![]()
Ik moet echt sneller leren haken. Ik krijg per topic niet eens een project af.............
Waar heb je dat patroon voor die pannelappen vandaan?quote:Op maandag 26 maart 2012 13:28 schreef Serinde het volgende:
Ik vimd dat voetenbankje zo leuk! Binnenkort marktplaats maar eens afspeuren. Ik mag alleen van mijn salaris van deze maand slechts voor 20 euro freubelspulletjes kopen van mezelf dus ik moet mijn keuzes goed afwegen![]()
De rammelhamer staat op het lijstje voor mijn pasgeboren neefje, hij is netjes geworden Ynske! Hoe is het met je deken?
Kwiwi: leuk tasjeIk heb onlangs een klein granny-tasje gemaakt maar de voering is geweldig mislukt dus heb ik er weer uitgesloopt. Fijn dat het jou wel gelukt is!
Mijn pannenlap met schaapje heb ik begin vorige week eindelijk afgemaakt dus nu en setje:
[ afbeelding ]
Danke, maar die zijn betaald.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:50 schreef trui het volgende:
koningin, als ik me niet vergis waren die ook van Christel Krukkert. >>ff gegoogled en jawel<< zie hier.
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:06 schreef trui het volgende:
eh ja? soms betalen mensen voor een patroon.
Ik gooi er af en toe een kleiner project in en met dubbele draad werken schiet ook lekker op.quote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:06 schreef trui het volgende:
eh ja? het klinkt misschien vreemd, maar soms betalen mensen gewoon voor een patroon.
Hoeveel wol/katoen heb je ongeveer voor 1 draak nodig? Ik kan het patroon wel willen maken, maar dan wil ik er ook meteen mee aan de slag en niet nog moeten bij bestellenquote:Op maandag 26 maart 2012 15:28 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Ik ben nu bezig met de draak van DC (voor de tweede keer). Ik heb ook al het schaap gemaakt. Heb ook nog heel veel patronen van DC liggen die ik nog moet/wil maken
Ik heb voor de draak catania gebruikt en ik heb zo'n 2,5 à 3 bollen nodig gehad voor het lichaam. Voor de buik heb ik minder dan 1 nodig gehad en van de overige kleuren weinig.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:31 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hoeveel wol/katoen heb je ongeveer voor 1 draak nodig? Ik kan het patroon wel willen maken, maar dan wil ik er ook meteen mee aan de slag en niet nog moeten bij bestellenIk heb al wel wat thuis liggen, maar denk niet dat het genoeg is voor die draak..
jouw draak was ook wel erg mooi en strak gelukt.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik had trouwens ook complimenten voor mijn draak van DC zelf gehad.
Die was ook geweldig mooi! Haast de reden dat ik hem ook wil maken!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb voor de draak catania gebruikt en ik heb zo'n 2,5 à 3 bollen nodig gehad voor het lichaam. Voor de buik heb ik minder dan 1 nodig gehad en van de overige kleuren weinig.
Ik had trouwens ook complimenten voor mijn draak van DC zelf gehad.
Oh dankjewel!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:39 schreef trui het volgende:
[..]
jouw draak was ook wel erg mooi en strak gelukt.(het grote nadeel van die draak is dat ie zo vaak wat slap uitvalt, dat lijkt me echt heel frusterend. er gaat toch heel wat tijd in zitten).
Dan mag ik me ook wel afmelden geloof ikquote:Op maandag 26 maart 2012 13:35 schreef trui het volgende:
haha ja zullen we dat als toegangseis invoeren: als je hier mee wil posten moet je minstens 1 FO per topic kunnen laten zien.(moet ik mezelf er ook uit kicken geloof ik, want ik red dat ook niet altijd. 't gaat hier zo hard!)
leuke pannenlappen serinde!
en dit vond ik wel een leuke instructie over tasjes en voering: tasjes en zakjes
Jaquote:Op maandag 26 maart 2012 15:07 schreef trui het volgende:
nou ik koop ze geregeld hoor LL!zo heb ik laatst ook gewoon netjes betaald voor het 'Luke in the dinosaur suit' patroon. maar ik heb wel de neiging om nu een paar varianten daarop 'zelf' te verzinnen, omdat ik de basis nu weet en de rest me niet zo heel ingewikkeld lijkt.
quote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik had van het weekend van een lieve mede-ravelry-er een verrassingspakketje gekregen, waaronder een mooi restje garen! Daarvan heb ik Frederique gemaakt (vrouwelijke versie van Frits);
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed idee! Ik heb het meteen even gedaanquote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef trui het volgende:
mooi muck! (misschien leuk om 'm ook hier te laten zien?)
en leuk lyssa!
Zo'n vaas zou hier echt niet blijven staan met mijn katten ondanks het feit dat ze nu bejaard zijn...ze zullen en moeten weten wat erin zit dus hoppa om die vaas.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
Oef mensen, wat een leuke dingen weer gemaakt! Dat zeepaardje is echt heel schattigDie kleuren mixen heel mooi in elkaar over! Soms heb je wel eens van die wolletjes waarbij de kleuren zo hard en snel inelkaar overlopen dat elke steek een andere kleur lijkt te hebben maar dit is mooi!
En Muck, je deken schiet ook aardig op! Ik ben blij dat ik er zelf nooit aan begonnen ben maar wel aan 3 andere dekens kuch
En die rammelhamer! SupergaafDoet me denken aan die dingen die je op kermis kan winnen als opblaashamer en waarmee je anderen altijd de hersens probeert in te slaan; maar dan de wollige variant
En zo'n tasje als Kwiwi maakt moet ik ook maar eens maken, alles dweilt door m'n tas heen![]()
Ik koop zelf eigelijk nooit een patroon. Daarvoor wil ik ze niet graag genoeg
Nu ik stage loop heb ik eigenlijk zeer weinig tijd om te haken. Ergens wel jammer, aan de andere kant waardeer ik mijn haaktijd des te meer.
Waar ik momenteel mee bezig ben:
- golf regenboog deken
- african flower deken
- pannelappen voor een vriendin
- een tochtslang (Of zoals vriendje het noemt een afrikaanse piemelkoker met vulling)
En her en der natuurlijk tussendoor snel iets, zoals een bloeddruppeltje voor een vereniging waar ik lid van ben en een aandenken voor moest maken ( ik zit/zat in de donor-werkgroep waarbij we mensen voorlichting gaven over doneren (bloed/organen).)
[ link | afbeelding ]
Ik zag het op pinterest en het leek me leuker dan om de wol van een bepaald project steeds maar in een tas te proppen. Moet het eigenlijk nog een keer net maken maar daar had ik gister geen zin in. De vaas koste me maar 6 euro ofzo bij de action en hij komt echt tot m'n kont, dus behoorlijk hoog ook! (ik was wel bang dat hij zou breken want ja... Vriend zou hem sjouwen maar dat is goed gekomen)
-edit-
hiermee wil ik niet insinueren dat ik een hoge kont of lange benen heb hoor![]()
Schiet lekker opquote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef Muck het volgende:
Om verbanning te voorkomen:
Ik haak echt door!
[ afbeelding ]
Iets meer dan een meter breed inmiddels en 35 1/2 ronde gehaakt
Mooi.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
Ik had van het weekend van een lieve mede-ravelry-er een verrassingspakketje gekregen, waaronder een mooi restje garen! Daarvan heb ik Frederique gemaakt (vrouwelijke versie van Frits);
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede vraag...quote:Op maandag 26 maart 2012 18:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n vaas zou hier echt niet blijven staan met mijn katten ondanks het feit dat ze nu bejaard zijn...ze zullen en moeten weten wat erin zit dus hoppa om die vaas..
[..]
Schiet lekker op, hoeveel wol ben je daar nu voor kwijt aangezien het een wol-eter is?
[..]
Mooi.
Dat is behoorlijk watquote:Op maandag 26 maart 2012 18:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Goede vraag...
Ik zou het niet precies weten, omdat het per toer vermeerdert. Inmiddels 'vreet' een toer ongeveer anderhalve bol wol
Mooiquote:Op maandag 26 maart 2012 16:28 schreef Muck het volgende:
Om verbanning te voorkomen:
Ik haak echt door!
[ afbeelding ]
Iets meer dan een meter breed inmiddels en 35 1/2 ronde gehaakt
OOHHhhhh een zeepaardjequote:Op maandag 26 maart 2012 15:50 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die vaas zo hoog is, zijn dat wel knoeperds van bollen!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik zag het op pinterest en het leek me leuker dan om de wol van een bepaald project steeds maar in een tas te proppen. Moet het eigenlijk nog een keer net maken maar daar had ik gister geen zin in. De vaas koste me maar 6 euro ofzo bij de action en hij komt echt tot m'n kont, dus behoorlijk hoog ook! (ik was wel bang dat hij zou breken want ja... Vriend zou hem sjouwen maar dat is goed gekomen)
-edit-
hiermee wil ik niet insinueren dat ik een hoge kont of lange benen heb hoor![]()
Tof die vaas!quote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef kirsten. het volgende:
Oef mensen, wat een leuke dingen weer gemaakt! Dat zeepaardje is echt heel schattigDie kleuren mixen heel mooi in elkaar over! Soms heb je wel eens van die wolletjes waarbij de kleuren zo hard en snel inelkaar overlopen dat elke steek een andere kleur lijkt te hebben maar dit is mooi!
En Muck, je deken schiet ook aardig op! Ik ben blij dat ik er zelf nooit aan begonnen ben maar wel aan 3 andere dekens kuch
En die rammelhamer! SupergaafDoet me denken aan die dingen die je op kermis kan winnen als opblaashamer en waarmee je anderen altijd de hersens probeert in te slaan; maar dan de wollige variant
En zo'n tasje als Kwiwi maakt moet ik ook maar eens maken, alles dweilt door m'n tas heen![]()
Ik koop zelf eigelijk nooit een patroon. Daarvoor wil ik ze niet graag genoeg
Nu ik stage loop heb ik eigenlijk zeer weinig tijd om te haken. Ergens wel jammer, aan de andere kant waardeer ik mijn haaktijd des te meer.
Waar ik momenteel mee bezig ben:
- golf regenboog deken
- african flower deken
- pannelappen voor een vriendin
- een tochtslang (Of zoals vriendje het noemt een afrikaanse piemelkoker met vulling)
En her en der natuurlijk tussendoor snel iets, zoals een bloeddruppeltje voor een vereniging waar ik lid van ben en een aandenken voor moest maken ( ik zit/zat in de donor-werkgroep waarbij we mensen voorlichting gaven over doneren (bloed/organen).)
[ link | afbeelding ]
-edit-
Ik vind het wel een leuk idee als decoratie als je van haken houdt. Wat gekleurde bolletjes erin om een kamer op te vrolijken ofzoquote:Op maandag 26 maart 2012 19:52 schreef EsseEi het volgende:
Tof zo'n vaas Kirsten, maar lijkt me niet heel praktisch, want ik zal altijd precies het onderste bolletje nodig hebben(grabbelt niet zo lekker zeg maar)
Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken... Je haakt het snelste/meeste van ons allemaal volgens mijquote:Op maandag 26 maart 2012 20:34 schreef Angelof9 het volgende:
Shit, nog maar 11 pagina's de tijd om iets af te krijgen
Oh, cute!quote:Op maandag 26 maart 2012 20:30 schreef EsseEi het volgende:
zo mijn aandeel om deel te mogen nemen in dit topic:
Een roze hertje
[ afbeelding ]
Zonder alle mooie versieringen want komt op een babykamer, met 2 zusjes die graag met alle knuffels spelen, die op moment vna geboorte ook nog allebei onder de 4 zijndus kleine frutsels is niet zo handig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |