abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2012 @ 11:31:57 #131
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109756968
Eens met Gorro hierboven; de gezichten waren juist overduidelijk gegrimeerd, ergens zou je toch verwachten dat ze dat tegenwoordig toch beter zouden moeten kunnen. Desondanks erg interessante film toch.

Gisteren The Darkest Hour gekeken tijdens dat Earth Hour, vond het wel toepasselijk :+. Maar wát een abominabel vehikel. Ongelooflijk slecht geacteerd, doorsnee verhaaltje waarin het vanaf minuut 1 al duidelijk is wie het gaan overleven. De manier waarop de aliens de mensen verzwolgen was nog het enige toffe eraan.
De 4.9 op IMDB is schandelijk veel credit.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_109757299
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 11:31 schreef Garisson72 het volgende:
Eens met Gorro hierboven; de gezichten waren juist overduidelijk gegrimeerd, ergens zou je toch verwachten dat ze dat tegenwoordig toch beter zouden moeten kunnen. Desondanks erg interessante film toch.

Gisteren The Darkest Hour gekeken tijdens dat Earth Hour, vond het wel toepasselijk :+. Maar wát een abominabel vehikel. Ongelooflijk slecht geacteerd, doorsnee verhaaltje waarin het vanaf minuut 1 al duidelijk is wie het gaan overleven. De manier waarop de aliens de mensen verzwolgen was nog het enige toffe eraan.
Je moet ook sowieso geen films met aliens kijken, dat zijn altijd slechte films :P
Only the strong survive
  zondag 1 april 2012 @ 11:50:53 #133
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_109757426
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:46 schreef TheGOAT het volgende:

[..]

Je moet ook sowieso geen films met aliens kijken, dat zijn altijd slechte films :P
:')
  zondag 1 april 2012 @ 12:18:34 #134
286575 Roces18
Chef de party
pi_109758204
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:50 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:')
Inderdaad. Maar The Darkest Hour is een groot cliché tot en met. Er is gewoon nauwelijks spanning. Maar er zijn zat goede alien films. Kijk maar naar bijv. de predator serie
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 1 april 2012 @ 12:54:16 #135
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109759343
The Road.

Wat een deprimerende film om je dag mee te beginnen. Sprankje hoop op het einde is waar je het voor doet... Intens, misselijk makend, menselijk drama, prachtige beelden.

9.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 1 april 2012 @ 12:58:38 #136
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_109759479
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 12:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar The Darkest Hour is een groot cliché tot en met. Er is gewoon nauwelijks spanning. Maar er zijn zat goede alien films. Kijk maar naar bijv. de predator serie
District 9. _O_
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_109759610
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 12:58 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

District 9. _O_
Dit. Unieke film.
pi_109759668
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit. Unieke film.
uniek wel... goed? mwha
pi_109759915
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:03 schreef mschol het volgende:

[..]

uniek wel... goed? mwha
Vond ik wel. Goed (en best plausible vind ik zelf) verhaal en ik werd echt geraakt.
  zondag 1 april 2012 @ 13:15:30 #140
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109760077
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 13:03 schreef mschol het volgende:

[..]

uniek wel... goed? mwha
Idd: mwah.
  zondag 1 april 2012 @ 14:08:50 #141
274453 okiokinl
blablabla
pi_109762101
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2012 11:31 schreef Garisson72 het volgende:

hm, die had ik voor vanavond klaarstaan..toch maar wat anders zoeken dan.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 14:22:18 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_109762617
Mission Impossible: Ghost Protocol
Aktie

Het team moet een terrorist stoppen die een nucleaire aanval wil plegen. Dit keer werken ze onder "Ghost Protocol", wat wil zeggen dat ze geen back-up hebben en er alleen voor staan. Daar komt het verhaal zo een beetje op neer.

Gewoon een leuke, snelle aktiefilm. Vooral de "gadgets" die in MI gebruikt worden vind ik altijd grappig, de handschoenen waarmee je tegen een gebouw aangeplakt naar boven kunt klimmen, magnetische pakken, speciale contactlenzen, etc.

Hij kijkt lekker weg. Het verhaal moet je met een korreltje zout nemen natuurlijk :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 1 april 2012 @ 15:00:55 #143
26731 Chr1st1aan
Tukkerjood
pi_109764350
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:52 schreef Keselo het volgende:
The Intouchables nu toch maar gaan kijken.

[ afbeelding ]

Wat een geweldige film! _O_ Een Franse film, budget van 9 miljoen, en heeft mij ~2u lang beter weten te boeien dan welke hollywood film dan ook. Zonder te spoilen kan ik er gewoon niet veel over zeggen, dus als je hem nog niet hebt gezien, zo snel mogelijk naar de bioscoop om deze fantastische film te zien.

9.5/10
Super film, humor en toch zo simpel eigenlijk. Aanrader!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_109764514
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef vinnypassy het volgende:
Intouchables (2011, Olivier Nakache, Eric Toledano) [ afbeelding ]

Voorop staat dat ik geraakt ben door deze film. Als een film dat bereikt, kan ik de minpuntjes makkelijk vergeten. Zo wordt de invalide man bijvoorbeeld weinig uitgelicht en komen we niet te weten waarom hij zo rijk is, wat zijn verdriet verder met hem doet. Van dit laatste krijgen we, dankzij een prima vertolking van François Cluzet, gelukkig wel een klein tipje van de sluier opgelicht. Het doet hem pijn, maar dat moge duidelijk zijn.

Belangrijker is echter de band die zicht ontwikkelt tussen hem en zijn verzorger, een man uit een achterstandswijk. Kritiekpuntjes zijn dat stereotypes worden bevestigt, maar het stoorde mij geen moment. De band tussen de mannen blijft de hele film oprecht en verwordt nooit melodramatisch, vooral dankzij de energieke Omar Sy (die de Franse 'Oscar' won ten faveure van Jean Dujardin: terecht!).

Er is dus weinig plaats voor emotioneel drama, vooral omdat er veel grappen worden gemaakt en deze niet ten koste van iemand gaan: voor de invalide man is het een verademing dat hij niet zo blind als invalide gezien wordt. Samen met de prachtige muziek en de rustige momenten kon ik het tegen het einde toch niet laten met een klein traantje in mijn ogen toe te kijken. Wat een prachtige film!
Mooi verwoord :Y één van de weinige films die ik zonder plaspauze heb uitgekeken :P
  zondag 1 april 2012 @ 15:54:14 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109766576
Giù la testa (A Fistful of Dynamite/Duck, You Sucker) (1971, It, Sergio Leone)
Een wat onderschatte en minder bekende film van Leone. Het is niet zo'n meesterwerk als OUATITW of The Good, the Bad and the Ugly, maar nog steeds een dijk van een film. Leone weet als geen ander hoe je een film moet schieten. De heerlijke soundtrack van Ennio Morricone helpt natuurlijk als altijd bij het creëren van de juiste sfeer.
De films van Leone hebben altijd iets nihilistisch en fatalistisch gehad. In deze film voert hij dat nog verder door dan in de rest. De zinloosheid van al het gruwelijke geweld druipt ervan af. De gewelddadigheid van de revolutie zorgt ook voor de ontwikkeling van het karakter van Rod Steiger. In het begin van de film is het nog een oppervlakkige stereotype bandietenleider, maar hoe meer hij tegen wil en dank ziet van de verschrikking van de revolutie hoe gedesillusioneerder hij wordt. Ondertussen worden je als kijker meegevoerd in het ontstaan van een onwaarschijnlijke vriendschap tussen hem en gevluchte IRA terrorist (James Coburn)
cijfer: 8.5

Animal House (1978, VS, John Landis)
De eerste college-gross out komedie, dus toentertijd baanbrekend. Nu hebben we het allemaal wel eens eerder gezien, want de film heeft vele opvolgers (naäpers) gehad. De meeste daarvan stukken minder dan dit, maar sommigen ook wel beter. Dat zorgt ervoor dat ik de film nu gewoon vermakelijk vond,behorend tot de subtop in het genre.
cijfer: 7.5
  zondag 1 april 2012 @ 17:12:37 #146
286575 Roces18
Chef de party
pi_109770010
quote:
17s.gif Op zondag 1 april 2012 15:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mooi verwoord :Y één van de weinige films die ik zonder plaspauze heb uitgekeken :P
Ben je incotinent? Kan je die 90 minuutjes niet blijven zitten :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_109770325
Shutter Island (2010)

quote:
Shutter Island vertelt het verhaal van twee politieagenten, Teddy Daniels en Chuck Aule, die naar een afgelegen eiland voor de kust van Massachusetts worden gestuurd om de mysterieuze verdwijning van een moordenares uit de vestigingachtige psychiatrische instelling voor criminelen te onderzoeken.
't Verhaal loopt uiteindelijk heel anders dan ik had verwacht. Ik ben misschien niet altijd zo'n helder licht en zag ook niet vanaf het begin van de film hoe het zou aflopen. (Opzich ook wel weer mooi; film kijken zonder te weten hoe het afloopt :P ). Hoewel het wel vrij snel steeds duidelijker werd en er meer naar gestuurd werd.

Maar film heeft me zeer vermaakt; 3 uur (met vele reclames }:| ) van genot. Ik hou wel van die films die even compleet met je 'mind' spelen. Aanrader.
  zondag 1 april 2012 @ 18:10:46 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_109772061
Niet heel veel films gezien in maar: 17 maar. Ook verder niet een heel opmerkelijke maand, maar de top 5 kan ik iedereen wel aanraden :Y.

1. Barton Fink
2. Pierrot le fou (Crazy Pete)
3. McCabe & Mrs. Miller
4. The Devils
5. Warrior
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_109772554
@ Gorro & Garrison:
Het heeft er denk ik ook mee te maken dat ik hem in het vliegtuig zag. Op een 7" schermpje zal die grime er beter uitkomen dan op 64" blu-ray lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 1 april 2012 @ 18:28:38 #150
133321 Burner82
Speedo fan
pi_109772715
Tucker & Dale vs Evil

Stond al een tijdje op mijn verlanglijstje om eens te kijken en eindelijk gedaan :D

Het verhaal is eigenlijk het aloude horrorfilm cliché: 2 niet al te snuggere broers in verlaten bossen waar een groep jongeren toevallig vakantie gaat vieren.
Echter zit hier een kleine twist in die de film de moeite waard maakt: de broers zijn niet het probleem, maar wel de oorzaak...

Veel meer kan ik er niet over zeggen zonder alles in spoilertags te moeten zetten :P

Ik heb me goed vermaakt met de film, al was het wel een beetje horror-komedie voor beginners.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.6
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_109780695
We Bought a Zoo (2011)

geregisseerd door Cameron Crowe
met Matt Damon, Scarlett Johansson en Thomas Haden Church

'We Bought a Zoo' is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van voormalig Guardian journalist Benjamin Mee (Matt Damon) die na de dood van zijn vrouw een vervallen dierentuin op het Amerikaanse platteland koopt van zijn laatste spaargeld. Het opknappen van de dierentuin gaat gepaard met enige hindernissen en ook privé komt er het één en ander om de hoek kijken.

Heerlijke feelgood movie... was ik wel even aan toe eigenlijk :-)

8/10
pi_109785682
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 18:10 schreef Falco het volgende:
Niet heel veel films gezien in maar: 17 maar. Ook verder niet een heel opmerkelijke maand, maar de top 5 kan ik iedereen wel aanraden :Y.

1. Barton Fink
2. Pierrot le fou (Crazy Pete)
3. McCabe & Mrs. Miller
4. The Devils
5. Warrior
Dat is een van mijn favoriete films. O+ Aanrader inderdaad!

Maar de titel zou ik eerder vertalen naar 'Pierrot the Madman' of wellicht 'Pierrot the Fool'.
'Crazy Pete' dekt de lading niet helemaal. ;)

En je noemt 17 films in een maand niet veel? Vind het een behoorlijk aantal. Kom zelf aan gemiddeld 10 per maand geloof ik... en dan heb ik al het gevoel dat ik bovengemiddeld veel films kijk. :P
  zondag 1 april 2012 @ 22:55:02 #153
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_109786153

Cheun (Slice)

Er loopt een seriemoordenaar rond die mannen in stukken hakt en ze vervolgens in rode koffers propt. De politie kan de dader maar niet vinden en roept de hulp van ene Tai in, een huurmoordenaar die in de gevangenis zit. Deze beweert de dader te kennen, het zou een jeugdvriend van hem zijn genaamd Nut. Tai wordt dan maar op pad gestuurd om die Nut te gaan zoeken.

Deze Thaise film weet niet goed wat hij wil. De film begint als horror met enkele bloederige, overgestyleerde en kleurrijke slow-motion moorden a la Argento om dan plots verder te gaan als een grauwe thriller a la Se7en. Maar dan gaat onze held naar zijn geboortestreek om zijn vriend te zoeken, worden we geconfronteerd met een hoop flashbacks en is het plots weer een coming-of-age drama, wat uiteindelijk de essentie van de film blijkt te zijn en het genre waar de regisseur eigenlijk naar op zoek was.

Als geheel vond ik de film half geslaagd. Het verhaal is wel goed, net als het acteerwerk, maar door die genreshifts was het af en toe wat onsamenhangend, al zorgden ze ook wel voor enkele memorabele scenes. Helaas zat er op het einde een "het zal toch niet..." twist die ik na een kwartier al zag aankomen, dat vind ik altijd wat minder leuk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 1 april 2012 @ 22:57:55 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109786269
Planes, Trains & Automobiles (1987, VS, John Hughes)
Twee mannen worden door het noodlot tot elkaar gebracht tijdens hun reis om op tijd voor de feestdagen thuis te komen, maar de vele tegenslagen gooien roet in het eten. Het is natuurlijk niet bijster origineel, maar de uitwerking is prima in orde. Vooral doordat Steve Martin en John Candy zo'n leuk, goed op elkaar ingespeeld duo vormen.
cijfer: 7.2
pi_109787381
The hunger games

Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

143 minuten

geregisseerd door Gary Ross
met Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Elizabeth Banks

In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje in, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...

TOffe film, zit een lekkere vaart en leuke actie in de film en heb me er echt mee vermaakt.. leuk en best orgineel verhaal ook!!
dikke 7.5
klopt het btw ook dat er vervolgdelen op komen??
pi_109787870
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:21 schreef casper019 het volgende:
klopt het btw ook dat er vervolgdelen op komen??
Ja, er zijn meerdere boeken.
pi_109791343
Quiz (NL)
hoofdpersoon is de presentator van een spelshow en stopt ermee..
helaas wordt hij en zijn gezin onderdeel van een spel show, en om zijn gezin levend terug te zien zal hij het spelletje mee moeten spelen..

bah.. wat was dat toch weer een typische, matige-slechte, nederlandse film; alleen het seks onderdeel kwam niet voor :o (haast uniek voor nederlandse films)
nee.. deze film wordt em gewoon niet, matige geacteerd, te voorspelbaar; en tegelijkertijd ook volslagen idiote actie's e.d.
4.5/10

Haywire
De mooie Mallory Kane (martial-arts ster Gina Carano) wordt ingehuurd voor die klussen die overheden niet kunnen goedkeuren en waar staatshoofden liever niet van op de hoogte zijn

Een wat apart beginnende actiefilm, maar tempo bleef er redelijk in waardoor hij prima weg keek, maar nergens een moment waarvan ik dacht: tof ofzo..
6/10
  maandag 2 april 2012 @ 03:20:38 #158
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_109792189
The good, the bad, and the ugly.

oude film en voelt ook zo aan. erg traag voor moderne begrippen maar ook erg sfeervol. acteerwerk voelt soms wat stug, op andere momenten juist erg goed. clint doet het goed als de stille anti held.

ik had er persoonlijk meer van verwacht, maar heb me zeker vermaakt.

7,6/10.
  maandag 2 april 2012 @ 03:47:53 #159
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109792311
The Hunger Games (2012)

Verhaal:
Meisje biedt zich aan in plaats van haar zusje meetedoen met de "Hunger Games". Een spel op een eiland waar uitgekozen jongeren mekaar bevechten tot de dood.

Oordeel:
Niet super de super uitgewerkt maar wel een goeie film. Moeilijk uitteleggen eigenlijk. In de trant van Gymkata en Escape from Absolom. Ik geef het een 7.5

7.5
iMDB: 7.8
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 2 april 2012 @ 03:53:44 #160
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109792333
Scent of a Woman

Verhaal:
Dom verhaal

Oordeel:
Domme film, ik geef het een 3. Waarschijnlijk is dit zo'n film wat gaat over het opgroeien en mannelijkheid. Al PAccino speelt ws. het zogenaamde geweten of ego van een jongeman. Dat graag via Harvard hogerop wilt komen in de maatschappij. Doorzichtig en slecht uitgewerkt. Gaapfilm.

3
iMDB: 7.8
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_109792525
Marathon man, 1976
Het eerste deel springt van de hak op de tak lees ik veel; ik vond dat wel lekker. Daarna betreedt de film de sleetse paden en verloor ik enigszins mijn interesse. Dustin Hoffman speelt weer de socially awkward nozem, Laurence Olivier probeert nog wat centen te vangen voor zijn pensioen. Ze hadden van Roy Scheider de hoofdpersoon moeten maken. Wat me tegenviel was de ongeïnspireerde regie, omdat ik van Schlesinger Midnight Cowboy gewend was. Voorts heb ik het een beetje gehad met dit soort eenvoudige rechttoe, rechtaan films.
Graag op anoniem
  maandag 2 april 2012 @ 11:02:34 #162
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_109796504
Erg goede maand! 17 in totaal. Top 5 hieronder weergegeven:

Maart
1. Intouchables (Olivier Nakache, Eric Toledano, 2011) :: 8.6
2. Hugo (Martin Scorsese, 2011) :: 8.3
3. La piel que habito (Pedro Almodóvar, 2011) :: 8.3
4. Akmareul boatda (Ji-woon Kim, 2010) :: 8.2
5.. Hereafter (Clint Eastwood, 2010) :: 8.2

Vooral Hereafter vond ik positief opvallen. NIet verwacht dat die zo goed zou zijn!!
  maandag 2 april 2012 @ 11:08:20 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_109796681
The Hunger Games:

quote:
Set in a future where the Capitol selects a boy and girl from the twelve districts to fight to the death on live television, Katniss Everdeen volunteers to take her younger sister's place for the latest match.
Ik kende de boeken al voordat ik hoorde dat ie verfilmd werd, dus was wel benieuwd hoe ze het zouden doen. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben met hoe ze het gedaan hebben, want het verhaal werd echt gevolgd. Natuurlijk bepaalde details minder overduidelijk, maar dat was niet storend. Doordat ik het verhaal al kende vond ik de film wat saaier.

cijfer 7.5

en nog The Grey gezien

quote:
After their plane crashes in Alaska, seven oil workers are led by a skilled huntsman to survival, but a pack of merciless wolves haunts their every step
Wat een saaie film was dat zeg. Heb hem in drie delen moeten kijken om hem af te zien. Want ik was toch wel benieuwd hoe hij zou aflopen (meer omdat ik er al zoveel tijd en moeite in had gestoken). En toen viel het einde ook nog eens zwaaaaaar tegen. Nee zeker geen aanrader

Cijfer 5 (imdb 7.1)
pi_109799410

Anchorman the legend of Ron Burgundy

Ron Burgundy (Ferrell) is één van de meest bekende nieuwslezers in San Diego in de zeventiger jaren. De eerste vrouwelijke nieuwslezers doen hun intrede; een van hen is de ambitieuze Veronica Corningstone (Applegate). Ron is bereid om Veronica uitzendingen te geven op het gebied van 'woman interest' ; waaronder mode en koken. Maar wanneer Veronica weigert de 'oogappel' van het station te zijn, gaat ze toch het nieuws presenteren; het begin van een langdurige strijd...

Had deze nog niet gezien dus maar eens opgezet. Ik heb toch een paar keer goed moeten lachen. Het verhaal slaat echt nergens op maar de acteurs maken de film. Als je van Will Ferrel houdt moet je deze film zeker zien :) Dit jaar komt er ook een deel 2 :)
  maandag 2 april 2012 @ 12:24:42 #165
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109799624
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:18 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

Ron Burgundy (Ferrell) is één van de meest bekende nieuwslezers in San Diego in de zeventiger jaren. De eerste vrouwelijke nieuwslezers doen hun intrede; een van hen is de ambitieuze Veronica Corningstone (Applegate). Ron is bereid om Veronica uitzendingen te geven op het gebied van 'woman interest' ; waaronder mode en koken. Maar wanneer Veronica weigert de 'oogappel' van het station te zijn, gaat ze toch het nieuws presenteren; het begin van een langdurige strijd...

Had deze nog niet gezien dus maar eens opgezet. Ik heb toch een paar keer goed moeten lachen. Het verhaal slaat echt nergens op maar de acteurs maken de film. Als je van Will Ferrel houdt moet je deze film zeker zien :) Dit jaar komt er ook een deel 2 :)
Will Ferrell is :r
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:02:55 #166
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_109800906
quote:
Dit jaar komt er ook een deel 2 :)
Niet dit jaar hoor, dat duurt nog wel even. ;) Het script moet nog geschreven worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 2 april 2012 @ 13:06:09 #167
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109801031
Maart
Films
24. John Carter (Andrew Stanton, 2012) :: 6.5
25. The Adventures of Tintin (Steven Spielberg, 2011) :: 8.5
26. The Muppets (James Bobin, 2011) :: 7.0
27. The Girl with the Dragon Tattoo (David Fincher, 2011) :: 8.5
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109813350
Man on Fire (2004)

IMDb geeft een 7,7. Dat is zeer hoog volgens mij voor IMDb. Had de film nog nooit gezien maar is volgens mijn vrienden legendarisch.

Mijn oordeel? Een fantastische film, maar dat vind ik van bijna alle thrillers met Denzel Washington. Deja-Vu, American Gangster, Taking of Pelham 123, etc. Had velen gezien van hem, behalve deze. Heb 2,5 uur geboeid gekeken naar de film. Vond het begin fantastisch, tussen Pita en Denzel. Ik denk oprecht dat dit één van de beste films is die ik van m'n lezen heb gezien.

Mijn oordeel; een 9,5
Only the strong survive
  Boks-Chick maandag 2 april 2012 @ 21:00:15 #169
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109821982
Ik heb net, zoals reeds velen hier, Intouchables gezien.
Mijn god wat een meesterwerk van een film. De eenvoud is schitterend. Onafgebroken de film bekeken (doorgaans word ik snel afgeleid om wat dan ook) en toen het afgelopen was had ik tranen in mijn ogen, puur van de schoonheid van het verhaal.
In feite kabbelt er een rustig verhaal aan je voorbij doch de interactie tussen beide hoofdrolspelers grijpen je bij je strot en laten je niet meer los. Heel erg lang geleden dat ik zo'n mooie film heb gezien.

imdb 8.4, maar voor mij een 10. Ben zwaar onder de indruk van dit pareltje en hoe het verfilmd is.
lolwut
pi_109822551
quote:
19s.gif Op maandag 2 april 2012 21:00 schreef BrandX het volgende:
Mijn god wat een meesterwerk van een film. De eenvoud is schitterend. Onafgebroken de film bekeken (doorgaans word ik snel afgeleid om wat dan ook) en toen het afgelopen was had ik tranen in mijn ogen, puur van de schoonheid van het verhaal.
In feite kabbelt er een rustig verhaal aan je voorbij doch de interactie tussen beide hoofdrolspelers grijpen je bij je strot en laten je niet meer los. Heel erg lang geleden dat ik zo'n mooie film heb gezien.

imdb 8.4, maar voor mij een 10. Ben zwaar onder de indruk van dit pareltje en hoe het verfilmd is.
ben ook net klaar met kijken... toevallig :D
erg goede film!

8.5 voor mij... muziek is ook echt mooi in de film... het frans is voor mij juist een plus trouwens... klopt gewoon bij de film...
pi_109823265
Will Ferrel is inderdaad :r maar Anchorman vond ik als niet-liefhebber van comedy verrassend grappig.

Nuchter waarschijnlijk minder trouwens. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 2 april 2012 @ 21:17:15 #172
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109823365
Anatomy of a Murder (1959)

Speelduur: 160 min
Cast: James Stewart, Lee Remick and Ben Gazzara

In a murder trial, the defendant says he suffered temporary insanity after the victim raped his wife. What is the truth, and will he win his case?

Het verhaal gaat over een moord en de film speelt zich af vanuit de ogen van de advocaat van de verdediging.
Niet zolang geleden heb ik 12 Angry Men gekeken en ik was veel meer onder de indruk van die eenvoudigere film dan deze.

Waardering
IMDb: 8.1
Moi: 8 (het is wel een goede film uiteindelijk) :P
pi_109824305
quote:

Niks aan toe te voegen :)
Voor mij een dikke 9. Lang geleden dat ik zo heb kunnen genieten van een film!
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_109824486
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:24 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Will Ferrell is :r
Sowieso.
pi_109830828
Dat Kluivert voetbalshirtje in Intouchables _O_
  maandag 2 april 2012 @ 23:41:36 #176
67640 SaintOfKillers
pi_109832305

Keimusho no naka (Doing Time)

Redelijk ongebruikelijke gevangenisfilm. Geen bendes, geen onderlinge afrekeningen, geen sadistische bewakers en niemand laat zeep vallen. Hier gaat het gewoon over een strikte Japanse gevangenis waar iedereen beleefd is tegen elkaar en waar men zich braafjes houdt aan een strakke planning. De hoofdrolspeler is een oudere schrijver die voor wapenbezit in de cel belandt, maar na een aanpassingsperiode een soort troost gaat vinden in de dagelijkse routine en begint uit te kijken naar de kleine details die zijn opsluiting kleur geven (vandaag is het sojasaus-dag, hoezee!). Hij vindt het zelfs te gek wanneer hij naar de isoleercel mag.

De film is dus duidelijk geen stoere thriller, maar een sfeervolle, rustig kabbelende drama/comedy die nergens gaat vervelen. Nee, het is geen essentiële cinema, maar het is een toffe wegkijkfilm met een quasi-humoristische ernst zoals alleen Japanners ze kunnen maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_109844377
Real Steel

Een verhaal dat zich afspeelt in het jaar 2020, waar robotboxen een populaire sport is. Een promotor (Hugh Jackman) die moeite heeft zijn hoofd boven water te houden stuit op een afgeschreven robot en denkt er een kampioen van te kunnen maken. Terwijl hij samen met de robot furore maakt, komt hij erachter dat hij een zoontje van elf jaar oud heeft, die hem wil leren kennen.

Verassend leuk. Mooie special effects en meeslepend als de eerste Rocky film.
pi_109847787
quote:

Eergisteren ook gezien. Meestal is het geen goed idee om met hoge verwachtingen naar een film te gaan, maar in dit geval zijn de verwachtingen meer dan waargemaakt. Wat een meesterwerk, inderdaad. En dat terwijl ik Frans een kut taal vind. De scene's zijn zo naturel, zo echt. De interactie tussen de (fantastische) personages enorm boeiend. Daarnaast ook nog eens uitstekend geacteerd. Ik was ontroerd, ik heb gelachen. De herkenbare stukjes waren geweldig (Tom en Jerry :') :D ).

Enige minpuntje had niets te doen met de film zelf, maar met de ondertiteling. De Nederlandse zinnen waren soms leek het letterlijk vertaald vanuit het Frans, en daardoor qua zinsverloop en woordvolgorde niet logisch.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:51:31 #179
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109850764
quote:
[ afbeelding ]

Will Ferrell _O_ Wat een baas _O_
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:21:47 #180
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109857415
Boyz n the Hood (1991)

Saga of a group of childhood friends growing up in a Los Angeles ghetto.

Cast: Cuba Gooding Jr., Laurence Fishburne and Hudhail Al-Amir

De titel vat de film in principe samen. Vijf vrienden die opgroeien in de ghetto van LA waar eenieder zijn eigen pad bewandelt.
Redelijk oude film, uit de hoogtijdagen van Cuba Gooding Jr.

Waardering:
IMDb: 7.8
Moi: 8
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:28:36 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_109857655
Ben wel benieuwd geworden naar The Hunger Games, maar wat een ontzettend goedkoop uitziende filmposter heeft die film toch.. Had zo van een willekeurige B-film af kunnen komen.

Zelf in de afgelopen tijd de serie Sherlock bekeken. Absolute aanrader als je van who-dunnit's/detectives houdt. Vlotte verhalen (ookal duren ze anderhalf uur), mooi geschoten en alle afleveringen zijn erg spannend.

Helaas zijn er op dit moment maar 6 afleveringen..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:35:04 #182
296917 Abby79
Being myself!
pi_109857890
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:28 schreef Cheiron het volgende:
Zelf in de afgelopen tijd de serie Sherlock bekeken. Absolute aanrader als je van who-dunnit's/detectives houdt. Vlotte verhalen (ookal duren ze anderhalf uur), mooi geschoten en alle afleveringen zijn erg spannend.

Helaas zijn er op dit moment maar 6 afleveringen..
Met 1,5 uur per aflevering, zijn het net mini-films :D (en ik wacht ook al op seizoen 3!)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_109857981
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:35 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Met 1,5 uur per aflevering, zijn het net mini-films :D (en ik wacht ook al op seizoen 3!)
Ik zag het al op je FB langskoen idd, misschien ook maar es proberen :Y
pi_109858085
quote:
[ afbeelding ]

check ook anchorman: wake up ron burgondy. Is gemaakt van alle weggeknipte stukjes. Hij is voor zover t kan nog flauwer dan anchorman.
  Boks-Chick dinsdag 3 april 2012 @ 22:51:03 #185
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109874973
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Eergisteren ook gezien. Meestal is het geen goed idee om met hoge verwachtingen naar een film te gaan, maar in dit geval zijn de verwachtingen meer dan waargemaakt. Wat een meesterwerk, inderdaad. En dat terwijl ik Frans een kut taal vind. De scene's zijn zo naturel, zo echt. De interactie tussen de (fantastische) personages enorm boeiend. Daarnaast ook nog eens uitstekend geacteerd. Ik was ontroerd, ik heb gelachen. De herkenbare stukjes waren geweldig (Tom en Jerry :') :D ).

Enige minpuntje had niets te doen met de film zelf, maar met de ondertiteling. De Nederlandse zinnen waren soms leek het letterlijk vertaald vanuit het Frans, en daardoor qua zinsverloop en woordvolgorde niet logisch.
zelf met Engelse ondertiteling gezien en die was ook niet vlekkeloos, maar niet zo heel storend.
En dat was inderdaad mooi, de zelfspot, en het goede gevoel voor humor van beiden O+
lolwut
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:12:12 #186
67640 SaintOfKillers
pi_109876177

Antenna

Een hele tijd terug is de zus van ene Yuichiro verdwenen. Wanneer een ander verdwenen meisje wordt teruggevonden, komen de herinneringen aan zijn zus Marie ook terug naar boven.

De film geeft even de indruk een mystery-film te zijn, maar al vlug gaat het niet meer over wat er nu juist met die zus is gebeurd, maar over het trauma waarmee de familie achterbleef. De moeder blijft geloven dat haar dochter zal terugkomen, de jongste broer denkt dat hij zelf de reïncarnatie van Marie is en Yuichiro zelf is in de SM gevlogen om het te verwerken en probeert met de hulp van een soort dominatrix via een freaky soort therapie te achterhalen of hij verborgen herinneringen heeft die het lot van zijn zus kunnen verduidelijken.

Het acteerwerk is erg goed, vooral Yuichiro zelf, en visueel zit het ook allemaal goed in elkaar met knappe scenes, maar er ontbreekt toch iets. De bedoelingen zijn goed, maar de film kan eigenlijk nooit echt overtuigen, de personages zijn gewoon niet interessant genoeg. Wanneer ze na een tijdje dan ook nog droom, fantasie, psychose, realiteit en flashbacks op een hoop gaan gooien, wordt het er allemaal ook niet duidelijker op. Mooie poging, maar 't kan beter.
  woensdag 4 april 2012 @ 03:24:00 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_109881828
quote:

Amen. Heb hier absoluut niks aan toe te voegen.

Wat een fantastische film, de combinatie drama/humor maakt het geen dramatisch verhaal, maar ook geen comedy. Ergens er tussenin, zeg maar. Het verhaal is vrij simpel, maar er ontbreekt niets aan. Een van de betere films die ik ooit gezien heb.
Tics van je petten.
pi_109881829
Eternal sunshine of the spotless mind...

Erg grappige/verdrietige/vermakelijke film met Jim Carrey & Kate Winslet.

De film gaat over 2 mensen die elkaar tegen het lijf lopen, verliefd worden, uit elkaar gaan..(alhoewel niet helemaal in die volgorde hehe).en dan kiest het verdrietige personage van Carrey ervoor om haar letterlijk te wissen uit zijn geheugen....en komt er zo achter dat sommige dingen te mooi zijn om te vergeten :)

woensdag 4 april 2012 @ 08:56:46 #189
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_109883460
Vandeweek naar The Hunger Games geweest. Ik heb de boeken niet gelezen overigens. ;) Vermakelijke film. De opbouw duurt wel lang, maar dat stoorde me nergens. Mooie effecten. En leuk om Woody Harrelson eens met haar te zien. :P Een 7,5 voor mij.
Smell the flowers while you can....
pi_109896615
quote:

Dit.

Naar aanleiding van jouw 10 toch nieuwsgierig geworden, niks over de film opgezocht of trailers bekeken, maar gewoon de film aangezet.

Heerlijke film. :) :)
  woensdag 4 april 2012 @ 22:03:16 #191
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109916055
Net terug van American Reunion. Enorm genoten en gelachen. Goed script en een goede mix tussen comedy en emotie. Iedereen uit de voorgaande delen komt terug en de meeste zijn volwassen geworden behalve... ;)

Oh, en Jim's Dad _O_

een dikke 9!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_109919414
Vanmiddag bij The Intouchables geweest. Was een leuke film, had erg hoge verwachtingen na wat ik allemaal gezien en gelezen had. Vond het ook een leuke film, maar om te zeggen dat ik ontroerd raakte? Nee, dat raakte ik wel bij 'unstoppable' bijvoorbeeld :P Vond het een leuke film, maar na 2 uur vond ik het idd wel genoeg. Heb veel gelachen, dat sarcasme wat in de hele film zit is fantastisch. Toch vind ik het een mierzoet verhaal. Misschien klinkt m'n recensie nu negatief, maar dat is dan nav alles wat ik vantevoren gelezen en gezien heb. Een 8 geef ik de film.
Only the strong survive
  donderdag 5 april 2012 @ 07:38:20 #193
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_109927322
In the Loop (2009)

Cast: Tom Hollander, Peter Capaldi and James Gandolfini

The US President and UK Prime Minister fancy a war. But not everyone agrees that war is a good thing. The US General Miller doesn't think so and neither does the British Secretary of State for International Development, Simon Foster. But, after Simon accidentally backs military action on TV, he suddenly has a lot of friends in Washington, DC. If Simon can get in with the right DC people, if his entourage of one can sleep with the right intern, and if they can both stop the Prime Minister's chief spin-doctor Malcolm Tucker rigging the vote at the UN, they can halt the war. If they don't... well, they can always sack their Director of Communications Judy, who they never liked anyway and who's back home dealing with voters with blocked drains and a man who's angry about a collapsing wall.

Het is wel een grappige film, maar de humor is echt Brits en dat moet je een beetje liggen. Er zijn een paar leuke personages in de film, maar het heeft wat weg van The Office en daar ben ik niet echt een fan van.
De film is ook zwaar politiek geladen, dus als je daar niet van houdt moet je deze film sowieso niet kijken.

Waardering:
IMDb: 7.5
Moi: 6.5
pi_109927973
Gisterenavond naar American Reunion geweest. Een boven verwachting grappig vervolg.
Niet te veel nadenken en lachen is het motto , mocht je deze willen zien.
Beter dan de 3e , dat zeker.
pi_109961940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 08:43 schreef Apache4U het volgende:
Gisterenavond naar American Reunion geweest. Een boven verwachting grappig vervolg.
Niet te veel nadenken en lachen is het motto , mocht je deze willen zien.
Beter dan de 3e,4e,5e,6e,7e en 8e dat zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')