Afijn Wat doet Hero?quote:Hero Brinkman stapt uit de fractie.Dat is het gevolg van de fractievergadering van vanochtend over de kritiek van de PVV'er op het Polenmeldpunt. De situatie is zodanig onhoudbaar geworden dat Brinkman uit de partij stapt, zo heeft Dagelijkse Standaard bevestigd gekregen bij bronnen rondom de fractie. Dat is een grote tegenvaller voor de coalitie. Zonder Brinkman is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
Brinkman is één van de PVV'ers die het loyaalst was aan het kabinet. Naar verwachting zal hij de coalitie als eenmansfractie blijven steunen. Het is niet bekend wat zijn beslissing voor gevolgen heeft voor zijn positie als fractievoorzitter namens de PVV in de Staten van Noord Holland. Om 13.00 uur houdt hij een persconferentie in Nieuwspoort.
Sap, Roemer, Pechtold zijn geweest. Nu Blok dus aan de beurt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dacht ik al... Welke sprekers komen nog?
Damn, juist de goede politici gemistquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:58 schreef Asphias het volgende:
[..]
samsom, roemer en pechtold hielden goeie speeches, sap begon over cassis en hero, en toen kwam blok aan de beurt.
Die indruk wek je bepaald niet. Als je genoeg van de wereld had gezien, had je geweten dat wat jij een pauper noemt (tokkie in trainingspak) niet in de verre verte te vergelijken is met échte armoede.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb genoeg gezien, daar baseer ik m'n mening dan ook op.
Wie komen er dan nog?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Sap, Roemer, Pechtold zijn geweest. Nu Blok dus aan de beurt.
Ik woon dan ook niet meer in Afrika.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Die indruk wek je bepaald niet. Als je genoeg van de wereld had gezien, had je geweten dat wat jij een pauper noemt (tokkie in trainingspak) niet in de verre verte te vergelijken is met échte armoede.
Halsema heeft later gezegd dat Rutte ook GL, D66, CDA en VVD is aangeboden. Een constructie zonder de PVDA was dus ook mogelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
PvdA lijkt mij een groter probleem. Als je bijvoorbeeld ziet dat de PvdA een fundamenteel andere kijk hanteert op het begrip solide overheidsfinancieen, dan lijkt het mij geen geschikte partner voor de VVD.
Niet zo zeuren, voor Nederland is het behoorlijk pauper om er zo bij te lopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Die indruk wek je bepaald niet. Als je genoeg van de wereld had gezien, had je geweten dat wat jij een pauper noemt (tokkie in trainingspak) niet in de verre verte te vergelijken is met échte armoede.
hij stond wel op de lijst volgens mij.quote:
Dan is het vreemd dat je vergeten bent dat Nederland als geheel een rijk bolwerk is waar echte paupers amper bestaan. En dat paupers zeker geen mensen zijn die geen das dragen. Wat ik zeg: realiteitszin.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet meer in Afrika.
Thanks!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
hij stond wel op de lijst volgens mij.
Dan verschillen onze levensstijlen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan is het vreemd dat je vergeten bent dat Nederland als geheel een rijk bolwerk is waar echte paupers amper bestaan. En dat paupers zeker geen mensen zijn die geen das dragen. Wat ik zeg: realiteitszin.
Auch.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:01 schreef Confetti het volgende:
Pechtold zat dus het fake twitter account van Brinkman te citeren
Ongetwijfeld. Ik heb niet de behoefte om mensen af te kraken op het ontbreken van een stukje stof op de borstkas. Ik luister liever naar wat ze zeggen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan verschillen onze levensstijlen.
Soit.
In Samsoms geval is dat nog erger dan de absentie van een das.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Ik heb niet de behoefte om mensen af te kraken op het ontbreken van een stukje stof op de borstkas. Ik luister liever naar wat ze zeggen.
Beter luisteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:01 schreef Confetti het volgende:
Pechtold zat dus het fake twitter account van Brinkman te citeren
Ik dacht altijd dat het andersom was.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef Reya het volgende:
Van Haersma Buma klust bij als begrafenisondernemer.
Hij heeft dezelfde humor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef Reya het volgende:
Van Haersma Buma klust bij als begrafenisondernemer.
Zo klinkt hij wel jaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het andersom was.
Ik vind hem ook zo'n dolfijnenkop hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Die CDA-lijsttrekker is te saai om een fakeaccount voor te maken.
Dat mag je vinden, en daar mag je dan subjectief iemand op afkraken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In Samsoms geval is dat nog erger dan de absentie van een das.
As I have done, m'n beste moraalridder.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, en daar mag je dan subjectief iemand op afkraken.
Altijd zo jammer als mensen dat doen... Duidelijk teken dat er blijkbaar geen inhoudelijke argumenten tegen de persoon/partij zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, en daar mag je dan subjectief iemand op afkraken.
twitter:Ponckster twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 18:03:43Brinkman klinkt alsof hij zojuist bevrijd is uit een sekte. Bizar. http://t.co/UAzHzOS3 reageer retweet
Prima, m'n bestequote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
As I have done, m'n beste moraalridder.
Het zijn inderdaad afleidingstactieken lijkt me.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Altijd zo jammer als mensen dat doen... Duidelijk teken dat er blijkbaar geen inhoudelijke argumenten tegen de persoon/partij zijn
Zou ie nog last hebben van het Stockholmsyndroom?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:05 schreef naatje_1 het volgende:
twitter:Ponckster twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 18:03:43Brinkman klinkt alsof hij zojuist bevrijd is uit een sekte. Bizar. http://t.co/UAzHzOS3 reageer retweet
Ik vrees het wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Zou ie nog last hebben van het Stockholmsyndroom?
Wie gewöhnlich in het geval Ruttequote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:07 schreef Ajacied422 het volgende:
niets-aan-de-hand-glimlach noemde Pechtold ook nog.
Ik hoop het, zoals Haarsma-Buma blijft ontwijken, lijkt het er wel opquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:08 schreef alors het volgende:
ze gaan toch nog wel de hele avond door? ik ben bijna thuis...
De motie van wantrouwen komt er vast nog wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:08 schreef alors het volgende:
ja vast wel. wilders en vermoedelijk brinkman moeten nog komen, evenals de pvdd en cu. en dan nog vermoedelijk een 2e termijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:08 schreef alors het volgende:
Minder popie-jopie dan Pechtold misschien, wel degene die de sleutel voor het verdere verloop van de avond in handen heeft. De coalitie wordt alleen instabiel als het CDA gekke dingen gaat doen.quote:
Om vervolgens niet aangenomen te worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De motie van wantrouwen komt er vast nog wel.
Komt Brinkman dan stemmen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De motie van wantrouwen komt er vast nog wel.
Dat klopt. En Brinkman.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Minder popie-jopie dan Pechtold misschien, wel degene die de sleutel voor het verdere verloop van de avond in handen heeft. De coalitie wordt alleen instabiel als het CDA gekke dingen gaat doen.
Ik wacht hier op je hoor, zelfs als het allemaal al is afgelopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:08 schreef alors het volgende:
Wie weet veranderen er nog mensen van gedachten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens niet aangenomen te worden.
Als Roemer zich aan zijn uitspraak van vanmiddag houdt, zal de motie niet vanuit de SP komenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens niet aangenomen te worden.
Waar zijn Koppejan en Ferrier?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Minder popie-jopie dan Pechtold misschien, wel degene die de sleutel voor het verdere verloop van de avond in handen heeft. De coalitie wordt alleen instabiel als het CDA gekke dingen gaat doen.
omnomnomquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:10 schreef Asphias het volgende:
[..]
ja vast wel. wilders en vermoedelijk brinkman moeten nog komen, evenals de pvdd en cu. en dan nog vermoedelijk een 2e termijn.
In het debat of ook tegen de media?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heeft hij uberhaupt vandaag gesproken?
Iig niets op twitter... Zijn favo mediumquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In het debat of ook tegen de media?
Wilders krijgt gewoon spreektijd neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vandaar de opmerking van Sap "Wordt idd eens tijd dat er wat aan de crisis gaat gebeuren".quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hoe wordt de crisis dan aangepakt? 130 rijden, boerkaverbod en de langstudeerdersboete. De echte hervormingen worden niet genomen. Die laten we aan het volgende kabinet over.
Dit is gewoon zo van: 'Wij maken de rommel, de volgenden ruimen het op'. Het echte werk doorgeven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hoe wordt de crisis dan aangepakt? 130 rijden, boerkaverbod en de langstudeerdersboete. De echte hervormingen worden niet genomen. Die laten we aan het volgende kabinet over.
debatquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In bijvoorbeeld Spanje of IJsland werkt dat niet eens onaardigquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef naatje_1 het volgende:
Het aanpakken van de crisis doe je door een ander kabinet.
Precies en daarom moet dit kabinet zo snel mogelijk weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dit is gewoon zo van: 'Wij maken de rommel, de volgenden ruimen het op'. Het echte werk doorgeven.
Die 130 km/u was echt niet bedoeld om de crisis in de overheidsfinancieen aan te pakken hoor. Gewoon een cadeau aan de VVD-kiezer. Ik heb zelfs op Aptroot gestemd en ben wel in mijn nopjes met die 130 km/u.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Anders wordt het een grote puinzooi.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies en daarom moet dit kabinet zo snel mogelijk weg.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:15 schreef remlof het volgende:
Pechtold doet dit goed inderdaadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:16 schreef RvLaak het volgende:
Lol, Pechtold doet met 1 vraag het hele onderhandelingstraject van VVD, CDA en PVV van tafel vegen
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vond Sap juist goed, aangezien ze goed de inhoud bij haar verhaal betrok.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:18 schreef Strani het volgende:
Telkens wanneer Sap aan de praat is, is het automatisch een puntje voor de coalitie.
Niet als je gewoon goed luistert naar wat ze zegt. Ze maakt een heel goed punt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:18 schreef Strani het volgende:
Telkens wanneer Sap aan de praat is, is het automatisch een puntje voor de coalitie.
Goed, daar heb je gelijk in. Zolang ze die flauwe vergelijkingen maar weglaat, die leiden af.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet als je gewoon goed luistert naar wat ze zegt. Ze maakt een heel goed punt.
Inderdaad. Ze zet Buma klem.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet als je gewoon goed luistert naar wat ze zegt. Ze maakt een heel goed punt.
Ik vind haar ook niet helder.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed, daar heb je gelijk in. Zolang ze die flauwe vergelijkingen maar weglaat, die leiden af.
Heb ze dat na de stekker-faal nog eens gedaan dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed, daar heb je gelijk in. Zolang ze die flauwe vergelijkingen maar weglaat, die leiden af.
Zo achter haar laptop kijkenquote:
Net nog, met haar Hero cassis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb ze dat na de stekker-faal nog eens gedaan dan?
Zo gewoon gebleven hèquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:21 schreef remlof het volgende:
Hihi, Roemer zei 'college' alsof ie nog in de gemeenteraad zit.
A, was voor dat ik instapte... Jammer. Want als ze dit soort dingen juist niet doet, is ze een sterk debater. Ik dacht dat ze geleerd had van haar stekker-faalquote:
Ja inderdaad, hopelijk dit keer welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
A, was voor dat ik instapte... Jammer. Want als ze dit soort dingen juist niet doet, is ze een sterk debater. Ik dacht dat ze geleerd had van haar stekker-faal
Ja, ik vind het eng.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:23 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Zo kijkt die altijd in een debat.
Ik mis alleen de pen die ie tegen z'n neus duwtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:23 schreef noruas_ het volgende:
Wilders kijkt idd altijd zo voor zich uit
"I know it was you Hero, you broke my heart".quote:
Pot en ketel, de SP heeft nog nooit ergens antwoord op hoeven geven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:24 schreef RvLaak het volgende:
Roemer zegt waar het op staat "antwoorden krijgen we niet van de heer Haarsma-Buma",
Da's politiek tegenwoordig. De oppositie doet in wezen hetzelfde.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef RvLaak het volgende:
Wat een lul... Alles wat de oppositie zegt bagatelliseren
Helemaal eens. De SP ontwijkt ook altijd alles.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pot en ketel, de SP heeft nog nooit ergens antwoord op hoeven geven.
BS, SP heeft vele vele vele moties ingediend, waarvan er ook vele zijn aangenomen. Daarover moeten ze keer op keer inhoudelijk antwoord geven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, Stem tegen, Stem SP is toch heel helder en duidelijk?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Helemaal eens. De SP ontwijkt ook altijd alles.
Ja, prachtig. Nu graag nog een antwoord hoe het dan wel moet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoezo, Stem tegen, Stem SP is toch heel helder en duidelijk?
Plus dat de SP altijd een helder alternatief geeft voor kabinetsbeleid. Dat men het er wel of niet mee eens is, is niet hun probleem.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoezo, Stem tegen, Stem SP is toch heel helder en duidelijk?
hoezo niet ze regeren in vele steden inmiddels mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geeft Slob dit aan of Buma?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij geeft tenminste toe dat er een andere situatie is ontstaan, unlike Blok.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik dacht dat ie zei: de oude neger
tamelijk onbeschoft van hemquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:28 schreef lezzer het volgende:
Brinkman kijkt heel erg een andere kant op.
Iddquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:29 schreef MajinMHT het volgende:
Wilders met z'n typische retoriek.En natuurlijk meteen weer over 'links'.
quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:29 schreef Strani het volgende:
Gezien het negeren van Brinkman, is er tussen hem en Wilders veel meer gebeurd dan wat wij weten.
Komt nog wel boven tafel. Hoop dat Pauw en Witteman Brinkman vanavond helemaal uitknijpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:29 schreef Strani het volgende:
Gezien het negeren van Brinkman, is er tussen hem en Wilders veel meer gebeurd dan wat wij weten.
Tuurlijk, hij moet toch op een manier weer de aandacht afleiden. Demoniseren is zijn huzarenstuk, waarom dan veranderen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:29 schreef MajinMHT het volgende:
Wilders met z'n typische retoriek.En natuurlijk meteen weer over 'links'.
Iedereen zit te SMSen/Twitteren bij het debat, Wilders deed dit zelf net ook.quote:
Beetje gezocht ook wel toch niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:30 schreef Voorschrift het volgende:
Samsom's gehutgeklutste milieufreaks.
Komt 'ie daar?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:30 schreef Toekito het volgende:
[..]
Komt nog wel boven tafel. Hoop dat Pauw en Witteman Brinkman vanavond helemaal uitknijpen.
Ik heb niks op met dit kabinet maar de alternatieven van de SP zijn vaak zelfs nog beroerderquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Plus dat de SP altijd een helder alternatief geeft voor kabinetsbeleid. Dat men het er wel of niet mee eens is, is niet hun probleem.
Naar jouw mening, maar jij ontkent (of zoals je wil, liegt) tenminste niet dat deze er niet zouden zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb niks op met dit kabinet maar de alternatieven van de SP zijn vaak zelfs nog beroerder
Zou het zo kunnen zijn dat Brinkman de ghostwriter is van Wilders?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Slecht verhaal van Wilders, stilistisch gezien.
Nee hoor, probeer de tweets van fluffy_008 maar eens te lezenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:33 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Eerlijk niet? Twitter is openbaar. SMS prive.
Dat denk ik niet, hooguit die die nu al PVV zouden stemmen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Moet je straks Samsom zien want Brinkman zal veel PvdA kiezers aantrekken.
Ja want dat schiet lekker opquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef Strani het volgende:
Dit lijkt me gewoon terecht van Wilders. Eerst met de voorstellen komen en dan maar kijken of er een meerderheid voor is.
De metaforen klopten voor geen meter, dus misschien is hij wat uit het lood.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen zijn dat Brinkman de ghostwriter is van Wilders?
Ik denk vooral dat hij wat van de SP gaat pikken, vooral die groep die daarvoor bij de PVV zat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, hooguit die die nu al PVV zouden stemmen.
Zeker.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
is dit niet de eerste confrontatie Wilders en pvdaleider Samson
Ik vind dat geen manier om te regeren als je geen meerderheid hebt als kabinet. Maak dan een écht zakenkabinet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef Strani het volgende:
Dit lijkt me gewoon terecht van Wilders. Eerst met de voorstellen komen en dan maar kijken of er een meerderheid voor is.
Imo hoort Wilders niet meer in het overleg thuis, aangezien er geen meerderheid meer is. Verder, is het idd een legitieme weg voor het kabinet om te bewandelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:34 schreef Strani het volgende:
Vermoedelijk beseft hij dat deze gebeurtenis het einde van de PVV inluidt. Een volgende termijn zit er sowieso niet meer in.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:33 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik vind Wilders opvallend mild.
Precies. Als gedoogpartner heeft hij er niets te zoeken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Imo hoort Wilders niet meer in het overleg thuis, aangezien er geen meerderheid meer is. Verder, is het idd een legitieme weg voor het kabinet om te bewandelen.
Meer dan het geen kans geven. Dan heb je over een paar maanden nieuwe verkiezingen, dan een linksere regering en een oppositie die 4(?) jaar de 'wij kregen geen kans van jullie"-kaart ophoudt.quote:
Nou nee, hij legt heel pijnlijk bloot aan de VVD en CDA waar de pijnpunten van de steun van Brinkman nou net liggen en dat Wilders niet van plan is om die redenen van vertrek weg te nemen.quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Gaat iemand Wilders nog vragen of hij zijn standpunt over de Eurosteun gaat wijzigen nu de PvdA niet meer gaat bijspringen?
Dan is er in ieder geval een meerderheid die samenwerkt en verandering brengt. Zonder deals te kunnen maken is er geen enkele reden om op punt 1 water bij de wijn te doen om een voor jouw belangrijker punt 2 er doorheen te krijgen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Meer dan het geen kans geven. Dan heb je over een paar maanden nieuwe verkiezingen, dan een linksere regering en een oppositie die 4(?) jaar de 'wij kregen geen kans van jullie"-kaart ophoudt.
twitter:APechtold twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 18:39:08@AlexanderNL het blijkt geen fake! Hij heeft het in interview aan nu.nl gezegd! reageer retweet
Ik hoop dat PVV-kiezers zich realiseren dat het 'Catshuis' synoniem is voor 'achterkamertjes'.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee joh, hij heeft pluche geroken en plakt daar nu aan vast.
Dat had idd wel duidelijker naar voren kunnen komen, gemiste kansquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat PVV-kiezers zich realiseren dat het 'Catshuis' synoniem is voor 'achterkamertjes'.
Als Islamitische leiders in het Catshuis vergaderen zouden ze wel wakker worden en die achterkamertjespolitiek actief bestrijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:40 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat PVV-kiezers zich realiseren dat het 'Catshuis' synoniem is voor 'achterkamertjes'.
Hopen mag altijd. Denk wel dat dit ijdele hoop is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
De kans blijft groot dat de voorstellen van dit overleg gewoon door de 2e kamer heenkomen dankzij steun van óf de SGP, óf Brinkman. Ik ben zelf niet rechts (ik ben centraal) maar vind wel dat dit eerst een kans moet krijgen. Het zal toch ook weer geen maanden gaan duren allemaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan is er in ieder geval een meerderheid die samenwerkt en verandering brengt. Zonder deals te kunnen maken is er geen enkele reden om op punt 1 water bij de wijn te doen om een voor jouw belangrijker punt 2 er doorheen te krijgen.
Nu gaan ze eerst dagen vergaderen om daarna met punten te komen waarvan men onzeker is of het uberhaupt wel een kans maakt. Gewoon een verkwisting van tijd, zeker in de huidige crisis.
Ik zie niet in hoe het beeld dat je schetst zo slecht is, dan worden er iig werkbare oplossingen gemaakt en wordt het begrotingstekort aangepakt. Zelfs als je een overtuigde rechtse liberaal bent zou je nog steeds verandering moeten prefereren boven stagnatie, zelfs wanneer die verandering niet geheel jouw ideologie volgt. Stagnatie is fataal voor NL op dit moment.
Ja, so much voor het liberalisme in de VVD.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Constructieve plannen, donder op naar Staphorst zeg. Rutte kruipt in jullie gereformeerde reet voor een meerderheid.
klopt, jammer van zo'n bizarre partij maar er zitten altijd politiek slimme luitjes in.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Slimme vent hoor, die van der Staaij.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:48 schreef Strani het volgende:
Heyyyy dit kan zomaar niet, ik wil Thieme!
Inderdaad, dankzij Pechtold pijnlijk bloot gelegd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Duidelijk SGP praat informeel wel degelijk mee met de VVD, CDA en PVV.
Net alsof dat een verrassing is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Inderdaad, dankzij Pechtold pijnlijk bloot gelegd.
Nada.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
wat is het parlementaire nut van dit debat eigenlijk ?
infotainment voor fokusers telt niet
Burn in hell, Van der Staaijquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Van der Staaij liegt sowieso. Tuurlijk heeft hij een hotline naar dit kabinet. Stond in het AD een goed voorbeeld over de Europese maatregelen waarin partijen een bepaalde voorkeursbehandeling krijgt wanneer ze die plannen gingen steunen.
Wmb begint Nederland wel af te glijden naar het niveau van een bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Van der Staaij liegt sowieso. Tuurlijk heeft hij een hotline naar dit kabinet. Stond in het AD een goed voorbeeld over de Europese maatregelen waarin partijen een bepaalde voorkeursbehandeling krijgt wanneer ze die plannen gingen steunen.
Geenstijl vindt het ook leuk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Helderheid.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ze zouden hem met de hand op de bijbel moeten laten zweren dat er geen (in)formeel contact zou zijn!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Van der Staaij liegt sowieso. Tuurlijk heeft hij een hotline naar dit kabinet. .
Vele malen beter, toch wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef RvLaak het volgende:
Deze ziet er ook wel leuk uit, maar Thieme blijft beter
Ik denk omdat ze hun zoontje zo simplistisch zien brullen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:48 schreef remlof het volgende:
Mijn ouders draaien zich om in hun graf als ze zouden weten dat de VVD zich nu compleet heeft overgeleverd aan de SGP.
Niet op de persoon gaan gaarne.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze hun zoontje zo simplistisch zien brullen.
Nee hoor, ze stemden al SP vlak voor hun dood. Dat de VVD in zee ging met Fortuijn vonden ze al erg genoeg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze hun zoontje zo simplistisch zien brullen.
Doe mij maar Thieme, want die Ouwehand ziet er uit als een ongewassen hippie van Greenpeace.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:49 schreef RvLaak het volgende:
Deze ziet er ook wel leuk uit, maar Thieme blijft beter
Van VVD naar SP om Fortuyn?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, ze stemden al SP vlak voor hun dood. Dat de VVD in zee ging met Fortuijn vonden ze al erg genoeg.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:51 schreef RvLaak het volgende:
[..], maar deze is ook niet slecht voor het oog
Je kent de VVD uit de jaren negentig kennelijk niet. Die stond op de links-rechts balans ongeveer waar de PvdA nu staat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van VVD naar SP om Fortuyn?![]()
Wut.
Ja, toen ze, net als nu, totaal de weg kwijt waren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kent de VVD uit de jaren negentig kennelijk niet. Die stond op de links-rechts balans ongeveer waar de PvdA nu staat.
Maar niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:52 schreef Tem het volgende:
Van VVD naar SP is ook wel enigszins merkwaardig.
Dan nog, de SP is toch echt wel een stap verder...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kent de VVD uit de jaren negentig kennelijk niet. Die stond op de links-rechts balans ongeveer waar de PvdA nu staat.
Ja, maar dat is longkanker met leverkanker vergelijken.quote:
Het is aardig vermaak hoor. En daar worden ze voor betaald, om ons te vermaken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:55 schreef Harlon het volgende:
Ik kan deze poppenkast niet meer aan zien. GA IS WAT NUTTIGS DOEN OFZO. Het is niet alsof er door dit debat ook maar iets veranderd.
Alleen zijn ze nu enorm doorgeschoten naar rechts, bang als ze zijn voor Wilders.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:55 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, toen ze, net als nu, totaal de weg kwijt waren.
Valt echt mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, maar dat is longkanker met leverkanker vergelijken.Beide blijft erg.
Maar de één is je eigen schuld...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, maar dat is longkanker met leverkanker vergelijken.Beide blijft erg.
Hetzelfde ongenoegen jegens het CDA?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:56 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee. Religie en staat dienen gescheiden te blijven.
Doet ie nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:57 schreef remlof het volgende:
Nou Hero, effe onder de gordel schoppen graag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |