abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109278376
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

*O* MEET *O*
We hebben het idee opgepakt om binnenkort een keer te gaan meeten.
Dit geven we nog verder vorm. Enthousiast? Meld het even!

Dieetclub-Meet
Wanneer? ergens in Mei ( nog nader te bepalen
Waar? Ergens centraal, de woonplaatsen zijn nu:
Utrecht
Den Haag
Groningen 2x
Maastricht
Dordrecht
Eindhoven
Tilburg
Enschede
Wat? Picknicken in een park met een wandeltocht er voor/na

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Silmarwen

Deerntie:

Selestha:

Twiddel
pi_109278411
Dank voor de ticker in de op!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_109278424
Ik maak overigens weekmenu's aan de hand van mijn culinaire wereldreis en deze week is Egypte aan de beurt en ik heb dus veel vegetarische gerechten en ga deze week ook Moblo's falafal maken :9 Ook staan kushari (met rijst, linzen, kikkererwten) en baba ganoush (auberginegerecht) op het menu :Y)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109278453
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*knuffel* Balen zeg -O- Is dat 'normaal' dat het been/de voet opzwelt en stijf wordt bij jou na de fysio?

BE ook een knuf :* Frustraties/stress op het werk doen mij naar de snoeppot grijpen, niet hetzelfde doen :N
dit was voor de fysio, de voet bleek al 2 weken gezwollen
ik had een afspraak gemaakt wegens de extreme pijn en niet goed trap meer kunnen lopen (kan niet meer op de bal van m'n voet staan, dus doe traplopen met 1 voet plat op de trap)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_109278463
Ik heb ook honger... Ik kan een smoothie nemen maar dan mag ik vanavond niets meer :(.
Spoilers!
pi_109278538
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:59 schreef Mirjam het volgende:
dit was voor de fysio, de voet bleek al 2 weken gezwollen
ik had een afspraak gemaakt wegens de extreme pijn en niet goed trap meer kunnen lopen (kan niet meer op de bal van m'n voet staan, dus doe traplopen met 1 voet plat op de trap)
Maar dit heeft toch niet (hoop ik...) met je hernia te maken? Wat is er met je voet aan de hand dan?
Zo kan je niet echt bewegen hè :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109278555
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook honger... Ik kan een smoothie nemen maar dan mag ik vanavond niets meer :(.
Neem een handje noten en neem vanavond ook gewoon wat.
pi_109278578
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dit heeft toch niet (hoop ik...) met je hernia te maken? Wat is er met je voet aan de hand dan?
Zo kan je niet echt bewegen hè :{
mja, ik denk van wel, as usual :')
fysio weet het ook niet, maar we gaan ons best doen dit weer eruit te krijgen.
ik moet oefeningen doenm, op de sportschool de loopband even niet, en dan hopen dat de voet volgende week minder gezwollen is
pi_109278682
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:03 schreef Mirjam het volgende:

ik moet oefeningen doenm, op de sportschool de loopband even niet, en dan hopen dat de voet volgende week minder gezwollen is
Maar als je niet weet wat de oorzaak is, dan is het toch moeilijk om adequate therapie te bepalen. Dan weet je toch niet of rust, massage of juist beweging het beste is? Ik ben geen fysiotherapeut natuurlijk, maar ken wel iemand die dapper met een gebroken middenvoetsbeentje allemaal oefeningen mocht doen :X
pi_109278872
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Neem een handje noten en neem vanavond ook gewoon wat.
Als ik over een half uur nog honger heb neem ik de helft van de smoothie. Heb nu een bak thee, dat werkt vaak ook hongerstillend bij mij.
Spoilers!
pi_109278915
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

Als ik over een half uur nog honger heb neem ik de helft van de smoothie. Heb nu een bak thee, dat werkt vaak ook hongerstillend bij mij.
:Y soms is het stiekem gewoon dorst c_/
pi_109278936
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wat een ellende zeg... Sterkte!
Spoilers!
pi_109279069
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als je niet weet wat de oorzaak is, dan is het toch moeilijk om adequate therapie te bepalen. Dan weet je toch niet of rust, massage of juist beweging het beste is? Ik ben geen fysiotherapeut natuurlijk, maar ken wel iemand die dapper met een gebroken middenvoetsbeentje allemaal oefeningen mocht doen :X
het doet wel echt pijn op m'n wreef ter hoogte van die botjes, maar ook met het knijpen en trekken ging ik niet ineens door de grond ofzo, dan had ik toch al moeten merken dat die gebroken was?
pi_109279098
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:16 schreef Mirjam het volgende:

het doet wel echt pijn op m'n wreef ter hoogte van die botjes, maar ook met het knijpen en trekken ging ik niet ineens door de grond ofzo, dan had ik toch al moeten merken dat die gebroken was?
Trekken en drukken (voorvoet richting hiel) doet dan heel veel pijn ja. Maar goed, ik hoop dat het snel weer weg is, want je krijgt wel het één na het ander voor je kiezen :*
pi_109279179
Hele dag al lichte hoofdpijn }:|
Ben benieuwd hoe de buikdanstraining straks gaat, nu nog niet veel zin in maar dat komt vanzelf wel.
pi_109279190
je hebt me aan het twijfelen gebracht isa :D :@

ik kijk het nog wel ff aan, bij twijfel trek ik wel bij de ha aan de bel. het is niet blauw of anderszins verkleurd, maar toch
pi_109279677
Mijn lijstje vandaag. Vind het nog wel lastig om alles binnen te krijgen, dus tips op/aanmerkingen meer dan welkom!

O:1 kop koffie
brinta volkoren
T:
1 appel
1 kop thee
L:
2 sneetjes volkoren brood
1 gek. ei
20+ smeerkaas
T:
1 sinaasappel
1 kop thee
D.
Makreelfilet
sperzieboontjes, champignon,paprika
(roerbak)
S.
Beginnersprogramma van hardloopschema.nl, 1 uur wandelen en de grote schoonmaak in huis ( B-) )

Kwam er alleen achter dat het nog niet genoeg is, terwijl dit voor mijn doen al wel veel is. Net toch maar een boterham met pindakaas naar binnen gewerkt :') (en portie avondeten vergroot)
La musique elle me sourit et je ferme les yeux, l'hôtesse se barre, non c'est j'm en balance
La musique... la musique, Électronique, électronique, électronique..
pi_109279783
Ik neem vanavond een wijntje omdat ik net te horen gekregen heb dat ik op 2e gesprek mag komen bij de sollicitatie *O*
pi_109279930
quote:
17s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:40 schreef Audreyoot het volgende:
Ik neem vanavond een wijntje omdat ik net te horen gekregen heb dat ik op 2e gesprek mag komen bij de sollicitatie *O*
Altijd goed! *O*
pi_109280204
Da's goed nieuws :)

Net als wat andere mensen uit 'Gezond Slank' ben ik met de 30-day-Shred van Jillian Michaels bezig. Nooit van 't beste mens gehoord, maar het is wel leuk, moet ik zeggen. Vooral omdat ik 't lekker in de tuin doe. Combinatie van kracht, cardio en abs. En je voelt 't goed! Verwacht niet zozeer ontzettende veranderingen in m'n lichaam, maar ben toch benieuwd, al weet ik wel dat ik niet in 30 dagen 'shredded' zal zijn. Wellicht ook wat voor de wat fitteren hier? Je kunt 't zo zwaar en licht maken als je zelf wilt: de twee voorbeelddames in de 'show' doen allebei een ander level: de een moeilijk en de ander makkelijk(er). En 't kan in je eigen tijd.

Net dag 3 gedaan en 't blijft eigenlijk wel leuk! Ook meteen wat uitgebreid met wat extra touwtjespringen en crunches omdat ik er zin in had :+
Ja doei.
pi_109280256
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:55 schreef motorbloempje het volgende:
Da's goed nieuws :)

Net als wat andere mensen uit 'Gezond Slank' ben ik met de 30-day-Shred van Jillian Michaels bezig. Nooit van 't beste mens gehoord, maar het is wel leuk, moet ik zeggen. Vooral omdat ik 't lekker in de tuin doe. Combinatie van kracht, cardio en abs. En je voelt 't goed! Verwacht niet zozeer ontzettende veranderingen in m'n lichaam, maar ben toch benieuwd, al weet ik wel dat ik niet in 30 dagen 'shredded' zal zijn. Wellicht ook wat voor de wat fitteren hier? Je kunt 't zo zwaar en licht maken als je zelf wilt: de twee voorbeelddames in de 'show' doen allebei een ander level: de een moeilijk en de ander makkelijk(er). En 't kan in je eigen tijd.

Net dag 3 gedaan en 't blijft eigenlijk wel leuk! Ook meteen wat uitgebreid met wat extra touwtjespringen en crunches omdat ik er zin in had :+
Ik heb het op mijn desktop gezet en heb straks 2 weken vakantie; kan ik het mooi elke ochtend doen en dan hoop ik dat ik in een ritme gekomen ben dat ik het ook 's morgens doe als ik naar mijn werk moet.
pi_109280267
Als ik nog tijd over zou hebben zou ik Jillian wel willen uitproberen, ziet er leuk uit :Y
Misschien voor over een tijdje als ik minder dans.

Verder ben ik trots op mijn vriendje *O* hij is net een stuk gaan skaten.
pi_109280923
Ik heb 30 days shred ook op de pc staan maar ben er nog niet fit genoeg voor. Is het opgedeeld in dagen? Ik heb 3 filmpjes van 28 minuten (level 1-3). Misschien heb ik dan toch iets anders.
Spoilers!
pi_109280958
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 30 days shred ook op de pc staan maar ben er nog niet fit genoeg voor. Is het opgedeeld in dagen? Ik heb 3 filmpjes van 28 minuten (level 1-3). Misschien heb ik dan toch iets anders.
Ja, zijn 3 filmpjes inderdaad :Y
Elk filmpje doe je 10 keer, of als je al eerder denkt naar level 2 te kunnen bijvoorbeeld 7 keer filmpje 1, 13 keer 2 en 10 keer 3, ofzo :)
Ja doei.
pi_109281073
Dat maakt echt heel veel sense :D !
Spoilers!
pi_109282594
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat maakt echt heel veel sense :D !
ik geloof dat ik het toch echt wat te ingewikkeld ga vinden :@

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_109282663
pi_109282674
overigens weer aanpassing van het menu :@
was een borrel op werk en heb netjes de frituur hapjes gelaten voor wat ze waren en nootjes en rauwkost gegeten :D

laat thuis dus uiteindelijk geen pasta ( manlief is ook nog niet thuis en ik heb geen tijd..) dus de rest van de filodeeg taart van gisteren 1/4e op aan het eten..
met een wijntje er bij gewoon.. omdat het kan :@ :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  maandag 19 maart 2012 @ 19:07:57 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109282891
Hmmm,straks eens kijken naar dat 30 day shred-spul kijken. :Y
pi_109283536
Mijn groene smoothie is heel lekker :9
En de wortel die door de linzensoep ging was vreselijk smerig. Biologische wortel en smaakte gewoon bitter/waterig. Geen spoortje typische wortelzoetheid.
pi_109283577
De piratenbaai heeft iig de bestandjes wel, ik heb één grote.
Ja doei.
pi_109283764
Ok, mijn manlief kan de pot op. Het eten staat in de oven en ik begin wel zonder hem voor een keer, ik hou het niet meer vol.
Spoilers!
  maandag 19 maart 2012 @ 19:34:27 #33
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_109284115
Net een hoopje kots op kunnen ruimen. Heb spontaan buikpijn en geen trek meer in eten. Hoop echt dat ik geen buikgriep krijg van onze kinders. ik haat :r
pi_109287262
Hier lekker bezig op de eerste werkdag na de vakantie. 1u20 naar kantoor op en neer gefietst EN de snoeppot totaal genegeerd *) *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_109288485
Sterkte Silmarwen, ik hoop met je mee..

Wij zijn nog even wezen skaten na het avondeten.. Is vandaag een goede dag zo, netjes gegeten, en flink bewogen..
pi_109288536
Buikdanstraining was weer leuk *O* ook veel complimentjes gekregen *O* *O*
Nu is mijn vriend aan het koken, honger!
pi_109288885
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, mijn manlief kan de pot op. Het eten staat in de oven en ik begin wel zonder hem voor een keer, ik hou het niet meer vol.
Blij dat ik al ben gaan eten, hij komt net pas thuis!
Spoilers!
pi_109288897
Veul en veul te weinig gegeten vandaag :(

Was een kutdag met een kloteverdeling van activiteiten over de dag, waardoor tussendoortjes er eik sowieso bij inschoten.

Heb ook een gedoetje waardoor ik me niet lekker voel, dus het was drama vandaag.

Morgen opnieuw proberen.

(niet bijgelezen, sorry)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109290435
Morgen beter DP! :x
Spoilers!
  maandag 19 maart 2012 @ 21:53:53 #40
54772 Silmarwen
pi_109292249
Nou ben bang dat ik (en ML + 2 kids) toch een buikgriep heb. Even kijken of we alles kunnen binnenhouden, anders voorzie ik veel afvallen de komende dagen. -.-
pi_109302424
Dat is minder Silmarwen, hoe gaat het vandaag?
Ik heb echt kut geslapen vandaag, dus we zullen eens zien hoe we de dag door gaan komen :O
pi_109302427
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ben bang dat ik (en ML + 2 kids) toch een buikgriep heb. Even kijken of we alles kunnen binnenhouden, anders voorzie ik veel afvallen de komende dagen. -.-
Oei. Beterschap!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 20 maart 2012 @ 07:20:24 #43
54772 Silmarwen
pi_109302506
Ik heb nog niet hoeven spugen. Mijn oudste wel. Heb om 22:00 de jongste in bad gedaan en bed verschoond, was aangezet. Om 1:00 de oudste haar hoeslaken vervangen en haar getroost. Om 2:30 haar dekens vervangen en getroost en om 4:00 nog een keer. Dus ik ben dood en dood op. En ik moet juist vandaag zoveel doen. (dermatoloog, vroeg werken ivm vergadering, werken, ouder bijeenkomst peuterspeelzaal) Ik voel me goed kut iig.
pi_109302550
Kun je niet een half dagje vrij nemen dan als je je zo beroerd voelt? Of ziek melden...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 07:45:26 #45
54772 Silmarwen
pi_109302700
Nou tis nogal een streng "niet ziek" beleid en ik kan nog wel werken. Als ik echt moet spugen ga ik niet meer. Maar eindejaarsbonus en wil mijn collega's niet naaien etc.

Ga wel kijken of ik die vergadering naar donderdag kan verzetten. Anders is opa straks de halve dag bezig met braaksel opdweilen, wil ik die arme man ook niet aan doen.
pi_109302813
Beterschap Silmarwen.

Gisteren pittig avondje sportschool... wat helaas de laatste tijd niet beloond wordt op de weegschaal thuis aangezien ik al een paar dagen (bijna een week nu?) stil sta. Niet echt motiverend maarja. Helemaal vergeten op de weegschaal in de sportschool te gaan staan gisteren dus ik kan ook ff niet zien of ik spieren voor vet heb ingeruild.

Ach. We gaan dapper door.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_109302897
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 07:45 schreef Silmarwen het volgende:
Nou tis nogal een streng "niet ziek" beleid en ik kan nog wel werken. Als ik echt moet spugen ga ik niet meer. Maar eindejaarsbonus en wil mijn collega's niet naaien etc.

Ga wel kijken of ik die vergadering naar donderdag kan verzetten. Anders is opa straks de halve dag bezig met braaksel opdweilen, wil ik die arme man ook niet aan doen.
En een streng niet-ziek beleid omhelst dat je het risico nu loopt dat je iedereen die happy happy joy joy buikgriep bezorgt op je werk? Tof! Ik hoop maar dat het bij jou niet verder doorzet en je snel opknapt :* Wel goed continue je handen wassen en maar even niets aanraken wat je collega's gebruiken (qua telefoons, computer en dergelijke).
pi_109302912
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

een streng niet-ziek beleid
Dit las ik ook met een 'wtf?'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_109302938
Jarno, even een week stilstaan is helemaal niet vreemd en bedenk je gewoon dat je lijf heel druk is met al die veranderingen en zich daar helemaal op aan het aanpassen is ^O^

Verder vraag ik me af hoeveel spierweefsel je kàn opbouwen op een energietekort. Dat is super moeilijk voor je lijf, voor spieropbouw heb je eigenlijk een energieoverschot nodig. Dus je lijf doet het gewoon liever niet. Door de inspanning en training kan je wel deels voorkomen dat je lichaam het spierweefsel ook als energiebron ziet ipv het vet in het vetweefsel wat jij kwijt wilt raken.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:09:52 #50
54772 Silmarwen
pi_109302947
Ja ja Ino Isa. :D Ik denk trouwens eerder dat het andersom is in ons geval. Was een buikgriep ronde op ons dorp, inclusief mijn werk natuurlijk, en die was vorige week. Ik voel me nu wel redelijk na wat ontbijt, dus het lijkt goed te gaan.

Ik zal even dat beleid uitleggen.

Ik werk in de kinderopvang (bovenbouw bso) en daarmee, gaat het bar slecht. Niet met de BSO, wel met de kinderdagverblijfen en die zitten nou eenmaal aan elkaar vast. Kortom, er wordt bezuinigt, heeeeeeeel veeeeeeeeeel zelfs.
In ons geval betekent dat, minder leidsters, geen taakuren meer, tijd voor tijd en een eindejaarsconstructie ivm bekendheid van onze opvang en ziektenuren. Overschrijden we die max aan ziektenuren, is er geen eindejaarsbonus.

Helpt wel ok hoor, leidsters zijn er vaker (je hebt nu eenmaal mensen die bij elke snottebel zich ziekmelden en elk menstruatiepijntje), maar zijn er nooit dood ziek. Ik ben niet echt ziek. Wel buikpijn, geen overgeven en dergelijk. Geen koorts, wel slaapgebrek. O.o
pi_109302954
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:06 schreef Jarno het volgende:

Dit las ik ook met een 'wtf?'.
Ik kan me groen en geel ergeren aan collega's die om het geringste hoestje al thuis blijven, maar ziek is ziek hoor. Als je heel beroerd bent en gaat spugen en bleek met koud zweet op je voorhoofd op je werk wordt verwacht is er iets mis :7
pi_109302976
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 07:56 schreef Jarno het volgende:
Beterschap Silmarwen.

Gisteren pittig avondje sportschool... wat helaas de laatste tijd niet beloond wordt op de weegschaal thuis aangezien ik al een paar dagen (bijna een week nu?) stil sta. Niet echt motiverend maarja. Helemaal vergeten op de weegschaal in de sportschool te gaan staan gisteren dus ik kan ook ff niet zien of ik spieren voor vet heb ingeruild.

Ach. We gaan dapper door.
J , je moet gewoon ff die weegtik van je af zetten en echt max 1x per week wegen. En als er niks afgaat is heus geen ramp en anders even een paar dagen je kcal tellen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_109302989
Dus eigenlijk heb jij misschien jouw buikgriep (en dat van de rest van je gezin?) te danken aan een eindejaarsbonus waardoor zieke collega's wel komen.

Soms denk ik dat ik gek ben, maar ik denk liever dat de rest van de wereld dat is -O-

En kut dat het slecht gaat met de kinderopvang, ik vind het geen handig beleid, maar goed. Liever mensen met een huis van 2 miljoen 50% hypotheekrenteaftrek geven dan kinderdagverblijven subsidiëren.
pi_109302990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:09 schreef Isabeau het volgende:

Verder vraag ik me af hoeveel spierweefsel je kàn opbouwen op een energietekort. Dat is super moeilijk voor je lijf, voor spieropbouw heb je eigenlijk een energieoverschot nodig. Dus je lijf doet het gewoon liever niet. Door de inspanning en training kan je wel deels voorkomen dat je lichaam het spierweefsel ook als energiebron ziet ipv het vet in het vetweefsel wat jij kwijt wilt raken.
Dit is wat het voedingsadvies van m'n dietiste erover zegt:

quote:
Om het gewichtsverlies te ondersteunen is lichaamsbeweging belangrijk. Zonder extra beweging zit bij iedere verloren kilo lichaamsgewicht 250 gram spiermassa. Door sporten kan dit voorkomen worden.
Lijkt er op dat jij gelijk hebt dus.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:15:11 #55
54772 Silmarwen
pi_109303012
Yup, zou heel goed kunnen. Of ouders die hun kids ziek naar school laten gaan omdat zij het zich niet kunnen veroorloven om thuis te moeten blijven.

En idd, kinderopvang subsidieren creeert werk, en zorgt ervoor dat toch veelal moeders, weer GAAN werken.
pi_109303014
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:13 schreef Jarno het volgende:

Dit is wat het voedingsadvies van m'n dietiste erover zegt:

Lijkt er op dat jij gelijk hebt dus.
Ook een reden dat crashdieten fataal zijn voor je lijn omdat je lichaam gewoon al dat spierweefsel mee oppeuzelt. Waardoor je basaalmetabolisme veel lager komt te liggen omdat spierweefsel gewoon veel energie vergt om in stand te houden.
pi_109303017
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:11 schreef Joene het volgende:

[..]

J , je moet gewoon ff die weegtik van je af zetten en echt max 1x per week wegen. En als er niks afgaat is heus geen ramp en anders even een paar dagen je kcal tellen.
Kcal's tellen doe ik al een tijdje, zit strak rond de 1800 nu. En van dat wegen raak ik niet van slag hoor ;). Ik noteer het braaf en ga dapper verder ;).
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:17:00 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_109303038
heuj, blijf van m'n HRA af ja :P

beterschap Sil :*
disclaimer
pi_109303042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Silmarwen het volgende:
Yup, zou heel goed kunnen. Of ouders die hun kids ziek naar school laten gaan omdat zij het zich niet kunnen veroorloven om thuis te moeten blijven.

En idd, kinderopvang subsidieren creeert werk, en zorgt ervoor dat toch veelal moeders, weer GAAN werken.
Och ja, daar heb je uiteraard ook mee te maken. Ouders die geen kant op kunnen met zieke kinderen omdat ze ook moeten werken. En opa en oma werken ook beiden, dus daar kan de kleine ook niet terecht.

We moeten in Nederland eens nadenken of we willen dat moeders ook werken (dat wordt gestimuleerd) of dat we ze weer thuis willen laten blijven zorgen voor het gezin (en dat wordt gestimuleerd als je de subsidie van kinderdagverblijven zo kort).
pi_109303047
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kcal's tellen doe ik al een tijdje, zit strak rond de 1800 nu. En van dat wegen raak ik niet van slag hoor ;). Ik noteer het braaf en ga dapper verder ;).
hmmmm ik heb er 1580 per dag gemiddeld. en de dagen dat ik sport 1750 ofzo.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_109303058
Ik heb geen flauw idee hoeveel kcal ik binnen krijg, maar volgens het hacker's diet zit ik op een 1508 deficit per dag :')
pi_109303153
Ik moet toch maar eens die afspraak met de dietiste van de sportschool gaan maken. Heb geen idee of ik teveel of te weinig eet maar die 1800kcals zijn een overblijfsel uit m'n vorige voedingsadvies dus. En daar viel ik wel redelijk mee af dus die hou ik maar ff aan. Alleen was dat gebaseerd op iets minder sporten per week.
pi_109303180
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:25 schreef Jarno het volgende:
Ik moet toch maar eens die afspraak met de dietiste van de sportschool gaan maken. Heb geen idee of ik teveel of te weinig eet maar die 1800kcals zijn een overblijfsel uit m'n vorige voedingsadvies dus. En daar viel ik wel redelijk mee af dus die hou ik maar ff aan. Alleen was dat gebaseerd op iets minder sporten per week.
ik moet vanmiddag weer , maar ik ben nog ziek , twijfel of ik ga... :{
pi_109303239
0.7 kilo afgevallen deze week *O* als ik deze week dat nog een keer afval heb ik mijn eerste doel bereikt (ga er wel van uit dat ik komende week niet weer zoveel afval hoor).
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:35:58 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_109303282
hoezo, 0,7 kilo is een gezond haalbaar streven hoor! Nice! *O*
disclaimer
pi_109303474
quote:
8s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:27 schreef Joene het volgende:

[..]

ik moet vanmiddag weer , maar ik ben nog ziek , twijfel of ik ga... :{
Ocherm, beterschap!
Ja doei.
pi_109303475
En silmarwen ook!
Ja doei.
pi_109303508
Jahoor. 1 dag dus wat meer gegeten omdat dat zou moeten. bij elkaar 1507 kcal, en allemaal groene dingetjes volgens voedingswijzer: AANGEKOMEN.

Nu durf ik niet zo goed weer zoveel te eten, en ben geneigd om er 1100 -1200 kcal per dag te nemen.

kutje.
La musique elle me sourit et je ferme les yeux, l'hôtesse se barre, non c'est j'm en balance
pi_109303511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ocherm, beterschap!
Hmmm , ik overleef het wel denk ik , thanx :*
pi_109303583
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:53 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Jahoor. 1 dag dus wat meer gegeten omdat dat zou moeten. bij elkaar 1507 kcal, en allemaal groene dingetjes volgens voedingswijzer: AANGEKOMEN.

Nu durf ik niet zo goed weer zoveel te eten, en ben geneigd om er 1100 -1200 kcal per dag te nemen.

kutje.
Ik zou voor de zekerheid gewoon op 800Kcal gaan zitten.
Ja doei.
pi_109303598
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:D
pi_109303629
quote:

Maar als ze dan 2 ons zwaarder is de volgende dag moet ze dat ook weer halveren -O-
pi_109303634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als ze dan 2 ons zwaarder is de volgende dag moet ze dat ook weer halveren -O-
Tsja, risico van eten, daar word je dik van.
Ja doei.
pi_109303636
quote:

[..]

Jajoh. Ik ga gewoon gelijk op 200 zitten :D

:')
pi_109303641
Kortom: mens, doe niet zo spastisch!

Stop met wegen voorlopig en kijk hoe/of je lichaam verandert.
Ja doei.
pi_109303661
Wil ik ook wel doen, maar ik vind het nog best eng. Dat is toch niet meteen spastisch :')

Anyway. Ik ga wat nuttigs doen.
pi_109303689
Eng? Om genoeg te eten waar je ook bij af zal vallen is eng? Ben je stiekem gewoon Child of the Stars in een nieuw jasje? :D
pi_109303711
Over nieuwe jassen gesproken: ik moet er een hebben... ;( bah, winkelen.
Ja doei.
pi_109303723
Haha nee. Het is gewoon wennen/eng. Ik heb alleen maar heel weinig en slecht gegeten (daarom ben ik dik) , maar weet dus ook niks van al dat andere eten wat ik nu dus eet, en wat veel meer is, en dat vind ik eng, die onwetendheid. Thats all.

(Ik redeneer toch nog steeds half zo denk ik: Eerst at ik minder, dus nu kan ik nooit afvallen als ik meer eet). Duurt even denk ik.

En nu ga ik echt wat nuttigs doen. Sigaretten halen bijvoorbeeld.
pi_109303726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
Online shopping O+
pi_109303728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:15 schreef Silmarwen het volgende:

_O_ ^O^

Beterschap voor de zieken :* Ik doe zelf ook nog even mee...
pi_109303732
En dan de moeite moeten doen om het terug te sturen als het niet lekker zit/goed past. Nee, dan nog liever naar een winkel.
Ja doei.
pi_109303762
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit voorlopig wel goed, ik heb jassen van een vriendin gekregen. Waaronder een leuke maat 36 *)
Fijn, zoveel vertrouwen in mijn afvalmogelijkheden _O_
pi_109303775
Ik heb wel mijn geweldige North Face all season jas en een lange zomerjas, maar een kortere moet ik nog hebben voor als ik eens iets nets aan heb, bijvoorbeeld naar de bruiloft waar ik over 2 weken heen moet :')
Ja doei.
pi_109303797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb wel mijn geweldige North Face all season jas en een lange zomerjas, maar een kortere moet ik nog hebben voor als ik eens iets nets aan heb, bijvoorbeeld naar de bruiloft waar ik over 2 weken heen moet :')
Dit is een leuke korte jas en een tikkeltje chic. Maar dan wel in maat 36.
* Isabeau kijkt naar haar borsten en doet :')

Over 2 weken is wel tricky. Is het dan heel warm, is het ijskoud? Kan beiden...
pi_109303815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is een leuke korte jas en een tikkeltje chic. Maar dan wel in maat 36.
* Isabeau kijkt naar haar borsten en doet :')
Niks mis mee :+
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:14:56 #87
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303844
Nog 2 dagen en dan is het zover, op intake bij het CON in Leeuwarden. Heb sinds zaterdag keurig het eetdagboekje bijgehouden.

M`n huisarts zei dat ik ervan uit moet gaan dat ik zeker in aanmerking zal komen voor een maagband.

Ben nu benieuwd hoe lang dat hele traject precies zal gaan duren, vanaf 1 juni ga ik namelijk ook weer aan het werk, dus misschien dat ik dan al snel de ziektewet in moet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:16:10 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zit voorlopig wel goed, ik heb jassen van een vriendin gekregen. Waaronder een leuke maat 36 *)
Ik kan nergens aan jassen komen :( Had afgelopen winter eigenlijk ook een nieuwe winterjas nodig, wekenlang allemaal winkels langs geweest maar nergens een jas gevonden die past. Alles is te klein.
pi_109303880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:16 schreef Wildervankstertje het volgende:

Ik kan nergens aan jassen komen :( Had afgelopen winter eigenlijk ook een nieuwe winterjas nodig, wekenlang allemaal winkels langs geweest maar nergens een jas gevonden die past. Alles is te klein.
Heb je ook bij Ulla Popken gekeken? Die hebben erg leuke dingen in grotere maten.
pi_109303891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is wel handig :D
Ik wil zo graag weer gaan shoppen, maar dat mag pas van mezelf als ik afgevallen ben (kan ik ook nog even sparen).
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:20:14 #91
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb je ook bij Ulla Popken gekeken? Die hebben erg leuke dingen in grotere maten.
Ja ben bij Ulla Popken in Groningen geweest maar de betaalbare waren er niet meer in mijn maat :( En gezien het feit ik waarschijnlijk tot 1 juni in de ww zit (vanaf 1 juni kan ik terug naar mijn vorige werk, moest er 6 maanden tussenuit) kan ik het me nu niet permitteren om dure kleding te gaan kopen, want er zit ook nog een verhuizing aan te komen.

Voor een leuke zomerjas ga ik zoeken op wehkamp.nl en anders ga ik zodra Bon Prix de nieuwe collectie binnen heeft daar kijken. Bij Bon Prix kom ik bijna nooit zonder iets te kopen de winkel uit :) Alleen jammer dat ik eerst 45km moet rijden voor ik bij het dichtsbijzijnde Bon Prix filiaal ben.
pi_109303924
Mijn schoonbroer is het overwegen een maagballon te nemen (hij is echt heel zwaar obese), weet iemand of zoiets vergoed wordt? En is het een kleinere ingreep dan een maagband?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:21:18 #93
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303940
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:20 schreef Audreyoot het volgende:
Mijn schoonbroer is het overwegen een maagballon te nemen (hij is echt heel zwaar obese), weet iemand of zoiets vergoed wordt? En is het een kleinere ingreep dan een maagband?
Wordt niet vergoed, heb er zelf ook om gevraagd. Ingreep is wel kleiner want algehele narcose hoeft niet omdat het geen operatie is. Alleen een klein roesje en de ballon wordt dan via slokdarm in de maag gebracht en vervolgens gevuld.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:22:22 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_109303956
ik heb gisteren echt zo: :o staan kijken bij het uitspitten van mijn oude garderobe. Die ieniemini rokjes en die smalle broeken! Dat ik dat ooit heb gepast :D
en idd, zes broeken maat 38 van WE :')
maar zelfs een winterjasje in M van Only, een merk dat echt niet ruim valt :D
jammer dat ie neongeel is :')
disclaimer
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:22:59 #95
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb gisteren echt zo: :o staan kijken bij het uitspitten van mijn oude garderobe. Die ieniemini rokjes en die smalle broeken! Dat ik dat ooit heb gepast :D
en idd, zes broeken maat 38 van WE :')
maar zelfs een winterjasje in M van Only, een merk dat echt niet ruim valt :D
jammer dat ie neongeel is :')
Ik vond een paar maanden geleden nog een spijkerbroek maat 36 tussen wat oude spullen, heb nu maat 52.
pi_109303971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:21 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wordt niet vergoed, heb er zelf ook om gevraagd. Ingreep is wel kleiner want algehele narcose hoeft niet omdat het geen operatie is. Alleen een klein roesje en de ballon wordt dan via slokdarm in de maag gebracht en vervolgens gevuld.
Is dit dan afhankelijk van je verzekeraar want op deze site: http://www.centrumvoorobe(...)fslanken/vergoeding/ meen ik te lezen dat het wel vergoed wordt? Wel goed dat het een kleinere ingreep is.

Mag ik vragen waarom jij voor een maagband en niet voor een ballon kiest?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:24:36 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_109303988
naja, die oude garderobe is nu wel uitgewassen en ligt klaar in mijn kast voor de zomer :@
positive thinking ftw *O*
disclaimer
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:24:37 #98
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109303989
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Is dit dan afhankelijk van je verzekeraar want op deze site: http://www.centrumvoorobe(...)fslanken/vergoeding/ meen ik te lezen dat het wel vergoed wordt? Wel goed dat het een kleinere ingreep is.

Mag ik vragen waarom jij voor een maagband en niet voor een ballon kiest?
Omdat de ballon niet vergoed wordt, heb voordat ik bij mijn huidige verzekeraar kwam uitgezocht of een ballon vergoed wordt bij andere verzekeraars maar dat gebeurd 9 van de 10x niet. En de ingreep kost tussen de 3000 en 4000 euro.
pi_109304008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:24 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Omdat de ballon niet vergoed wordt, heb voordat ik bij mijn huidige verzekeraar kwam uitgezocht of een ballon vergoed wordt bij andere verzekeraars maar dat gebeurd 9 van de 10x niet.
Ahzo, ik zie ook dat hij na 6 maanden weer eruit moet.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:26:55 #100
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_109304017
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 09:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ahzo, ik zie ook dat hij na 6 maanden weer eruit moet.
Dat is ook een nadeel, al laten ze in België de ballon wel tot 9 maanden zitten. Maar als je echt extreem overgewicht hebt dan zal een ballon dus niet heel effectief zijn.

Het beste is gewoon het behandeltraject ingaan van het CON en dan brengen de artsen daar een advies uit over of een ingreep goed zal zijn en zo ja wordt het een GBP of maagband.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')