Dank. Zelf ook wel tevreden over...quote:
Wat ik mij vooral afvraag is wat het nut is om de dozen te bewaren als je de schoenen ervoor zetquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:07 schreef tjoptjop het volgende:
Nooit verwacht dat jij van de mocropatta's was
Ik zie er nooit een Marokkaan in lopen eerlijk gezegd... Maar als dat wel zo is... don't care.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:07 schreef tjoptjop het volgende:
Nooit verwacht dat jij van de mocropatta's was
Niet alles hoeft nut te hebben...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:19 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag is wat het nut is om de dozen te bewaren als je de schoenen ervoor zet.
Eindhoven is het meest dichtbij van de 4...quote:Maar tof huis en mooie omgeving. In de buurt van welke grote brabantse stad is het?
1 jaar tevoren rond steken zodat hij een mooi fijne kluit vormt,quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:28 schreef tjoptjop het volgende:
Vergt dat nog speciale aandacht zo'n oude boom verplaatsen? Vind het wel heel erg tof.
Oh valt mee, is het redelijk zeker dat de boom het dan overleeft? Of is er nog een kans dat het toch niet 'pakt'quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:31 schreef densmee het volgende:
[..]
1 jaar tevoren rond steken zodat hij een mooi fijne kluit vormt,
verplanten
water geven eerste 2 jaar
Dank, dat lukte mij niet omdat iemand anders ook een poging tot heropening van dit draadje had gedaan...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb hem even gelinkt aan de rest van je topics
Er is alleen een waterpartij in de voortuin. Zo'n 30 meter breed, maar op de foto valt het toch niet zo op omdat er beukenhaag voor staat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Zo, de tuin maakt het echt af! Heb je eigenlijk iets van water in je tuin?
Het wordt met hekwerk e.d. zo gemaakt dat het water afgeschermd blijft zodat kinderen veilig kunnen spelen op het terrein.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ah, ik zie het! Water bij je huis is zo fijn. Ik zou het niet aandurven vanwege de kinderen, maar toch.
Er komt daar straks een houten hek. Heeft te maken met wat toekomstmuziek... We willen die grond erachter (landbouwgrond) graag overnemen en dan die bomenrij ook doorzetten. Maar die grond is nog niet te koop...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, en waar ik ook nog nieuwsgierig naar ben: zit er nou nog iets bij dat pad in de achtertuin, met de bomen aan weerszijden? Ik vind het heel slim gedaan, je oog wordt ernaar toegetrokken en het geeft meer diepte aan de tuin.
Hoewel we vaak door de serre heen lopen (ruim zat overigens) is de normale routering via de gang. Aan de linkerzijde bij de laatste foto zie je de deur naar de gang en daar tegenover zit wederom een deur...quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:12 schreef KeimpeHart het volgende:
Had dat bank niet handiger geplaatst kunnen worden? Als je van de keuken naar de woonkamer wilt, moet je weer 'om de bank heen' lopen.. wat beetje omslachtig kan zijn als het telkens gebeurt.
heb je 2 putten?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:22 schreef DS4 het volgende:
Afgelopen week is overigens de sproei installatie geplaatst. Deels tijdelijk, aangezien het uiteindelijk in het bijgebouw dient te worden verwerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk zal dit computergestuurd worden zodat de tuin altijd de juiste hoeveelheid water krijgt (ja, of teveel, want het houdt regen niet tegen natuurlijk).
Verder is de perenboom zich goed thuis aan het voelen...
[ afbeelding ]
Klopt.quote:
Druppelslangen zijn volgens mij tijdelijk... Geen idee. Het klopt dat je ze momenteel goed ziet. Ik zal het nog eens met de hovenier er over hebben.quote:en druppelslangen vind ik geen optie, deze blijf je altijd zien.
dan liever pop up nevelaars
Onze kat vindt met name de bank in de serre geweldig...quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:06 schreef Boterbartje het volgende:
Katten gaan toch altijd onder stoelen zitten, maar deze kat heeft een mooie eethoek om onder te liggen
Mooi dat je 2 putten hebt, heeft dat overigens wel zin op die korte afstand?quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Druppelslangen zijn volgens mij tijdelijk... Geen idee. Het klopt dat je ze momenteel goed ziet. Ik zal het nog eens met de hovenier er over hebben.
Weet ik veel... het werd aangeraden en dan verwachten ze dat je vertelt dat je de factuur zal gaan betalen... Ieder zijn rol in het geheel zeg maar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:57 schreef densmee het volgende:
Mooi dat je 2 putten hebt, heeft dat overigens wel zin op die korte afstand?
Het is beukenhaag, dus op zich wordt die niet kaal, maar ik denk dat je inderdaad die slang zal blijven zien. Ik ga het er dus met de hovenier over hebben. Voor zover ik begrepen heb is het een tijdelijke oplossing, maar het is al weer even geleden dat we het er over hadden. Dit deel had afgelopen najaar al aangelegd moeten zijn, maar toen regende het teveel.quote:En de druppelslangen blijf je zien, in de winter zijn je beuken blokken kaal en dan zie je die verschrikkelijke slang liggen.
Dank voor de tip.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:59 schreef densmee het volgende:
http://www.rainbird.com/homeowner/products/sprays/A17nozzles.htm
dit moet je laten monteren in je borders.
als de hovenier een adres zoekt dan hierbij een tip, wij haalden hier ook onze spullen.quote:
Dat is hier niet zo ver vandaan...quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:04 schreef densmee het volgende:
als de hovenier een adres zoekt dan hierbij een tip, wij haalden hier ook onze spullen.
http://smitsveldhoven.nl/Home
en hierbij ook de popup uitvoering van de nevelsproeiers
http://smitsveldhoven.nl/upload/file/199_guide_selection.pdf
Ja maar dat is ook lekker zo met een knisperend vuurtje erbij en lekker in de zon! Jaloers op je prachtige huis hoor!!quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onze kat vindt met name de bank in de serre geweldig...
Dure smaak... tenzij er een doos voorhanden is, want stiekum verlangt ze naar een zwerversbestaan denk ik.
Ik wacht nog heel even als echt de complete beukenhaag groen is. Maar het is zich goed aan het ontwikkelen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:12 schreef Ml-etje het volgende:
Ben benieuwd hoe het inmiddels nog groener is![]()
Ik heb nog geen BGE. Zit er wel over te denken, maar eerst het bijgebouw...quote:Offtopic vraag, jij hebt een Bigg Green Egg toch?
Bevalt hij en wat doe je er allemaal mee buiten bbqen?
Ah dan heb ik het half goedquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wacht nog heel even als echt de complete beukenhaag groen is. Maar het is zich goed aan het ontwikkelen.
[..]
Ik heb nog geen BGE. Zit er wel over te denken, maar eerst het bijgebouw...
quote:
staat er al een zandkasteel?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vraag mij ook af hoe het hier in huize DS4 op dit moment is !
Vast veel beter dan in mijn prive binnen zandbak:P
Druk...quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vraag mij ook af hoe het hier in huize DS4 op dit moment is !
Ik ook eigenlijk !quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:56 schreef The_Mich het volgende:
Ben eigenlijk toch nog steeds benieuwd naar de laatste ontwikkelingen of het eindresultaat.
Yep!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:05 schreef Boterbartje het volgende:
Is dat een model van jullie huis op tafel trouwens?
Mwah, die lamp vind ik wel erg bijzonder; maar ik zou het zelf nooit ophangenquote:
Wat bij de lamp de doorslag gaf was de transparantie en dat is ook iets wat ons huis kenmerkt...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Mwah, die lamp vind ik wel erg bijzonder; maar ik zou het zelf nooit ophangen![]()
Het pas wel prima bij jullie woning vind ik !
Bedoel je de schuifpui binnen? Die gebruiken we erg vaak in de zomer. Dan vangen we de warmte op in de serre en moeten we de serre afsluiten, anders wordt het veel te heet binnen.quote:Ik vraag mij wel nog altijd af wanneer je die gigantische schuifpui die je hebt uberhaupt dicht zou doen. Misschien als je een feestje geeft of iets dergelijks![]()
Spots niet.quote:Heb je trouwens in huis led-verlichting toegepast ? Voor de spots e.d. ?
Ben erg nieuwsgierig namelijk !
Stroom vooral. 18000 kwh op jaarbasis. Maar dat moet nog minder worden omdat je het eerste jaar veel meer stookt vanwege vocht in de woning.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ben wel benieuwd naar je energieverbruik in zo een modern huis![]()
Stroom en gas bijvb
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:57 schreef DS4 het volgende:
....
Stroom vooral. 18000 kwh op jaarbasis. Maar dat moet nog minder worden omdat je het eerste jaar veel meer stookt vanwege vocht in de woning.
.......
Merk: Artemidequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:40 schreef WRH het volgende:
mooie lamp, heb iets dergelijks al geregeld in verschillende versies langs zien komen en ben benieuwd naar merk / designer?
Ik denk niet dat ik die gepost heb tot op heden. Wat zou je willen zien?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:21 schreef densmee het volgende:
heb je dan ook een foto van de meterkast of heb ik die gemist?
als je 18000 kwh per jaar verstookt zal dit aan de groepenkast ook wel iets bijzonders zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik die gepost heb tot op heden. Wat zou je willen zien?
Ik heb er geen verstand van eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:54 schreef densmee het volgende:
als je 18000 kwh per jaar verstookt zal dit aan de groepenkast ook wel iets bijzonders zijn.
waarschijnlijk niet 1 fase 40 ampere afgezekerd, maar eerder 3 fase 64 ampere oid
Ja, maar als ik dat op zolder doe heb ik twee problemen: 1. het wordt dan lastig werken op mijn kantoor en 2. het licht zal mijlenver te zien zijn, vanwege al het glas.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daar kan je een aardige wietplantage mee bouwen![]()
cool, thanx, vind deze erg mooi!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Merk: Artemide
Type: Copernico
Designers: Carlotta de Bevilacqua en Paolo Dell´Elce
Ik denk het wel. Ik zal dan zo trots zijn als een hond met 7 staarten, dus ik verwacht dat ik er wel melding van maak ja...quote:
Geinig... waar precies, want dan rijd ik er eens langs.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:13 schreef densmee het volgende:
Ik reed vandaag door Baarschot, en ik dacht even het huis te herkennen. maar dat was nog niet zo ver en daar lag een pannendak op maar verder leek het er als 2 druppels water op
Solvedquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Ik zal dan zo trots zijn als een hond met 7 staarten, dus ik verwacht dat ik er wel melding van maak ja...
https://maps.google.nl/ma(...)00284&num=1&t=h&z=19quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... waar precies, want dan rijd ik er eens langs.
Deels, maar ze slaapt wel bij ons omdat dat wel handig is met voeden.quote:
Misschien lijkt het klein op de foto's, maar dat is de kamer zeker niet. We hebben alleen veel en grotere meubelen gekocht, misschien dat dat vertekent.quote:Waarom heb je de kinderkamer eigenlijk in de bezemkast gemaakt? Als je zo'n enorme boerderette laat bouwen kun je er toch wel een paar fatsoenlijke slaapkamers in op laten nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |