Als autist weet ik niet hoe ik hier over moet denken. Enerzijds moet je mensen helpen maar aan de andere kant is er godsdienstvrijheid.quote:Alzheimer's sufferer Dorothy Griffiths, 87, was found sitting down after staff heard a bang and a carer went to the office for help to lift her.
But agency nurse Abdul Bhutto, who was in charge, said they would have to wait.
Carer Zoe Shaw told the Sheffield hearing: "It took between five and ten minutes because he was praying upstairs in the office on his prayer mat. A staff member told me we had to wait for him to finish."
An ambulance was not called for nearly four hours after Mrs Griffiths fell from bed and cut her head and suffered a gash to her hip at the privately-run Valley Park Nursing Home in Wombwell, near Barnsley.
She died later in hospital. Mr Bhutto failed to appear at the inquest and a summons had to be issued for him to attend the resumed hearing later in the year.
Assistant deputy coroner Donald Coutts-Wood said he had contacted him during a recess and he denied being the duty nurse that night and said he had been there on a course.
Mrs Griffiths, the widow of former Barnsley footballer Steve Griffiths, who used to live in Wombwell, had been a resident at the home since 2009 and died last November.
She was put to bed at 9.45pm on October 24 and checked checked every two hours, according to Zoe Shaw.
The old lady was using the toilet at 4am and Mrs Shaw went to an office to fill in paperwork.
She said Mrs Griffiths was not prone to falls and was not considered "at risk".
She and another carer found her on the floor and Mrs Shaw went to get help from Mr Bhutto. He was the most senior nurse on night duty at the home, run by the Mimosa Healthcare Group, because the senior carer was unable to work havning been on duty for six of the previous seven nights.
When Mr Bhutto arrived he checked the pensioner's limbs, took her blood presssure and pulse while she was still on the floor and told the carers to put her back into bed.
But instead Mrs Shaw, worried that she might fall again, washed the old lady, dressed her and took her to the office while she carried on filling forms.
At about 5.45am she took her to the lounge and said she was "talking fine" and walking around.
But at breakfast-time when the residents were being offered a cup of tea Mrs Griffiths was found unresponsive and an ambulance was called at about 7.30am.
Mrs Shaw, who broke down and wept in the witness box, said she would have called an ambulance immediately after the fall but had only since discovered that staff could override a nurses' decision.
Speaking after the inquest was adjourned Dorothy's daughter Jean David, 61, said: "We are quite upset that Mr Bhutto hadn't appeared and we are having to come here again particularly as my brother is having to come up from Staffordshire. We would like it to have been done and dusted but we can't leave it without his evidence."
Bron: http://www.telegraph.co.u(...)-he-was-praying.html
Nou ja, als verpleger is het wel je werk natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, godsdienstvrijheid is een grondwet, mensen helpen niet.
Als autist of atheïst?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:56 schreef FiatCurrency het volgende:
Als autist weet ik niet hoe ik hier over moet denken. Enerzijds moet je mensen helpen maar aan de andere kant is er godsdienstvrijheid.
Die gast heeft het dus niet begrepen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:56 schreef FiatCurrency het volgende:
Opschudding in Engeland. De 87-jarige Dorothy Griffiths werd verpleegd in een verpleeghuis, onder meer vanwege verregaande Alzheimer. Toen zij uit bed viel holde de zaalzuster naar de leiding van de verpleegafdeling, dat was die dag Abdul Bhutto, om hulp. Om de vrouw weer in bed te tillen, en ook om te kijken wat er was. Ze kwam ongelegen. Bhutto had net zijn matje richting Mekka gerold en ging bidden. Hij weigerde dat uit te stellen. Toen hij een kwartier later was uitgebeden was Dorothy naar haar Heer.
Bron: Daily Telegraph
http://www.welingelichtek(...)ger-moet-bidden.html
Als autist weet ik niet hoe ik hier over moet denken. Enerzijds moet je mensen helpen maar aan de andere kant is er godsdienstvrijheid.
Ik zou 't juist knap vinden als je wel weet wat normale mensen denken..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:03 schreef FiatCurrency het volgende:
[..]
Nee, ik ben een autist. Ik weet niet wat normale mensen denken.
? Nu in het NL ajbquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:57 schreef TNA het volgende:
Als dit is wat Allah wil verdient hij het niet om tot gebeden te worden
Maar de kans op overleven is er ook niet groter op geworden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:02 schreef Devv het volgende:
Ik vind de titel wel een beetje suggestief. Is echt onomstotelijk bewezen dat die vrouw overleden is doordat die verpleger een kwartier te laat kwam?
Ben jij ook een autist?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:05 schreef Civilian het volgende:
[..]
Ik zou 't juist knap vinden als je wel weet wat normale mensen denken..
Dit is vreemd. DIe zuster holt naar iemand en pas een kwartier later merkt men dat die vrouw is overleden? Ging die zuster niet terug naar die vrouw dan?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:56 schreef FiatCurrency het volgende:
. Toen zij uit bed viel holde de zaalzuster naar de leiding van de verpleegafdeling, dat was die dag Abdul Bhutto, om hulp. Om de vrouw weer in bed te tillen, en ook om te kijken wat er was.
Lulwutquote:Alzheimer's sufferer Dorothy Griffiths, 87, was found sitting down after staff heard a bang and a carer went to the office for help to lift her.
But agency nurse Abdul Bhutto, who was in charge, said they would have to wait.
Carer Zoe Shaw told the Sheffield hearing: "It took between five and ten minutes because he was praying upstairs in the office on his prayer mat. A staff member told me we had to wait for him to finish."
An ambulance was not called for nearly four hours after Mrs Griffiths fell from bed and cut her head and suffered a gash to her hip at the privately-run Valley Park Nursing Home in Wombwell, near Barnsley.
She died later in hospital. Mr Bhutto failed to appear at the inquest and a summons had to be issued for him to attend the resumed hearing later in the year.
Assistant deputy coroner Donald Coutts-Wood said he had contacted him during a recess and he denied being the duty nurse that night and said he had been there on a course.
Mrs Griffiths, the widow of former Barnsley footballer Steve Griffiths, who used to live in Wombwell, had been a resident at the home since 2009 and died last November.
She was put to bed at 9.45pm on October 24 and checked checked every two hours, according to Zoe Shaw.
The old lady was using the toilet at 4am and Mrs Shaw went to an office to fill in paperwork.
She said Mrs Griffiths was not prone to falls and was not considered "at risk".
She and another carer found her on the floor and Mrs Shaw went to get help from Mr Bhutto. He was the most senior nurse on night duty at the home, run by the Mimosa Healthcare Group, because the senior carer was unable to work havning been on duty for six of the previous seven nights.
When Mr Bhutto arrived he checked the pensioner's limbs, took her blood presssure and pulse while she was still on the floor and told the carers to put her back into bed.
But instead Mrs Shaw, worried that she might fall again, washed the old lady, dressed her and took her to the office while she carried on filling forms.
At about 5.45am she took her to the lounge and said she was "talking fine" and walking around.
But at breakfast-time when the residents were being offered a cup of tea Mrs Griffiths was found unresponsive and an ambulance was called at about 7.30am.
Mrs Shaw, who broke down and wept in the witness box, said she would have called an ambulance immediately after the fall but had only since discovered that staff could override a nurses' decision.
Speaking after the inquest was adjourned Dorothy's daughter Jean David, 61, said: "We are quite upset that Mr Bhutto hadn't appeared and we are having to come here again particularly as my brother is having to come up from Staffordshire. We would like it to have been done and dusted but we can't leave it without his evidence."
Bron: http://www.telegraph.co.u(...)-he-was-praying.html
Kan je niet lezen ofzo?quote:
Waar haalt de bron dat vandaan? Dat staat niet in het originele artikel.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:56 schreef FiatCurrency het volgende:
Toen hij een kwartier later was uitgebeden was Dorothy naar haar Heer.
Dus dit topic is stemmingmakerij?quote:
Is wel makkelijk. Gewoon moslim de schuld geven aangezien de meeste mensen de bronnen toch niet controleren. Lekker slim van TS ook. Expres een tussen bron aangeven ipv de originele.quote:
Als dit waar is, stel ik voor dat TS geband wordt uit dit subforum.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Is wel makkelijk. Gewoon moslim de schuld geven aangezien de meeste mensen de bronnen toch niet controleren. Lekker slim van TS ook. Expres een tussen bron aangeven ipv de originele.
Hoezo? Die zaalzuster sprak ook met een andere verpleger dus waarom het nachthoofd nou moest helpen tillen? En daarbij: De opdracht van Bhutto aan de verplegers de vrouw weer in bed te doen voerden ze niet uit.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:13 schreef plopkweker het volgende:
Dood door schuld, levenslang achter de tralies, zo niet, 30 jaar + tbs (om dat allah gedoe uit zn harses te krijgen)
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:13 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Als dit waar is, stel ik voor dat TS geband wordt uit dit subforum.
Zulke mensen moeten we niet willen.
niemand gaat ook dood omdat ze op de vloer liggen, (behalve verstikking door de mond op een kussen hebben oid) of door de klap van de val.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Die zaalzuster sprak ook met een andere verpleger dus waarom het nachthoofd nou moest helpen tillen? En daarbij: De opdracht van Bhutto aan de verplegers de vrouw weer in bed te doen voerden ze niet uit.
het is iemand die misleidend nieuws post om publieke opinie op dit forum te beinvloeden. En in dit geval racistisch ook nogquote:
Het was een leuke poging tot reltopic. Maar mislukt. ZIjn er al moderators onderweg om de TT aan te passen voordat Hathor en Hofstad en de rest van die idioten komen blaten of ligt de crew nog op hun matjes?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:13 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
anti-moslim racisten zijn tot daar aan toe. Maar ook leugenachtige artikels erbij? Ze schuwen echt niks. Dat gaat mij te verquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was een leuke poging tot reltopic. Maar mislukt. ZIjn er al moderators onderweg om de TT aan te passen voordat Hathor en Hofstad en de rest van die idioten komen blaten of ligt de crew nog op hun matjes?
Dan zijn allen mede-plichtig. Laat de rechter daar maar over oordelenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Die zaalzuster sprak ook met een andere verpleger dus waarom het nachthoofd nou moest helpen tillen? En daarbij: De opdracht van Bhutto aan de verplegers de vrouw weer in bed te doen voerden ze niet uit.
Waaraan zijn ze medeplichtig? Vrouwen van 87 gaan namelijk ook wel eens dood van ouderdom.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:24 schreef plopkweker het volgende:
[..]
Dan zijn allen mede-plichtig. Laat de rechter daar maar over oordelen
Mensen helpen is een plicht als je godsdienstig bent.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, godsdienstvrijheid is een grondwet, mensen helpen niet.
als er iets fout gaat, en het in het nieuws komt, moet er altijd een zondebok gevonden worden. Onthoud dat.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waaraan zijn ze medeplichtig? Vrouwen van 87 gaan namelijk ook wel eens dood van ouderdom.
quote:Carer Zoe Shaw told the Sheffield hearing: "It took between five and ten minutes because he was praying upstairs in the office on his prayer mat. A staff member told me we had to wait for him to finish."
"it took between five and ten minutes"quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:56 schreef FiatCurrency het volgende:
Toen hij een kwartier later was uitgebeden was Dorothy naar haar Heer.
five and 10 is ook 15 ehquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
"it took between five and ten minutes"
Mijn Engels is niet zo heel goed, maar volgens mij is dit heel wat anders dan "een kwartier later" 8
Of moet ik het lezen als vijf plus tien minuten?![]()
![]()
En volgens mij was de vrouw niet 'naar de Heer' toen de beste man was uitgebeden maar stierf zij uren later. Heel raar verhaal, de Nederlandse versie. Is de bron van TS een serieuze bron?
Blijft natuurlijk schandalig dat een patient ook maar 1 seconde langer zou moeten wachten vanwege een gebed (als dit uberhaupt echt is gebeurd), maar in dit geval lijken een verkeerde inschatting van de senior verpleger en/of het terecht/onterecht negeren van het advies van de senior verpleger door een andere verpleegster, mij eerder relevant mbt de dood van de vrouw.
En het is ook daardoor eerder hooguit een civiele zaak met bijbehorende schadeclaim, dan dat het een criminele zaak is, waarbij de politie aan te pas moet komen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
"it took between five and ten minutes"
Mijn Engels is niet zo heel goed, maar volgens mij is dit heel wat anders dan "een kwartier later"![]()
Of moet ik het lezen als vijf plus tien minuten?![]()
![]()
En volgens mij was de vrouw niet 'naar de Heer' toen de beste man was uitgebeden maar stierf zij uren later. Heel raar verhaal, de Nederlandse versie. Is de bron van TS een serieuze bron?
Blijft natuurlijk schandalig dat een patient ook maar 1 seconde langer zou moeten wachten vanwege een gebed (als dit uberhaupt echt is gebeurd), maar in dit geval lijken een verkeerde inschatting van de senior verpleger en/of het terecht/onterecht negeren van het advies van de senior verpleger door een andere verpleegster, mij eerder relevant mbt de dood van de vrouw.
Mee eens. Maar dat staat wat mij betreft los v/d dood van de vrouw. Ook wanneer niemand was overleden zou dit wat mij betreft reden voor ontslag moeten zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:31 schreef kwiwi het volgende:
Als iemand bidden belangrijker vindt dan iemand helpen (wat zijn werk op dat moment is) die direct hulp nodig heeft, dan kunnen ze hem/haar maar beter ontslaan
Maakt niet eens uit, als hij bidden belangrijker vindt dan zijn werk komt er een keer een situatie dat door zijn handelen iemand overlijdt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:31 schreef Ulx het volgende:
Ze was gewoon aanspreekbaar, zat niet onder het bloed, geen gebroken botten en dergelijke. Is er überhaupt een direct verband aangetoont tussen de val van de vrouw en het overlijden 12 uur later?
ik hoop alleen maar dat zo iemand nooit piloot wordt die het landende vliegtuig moet beheersen tijdens een gebedquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat staat wat mij betreft los v/d dood van de vrouw. Ook wanneer niemand was overleden zou dit wat mij betreft reden voor ontslag moeten zijn.
en vergunning in de prullenbak zodat hij niet vrolijk op naar het volgende ziekenhuis kanquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maakt niet eens uit, als hij bidden belangrijker vindt dan zijn werk komt er een keer een situatie dat door zijn handelen iemand overlijdt.
Gewoon ontslaan dus.
Ja geef de autist maar weer de schuldquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:13 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
dus je deed het niet opzettelijk?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:39 schreef FiatCurrency het volgende:
[..]
Ja geef de autist maar weer de schuld
Mee eens. Gelukkig is deze man geen chirurg. Stel je voor dat hij tijdens een operatie even weg moet om te bidden .quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:31 schreef kwiwi het volgende:
Of die vrouw nou overleden is door zijn handelen of niet.... Als iemand bidden belangrijker vindt dan iemand helpen (wat zijn werk op dat moment is) die direct hulp nodig heeft, dan kunnen ze hem/haar maar beter ontslaan
Dat bedoelde ik ookquote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat staat wat mij betreft los v/d dood van de vrouw. Ook wanneer niemand was overleden zou dit wat mij betreft reden voor ontslag moeten zijn.
"Nee laat maar bloeden jongens, ik bid wel even dat het stopt".quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Gelukkig is deze man geen chirurg. Stel je voor dat hij tijdens een operatie even weg moet om te bidden .
Het lijkt dat juist Shaw haar verantwoordelijkheid niet nam.quote:When Mr Bhutto arrived he checked the pensioner's limbs, took her blood presssure and pulse while she was still on the floor and told the carers to put her back into bed.
At about 5.45am she took her to the lounge and said she was "talking fine" and walking around
Mrs Shaw, who broke down and wept in the witness box, said she would have called an ambulance immediately after the fall
Gast, ik heb alles letterlijk overgenomen. stuur maar een klachtenbrief naar "Welingelichte Kringen".quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:41 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
dus je deed het niet opzettelijk?
Het is toch wel zeer fout.... Je TT en bronplaatsing
Protip bij dit soort berichten, ga altijd terug naar de bron.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:53 schreef FiatCurrency het volgende:
[..]
Gast, ik heb alles letterlijk overgenomen. stuur maar een klachtenbrief naar "Welingelichte Kringen".
Ach, relpotentieel heeft elk topic waar het M woord in staat.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:51 schreef Dagonet het volgende:
Feitelijk waar, geen relpotentieel. Check.
Ik hoop dat er een onderzoek komt waaruit blijkt dat deze vrouw verantwoordelijk is. Ze zal wel verzekerd zijn, maar een schadevergoeding aan de nabestaanden is op zijn plaats.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, relpotentieel heeft elk topic waar het M woord in staat.
Even de feiten op een rijtje zetten zoals ze uit het originele artikel komen.
• Tijd: Rond 4 uur 's nachts
• Shaw + andere verpleegkundige horen een klap
• Ze vinden bejaarde op de grond.
• Verpleegkundige 1 blijft bij haar
• Shaw gaat Bhutto halen.
• Iemand anders zegt dat Bhutto aan het bidden is.
• 5-10 minuten later zijn Bhutto en Shaw weer terug bij de bejaarde
• Bhutto checkt de pols, of ze iets heeft gebroken, etc. Zal een pleister op het wondje gedaan hebben. Trekt conclusie dat ze niet naar een ziekenhuis hoeft.
• Bhutto zegt dat ze terug moet in bed.
• Shaw doet dat niet
• Shaw beweert dat ze toen al een ziekenauto wilde bellen maar dat dus niet deed.
• Shaw kleedt de vrouw aan, en neemt haar mee een kantoor in. Alles is in orde volgens Shaw.
• Shaw is blijkbaar bij haar tot het ontbijt.
• Daar valt plotseling op dat niet alles in orde is.
• Men belt een ambulance.
• Vrouw naar ziekenhuis.
• Vrouw sterft.
Die vrouw werd na de val niet alleen gelaten. Een collega van Shaw bleef bij haar achter.
Wat is opvallend?
"iemand anders" zegt dat Bhutto niet gestoord mag worden. Wie? En waarom had Shaw daar geen lak aan?
Het valt verder op dat Shaw een paar uur met mevrouw samen was en het haar niet opviel dat ze niet goed werd. Want ik geloof er geen ruk van dat die vrouw fris en vrolijk door het kantoortje liep te banjeren en lekker honderduit aan het leuteren was en toen ze ging zitten bij het ontbijt ineens van het ene op het andere moment niet meer reageerde. Ook beweert Swah dat ze kort na de val al een ziekenauto wilde bellen. Besprak ze dat met Bhutto? Zo nee, waarom niet? En zelfs had Bhutto gezegd dat hij dat onnodig achtte had ze het recht om gewoon een ziekenauto te bellen. Maar ze zegt dat ze dat niet wist. Alsof je iemand kunt verbieden dat te doen. Dat had ze gewoon moeten weten. En bovendien: Ze stoorde Bhutto niet bij dat bidden, maar ze vond wel dat er een ziekenwagen moest komen? Pardon? Leg dat eens even uit, mevrouw Shaw. Was het nou urgent of niet?
DIe paar minuten dat het duurde tot Bhutto aanwezig was -om welke reden dan ook- heeft geen ruk met het overlijden te maken. Als er al een schuldige moet worden aangewezen voor het overlijden van een 87-jarige is het Shaw. Die is zo incompetent als wat en stapelde blunder op blunder.
Je moet wat verder in het topic lezen, deze stipulaties hebben we weer ontkracht.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:17 schreef littledrummergirl het volgende:
die verpleger had gewoon zijn gebed af moeten breken en die vrouw helpen. Dat is zijn werk, als een van je patienten iets overkomt tijdens je pauze wacht je toch ook niet tot je bammetje en je peuk op zijn om eens even te gaan kijken wat er aan de hand is
dat woord heb ik echt nog nooit gehoordquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:25 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Je moet wat verder in het topic lezen, deze stipulaties hebben we weer ontkracht.
Waarom niet gewoon hopen dat de waarheid aan het licht komt en er wordt achterhaald of er schuldigen zijn aan te wijzen en zo ja, wie deze werkelijke schuldige(n) is/zijn?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:23 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik hoop dat er een onderzoek komt waaruit blijkt dat deze vrouw verantwoordelijk is. Ze zal wel verzekerd zijn, maar een schadevergoeding aan de nabestaanden is op zijn plaats.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:17 schreef littledrummergirl het volgende:
die verpleger had gewoon zijn gebed af moeten breken en die vrouw helpen. Dat is zijn werk, als een van je patienten iets overkomt tijdens je pauze wacht je toch ook niet tot je bammetje en je peuk op zijn om eens even te gaan kijken wat er aan de hand is
Trapte ze de deur open en riep ze dat het urgent was? Of stond ze een beetje schaapachtig te navelstaren? Ik heb niet de indruk dat Bhutto niet wilde. Ik heb de indruk dat men Bhutto helemaal niks vroeg of vertelde.quote:Carer Zoe Shaw told the Sheffield hearing: "It took between five and ten minutes because he was praying upstairs in the office on his prayer mat. A staff member told me we had to wait for him to finish."
Speciaal voor jou dan:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat woord heb ik echt nog nooit gehoord
ik had het zelf ook al opgezocht, maar thnxquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan:
sti·pu·la·tie
1
het stipuleren
2
bepaling, beding
sti·pu·le·ren
overgankelijk werkwoord; stipuleerde, heeft gestipuleerd; afleiding(en): stipulatie
als voorwaarde, voorbehoud, beperking of uitbreiding in een
contract vastleggen
omdat dat niet kan zonder onderzoek.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon hopen dat de waarheid aan het licht komt en er wordt achterhaald of er schuldigen zijn aan te wijzen en zo ja, wie deze werkelijke schuldige(n) is/zijn?
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Trapte ze de deur open en riep ze dat het urgent was? Of stond ze een beetje schaapachtig te navelstaren?
Euh ik doelde natuurlijk ook op een onderzoek. Maar goed, deze verwarring is ook een beetje te wijten aan mijn formulering. Ik bedoelde dus:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:28 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
omdat dat niet kan zonder onderzoek.Is proces, protocol, beleid, regels bla bla bla
omdat de feiten op rij werden zodanig door Ulx neergezet dat ik geloof in de vrouw dr schuld.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Euh ik doelde natuurlijk ook op een onderzoek. Maar goed, deze verwarring is ook een beetje te wijten aan mijn formulering. Ik bedoelde dus:
Waarom niet hopen op een onderzoek waaruit de werkelijke schuldigen/verantwoordelijken naar voren komen ipv het hopen op een onderzoek waaruit blijkt dat de vrouw schuldig is
Zoals jij het verwoordde lijkt het er op dat je hoopt dat uiteindelijk zal blijken dat die vrouw schuldig/verantwoordeijk is, waarbij de nadruk dus ligt op die vrouw als verantwoordelijke.
Ze zegt zelf tegen die commissie dat ze van horen zeggen had dat Bhutto niet gestoord wilde worden. Nou prima, Bhutto mag uiteraard een paar minuutjes ongestoord z'n gebedje doen. Maar ze zegt zelf dat ze niet eens aan Bhutto zelf vertelde om nu te komen want het is een noodgeval.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:30 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]sorry ik moest lachen * heeft verder niks met het topic te maken
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zegt zelf tegen die commissie dat ze van horen zeggen had dat Bhutto niet gestoord wilde worden. Nou prima, Bhutto mag uiteraard een paar minuutjes ongestoord z'n gebedje doen. Maar ze zegt zelf dat ze niet eens aan Bhutto zelf vertelde om nu te komen want het is een noodgeval.
Als Bhutto dat zou weigeren zeg ik ook dat hij bepaalde zaken even goed mag uitleggen. Logisch.
Maar als die tuthola buiten z'n kantoortje (en volgens mij op een andere verdieping) blijft koffieleuten met een collega in plaats van zelf initiatief te tonen en Bhutto dus gewoon uit zijn kantoor te trekken moet je niet Bhutto de schuld geven.
Een gedeelte van je zin gefixed. Geen dank.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:58 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, vrijheid van godsdienst en levensovertuiging is een (klassiek) grondrecht, mensen helpen niet.
Natuurlijk niet. Die vrouw was 87 en zwaar dement en weet ik veel wat ze nog meer had. Als ze niet was gevallen had ze net zo goed de volgende ochtend kunnen sterven. Maar goed, zelfs het originele krantenartikel schrijft dingen op die niet met elkaar te rijmen zijn:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:44 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Het scheelde werkelijk waar hooguit 5 minuten voordat Bhutto alsnog uit dat kantoor kwamDenk je nou echt dat dat zoveel verschil uitmaakt?
Bedenk maar dat de gemiddelde ambulance-responstijd voor een thuiswonende persoon is al 7 -8 minuten. Als mensen dusdanig razendsnel stierven, waren wij allemaal bij voorbaat ten dode opgeschreven voordat we zelfs het ambulancepersoneel tegemoet zouden kunnen zien.
Dus het is echt niet de vertraging van Bhutto die hier enige rol in heeft gespeeld. Sneller kon hij het ook niet of hij moest zich laten handboeien aan Mevrouw.
Wat is het nou? Ging ze naar boven en weigerde Bhutto te komen, of bleef ze beneden omdat iemand zei dat hij had gezegd dat hij een paar minuutjes niet gestoord wilde worden?quote:But agency nurse Abdul Bhutto, who was in charge, said they would have to wait.
http://www.dailymail.co.u(...)m-nurse-praying.htmlquote:Pensioner who died after fall at care home 'lay on the floor bleeding for up to 10 minutes because Muslim nurse was praying'
Dorothy Griffiths, 89, fell from her bed, cutting her head and leaving a gash in her hip
After finishing praying the nurse said Mrs Griffiths was fine, only for her to fall unconscious four hours later
By Jaya Narain
PUBLISHED: 15:57 GMT, 23 March 2012 | UPDATED: 00:24 GMT, 24 March 2012
An elderly woman who suffered a fall was left lying on the floor at a care home for up to ten minutes because a senior nurse was praying, an inquest heard.
Abdul Bhutto, an agency nurse, told junior staff they would have to wait until he finished before he would attend to 87-year-old Dorothy Griffiths, who died nine days later.
Mrs Griffiths, who suffered from Alzheimer’s, was left on the floor while the Muslim nurse continued to pray on his mat.
Eventually he arrived and examined the pensioner before telling carers to put her back to bed. She was later found unresponsive and was taken to hospital.
Mrs Griffiths had cut her head and gashed her hip when she fell from her bed during the night and was found on the floor when staff rushed to her room after hearing a loud bang.
A carer went to the care home’s office for help to lift her but Mr Bhutto, who was in charge, said they would have to wait until he had finished his prayers.
Carer Zoe Shaw told the inquest: ‘It took between five and ten minutes because he was praying. A staff member told me we had to wait for him to finish.’
The inquest heard Mr Bhutto was the most senior nurse on duty.
He examined Mrs Griffiths on the floor but did not call an ambulance and instructed carers to put her back to bed.
But instead Mrs Shaw, worried that she might fall again, washed the pensioner, dressed her and sat with her in the office.
At about 5.45am she took Mrs Griffiths to the lounge and said she appeared to be well and was ‘talking fine’ and walking around.
But at breakfast time Mrs Griffiths was found to be unresponsive and an ambulance was called at about 7.30am.
Mrs Shaw, who broke down and wept during her evidence, said she would have called an ambulance immediately after the fall.
Mr Bhutto failed to appear at the inquest in Sheffield and a summons had to be issued for him to attend later in the year.
The court heard he had been contacted and denied being senior nurse that night.
After the hearing was adjourned, Mrs Griffiths’s daughter Jean David, 61, said the family had been put through more grief due to the nurse not turning up.
Mrs David added: ‘You put your trust in these people.
‘What would happen if there was a fire, would they then stop praying?’
It is understood Mrs Griffiths died from a brain haemorrhage and pneumonia although this has yet to be confirmed.
A spokesman for the home, which is run by the Mimosa Healthcare Group, declined to comment.
Er staat ook nog dat Bhutto die avond de leiding had omdat een ander als 6 diensten achterelkaar had gedraaid, was Bhutto wel bevoegd om leiding te geven of was hij gewoon de lul die avond omdat er niemand anders beschikbaar was.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, relpotentieel heeft elk topic waar het M woord in staat.
Even de feiten op een rijtje zetten zoals ze uit het originele artikel komen.
Die vrouw werd na de val niet alleen gelaten. Een collega van Shaw bleef bij haar achter.
Wat is opvallend?
"iemand anders" zegt dat Bhutto niet gestoord mag worden. Wie? En waarom had Shaw daar geen lak aan?
Het valt verder op dat Shaw een paar uur met mevrouw samen was en het haar niet opviel dat ze niet goed werd. Want ik geloof er geen ruk van dat die vrouw fris en vrolijk door het kantoortje liep te banjeren en lekker honderduit aan het leuteren was en toen ze ging zitten bij het ontbijt ineens van het ene op het andere moment niet meer reageerde. Ook beweert Swah dat ze kort na de val al een ziekenauto wilde bellen. Besprak ze dat met Bhutto? Zo nee, waarom niet? En zelfs had Bhutto gezegd dat hij dat onnodig achtte had ze het recht om gewoon een ziekenauto te bellen. Maar ze zegt dat ze dat niet wist. Alsof je iemand kunt verbieden dat te doen. Dat had ze gewoon moeten weten. En bovendien: Ze stoorde Bhutto niet bij dat bidden, maar ze vond wel dat er een ziekenwagen moest komen? Pardon? Leg dat eens even uit, mevrouw Shaw. Was het nou urgent of niet?
DIe paar minuten dat het duurde tot Bhutto aanwezig was -om welke reden dan ook- heeft geen ruk met het overlijden te maken. Als er al een schuldige moet worden aangewezen voor het overlijden van een 87-jarige is het Shaw. Die is zo incompetent als wat en stapelde blunder op blunder.
Maar dan is het dus niet zijn fout. Dan is het gewoon de fout van degene die hem niet wilde storen. Noodgeval is noodgeval. Shaw zelf zegt dat zij niet naar z'n kantoor ging om hem te halen. Hoe moet Bhutto dan weten dat er een noodgeval is?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:16 schreef Mr.44 het volgende:
En Engeland is natuurlijk nogal politiek correct dus gaan ze er eerder vanuit dat ze hem misschien weleens zouden kunnen beledigen als zij hem storen in het gebed
En volgens mij is de goede procedure als iemand zijn/haar hoofd hard heeft gestoten om het slachtoffer in bed te leggen en iedere 2 uur te kijken of het nog wel goed gaat, wat bij haar al moest vanwege alzheimer. Als hij dan zegt patiënt in bed te leggen (ze moeten toch al iedere 2 uur kijken) en zij doet dat niet weet ik niet wat hij nog meer had kunnen doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dan is het dus niet zijn fout. Dan is het gewoon de fout van degene die hem niet wilde storen. Noodgeval is noodgeval. Shaw zelf zegt dat zij niet naar z'n kantoor ging om hem te halen. Hoe moet Bhutto dan weten dat er een noodgeval is?
Ik weet niet of dat zo is, maar het zou goed kunnen. Dat Shaw gewoon keihard heeft geblunderd is wel zeker. En dat aan verhaal van haar over die Bhutto rammelt ook vanalles. Het zou me niet eens verbazen als ze is gaan koffieleuten met een collega en niet eens probeerde om hem te vinden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:28 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En volgens mij is de goede procedure als iemand zijn/haar hoofd hard heeft gestoten om het slachtoffer in bed te leggen en iedere 2 uur te kijken of het nog wel goed gaat, wat bij haar al moest vanwege alzheimer. Als hij dan zegt patiënt in bed te leggen (ze moeten toch al iedere 2 uur kijken) en zij doet dat niet weet ik niet wat hij nog meer had kunnen doen.
Die titel was gelijk aan de titel die hier stond voordat een mod die veranderd had. Of denk je nu echt dat iemand een topic met deze titel had aangemaakt?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:40 schreef Marlan het volgende:
Ik kan met de slechtste intentie geen schuld terugbrengen naar de Moslim. Maar check die kop uit de telgraph:
Woman died after Muslim nurse refused to help as he was praying
![]()
http://www.telegraph.co.u(...)-he-was-praying.html
De topictitel klopt nu nog niet, die oude dame is pas dagen later overleden .. die valpartij was blijkbaar in de nacht van 24 op 25 oktober en ze is pas op 3 november overleden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die titel was gelijk aan de titel die hier stond voordat een mod die veranderd had. Of denk je nu echt dat iemand een topic met deze titel had aangemaakt?
nee joh, die kleed je aan en daar ga je mee aan de wandel, midden in de nachtquote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:28 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
En volgens mij is de goede procedure als iemand zijn/haar hoofd hard heeft gestoten om het slachtoffer in bed te leggen en iedere 2 uur te kijken of het nog wel goed gaat, wat bij haar al moest vanwege alzheimer. Als hij dan zegt patiënt in bed te leggen (ze moeten toch al iedere 2 uur kijken) en zij doet dat niet weet ik niet wat hij nog meer had kunnen doen.
Alsof de vrouw nog te redden was.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Zo iemand zouden ze moeten ontslaan.
Iemand redden is toch wel wat belangrijker dan bidden.
Iemand in nood laten wachten omdat je eerst wil bidden, is soms niet erg?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:39 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Alsof de vrouw nog te redden was.
Degene die het slechtst heeft gehaald is die verpleegster die haar gevonden heeft.
Een ouwe zwakke vrouw met alzheimer die gevallen is ook nog eens de hele nacht wakker houden .
Maar moslim laat patiënt liggen die later overlijd bekt zo lekker in bepaalde "kwaliteitskranten."
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Iemand in nood laten wachten omdat je eerst wil bidden, is soms niet erg?
Hij wist van niks totdat hij was gestopt met bidden volgens het artikelquote:Carer Zoe Shaw told the Sheffield hearing: "It took between five and ten minutes because he was praying upstairs in the office on his prayer mat. A staff member told me we had to wait for him to finish."
• Niet zo erg als een verzorgster die een kwartier bij een bejaarde met een bloedende hoofdwond zit en er niet eens een pleister op weet te plakken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Iemand in nood laten wachten omdat je eerst wil bidden, is soms niet erg?
Wat ik zo'n beetje uit de verschillende brokstukken opmaak is dat diegene die eigenlijk moest werken zo bekaf was dat die niet meer kon, en hij was blijkbaar toevallig de enige aanwezige hoofdverpleegkundige. Hij zegt zelf dat die geen dienst had, hij was daar voor een cursus, en tja, dan heeft die idd geen pieper op zak, dus dat zou kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:25 schreef Ulx het volgende:
Toen ik begin jaren negentig een bijbaan had in een verzorgingstehuis hadden alle verantwoordelijken een pieper op zak. Doen ze daar niet aan in het VK? Dat vind ik wel raar.
Ik moet zeggen dat ik het verhaal nog steeds niet helemaal snap.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ik zo'n beetje uit de verschillende brokstukken opmaak is dat diegene die eigenlijk moest werken zo bekaf was dat die niet meer kon, en hij was blijkbaar toevallig de enige aanwezige hoofdverpleegkundige. Hij zegt zelf dat die geen dienst had, hij was daar voor een cursus, en tja, dan heeft die idd geen pieper op zak, dus dat zou kunnen kloppen.
Uit het verhaal blijkt ook overduidelijk dat Shaw zelf niet met hem heeft gesproken, zij laat zich wegsturen met het verhaal dat hij aan het bidden is en zij even moet wachten. Zij is diegene die weet hoe urgent het is, zij vindt het blijkbaar niet urgent genoeg om hem te storen, dat is haar beoordelingsfout, niet de zijne .. hij weet van niets want niemand heeft hem iets verteld.
Even later kijkt hij de vrouw na en geeft aan dat zij weer naar bed gebracht moet worden, maar Shaw gaat de vrouw wassen, aankleden en overeind houden, haar tweede beoordelingsfout.
En dat wordt dan door de pers gepresenteerd alsof die oude vrouw overleden is omdat 'de moslim' weigerde haar te helpen omdat die aan het bidden was. We zijn al het een en ander gewend van de Nederlandse Telegraaf, maar de Engelse variant kan er ook wat van. Gooi er dan ook nog een baggervertaling overheen met als toegift een extra sausje .. toen hij klaar was met bidden was zij naar haar heer .. misselijkmakend gewoon ..
Nou weet ik eigenlijk niet wat ik erger vindt, het volk dat dit soort verhalen bedenkt of het volk dat zulke verhalen klakkeloos slikt
Mwah, als er al een schuldige aan te wijzen is dan denkelijk het management daaro .. de hoofdverpleegkundige die er had moeten zijn was er niet omdat die oververmoeid is na zes nachtdiensten en het lijkt erop dat er ook geen vervanging geregeld was.quote:Op zondag 25 maart 2012 00:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Volgens mij heb ik het artikel verkeerd begrepen.
[..]
Ik moet zeggen dat ik het verhaal nog steeds niet helemaal snap.![]()
Shaw is dus de enige die echt schuldig is?
Misschien een topic openen met als kop. "Moslims kiezen massaal voor Apple en Ipad"quote:Op zondag 25 maart 2012 00:38 schreef Ulx het volgende:
Dagonet (of een andere blauwe)
Kun je trouwens de TT nog even aanvullen met "Moslim krijgt schuld" of iets dergelijks. Ik ben wel nieuwsgierig naar de mening van Hofstadje en co en BSB en zijn makkers. Kunnen we lachen. En die kijken volgens mij zelden in topics zonder Islam of Moslim in de TT.
Met in de OP een verhaal dat Wilders daarom wil weten waarom de Nederlande overheid voor de Iphone heeft gekozen.quote:Op zondag 25 maart 2012 01:13 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Misschien een topic openen met als kop. "Moslims kiezen massaal voor Apple en Ipad"
Zonder allochtonen en Moslims had Wilders zijn baan niet. Hij moet ze juist dankbaar zijnquote:Op zondag 25 maart 2012 01:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met in de OP een verhaal dat Wilders daarom wil weten waarom de Nederlande overheid voor de Iphone heeft gekozen.
Goeie.
Tip: voer de namen (afzonderlijk) van de personen in op google. Desnoods land en taal instellingen aanpassen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:30 schreef Ulx het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een andere versie van dit verhaal gevonden? news.bbc.co.uk geeft geen resultaat als ik daar zoek. Dat had ik toch wel verwacht.
Dat heb ik uiteraard gedaan. Maar ik krijg alleen de hier geposte versie van dit verhaal. Ik vond nergens een artikel over deze zaak die door een andere auteur is geschreven. Dat zou je toch verwachten, gezien de zaak?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:37 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Tip: voer de namen (afzonderlijk) van de personen in op google. Desnoods land en taal instellingen aanpassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |