Daarvoor heeft de man te weinig charisma.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Zou wat zijn als Brinkman straks alle zetels in de peilingen weg pakt bij Wilders
Keep on dreaming. Hij heeft te veel waardigheid om zich te verlagen tot het niveau van Wilders.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:09 schreef Breekfast het volgende:
Zou wat zijn als Brinkman straks alle zetels in de peilingen weg pakt bij Wilders
Nee, die blonde kraai, die had charisma.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:10 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Daarvoor heeft de man te weinig charisma.
Misschien noemen ze het "In onderling overleg"? Net zoals een ontslagen voetbaltrainer?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Hij is niet boos, hij is teleurgesteld.
Maar ik heb even gemist of hij nu zelf opstapt of eruit gedonderd is.
Och, toen Wilders er uit stapte zeiden ook een hoop mensen dat dat vreemde mannetje met dat gekke haar kansloos zou zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:10 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Daarvoor heeft de man te weinig charisma.
Ik dacht toch dat ze definitief de politiek de rug had toegekeerd. Hoe zou het zijn afgelopen als zij in plaats van Rutte leider van de VVD was geworden?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef TUFKAL het volgende:
Ja op Twitter gaat het gerucht dat verdonk en hero een partij beginnen.
Je kan zeggen wat je wil: maar dat heeft hij wel ja. i.i.g. een uitstraling.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, die blonde kraai, die had charisma.
je kletst weer eens uit je blanke nekkiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een lach als een boer met kiespijn neem ik aan?
Dan hadden we nu in ieder geval geen VVD-kabinet gehad.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik dacht toch dat ze definitief de politiek de rug had toegekeerd. Hoe zou het zijn afgelopen als zij in plaats van Rutte leider van de VVD was geworden?
Je weet dat er al een hele sloot PVV-ers uit de verschillende fracties is vertrokken?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een lach als een boer met kiespijn neem ik aan?
Nee, beide zaken die ik aanhaal zijn waar:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef DRidder het volgende:
je kletst weer eens uit je blanke nekkie
Nah. Ik vond Brinkman altijd al de PVV'er die nog het meeste verstand en redelijkheid had.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef 3-voud het volgende:
2010: "Brinkman is een idioot!"
2011: "Brinkman is een idioot!"
2012: "Brinkman is een held!"
En dan claimen die schreeuwmeeuwen hogere intelligentie dan Henk & Ingrid...
Oei, je klinkt zuur.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:13 schreef 3-voud het volgende:
2010: "Brinkman is een idioot!"
2011: "Brinkman is een idioot!"
2012: "Brinkman is een held!"
En dan claimen die schreeuwmeeuwen hogere intelligentie dan Henk & Ingrid...
Brinkman sloot niet uit dat er ooit een verbod zou komen op hoofddoekjes in bussen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Ik vond Brinkman altijd al de PVV'er die nog het meeste verstand en redelijkheid had.
Kan dat, staatsrechtelijk, van partij wisselen tijdens de kamerperiode?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:14 schreef Sloggi het volgende:
Hero naar de VVD, en aan het eind van de dag is er niets veranderd.
Hoofddoekjes willen verbieden in bussen = klootzak zijn ?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:16 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Brinkman sloot niet uit dat er ooit een verbod zou komen op hoofddoekjes in bussen.
Brinkman is net zo goed een klootzak als de rest van de PVV, een klootzak die nu toevallig een goede daad verricht.
Ja. Kamerleden zijn formeel niet gebonden aan een fractie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Quarant het volgende:
[..]
Kan dat, staatsrechtelijk, van partij wisselen tijdens de kamerperiode?
Zijn optredens in bv P&W waren altijd hilarisch slecht inderdaad. Heel PVV.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:16 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Brinkman sloot niet uit dat er ooit een verbod zou komen op hoofddoekjes in bussen.
Brinkman is net zo goed een klootzak als de rest van de PVV, een klootzak die nu toevallig een goede daad verricht.
Ik zal ook nooit op die man stemmen. Zijn ideeën zijn totaal verschillend met de mijne. Ik zeg alleen dat Brinkman, vergeleken met de andere PVV'ers, nog de meest verstandige was in die fractie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:16 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ach ja, slechter dan Ton Elias kan bijna niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:14 schreef Sloggi het volgende:
Hero naar de VVD, en aan het eind van de dag is er niets veranderd.
Maar op deze basis eruit stappen kon die imo ook in 2007 al.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah. Ik vond Brinkman altijd al de PVV'er die nog het meeste verstand en redelijkheid had.
Nee, Wilders spreekt zelf ook zelden. Die doet dat per twitter of sms.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:21 schreef Breekfast het volgende:
Hahaha hij heeft Wilders nog niet eens gesproken hierover![]()
Zou graag Wilders zijn gezicht zien tijdens het horen van het nieuws.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:21 schreef Breekfast het volgende:
Hahaha hij heeft Wilders nog niet eens gesproken hierover![]()
Ja het dekt de lading niet precies, maar een fout figuur is het zeker.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Hoofddoekjes willen verbieden in bussen = klootzak zijn ?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:22 schreef themole het volgende:
[..]
Zou graag Wilders zijn gezicht zien tijdens het horen van het nieuws.
quote:Na Hero hebben we altijd nog Sisi en Fanta
Staatsrechtelijk kent men het fenomeen partijen geeneens.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ja...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Hoofddoekjes willen verbieden in bussen = klootzak zijn ?
Conform de wetgeving ja.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja...
Ik bepaal zelf wel wat ik op mijn hoofd zet in de bus.
Wat een niveau toch.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:28 schreef DRidder het volgende:
Hero Brinkman?wie is dat!wij p.v.v.ers hebben maar een leider,onze trouwe Geert Wilders!een pvv stemmers familie uit Roermond met 54 familieleden,we staan niet voor 100% maar voor 200% achter de p.v.v.
peter selder, roermond | 12:33 | 20.03.12
Niet veel anders dan de gemiddelde partij-adept toch?quote:
Verschil is natuurlijk dat Hero binnen de PVV niet op zichzelf staat. Afsplitsers en relletjes heb je af en toe maar binnen de PVV is het onderhand wel schering en inslag.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide zaken die ik aanhaal zijn waar:
- Wilders is een van de Kamerleden met de langste ancienniteit.
- In het verleden hebben andere fracties ook leden gekend die er uit gestapt zijn. Sterker nog, ik herinner mij er nog een van een maand geleden.
Ja..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ik denk (inderdaad, een aanname) dat de PVV een beduidend fanatiekere aanhang heeft dan de meeste andere partijen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet veel anders dan de gemiddelde partij-adept toch?
Correct.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja..
De kamerzetels worden door de wet toegewezen aan een persoon en niet aan een partij.
Als iemand de kamer verlaat dan is iemand van zijn partij als eerste op de lijst die recht heeft op de vrije zetel. Ik dacht in volgorde van de ingediende kandidatenlijst bij de verkiezingen
Mwoah, de ballonnenbrigade van de SP of de Yes we Cohen acties van vorig jaar doen mij anders vermoeden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk (inderdaad, een aanname) dat de PVV een beduidend fanatiekere aanhang heeft dan de meeste andere partijen.
Peter kan beter naar Noord-Korea verhuizen of iets dergelijks. Eén electoraat, één partij, één leider.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:28 schreef DRidder het volgende:
Hero Brinkman?wie is dat!wij p.v.v.ers hebben maar een leider,onze trouwe Geert Wilders!een pvv stemmers familie uit Roermond met 54 familieleden,we staan niet voor 100% maar voor 200% achter de p.v.v.
peter selder, roermond | 12:33 | 20.03.12
Ik denk dat de aanhang van de SP op dit vlak het beste kan worden vergeleken met die van de PVV. Maar goed: aannames.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwoah, de ballonnenbrigade van de SP of de Yes we Cohen acties van vorig jaar doen mij anders vermoeden.
Ik denk niet dat de VVD dat gaat doen op korte termijn. Dat zou ze weer als PVV light neerzetten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:30 schreef Quarant het volgende:
Eenmansfractie geeft hem meer macht dan aansluiten bij de VVD![]()
Spannend.
Coaltie steunt boerkaverbod, mocht je daar op doelenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:40 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Een kledingfascist bij de VVD, dat gaat de VVD nooit doen.
OV gaat mij ook te ver, maar Turkije was bijvoorbeeld vroeger ook streng op dit gebied.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:45 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik doel op hoofddoekjes, dat gaat wel net iets verder.
Dat wordt vast een leuk vragenuurquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:39 schreef eriksd het volgende:
Zo maar eens het vragenuur kijken, hoe Hero daar zit tussen de PVV
Mooi dat ie toch in de partijtraditie handelt.quote:13.27 uur: Hero Brinkman heeft zijn vertrek uit de PVV per sms aan Wilders medegedeeld.
Beetje maatschappelijk verantwoordelijke baas ziet het door de vingers (Politiek24.nl)quote:
al die Nos sites zijn geblokt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
Beetje maatschappelijk verantwoordelijke baas ziet het door de vingers (Politiek24.nl)
Ben benieuwd of ie vroeger ook zijn vriendinnetjes dumpte per briefquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef freako het volgende:
[..]
Mooi dat ie toch in de partijtraditie handelt..
proxy? PC thuis bedienen op afstand?quote:
ik kan hier niet in de proxy kloten helaas en pc thuis staat uit (stom)quote:
Ze moet toch wat gezien die peilingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:56 schreef eriksd het volgende:
Haha, die Jolande blijft ook maar om zich heen schoppen.
Geen idee wat Groenlinks nou eigenlijk wil.
"Het CPB heeft gezegd dat de recessie komt door het beleid van Rutte!"quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ze moet toch wat gezien die peilingen.
Moet dat dan niet Twitter zijn?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:51 schreef freako het volgende:
[..]
Mooi dat ie toch in de partijtraditie handelt..
Die Sap is echt beroerd zeg!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
"Het CPB heeft gezegd dat de recessie komt door het beleid van Rutte!"
Zo opzichtig onjuist dat het eerder tragisch wordt.
Triest.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:56 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik kan hier niet in de proxy kloten helaas en pc thuis staat uit (stom)
Is van Zondag, en niet over Brinkman. Snap je punt, maar niet hier.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waar zei hij dat?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuke reactie van Van der Staaij met een waarheid als een koe: dit kabinet heeft het vertrouwen van de meerderheid van het parlement tot het tegendeel bewezen is.
Is uit het vragenuur, van vandaag, in afwachting van de binnenkomst van Brinkman, op een vraag over Brinkman.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:00 schreef JoaC het volgende:
[..]
[..]
Is van Zondag, en niet over Brinkman. Snap je punt, maar niet hier.
Dit kabinet had er nooit mogen komen!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:55 schreef Sloggi het volgende:
Leuke reactie van Van der Staaij met een waarheid als een koe: dit kabinet heeft het vertrouwen van de meerderheid van het parlement tot het tegendeel bewezen is.
Goed voorbeeld doet volgen, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Toekito het volgende:
Ik gok dat Hero een Geertje doet, uit de partij stappen en nog een splinterpartijtje opricht.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder wil ik kwijt dat het vandaag een mooie dag is. De lente is losgebarsten, de zon schijnt, de rechtse rampencoalitie is hun meerderheid kwijt.
Dat een Kamerlid zich tijdens een zittingsperiode aansluit bij een andere al bestaande partij zou wel vrij uniek zijn. Meestal beginnen dat soort Kamerleden hun eigen partij (soms succesvol, vaak niet), of ze stappen pas over nadat ze uit het parlement verdwenen waren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja..
De kamerzetels worden door de wet toegewezen aan een persoon en niet aan een partij.
Met dien verstande dat eerst de kandidaten met genoeg voorkeursstemmen aan de beurt zijn. Na de verkiezingen wordt per partij een lijst opgesteld tbv de opvolging. Eerst de kandidaten met >25% van de kiesdeler aan voorkeursstemmen (aflopend gesorteerd), dan de overige kandidaten in de volgorde van de lijst. Bij elke nieuwe vacature wordt er weer bovenaan begonnen op die lijst.quote:Als iemand de kamer verlaat dan is iemand van zijn partij als eerste op de lijst die recht heeft op de vrije zetel. Ik dacht in volgorde van de ingediende kandidatenlijst bij de verkiezingen
4763. Zie: http://www.kiesraad.nl/nl(...)weede_Kamer_2003.pdfquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
En hij heeft bovendien meer electoraal mandaat om zo'n stap te zetten. Ik weet niet hoe veel stemmen VVD'er Wilders in 2003 haalde (kan het zo gauw niet terugvinden), maar het was niet genoeg om met voorkeursstemmen te worden gekozen. Brinkman haalde die grens in 2010 wel.
Volledig mee eens. Dit kabinet rustte op slechts 49,55 procent van de uitgebrachte stemmen. Alleen door een gunstig uitgevallen afrondingsverschil hebben ze de krapst denkbare meerderheid van 1 zetels behaald.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |