Maar je hebt een kast, dat dan weer welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb idd geen inkomen, heul niks. Dus laagste eigen bijdrage + griffiekosten+ uittreksels gemeente moet ik betalen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik denk er nog even over na en bekijk de opties hier. Hou het in de gedachten!
Wat zij ^^ zegt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:49 schreef BrandX het volgende:
![]()
En ik druk je nogmaals op je hart: het is echt geen probleem, anders bied ik het niet aan
Kringloop!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Haha ja de kast hebben jullie wel onthouden he.
Kutte is dat we niet echt super kwaliteitsspul hebben. Zoals de eetkamertafel en stoelen. Die wiebelen nu al als een gek en zitten iets los. Die kan ik neit meenemen, die overleven dat niet. Net zoals de halfdode Billy en salontafel. Grote kledingkast en die van Kim zijn ook niet te verhuizen. Die van tyler dus wel en die gaat gewoon mee.
`mijn ` knutselkast moet gewoon. Dies neit mooi, wel handig! Misschien de kast ernaast, al mist de linkerdeurknopdinges.
Inmiddels PM contact gehad: geregeldquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik leen het dan graag! Kom er anders echt niet uit!
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik leen het dan graag! Kom er anders echt niet uit!
Klopt, waarschijnlijk zullen ze proberen om zo snel mogelijk een aantal uitspraken van de rechter te vragen over de verblijfplaats van de kinderen en over alimentatie en dergelijke.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kringloop is een goede idd, was ik laatst nog met mijn zus wezen kijken.
Het was meer om aan te geven dat ook mede daardoor sommige dingen niet meekunnen.
Assistent advocaat had het over voorlopige voorzieningen ofzo. Advocaat belt me nog terug.
Kusje voor BX en voor Ingridquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:58 schreef BrandX het volgende:
Inmiddels PM contact gehad: geregeld.
Zodra Ingrid het bedrag weet lossen we dat samen op.
Dapper van je Ingrid
Jawel, door zoals Tico zegt samen een advocaat danwel mediator in de hand te nemen, en als je idd zelf al precies weet hoe je alles wil regelen, zet dat ( desnoods samen met iemand die het goed kan verwoorden en goed met jullie mee kan denken ) alvast op papier samen, en dan is het enkel nog een kwestie van tekenen samen en indienen door die gezamelijke advocaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee, maar wat stel je dan voor? Volgens mij kan het niet heel veel goedkoper dan door een advocaat die ze voor het grootste deel niet (zelf) hoeft te betalen
Belastingdienst kan alleen als ik andere woning heb. Zoals bijna met alles. Echt dat ik bij de gemeente hier sta uitgeschreven en elders ingeschreven. En dan ga ik nu vriendin bellen, die wacht op mijn telefoontje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Is er een mogelijkheid dat je tijdelijk tot eigen woning elders kan verblijven? En sowieso bij cwi navraag doen ivm bij standsuitkering. Toen ik destijds bij M. Wegging Heb Ik bijna een jaar bij me Oma gelogeerd en Ik kreeg wel bij stand Toen. Zo kon Ik toch wat geld opzij leggen voor als Ik een woning kreeg.. ( n kon en nog kan Ik daar schulden mee afbetalen ..). Van de belastingdienst zorgtoeslag en zo laat je zsm omzetten want die hebben nogal de neiging na drie jaar nog ff met e.e.a te komen dat je moet dokken..
Ik zit al 5 maanden bij mn ouders. Niet ideaal, maar blijven gaat ook niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:23 schreef _evenstar_ het volgende:
Is er een mogelijkheid dat je tijdelijk tot eigen woning elders kan verblijven? En sowieso bij cwi navraag doen ivm bij standsuitkering. Toen ik destijds bij M. Wegging Heb Ik bijna een jaar bij me Oma gelogeerd en Ik kreeg wel bij stand Toen. Zo kon Ik toch wat geld opzij leggen voor als Ik een woning kreeg.. ( n kon en nog kan Ik daar schulden mee afbetalen ..). Van de belastingdienst zorgtoeslag en zo laat je zsm omzetten want die hebben nogal de neiging na drie jaar nog ff met e.e.a te komen dat je moet dokken..
Zelfde gemeente ander adres moet ook prima zijn al hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Belastingdienst kan alleen als ik andere woning heb. Zoals bijna met alles. Echt dat ik bij de gemeente hier sta uitgeschreven en elders ingeschreven. En dan ga ik nu vriendin bellen, die wacht op mijn telefoontje.
Wat erg, nikky!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:17 schreef nikky het volgende:
Ik had wat spulletjes, maar spijtig genoeg gisteren het huis van mijn vriendin(buuf van schuin tegenover) tot op de grond afgebrand. Ik wil ook haar graag helpen.
Wat precies in de situatie is er van belang? Ik vraag het omdat een vriendin van mij een beetje in het zelfde schuitje zitquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:12 schreef oh-oh het volgende:
Jawel, door zoals Tico zegt samen een advocaat danwel mediator in de hand te nemen, en als je idd zelf al precies weet hoe je alles wil regelen, zet dat ( desnoods samen met iemand die het goed kan verwoorden en goed met jullie mee kan denken ) alvast op papier samen, en dan is het enkel nog een kwestie van tekenen samen en indienen door die gezamelijke advocaat.
Scheelt heel veel geld , ook met bewijs van onvermogen, vergeleken met elk een advocaat.
Maar ik heb geen idee of de situatie daarnaar is.
Lijkt me wel, als er niet veel geld is, dat het de moeite is om daar even naar te kijken samen
Of ze in staat zijn om samen alles vredig uit te zoeken en te regelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat precies in de situatie is er van belang? Ik vraag het omdat een vriendin van mij een beetje in het zelfde schuitje zit
Of je samen om tafel kunt zitten. En zaken kunt bespreken over je kinderen, je inboedel, het huis, de fincancieen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat precies in de situatie is er van belang? Ik vraag het omdat een vriendin van mij een beetje in het zelfde schuitje zit
Is het niet zo dat je vooralsnog een bewijs van onvermogen kunt aanvragen en dat het bedrag nog naar beneden gaat??quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
In de OP staat alvast een mini lijstje.
Zo, de eerste jankbui heb al gehad voor vandaag! Ik krijg geen bijzondere bijstand voor de advocaatkosten van 200,-/250,-
Dus gaan jullie allemaal duimen dat ik het in termijnen mag betalen? Anders weet ik echt niet hoe ik het moet betalen. Oi!
Als het goed is wordt die je opgelegd door de rechter... Vandaar uit gaan de zittingen verder.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat is eik al te laat TicoOf bedoel je een mediator?
Ik vind het wel fijn een advocaat die echt voor mij (en de kinderen) op komt.
Ja maar ik heb het idee dat ze niet op de hoogte zijn van het feit dat het ook bij 1 advocaat of mediator KAN, als ze daar alletwee voor open staan, en het kan ze dus wel echt veel geld schelen als ze dat wel zien zittenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:50 schreef Troel het volgende:
Ow en al wil de een nog zo graag een mediator, de ander moet ook toestemmen. Als je eenmaal een mediator hebt en het gaat niet en je moet alsnog een advocaat, mag je niet een advocaat van hetzelfde bureau hebben, maar moet je echt op zoek naar een ander
Precies daarom durf ik het niet aan met een mediator.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:50 schreef Troel het volgende:
Ow en al wil de een nog zo graag een mediator, de ander moet ook toestemmen. Als je eenmaal een mediator hebt en het gaat niet en je moet alsnog een advocaat, mag je niet een advocaat van hetzelfde bureau hebben, maar moet je echt op zoek naar een ander
Owkee. Ik was ervan uitgegaan dat dat in dit geval dus niet zo is (dat vredige), maar wellicht zit ik er helemaal naast.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:41 schreef oh-oh het volgende:
Of ze in staat zijn om samen alles vredig uit te zoeken en te regelen.
Als ze verschillende meningen hebben over zaken als geld en de kinderen en zulks dan ben je beter af met beiden een eigen advocaat natuurlijk, een gezamelijke advocaat zal ook wel onderhandelen maar dat zal over details gaan.
Nou nee, als je grote problemen om bepaalde zaken voorziet dan neem je beter zelf een advocaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee. Ik was ervan uitgegaan dat dat in dit geval dus niet zo is (dat vredige), maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Wat de vriendin betreft: het is vredig, tot zij aangeeft ook wel het een en ander te willen houden. Geloof niet dat ze er helemaal uit gaan komenMaar dat is hier een beetje offtopic, dus verder niet zo van belang
Maar daar is zo'n persoon voor. Ieder heeft misschien zn wensen, het is geven en nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee. Ik was ervan uitgegaan dat dat in dit geval dus niet zo is (dat vredige), maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Wat de vriendin betreft: het is vredig, tot zij aangeeft ook wel het een en ander te willen houden. Geloof niet dat ze er helemaal uit gaan komenMaar dat is hier een beetje offtopic, dus verder niet zo van belang
Zou niet weten wat die hiervan weet. En staat meteen op de lijst van dingen die tzt geregeld meoten worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef dolfina-chica het volgende:
Wat Ingrid ook kan doen, is contact opnemen met huisarts, maatschappelijkwerker, voor dit soort dingen... mediator enz.. (edit: die kunnen meer antwoorden geven op dit soort vragen)
Al dacht ik dat het opgelegd werd door rechter...
En in de rechtbank zit altijd iemand van Raad van Kinderbescherming bij, bij scheiding van mensen met kinderen.
die kan je onder urgentie doorsturen naar maatschappelijkwerk... (plus je hebt kans dat die verslagen alvast kan maken over hoe jij het voor je ziet)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Zou niet weten wat die hiervan weet. En staat meteen op de lijst van dingen die tzt geregeld meoten worden.
Aha! Gisteren toevallig bij maatschappelijk werk geweest, moet perse via inloopspreekuur, wat we niet gingen redden. Ik bel de dokter wel dan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:05 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
die kan je onder urgentie doorsturen naar maatschappelijkwerk... (plus je hebt kans dat die verslagen alvast kan maken over hoe jij het voor je ziet)
Ik snap.. ik zeg ook.. bij mijn weten... (wil niet zeggen dat het overal zo gaat, maar ik kreeg de indruk van de gesprekken die ik met advocaat heb gehad, dat het vaak zo gaat)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb daar van mijn advocaat niks over gehoord iig. Hij stelde nog wel voor om met zn 4en om tafel te gaan. Dus Djeez, ik en onze advocaten.
En dan kun je het belangrijkste dus vast gewoon zelf op papier zetten (wel een beetje fatsoenlijk, zodat zo'n advocaat er niet teveel werk meer aan heeft)? Is daar niet een of ander checklistje voor?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:57 schreef oh-oh het volgende:
Nou nee, als je grote problemen om bepaalde zaken voorziet dan neem je beter zelf een advocaat.
Maar in dit geval, stel ze hebben wel dezelfde ideeën hebben over hoe ze alles willen regelen, zou het beide partijen geld kunnen schelen, vandaar dat het in elk geval altijd de moeite is om het in overweging te nemen.
Ik ken er maar verdomd weinig bij wie het gladjes is verlopen. Een van heel dichtbij die na 13 jaar nóg aan het bekvechten isquote:Meeste mensen die ik ken die gaan scheiden doen dat gelukkig tegenwoordig met een gezamelijke advocaat, gewoon netjes in gezamelijk overleg de overeenkomst weer ontbinden
Het zijn er idd erg weinig die netjes uit elkaar gaan. Ik ken er maar één waarbij dat wel is gebeurd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:09 schreef ElisaB het volgende:
Ik ken er maar verdomd weinig bij wie het gladjes is verlopen. Een van heel dichtbij die na 13 jaar nóg aan het bekvechten is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |