Je kunt best gelijk hebben. Mij krijg je daarmee niet op de kast.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Twente vanmiddag pak op de broek krijgen van de kakkerlakken.
Hoppa!
Leugens, jij als sociaal-democraat bent veel te soft voor dergelijk tuig.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, als ik ergens de schurft aan heb, is mensen die geld lenen om een tv of een computer te kopen.
Dat hoeft ook niet. Als Ajax maar kampioen wordt.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je kunt best gelijk hebben. Mij krijg je daarmee niet op de kast.
Niet echt liberaal, maar zulke marktkredieten zijn wel verantwoorder dan het huidige all-you-can-spend credo. Een piloot, luchtverkeersleider of MBA mag best 2 ton lenen, HBO SPH beter van niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:02 schreef Picchia het volgende:
Na je studie werken is wel een stuk effectievere tijdsbesteding dan tijdens je studie voor iets meer dan minimumloon werken. Mijn broer verdiende twee jaar na zijn studie iets van 60k per jaar met Finance. Als je dan een jaartje thuiswoont kun je het prima afbetalen.
Eigenlijk zou de hoogte van je maximale studieschuld moeten afhangen van je studierichting. Dat ze kijken naar je toekomstperspectief net als bij het verlenen van een hypotheek.
Hoe staat het met FC Dolfijn? Of is dat niet iets voor de Stentor?quote:Op zondag 18 maart 2012 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Als Ajax maar kampioen wordt.
Wat een opmerkelijke poging tot humor.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe staat het met FC Dolfijn? Of is dat niet iets voor de Stentor?
Ken er toch redelijk wat die het zo doen. Ken ook twee jongens van 18 die straks voor een paar maand op reis gaan en dat gewoon zelf bij elkaar hebben gespaard.quote:
Dat ze 20 jaar geld ontrekken aan de economie zou alleen kloppen als al die studenten hun geleende geld op een spaarrekening zetten, op het moment dat ze het uitgeven komt het weer terug in diezelfde economie.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
380.000 oud-studenten (crediteurs) met gemiddeld 11.200 euro schuld per persoon, die gedurende 20 jaar geld onttrekken uit de economie. Tel daarbij op dat er ook nog huidige studenten gebruik maken van de mogelijkheden geld te lenen en je komt zo aan tientallen miljoenen euro's.
Zoals hierboven gezegd, dat geld is in de economie terecht gekomen en zal op een gegeven moment gewoon weer bij de overheid terugkomen. Ook al is het geen winstgevende lening, een (groot) deel afschrijven van de lening hoeft de overheid niet.quote:Ik duizel ook van hypotheekschulden, maar hier is een onderpand voor.
Bij een studieschuld voor HBO CE heb je dit niet.
Dat soort financieringsconstructie's zijn mij onbekend, maar lenen om te consumeren is niet verstandig, daar waren wij het al over eens.quote:Een comfortcard en consumptief krediet uberhaupt leven mensen ook te lang op de pof, dat riep ik zelfs al toen ik consumptieve kredieten aansmeerde.
Eeuuuuhh, nee.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niet echt liberaal, maar zulke marktkredieten zijn wel verantwoorder dan het huidige all-you-can-spend credo. Een piloot, luchtverkeersleider of MBA mag best 2 ton lenen, HBO SPH beter van niet.
Was ook geen humor. Maar ik neem je niets kwalijk.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een opmerkelijke poging tot humor.
Och, het was serieus bedoeld, uiteraard.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Was ook geen humor. Maar ik neem je niets kwalijk.
Kan me weinig boeien dat gereutel in de marge.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat ze 20 jaar geld ontrekken aan de economie zou alleen kloppen als al die studenten hun geleende geld op een spaarrekening zetten, op het moment dat ze het uitgeven komt het weer terug in diezelfde economie.
Maar je geeft zelf al aan dat het om tientallen miljoenen euro's gaat, dat vind ik eerlijk gezegd (op de gehele rijksbegroting) geen schokkende bedragen. Daarom vind ik het ook moeilijk om van dergelijke onverantwoord leengedrag te gaan duizelen.
[..]
Zoals hierboven gezegd, dat geld is in de economie terecht gekomen en zal op een gegeven moment gewoon weer bij de overheid terugkomen. Ook al is het geen winstgevende lening, een (groot) deel afschrijven van de lening hoeft de overheid niet.
En hypotheekschulden die steunen op een onderpand wat niet de onderliggende waarde vertegenwoordigd en alleen op papier wordt gedekt, is nou ook niet bepaald een solide lening. Maar goed, dat hebben buitenlandse economen al vaker bekritiseerd terwijl wij onze ogen dicht doen en lalalalala roepen. Echter is dat een andere discussie.
[..]
Dat soort financieringsconstructie's zijn mij onbekend, maar lenen om te consumeren is niet verstandig, daar waren wij het al over eens.
Nu een slechte tijd, ja.quote:
Dat is precies hetgeen wat ik zeg.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan me weinig boeien dat gereutel in de marge.
Studenten lenen te veel en geven de helft nog niet uit aan studeren. Je kunt me veel porberen wijs te maken maar het meeste gaat op aan lol en parties
Dat zijn we wel van hem gewend. Lekker laten lullen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is precies hetgeen wat ik zeg.
Als je niet leest wat er staat, zeg dan in het vervolg liever niets.
Lol.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zijn we wel van hem gewend. Lekker laten lullen.
20 jaar geld aan de economie onttrekken, dat gebruik je als de overheid belastinggeld moet uitgeven aan studenten. Je zou met dezelfde argumentatiemethode nog kunnen stellen dat geld geven aan bijstandsmoeders goed is voor de economie, want ze geven bijna alles uit.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat ze 20 jaar geld ontrekken aan de economie zou alleen kloppen als al die studenten hun geleende geld op een spaarrekening zetten, op het moment dat ze het uitgeven komt het weer terug in diezelfde economie.
Maar je geeft zelf al aan dat het om tientallen miljoenen euro's gaat, dat vind ik eerlijk gezegd (op de gehele rijksbegroting) geen schokkende bedragen. Daarom vind ik het ook moeilijk om van dergelijke onverantwoord leengedrag te gaan duizelen.
Stenen is nog altijd beter dan een bierbuik.quote:Zoals hierboven gezegd, dat geld is in de economie terecht gekomen en zal op een gegeven moment gewoon weer bij de overheid terugkomen. Ook al is het geen winstgevende lening, een (groot) deel afschrijven van de lening hoeft de overheid niet.
En hypotheekschulden die steunen op een onderpand wat niet de onderliggende waarde vertegenwoordigd en alleen op papier wordt gedekt, is nou ook niet bepaald een solide lening. Maar goed, dat hebben buitenlandse economen al vaker bekritiseerd terwijl wij onze ogen dicht doen en lalalalala roepen. Echter is dat een andere discussie.
Logisch. Drastische bezuinigen werken op de emoties bij de leek.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
VVD op 29 virtuele zetels. Het verval is ingezet.
Heb altijd al interesse in de luchtvaart gehad en op die manier ook o.a. met het pilotenverhaal bezig gehouden.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu een slechte tijd, ja.
Normaal gesproken niet.
Hoho, nu heb je het over hervormingen, dat is wat het kabinet momenteel NIET doet.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zodra die bezuinigingen hun uitwerking hebben en we er beter voor staan, loopt men de VVD weer op te hemelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |