abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:17:20 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109349298

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier

En door!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:21:15 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109349444
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef mazaru het volgende:
Les 12 vandaag gedaan, en gelijk les 13 erachter aan. Ik sterf van de stresssituaties op dit moment, ik moest even wat stoom afblazen.
Werkt het? Vind het net zoals wandelen een heerlijke frustratie afleider!

Vanmorgen weer voor het eerst in capri broek gerend, dus moest er eerst geepilleerd worden ;')
Ging lekker 11 km in precies een uur.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:26 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109350578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vanmorgen weer voor het eerst in capri broek gerend, dus moest er eerst geepilleerd worden ;')
Ja, het werkt echt. Het liefst had ik er nog een les achteraan geplakt, maar dat leek me niet slim voor mijn schenen, die begon ik te voelen.
Maar het was heerlijk om zo te zweten, lekker in mijn t-shirt, in het lentezonnetje, weinig mensen, weinig wind.
Perfect :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:53:44 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109350662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oh, vreselijk he? Ik heb van de week ook de epilady weer uit de kast gehaald.
Ze zeggen dat het na een paar keer niet meer zeer doet, maar ik blijf erbij jodelen.
Jij gaat wel lekker snel zeg!
Ik loop met een slakkengangetje. Ik heb ook nog nooit iemand ingehaald. Meestal zie ik ze langzaam uit mijn zicht verdwijnen, nadat ze mij voorbij gestormd zijn. :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_109350860
Mijn rondje door de weilanden zie ik nooit hardlopers :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:58:58 #6
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_109350881
Goeie TT, wat een heerlijk weer! Zojuist les 15 van Evy gelopen en - omdat ik simpelweg nog niet thuis was - nog een stukje extra. Lekker langs het strand en het plantsoen, genieten! Met dit weer in het vooruitzicht ben ik zes weken terug eigenlijk begonnen, en het is het nog steeds dubbel en dwars waard. Het niet-roken gaat prima, het minder (vr)eten ook!
The remedy is the experience.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:34:35 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_109352072
na het debacle van gister weinig zin nog om te lopen ;(
ik denk dat ik een training oversla deze week en voor de 90 minuten op vrijdag ga...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_109352381
Heerlijk gelopen net, wel een rood hoofd door de warmte maar daar kom ik nooit vanaf geloof ik dus ik leg me er maar bij neer. Had dat als kind ook snel, schijnt iets te maken te hebben met fijne vaatjes in je gezicht? ik bloos ook snel, ook stom :P maar das dezelfde oorzaak.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:49:45 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_109352686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:42 schreef DarkElf het volgende:
Heerlijk gelopen net, wel een rood hoofd door de warmte maar daar kom ik nooit vanaf geloof ik dus ik leg me er maar bij neer. Had dat als kind ook snel, schijnt iets te maken te hebben met fijne vaatjes in je gezicht? ik bloos ook snel, ook stom :P maar das dezelfde oorzaak.
Hihi :@

:P
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:20:55 #10
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_109355773
Oioi, wat een heerlijk loopweer. Korte broek, dryfitshirtje, schoentjes aan en gaan *O*

7.3km in 40 minuten en een beetje. Onwijs lekker met het zonnetje op je bolletje, zeker de stukken voor/uit de wind. Merkte wel dat ik mn energie iets sneller kwijt was dan normaal, daarom een afslagje eerder de route naar huis gepakt dan in eerste instantie de bedoeling was.

Na 3 keer 8+ en maandag 10 dus nu 7+ kilometer, maar ik wilde mezelf niet over de kop rennen met dit lekkere weer, dat loopt toch anders dan de afgelopen maanden en is gewoon even wennen :P
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 17:52:59 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_109356830
quote:
Ik heb dat ook. Als ik 1km gelopen heb, heb ik al een boei :@ schijnt ook door een dunne huid te komen. Bloos ook snel inderdaad, dus herkenbaar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:52:59 #12
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109356831
Gisteren 9,8km in 56 minuten gelopen, ik ben vanaf vorige week dinsdag weer begonnen met om de dag te rennen en krachttrainen, maar het rare (of tenminste dat vind ik) is dat ik na 40 minuten het koud begon te krijgen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:54:20 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_109356872
Ik denk dat mijn wedstrijdloopje van a.s. zaterdag aan mn neus voorbij gaat. Stomme rug ;(
F means you're fucked
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 17:54:59 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_109356884
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef YUR het volgende:
Ik denk dat mijn wedstrijdloopje van a.s. zaterdag aan mn neus voorbij gaat. Stomme rug ;(
Wat zonde... Weer zoveel last als voor de CPC?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109356984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef SunTzu het volgende:
Gisteren 9,8km in 56 minuten gelopen, ik ben vanaf vorige week dinsdag weer begonnen met om de dag te rennen en krachttrainen, maar het rare (of tenminste dat vind ik) is dat ik na 40 minuten het koud begon te krijgen.
Draagt gewoon prima sportkleding neem ik aan? :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:59:31 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_109357015
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat zonde... Weer zoveel last als voor de CPC?
Meer nog...
F means you're fucked
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:02:59 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_109357126
Heb zondag nieuwe schoenen gekocht in de Reebok Outlet in Roermond. Ze waren maar 20 euro.
Gisteren op gerend, ze rennen wel fijn, maar ik had wel een beetje tintelingen aan mn voet tijdens het rennen, heb ik met die andere schoenen nooit gehad...
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:03:33 #18
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_109357141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:55 schreef DarkElf het volgende:
tijdens t opbouwen van de lessen van evy is snelheid of wat dan ook eigenlijk echt niet belangrijk. :)
zog eerst eens dat je lekker relaxt 5 km kan lopen voor je daarnaar gaat kijken.

die spierpijn waar je het over hebt, bedoel je echt je kuit of je scheenbeen?
Op wat voor schoenen loop je?
Spierpijn, aan de achterkant. dus wel kuit denk ik?

En ik loop op hardloopschoenen, ik denk 3 jaar geleden aan laten meten. Maar nooit iets mee gedaan :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:03:54 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_109357154
quote:
Gezondheid boven alles vriend.
Beter even pas op de plaats en straks er weer tegen aan, dan nu je rug stuklopen en nog langer uit de 'running'.
Beterschap en een spoedig herstel.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:05:39 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_109357205
quote:
Ik was dan altijd erg flauw op de middelbare school...en zei dan dingen zoals 'spring maar weer op groen hoor'
Maargoed. Neem aan dat het na een tijdje weer wegtrekt. Lekker douchen ofzo..
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:09:58 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_109357321
quote:
ik ook, maar dan ivm het slechte weer wat ze voorspellen.

Ik had een 10km trailrun ingelast als test voor mijn knie om te kijken of ik op 31 maart de de 17km Little Spur Trail Run zou kunnen doen (zo als het nu voel wel, gister 12.5km gelopen en dat ging prima)

Nu maar een rondje geplanned van 14km rond mijn huis met wat heuvels er in als proef
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:17:38 #22
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109357536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef Drassss het volgende:

[..]

Draagt gewoon prima sportkleding neem ik aan? :)
Uhm, gewoon een tshirt en trainingsbroek :P Ik dacht eigenlijk wel dat mijn lichaam rond de 35 graden zou blijven omdat ik een hoog tempo voor mijn doen aanhield alleen het koelde sneller af gewoon totdat ik met kippenvel rende. Volgende keer misschien wat warmer aankleden. Ik ben echt half man half waterval tijdens het rennen.
pi_109357572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:17 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Uhm, gewoon een tshirt en trainingsbroek :P Ik dacht eigenlijk wel dat mijn lichaam rond de 35 graden zou blijven omdat ik een hoog tempo voor mijn doen aanhield alleen het koelde sneller af gewoon totdat ik met kippenvel rende. Volgende keer misschien wat warmer aankleden. Ik ben echt half man half waterval tijdens het rennen.
Ik zou dan toch een sportshirt aantrekken en wanneer nodig een thermo daaronder.
pi_109357623
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:05 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik was dan altijd erg flauw op de middelbare school...en zei dan dingen zoals 'spring maar weer op groen hoor'
Maargoed. Neem aan dat het na een tijdje weer wegtrekt. Lekker douchen ofzo..
*grin flauw idd.

En ja hoor t trekt altijd vrij rap weg. :)

Sprak eens een man die 15 marathons gelopen heeft mét een kop als een boei dus t zegt niets over conditie. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:37:24 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_109360456
Ik heb ook altijd een enorme boei.. En die trekt maar heeeeeel langzaam weg Echt uren later heb ik nog een rood hoofd :')

Amaranta, misschien je veters te strak aangetrokken?

SunTzu ik zou toch ook goede sportkleding adviseren. Als je veel zweet en een gewoon katoenen shirt aanhebt blijft je shirt nat en door de wind koelt dat af (en krijg je het dus koud). Goede sportkleding voert het vocht af en blijft zelf droog. Dan koelt je huid niet af :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')