Net zoals jij af en toe op BNW komt binnenvallen om mij om mijn vingers te tikken.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de SC verwacht ik helemaal niks van andere users. Ik heb ook geen idee waarom jij users op hun gedrag gaat aanspreken in de slowchat. Een slowchat waar je heel en af en toe een keer komt kijken.
Daarbij, wat heb ik met Samsom te bouten?
Hoor hem...quote:Op zondag 18 maart 2012 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb ook geen idee waarom jij users op hun gedrag gaat aanspreken in de slowchat.
Jij bent links, dus we houden jou persoonlijk verantwoordelijk voor alles wat links is/was/wordt.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
Daarbij, wat heb ik met Samsom te bouten?
Ik meet met twee maten. Sue mequote:Op zondag 18 maart 2012 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Net zoals jij af en toe op BNW komt binnenvallen om mij om mijn vingers te tikken.
Wat je met Samsom hebt is jouw zaak, bouten zal het niet zijn.
Tuurlijk schatquote:Op zondag 18 maart 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
Maar Lavenderrr, je snapt toch wel dat er een verschil bestaat tussen een SC en topics waar het de bedoeling is dat er een discussie wordt gevoerd?
Je selectieve verontwaardiging doet er een schepje bovenop.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
Maar Lavenderrr, je snapt toch wel dat er een verschil bestaat tussen een SC en topics waar het de bedoeling is dat er een discussie wordt gevoerd?
Dat in Nederland een dergelijke schuld voorkomt door boven je stand leven.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In mijn omgeving zijn alleen maar mensen met dergelijke bedragen als studieschuld, het zijn er zeker tientallen.
Ik weet niet wat daar nu zo bijzonder aan moet zijn?
En ik heb ook al niet geknokt vannacht.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh, shit ... ik ben mijn waar-tt voor Titus vergeten door te voeren. Kak!
Gewoon na je studie PvdA stemmen. Opgelost.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat in Nederland een dergelijke schuld voorkomt door boven je stand leven.
Het collegegeld in Nederland rechtvaardigd het niet, de levensstijl van veel studenten echter, past niet bij hun huidige of toekomstige portemonnee.
Zo is dat. Die zijn maar al te blij de verantwoordelijkheden van anderen weg te wuiven.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Picchia het volgende:
[..]
Gewoon na je studie PvdA stemmen. Opgelost.
Studenten hebben recht op uitgaan, een Macbook en een smartphonequote:Op zondag 18 maart 2012 13:36 schreef Picchia het volgende:
[..]
Gewoon na je studie PvdA stemmen. Opgelost.
En bestuurservaring voor iedereen!quote:Op zondag 18 maart 2012 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Studenten hebben recht op uitgaan, een Macbook en een smartphone!
Studenten hebben recht op uitstel van arbeidsverplichting. Voor de rest moeten ze hun bek houden en studeren.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Studenten hebben recht op uitgaan, een Macbook en een smartphone!
Ban-waardig, dit.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:43 schreef TitusPullo het volgende:
Als de zwaardere koe in snel kort bochtje gaat stuiteren, stuiter je per stuiter verder de bocht uit dan met een licht kalfje.
Dat vind ik ook.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Studenten hebben recht op uitstel van arbeidsverplichting. Voor de rest moeten ze hun bek houden en studeren.
Dat is mijn punt niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat in Nederland een dergelijke schuld voorkomt door boven je stand leven.
Het collegegeld in Nederland rechtvaardigd het niet, de levensstijl van veel studenten echter, past niet bij hun huidige of toekomstige portemonnee.
tss, na je studie ga je toch gelijk minstens een ton per jaar verdienenquote:Op zondag 18 maart 2012 12:38 schreef GSbrder het volgende:
Wat zijn er toch veel mensen met een duizelingwekkende studieschuld.
Hoorde er net weer een met 45k. Alsof het niets is.
Ho ho, dat mag niet hè. Niet iedereen heeft die luxe, ergo niemand mag die luxe hebben.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
Willen ze meer, dan werken ze maar of kloppen ze bij papa en mama aan.
Haha, ik ben het met je eens.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat vind ik ook.
Willen ze meer, dan werken ze maar of kloppen ze bij papa en mama aan.
Als je ouders paupers zijn dan krijg je een aanvullende beurs.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:48 schreef waht het volgende:
[..]
Ho ho, dat mag niet hè. Niet iedereen heeft die luxe, ergo niemand mag die luxe hebben.
1700 euro per jaar snap ik. 10.000 niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet.
Het verbaasd mij alleen dat jij alweer zit te duizelen van het feit dat er studenten zijn met een grote studieschuld, dat heb je in het verleden ook al gedaan.
Mischien ben ik echter ook wat nuchterder ingesteld en neem dit soort feiten slechts ter kennisgeving aan.
Daar krijg je dan zeker een sociaal stigma bij, gratis en voor niets.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je ouders paupers zijn dan krijg je een aanvullende beurs.
10.000 per jaar snap ik. 10.000 per jaar vind ik niet schokkend. 10.000 per jaar voor consumptie gebruiken vind ik niet slim. Mijn mening doet in deze echter terzake.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
1700 euro per jaar snap ik. 10.000 niet.
Een sociaal stigma is een luxeprobleem.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:51 schreef waht het volgende:
[..]
Daar krijg je dan zeker een sociaal stigma bij, gratis en voor niets.
Er is een reden waarom de copyshop het meest winstgevende onderdeel van een universiteit is.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:52 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het altijd zo gek als studenten geen studieboeken kopen omdat het te duur is.
Daar heb je toch Wikipedia ook gewoon voor.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:52 schreef Picchia het volgende:
Ik vind het altijd zo gek als studenten geen studieboeken kopen omdat het te duur is.
Er gaat belastinggeld aan op.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
10.000 per jaar snap ik. 10.000 per jaar vind ik niet schokkend. 10.000 per jaar voor consumptie gebruiken vind ik niet slim. Mijn mening doet in deze echter terzake.
In het eerste jaar wellicht. Daarna gaat dat doorgaans niet lukken.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar heb je toch Wikipedia ook gewoon voor.![]()
Op de sociale ladder zijn studenten geen haar beter dan paupers die bij de Mediamarkt een TV aanschaffen met de ComfortCard krediet.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er gaat belastinggeld aan op.
We leren scholieren op de pof te leven.
Twee legitieme punten om er een probleem mee te hebben.
Het belastinggeld komt uiteindelijk terug, het is slechts gerommel in de marge.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er gaat belastinggeld aan op.
We leren scholieren op de pof te leven.
Twee legitieme punten om er een probleem mee te hebben.
Vind je het gek, op je 18de is het nogal moeilijk om een kapitaal vergaard te hebben.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Op de sociale ladder zijn studenten geen haar beter dan paupers die bij de Mediamarkt een TV aanschaffen met de ComfortCard krediet.
Daarna kun je Googleboeken gebruiken.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:54 schreef waht het volgende:
[..]
In het eerste jaar wellicht. Daarna gaat dat doorgaans niet lukken.
Nou, genoeg geld voor een tv moet nog net lukken normaal gesprokenquote:Op zondag 18 maart 2012 13:56 schreef waht het volgende:
[..]
Vind je het gek, op je 18de is het nogal moeilijk om een kapitaal vergaard te hebben.
Daarom moeten ze ook studeren en zich daarmee bezig houden.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:56 schreef waht het volgende:
[..]
Vind je het gek, op je 18de is het nogal moeilijk om een kapitaal vergaard te hebben.
Mwah, 8 jaar lang elke ochtend een krantenwijk lopen zal toch wel iets opleveren?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:56 schreef waht het volgende:
[..]
Ja, helaas vergeet jij even dat er nog een groot verschil zit in ouders pauper en ouders rijk.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je ouders paupers zijn dan krijg je een aanvullende beurs.
Niet als dat gepaard gaat met de normale bezigheden op die leeftijd.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, 8 jaar lang elke ochtend een krantenwijk lopen zal toch wel iets opleveren?
Klopt.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom moeten ze ook studeren en zich daarmee bezig houden.
Nee, de ROI van DUO is laag.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het belastinggeld komt uiteindelijk terug, het is slechts gerommel in de marge.
Tevens leren we scholieren en studenten ook na hun studie op de pof te leven, door ze diep in de schulden te steken voor een plekje om te wonen.
Legitieme zaken om kritiek op te hebben, maar om het nu zo schokkend te vinden? Niet echt.
Er zijn ook zat jongeren die rond die leeftijd genoeg geld hebben gespaard door bijbaantje en dergelijke om een rijbewijs te halen. Bij velen zit enige spaarzaamheid er gewoon goed inquote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef waht het volgende:
[..]
Niet als dat gepaard gaat met de normale bezigheden op die leeftijd.
Je bedoeld dit?:quote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef waht het volgende:
[..]
De slimme heren bij DUO zetten dat verschil op 250 euro per maand.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja, helaas vergeet jij even dat er nog een groot verschil zit in ouders pauper en ouders rijk.
Die hebben tijdig thuis hun zakgeld bekeken en risico-analyses gemaakt.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn ook zat jongeren die rond die leeftijd genoeg geld hebben gespaard door bijbaantje en dergelijke om een rijbewijs te halen. Bij velen zit enige spaarzaamheid er gewoon goed in
quote:Op zondag 18 maart 2012 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn ook zat jongeren die rond die leeftijd genoeg geld hebben gespaard door bijbaantje en dergelijke om een rijbewijs te halen. Bij velen zit enige spaarzaamheid er gewoon goed in
Hoeveel miljoenen kost het leengedrag van studenten de belastingbetaler nu überhaupt? Zeker die 10 miljard die we nu even moeten bezuinigen?quote:Op zondag 18 maart 2012 14:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, de ROI van DUO is laag.
En er is niets mis met schulden maken voor essentiele levensvoorwaarden, zoals een studie, een bedrijf of een huis, maar wel schulden voor gadgets, kleding en bier.
Grapjas.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Harmonie, In Casa, LVC.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:59 schreef waht het volgende:
[..]
Laten we het hopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Helemaal niks mag ie lenen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:04 schreef Picchia het volgende:
Dat bijvoorbeeld een journalist 1k per jaar mag lenen.
Dan kunnen de admins lekker graaien.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom staat er bij "Wehkamp" automatisch een link in mijn post?
Zo lijkt het net alsof ik hier reclame zit te spammen.
Doordat de arme FOKers zich in de schulden steken.quote:
Mensen met vreemde talen zijn ook niet te vertrouwenquote:Op zondag 18 maart 2012 14:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
En iemand die vreemde talen studeert moet eerst aflossen voordat hij mag lenen.
Ze lijken meer op de PvdA dan je denkt.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Doordat de arme FOKers zich in de schulden steken.
Zo is de circel weer rond, FOK bestaat bij de gratie van mensen die onverantwoord met hun centjes omgaan.
quote:
Hee Koos, je kan bij mij voordelig lenen om je reisje naar de orka die jij zo erg mist te financieren!quote:Op zondag 18 maart 2012 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, als ik ergens de schurft aan heb, is mensen die geld lenen om een tv of een computer te kopen.
Ik onderneem dergelijke tripjes alleen als ze volledig betaald worden.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hee Koos, je kan bij mij voordelig lenen om je reisje naar de orka die jij zo erg mist te financieren!
Leen, bij v_P van Jewberg Moneygrabber financieringen!
Jewberg Moneygrabber financieringen betaald ook het tripje volledig voor jou!quote:Op zondag 18 maart 2012 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik onderneem dergelijke tripjes alleen als ze volledig betaald worden.
Bitch.
En Twente vanmiddag pak op de broek krijgen van de kakkerlakken.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:10 schreef 3-voud het volgende:
Gelukkig. Tegen 10 man ADO kan Ajax wel winnen.
Het scheelde niet veel.
380.000 oud-studenten (crediteurs) met gemiddeld 11.200 euro schuld per persoon, die gedurende 20 jaar geld onttrekken uit de economie. Tel daarbij op dat er ook nog huidige studenten gebruik maken van de mogelijkheden geld te lenen en je komt zo aan tientallen miljoenen euro's.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoeveel miljoenen kost het leengedrag van studenten de belastingbetaler nu überhaupt? Zeker die 10 miljard die we nu even moeten bezuinigen?
Ben het verder met je eens dat lenen voor consumptie, los in welke fase van je leven je bevindt, niet verstandig is. Maar om nu ervan te duizelen dat er studenten zijn die zich om welke reden dan ook diep in de schulden steken, dat vind ik sterk overdreven.
Of duizel je ook van de Nederlandse hypotheekschulden? Van de schulden die pa en ma Tokkie bij Wehkamp hebben? De schulden die Egbert Hennen heeft en niet meer kan betalen?
Niet? Waarom wel van studenten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |