dit was voor de fysio, de voet bleek al 2 weken gezwollenquote:Op maandag 19 maart 2012 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*knuffel* Balen zegIs dat 'normaal' dat het been/de voet opzwelt en stijf wordt bij jou na de fysio?
BE ook een knufFrustraties/stress op het werk doen mij naar de snoeppot grijpen, niet hetzelfde doen
Maar dit heeft toch niet (hoop ik...) met je hernia te maken? Wat is er met je voet aan de hand dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 16:59 schreef Mirjam het volgende:
dit was voor de fysio, de voet bleek al 2 weken gezwollen
ik had een afspraak gemaakt wegens de extreme pijn en niet goed trap meer kunnen lopen (kan niet meer op de bal van m'n voet staan, dus doe traplopen met 1 voet plat op de trap)
Neem een handje noten en neem vanavond ook gewoon wat.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook honger... Ik kan een smoothie nemen maar dan mag ik vanavond niets meer.
mja, ik denk van wel, as usualquote:Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dit heeft toch niet (hoop ik...) met je hernia te maken? Wat is er met je voet aan de hand dan?
Zo kan je niet echt bewegen hè
Maar als je niet weet wat de oorzaak is, dan is het toch moeilijk om adequate therapie te bepalen. Dan weet je toch niet of rust, massage of juist beweging het beste is? Ik ben geen fysiotherapeut natuurlijk, maar ken wel iemand die dapper met een gebroken middenvoetsbeentje allemaal oefeningen mocht doenquote:Op maandag 19 maart 2012 17:03 schreef Mirjam het volgende:
mja, ik denk van wel, as usual
fysio weet het ook niet, maar we gaan ons best doen dit weer eruit te krijgen.
ik moet oefeningen doenm, op de sportschool de loopband even niet, en dan hopen dat de voet volgende week minder gezwollen is
Als ik over een half uur nog honger heb neem ik de helft van de smoothie. Heb nu een bak thee, dat werkt vaak ook hongerstillend bij mij.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neem een handje noten en neem vanavond ook gewoon wat.
quote:Op maandag 19 maart 2012 17:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik over een half uur nog honger heb neem ik de helft van de smoothie. Heb nu een bak thee, dat werkt vaak ook hongerstillend bij mij.
Wat een ellende zeg... Sterkte!quote:Op maandag 19 maart 2012 17:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja, ik denk van wel, as usual
fysio weet het ook niet, maar we gaan ons best doen dit weer eruit te krijgen.
ik moet oefeningen doenm, op de sportschool de loopband even niet, en dan hopen dat de voet volgende week minder gezwollen is
het doet wel echt pijn op m'n wreef ter hoogte van die botjes, maar ook met het knijpen en trekken ging ik niet ineens door de grond ofzo, dan had ik toch al moeten merken dat die gebroken was?quote:Op maandag 19 maart 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als je niet weet wat de oorzaak is, dan is het toch moeilijk om adequate therapie te bepalen. Dan weet je toch niet of rust, massage of juist beweging het beste is? Ik ben geen fysiotherapeut natuurlijk, maar ken wel iemand die dapper met een gebroken middenvoetsbeentje allemaal oefeningen mocht doen
Trekken en drukken (voorvoet richting hiel) doet dan heel veel pijn ja. Maar goed, ik hoop dat het snel weer weg is, want je krijgt wel het één na het ander voor je kiezenquote:Op maandag 19 maart 2012 17:16 schreef Mirjam het volgende:
het doet wel echt pijn op m'n wreef ter hoogte van die botjes, maar ook met het knijpen en trekken ging ik niet ineens door de grond ofzo, dan had ik toch al moeten merken dat die gebroken was?
Altijd goed!quote:Op maandag 19 maart 2012 17:40 schreef Audreyoot het volgende:
Ik neem vanavond een wijntje omdat ik net te horen gekregen heb dat ik op 2e gesprek mag komen bij de sollicitatie
Ik heb het op mijn desktop gezet en heb straks 2 weken vakantie; kan ik het mooi elke ochtend doen en dan hoop ik dat ik in een ritme gekomen ben dat ik het ook 's morgens doe als ik naar mijn werk moet.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:55 schreef motorbloempje het volgende:
Da's goed nieuws
Net als wat andere mensen uit 'Gezond Slank' ben ik met de 30-day-Shred van Jillian Michaels bezig. Nooit van 't beste mens gehoord, maar het is wel leuk, moet ik zeggen. Vooral omdat ik 't lekker in de tuin doe. Combinatie van kracht, cardio en abs. En je voelt 't goed! Verwacht niet zozeer ontzettende veranderingen in m'n lichaam, maar ben toch benieuwd, al weet ik wel dat ik niet in 30 dagen 'shredded' zal zijn. Wellicht ook wat voor de wat fitteren hier? Je kunt 't zo zwaar en licht maken als je zelf wilt: de twee voorbeelddames in de 'show' doen allebei een ander level: de een moeilijk en de ander makkelijk(er). En 't kan in je eigen tijd.
Net dag 3 gedaan en 't blijft eigenlijk wel leuk! Ook meteen wat uitgebreid met wat extra touwtjespringen en crunches omdat ik er zin in had
Ja, zijn 3 filmpjes inderdaadquote:Op maandag 19 maart 2012 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 30 days shred ook op de pc staan maar ben er nog niet fit genoeg voor. Is het opgedeeld in dagen? Ik heb 3 filmpjes van 28 minuten (level 1-3). Misschien heb ik dan toch iets anders.
ik geloof dat ik het toch echt wat te ingewikkeld ga vindenquote:
Blij dat ik al ben gaan eten, hij komt net pas thuis!quote:Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, mijn manlief kan de pot op. Het eten staat in de oven en ik begin wel zonder hem voor een keer, ik hou het niet meer vol.
Oei. Beterschap!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ben bang dat ik (en ML + 2 kids) toch een buikgriep heb. Even kijken of we alles kunnen binnenhouden, anders voorzie ik veel afvallen de komende dagen. -.-
En een streng niet-ziek beleid omhelst dat je het risico nu loopt dat je iedereen die happy happy joy joy buikgriep bezorgt op je werk? Tof! Ik hoop maar dat het bij jou niet verder doorzet en je snel opknaptquote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:45 schreef Silmarwen het volgende:
Nou tis nogal een streng "niet ziek" beleid en ik kan nog wel werken. Als ik echt moet spugen ga ik niet meer. Maar eindejaarsbonus en wil mijn collega's niet naaien etc.
Ga wel kijken of ik die vergadering naar donderdag kan verzetten. Anders is opa straks de halve dag bezig met braaksel opdweilen, wil ik die arme man ook niet aan doen.
Dit las ik ook met een 'wtf?'.quote:
Ik kan me groen en geel ergeren aan collega's die om het geringste hoestje al thuis blijven, maar ziek is ziek hoor. Als je heel beroerd bent en gaat spugen en bleek met koud zweet op je voorhoofd op je werk wordt verwacht is er iets misquote:
J , je moet gewoon ff die weegtik van je af zetten en echt max 1x per week wegen. En als er niks afgaat is heus geen ramp en anders even een paar dagen je kcal tellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:56 schreef Jarno het volgende:
Beterschap Silmarwen.
Gisteren pittig avondje sportschool... wat helaas de laatste tijd niet beloond wordt op de weegschaal thuis aangezien ik al een paar dagen (bijna een week nu?) stil sta. Niet echt motiverend maarja. Helemaal vergeten op de weegschaal in de sportschool te gaan staan gisteren dus ik kan ook ff niet zien of ik spieren voor vet heb ingeruild.
Ach. We gaan dapper door.
Dit is wat het voedingsadvies van m'n dietiste erover zegt:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:09 schreef Isabeau het volgende:
Verder vraag ik me af hoeveel spierweefsel je kàn opbouwen op een energietekort. Dat is super moeilijk voor je lijf, voor spieropbouw heb je eigenlijk een energieoverschot nodig. Dus je lijf doet het gewoon liever niet. Door de inspanning en training kan je wel deels voorkomen dat je lichaam het spierweefsel ook als energiebron ziet ipv het vet in het vetweefsel wat jij kwijt wilt raken.
Lijkt er op dat jij gelijk hebt dus.quote:Om het gewichtsverlies te ondersteunen is lichaamsbeweging belangrijk. Zonder extra beweging zit bij iedere verloren kilo lichaamsgewicht 250 gram spiermassa. Door sporten kan dit voorkomen worden.
Ook een reden dat crashdieten fataal zijn voor je lijn omdat je lichaam gewoon al dat spierweefsel mee oppeuzelt. Waardoor je basaalmetabolisme veel lager komt te liggen omdat spierweefsel gewoon veel energie vergt om in stand te houden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:13 schreef Jarno het volgende:
Dit is wat het voedingsadvies van m'n dietiste erover zegt:
Lijkt er op dat jij gelijk hebt dus.
Kcal's tellen doe ik al een tijdje, zit strak rond de 1800 nu. En van dat wegen raak ik niet van slag hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:11 schreef Joene het volgende:
[..]
J , je moet gewoon ff die weegtik van je af zetten en echt max 1x per week wegen. En als er niks afgaat is heus geen ramp en anders even een paar dagen je kcal tellen.
Och ja, daar heb je uiteraard ook mee te maken. Ouders die geen kant op kunnen met zieke kinderen omdat ze ook moeten werken. En opa en oma werken ook beiden, dus daar kan de kleine ook niet terecht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Silmarwen het volgende:
Yup, zou heel goed kunnen. Of ouders die hun kids ziek naar school laten gaan omdat zij het zich niet kunnen veroorloven om thuis te moeten blijven.
En idd, kinderopvang subsidieren creeert werk, en zorgt ervoor dat toch veelal moeders, weer GAAN werken.
hmmmm ik heb er 1580 per dag gemiddeld. en de dagen dat ik sport 1750 ofzo.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kcal's tellen doe ik al een tijdje, zit strak rond de 1800 nu. En van dat wegen raak ik niet van slag hoor. Ik noteer het braaf en ga dapper verder
.
ik moet vanmiddag weer , maar ik ben nog ziek , twijfel of ik ga...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:25 schreef Jarno het volgende:
Ik moet toch maar eens die afspraak met de dietiste van de sportschool gaan maken. Heb geen idee of ik teveel of te weinig eet maar die 1800kcals zijn een overblijfsel uit m'n vorige voedingsadvies dus. En daar viel ik wel redelijk mee af dus die hou ik maar ff aan. Alleen was dat gebaseerd op iets minder sporten per week.
Ocherm, beterschap!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:27 schreef Joene het volgende:
[..]
ik moet vanmiddag weer , maar ik ben nog ziek , twijfel of ik ga...
Hmmm , ik overleef het wel denk ik , thanxquote:
Ik zou voor de zekerheid gewoon op 800Kcal gaan zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:53 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Jahoor. 1 dag dus wat meer gegeten omdat dat zou moeten. bij elkaar 1507 kcal, en allemaal groene dingetjes volgens voedingswijzer: AANGEKOMEN.
Nu durf ik niet zo goed weer zoveel te eten, en ben geneigd om er 1100 -1200 kcal per dag te nemen.
kutje.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou voor de zekerheid gewoon op 800Kcal gaan zitten.
Maar als ze dan 2 ons zwaarder is de volgende dag moet ze dat ook weer halverenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, risico van eten, daar word je dik van.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als ze dan 2 ons zwaarder is de volgende dag moet ze dat ook weer halveren
Jajoh. Ik ga gewoon gelijk op 200 zittenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Online shoppingquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
Over nieuwe jassen gesproken: ik moet er een hebben...bah, winkelen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Silmarwen het volgende:
En idd, kinderopvang subsidieren creeert werk, en zorgt ervoor dat toch veelal moeders, weer GAAN werken.
Ik zit voorlopig wel goed, ik heb jassen van een vriendin gekregen. Waaronder een leuke maat 36quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
Over nieuwe jassen gesproken: ik moet er een hebben...bah, winkelen.
Dit is een leuke korte jas en een tikkeltje chic. Maar dan wel in maat 36.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb wel mijn geweldige North Face all season jas en een lange zomerjas, maar een kortere moet ik nog hebben voor als ik eens iets nets aan heb, bijvoorbeeld naar de bruiloft waar ik over 2 weken heen moet
Niks mis meequote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is een leuke korte jas en een tikkeltje chic. Maar dan wel in maat 36.
* Isabeau kijkt naar haar borsten en doet![]()
Ik kan nergens aan jassen komenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig wel goed, ik heb jassen van een vriendin gekregen. Waaronder een leuke maat 36
Fijn, zoveel vertrouwen in mijn afvalmogelijkheden
Heb je ook bij Ulla Popken gekeken? Die hebben erg leuke dingen in grotere maten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik kan nergens aan jassen komenHad afgelopen winter eigenlijk ook een nieuwe winterjas nodig, wekenlang allemaal winkels langs geweest maar nergens een jas gevonden die past. Alles is te klein.
Dat is wel handigquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit voorlopig wel goed, ik heb jassen van een vriendin gekregen. Waaronder een leuke maat 36
Fijn, zoveel vertrouwen in mijn afvalmogelijkheden
Ja ben bij Ulla Popken in Groningen geweest maar de betaalbare waren er niet meer in mijn maatquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je ook bij Ulla Popken gekeken? Die hebben erg leuke dingen in grotere maten.
Wordt niet vergoed, heb er zelf ook om gevraagd. Ingreep is wel kleiner want algehele narcose hoeft niet omdat het geen operatie is. Alleen een klein roesje en de ballon wordt dan via slokdarm in de maag gebracht en vervolgens gevuld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:20 schreef Audreyoot het volgende:
Mijn schoonbroer is het overwegen een maagballon te nemen (hij is echt heel zwaar obese), weet iemand of zoiets vergoed wordt? En is het een kleinere ingreep dan een maagband?
Ik vond een paar maanden geleden nog een spijkerbroek maat 36 tussen wat oude spullen, heb nu maat 52.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb gisteren echt zo:staan kijken bij het uitspitten van mijn oude garderobe. Die ieniemini rokjes en die smalle broeken! Dat ik dat ooit heb gepast
![]()
en idd, zes broeken maat 38 van WE
maar zelfs een winterjasje in M van Only, een merk dat echt niet ruim valt
jammer dat ie neongeel is
Is dit dan afhankelijk van je verzekeraar want op deze site: http://www.centrumvoorobe(...)fslanken/vergoeding/ meen ik te lezen dat het wel vergoed wordt? Wel goed dat het een kleinere ingreep is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:21 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wordt niet vergoed, heb er zelf ook om gevraagd. Ingreep is wel kleiner want algehele narcose hoeft niet omdat het geen operatie is. Alleen een klein roesje en de ballon wordt dan via slokdarm in de maag gebracht en vervolgens gevuld.
Omdat de ballon niet vergoed wordt, heb voordat ik bij mijn huidige verzekeraar kwam uitgezocht of een ballon vergoed wordt bij andere verzekeraars maar dat gebeurd 9 van de 10x niet. En de ingreep kost tussen de 3000 en 4000 euro.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Is dit dan afhankelijk van je verzekeraar want op deze site: http://www.centrumvoorobe(...)fslanken/vergoeding/ meen ik te lezen dat het wel vergoed wordt? Wel goed dat het een kleinere ingreep is.
Mag ik vragen waarom jij voor een maagband en niet voor een ballon kiest?
Ahzo, ik zie ook dat hij na 6 maanden weer eruit moet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Omdat de ballon niet vergoed wordt, heb voordat ik bij mijn huidige verzekeraar kwam uitgezocht of een ballon vergoed wordt bij andere verzekeraars maar dat gebeurd 9 van de 10x niet.
Dat is ook een nadeel, al laten ze in België de ballon wel tot 9 maanden zitten. Maar als je echt extreem overgewicht hebt dan zal een ballon dus niet heel effectief zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ahzo, ik zie ook dat hij na 6 maanden weer eruit moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anyway het (enorm verrassende ) lijstje :
O: eiwitshake + 1 boterham appelstroop
t: 1 boterham appelstroop + sinaasappel
L: salade met 2 boterhammen
t: fruit
D: iets met courgettewe hebben er 2 over, iemand ideeen??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:27 schreef Barreltje het volgende:
Pasta met gegrilde courgettes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anyway het (enorm verrassende ) lijstje :
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anyway het (enorm verrassende ) lijstje :
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevulde courgette, courgettesoep, courgette door de pasta?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Gewoon verwerken in een gerecht ja gezien het feit een courgette anders nogal smakeloos is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
gevulde courgette met mager gehakt, beetje rijst en kruiden omnomnom
hoe maak ik dat ??quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
gevulde courgette met mager gehakt, beetje rijst en kruiden omnomnom
Ik vind ze niet zo lekker, zit te weinig smaak aan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:29 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder had ooit een courgetteplant in de tuin en daar bleef je van oogsten. Ik was courgette daarna echt even zat
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving met een maagbandje, en het is alles behalve een pretje. Hebben er ook redelijk wat mee afgezien. (ziekenhuis in ziekenhuis uit.) Als ik jou was zo ik er heel goed over nadenken hoor. Weer dat dit misschien niet van harte word genomen, maar heb het idee dat het altijd zo rooskleurig word afgedaan en dat is het niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Omdat de ballon niet vergoed wordt, heb voordat ik bij mijn huidige verzekeraar kwam uitgezocht of een ballon vergoed wordt bij andere verzekeraars maar dat gebeurd 9 van de 10x niet. En de ingreep kost tussen de 3000 en 4000 euro.
Gevulde courgette?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anyway het (enorm verrassende ) lijstje :
Gegrilde courgetteplakken
Tomatenpastasaus met courgette
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ik heb tijdens coschap chirurgie een klein onderzoekje gehouden met een medestudent naar de resultaten van de bariatrische chirurgie in het betreffende ziekenhuis. Al die dossiers in mijn handen gehad en dat was vaak niet fraaiquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving met een maagbandje, en het is alles behalve een pretje. Hebben er ook redelijk wat mee afgezien. (ziekenhuis in ziekenhuis uit.) Als ik jou was zo ik er heel goed over nadenken hoor. Weer dat dit misschien niet van harte word genomen, maar heb het idee dat het altijd zo rooskleurig word afgedaan en dat is het niet.
Verder ben ik het met barreltje hierboven wel eens.
Ik neem zelf ook niet meteen de definitieve beslissing. Ik laat me eerst goed informeren en mocht ik een ja krijgen na de screening dan moet ik ook eerst nog naar een aantal bijeenkomsten. Ik weet dat het bij sommige mensen heel moeilijk kan gaan, ex-collega van me is er doodziek van geweest maar wel 90kg afgevallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving met een maagbandje, en het is alles behalve een pretje. Hebben er ook redelijk wat mee afgezien. (ziekenhuis in ziekenhuis uit.) Als ik jou was zo ik er heel goed over nadenken hoor. Weer dat dit misschien niet van harte word genomen, maar heb het idee dat het altijd zo rooskleurig word afgedaan en dat is het niet.
Verder ben ik het met barreltje hierboven wel eens.
Dat vind ik een beetje onzin. Ik mag hier geen vraag stellen over een maagballon omdat jij er niet aan wilt beginnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.anyway het (enorm verrassende ) lijstje :
Zelf moet ik er ook niet aan denken en ik doe het liever met een dieet, maar voor sommige mensen blijkt dat niet altijd een optie te zijn.
Mijn tante bijvoorbeeld die is wel wat afgevallen, 15 kilo denk ik. Maar die kan niets maar dan ook niet gezonds eten.. Want ze houd het niet binnen..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb tijdens coschap chirurgie een klein onderzoekje gehouden met een medestudent naar de resultaten van de bariatrische chirurgie in het betreffende ziekenhuis. Al die dossiers in mijn handen gehad en dat was vaak niet fraai(qua complicaties, terugval, weer aankomen etc) Wat een ellende!
oven heet maken, courgettes halveren en uithollen, gehakt in de pan, beetje rijst in andere pan koken, uitgeholde prut bij gehakt, kruiden toevoegen, rijst er bij, courgettes vullen met mengsel, 15-20 minuten in oven, klaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hoe maak ik dat ??
ik heb 30 minuten om te koken![]()
Denk dat je je niet aangevallen moet voelen maar dat het iets in zijn algemeen is. Het is een gewoon normaal afvaltopic, maar de laatste tijd komen er steeds meer andere dingen bij kijken.. Eetstoornissen en operaties. En denk niet dat iedereen daar op zit te wachten. Tuurlijk mag je je vraag stellen. Maar het moet niet het hoofdonderwerp worden.. Denk dat Barreltje dat bedoelt..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje onzin. Ik mag hier geen vraag stellen over een maagballon omdat jij er niet aan wilt beginnen?
Zelf moet ik er ook niet aan denken en ik doe het liever met een dieet, maar voor sommige mensen blijkt dat niet altijd een optie te zijn.
Dat snap ik, maar het gaat idd om afvallen en of je dit doet door te sporten, op je voeding te letten of een operatie neemt hoor volgens mij allemaal bij afvallen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zelf noooooit doen en ik vind het ook belachelijk dat je zo'n operatie zou ondernemen als het levensbedreigend zou zijn. Maar mijn schoonbroer kwam er gister uit zichzelf mee, hij is amerikaan dus niet helemaal thuis op het gebied van verzekeringen e.d. in Nederland. Wij dachten dat hij depressief is en het hem niks meer uitmaakte, hij is al vanaf zijn 11e op dieeten geweest (is nu 41) en dat heeft hem niks geholpen. Hij kan geen kleding in winkels kopen etc en zijn oom vertelde hem over de maagballon en hij leek geinteresseerd. Wij zijn gewoon hartstikke blij dat hij in ieder geval erover nadenkt iets aan zijn probleem te doen en omdat ik wist dat mensen in dit topic er mee bezig zijn leek het mij gepast die vraag hier te stellen. En zo moeilijk is het niet om in een topic over een paar berichtjes te lezen denk ik, ik lees ook over sommige berichten heen die mij niet interesseren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:39 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Denk dat je je niet aangevallen moet voelen maar dat het iets in zijn algemeen is. Het is een gewoon normaal afvaltopic, maar de laatste tijd komen er steeds meer andere dingen bij kijken.. Eetstoornissen en operaties. En denk niet dat iedereen daar op zit te wachten. Tuurlijk mag je je vraag stellen. Maar het moet niet het hoofdonderwerp worden.. Denk dat Barreltje dat bedoelt..
En daarom gaf ik haar gelijk.
Juist.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:45 schreef Barreltje het volgende:
juist.. maar met kusje-kroel val je geen kilo af
Mensen die een maagballon/maagband/gbp hebben of krijgen hebben meestal juist geen eetprobleem dus vragen over deze onderwerpen passen niet in dat topic.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:44 schreef motorbloempje het volgende:
Er is al een Eetstoornissentopic in R&P, geopend door CotS..
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mensen die een maagballon/maagband/gbp hebben of krijgen hebben meestal juist geen eetprobleem dus vragen over deze onderwerpen passen niet in dat topic.
Ik vind het een redelijk kortzichtige uitspraak. Afvallen als je 200 kilo weegt is altijd gezond, of dat nu met een operatie of een bootcamp gebeurd. Er staat hier helemaal niks in de OP over welk soort afvallen het gaat omdat ieder graag zijn eigen ding wil doen. Zoals ik hierboven heb beschreven is hij al zijn hele leven op verschillende diëten geweest, ik denk dat hij echt wel weet hoe hij moet eten. Maar als iemand echt depressief is, geen stap verder komt in zijn leven door zijn gewicht en hij een operatie overweegt ben ik de laatste die hem tegen gaat houden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:45 schreef Barreltje het volgende:
juist..
volegens mij is dit topic bedoeld om gezond af te vallen..
dus.. met beweging en een aanpassing van je eet patroon.. zodat het gewichtsverlies definitief blijft..
tenminste.. zo is het zoals het overgrote deel van de posters het hier in het topic doen..
en dat motiveert elkaar.. dan is het verdomde irritant om WEEEER iemand die niet weet hoe die moet eten , of, iemand die geen andere mogelijkheid dan een maagbandje ziet weer van alles uit te moeten leggen..
de vragen slaan nergens op ( in mijn opinie) en je weet 99% zeker dat diegenen niks met je advies doen..
het is nogal storend..![]()
en jah het is kort door de bocht en niet sociaal.. maar met kusje-kroel val je geen kilo af
Vind ik ook, zo moeilijk is het niet om een paar berichtjes over te slaan lijkt me. Jammer dat er inderdaad mensen zijn die het schijnbaar allemaal beter weten en afkeuren wat niet in het straatje past.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
wat audrey zegt... Ik word wel eens moe van het feit dat er zo moeilijk gedaan wordt als er onderwerpen worden besproken die niet iedereen aanspreken (niet alleen hier hoor, dat is fok-breed). Waar veel mensen praten worden veel onderwerpen besproken, dat moet gewoon kunnen en anders lees je er overheen
tsja.. als ik er nu een aantal dagen overheen gelezen heb mag ik denk ik ook een keer zeggen dat het me irriteert??quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vind het een redelijk kortzichtige uitspraak.
En iemand met dat gewicht is wel hardere opmerkingen in zijn leven gewend dan 'kusje-kroel'
Iedereen moet doen waar die zich goed bij voeldquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vind het een redelijk kortzichtige uitspraak. Afvallen als je 200 kilo weegt is altijd gezond, of dat nu met een operatie of een bootcamp gebeurd. Er staat hier helemaal niks in de OP over welk soort afvallen het gaat omdat ieder graag zijn eigen ding wil doen. Zoals ik hierboven heb beschreven is hij al zijn hele leven op verschillende diëten geweest, ik denk dat hij echt wel weet hoe hij moet eten. Maar als iemand echt depressief is, geen stap verder komt in zijn leven door zijn gewicht en hij een operatie overweegt ben ik de laatste die hem tegen gaat houden.
En iemand met dat gewicht is wel hardere opmerkingen in zijn leven gewend dan 'kusje-kroel'
Dus dat wist jij direct?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:45 schreef Barreltje het volgende:
juist..
volegens mij is dit topic bedoeld om gezond af te vallen..
dus.. met beweging en een aanpassing van je eet patroon.. zodat het gewichtsverlies definitief blijft..
tenminste.. zo is het zoals het overgrote deel van de posters het hier in het topic doen..
en dat motiveert elkaar.. dan is het verdomde irritant om WEEEER iemand die niet weet hoe die moet eten , of, iemand die geen andere mogelijkheid dan een maagbandje ziet weer van alles uit te moeten leggen..
de vragen slaan nergens op ( in mijn opinie) en je weet 99% zeker dat diegenen niks met je advies doen..
het is nogal storend..![]()
en jah het is kort door de bocht en niet sociaal.. maar met kusje-kroel val je geen kilo af
Maar zo zijn er ook veel mensen die niet begrijpen hoe je het uberhaupt tot bijna 100 kan laten komen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsja.. als ik er nu een aantal dagen overheen gelezen heb mag ik denk ik ook een keer zeggen dat het me irriteert??
en hoekomt het uberhaupt dat ie 200 kilo is geworden..
ik denk dat ik dat gewoon niet begrijp.. bij mij kwam de 100 in het zicht en heb er actie op ondernomen.. hoe wordt je uberhaupt 100 + kilo?zwangerschappen daar gelaten
ik begrijp het gewoon niet![]()
en dan daarna maar een maagbandje oid.. ik snap dat ook niet![]()
ach jah.. misschien ben IK ook wel te blond ofzo
Dit vind ik dan wel weer erg kortzichtig. Er zijn allerlei redenen waardoor je kunt aankomen.. En jij raakte de 100 bijna.. Dat is hmm laten we zeggen min 25 te zwaar.. Maar jij begrijpt niet hoe daar een paar kilos bij kunnen komen en je boven de 100 komt? Er is niet zo'n groot verschil tussen 99 of 109 kilo hoor?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsja.. als ik er nu een aantal dagen overheen gelezen heb mag ik denk ik ook een keer zeggen dat het me irriteert??
ik denk dat ik dat gewoon niet begrijp.. bij mij kwam de 100 in het zicht en heb er actie op ondernomen.. hoe wordt je uberhaupt 100 + kilo?zwangerschappen daar gelaten
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. Ik dacht ook ooit 'Neuh... die 90 ga ik echt nooit voorbij' En toch kwam ik een flink stukje boven de 100 uit nog...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dit vind ik dan wel weer erg kortzichtig. Er zijn allerlei redenen waardoor je kunt aankomen.. En jij raakte de 100 bijna.. Dat is hmm laten we zeggen min 25 te zwaar.. Maar jij begrijpt niet hoe daar een paar kilos bij kunnen komen en je boven de 100 komt? Er is niet zo'n groot verschil tussen 99 of 109 kilo hoor?
Ik snap niet hoe mensen het tot 100 laten komen want bij mij ging de alarmbel bij 90 al rinkelen. Hiermee wil ik zeggen dat het voor iedereen anders is, hij heeft enorm veel meegemaakt. Iedereen maakt wel eens wat mee maar wat die jongen in zijn leven heeft moeten doorstaan...laat ik het zo zeggen, ik had het niet gekund. Door verschillende redenen is hij dat gewicht bijgekomen, en voor niets is een excuus maar ik kan het vanuit zijn kan best begrijpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb het WLS topic al ff een kickje gegevenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben uiteraard geen LIF mod, maar ik ben het wel een klein tikkie eens met de opmerkingen.
Er is een topic over Weight Loss Surgery en daar zul je wrsch veel meer nuttige tips en antwoorden krijgen dan in dit topic waar mensen wel af willen vallen maar dit doen mbv 'Dieten' zoals de TT al aan geeft. (Ook al bedoelen we daar natuurlijk eigenlijk een structurele verandering van ons eetpatroon mee, maar dat bekt niet zo lekker.)
Zullen we dus de vragen en opmerkingen mbt Weigh Loss Surgery (in welke vorm dan ook) een beetje tot een minimum beperken hier?
Weight Loss Surgery deel 17
*zelfregulatie is een groot goed!Who needs mods!
![]()
![]()
af en toe even de knuppel door het hoenderhokquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
*zelfregulatie is een groot goed!Who needs mods!
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
af en toe even de knuppel door het hoenderhok
Voor mij ook niet hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zelfs zo'n truttebol die het 'oneerlijk' vind dat zij zo makkelijk afvallen.
Ondanks dat ik echt rationeel wel heel goed weet dat het geen kattepis is om dat besluit te nemen voelt het voor mij alsof zij de easy way out kiezen/krijgen.Hoe achterlijk is dat!
![]()
En dus hoef ik het ook niet zo heel erg 'in my face' hier in het topic te zien.***
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tegen Barreltje hebben we gelukkig niet 100x moeten zeggen dat ze veelste weinig eet.
Nice.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tegen Barreltje hebben we gelukkig niet 100x moeten zeggen dat ze veelste weinig eet.
Easy way out, tsja je kunt er wel dood aan gaan dus in dat opzicht zal het wel easy way out zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Voor mij ook niet hoor.
Ik ben zelfs zo'n truttebol die het 'oneerlijk' vind dat zij zo makkelijk afvallen.
Ondanks dat ik echt rationeel wel heel goed weet dat het geen kattepis is om dat besluit te nemen voelt het voor mij alsof zij de easy way out kiezen/krijgen.Hoe achterlijk is dat!
![]()
En dus hoef ik het ook niet zo heel erg 'in my face' hier in het topic te zien.
Tink ik denk dat je mijn opmerking niet goed gelezen hebt, dat voor mij bij 90 de bel ging rinkelen betekent niet dat ik niet begrijp hoe het voor anderen veel verder heeft kunnen doorslaan, ik schreef dat als opmerking die Barreltje plaatste. Ik kan het juist heel goed begrijpen waarom mijn schoonbroer zo zwaar is geworden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb geprobeerd om alles terug te lezen, maar ik ben op stage en dat vindt m'n baas niet leuk.
Ik heb in ieder geval een redelijk weekend achter de rug, met een prima maandag er achteraan. Nu heb ik m'n gezonde tussendoortjes bij me en gaat alles goed komen.
Over operaties, maagbandjes, enz. laat ik me niet uit. Ieder heeft zijn manier en ik zou het nooit zo doen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat iemand anders geen andere uitweg ziet.
Wat betreft de opmerkingen van Audreyoot en Barreltje: Auw! Leuk dat jullie voor de 100 aan de bel getrokken hebben, maar als je je echt niet kan inleven in mensen bij wie dat niet gelukt is, vind ik dat toch wel een beetje naar. Ik zat op m'n zwaarst op 120 en nu op 90 en ik ga niet meer terug, maar die paar kilo komen echt niet door alleen maar schransen en nergens zin in hebben. Voor de meeste mensen zijn er een heleboel andere factoren die meetellen en dan is 10 kilo meer of minder niet meteen het belangrijkste in je leven.
Xx!
Wow is dat 1760? Zou je niet zeggenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik heb niet zoveel te zeggen over bovenstaande dus dat doe ik dan ook maar niet. Maar ik kan me ook redelijk storen aan mensen die te weinig eten, ik vind het zo puberaal staan. Maar aan de andere kant zie ik ook dat iemand als Fruitshake wel haar best doet en van 'ons' wil leren en dat is juist weer goed. Dus welkom dan maar.
Anywayz, de weegschaal zei hetzelfde als gisteren dus mijn 3 weekendonsjes zitten er nog vrolijk aan. Gisteren is het goed gegaan. Ik heb een half muffintje (was al klein) op, er van genoten en gezorgd dat het gecompenseerd werd met andere dingen.
Lijst van gisteren, 1760 kcal:
O: yoghurt, muesli
S: 2 miles met gewichten
T: 3 maiswafels
L: flinke kop tomaten/groentesoep met 2 bruin, karnemelk
T: half muffintje, 3 dropjes, smoothie
A: zuurkoolquiche
T: optimel yoghurt
Vandaag:
O: yoghurt, muesli
T: smoothie
L: flinke kop tomaten/groentesoep met 2 bruin
T: 2 crackers met tzaziki, halve komkommer, opkikker
A: Kikkererwten met spinazie, tomaat en feta (noten vervangen door feta)
T: geen idee
Ik ben het met je standpunt (mbt maagbandjes etc) eens, was ooit actief op het obesitasforum maar daar ging het over niets anders als bandjes en gbp's en allerlei andere zware ingrepen. Dat was zo'n beetje de enige oplossing, stel je voor dat we gaan bewegen of ons eetpatroon veranderen, want dat doen we allemaal al perfect.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ben redelijk goed geworden in veel eten voor weinigquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Wow is dat 1760? Zou je niet zeggen
Ik vond het eigenlijk best weinig daarom dacht ik niet dat het 1760 zou zijn, maar misschien zijn het de muffin en dropjes wat het wat meer maakt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben redelijk goed geworden in veel eten voor weinig.
Ok, weinig,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:58 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk best weinig daarom dacht ik niet dat het 1760 zou zijn, maar misschien zijn het de muffin en dropjes wat het wat meer maakt?
Is aangepast. Recept is echt geniaal en lekker snel klaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:53 schreef Barreltje het volgende:
de kikkererwten staan in je kookschrift.. waar ik iig niet bijkan
ik was echt enorm benieuwd!
haha ja niet weinig als in te weinig maar ik had meer verwacht van 1760 calorieën. Maar ik heb ook nog nooit zuurkoolquiche gemaakt dus dat zal het wel zijn iddquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, weinig,. Heb vaak het idee dat ik me helemaal vol zit te vreten als ik sommige lijstjes voorbij zie komen.
De drie dropjes zijn 28 kcal bij elkaar dus die zetten geen zoden aan de dijk. Maar die halve muffin was 140 kcal en dat tikt wel lekker aan. Schoonmoeder had m gebakken, vond het zo lullig om nee te zeggen. Ze kan echt niet koken en was helemaal trots dat het gelukt was. Maar de echte boosdoener in deze kwestie was de zuurkoolquiche van 700 kcal. Mijn vriend had er zo'n trek in en ik had alles in huis, ben toch maar gezwicht. En zoiets zorgt ervoor dat de rest van je dag niet helemaal in balans is. Maar ja, heb wel genoeg zuivel, groente en fruit binnen en ben geeindigd op mijn streef qua kcals dus vooruit.
Nou....quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mensen die een maagballon/maagband/gbp hebben of krijgen hebben meestal juist geen eetprobleem dus vragen over deze onderwerpen passen niet in dat topic.
jij bent 2 meter??quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:57 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ben het met je standpunt (mbt maagbandjes etc) eens, was ooit actief op het obesitasforum maar daar ging het over niets anders als bandjes en gbp's en allerlei andere zware ingrepen. Dat was zo'n beetje de enige oplossing, stel je voor dat we gaan bewegen of ons eetpatroon veranderen, want dat doen we allemaal al perfect.
Maar met die 100 kilo, dat moet je wel in perspectief zien. Met 100 kilo heb ik een gezond BMI van precies 25...
QFTquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:25 schreef Silmarwen het volgende:
Als je obesitas hebt, heb je in mijn ogen een eetprobleem, want je wordt niet vanzelf veel te dik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:25 schreef Silmarwen het volgende:
Als je obesitas hebt, heb je in mijn ogen een eetprobleem, want je wordt niet vanzelf veel te dik.
O: 2 witte bolletjes met kaas. (Niet goed ino, havermout op. brood op, alles op!)
T: 3 creamcrackers met kindersmeerkaas + koffie
L: 2 boterhammen (net gehaald) met gekookt eitje + melk
T: Banaan + cracotte met sandwhichspread
D: Geen idee. Gok bouillion/soep met brood aangezien ML ook erg misselijk is. (Ik voel me iig een stuk beter yay)
T: Weet niet of ik wat neem.
quote:
Vanzelf niet, maar een PPD incl jarenlang anti depressiva die je hongergevoel alleen maar aanwakkeren doen natuurlijk ook 'wonderen'. Ik vind het echt veel te makkelijk om te roepen 'ik snap echt niet hoe mensen 100+ kilo kunnen worden'. Véél te makkelijk.quote:
dat kan wel zo zijn.. maar ik snap het toch niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vanzelf niet, maar een PPD incl jarenlang anti depressiva die je hongergevoel alleen maar aanwakkeren doen natuurlijk ook 'wonderen'. Ik vind het echt veel te makkelijk om te roepen 'ik snap echt niet hoe mensen 100+ kilo kunnen worden'. Véél te makkelijk.
sorry.. maar dat vind ik een beetje een kutsmoesquote:Los van bovenstaand doen fabrikanten er ook álles maar dan ook echt álles aan om je als consument op het verkeerde spoor te zetten. Light pindakaas die meer kcal's bevat dan gewonen, verkeerde producten als bewuste keuze neerzetten, etc. Het wordt je ook gewoon niet makkelijk gemaakt vind ik. Het is echt heel lastig om bewust bezig te zijn en continue de juiste keuzes te maken.
Iedereen in dit topic heeft schijnbaar een eetprobleem dus daar hoef je nog geen obesitas voor te kwekenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:25 schreef Silmarwen het volgende:
O: 2 witte bolletjes met kaas. (Niet goed ino, havermout op. brood op, alles op!)
T: 3 creamcrackers met kindersmeerkaas + koffie
L: 2 boterhammen (net gehaald) met gekookt eitje + melk
T: Banaan + cracotte met sandwhichspread
D: Geen idee. Gok bouillion/soep met brood aangezien ML ook erg misselijk is. (Ik voel me iig een stuk beter yay)
T: Weet niet of ik wat neem.
Ik heb geen eetprobleem, vind ik... wel een probleem met maat houdenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic heeft schijnbaar een eetprobleem dus daar hoef je nog geen obesitas voor te kweken
True true.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic heeft schijnbaar een eetprobleem dus daar hoef je nog geen obesitas voor te kweken
Lol ja ik ken het hahaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:34 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
True true.
Ik heb een groot probleem met eten. Tis veulte lekker.
Dat blijkt. En tevens de reden dat het voor die mensen zo lastig is er wat aan te doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat kan wel zo zijn.. maar ik snap het toch niet.of dat makkelijk van mij is .. geen idee.. of ik te weinig inleveingsvermogen heb.. waarschijnlijk.. maar ik snap het niet
Wat een onzin.quote:sorry.. maar dat vind ik een beetje een kutsmoes
water en thee.. dat is gewooon goed voor je de rest is slecht..
dat snap ik niet.. omdat ik geen inlevingsvermogen heb is het voor " die mensen " lastig om er iets aan te doenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat blijkt. En tevens de reden dat het voor die mensen zo lastig is er wat aan te doen.
want?quote:Wat een onzin.
Je bent wel op de hoogte van leverproblemen, genetische problemen, afwijkingen in hersenen etc waardoor mensen dik kunnen worden buiten het feit van alleen te veel eten?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat kan wel zo zijn.. maar ik snap het toch niet.of dat makkelijk van mij is .. geen idee.. of ik te weinig inleveingsvermogen heb.. waarschijnlijk.. maar ik snap het niet
[..]
sorry.. maar dat vind ik een beetje een kutsmoes
water en thee.. dat is gewooon goed voor je de rest is slecht.. hoeveel "light " er ook op een verpakking staat.. een beetje nadenken is een mens nog nooit dood van gegaan
Een stukje begrip is altijd fijn als je ergens iets aan probeert te doen, ipv 'eigen schuld'.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:40 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dat snap ik niet.. omdat ik geen inlevingsvermogen heb is het voor " die mensen " lastig om er iets aan te doen
Een mens kan niet overleven op water en thee. Dus stellen dat 'de rest' slecht voor je is, is onzin. Je hebt vetten, koolhydraten, eiwitten, etc nodig om te overleven. Alleen: alles in de juiste hoeveelheden, afgestemd op je behoefte.quote:want?
Geef ik je gelijk in, bestel eens een pizza of mac donalds, das ook allemaal duur!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:43 schreef DarkElf het volgende:
Goede voeding is duur(der) ben ik het niet mee eens.
Ja als je al je groenten bij de groentenjuwelier haalt wel ja maar kijk eens op de markt,
bij boeren, bij de aldi en lidl bijvoorbeeld. Verse groenten voor niet te veel geld.
Gewoon vanaf de basis eten, dus geen pakjes en zakjes en je eten is gezonder, minder rare stoffen, minder zout.
Serieus ik snap heus dat het niet makkelijk kan zijn maar op die manier eten is echt veel makkelijker dan je denkt en hoeft dus echt niet duur te zijn.
Klopt zulke mensen zijn er maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen worden niet dik door dat soort dingen maar gewoon omdat ze te veel energie binnen krijgen, te weinig bewegen, te slecht eten..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je bent wel op de hoogte van leverproblemen, genetische problemen, afwijkingen in hersenen etc waardoor mensen dik kunnen worden buiten het feit van alleen te veel eten?
Zo is er ook een vrouw welke geen vet op kan slaan en moet om de 15 minuten een zak chips leegeten en nog ziet ze uit als een wandelend skelet.
Ik zeg niet dat alle zware mensen een medische achtergrond hebben waardoor ze tot overgewicht zijn gekomen maar als je je zoiets niet voor kan stellen, tsja...
Dat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:43 schreef DarkElf het volgende:
Goede voeding is duur(der) ben ik het niet mee eens.
Ja als je al je groenten bij de groentenjuwelier haalt wel ja maar kijk eens op de markt,
bij boeren, bij de aldi en lidl bijvoorbeeld. Verse groenten voor niet te veel geld.
Gewoon vanaf de basis eten, dus geen pakjes en zakjes en je eten is gezonder, minder rare stoffen, minder zout.
Serieus ik snap heus dat het niet makkelijk kan zijn maar op die manier eten is echt veel makkelijker dan je denkt en hoeft dus echt niet duur te zijn.
quote:Ingredienten:
- pakje mix voor burrito's van Knorr.
En een mens is gewoon gericht op eten! De één genetisch dus een stuk meer dan de ander. Daarbij zorgt variatie ervoor dat je meer zin krijgt in eten en overal om ons heen zie je reclames voor eten en verpakkingen in de mooiste en meest eetlustopwekkende kleuren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:29 schreef Jarno het volgende:
Vanzelf niet, maar een PPD incl jarenlang anti depressiva die je hongergevoel alleen maar aanwakkeren doen natuurlijk ook 'wonderen'. Ik vind het echt veel te makkelijk om te roepen 'ik snap echt niet hoe mensen 100+ kilo kunnen worden'. Véél te makkelijk.
Los van bovenstaand doen fabrikanten er ook álles maar dan ook echt álles aan om je als consument op het verkeerde spoor te zetten. Light pindakaas die meer kcal's bevat dan gewonen, verkeerde producten als bewuste keuze neerzetten, etc. Het wordt je ook gewoon niet makkelijk gemaakt vind ik. Het is echt heel lastig om bewust bezig te zijn en continue de juiste keuzes te maken.
Ik weet dat er mensen zijn die door te veel eten natuurlijk zo dik zijn. Maar ze geeft zelf aan dat ze het niet snapt dat iemand zo zwaar kan worden, nou door oa dit soort redenen zou het kunnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt zulke mensen zijn er maar laten we eerlijk zijn, de meeste mensen worden niet dik door dat soort dingen maar gewoon omdat ze te veel energie binnen krijgen, te weinig bewegen, te slecht eten..
En dus kan je zelf ook wel weer leren die knop om te draaien, betere keuzes te maken, te gaan bewegen en nee dat houdt niet in de marathon lopen maar gewoon een paar keer per week wandelen scheelt al..
Die ga ik onthoudenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:45 schreef Isabeau het volgende:
of hoe oud je moeder was toen je werd geboren.
je moet de mensen de kost geven die toch meer eten dan ze zelf denken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik weet dat er mensen zijn die door te veel eten natuurlijk zo dik zijn. Maar ze geeft zelf aan dat ze het niet snapt dat iemand zo zwaar kan worden, nou door oa dit soort redenen zou het kunnen.
Overigens snap ik het bij mijn schoonbroer écht niet. Hij woont tijdelijk bij zijn moeder en als we daar gaan eten eet hij minder dan ik, slaat toetjes over, eet overdag ook heel normaal (want zijn moeder let ook op de producten die ze aanschaft). Het is iig echt niet zo dat hij dagelijks een zak chips leeg vreet dus ik heb geen idee hoe het bij hem komt.
Je ouders zijn waarschijnlijk sowieso voor een groot deel de schuldigenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
Die ga ik onthouden![]()
"Ma, het is allemaal jouw schuld dat ik te dik ben![]()
![]()
"
Hoe zit dat?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:44 schreef Audreyoot het volgende:
Oh en thee is ook niet altijd gezond, dat je er niet dik van wordt betekent niet dat het gezond is want je kan er bv een hoge bloeddruk etc van krijgen.
Zoethoutthee mag je maar twee koppen van per dag bvquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:49 schreef CelasV het volgende:
[..]
Hoe zit dat?
En eens met DarkElf; gezond eten hoeft helemaal niet duur te zijn, maar het vereist vaak wel enige kookinzet om iets lekkers te maken from scratch.
Ook lang gedaan; hoe stom is dat eigenlijk? Naast iedereen om je heen ook jezelf voor de gek houdenquote:
Kende iemand die geen tijd had om te koken, maar wel elke dag uren achter de pc/tv kon hangen, Ja dat gaat er bij mij niet in dan hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:49 schreef CelasV het volgende:
[..]
Hoe zit dat?
En eens met DarkElf; gezond eten hoeft helemaal niet duur te zijn, maar het vereist vaak wel enige kookinzet om iets lekkers te maken from scratch.
In een docu op tv werd ook een vrouw gevolgd die zei normaal te eten en niets af te vallen. Wow.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:48 schreef DarkElf het volgende:
je moet de mensen de kost geven die toch meer eten dan ze zelf denken.
en stiekem eten, ook een optie.
Maar waarom doen ze dat? Dát is natuurlijk de echte oorzaak. Simpelweg vaststellen dat mensen teveel eten is te simpel natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je moet de mensen de kost geven die toch meer eten dan ze zelf denken.
en stiekem eten, ook een optie.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Kende iemand die geen tijd had om te koken, maar wel elke dag uren achter de pc/tv kon hangen, Ja dat gaat er bij mij niet in dan hoor.
"Geen tijd hebben" is een standaard excuus, betekent vooral: "geen prioriteit geven aan..." in veel gevallen
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je ouders zijn waarschijnlijk sowieso voor een groot deel de schuldigen
Betekent niet dat je het niet ook zelf in de hand hebt.
Ja, daar zit glycyrrhizinezuur inquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:
Zoethoutthee mag je maar twee koppen van per dag bv
Dat dus! En het vergt planning. Ik ken een arts die 's morgens wat eerder opstaat om het avondeten klaar te maken zodat hij het 's avonds gewoon kan opwarmen omdat hij altijd heel laat thuis is en dan geen zin meer heeft om te koken. Heeft zichzelf leren kennen qua k&k maaltijden en afhaal en dit als oplossing gevonden. Petje afquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:51 schreef DarkElf het volgende:
"Geen tijd hebben" is een standaard excuus, betekent vooral: "geen prioriteit geven aan..." in veel gevallen
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus! En het vergt planning. Ik ken een arts die 's morgens wat eerder opstaat om het avondeten klaar te maken zodat hij het 's avonds gewoon kan opwarmen omdat hij altijd heel laat thuis is en dan geen zin meer heeft om te koken. Heeft zichzelf leren kennen qua k&k maaltijden en afhaal en dit als oplossing gevonden. Petje af
Eensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:51 schreef DarkElf het volgende:
Kende iemand die geen tijd had om te koken, maar wel elke dag uren achter de pc/tv kon hangen, Ja dat gaat er bij mij niet in dan hoor.
Euh wel met thee, we hadden het toch over thee in het algemeen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, daar zit glycyrrhizinezuur inen dat heeft niets met alle andere theesoorten te maken.
Jaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
Een fatsoenlijke vriezer hebben helpt overigens ook
Bij hoge bloeddruk is het advies het helemaal niet te nemen, voor de rest zuip ik me te pletter aan thee...ik hou toch liters vocht vast.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:50 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zoethoutthee mag je maar twee koppen van per dag bv
goeie vriezer hebben scheelt heel veel, die van mij ligt ook vol met soepen, sauzen, stoofpotten, zelfgebakken broden en vleesaanbiedingen enzo.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaDie van mij ligt nu vol
En ik ben aan het bedenken of ik nog een tafelmodel erbij zal nemen. Moet alleen wel in het computerhok staan dan want in de keuken geen ruimte en in de slaapkamer vind ik zelf niet zo'n heel strak plan
Ah, zouthoutwortelthee ja; vroeg me al af wat er mis is met thee zelf.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef Isabeau het volgende:
Ja, daar zit glycyrrhizinezuur inen dat heeft niets met alle andere theesoorten te maken.
Verschilt per thee soort. De meeste thee is bv vochtafdrijvend en voor sommige mensen is dat minder goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:02 schreef CelasV het volgende:
[..]
Ah, zouthoutwortelthee ja; vroeg me al af wat er mis is met thee zelf.
Goedkoop dieet!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:42 schreef Jarno het volgende:
Gezond is idd niet duur, sinds ik (weer) oplet op wat ik koop en naar binnen schuif zijn we best goedkoper uit. Een zak aardappelen kost niks natuurlijk om maar wat te noemen.
Jaquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:02 schreef DarkElf het volgende:
[..]
goeie vriezer hebben scheelt heel veel, die van mij ligt ook vol met soepen, sauzen, stoofpotten, zelfgebakken broden en vleesaanbiedingen enzo.
zoals je weet
Oh lekker en een goed idee!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:45 schreef PdeHoog het volgende:
Blender gescoordVanavond eens verdiepen in het Smoothie-maak-proces
Bij mij kost het niet evenveel tijd om naar de friettent te lopen hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
overigens kun je met weinig middelen een gezonde maaltijd op tafel zetten en het kost evenveel tijd als naar de friettent lopen en weer terug.
Wokrijst, gepofte aardappel, verse pasta of mijn kikkererwt recept. Allemaal binnen een kwartier of minder klaar. Ik vind koken veel te leuk dus het veel van het voorgaande is uitzondering eigenlijk. Maar het kan wel!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:51 schreef Jarno het volgende:
Ja die turbokokers snap ik ook nooit zo. Ik vind het echt knap als mensen in een kwartier een maaltijd op tafel krijgen maar bij mij zijn dan geeneens de aardappels gaar. Of ik heb net rijst gekookt die uit staat te dampen dan.
Rijst koop ik in builtjes, da's tien minuten koken... tap 80 graden water uit de kraan, op het vuur, kookt binnen 5 minuten, builtje er in en tien minuten later heb je rijst.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:51 schreef Jarno het volgende:
Ja die turbokokers snap ik ook nooit zo. Ik vind het echt knap als mensen in een kwartier een maaltijd op tafel krijgen maar bij mij zijn dan geeneens de aardappels gaar. Of ik heb net rijst gekookt die uit staat te dampen dan.
Nou... bij pannenkoeken blijft de eerste altijd mislukkenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
En hoe vaker je een gerecht maakt, hoe smoother het proces verloopt uiteraard.
Quooker?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Rijst koop ik in builtjes, da's tien minuten koken... tap 80 graden water uit de kraan, op het vuur, kookt binnen 5 minuten, builtje er in en tien minuten later heb je rijst.
Piepers idem dito, gewoon klein snijden, in heet water mikken etc.
Oh dat lukt me ook prima hoor. Maar alleen niet in de tijdquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
en uiteraard multitasken en goed rekenen, dan heb ik alle ingredienten op hetzelfde moment klaar
Ohnee, tien minuten red ik niet inclusief lopen en wachten op je frieten....quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh dat lukt me ook prima hoor. Maar alleen niet in de tijd. Is ook geen speerpunt verder hoor, ik vind een half uurtje om te koken ook prima en die tijd heb ik meestal wel. Maar ik ben in 10 minuten heen en weer naar de snackbar
.
Het belangrijkste is dat je er nu bent en wat aan wilt gaan doen, de rest is historiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:00 schreef Chezzeel het volgende:
Hallo!
Ik kom gezellig kijken of dit wat voor me is.
Zelf ben ik 1m68 en uhm.. 102 kg. Poef... ooit heb ik gezegd dat ik nooit 3 getallen wil noemen als ze om mijn gewicht zouden vragen. Nou je ziet dus al dat dat mislukt is.
Ik ben 24 jaar, samenwonend en in mijn laatste jaar op de kunstacademie. De reden van mijn overgewicht is: Druk ( hoe cliche ) en ik ben een stress persoon. Waar mensen juist dan van afvallen, eet ik alles wat vast en los zit. Ik ben ook enorm blij als ik dadelijk afgestudeerd ben.
Hoeveel ik wil afvallen? Ik wil afvallen tot dat ik qua bmi goed zit maar vooral tot wanneer ik me weer in de spiegel durf te kijken en in een bikini rond durf te lopen ( goh, wat mis ik het zwemmen! ). Ik denk wel dat ik rond de 30 kilo kwijt moet.
Sinds vandaag ben ik begonnen met smoothies/shakes. Vandaag heb ik een spinazie, komkommer, jus d' orange en banaan gemixt.. mmmm lekker!
Ik weet niet of het helemaal de bedoeling is dat ik hier ineens tussendoor even vertel wie ik ben maar anders hoor ik het wel![]()
Groetjes
Ik heb tig dieeten geprobeerd en gefaald. Deels omdat het mij niet lag en deels om mijn laksheid.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef CelasV het volgende:
[..]![]()
Hoe wil je afvallen wat betreft, eten&drinken en bewegen?
Dit was ook wat ik wilde zeggen dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Jarno het volgende:
Wel vaker gezegd in deze topics, maar wees voorzichtig met hardlopen en 100+ kilo, mocht je in de verleiding komen...
Hi therequote:
Permanente verandering van levensstijl werkt het beste inderdaadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:16 schreef Chezzeel het volgende:
Ik heb tig dieeten geprobeerd en gefaald. Deels omdat het mij niet lag en deels om mijn laksheid.
Ik wil ook niet gaan afvallen en dan vervolgens niks meer mogen eten. Weight watchers was dat betreft een van de beste wat ik geprobeerd heb. Ik denk dat ik consequent moet gaan zijn in hoeveelheid en vooral veel meer groentes enz ipv standaard pasta en aardappelen
Als ik onder de 80 kom mag ik van mezelf weerquote:
Oh ik zal niet snel gaan hardlopen, zie het misschien maar meer als joggen en meer wandelen in het begin. Ben al blij als ik rondje huis( rijtjeswoning ) heb gedaanquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:17 schreef Jarno het volgende:
Wel vaker gezegd in deze topics, maar wees voorzichtig met hardlopen en 100+ kilo, mocht je in de verleiding komen...
Lopen is ook gewoon prima en zwemmen helemaal natuurlijk. Zou ik eerst gaan doen danquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:24 schreef Chezzeel het volgende:
[..]
Oh ik zal niet snel gaan hardlopen, zie het misschien maar meer als joggen en meer wandelen in het begin. Ben al blij als ik rondje huis( rijtjeswoning ) heb gedaan
Vorig jaar heb ik een wielrenfiets gekregen en ik vond het heerlijk en zwaar! Ik merkte wel dat mijn knieeen ontzettend pijn dedenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:23 schreef CelasV het volgende:
[..]
Permanente verandering van levensstijl werkt het beste inderdaad
En inderdaad is hardlopen bij 100+ kilo iets om voorzichtig mee te zijn. Fietsen een optie? Zoveel mogelijk lopen (school-werk-winkel-station etc).
Succes!
moet er wel bij zeggen dat ik toch echt wel 10 tot 15 kg minder woog!quote:[..]
Vorig jaar heb ik een wielrenfiets gekregen en ik vond het heerlijk en zwaar! Ik merkte wel dat mijn knieeen ontzettend pijn deden
Ai, da's minderquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:26 schreef Chezzeel het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik een wielrenfiets gekregen en ik vond het heerlijk en zwaar! Ik merkte wel dat mijn knieeen ontzettend pijn deden
ja maar ben een bijterquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:28 schreef CelasV het volgende:
[..]
Ai, da's minderHad er zelf veel aan toen ik nog meer dan 90 kg woog, omdat het gewicht op 't zadel zat, zeg maar.
Ga ik ook doenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
Gooi daar sowieso, ongeacht je avondeten, nog maar wat aan tussendoortjes bij.
0% vet is leuk, maar kijk wel even naar de suikers hequote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:31 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ga ik ook doen
We hebben hier nog allemaal fruit
en 0% vet vla
Ohquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
0% vet is leuk, maar kijk wel even naar de suikers he
Xx
Neeehee, dat zeg ik nietquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh
Neem ik wel een cracker zonder iets erop ofzo tussendoor
Neem dan die vla.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh
Neem ik wel een cracker zonder iets erop ofzo tussendoor
ja, want je eet nu te weinigquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet
Is het dan zo slecht als ik geen tussendoortjes neem?
Streng zou moeten inhouden: beter eten, niet minder.quote:Ik moet nu gewoon even heel streng voor mezelf zijn.
Je hebt streng zijn en proberen te overleven op 800kcal's en dan raar opkijken dat je niet afvalt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet
Is het dan zo slecht als ik geen tussendoortjes neem?
Ik moet nu gewoon even heel streng voor mezelf zijn.
Gaat al beter CotS!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... het weekend is voorbij en ik heb het overleefd
het was heel erg gezellig met mijn vrienden een weekend weg.
Vandaag:
O. 2 boterhammen 1 plakje ham en dun boter
T. Zakje komkommer (ongeveer een halve)
L. 2 boterhammen, sandwichspread en dun kaas
T. Appel
D. Aardappeltjes, courgette, champignons en een ei
T. Komkommer-tomaten-avocado salade
Thnx!quote:
En:quote:Jouw eten bevat vandaag minder dan het gemiddelde aantal calorieën dan iemand als jij nodig heeft op een dag. Was dit een speciale dag? Als je altijd zo weinig eet, dan is dat niet erg want je bent aan de zware kant. Let er op dat je gezond eet, ook als je wilt afvallen. Met de groen geschreven producten zit je goed. De energie die per dag minimaal nodig is om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen is ca. 1400 kcal voor vrouwen en 1700 kcal bij mannen. Zorg ook voor voldoende beweging. En blijf je gewicht in de gaten houden.
Aantal Cal: 1686quote:De hoeveelheid vet in je eten is prima: niet te veel en niet te weinig.
Je krijgt niet te veel verzadigd (=verkeerd) vet binnen. Meestal kies je voor producten met weinig verzadigd vet. Dat is een goede keus, want daardoor verklein je de kans op hart- en vaatziekten
had hem al opnieuw gepost. Verkeerde naam hahaquote:
ik vond je lijstje ook niet zo bizar weinig eigenlijkquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:37 schreef summer2bird het volgende:
Niet om slapende honden wakker te maken ofzo maar, heb net de calorienchecker voor vandaag ingevuld en die zegt bij het eindresultaat:
[..]
En:
[..]
Aantal Cal: 1686
Ik zit net over de 1000 op m'n iPhone appje als ik ontbijt, lunch en tussendoortjes optel. Diner is ruim 700 waardoor ik de 1800 nét aantik.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kom voor mijn overdagse eten met caloriechecker op 800 ongeveer.
Netjesquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zit net over de 1000 op m'n iPhone appje als ik ontbijt, lunch en tussendoortjes optel. Diner is ruim 700 waardoor ik de 1800 nét aantik.
Drankquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:22 schreef Jarno het volgende:
Haha, drank mis ik dus helemaal niet he. Heb er geen behoefte aan en de gedachte alleen al dat een wijntje of pilsje drie miljoen miljard calorietjes zijn is genoeg om er maar van af te blijven. Ik sport ook altijd zo waardeloos na drank... ook na 1 of 2 al.
Omdat je de schoen had gepast?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Mirjam het volgende:
ja, hoi, lopen ging goed, val je lekker van af ook, maar het mag en kan niet meer, scheurtje in middenvoetsbeentje, ffuuuuuuu
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Mirjam het volgende:
ja, hoi, lopen ging goed, val je lekker van af ook, maar het mag en kan niet meer, scheurtje in middenvoetsbeentje, ffuuuuuuu
hmm.. mooi kl#te..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Mirjam het volgende:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Mirjam het volgende:
oh auwquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Mirjam het volgende:
Is het geen optie om van te voren bv op donderdag, voor het hele weekend eten te maken? Zoals ovenschotels ofzo (kun je zelf bepalen hoe gezond het wordt) of een keertje iets invriezen als in rijst met kip ofzo? kwestie van in de oven/magnetron en klaar, niet de drukte van een maaltijd in elkaar zetten op het moment zelf en toch redelijk gezond!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
oh auwWord je voet nu ingegipst??
Ik heb echt wat topics gemist zeg, jullie gaan hard. Ik heb ff moeite om balance te vinden met het klussen en het gezond en verantwoord eten, afgelopen week was drama, veel afhaal of makkelijk gooi het in de oven zooi.. Deze week probeer ik er toch op te letten, dus er word netjes gekookt. Gelukkig beperkt het klussen zich tot nu toe nog tot de weekenden, maar ik merk dat zo'n weekend me wel meteen helemaal uit het ritme haalt
nee hoor, had al langer pijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je de schoen had gepast?
Wel zuur, hoelang duurt het herstel?
ja, het zat me niet lekkerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]ben je toch naar de huisarts gegaan? Goed gedaan
Kan wel lang gaan duren, dat is dan wat minder
ik denk het wel, daar hebben ze niks over gezegd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hmm.. mooi kl#te..
hopelijk ben je snel opgeknapt..
qua beweging, zou je evt kunnen fietsen?
nee, het is niet compleet door I(dus gebroken), dan doen ze er niks aan, heeft kennelijk geen nutquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:13 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
oh auwWord je voet nu ingegipst??
Ik heb echt wat topics gemist zeg, jullie gaan hard. Ik heb ff moeite om balance te vinden met het klussen en het gezond en verantwoord eten, afgelopen week was drama, veel afhaal of makkelijk gooi het in de oven zooi.. Deze week probeer ik er toch op te letten, dus er word netjes gekookt. Gelukkig beperkt het klussen zich tot nu toe nog tot de weekenden, maar ik merk dat zo'n weekend me wel meteen helemaal uit het ritme haalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |